'AS Monaco biedt Ajax bizar bedrag aan, club zegt resoluut 'nee''

'AS Monaco biedt Ajax bizar bedrag aan, club zegt resoluut 'nee''
23 Augustus 2017 06:15
© ProShots

Bij Ajax was men vrij duidelijk nadat Davinson Sanchez was vertrokken naar Tottenham Hotspur. De Amsterdammers wilden de rest van de selectie in tact houden en besloten alvast aan te geven dat er geen uitgaande transfers meer plaats zouden vinden. Nu AS Monaco een duizelingwekkend bod heeft uitgebracht op Kasper Dolberg, is dat echter maar zeer de vraag.

Het is De Telegraaf dat erachter is gekomen dat AS Monaco een flink bedrag wil neertellen voor de spits van Ajax. De topclub uit Ligue 1 heeft al een officieel bod neergelegd bij Ajax van meer dan vijftig miljoen euro. Toch was de clubleiding van de Amsterdammers duidelijk met een resolute 'nee'.

Het eerdergenoemde medium sluit echter niet uit dat Ajax alsnog overstag gaat als AS Monaco de transfersom nog meer omhoog laat gaan. Het is de vraag of de Amsterdammers biedingen van 60 of 70 miljoen wel af kunnen slaan.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

63 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • rodejo +1722 23 Aug 2017 om 07:25 Rang: Wereldkampioen
    Toch netjes om zo'n bedrag af te slaan. Aan het einde van het seizoen weet je of het verstandig was. Mocht hij er 20+ inschieten dan krijg je dat bedrag volgend jaar ook wel. Mocht hij op de bank belanden achter Huntelaar gaat dat bedrag minimaal door de helft.

    De vraag is: welke spelers hebben ze op het oog als alternatief? Mocht hij straks toch weggaan voor bijv 60 miljoen zullen ze toch wat moeten halen. Siem de Jong komt dan waarschijnlijk en kan ook in de spits maar is dat uiteindelijk niet.

    Ik neem ook aan dat ze die niet voor de basis halen.

    Uiteindelijk zal het me niet verbazen als Dolberg alsnog verkocht wordt en dat Keizer het moet doen met Huntelaar, Cassiera en Siem de Jong.

    Gaat het goed, geld in de zak en als het fout gaat alsnog een aankoop in de winterstop
  • luckykes +4764 23 Aug 2017 om 07:50 Rang: Wereldkampioen
    Ik snap die hele soap rond Dolberg niet meer.
    Gisteren zei Overmars nog (volgens SN dan) dat hij geen speler meer wilt laten vertrekken.
    Dus waar wat er nu staat.
    Maar......nu komt het.......maar als ze 45 miljoen bieden mag Dolberg gaan.
    Letterlijk: Alleen als ze 45 miljoen bieden!
    Nu bied Monaco 50 miljoen en het is nee????
    Oh ja.....Monaco bied te veel
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 08:20 Rang: Landskampioen
    Ik zou het echt te bizar voor woorden vinden dat ze een bod van 50 miljoen afwijzen op Dolberg.

    Ajax haalt 2 reserve keepers en een reserve spits, vervolgens geven ze niet genoeg om het behalen van de CL op daarvoor al versterkingen aan te trekken.

    Daarna wordt Ajax zo goed als uitgeschakeld voor de EL en op de eerste speeldag verlies je bij Heracles thuis.

    Sanchez mag vertrekken voor 42 miljoen, wat ik geen jackpot vind voor de enige goede verdediger die je nog hebt.

    En dan zou je niet met Monaco geen onderhandelen over Dolberg als er 50 miljoen wordt geboden? Het seizoen is al zo goed als over door het slechte aankoopbeleid, kies dan eieren voor je geld en verkoop Dolberg voor 55 miljoen en richt je op volgend seizoen.
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 08:27 Rang: Utopisch
    Meer dan 50 miljoen en Ajax zegt nee ? Nogal ongeloofwaardig..
    Maar goed, zei het al eerder, ze wachten donderdag even af..
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 09:04 Rang: Goddelijk
    Ik snap die hele soap rond Dolberg niet meer.
    Gisteren zei Overmars nog (volgens SN dan) dat hij geen speler meer wilt laten vertrekken.
    Dus waar wat er nu staat.
    Maar......nu komt het.......maar als ze 45 miljoen bieden mag Dolberg gaan.
    Letterlijk: Alleen als ze 45 miljoen bieden!
    Nu bied Monaco 50 miljoen en het is nee????
    Oh ja.....Monaco bied te veel

    Lucky je moet je niet zo vastpinnen op hetgeen in de media gezegd wordt. Er wordt zoveel onzin naar buiten gebracht dat je bij de feitelijke artikels nog niet meer weet of het waarheid is of niet. Ik twijfel er namelijk zeer aan dat Monaco meer dan 50 MLN op Dolberg geboden zou hebben. Sterker nog, ik geloof er niets van.
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 09:05 Rang: Goddelijk

    Sanchez mag vertrekken voor 42 miljoen, wat ik geen jackpot vind voor de enige goede verdediger die je nog hebt.

    Excuse me? Hallo, het was een transfer-record...en dat voor een verdediger.
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 09:16 Rang: Landskampioen
    Excuse me? Hallo, het was een transfer-record...en dat voor een verdediger.


    Ja, maar de manier waarop staat mij niet aan. Je kon weken geleden al aanvoelen dat er interesse zou komen in Sanchez. Met het vertrek van Tete en Riedewald was de spoeling achterin al dun. Dan laat je vervolgens ook nog Sanchez vertrekken waardoor je met een verdediging zit die zelfs bij NAC nog zou worden afgekeurd.

    Had dan geanticipeerd op het vertrek van Sanchez en aan het begin van het seizoen die Wolber ofzo gehaald, OF had Sanchez niet meer verkocht.

    Nu zit je met een verdediging die om te janken is, 42 miljoen op de bank waar ze geen hol mee gaan doen en willen ze Dolberg niet verkopen voor 50+ miljoen, terwijl je een betere spits op de bank heb zitten.

