Fans vol verbazing na transfernieuws Ajax

Fans vol verbazing na transfernieuws Ajax
23 Augustus 2017 07:45
© ProShots

Fans van Ajax reageren op social media vol verbazing op het nieuwsbericht dat de Amsterdammers van plan zijn om Siem de Jong terug te halen naar de club. De middenvelder van Newcastle United zou binnen 48 uur de overstap moeten maken naar de Eredivisie.



















Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

12 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • rodejo +1722 23 Aug 2017 om 07:35 Rang: Wereldkampioen
    Als breedte versterking kan ik het enigszins begrijpen maar als daadwerkelijk een versterking niet want een middenveld Ziyech, De Jong en Vd Beek lijkt me gewoon beter en voor de spits positie zijn Huntelaar en Dolberg beter.

    Maar als invaller snap ik het nog wel. Hij heeft ervaring en kan eventueel ook in de spits om een ander soort spel te spelen. Of dat genoeg is zal moeten blijken.

    In mijn ogen niet genoeg om de selectie op het niveau te brengen wat je moet nastreven maar aan het einde van het seizoen kan blijken dat ik het mis heb.
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 08:41 Rang: Utopisch
    Als breedte versterking kan ik het enigszins begrijpen maar als daadwerkelijk een versterking niet want een middenveld Ziyech, De Jong en Vd Beek lijkt me gewoon beter en voor de spits positie zijn Huntelaar en Dolberg beter.

    Maar als invaller snap ik het nog wel. Hij heeft ervaring en kan eventueel ook in de spits om een ander soort spel te spelen. Of dat genoeg is zal moeten blijken.

    In mijn ogen niet genoeg om de selectie op het niveau te brengen wat je moet nastreven maar aan het einde van het seizoen kan blijken dat ik het mis heb.

    Lijkt me ook voor de breedte, ze wilden er een ervaren middenvelder bij en dan vind ik Siem geen verkeerde keuze.. Direct inzetbaar en zal ook wel niet al teveel kosten..
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 09:04 Rang: Utopisch
    Denk sommige Ajax-supporters er moeite mee hebben omdat hij een jaar bij PSV heeft gespeeld.. Siem was bij Ajax heel erg populair.. Hij is natuurlijk niet de topaankoop die je zou willen hebben, maar als mentor voor de jonkies, kan zelf natuurlijk ook nog prima voetballen, multifuntioneel, kent Ajax door en door, is het prima imo..
    Brengt verder ook weer wat scorend vermogen vanaf het middenveld mee..
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 09:04 Rang: Landskampioen
    Lijkt me ook voor de breedte, ze wilden er een ervaren middenvelder bij en dan vind ik Siem geen verkeerde keuze.. Direct inzetbaar en zal ook wel niet al teveel kosten..


    Maar je haalt wel een speler die al 3 seizoenen niks heeft laten zien en de laatste jaren alleen maar geblesseerd is geweest. Dan kan je wat mij betreft net zo goed niemand halen. Ajax zit nou ook niet in een benarde positie wat het geld betreft, dus als ze daadwerkelijk versterkingen nodig hebben moet er gewoon een goede speler gekocht worden, voor mijn part voor 20 miljoen.
  • CR7RMFC -21605 23 Aug 2017 om 09:15 Rang: Utopisch
    Siem bezorgde ons de derde ster dus hij is altijd welkom. Wel raar dat ze hem een jaar geleden nog niet wilde hebben (daarom ging ie naar PSV), maar nu kopen ze hem nota bene.
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 09:36 Rang: Utopisch
    Maar je haalt wel een speler die al 3 seizoenen niks heeft laten zien en de laatste jaren alleen maar geblesseerd is geweest. Dan kan je wat mij betreft net zo goed niemand halen. Ajax zit nou ook niet in een benarde positie wat het geld betreft, dus als ze daadwerkelijk versterkingen nodig hebben moet er gewoon een goede speler gekocht worden, voor mijn part voor 20 miljoen.

