Amsterdamse bluf: "Als je de beste bent heb je haters"

Amsterdamse bluf:
23 Augustus 2017 12:36
© ProShots

Op de clubwebsite van Ajax is woensdag de tweede blog van Justin Kluivert verschenen. De jonge vleugelaanvaller vertelt onder andere over zijn liefde voor Amsterdam en de bijbehorende bluf.

"Je hoort wel eens over Amsterdam, arrogante stad en Ajax een koude club. Pff… Je weet wat ze zeggen hé? Als je de beste bent heb je haters. Als Amsterdammer en Ajacied mag je trots zijn. We laten zien wat we in huis hebben en bij die mentaliteit voel ik me goed", aldus Kluivert.

"Die Amsterdamse bluf heb ik zelf ook. Het is niet zo dat ik schijt hebben aan alles. Ik heb gewoon veel lef, denk ik. Ik ben niet bang om te doen wat ik wil", besluit hij.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

22 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • pojakkus +65 23 Aug 2017 om 13:11 Rang: Steward
    "Als je de beste bent heb je haters."
    dit is het dus precies waarom de rest van Nederland een afkeer tegen Ajax heeft, niet omdat je de beste BENT, ventje.
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 13:17 Rang: Utopisch
    "Als je de beste bent heb je haters."
    dit is het dus precies waarom de rest van Nederland een afkeer tegen Ajax heeft, niet omdat je de beste BENT, ventje.


    Wat een hater opmerking zeg.

  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 13:22 Rang: Utopisch
    Het komt wat arrogant over, maar ik houd er wel van en zelfvertrouwen is juist erg goed voor een topsporter.. Als je maar niet denigrerend doet over anderen is het prima imo..
  • Jhc1978 +102 23 Aug 2017 om 14:06 Rang: Amateur
    Ah, ja prachtig gesproken hoor, en typisch amsterdams; roepen dat je de beste bent maar het al jaren niet meer zijn. Vandaar al die haters Justin, je presteert zelf voorlopig ook meer met je mond dan aan de bal.
  • Mokumstrots +2054 23 Aug 2017 om 14:13 Rang: International
    Zo is het natuurlijk ook. Hoge bomen vangen immers veel wind.
    Bravoure is datgeen wat Amsterdam en dus ook Ajax speciaal maakt.
    Niet kijken naar de rest, maar geloven dat jijzelf in staat bent het beste eruit te halen.

    Dat wordt dan vaak bestempeld als Arrogantie, want de rest van Nederland is veel liever van "doe maar gewoon, dat is al gek genoeg".

    En ik vind het fantastisch dat Ajax zijn eigen ding blijft doen. Althans, de identiteit van de club moet altijd zo blijven.

    Wel hebben we beleidsbepalers nodig die dit ook uitstralen... En dat is wel iets wat er op dit moment totaal niet is.
  • Seagal +13707 23 Aug 2017 om 14:28 Rang: Goddelijk
    Zo is het natuurlijk ook. Hoge bomen vangen immers veel wind.
    Bravoure is datgeen wat Amsterdam en dus ook Ajax speciaal maakt.
    Niet kijken naar de rest, maar geloven dat jijzelf in staat bent het beste eruit te halen.

    Dat wordt dan vaak bestempeld als Arrogantie, want de rest van Nederland is veel liever van "doe maar gewoon, dat is al gek genoeg".

    En ik vind het fantastisch dat Ajax zijn eigen ding blijft doen. Althans, de identiteit van de club moet altijd zo blijven.

    Wel hebben we beleidsbepalers nodig die dit ook uitstralen... En dat is wel iets wat er op dit moment totaal niet is.


    dat kan je wel zeggen alleen de timing is een beetje ongelukkig als je al 3 jaar op rij geen kampioen bent geweest
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 14:41 Rang: Goddelijk
    "Als je de beste bent heb je haters."
    dit is het dus precies waarom de rest van Nederland een afkeer tegen Ajax heeft, niet omdat je de beste BENT, ventje.