    Leg daar de logica maar van uit.
  • luckykes +4764 23 Aug 2017 om 09:16 Rang: Wereldkampioen
    Lucky je moet je niet zo vastpinnen op hetgeen in de media gezegd wordt. Er wordt zoveel onzin naar buiten gebracht dat je bij de feitelijke artikels nog niet meer weet of het waarheid is of niet. Ik twijfel er namelijk zeer aan dat Monaco meer dan 50 MLN op Dolberg geboden zou hebben. Sterker nog, ik geloof er niets van.




    Ik hoop voor Ajax en Nederland dat Dolberg gewoon blijft.
    Maar wat moet je dan nog kunnen geloven?
    Alleen nieuws wat bekend is?
    Dan is het geen nieuws meer toch?
    Zet er dan bij: "Er gaan geruchten rond....." of dergelijke.
    Dan weet je dat je niveau Story of Weekend leest.
  • luckykes +4764 23 Aug 2017 om 09:20 Rang: Wereldkampioen
    Ja, maar de manier waarop staat mij niet aan. Je kon weken geleden al aanvoelen dat er interesse zou komen in Sanchez. Met het vertrek van Tete en Riedewald was de spoeling achterin al dun. Dan laat je vervolgens ook nog Sanchez vertrekken waardoor je met een verdediging zit die zelfs bij NAC nog zou worden afgekeurd.

    Had dan geanticipeerd op het vertrek van Sanchez en aan het begin van het seizoen die Wolber ofzo gehaald, OF had Sanchez niet meer verkocht.

    Nu zit je met een verdediging die om te janken is, 42 miljoen op de bank waar ze geen hol mee gaan doen en willen ze Dolberg niet verkopen voor 50+ miljoen, terwijl je een betere spits op de bank heb zitten.

    Leg daar de logica maar van uit.




    Welke spits vind jij dan beter?
    Huntelaar?
    Die is op zijn retour en als Dolberg het (weer) op zijn heupen krijgt, is hij beter.
    Alleen zit Dolly nu in een dip.
    Of heeft Ajax nog een (jongeling) achter de hand wat ik niet weet?
    Zou zomaar kunnen hoor, want wat dat betreft heeft Ajax me vaker verrast oa ook met Dolberg of van de Beek.
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 09:21 Rang: Goddelijk
    Ik hoop voor Ajax en Nederland dat Dolberg gewoon blijft.
    Maar wat moet je dan nog kunnen geloven?
    Alleen nieuws wat bekend is?
    Dan is het geen nieuws meer toch?
    Zet er dan bij: "Er gaan geruchten rond....." of dergelijke.
    Dan weet je dat je niveau Story of Weekend leest.

    Ik ben het met je eens hoor. Ik kan vaak de fictie niet onderscheiden van de non-fictie.
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 09:27 Rang: Goddelijk
    Ja, maar de manier waarop staat mij niet aan. Je kon weken geleden al aanvoelen dat er interesse zou komen in Sanchez. Met het vertrek van Tete en Riedewald was de spoeling achterin al dun. Dan laat je vervolgens ook nog Sanchez vertrekken waardoor je met een verdediging zit die zelfs bij NAC nog zou worden afgekeurd.

    Had dan geanticipeerd op het vertrek van Sanchez en aan het begin van het seizoen die Wolber ofzo gehaald, OF had Sanchez niet meer verkocht.

    Nu zit je met een verdediging die om te janken is, 42 miljoen op de bank waar ze geen hol mee gaan doen en willen ze Dolberg niet verkopen voor 50+ miljoen, terwijl je een betere spits op de bank heb zitten.

    Leg daar de logica maar van uit.

    Ik snap je redenering, maar helaas werkt het vaak niet zo. Wimpel je Tottenham af, dan zit je met een ongemotiveerde speler in je selectie zoals van Dijk op dit moment en dan heb je te maken met kapitaalvernietiging:
    1 de contractduur van Sanchez wordt korter en
    2 als geïnteresseerde clubs dit ruiken, gaan ze echt niet meer zo diep in de buidel tasten

    M.a.w. je zit feitelijk in een wurggreep en hebt zo goed als geen keuze,want:
    1 Tottenham is sportief gezien een betere club dan Ajax op dit moment en
    2 Het salaris dat Tottenham hem kan bieden, daar kan Ajax niet tegenop.
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 09:40 Rang: Landskampioen
    Ik snap je redenering, maar helaas werkt het vaak niet zo. Wimpel je Tottenham af, dan zit je met een ongemotiveerde speler in je selectie zoals van Dijk op dit moment en dan heb je te maken met kapitaalvernietiging:
    1 de contractduur van Sanchez wordt korter en
    2 als geïnteresseerde clubs dit ruiken, gaan ze echt niet meer zo diep in de buidel tasten

    M.a.w. je zit feitelijk in een wurggreep en hebt zo goed als geen keuze,want:
    1 Tottenham is sportief gezien een betere club dan Ajax op dit moment en
    2 Het salaris dat Tottenham hem kan bieden, daar kan Ajax niet tegenop.


    Ja, maar je kon op je klompen aanvoelen dat er interrese kwam in Sanchez/Dolberg/Klaasen/Ziyech. Zorg er dan voor dat je een alternatief achter de hand hebt. Maar nee, eerst moeten Sanchez, Riedewald, Klaassen en Tete vertrekken en dan pas wordt er geschakeld. Terwijl je, zelfs als Sanchez was gebleven, een extra CV nodig had. Hoezo zijn ze dan weer zo laat?

