'Nóg meer Oranje-internationals stoppen ermee'

'Nóg meer Oranje-internationals stoppen ermee'
13 Oktober 2017 08:23
© ProShots

Aanvaller Arjen Robben heeft zijn Oranje-voetbalschoenen aan de wilgen gehangen, maar liet wel ruimte over voor een eventuele terugkeer in het Nederlands elftal. In het buitenland vraagt men zich nu af: wat gebeurt er met de generatiegenoten van de buitenspeler van Bayern München?

In landen als Spanje, Engeland, maar ook Brazilië speculeert men er lustig op los. De algemene verwachting daarbij is dat ook Wesley Sneijder van OGC Nice en Robin van Persie van Fenerbahçe binnenkort hun afscheid zullen aankondigen. Vreemd zou dat niet zijn, want Sneijder is bij een eventueel volgend eindtoernooi 36 jaar oud en Van Persie zelfs bijna 37. De twee voetballers waren de laatste tijd al een stuk minder belangrijk voor het Nederlands elftal dan Robben, maar als ze stoppen, dan betekent dat nog meer het einde van een heus tijdperk.

KNVB-directeur Jean-Paul Decossaux liep onlangs op het afscheid van de Oranje-iconen vooruit door te vertellen over een uitzwaaiwedstrijd voor Robben: "Het is bijvoorbeeld ook een mooi moment om Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, Robin van Persie, Dirk Kuijt en Ron Vlaar te eren. Maar die plannen moeten worden uitgewerkt."

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

8 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • luckykes +4818 13 Oct 2017 om 09:42 Rang: Wereldkampioen
    Als ze zelf niet willen stoppen dan maar dwingen

    Nu moeten we gewoon een heel nieuw elftal neerzetten en geen 30+ meer oproepen.
    Ik zeg ook niet drastisch verjongen maar wel als bv een jonge speler net ietsjes minder is, wel opstellen om te kunnen smeden (proberen) aan een vast elftal.
  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 15:44 Rang: Utopisch
    de laatste kwaliteitsspelers die we hebben geproduceerd zijn aan het eind van hun latijn. het worden nog meer karige jaren voor Oranje
  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 15:52 Rang: Utopisch
    de laatste kwaliteitsspelers die we hebben geproduceerd zijn aan het eind van hun latijn. het worden nog meer karige jaren voor Oranje


    Voordat ik zometeen en strakjes zwaar gehakt ga maken van deze opmerking van jou moet mij echt eerst iets van het hart.

    We zijn nu alweer een tijdje bezig met allerlei discussies over Janssen/Dost, de staat van oranje en de staat van 'ons voetbal' op dit moment en zo en dat gaat best vaak op een scherpe manier. Maar, in al die tijd en in al die discussies heb ik jou echt never nooit kunnen betrappen op momenten dat jij jezelf liet gaan, je hebt verlaagt tot scheldpartijen of beledigingen. Niet alleen niet tegen mij, maar voor zover ik dat heb kunnen zien ook niet tegen anderen hier.

    En dat vind ik bewonderenswaardig, heel erg mooi en een compliment waard! Er zijn er hier zat die wat dat betreft een enorm voorbeeld aan mogen nemen. Jij laat zien dat je ook kunt discussiëren en het heel erg oneens kunt zijn met elkaar zonder elkaar voor rotte vis en erger uit te maken. Seagal, oprecht hulde!



    En hierna ga ik er gewoon weer met gestrekt been in he!
  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 16:07 Rang: Utopisch
    de laatste kwaliteitsspelers die we hebben geproduceerd zijn aan het eind van hun latijn. het worden nog meer karige jaren voor Oranje


    Negatieve defaitist!

    Sjonge jonge, als het aan mensen zoals jou had gelegen, had de VOC nooit bestaan en waren we nu een onbeduidende provincie van Frankrijk of Duitsland geweest. En eerlijk is eerlijk, dan hadden we nu een goed voetbalteam gehad. Maar mijn hemel wat ben jij een negatieveling zeg.

    Anyway, er waren wel meer mensen zoals jij in de jaren '80. Die stonden uiteindelijk in 1988 vooraan in de polonaise....Dat was amper vier jaar nadat het Nederlandse voetbal was begraven door mensen als jij.

