Fans hopen dat Ajax opvallende speler haalt

Fans hopen dat Ajax opvallende speler haalt
22 Augustus 2017 10:09
© ProShots

Directeur spelerszaken Marc Overmars komt vermoedelijk nog wel met een aantal aankopen bij Ajax. Spelers als Hakim Ziyech en Joël Veltman lieten in een eerder stadium namelijk weten dat er versterking nodig is in Amsterdam. En het zou zomaar eens zo kunnen zijn dat Yassin Ayoub een optie is.

De Marokkaanse middenvelder wordt al een tijdje in verband gebracht met een vertrek bij FC Utrecht, maar vooralsnog speelt hij in de Galgenwaard. Naar aanleiding van een aantal geruchten besloten wij jullie te vragen naar een mogelijke samenwerking tussen Ayoub en Ajax en het blijkt dat een meerderheid hier een voorstander van is.

64 procent van de ongeveer 3000 ondervraagden zou een transfer van de middenvelder naar onze hoofdstad namelijk toejuichen, waar 36 procent geen heil ziet in een deal. Het zou hoe dan ook opmerkelijk zijn als Ayoub daadwerkelijk naar de Johan Cruijff ArenA verhuist, omdat Ajax beschikt over een groot aantal middenvelders, waaronder Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Lasse Schöne, Hakim Ziyech, maar ook een talent als Carel Elting.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

25 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 15:27 Rang: Utopisch
    Het liefste had ik Anita gehad , op 6 , maar niet gehaald , dan kan je Ayoub best wel halen, minder dan SChone kan het niet zijn..

    Daarnaast wil ik erg graag dat ze toch nog 1 x proberen om Arana te halen als Linksback


    Orejuela De Ligt Wober Arana, is gewoon een goed verdedigend blok , daar zie ik het goed mee tegemoet , als je dan ook Ayoub Vd Beek en Ziyech op het middenveld hebt staan, kan je weer voor de dag komen.
  • mojorisin +14457 22 Aug 2017 om 15:43 Rang: Utopisch
    Het liefste had ik Anita gehad , op 6 , maar niet gehaald , dan kan je Ayoub best wel halen, minder dan SChone kan het niet zijn..

    Daarnaast wil ik erg graag dat ze toch nog 1 x proberen om Arana te halen als Linksback


    Orejuela De Ligt Wober Arana, is gewoon een goed verdedigend blok , daar zie ik het goed mee tegemoet , als je dan ook Ayoub Vd Beek en Ziyech op het middenveld hebt staan, kan je weer voor de dag komen.

    Zoals ik al eerder zei, het ligt eraan of ze de EL halen.. Worden we uitgeschakeld komen er geen nieuwe (dure) spelers denk ik, misschien alleen Ayoub nog..
    Dan kun je met deze selectie prima de ED in..
  • DeSteek +5785 22 Aug 2017 om 15:47 Rang: Goddelijk
    Het liefste had ik Anita gehad , op 6 , maar niet gehaald , dan kan je Ayoub best wel halen, minder dan SChone kan het niet zijn..

    Daarnaast wil ik erg graag dat ze toch nog 1 x proberen om Arana te halen als Linksback


    Orejuela De Ligt Wober Arana, is gewoon een goed verdedigend blok , daar zie ik het goed mee tegemoet , als je dan ook Ayoub Vd Beek en Ziyech op het middenveld hebt staan, kan je weer voor de dag komen.

    Hoe weet je dat die Wöber zo goed is, of ga je daarvan uit?
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 15:47 Rang: Utopisch
    Zoals ik al eerder zei, het ligt eraan of ze de EL halen.. Worden we uitgeschakeld komen er geen nieuwe (dure) spelers denk ik, misschien alleen Ayoub nog..
    Dan kun je met deze selectie prima de ED in..

    Lol, hoezo zou dat aan de EL liggen..

    PSV heeft al gemeld , Missen van de EL is een gat in de begroting van 5 miljoen euro (die je begroot hebt )..

    Wij hebben op dit moment 85 miljoen inkomsten aan transfersommen BRUTO.

    En hebben 7,5 miljoen voor Wober , 3,75 miljoen voor ORejuela , Handjeklap voor Huntelaar , Van Leer een kleine miljoen , dus zeg dat je in totaal een +-15 miljoen hebt uitgegeven (is heel riant berekend)

    85 miljoen bruto inkomsten , 15 miljoen uitgaven...