    Dus door het onvermogen van Ajax om de selectie op tijd versterkt te hebben, willen ze nu Dolberg niet verkopen. Terwijl je met Hunterlaar een prima spits hebt en in de Jeugd loopt Sierhuis rond, die kan prima als 2e spits bij de selectie gehaald worden. We hebben geloof ik al 6 seizoenen lang maar 1 spits bij de selectie gehad. Nu krijg je 50 miljoen geboden en wil je ineens 2 spitsen houden?
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 09:42 Rang: Landskampioen
    Welke spits vind jij dan beter?
    Huntelaar?
    Die is op zijn retour en als Dolberg het (weer) op zijn heupen krijgt, is hij beter.
    Alleen zit Dolly nu in een dip.
    Of heeft Ajax nog een (jongeling) achter de hand wat ik niet weet?
    Zou zomaar kunnen hoor, want wat dat betreft heeft Ajax me vaker verrast oa ook met Dolberg of van de Beek.


    Dolberg kan het nog zo erg op zijn heupen krijgen, maar we kunnen ons alleen nog plaatsen voor de EL. Dus die 50 miljoen gaat hij never nooit meer terug verdienen als je hem dit seizoen houdt. Ajax heeft vorig jaar de EL finale gespeeld dus alle spelers zijn nu 'hot'. dit jaar is het enige podium, als het een beetje tegen zit, de Eredivisie. Daar zijn grote clubs echt niet van onder de indruk. Dus Dolberg moet er 30+ inschieten wil je weer een bod van 50 miljoen krijgen. Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd.
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 09:46 Rang: Goddelijk
    Ja, maar je kon op je klompen aanvoelen dat er interrese kwam in Sanchez/Dolberg/Klaasen/Ziyech. Zorg er dan voor dat je een alternatief achter de hand hebt. Maar nee, eerst moeten Sanchez, Riedewald, Klaassen en Tete vertrekken en dan pas wordt er geschakeld. Terwijl je, zelfs als Sanchez was gebleven, een extra CV nodig had. Hoezo zijn ze dan weer zo laat?

    Dus door het onvermogen van Ajax om de selectie op tijd versterkt te hebben, willen ze nu Dolberg niet verkopen. Terwijl je met Hunterlaar een prima spits hebt en in de Jeugd loopt Sierhuis rond, die kan prima als 2e spits bij de selectie gehaald worden. We hebben geloof ik al 6 seizoenen lang maar 1 spits bij de selectie gehad. Nu krijg je 50 miljoen geboden en wil je ineens 2 spitsen houden?

    Dit ben ik helemaal met je eens. Er valt weinig aan toe te voegen. Als Monaco daadwerkelijk 50+ heeft geboden, is Overmars een steenezel dat hij niet in zee is gegaan met de Monegasken.
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 09:47 Rang: Goddelijk
    Dolberg kan het nog zo erg op zijn heupen krijgen, maar we kunnen ons alleen nog plaatsen voor de EL. Dus die 50 miljoen gaat hij never nooit meer terug verdienen als je hem dit seizoen houdt. Ajax heeft vorig jaar de EL finale gespeeld dus alle spelers zijn nu 'hot'. dit jaar is het enige podium, als het een beetje tegen zit, de Eredivisie. Daar zijn grote clubs echt niet van onder de indruk. Dus Dolberg moet er 30+ inschieten wil je weer een bod van 50 miljoen krijgen. Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd.

    Plus hij kan geblesseerd raken of minder dan 20- in het netje leggen c.q. een terugslag krijgen. Je zag hoe het ging met Memphis. Die speelde hier de pannen van het dak en raakte in Engeland geen pepernoot.
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 09:53 Rang: Utopisch
    Ja, maar je kon op je klompen aanvoelen dat er interrese kwam in Sanchez/Dolberg/Klaasen/Ziyech. Zorg er dan voor dat je een alternatief achter de hand hebt. Maar nee, eerst moeten Sanchez, Riedewald, Klaassen en Tete vertrekken en dan pas wordt er geschakeld. Terwijl je, zelfs als Sanchez was gebleven, een extra CV nodig had. Hoezo zijn ze dan weer zo laat?

    Dus door het onvermogen van Ajax om de selectie op tijd versterkt te hebben, willen ze nu Dolberg niet verkopen. Terwijl je met Hunterlaar een prima spits hebt en in de Jeugd loopt Sierhuis rond, die kan prima als 2e spits bij de selectie gehaald worden. We hebben geloof ik al 6 seizoenen lang maar 1 spits bij de selectie gehad. Nu krijg je 50 miljoen geboden en wil je ineens 2 spitsen houden?

    Ben het met je eens dat ze weer eens te laat zijn met de selectie op peil te brengen, slecht geanticipeerd op het (toekomstig) vertrek van (goede) spelers..
    En dat kan je nu heel goed Europees voetbal gaan kosten, wat een blammage zou zijn..
    Ze gaan die 50+ miljoen voor Dolberg echt wel accepteren hoor, maar wachten nu tot na de wedstrijd tegen Rosenborg..
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 09:54 Rang: Utopisch
    Alles valt of stat bij wat Dolberg zelf wil. Als hij echt weg wil, kan je er alleen maar zoveel mogelijk geld uit hlaen. Daarnaast loop je t risico dat hij volgend jaar nog maar 25 waard is. aan de andere kant heeft Ajax et geld nou niet bepaald heel hard nodig.
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 09:58 Rang: Utopisch
    Dit ben ik helemaal met je eens. Er valt weinig aan toe te voegen. Als Monaco daadwerkelijk 50+ heeft geboden, is Overmars een steenezel dat hij niet in zee is gegaan met de Monegasken.


    als hij er nog een paar miljoen extra uit kan slepen, waarom niet.
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 10:04 Rang: Landskampioen
    Alles valt of stat bij wat Dolberg zelf wil. Als hij echt weg wil, kan je er alleen maar zoveel mogelijk geld uit hlaen. Daarnaast loop je t risico dat hij volgend jaar nog maar 25 waard is. aan de andere kant heeft Ajax et geld nou niet bepaald heel hard nodig.


    Dolberg heeft wat mij betreft weinig te willen als er 50 miljoen wordt geboden. Dit soort bedragen ga je niet snel meer krijgen. Monaco heeft na het verkopen van Mbappe een nieuwe spits nodig en 180 miljoen gecashed.

