'Keizer vindt Ajax-speler niet goed genoeg'

'Keizer vindt Ajax-speler niet goed genoeg'
13 Oktober 2017 07:19
© ProShots

Oefenmeester Marcel Keizer is nog altijd zoekende bij Ajax en telkens maar weer verandert hij zijn basisopstelling. Centrumverdediger Maximilian Wöber mocht tegen sc Heerenveen beginnen door ziekte bij Mitchell Dijks, maar een andere aankoop van de Amsterdammers hebben we vrijwel nooit in actie gezien. Luis Manuel Orejuela zou niet goed genoeg zijn.

Het Algemeen Dagblad schrijft: "De Colombiaanse rechtsback Luis Orejuela valt de staf van Ajax vooralsnog tegen. In de bekerwedstrijd tegen Scheveningen hoopte Keizer dat de Zuid-Amerikaan zich nadrukkelijk zou laten gelden. Maar dat gebeurde niet bepaald." Joël Veltman is, net als in het afgelopen seizoen, onomstreden op de rechtsbackpositie en dat is nog steeds opmerkelijk, omdat hij van nature een centrumverdediger is.

Orejuela kwam in de zomer over van het Colombiaanse Deportivo Cali voor 3,65 miljoen euro. Zijn komst was niet onomstreden, want diverse scouts van Ajax hadden al aangegeven dat ze eigenlijk niet zo onder de indruk waren. Op het moment van zijn komst speelden de Amsterdammers echter paniekvoetbal: de back werd gehaald ondanks de negatieve adviezen. En dat betaalt zich niet uit.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

21 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • mojorisin +14645 13 Oct 2017 om 11:23 Rang: Utopisch
    Tja, stel je zo'n speler 1x op en hij speelde idd gewoon op 'safe', verwacht je toch niet dat hij meteen de pannen van het dak gaat spelen als RB ?
    Als hij gehaald is ondanks negatieve adviezen is dat wel een kwalijke zaak overigens..
  • themartijntjuhh +55 13 Oct 2017 om 11:29 Rang: Basisspeler
    Tja, stel je zo'n speler 1x op en hij speelde idd gewoon op 'safe', verwacht je toch niet dat hij meteen de pannen van het dak gaat spelen als RB ?
    Als hij gehaald is ondanks negatieve adviezen is dat wel een kwalijke zaak overigens..


    Vind het ook raar dat hij na één wedstrijd bij Ajax 1 en een paar bij Jong Ajax wordt bestempeld als "niet goed genoeg". Beetje te vroeg om te oordelen, niet? Eigenlijk is hij gewoon gehaald als een soort paniekaankoop en om de supporters nog enigzins tevreden te stellen.
  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 11:34 Rang: Utopisch
    Tja, stel je zo'n speler 1x op en hij speelde idd gewoon op 'safe', verwacht je toch niet dat hij meteen de pannen van het dak gaat spelen als RB ?
    Als hij gehaald is ondanks negatieve adviezen is dat wel een kwalijke zaak overigens..


    Jij denkt niet dat Keizer hem ook elke dag beoordeelt op zijn presteren op de training?
  • mojorisin +14645 13 Oct 2017 om 11:43 Rang: Utopisch
    Jij denkt niet dat Keizer hem ook elke dag beoordeelt op zijn presteren op de training?

    Jawel, maar Dijks en Younes spelen ook altijd, dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan eerlijk gezegd.. Je kunt ook niet altijd zien hoe goed iemand is alleen door trainen, je moet 'm ook wedstrijden laten spelen.. Zijn genoeg voorbeelden van goede voetballers wat geen trainingsbeesten waren..
  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 15:39 Rang: Utopisch
    Jij denkt niet dat Keizer hem ook elke dag beoordeelt op zijn presteren op de training?


    alsof een training wat zegt, dat is echt weer trainersgelul. een speler goed beoordelen kan alleen in wedstrijden
  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 15:41 Rang: Utopisch
    Jawel, maar Dijks en Younes spelen ook altijd, dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan eerlijk gezegd.. Je kunt ook niet altijd zien hoe goed iemand is alleen door trainen, je moet 'm ook wedstrijden laten spelen.. Zijn genoeg voorbeelden van goede voetballers wat geen trainingsbeesten waren..


    ik geloof er weinig van dat deze jonger minder is als dat niveau want hij moet dan wel ongekend slecht zijn als Keizer Veltman, Viergever en Dijks wel goed genoeg vind.
  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 15:43 Rang: Utopisch
    alsof een training wat zegt, dat is echt weer trainersgelul.