    Toegegeven, hij verwoord het erg ongelukkig, maar ik neem aan dat hij doelt op het feit dat clubs als Bayern München en Real Madrid ook ontzettend veel haters hebben (meer dan andere clubs in hun land), omdat zij in hun land de meeste successen hebben behaald. Ajax is momenteel niet de beste en de afgelopen drie jaar ook niet.
    Trouwens, als je de antwoorden leest die hier vaak in de artikels staan, dan kun je ook de vragen herleiden. Die zijn toch ook vaak vermoeiend en uitlokkend van aard.
  • themartijntjuhh +128 23 Aug 2017 om 14:43 Rang: Talent
    "Als je de beste bent heb je haters."
    dit is het dus precies waarom de rest van Nederland een afkeer tegen Ajax heeft, niet omdat je de beste BENT, ventje.


    Maar wat nou als een andere club dan Ajax zoiets zou zeggen? Durf te wedden dat het dan wel mag. Omdat het 't afgelopen seizoen een trend is geworden om op Ajax te haten, is het ineens "arrogant". En dat terwijl 75% van de mensen die het woord gebruiken totaal niet weten waarom of zelfs de definitie van het woord niet kennen. Het is gewoon Amsterdamse bluf, maar kennelijk is dat niet toegestaan.
  • Seagal +13707 23 Aug 2017 om 15:14 Rang: Goddelijk
    Maar wat nou als een andere club dan Ajax zoiets zou zeggen? Durf te wedden dat het dan wel mag. Omdat het 't afgelopen seizoen een trend is geworden om op Ajax te haten, is het ineens "arrogant". En dat terwijl 75% van de mensen die het woord gebruiken totaal niet weten waarom of zelfs de definitie van het woord niet kennen. Het is gewoon Amsterdamse bluf, maar kennelijk is dat niet toegestaan.


    ik denk niet dat dat het is maar als je zegt dat je de beste bent en je grijpt vervolgens naast alle prijzen dat kan het zijn dat mensen dat komisch vinden.ik denk dat als een Real Madrid zoiets zegt dat niemand er wat van kan zeggen want je bent net 2 keer kampioen geworden en hebt 2 keer op rij de Champions League gewonnen. zulke uitspraken snijden pas hout als je momenteel echt de beste bent en de prijzen pakt om die woorden te ondersteunen
  • CR7RMFC -21605 23 Aug 2017 om 15:43 Rang: Utopisch
    "Als je de beste bent heb je haters."
    dit is het dus precies waarom de rest van Nederland een afkeer tegen Ajax heeft, niet omdat je de beste BENT, ventje.

    Ja hoor dat is de enige reden...

    En dan nog who cares dat Nederland ons ''haat''. Ik heb liever dat iedereen ons wat misgunt dan dat iedereen ons een titel gunt. Kan me echt de reet roest wat de rest van Nederland denkt. Veel is ook gewoon kuddegedrag.
  • themartijntjuhh +128 23 Aug 2017 om 16:32 Rang: Talent
    Ja hoor dat is de enige reden...

    En dan nog who cares dat Nederland ons ''haat''. Ik heb liever dat iedereen ons wat misgunt dan dat iedereen ons een titel gunt. Kan me echt de reet roest wat de rest van Nederland denkt. Veel is ook gewoon kuddegedrag.


    Precies. Des te meer men Ajax haat, des te leuker het is als Ajax kampioen wordt. En dan hoor je ineens al die Ajax haters niet meer omdat de meerderheid ervan onder hun steen vandaan gekropen snotjochies zijn.
  • themartijntjuhh +128 23 Aug 2017 om 16:38 Rang: Talent
    ik denk niet dat dat het is maar als je zegt dat je de beste bent en je grijpt vervolgens naast alle prijzen dat kan het zijn dat mensen dat komisch vinden.ik denk dat als een Real Madrid zoiets zegt dat niemand er wat van kan zeggen want je bent net 2 keer kampioen geworden en hebt 2 keer op rij de Champions League gewonnen. zulke uitspraken snijden pas hout als je momenteel echt de beste bent en de prijzen pakt om die woorden te ondersteunen


    Ik snap je punt deels, maar stel dat op dit moment een PSV'er dit zou zeggen? Hebben ook niks gewonnen afgelopen jaar. Dan is het zeker niet arrogant, maar "Eindhovense bluf"? Of stel je voor dat een Feyenoorder het zou zeggen voordat ze kampioen werden? Dan was het zeker "Rotterdamse bluf"? Deze uitpsraak wordt puur als arrogant bestempeld vanwege het kuddegedrag wat CR7 al benoemt.
  • Chandrekaran -174 23 Aug 2017 om 17:12 Rang: Wereldkampioen
    "Als je de beste bent heb je haters."
    dit is het dus precies waarom de rest van Nederland een afkeer tegen Ajax heeft, niet omdat je de beste BENT, ventje.

