Van der Gijp schrikt van Depay: "Echt niet normaal, man"

Van der Gijp schrikt van Depay:
11 Oktober 2017 22:13
© ProShots

Memphis Depay hoeft bij Oranje niet te rekenen op een basisplaats. Volgens analist René van der Gijp zou dat wel eens kunnen komen door de sterk veranderde fysiek van de aanvaller.

"The Sun had tien spelers die in twee jaar tijd enorm veranderd zijn qua bouw", vertelt de oud-voetballer bij Voetbal Inside. "Ze hadden Bale en dat is niet normaal. Maar ook van Depay, dat hij bij PSV met een medaille over het veld liep. Daar hadden ze een foto van en een foto van nu. Je weet niet wat je ziet."

"Die is twee keer zo breed. Dat is een bodybuilder geworden. Dat is niet goed. Dan ga je toch snelheid verliezen. Je weet niet wat je ziet als je het vergelijkt met PSV. Het is niet normaal, man", aldus Depay.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

7 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • tobiasdew +4390 11 Oct 2017 om 23:30 Rang: Wereldkampioen
    "aldus Depay" ?
  • mojorisin +14602 12 Oct 2017 om 00:19 Rang: Utopisch
    Gijp heeft wel gelijk, steeds breder/gespierder en steeds slechter voetballen..
    Voetbal is toch geen MMA ofzo ?
  • Dodobird +687 12 Oct 2017 om 14:03 Rang: Vice-aanvoerder
    Gijp heeft wel gelijk, steeds breder/gespierder en steeds slechter voetballen..
    Voetbal is toch geen MMA ofzo ?


    Dat hoeft niet altijd wat te zeggen. Toen Suarez naar Liverpool verhuisde vroegen ze zich daar hardop en verbijsterd af of hij bij Ajax ueberhaupt ooit een krachthonk van binnen had gezien, zo mager vonden ze hem. Binnen een half jaar (of zo) had 8 kilo meer spiermassa. Toch is dat een topspits geworden. Misschien wel dankzij.


  • enigmatisch1 +13386 12 Oct 2017 om 15:27 Rang: Utopisch
    Gijp heeft wel gelijk, steeds breder/gespierder en steeds slechter voetballen..
    Voetbal is toch geen MMA ofzo ?


    'Steeds slechter voetballen'? Waar lees jij dat? Dat zegt Van der Gijp helemaal niet. Die zegt:
    "Die is twee keer zo breed. Dat is een bodybuilder geworden. Dat is niet goed. Dan ga je toch snelheid verliezen."

    Nou, daar is toch geen letter aan gelogen? Als je aan (spier)kracht wint, verlies je automatisch snelheid. Dat weet jij toch ook wel, hoop ik?

  • mojorisin +14602 12 Oct 2017 om 15:31 Rang: Utopisch
    'Steeds slechter voetballen'? Waar lees jij dat? Dat zegt Van der Gijp helemaal niet. Die zegt:
    "Die is twee keer zo breed. Dat is een bodybuilder geworden. Dat is niet goed. Dan ga je toch snelheid verliezen."

    Nou, daar is toch geen letter aan gelogen? Als je aan (spier)kracht wint, verlies je automatisch snelheid. Dat weet jij toch ook wel, hoop ik?

    In het geval van Depay dus ook slechter voetballen, die moet het voor een groot gedeelte ook van zijn snelheid hebben toch ? Dat hangt samen..
  • enigmatisch1 +13386 12 Oct 2017 om 15:33 Rang: Utopisch
    In het geval van Depay dus ook slechter voetballen, die moet het voor een groot gedeelte ook van zijn snelheid hebben toch ? Dat hangt samen..


    Depay hoefde het niet 'voor het grootste deel' van zijn snelheid te hebben nee.

    Maar ik heb er geen problemen mee als jij vindt dat hij steeds slechter speelt omdat hij teveel aan krachttraining doet, maar je schrijft die stelling toe aan Van der Gijp. En dat is onterecht. Want Gijp zegt dat als je leest verder nergens. Die zegt alleen dat zijn snelheid achteruit is gegaan door die krachttraining en nergens dat hij daardoor dus 'slechter is gaan voetballen'. Dat is jouw conclusie.

  • mojorisin +14602 12 Oct 2017 om 15:46 Rang: Utopisch
    Depay hoefde het niet 'voor het grootste deel' van zijn snelheid te hebben nee.

    Maar ik heb er geen problemen mee als jij vindt dat hij steeds slechter speelt omdat hij teveel aan krachttraining doet, maar je schrijft die stelling toe aan Van der Gijp. En dat is onterecht. Want Gijp zegt dat als je leest verder nergens. Die zegt alleen dat zijn snelheid achteruit is gegaan door die krachttraining en nergens dat hij daardoor dus 'slechter is gaan voetballen'. Dat is jouw conclusie.

    Ja klopt, dat is mijn conclusie..