    Dolberg kan dit seizoen op geen enkele manier dit soort bedragen terug verdienen. Zelfs als je kampioen wordt speel je voorronde CL. Dus gewoon verkopen.

    De rest van dit seizoen als tussen jaar zien, een jonge, talentvolle spits aantrekken en die door Hunterlaar laten klaarstomen voor volgend jaar.
  • themartijntjuhh +128 23 Aug 2017 om 11:19 Rang: Talent
    Ik ben blij dat Ajax dit bod afwijst. Tuurlijk, het is een belachelijk bedrag, maar wat wordt er uiteindelijk met het geld gedaan? Van de 100 miljoen die we dan op de bank hebben wordt zo weinig uitgegeven.
  • Peanut +38 23 Aug 2017 om 11:22 Rang: Steward
    Ik ben blij dat Ajax dit bod afwijst. Tuurlijk, het is een belachelijk bedrag, maar wat wordt er uiteindelijk met het geld gedaan? Van de 100 miljoen die we dan op de bank hebben wordt zo weinig uitgegeven.


    Helemaal mee eens !!! geef eens 20 of 30 mil uit voor een topper of gebruik eens wat meer salaris om spelers te behouden / te lokken. Dat Salarisplafond stamt ook uit de tijd van de 2e wereldoorlog volgensmij ..
  • rodejo +1722 23 Aug 2017 om 12:01 Rang: Wereldkampioen
    Dolberg heeft wat mij betreft weinig te willen als er 50 miljoen wordt geboden. Dit soort bedragen ga je niet snel meer krijgen. Monaco heeft na het verkopen van Mbappe een nieuwe spits nodig en 180 miljoen gecashed.

    Dolberg kan dit seizoen op geen enkele manier dit soort bedragen terug verdienen. Zelfs als je kampioen wordt speel je voorronde CL. Dus gewoon verkopen.

    De rest van dit seizoen als tussen jaar zien, een jonge, talentvolle spits aantrekken en die door Hunterlaar laten klaarstomen voor volgend jaar.


    Dolberg heeft wel degelijk wat te willen natuurlijk! Hij heeft een contract en hoeft niks anders te accepteren. Ook al wordt er 200 miljoen geboden, als hij zegt Nee ik blijf dat heb je dat maar te accepteren.
  • luckykes +4764 23 Aug 2017 om 12:27 Rang: Wereldkampioen
    Dolberg kan het nog zo erg op zijn heupen krijgen, maar we kunnen ons alleen nog plaatsen voor de EL. Dus die 50 miljoen gaat hij never nooit meer terug verdienen als je hem dit seizoen houdt. Ajax heeft vorig jaar de EL finale gespeeld dus alle spelers zijn nu 'hot'. dit jaar is het enige podium, als het een beetje tegen zit, de Eredivisie. Daar zijn grote clubs echt niet van onder de indruk. Dus Dolberg moet er 30+ inschieten wil je weer een bod van 50 miljoen krijgen. Ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd.



    Ik zeg ook niet dat het verkeerd is hem nu te verkopen maar jij zegt dat er een betere spits op de bank plaats neemt.
    Vraag ik me af welke.
  • luckykes +4764 23 Aug 2017 om 12:30 Rang: Wereldkampioen
    Helemaal mee eens !!! geef eens 20 of 30 mil uit voor een topper of gebruik eens wat meer salaris om spelers te behouden / te lokken. Dat Salarisplafond stamt ook uit de tijd van de 2e wereldoorlog volgensmij ..




    Welke topper krijg je naar Ajax voor 20 of 30 milj als die bedragen al ver onder liggen van de vraagprijs van de spelers van Ajax?
    Toch altijd minder dan dat je hebt?
  • rodejo +1722 23 Aug 2017 om 12:50 Rang: Wereldkampioen
    Welke topper krijg je naar Ajax voor 20 of 30 milj als die bedragen al ver onder liggen van de vraagprijs van de spelers van Ajax?
    Toch altijd minder dan dat je hebt?


    Dat klopt maar als Ajax 60 miljoen kan krijgen voor Dolberg moet je natuurlijk wel 2 spitsen terug kunnen kopen van 10 a 15 miljoen en de rest spenderen in een goede CV en linksback. Je mag toch aannemen dat ze een lijst hebben met spelers die misschien iets minder zijn dan degene die vertrokken zijn maar wel goed genoeg.

    Voor de CV zou ik toch nog eens kijken naar Denswill, voor de breedte misschien Ayoub, een goede linksback wordt moeilijk maar ze zijn aardig actief op de Colombiaanse markt dus wie weet loopt daar nog iemand rond (vraag Cassiera of die nieuwe eens) en 2 spitsen lopen er misschien ook nog rond(of 1 en vertrouwen hebben in Cassiera)
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 13:01 Rang: Landskampioen
    Welke topper krijg je naar Ajax voor 20 of 30 milj als die bedragen al ver onder liggen van de vraagprijs van de spelers van Ajax?
    Toch altijd minder dan dat je hebt?


    Nee, het grootste gedeelte van de transversommen van Dolberg en Sanchez worden betaald voor de potentie die ze hebben. Voor 15 miljoen kan je vast wel een spits halen van 26 jaar die 25 ballen per jaar in het mandje legt.
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 13:03 Rang: Utopisch
    Nee, het grootste gedeelte van de transversommen van Dolberg en Sanchez worden betaald voor de potentie die ze hebben. Voor 15 miljoen kan je vast wel een spits halen van 26 jaar die 25 ballen per jaar in het mandje legt.


    Die hebben we al in Huntelaar. Koste niks...
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 13:08 Rang: Landskampioen
    Die hebben we al in Huntelaar. Koste niks...


    Ik zeg ook niet dat het verkeerd is hem nu te verkopen maar jij zegt dat er een betere spits op de bank plaats neemt.
    Vraag ik me af welke.