    Stel je hebt die 5 miljoen wat je tekort komt , in je begroting van geen EL, heb je nog een berg met geld opgehaald, wij zijn PSV niet he,, die noodzaak om te verkopen , omdat ze niet zoveel geld hebben.

    Bij ons BULKT het van het geld , hij kan zo een Geldpakhuis maken als Dagobert Duck en nee dat is zeker geen overdrevenheid bij te komen.
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 15:52 Rang: Utopisch
    Hoe weet je dat die Wöber zo goed is, of ga je daarvan uit?

    Ik ken hem eerlijk gezegt niet , maar ik ken wel iemand die hem kent , hij vind hem heel erg veel op Vertonghen lijken, dat klinkt zeer veelbelovend, maar dat is een mening van 1 iemand.. we zullen af moeten wachtten.
  • mojorisin +14457 22 Aug 2017 om 15:54 Rang: Utopisch
    Lol, hoezo zou dat aan de EL liggen..

    PSV heeft al gemeld , Missen van de EL is een gat in de begroting van 5 miljoen euro (die je begroot hebt )..

    Wij hebben op dit moment 85 miljoen inkomsten aan transfersommen BRUTO.

    En hebben 7,5 miljoen voor Wober , 3,75 miljoen voor ORejuela , Handjeklap voor Huntelaar , Van Leer een kleine miljoen , dus zeg dat je in totaal een +-15 miljoen hebt uitgegeven (is heel riant berekend)

    85 miljoen bruto inkomsten , 15 miljoen uitgaven...

    Stel je hebt die 5 miljoen wat je tekort komt , in je begroting van geen EL, heb je nog een berg met geld opgehaald, wij zijn PSV niet he,, die noodzaak om te verkopen , omdat ze niet zoveel geld hebben.

    Bij ons BULKT het van het geld , hij kan zo een Geldpakhuis maken als Dagobert Duck en nee dat is zeker geen overdrevenheid bij te komen.

    Omdat, ondanks al het geld in kas, het zonder Europees voetbal nog moeilijker wordt om kwaliteitspelers te halen, wat nu al lastig is omdat spelers in het segment dat Ajax wil hebben nu al vaak niet naar NL wil komen..
    Dus zonder EL kun je beter de hand even op de knip houden ipv twijfelachtige (dure) aankopen te doen uit paniek.. Nu met Wober erbij en wellicht ook nog Ayoub heb je een ED-waardig elftal imo..
  • DeSteek +5785 22 Aug 2017 om 15:56 Rang: Goddelijk
    Ik ken hem eerlijk gezegt niet , maar ik ken wel iemand die hem kent , hij vind hem heel erg veel op Vertonghen lijken, dat klinkt zeer veelbelovend, maar dat is een mening van 1 iemand.. we zullen af moeten wachtten.

    Laten we het hopen. Ik laat me (hopelijk aangenaam) verrassen. Ik weet ook niet welke speelstijl hij gewend is. Heb jij daar enige info over?
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 16:01 Rang: Utopisch
    Omdat, ondanks al het geld in kas, het zonder Europees voetbal nog moeilijker wordt om kwaliteitspelers te halen, wat nu al lastig is omdat spelers in het segment dat Ajax wil hebben nu al vaak niet naar NL wil komen..
    Dus zonder EL kun je beter de hand even op de knip houden ipv twijfelachtige (dure) aankopen te doen uit paniek.. Nu met Wober erbij en wellicht ook nog Ayoub heb je een ED-waardig elftal imo..

    Over Arana heb je gelijk , en spelers uit het buitenland , maar een Ayoub zal AJax altijd als een stap hogerop zien.. intervieuw gezien bij Afkicken??.. leek wel alsof hij bijna rond was met Ajax .. hoe hij daar reageerde.
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 16:04 Rang: Utopisch
    Laten we het hopen. Ik laat me (hopelijk aangenaam) verrassen. Ik weet ook niet welke speelstijl hij gewend is. Heb jij daar enige info over?


    Van D_Skilled , is echt een gozer die echt heel veel voetbal bijhoud, nog veel meer dan mij..