  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 16:12 Rang: Utopisch
    Voordat ik zometeen en strakjes zwaar gehakt ga maken van deze opmerking van jou moet mij echt eerst iets van het hart.

    We zijn nu alweer een tijdje bezig met allerlei discussies over Janssen/Dost, de staat van oranje en de staat van 'ons voetbal' op dit moment en zo en dat gaat best vaak op een scherpe manier. Maar, in al die tijd en in al die discussies heb ik jou echt never nooit kunnen betrappen op momenten dat jij jezelf liet gaan, je hebt verlaagt tot scheldpartijen of beledigingen. Niet alleen niet tegen mij, maar voor zover ik dat heb kunnen zien ook niet tegen anderen hier.

    En dat vind ik bewonderenswaardig, heel erg mooi en een compliment waard! Er zijn er hier zat die wat dat betreft een enorm voorbeeld aan mogen nemen. Jij laat zien dat je ook kunt discussiëren en het heel erg oneens kunt zijn met elkaar zonder elkaar voor rotte vis en erger uit te maken. Seagal, oprecht hulde!



    En hierna ga ik er gewoon weer met gestrekt been in he!


    dankjewel voor de aardige woorden en hetzelfde geld trouwens voor jou met jou kan ik nog een beetje discussies op niveau voeren
  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 16:14 Rang: Utopisch
    Negatieve defaitist!

    Sjonge jonge, als het aan mensen zoals jou had gelegen, had de VOC nooit bestaan en waren we nu een onbeduidende provincie van Frankrijk of Duitsland geweest. En eerlijk is eerlijk, dan hadden we nu een goed voetbalteam gehad. Maar mijn hemel wat ben jij een negatieveling zeg.

    Anyway, er waren wel meer mensen zoals jij in de jaren '80. Die stonden uiteindelijk in 1988 vooraan in de polonaise....Dat was amper vier jaar nadat het Nederlandse voetbal was begraven door mensen als jij.


    maar ik zie echt serieus niks in deze spelersgroep. ik zeg niet dat ze er allemaal niks van kunnen maar er missen bepaalde type spelers in deze selectie die je gewoon nodig hebt, de balans is zoek. Blind, Strootman en Wijnaldum bv zijn bij hun clubs nuttige gewaardeerde krachten maar die kunnen pas hun rol goed uitvoeren als er creatievelingen zijn voor wie ze in dienst kunnen spelen maar die creatieve spelers hebben we momenteel niet. we missen mensen die het spel kunnen bepalen
  • de Analist -8182 13 Oct 2017 om 16:17 Rang: Goddelijk
    Voordat ik zometeen en strakjes zwaar gehakt ga maken van deze opmerking van jou moet mij echt eerst iets van het hart.

    We zijn nu alweer een tijdje bezig met allerlei discussies over Janssen/Dost, de staat van oranje en de staat van 'ons voetbal' op dit moment en zo en dat gaat best vaak op een scherpe manier. Maar, in al die tijd en in al die discussies heb ik jou echt never nooit kunnen betrappen op momenten dat jij jezelf liet gaan, je hebt verlaagt tot scheldpartijen of beledigingen. Niet alleen niet tegen mij, maar voor zover ik dat heb kunnen zien ook niet tegen anderen hier.

    En dat vind ik bewonderenswaardig, heel erg mooi en een compliment waard! Er zijn er hier zat die wat dat betreft een enorm voorbeeld aan mogen nemen. Jij laat zien dat je ook kunt discussiëren en het heel erg oneens kunt zijn met elkaar zonder elkaar voor rotte vis en erger uit te maken. Seagal, oprecht hulde!



    En hierna ga ik er gewoon weer met gestrekt been in he!


    je doelt toch niet op mij he??
  • de Analist -8182 13 Oct 2017 om 16:17 Rang: Goddelijk
    dankjewel voor de aardige woorden en hetzelfde geld trouwens voor jou met jou kan ik nog een beetje discussies op niveau voeren


    kan het slijmen weer even ophouden,of het naar mij verplaatsen