    Hunterlaar
  • zakje suiker +601 23 Aug 2017 om 13:09 Rang: Landskampioen
    Die hebben we al in Huntelaar. Koste niks...


    het ging mij er meer om dat als Ajax spelers voor 50 miljoen verkoopt, dat niet betekend dat je niet voor minder betere spelers terug kan halen. Ging dus meer om het voorbeeld dan om de vraag naar een extra ervaren spits.
  • Seagal +13707 23 Aug 2017 om 14:26 Rang: Goddelijk
    Dat klopt maar als Ajax 60 miljoen kan krijgen voor Dolberg moet je natuurlijk wel 2 spitsen terug kunnen kopen van 10 a 15 miljoen en de rest spenderen in een goede CV en linksback. Je mag toch aannemen dat ze een lijst hebben met spelers die misschien iets minder zijn dan degene die vertrokken zijn maar wel goed genoeg.

    Voor de CV zou ik toch nog eens kijken naar Denswill, voor de breedte misschien Ayoub, een goede linksback wordt moeilijk maar ze zijn aardig actief op de Colombiaanse markt dus wie weet loopt daar nog iemand rond (vraag Cassiera of die nieuwe eens) en 2 spitsen lopen er misschien ook nog rond(of 1 en vertrouwen hebben in Cassiera)


    die spelers moeten dan wel willen komen. wil je een segment hoger wil gaan zitten als de Ayoubs en Larssons zal je echt salarissen moeten aanbieden van 2/3 miljoen per jaar. alleen met hoge transferbedragen uitgeven ben je er nog niet
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 14:39 Rang: Utopisch
    die spelers moeten dan wel willen komen. wil je een segment hoger wil gaan zitten als de Ayoubs en Larssons zal je echt salarissen moeten aanbieden van 2/3 miljoen per jaar. alleen met hoge transferbedragen uitgeven ben je er nog niet

    Precies, en dat onderschatten veel mensen blijkbaar, denken niet aan het salarishuis die begroot is.. Het salarisplafond mag imo ook wel wat hoger, of je lost het met bonussen etc. op, maar Ajax gaat spelers echt geen miljoenen per jaar betalen..
    En een beetje goede speler kan dat wel ergens anders verdienen, zoals een Richarlison nota bene voor een Watford kiest.. De ED kan gewoon nog nauwelijks concurreren met de grote competities, je moet gewoon wat geluk hebben zoals met Sanchez en goed scouten, er lopen vast nog wel grote nog redelijk onbekende talenten elders rond..
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 14:42 Rang: Goddelijk
    die spelers moeten dan wel willen komen. wil je een segment hoger wil gaan zitten als de Ayoubs en Larssons zal je echt salarissen moeten aanbieden van 2/3 miljoen per jaar. alleen met hoge transferbedragen uitgeven ben je er nog niet

    Juist, sommige mensen staren zich blind op transferbedragen, maar vergeten gemakshalve welk salaris daaraan vastkleeft.
  • Seagal +13707 23 Aug 2017 om 14:49 Rang: Goddelijk
    Precies, en dat onderschatten veel mensen blijkbaar, denken niet aan het salarishuis die begroot is.. Het salarisplafond mag imo ook wel wat hoger, of je lost het met bonussen etc. op, maar Ajax gaat spelers echt geen miljoenen per jaar betalen..
    En een beetje goede speler kan dat wel ergens anders verdienen, zoals een Richarlison nota bene voor een Watford kiest.. De ED kan gewoon nog nauwelijks concurreren met de grote competities, je moet gewoon wat geluk hebben zoals met Sanchez en goed scouten, er lopen vast nog wel grote nog redelijk onbekende talenten elders rond..


    het is niet onmogelijk maar wel moeilijk. spelers kiezen tegenwoordig nog liever voor het grote geld en gaan dan in Chelsea 2 ofzo spelen ipv dat ze voor een competitie kiezen waar ze zich sportief kunnen ontwikkelen. een optie is dan alleen om spelers te huren die bij grote clubs buiten de boot vallen maar dat wil je ook niet als club. dan kan je elk jaar aan een nieuw elftal gaan bouwen
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 14:58 Rang: Goddelijk
    Precies, en dat onderschatten veel mensen blijkbaar, denken niet aan het salarishuis die begroot is.. Het salarisplafond mag imo ook wel wat hoger, of je lost het met bonussen etc. op, maar Ajax gaat spelers echt geen miljoenen per jaar betalen..
    En een beetje goede speler kan dat wel ergens anders verdienen, zoals een Richarlison nota bene voor een Watford kiest.. De ED kan gewoon nog nauwelijks concurreren met de grote competities, je moet gewoon wat geluk hebben zoals met Sanchez en goed scouten, er lopen vast nog wel grote nog redelijk onbekende talenten elders rond..

    En juist daarom moeten we alle NL ploegen in Europa steunen en niet door landelijke rivaliteit laten leiden. We hebben echt keihard punten nodig, zodat we niet te ver afzakken. Hopelijk redden Utrecht en Ajax het in de voorronde EL en loten we allen zo gunstig mogelijk.
    Je draagt in Europa namelijk niet alleen de vaandel van je club, maar ook van je land. Verder afzakken zou desastreus zijn.
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 15:04 Rang: Utopisch
    En juist daarom moeten we alle NL ploegen in Europa steunen en niet door landelijke rivaliteit laten leiden. We hebben echt keihard punten nodig, zodat we niet te ver afzakken. Hopelijk redden Utrecht en Ajax het in de voorronde EL en loten we allen zo gunstig mogelijk.
    Je draagt in Europa namelijk niet alleen de vaandel van je club, maar ook van je land. Verder afzakken zou desastreus zijn.