    Ik moest hem twee keer lezen, maar jij zegt dit dus echt zie ik. "Training zegt niets", aldus Seagal. Nee okay, nou snap ik het. Dat gedoe wat die gastjes doen zo'n 6-8 keer per week, het zegt allemaal niks!


  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 15:45 Rang: Utopisch
    Ik moest hem twee keer lezen, maar jij zegt dit dus echt zie ik. "Training zegt niets", aldus Seagal. Nee okay, nou snap ik het. Dat gedoe wat die gastjes doen zo'n 6-8 keer per week, het zegt allemaal niks!


    ik zeg alleen Romario en Ronaldinho. als we die allee hadden beoordeeld op basis van de trainingen hadden we heel wat mooi voetbal gemist
  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 15:47 Rang: Utopisch
    Jawel, maar Dijks en Younes spelen ook altijd, dus daar hecht ik niet zoveel waarde aan eerlijk gezegd.. Je kunt ook niet altijd zien hoe goed iemand is alleen door trainen, je moet 'm ook wedstrijden laten spelen.. Zijn genoeg voorbeelden van goede voetballers wat geen trainingsbeesten waren..


    Het gaat uiteraard niet zozeer om wie de trainingsbeesten zijn en wie niet. En dat er tijdens trainingen geen punten gewonnen worden, omdat dit op het veld moet gebeuren, dat snap ik ook nog wel. Maar jij snapt, mag ik hopen, toch ook dat als die Colombiaan elke training de aanvallers de baas is en gewoon boven de rest uit steekt, hij direct een basisplaats krijgt, of niet soms? Een training is uiteindelijk maar een training maar het is wel van een enorme groteskheid om te stellen dat een training 'niets zegt'. Tuurlijk zegt dat wel iets.

    En nee, Romario had ook zijn eigen visie op trainen. Maar dat voorbeeld zou ik in dit verband nooit gebruiken. Romario kon zich die instelling veroorloven. Alle andere normale stervelingen, en zeker die in de Nederlandse competitie, moeten gewoon netjes hun stinkende best doen op de trainingen. En die kunnen zich daar laten zien aan de trainer.
  • mojorisin +14645 13 Oct 2017 om 15:48 Rang: Utopisch
    ik geloof er weinig van dat deze jonger minder is als dat niveau want hij moet dan wel ongekend slecht zijn als Keizer Veltman, Viergever en Dijks wel goed genoeg vind.

    Ik heb hem alleen zien spelen in de bekerwedstrijd tegen Scheveningen.. Speelde gewoon naar behoren, maar niet spectaculair ofzo.. Dat vind ik ook niet meer dan logisch, je gaat niet meteen bij je debuut grote risico's nemen als RB, ook al is het tegen zo'n club.. Dan zorg je gewoon dat je het achterin verdedigend voor elkaar hebt en dat deed hij voldoende, geen rare fratsen..
    Mag toch niet hopen dat Keizer spelers alleen op basis van de trainingen beoordeelt..
    Een Dijks en Younes trainen misschien heel hard en doen ze het daar heel goed, om vervolgens in bijna elke wedstrijd te falen..
  • mojorisin +14645 13 Oct 2017 om 15:49 Rang: Utopisch
    Het gaat uiteraard niet zozeer om wie de trainingsbeesten zijn en wie niet. En dat er tijdens trainingen geen punten gewonnen worden, omdat dit op het veld moet gebeuren, dat snap ik ook nog wel. Maar jij snapt, mag ik hopen, toch ook dat als die Colombiaan elke training de aanvallers de baas is en gewoon boven de rest uit steekt, hij direct een basisplaats krijgt, of niet soms? Een training is uiteindelijk maar een training maar het is wel van een enorme groteskheid om te stellen dat een training 'niets zegt'. Tuurlijk zegt dat wel iets.

    En nee, Romario had ook zijn eigen visie op trainen. Maar dat voorbeeld zou ik in dit verband nooit gebruiken. Romario kon zich die instelling veroorloven. Alle andere normale stervelingen, en zeker die in de Nederlandse competitie, moeten gewoon netjes hun stinkende best doen op de trainingen. En die kunnen zich daar laten zien aan de trainer.

