Feyenoord komt met oproep: 'Steun het team positief!'

Feyenoord komt met oproep: 'Steun het team positief!'
13 September 2017 13:20
© ProShots

Na vijftien jaar maakt Feyenoord woensdagavond met een thuiswedstrijd tegen Manchester City haar rentree in de groepsfase van de Champions League. De club herinnert haar fans aan het feit dat de KNVB en de UEFA vorig seizoen weer de nodige boetes hebben uitgedeeld.

"De zware sancties die kunnen voortvloeien uit het afsteken van vuurwerk leveren de club dus financiële- en imagoschade op, maar hebben mogelijk ook gevolgen voor (mede)supporters. Zo kan Feyenoord in UEFA-verband maar ook in de Eredivisie worden veroordeeld tot het spelen van een thuiswedstrijd met verplicht (gedeeltelijk) lege tribunes. En dat terwijl dus al zo vaak is bewezen hoeveel baat het team heeft bij de massale steun van de supporters in een volle Kuip…", schrijven de Rotterdammers op de clubwebsite.

"Daarom roept Feyenoord supporters op het team positief te steunen tijdens de wedstrijden in de Champions League en hierbij geen vuurwerk (zoals fakkels, rookpotten en knalvuurwerk) af te steken."

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

8 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Erik Bevaart +1452 13 Sep 2017 om 14:03 Rang: Vedette
    Zeer verstandig. Als Ajacied hoop ik dat Feyenoord ook sportief succes boekt. De eer van het Nederlands voetbal staat op het spel.
  • mojorisin +14478 13 Sep 2017 om 14:18 Rang: Utopisch
    Zeer verstandig. Als Ajacied hoop ik dat Feyenoord ook sportief succes boekt. De eer van het Nederlands voetbal staat op het spel.

    Ik hoop het met je mee, maar die eer is al bijna niet meer te herstellen dit seizoen, of Feyenoord en Vitesse moeten kunnen stunten..
  • CR7RMFC -21603 13 Sep 2017 om 14:50 Rang: Utopisch
    Zeer verstandig. Als Ajacied hoop ik dat Feyenoord ook sportief succes boekt. De eer van het Nederlands voetbal staat op het spel.

    Ik hoop dat ze er met 0-3 afgaan.
  • themartijntjuhh +132 13 Sep 2017 om 14:55 Rang: Talent
    Ik hoop dat ze er met 0-3 afgaan.


    Voor het Nederlandse voetbal en de Feyenoord supporters die Ajax Europees succes gunnen / gunden, hoop ik dat ze winnen. Voor iedereen die met het Rotterdamse kuddegedrag meedoet: hup City!
  • CR7RMFC -21603 13 Sep 2017 om 14:58 Rang: Utopisch
    Voor het Nederlandse voetbal en de Feyenoord supporters die Ajax Europees succes gunnen / gunden, hoop ik dat ze winnen. Voor iedereen die met het Rotterdamse kuddegedrag meedoet: hup City!

    Al kon ik ze naar de volgende ronde toveren dan zou ik het niet doen. Moet er niet aan denken al die praatjes aanhoren.

    Ik denk dat er thuis wel ietsss valt te halen tegen de 3 clubbs.
    Ze moeten hopen op een mindere dag van City (die hebben ze wel eens in de CL) en zelf het nodige niveau halen, maar ik blijf erbij ik hoop 0-3.
  • Seagal +13730 13 Sep 2017 om 15:13 Rang: Goddelijk
    Ik hoop dat ze er met 0-3 afgaan.


    lekker sportief! ik heb vorig jaar genoten van Ajax in de Europa League en ik was ook blij dat PSV overwinterde 2 jaar terug maar blijkbaar denkt niet elke Nederlandse voetballiefhebber er zo over
  • CR7RMFC -21603 13 Sep 2017 om 15:18 Rang: Utopisch
    lekker sportief! ik heb vorig jaar genoten van Ajax in de Europa League en ik was ook blij dat PSV overwinterde 2 jaar terug maar blijkbaar denkt niet elke Nederlandse voetballiefhebber er zo over

    Kan me echt gestolen worden wat jij daarvan vindt.
  • Seagal +13730 13 Sep 2017 om 15:27 Rang: Goddelijk
    Kan me echt gestolen worden wat jij daarvan vindt.


    dat begrijp ik alleen je moet je wel beseffen dat als onze Nederlandse clubs geen prestaties neerzetten in Europa dat het voor Ajax ook steeds moeilijker word straks qua plaatsing, lotingen etc. we hebben die punten hard nodig

Meer over