    Ja, dat doe ik ook, maar sommigen kunnen dat door een bepaalde 'haat' niet opbrengen, wat ik niet helemaal begrijp aangezien het hun eigen club ook aangaat..
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 15:33 Rang: Utopisch
    Vol ongeloof zit ik te lezen , of het is pas het 1e bod en Ajax wilt meer eruit halen (dan word het ziek veel , maar dan kan je het afwimpelen ) , maar als het al langer aan de gang is , is dit gewoon dom , 50 miljoen + kan je niet afwimpelen , veels te veel geld man.. onverantwoord, daarbij zit Dolberg ook in een vormdipje.
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 15:33 Rang: Utopisch
    Vol ongeloof zit ik te lezen , of het is pas het 1e bod en Ajax wilt meer eruit halen (dan word het ziek veel , maar dan kan je het afwimpelen ) , maar als het al langer aan de gang is , is dit gewoon dom , 50 miljoen + kan je niet afwimpelen , veels te veel geld man.. onverantwoord, daarbij zit Dolberg ook in een vormdipje.
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 15:35 Rang: Utopisch
    Volgens Franse media zou Monaco een 1e bod doen van 45 miljoen euro , dus zal dit niet de 1e bod zijn geweest, dan denk ik dat dit afgeketst is , wat heel dom is , want zo een bedrag krijg je niet zomaar een 2e x.
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 15:36 Rang: Utopisch
    Vol ongeloof zit ik te lezen , of het is pas het 1e bod en Ajax wilt meer eruit halen (dan word het ziek veel , maar dan kan je het afwimpelen ) , maar als het al langer aan de gang is , is dit gewoon dom , 50 miljoen + kan je niet afwimpelen , veels te veel geld man.. onverantwoord, daarbij zit Dolberg ook in een vormdipje.


    Je ziet toch dat het Kan. Marc Netto heeft het net afgewimpeld. Zonder problemen. Hoewel we natuurlijk wel Luuk de Jong als vervanger kunnen halen.
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 15:37 Rang: Utopisch
    Volgens Franse media zou Monaco een 1e bod doen van 45 miljoen euro , dus zal dit niet de 1e bod zijn geweest, dan denk ik dat dit afgeketst is , wat heel dom is , want zo een bedrag krijg je niet zomaar een 2e x.


    Nogmaals Morf, ik geniet liever nog 4 jaar van Dolberg die geniale dingen doet en dan gratis de deur uit loopt. Ik ben geen aandeelhouder. Wat moeten we met nog meer geld op een bankrekening waar we geen normale speler van terug kunnen kopen blijkbaar.
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 15:38 Rang: Utopisch
    Je ziet toch dat het Kan. Marc Netto heeft het net afgewimpeld. Zonder problemen. Hoewel we natuurlijk wel Luuk de Jong als vervanger kunnen halen.

    Dom..

    We hebben het gezien met Bazoer..

    Eerst 25 miljoen + 25 miljoen..

    Vervolgens 26 miljoen euro in de zomer...
    Uiteindelijk 12 miljoen vertrokken..

    Top... vergeet niet Huntelaar is op dit moment beter in vorm , dan Dolberg.. zijn waarde gaat alleen dalen dit jaar , want hij kan alleen zijn vorige seizoen evenaren, en wat als we geen EL behalen , kan hij niet eens Europees zich laten zien , dus gaat zowiezo zijn waarde naar beneden, het is niet slim... 50 miljoen + is absolute waanzin man.
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 15:39 Rang: Utopisch
    Dom..

    We hebben het gezien met Bazoer..

    Eerst 25 miljoen + 25 miljoen..

    Vervolgens 26 miljoen euro in de zomer...
    Uiteindelijk 12 miljoen vertrokken..

    Top... vergeet niet Huntelaar is op dit moment beter in vorm , dan Dolberg.. zijn waarde gaat alleen dalen dit jaar , want hij kan alleen zijn vorige seizoen evenaren, en wat als we geen EL behalen , kan hij niet eens Europees zich laten zien , dus gaat zowiezo zijn waarde naar beneden, het is niet slim... 50 miljoen + is absolute waanzin man.


    Je snapt me niet. Dat geld kan Marc en ook mij als supporter gestolen worden. Wat halen we namelijk voor t geld? Niet Siem 3.0, niet Siem 2.0 maar Siem 1.0.
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 15:49 Rang: Utopisch
    Je snapt me niet. Dat geld kan Marc en ook mij als supporter gestolen worden. Wat halen we namelijk voor t geld? Niet Siem 3.0, niet Siem 2.0 maar Siem 1.0.


    Nou ik zal het nog eens zeggen , Dolberg kan alleen maar minder waard worden als hij 50 miljoen + is geboden.
    Siem De Jong is gewoon een breedte aankoop , omdat we te weinig middenvelders hebben en amper scorend vermogen hebben wat Siem wel heeft.
    Daarnaast schijnt hij een 2,5 miljoen euro moeten te kostten , daar kan je geen buil aan vallen.
    Ze hebben wel degelijk geprobeerd om topspelers te halen , ze waren bezig met Arana, en Richarlison , en zelfs met Pavon , zeg niet dat ze het niet proberen.
  • Seagal +13707 23 Aug 2017 om 16:06 Rang: Goddelijk
    Nou ik zal het nog eens zeggen , Dolberg kan alleen maar minder waard worden als hij 50 miljoen + is geboden.
    Siem De Jong is gewoon een breedte aankoop , omdat we te weinig middenvelders hebben en amper scorend vermogen hebben wat Siem wel heeft.
    Daarnaast schijnt hij een 2,5 miljoen euro moeten te kostten , daar kan je geen buil aan vallen.
    Ze hebben wel degelijk geprobeerd om topspelers te halen , ze waren bezig met Arana, en Richarlison , en zelfs met Pavon , zeg niet dat ze het niet proberen.


    mee eens hoor! 50 miljoen kan je als Nederlandse club niet laten liggen. we hebben het ook nog eens over een speler die het net 1 seizoen heeft laten zien. wie weet had hij wel een uitschieter en halt hij dat niveau nooit meer. Ajax moet dit soort bedragen gewoon pakken en het salarishuis opschroeven zodat ze wel die klasse spelers kunnen betalen die ze graag wille hebben imo
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 16:11 Rang: Utopisch
    Nou ik zal het nog eens zeggen , Dolberg kan alleen maar minder waard worden als hij 50 miljoen + is geboden.
    Siem De Jong is gewoon een breedte aankoop , omdat we te weinig middenvelders hebben en amper scorend vermogen hebben wat Siem wel heeft.
    Daarnaast schijnt hij een 2,5 miljoen euro moeten te kostten , daar kan je geen buil aan vallen.
    Ze hebben wel degelijk geprobeerd om topspelers te halen , ze waren bezig met Arana, en Richarlison , en zelfs met Pavon , zeg niet dat ze het niet proberen.


