'Twee trainers in beeld voor bondscoachschap Oranje'

'Twee trainers in beeld voor bondscoachschap Oranje'
09 Oktober 2017 14:37
© ProShots

We weten zeker dat bondscoach Dick Advocaat er binnenkort mee ophoudt bij het Nederlands elftal, of dat nou na aankomende dinsdag is of in december als zijn contract afloopt. Vervolgens zal de KNVB op zoek moeten naar een vervanger en aanvankelijk zullen twee namen prominent in beeld komen.

Het Algemeen Dagblad wijst naar Frank de Boer en Ronald Koeman. "De KNVB wil een bondscoach die zich voor lange tijd committeert aan Oranje, in een opbouwtraject met veel jeugd. De lobby voor Ronald Koeman zal ongetwijfeld op gang komen. Maar is hij voor zo'n traject wel de juiste man? Wat als er in 2018 of 2019 een aantrekkelijkere trein langskomt? Frank de Boer dan? Heeft die dat geduld? De Boer wilde afgelopen voorjaar niet tussentijds in Oranje stappen, omdat hij meters wil maken op clubniveau. Dat zou voor hem nog steeds het beste zijn, na twee bliksemontslagen op een rij."

De krant gaat verder: "Een nieuwe bondscoach hoeft er niet op stel en sprong te zijn. Want tussen november van dit jaar en maart 2018 ligt Oranje volledig stil. In de zoektocht naar een opvolger voor Advocaat is één ding helder: de nieuwe coach gaat vanaf nu voelen dat 'we' letterlijk nog maar een B-land zijn in het Europese voetbal. De eerste officiële wedstrijden van 2018 zal Oranje namelijk gaan spelen tegen landen van het kaliber Oostenrijk, Denemarken, Noord-Ierland, Slowakije."

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

9 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • ronaldpj +7923 09 Oct 2017 om 14:58 Rang: Utopisch
    Liefst Koeman. De Boer heeft na een paar succesvolle jaren bij Ajax (vooral op resultaat, niet op voetbal) nog niet bewezen dat hij het in zich heeft. Daarnaast blijf ik gewoon van mening dat je ook naar buitenlandse trainers mag kijken, het is niet zo dat er in de pool van beschikbare coaches uit Nederland nu zo ontzettend veel keuzes te maken zijn.
    En nee, ook in het buitenland misschien niet, maar die vijver is wel een heel stuk groter dan alleen Nederland.
  • bigboss +617 09 Oct 2017 om 15:05 Rang: Basisspeler
    Laat Ronald koeman het maar worden
  • mojorisin +14635 09 Oct 2017 om 15:43 Rang: Utopisch
    Ik vind beide opties prima..
  • Dodobird +689 09 Oct 2017 om 16:34 Rang: Vice-aanvoerder
    Liefst Koeman. De Boer heeft na een paar succesvolle jaren bij Ajax (vooral op resultaat, niet op voetbal) nog niet bewezen dat hij het in zich heeft. Daarnaast blijf ik gewoon van mening dat je ook naar buitenlandse trainers mag kijken, het is niet zo dat er in de pool van beschikbare coaches uit Nederland nu zo ontzettend veel keuzes te maken zijn.
    En nee, ook in het buitenland misschien niet, maar die vijver is wel een heel stuk groter dan alleen Nederland.


    Koeman gaat het echt niet doen als hij bij Everton aan kan blijven. Zelfs als dat niet zo is dan zijn brand nu nog best goed - ondanks een ontslag. Ik kan me niet voorstellen dat er niet weer een sub-topper klaar zou staan na de zomer. Om dan long-term te committen bij Oranje zou een bijkans beeindiging van zijn carriere als clubcoach betekenen.

    Waarom niet gewoon een van die jonge Duitsers die van de universiteit komen, en de zaak veel strategischer en wetenschappelijker benaderen. Veel frisser zijn en gewoon rigoreus de bezem halen door wat totaal verouderde tradities. Anders wordt het weer pappen en nathouden.
  • Oud Schoten +77 09 Oct 2017 om 16:58 Rang: Amateur
    Als er maar een coach komt die durft te saneren.
    Neem afscheid van de generatie Strootman, Depay, Robben, Babel, Janssen, Janmaat, Wijnaldum, Blind etc.
    Ik denk dan toch aan Koeman en anders toon lef en zet ten Hag daar maar.
    Ga aan de slag met jongens als Vilhena, de Jong, Tete, van Dijk, Bruma, Rekik, Humpfries, Haps, St. Justes, Bergwijn, Kluivert, Bazoer, de Ligt en Klaassen en ook bij AZ lopen talenten rond al dan niet gebleseerd nu.
    Grootste probleem we hebben geen spits!!!

  • Bennos52 +249 09 Oct 2017 om 21:42 Rang: Basisspeler
    Alsjeblieft niet De Boer, want die zit vast gebakken aan de Hollansche School; het spelletje van breed en terug. In zn tijd na Ajax heeft hij bewezen dat hij er geen enkele concessie aan wil/kan doen.
    Koeman zal zich nog wel bedenken voordat hij erin stapt. De enige die hem kan overhalen is volgens mij de nieuwe directeur Gudde waar hij bij Feyenoord mee heeft samengewerkt.
    Ik ben echter (net als Bodobird) ook een grote voorstander van een jonge Duitse trainer die de boel eens op een heel andere manier opschut.
  • Morfe0 -9858 09 Oct 2017 om 21:46 Rang: Utopisch
    Word hier moe van, Tikkie terug en breed is noujuist GEEN Hollandse School.

    Het voetbal anno JC , was voorruit druk zetten, aanvallend voetbal , via de flanken , en veel driehoekjes en de bal noujuist naar voren ipv terug en breed..

    Dat is de Hollandse SChool..

    Van Marwijk heeft de ziekte verspreid met breed en terug , daar heeft Frankie het ook van geleerd... maar dat is dus ABSOLUUT GEEN HOLLANDSE SCHOOL..

    Peter Bosz.. die speelde Hollandse School!
  • Morfe0 -9858 09 Oct 2017 om 21:47 Rang: Utopisch
    Als er maar een coach komt die durft te saneren.
    Neem afscheid van de generatie Strootman, Depay, Robben, Babel, Janssen, Janmaat, Wijnaldum, Blind etc.
    Ik denk dan toch aan Koeman en anders toon lef en zet ten Hag daar maar.
    Ga aan de slag met jongens als Vilhena, de Jong, Tete, van Dijk, Bruma, Rekik, Humpfries, Haps, St. Justes, Bergwijn, Kluivert, Bazoer, de Ligt en Klaassen en ook bij AZ lopen talenten rond al dan niet gebleseerd nu.
    Grootste probleem we hebben geen spits!!!


    Een Blind als Linksback kan gewoon , een Wijnaldum in een dienende rol kan ook gewoon , maar niet als creative speler.. is hij niet.
  • mojorisin +14635 09 Oct 2017 om 23:59 Rang: Utopisch
    Word hier moe van, Tikkie terug en breed is noujuist GEEN Hollandse School.

    Het voetbal anno JC , was voorruit druk zetten, aanvallend voetbal , via de flanken , en veel driehoekjes en de bal noujuist naar voren ipv terug en breed..

    Dat is de Hollandse SChool..

    Van Marwijk heeft de ziekte verspreid met breed en terug , daar heeft Frankie het ook van geleerd... maar dat is dus ABSOLUUT GEEN HOLLANDSE SCHOOL..

    Peter Bosz.. die speelde Hollandse School!

    Op zich met je eens Morf, maar noem eens een haalbare naam dan ?

Meer over