    Hoe verklaar jij het structurele opstellen van Dijks en Younes dan ?
  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 15:52 Rang: Utopisch
    Het gaat uiteraard niet zozeer om wie de trainingsbeesten zijn en wie niet. En dat er tijdens trainingen geen punten gewonnen worden, omdat dit op het veld moet gebeuren, dat snap ik ook nog wel. Maar jij snapt, mag ik hopen, toch ook dat als die Colombiaan elke training de aanvallers de baas is en gewoon boven de rest uit steekt, hij direct een basisplaats krijgt, of niet soms? Een training is uiteindelijk maar een training maar het is wel van een enorme groteskheid om te stellen dat een training 'niets zegt'. Tuurlijk zegt dat wel iets.

    En nee, Romario had ook zijn eigen visie op trainen. Maar dat voorbeeld zou ik in dit verband nooit gebruiken. Romario kon zich die instelling veroorloven. Alle andere normale stervelingen, en zeker die in de Nederlandse competitie, moeten gewoon netjes hun stinkende best doen op de trainingen. En die kunnen zich daar laten zien aan de trainer.


    een training zegt wel iets maar we moeten een training ook niet groter maken als het is. genoeg voorbeelden van spelers waar het juist omgekeerd is. die spelen op de training geweldig en in het veld raken ze geen knikker
  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 15:53 Rang: Utopisch
    Hoe verklaar jij het structurele opstellen van Dijks en Younes dan ?


    lievelingetjes van de trainer net als toen Veltman de voorkeur kreeg boven Tete. dat sloeg echt helemaal nergens op
  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 16:03 Rang: Utopisch
    ik zeg alleen Romario en Ronaldinho. als we die allee hadden beoordeeld op basis van de trainingen hadden we heel wat mooi voetbal gemist


    Dat is ongeveer exact mijn punt! Romario, Ronaldinho, ..... Orajuela????

    Sorry hoor, maar op elke training bij PSV was heel goed te zien hoe goed die Romario wel niet was. Het was echt niet zo dat Romario elke training geen meter liep en nergens aan mee deed. Tuurlijk deed hij soms wat minder zijn best maar dat betekent niet dat niet te zien zou zijn wat zijn kunde en kwaliteit was. Dat geldt voor Orajuela exact zo. Iedereen kan gewoon naar een training toe en ik kan jou verzekeren dat als je een klein beetje kijk hebt op voetbal, trainerschap en techniek, je binnen een uur van iedere speler ongever wel kunt stellen of die kan voetballen of niet, etc. En dus ook of die Orajuela dus nog niet het niveau van Veltman, en weet ik wie verder allemaal heeft. Want als hij dat wel had gehad, wat op de training te zien is, had hij allang basis gespeeld.

    Uiteraard bestaat er geen enkele trainer die moedwillig spelers niet opstelt als hij denkt dat die speler beter is dan anderen. De suggestie dat Keizer een idioot is die expres spelers opstelt om Ajax te laten verliezen is absurd.

  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 16:08 Rang: Utopisch
    ik geloof er weinig van dat deze jonger minder is als dat niveau want hij moet dan wel ongekend slecht zijn als Keizer Veltman, Viergever en Dijks wel goed genoeg vind.


    De suggestie dat Keizer dus opzettelijk de slechtste spelers opstelt is absurd en je zou daar eens rustig over na moeten denken.
  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 16:08 Rang: Utopisch
    Dat is ongeveer exact mijn punt! Romario, Ronaldinho, ..... Orajuela????

    Sorry hoor, maar op elke training bij PSV was heel goed te zien hoe goed die Romario wel niet was. Het was echt niet zo dat Romario elke training geen meter liep en nergens aan mee deed. Tuurlijk deed hij soms wat minder zijn best maar dat betekent niet dat niet te zien zou zijn wat zijn kunde en kwaliteit was. Dat geldt voor Orajuela exact zo. Iedereen kan gewoon naar een training toe en ik kan jou verzekeren dat als je een klein beetje kijk hebt op voetbal, trainerschap en techniek, je binnen een uur van iedere speler ongever wel kunt stellen of die kan voetballen of niet, etc. En dus ook of die Orajuela dus nog niet het niveau van Veltman, en weet ik wie verder allemaal heeft. Want als hij dat wel had gehad, wat op de training te zien is, had hij allang basis gespeeld.

    Uiteraard bestaat er geen enkele trainer die moedwillig spelers niet opstelt als hij denkt dat die speler beter is dan anderen. De suggestie dat Keizer een idioot is die expres spelers opstelt om Ajax te laten verliezen is absurd.