    Geld interesseert me niet. Er staat zon 150 miljoen op een rekening ergens. Waarom wil je er zo nodig 200 van maken? Wat is jou belang erbij om dat te doen?
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 16:20 Rang: Utopisch
    Geld interesseert me niet. Er staat zon 150 miljoen op een rekening ergens. Waarom wil je er zo nodig 200 van maken? Wat is jou belang erbij om dat te doen?


    200 miljoen op de bank heeft Ajax niet , er moet ook veel van af he..

    Sanchez houden we uiteindelik 33 miljoen van over Dolberg ook 10-15% doorverkoop aan Deense Club , dus zo zwart wit is het niet , daarbij Arena kopen?? Je eigen elftal versterken in 1 , meer Toptalenten binnenhalen (zoals een Jensen en Danilo ) daarbij creeër je een gezonde basis voor de toekomst en kan je ook je salarishuis op je gemak omhoog tillen waardoor je in de toekomst ook makkelijker toppers binnen kan halen die je nu mis loopt (Richarlison,Arana etc)
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 16:33 Rang: Goddelijk
    mee eens hoor! 50 miljoen kan je als Nederlandse club niet laten liggen. we hebben het ook nog eens over een speler die het net 1 seizoen heeft laten zien. wie weet had hij wel een uitschieter en halt hij dat niveau nooit meer. Ajax moet dit soort bedragen gewoon pakken en het salarishuis opschroeven zodat ze wel die klasse spelers kunnen betalen die ze graag wille hebben imo

    Wederom mee eens @Seagal. Je moet je neerleggen bij de situatie zoals die is. Een dergelijk bedrag kun je als NL club eenvoudigweg niet laten schieten voor een speler die nog alles te bewijzen heeft. Raakt hij uit vorm of geblesseerd, dan mag je blij zijn als je de helft krijgt. Gewoon verkopen en de Arena kopen. Huntelaar Sierhuis en de Jong zullen moeten laten zien of zij die leemte kunnen vullen en zo niet, dan haal je in de winterstop nog een spits erbij.
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 16:36 Rang: Utopisch
    200 miljoen op de bank heeft Ajax niet , er moet ook veel van af he..

    Sanchez houden we uiteindelik 33 miljoen van over Dolberg ook 10-15% doorverkoop aan Deense Club , dus zo zwart wit is het niet , daarbij Arena kopen?? Je eigen elftal versterken in 1 , meer Toptalenten binnenhalen (zoals een Jensen en Danilo ) daarbij creeër je een gezonde basis voor de toekomst en kan je ook je salarishuis op je gemak omhoog tillen waardoor je in de toekomst ook makkelijker toppers binnen kan halen die je nu mis loopt (Richarlison,Arana etc)


    Dat heeft niet alleen met salaris te maken, maar ook met competitie. En tuurlijk is er gezond beleid, maar je moet oo kgeld op het veld hebben staan.
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 16:37 Rang: Utopisch
    Daarnaast vind ik De Jong op dit moment wel een goede aankoop we missen goals , dan heb je met

    Vd Beek als Controleur De Jong als Loper en Ziyech als creative brein , een middenveld die er wel staat... met Vd Beek Schone en Ziyech mis je wat.

    Zowel verdedigend (SChone als aanvallend ) .
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 16:37 Rang: Utopisch
    Daarnaast vind ik De Jong op dit moment wel een goede aankoop we missen goals , dan heb je met

    Vd Beek als Controleur De Jong als Loper en Ziyech als creative brein , een middenveld die er wel staat... met Vd Beek Schone en Ziyech mis je wat.

    Zowel verdedigend (SChone als aanvallend ) .
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 16:38 Rang: Utopisch
    Wederom mee eens @Seagal. Je moet je neerleggen bij de situatie zoals die is. Een dergelijk bedrag kun je als NL club eenvoudigweg niet laten schieten voor een speler die nog alles te bewijzen heeft. Raakt hij uit vorm of geblesseerd, dan mag je blij zijn als je de helft krijgt. Gewoon verkopen en de Arena kopen. Huntelaar Sierhuis en de Jong zullen moeten laten zien of zij die leemte kunnen vullen en zo niet, dan haal je in de winterstop nog een spits erbij.


    Alles hang gewoon af van wat Dolberg zelf wil Wil die weg, dan vliegt hij. wil hij nog ene jaar blijven dan hou je m nog een jaar. De speler bepaalt. Ook zonder dwars te gaan liggen en niet te spelen Overigens als Dolberg nog weg gaat, gaat jaax ook door de barrière heen van boven de 100 miljoen aan transferinkomsten in 1 seizoen. Abnormaal voor een eredivisieclub.
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 16:43 Rang: Goddelijk
    Alles hang gewoon af van wat Dolberg zelf wil Wil die weg, dan vliegt hij. wil hij nog ene jaar blijven dan hou je m nog een jaar. De speler bepaalt. Ook zonder dwars te gaan liggen en niet te spelen Overigens als Dolberg nog weg gaat, gaat jaax ook door de barrière heen van boven de 100 miljoen aan transferinkomsten in 1 seizoen. Abnormaal voor een eredivisieclub.