    Het probleem is is dat spelers in dat segment niet naar de ED willen komen..
    Daar loopt Overmars steeds tegenaan, bovendien weten de andere clubs ook dat Ajax bulkt van het geld, dus heel moeilijk om (redelijk) te onderhandelen, zelfs voor niet-toppers vragen ze tegenwoordig al de hoofdprijs..
    Ik vind Siem als breedte-versterking prima, al hoop ik idd ook dat hij wel een beetje fit is/blijft, vorig seizoen toch 23 wedstrijden voor PSV gespeeld..
    Dat hij bij Newcastle gefaald heeft zegt mij niet zoveel, die spelen een type voetbal dat hem helemaal niet ligt..
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 10:01 Rang: Utopisch
    Denk sommige Ajax-supporters er moeite mee hebben omdat hij een jaar bij PSV heeft gespeeld.. Siem was bij Ajax heel erg populair.. Hij is natuurlijk niet de topaankoop die je zou willen hebben, maar als mentor voor de jonkies, kan zelf natuurlijk ook nog prima voetballen, multifuntioneel, kent Ajax door en door, is het prima imo..
    Brengt verder ook weer wat scorend vermogen vanaf het middenveld mee..


    het jaar PSV doet me niet zoveel. Wat me meer doet is dat hij eigenlijk al 4 jaar geen onrmaal niveua heeft gehad. Vorig jaar bij PSV was nog het beste van de afgelopen 4 seizoenen. Verder mis ik op het middenveld eigenlijk vooral gif. Zie persoonlijk liever Ayoub komen, die me qua speelstijl meer ana Vilhena of Davids doet denken, dan Siem de Jong. Maar Siem heeft 2 dingen wel mee. Dat is dat hij scorend vermogen heeft en natuurlijk met 28 jaar in de kracht van zijn leven zou moeten zitten en heeft toch at ervaring. Daarnaast mocht hij basis spelen, dan kan hij wel direct die aanvoerdersband overnemen....

    Al met al is het niet waar men in Amsterdam op zit te wachten na al die miljoenen.
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 10:07 Rang: Utopisch
    het jaar PSV doet me niet zoveel. Wat me meer doet is dat hij eigenlijk al 4 jaar geen onrmaal niveua heeft gehad. Vorig jaar bij PSV was nog het beste van de afgelopen 4 seizoenen. Verder mis ik op het middenveld eigenlijk vooral gif. Zie persoonlijk liever Ayoub komen, die me qua speelstijl meer ana Vilhena of Davids doet denken, dan Siem de Jong. Maar Siem heeft 2 dingen wel mee. Dat is dat hij scorend vermogen heeft en natuurlijk met 28 jaar in de kracht van zijn leven zou moeten zitten en heeft toch at ervaring. Daarnaast mocht hij basis spelen, dan kan hij wel direct die aanvoerdersband overnemen....

    Al met al is het niet waar men in Amsterdam op zit te wachten na al die miljoenen.

    De gewenste topspelers wilden niet komen en Ajax wil geen subtoppers meer.. Dus nu kiezen ze vooral (ervaren) spelers voor de breedte en wordt er ingezet op de jeugd.. Dat met oog op een redelijke kans op uitschakeling voor de EL kan ik dat wel begrijpen.. Mochten we ons wel plaatsen dan verwacht ik nog wel wat uit- en ingaande transfers in de laatste week van de transferperiode.. Dus maar even afwachten wat het donderdag wordt..
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 10:13 Rang: Utopisch
    De gewenste topspelers wilden niet komen en Ajax wil geen subtoppers meer.. Dus nu kiezen ze vooral (ervaren) spelers voor de breedte en wordt er ingezet op de jeugd.. Dat met oog op een redelijke kans op uitschakeling voor de EL kan ik dat wel begrijpen.. Mochten we ons wel plaatsen dan verwacht ik nog wel wat uit- en ingaande transfers in de laatste week van de transferperiode.. Dus maar even afwachten wat het donderdag wordt..