    Tete speelde ook geen basis en die deed het een stuk beter als Veltman. Ziyech werd gepasseerd door Blind terwijl er mindere spelers bij de selectie zaten, Bas Dost werd gepasseerd voor Janssen die de bank in Engeland warm hield, Seedorf, Van Bommel en Van Nistelrooij werden ooit gepasseerd voor spelers als Nicky Hofs, Bobson en Meerdink. ik geloof er daarom niet altijd in dat een coach alleen op sportieve gronden selecteert, vaak heeft het ook te maken met het "ik mag je gehalte". iets wat totaal nergens op slaat als je een coach bent maar iets wat in de praktijk helaas nog steeds gebeurd zonder dat de clubs of bonden hun coach tot de orde roepen
  • Seagal +13612 13 Oct 2017 om 16:10 Rang: Utopisch
    De suggestie dat Keizer dus opzettelijk de slechtste spelers opstelt is absurd en je zou daar eens rustig over na moeten denken.


    knappe prestatie dan van die scout van Ajax als het je lukt een verdediger te vinden die nog slechter is als Veltman, Viergever en Dijks
  • mojorisin +14645 13 Oct 2017 om 16:17 Rang: Utopisch
    Dat is ongeveer exact mijn punt! Romario, Ronaldinho, ..... Orajuela????

    Sorry hoor, maar op elke training bij PSV was heel goed te zien hoe goed die Romario wel niet was. Het was echt niet zo dat Romario elke training geen meter liep en nergens aan mee deed. Tuurlijk deed hij soms wat minder zijn best maar dat betekent niet dat niet te zien zou zijn wat zijn kunde en kwaliteit was. Dat geldt voor Orajuela exact zo. Iedereen kan gewoon naar een training toe en ik kan jou verzekeren dat als je een klein beetje kijk hebt op voetbal, trainerschap en techniek, je binnen een uur van iedere speler ongever wel kunt stellen of die kan voetballen of niet, etc. En dus ook of die Orajuela dus nog niet het niveau van Veltman, en weet ik wie verder allemaal heeft. Want als hij dat wel had gehad, wat op de training te zien is, had hij allang basis gespeeld.

    Uiteraard bestaat er geen enkele trainer die moedwillig spelers niet opstelt als hij denkt dat die speler beter is dan anderen. De suggestie dat Keizer een idioot is die expres spelers opstelt om Ajax te laten verliezen is absurd.

    Ik zeg niet dat Orejuela (al) beter is dan Veltman en misschien is hij idd niet goed genoeg.. Maar ja, als je nooit speelt op niveau kun je het ook moeilijk laten zien in het echie zeg maar..
    En natuurlijk stelt Keizer geen spelers op die izo niet goed genoeg zijn en om te verliezen.. Maar dan vraag ik mij wel af hoe hij blijkbaar iets ziet in spelers die bijna wekelijks falen.. Want die trainen wel goed of is het wat anders.. Oja, Younes heeft dreiging, dat is al voldoende blijkbaar.. Dan zal Dijks zijn fysiek wel de doorslag geven ofzo, ik weet het niet, die kan er helemaal niks van..
    En een Romario is natuurlijk geen maatstaf, die had er in Brazilie waarschijnlijk al 100 gemaakt ofzo en zelfs een blinde zag dat daar de klasse van afdroop..
  • de Analist -8182 13 Oct 2017 om 16:19 Rang: Goddelijk
    knappe prestatie dan van die scout van Ajax als het je lukt een verdediger te vinden die nog slechter is als Veltman, Viergever en Dijks


    en Sinkgraven niet te vergeten he
  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 16:37 Rang: Utopisch

    Mag toch niet hopen dat Keizer spelers alleen op basis van de trainingen beoordeelt..
    Een Dijks en Younes trainen misschien heel hard en doen ze het daar heel goed, om vervolgens in bijna elke wedstrijd te falen..


    Uiteraard niet ALLEEN op de trainingen. Dat heb ik ook nergens zo gesteld. Maar dat je op de trainingen niets kunt zien is een wat wereldvreemde conclusie. Hoezo kan je niks zien als voetballers trainen? Je kunt namelijk álles zien op de training. Balbehandeling, tactisch inzicht, conditie, passing, álle facetten van het voetbal worden getraind en DUS kan je alles zien op de trainingen.

    Dat het uiteindelijk natuurlijk gaat om wat er op het veld gebeurd, dat spreekt voor zichzelf. Orajuela hoeft echt niet op de trainingen te laten zien dat hij heel mooi kan lopen, of zoiets. Maar je kunt op de training echt wel zien of iemand een goede techniek heeft etc.

  • Maikel de Lange +418 13 Oct 2017 om 16:39 Rang: Redactie
    Uiteraard niet ALLEEN op de trainingen.

    Gelukkig voor Romario!

Meer over