    Ik vraag me af of de aankoop van Siem niet een soort van back-up is voor de verkoop van Dolberg. Wellicht is die verkoop binnenskamers al verder dan wij denken. Siem heeft namelijk vaak genoeg in de spits gespeeld.
  • Hupweereentrein +4421 23 Aug 2017 om 16:46 Rang: Utopisch
    Ik vraag me af of de aankoop van Siem niet een soort van back-up is voor de verkoop van Dolberg. Wellicht is die verkoop binnenskamers al verder dan wij denken. Siem heeft namelijk vaak genoeg in de spits gespeeld.

    Op zochheb je dan idd genoeg mogelijkheden. Met Huntelaar, Cassierra (die t steeds beter lijkt te doen dit jaar), Sierhuis en de Braziliaan die komt. Als Siem er ook nog is, is die positie voldoende bezet.
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 16:48 Rang: Utopisch
    Ik vraag me af of de aankoop van Siem niet een soort van back-up is voor de verkoop van Dolberg. Wellicht is die verkoop binnenskamers al verder dan wij denken. Siem heeft namelijk vaak genoeg in de spits gespeeld.

    Ik denk hetzelfde, Dolberg is straks gewoon weg en Siem kan prima in de spits spelen als backup van Huntelaar.. Daarbij ook nog eens op het middenveld om de jonkies te ondersteunen.. Velen vinden dit een vreemde 'aankoop' (zal wel nauwelijks iets tot niks kosten), maar ik iig niet..
  • DeSteek +5785 23 Aug 2017 om 16:50 Rang: Goddelijk
    Ik denk hetzelfde, Dolberg is straks gewoon weg en Siem kan prima in de spits spelen als backup van Huntelaar.. Daarbij ook nog eens op het middenveld om de jonkies te ondersteunen.. Velen vinden dit een vreemde 'aankoop' (zal wel nauwelijks iets tot niks kosten), maar ik iig niet..

    Ik ook niet. Hij is bekend met het systeem en een speler mét ervaring is ook geen overbodige luxe in die t team vol jonkies.
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 16:52 Rang: Utopisch
    Ik vraag me af of de aankoop van Siem niet een soort van back-up is voor de verkoop van Dolberg. Wellicht is die verkoop binnenskamers al verder dan wij denken. Siem heeft namelijk vaak genoeg in de spits gespeeld.

    Siem speelde zijn beste potten in de spits.
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 16:53 Rang: Utopisch
    Alles hang gewoon af van wat Dolberg zelf wil Wil die weg, dan vliegt hij. wil hij nog ene jaar blijven dan hou je m nog een jaar. De speler bepaalt. Ook zonder dwars te gaan liggen en niet te spelen Overigens als Dolberg nog weg gaat, gaat jaax ook door de barrière heen van boven de 100 miljoen aan transferinkomsten in 1 seizoen. Abnormaal voor een eredivisieclub.

    Tuurlijk hangt het van Dolberg zelf af , maar als Dolberg zelf wilt kan je dit soort bedragen niet weigeren , is niet te doen.
    Overigens twijfel ik inderdaad dat het niet aan Dolberg zelf ligt , want Overmars meldde voor de wedstrijd tegen Rosenborg , na de vraag van Jan Joost van , dat Ajax in principe de selectie intact wilt houden , maar dat je bij belachelijke hoge bedragen niet kan weigeren..

    Dus lijkt het me eerder logisch als het niet rondkomt dat Dolberg niet wilt vertrekken.
  • mojorisin +14457 23 Aug 2017 om 16:53 Rang: Utopisch
    Ik ook niet. Hij is bekend met het systeem en een speler mét ervaring is ook geen overbodige luxe in die t team vol jonkies.

    Precies, en na donderdag zullen we meer te weten komen over wie er nog weggaat en eventueel nog aangetrokken wordt.. Hangt allemaal af van deze wedstrijd, dus vind het niet vreemd dat ze er vlak voor nog paniekaankopen doen ofzo, je hebt erna nog een week..
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 17:39 Rang: Utopisch
    Kan iemand Eurosport Channels zoeken? Ik kan het niet vinden, sommige mensen beweren dat die meldden dat Monaco een vernieuwde bod van 70 miljoen hebben gedaan ik denk Broodje aap.
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 18:10 Rang: Utopisch
    Valentijn Driessen meld net in Telesport TV dat het ietsje meer was dan 50 miljoen euro , en dat dit pas de 1e bod was, dan komt Monaco nog terug, dan denk ik dat dit nog wel rond gaat komen , want dan zal de Transfersom richting de 60 miljoen gaan verwacht ik.. waanzin eigenlijk.
  • de Analist -6994 23 Aug 2017 om 18:12 Rang: Legende
    Valentijn Driessen meld net in Telesport TV dat het ietsje meer was dan 50 miljoen euro , en dat dit pas de 1e bod was, dan komt Monaco nog terug, dan denk ik dat dit nog wel rond gaat komen , want dan zal de Transfersom richting de 60 miljoen gaan verwacht ik.. waanzin eigenlijk.


    zeker weten waanzin dit,maar goed voor clubs als Ajax als men hem weet te verkopen voor zo,n bedrag(ik vind het hem NOG niet waard)
  • Morfe0 -9572 23 Aug 2017 om 18:13 Rang: Utopisch
    zeker weten waanzin dit,maar goed voor clubs als Ajax als men hem weet te verkopen voor zo,n bedrag(ik vind het hem NOG niet waard)

    Ik vind niemand die bedragen waard.. Di Maria gaat voor 50 miljoen naar Barca (gaan nu hardnekkige geruchtten rond ) vind Di Maria toch wel een pak beter dan Dolberg.
  • Seagal +13707 23 Aug 2017 om 18:17 Rang: Goddelijk
    Dat heeft niet alleen met salaris te maken, maar ook met competitie. En tuurlijk is er gezond beleid, maar je moet oo kgeld op het veld hebben staan.



    er zijn ook goede voetballers die naar China, de Oekraine en Rusland gaan wat ook niet de meest aantrekkelijke competities zijn dus met een hoger salaris heb je ook sneller kans op betere spelers


Meer over