    (pojakkus)
    Typische een opmerking van een kakker...Lak Ventje
  • de Analist -6994 23 Aug 2017 om 17:47 Rang: Legende
    (pojakkus)
    Typische een opmerking van een kakker...Lak Ventje


    ook heel leuk man deze,echt grappig,moet je meer mee doen
  • de Analist -6994 23 Aug 2017 om 17:48 Rang: Legende
    vind het een beetje gehuilebalk van dit over het paard getilde ventje,laat hem eerst maar eens presteren voordat hij zijn bek een douw geeft,want tot nog toe komt er niet zo heel veel zinvol uit.
  • de Analist -6994 23 Aug 2017 om 17:51 Rang: Legende
    is het Kluivert praat dag vandaag???
  • putang ina +677 23 Aug 2017 om 18:13 Rang: Basisspeler
    (pojakkus)
    Typische een opmerking van een kakker...Lak Ventje

    En wat is een kakker...lak ventje dan precies?over kuddegedrag gesproken,sukkeltje
  • balakula +2264 23 Aug 2017 om 18:13 Rang: Goddelijk
    Toegegeven, hij verwoord het erg ongelukkig, maar ik neem aan dat hij doelt op het feit dat clubs als Bayern München en Real Madrid ook ontzettend veel haters hebben (meer dan andere clubs in hun land), omdat zij in hun land de meeste successen hebben behaald. Ajax is momenteel niet de beste en de afgelopen drie jaar ook niet.
    Trouwens, als je de antwoorden leest die hier vaak in de artikels staan, dan kun je ook de vragen herleiden. Die zijn toch ook vaak vermoeiend en uitlokkend van aard.


    Nee, Real Madrid en Barca worden gehaat, omdat hun fanboy als een soort kanker over de supporterscult woekeren.
  • Seagal +13707 23 Aug 2017 om 18:22 Rang: Goddelijk
    Ik snap je punt deels, maar stel dat op dit moment een PSV'er dit zou zeggen? Hebben ook niks gewonnen afgelopen jaar. Dan is het zeker niet arrogant, maar "Eindhovense bluf"? Of stel je voor dat een Feyenoorder het zou zeggen voordat ze kampioen werden? Dan was het zeker "Rotterdamse bluf"? Deze uitpsraak wordt puur als arrogant bestempeld vanwege het kuddegedrag wat CR7 al benoemt.


    nee, dan waren dat ook onterechte uitspraken lijkt mij. als die Feyenoorders nu met een stropdas met nummer 1 erop op de bank gaan zitten ook al zijn ze net kampioen geworden komt er ook gewoon kritiek verwacht ik. als Ronaldo of Messi zeggen dat ze de besten zijn bv zullen mensen dat eerder begrijpen dan als een Ziyech of Jorgensen dat zouden zeggen. je moet pas uitspreken dat je de beste bent als je tenminste die behoefte hebt als je op dit moment ook echt de beste bent. in het voetbal tellen resultaten uit het verleden niet, het gaat om de actualiteit
  • Frevol54 +162 23 Aug 2017 om 18:59 Rang: Basisspeler
    Het ventje houdt wel de gemoederen wel bezig. Leuk al die reacties.
  • de Analist -6994 23 Aug 2017 om 19:07 Rang: Legende
    Het ventje houdt wel de gemoederen wel bezig. Leuk al die reacties.


    fijn dat je ze waardeert
  • DeSteek +5785 24 Aug 2017 om 09:28 Rang: Goddelijk
    Nee, Real Madrid en Barca worden gehaat, omdat hun fanboy als een soort kanker over de supporterscult woekeren.

    Barca heb ik nergens genoemd. Bayern gaf ik aan!

Meer over