    Nee dat kan ik inet begrijpen.

    1. Ik verwacht gewoon dat we doorgaan mmorgen. Kwalitatief is Ajax gewoon beter.
    2. De manier van verkopen en niet kopen snap ik echt helemaal niets van. vooral dat je voor een 3e keer bij Dijks uit komt. Dat kan gewoon niet.
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 10:14 Rang: Landskampioen
    het jaar PSV doet me niet zoveel. Wat me meer doet is dat hij eigenlijk al 4 jaar geen onrmaal niveua heeft gehad. Vorig jaar bij PSV was nog het beste van de afgelopen 4 seizoenen. Verder mis ik op het middenveld eigenlijk vooral gif. Zie persoonlijk liever Ayoub komen, die me qua speelstijl meer ana Vilhena of Davids doet denken, dan Siem de Jong. Maar Siem heeft 2 dingen wel mee. Dat is dat hij scorend vermogen heeft en natuurlijk met 28 jaar in de kracht van zijn leven zou moeten zitten en heeft toch at ervaring. Daarnaast mocht hij basis spelen, dan kan hij wel direct die aanvoerdersband overnemen....

    Al met al is het niet waar men in Amsterdam op zit te wachten na al die miljoenen.


    Precies, Ayoub is een type speler dat totaal ontbreekt binnen de Selectie. Types de Jong hebben we al, zelfs met dezelfde achternaam.

    Ayoub kan je toch lachend weg halen voor 5 miljoen bij Utrecht. Zelfs als die het niet brengt, geld is echt een non factor op het moment bij Ajax.

    Siem de Jong is wat mij betreft een groter risico dan Ayoub en heeft 0 euro doorverkoop. Desnoods haal je ze allebei!
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 10:21 Rang: Utopisch
    Nee dat kan ik inet begrijpen.

    1. Ik verwacht gewoon dat we doorgaan mmorgen. Kwalitatief is Ajax gewoon beter.
    2. De manier van verkopen en niet kopen snap ik echt helemaal niets van. vooral dat je voor een 3e keer bij Dijks uit komt. Dat kan gewoon niet.

    Ik kon het ook niet begrijpen, maar kijk naar de situatie nu.. Ze hebben verzaakt om de selectie te versterken of iig op peil te houden, maar nu is het al te laat voor de EL, dus dat ze komende wedstrijd afwachten dat snap ik..
    Van mij mag er nu ook zeker wel een ervaren CV bij, dan heb je in elke linie een ervaren speler.. Dijks gaan ze nog wel proberen te verkopen hoor.. En ja, we zullen het waarschijnlijk nog een seizoen met Veltman en Viergever moeten doen.. Verder kan die Colombiaan zowel RB als LB spelen dacht ik..

    Haal je de EL niet, is het seizoen imo toch al half mislukt en dan kan je met deze selectie prima de ED en beker in.. Maar wat ik al zei, kan nog een hectisch weekje voor Overmars worden..
  • Seagal +13707 23 Aug 2017 om 19:36 Rang: Goddelijk
    Het probleem is is dat spelers in dat segment niet naar de ED willen komen..
    Daar loopt Overmars steeds tegenaan, bovendien weten de andere clubs ook dat Ajax bulkt van het geld, dus heel moeilijk om (redelijk) te onderhandelen, zelfs voor niet-toppers vragen ze tegenwoordig al de hoofdprijs..
    Ik vind Siem als breedte-versterking prima, al hoop ik idd ook dat hij wel een beetje fit is/blijft, vorig seizoen toch 23 wedstrijden voor PSV gespeeld..
    Dat hij bij Newcastle gefaald heeft zegt mij niet zoveel, die spelen een type voetbal dat hem helemaal niet ligt..


    voor een hoog salaris komen ze wel natuurlijk. hoeveel goede voetballers hebben we wel niet zien vertrekken inmiddels naar competities als de Chineze, Oekraiense en Russische leagues

Meer over