    Wober is overigens een heerlijke verdediger.
    Verwacht dat ie er meteen staat
    Wober kan ook goed verdedigen. Dus meer Vertonghen
    Opgeroepen voor de nationale selectie.
  • mojorisin +14457 22 Aug 2017 om 16:05 Rang: Utopisch
    Over Arana heb je gelijk , en spelers uit het buitenland , maar een Ayoub zal AJax altijd als een stap hogerop zien.. intervieuw gezien bij Afkicken??.. leek wel alsof hij bijna rond was met Ajax .. hoe hij daar reageerde.

    Die zie ik dan ook nog wel komen, wil heel graag..
    Alleen denk ik dus dat als we uitgeschakeld worden voor de EL er nog wat spelers willen vertrekken.. Dus dan wordt het een hectisch weekje voor Overmars na donderdag..
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 16:11 Rang: Utopisch
    Die zie ik dan ook nog wel komen, wil heel graag..
    Alleen denk ik dus dat als we uitgeschakeld worden voor de EL er nog wat spelers willen vertrekken.. Dus dan wordt het een hectisch weekje voor Overmars na donderdag..

    Denk niet dat er veel getrokken zal worden aan spelers.

    Alleen Dolberg zie ik nog gaan eerlijk gezegt, ...

    Onana net verlengt..
    Veltman (wie wilt die dan?)
    Viergever (Wie wilt die dan?)

    De Ligt net verlengt
    Wober net gekocht .
    Schone(wie wilt die dan en maakt mij geen bal uit als hij vertrekt).
    Ziyech , geen Topcompetities gekomen, daarom baalt hij ook... gaat echt niet weg.
    Vd Beek... NU met Appie.. ja hij die gaat zeker weg.. !NOT!
    Voorin... Dolberg inderdaad.. die zie ik misschien nog vertrekken naar Monaco... dat kan...

    Maar daarvoor heb je ook nog Huntelaar....
    Daarnaast , zie jij Younes nog vertrekken (Wie wilt hem dan??.. even een hype met Duitsland geweest.. maar dat is alweer gaan liggen niemand wilt hem.. eventjes leek Schalke hem op te willen pikken na die hype.. maar niet doorgezet..) Helaas...

    Neres... gaat echt niet , Kluivert??.. ja zou kunnen , met Raiola , maarja , dat is dan zo..

    Cerny, nee lijkt me niet , die ziet nu met Keizer eindelijk kansen te krijgen, denk je dan dat hij gaat , nee denk het niet...

    Dan heb je het eigenlijk wel gehad..

    Alleen Dolberg kan gaan , maarja dan is het echt 45 miljoen euro minimaal, als die gaat, en dan heb je The Hunter voor in de plaats.
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 16:13 Rang: Utopisch
    Dan heb je dus zonder Arana nog een behoorlijk elftal alleen Viergever vind ik te zwak

    Onana
    Orejuela De Ligt Wober Viergever
    Ayoub
    Vd Beek Ziyech
    Neres Dolberg Kluivert

  • mojorisin +14457 22 Aug 2017 om 16:21 Rang: Utopisch
    Denk niet dat er veel getrokken zal worden aan spelers.

    Alleen Dolberg zie ik nog gaan eerlijk gezegt, ...

    Onana net verlengt..
    Veltman (wie wilt die dan?)
    Viergever (Wie wilt die dan?)

    De Ligt net verlengt
    Wober net gekocht .
    Schone(wie wilt die dan en maakt mij geen bal uit als hij vertrekt).
    Ziyech , geen Topcompetities gekomen, daarom baalt hij ook... gaat echt niet weg.
    Vd Beek... NU met Appie.. ja hij die gaat zeker weg.. !NOT!
    Voorin... Dolberg inderdaad.. die zie ik misschien nog vertrekken naar Monaco... dat kan...

    Maar daarvoor heb je ook nog Huntelaar....
    Daarnaast , zie jij Younes nog vertrekken (Wie wilt hem dan??.. even een hype met Duitsland geweest.. maar dat is alweer gaan liggen niemand wilt hem.. eventjes leek Schalke hem op te willen pikken na die hype.. maar niet doorgezet..) Helaas...

    Neres... gaat echt niet , Kluivert??.. ja zou kunnen , met Raiola , maarja , dat is dan zo..

    Cerny, nee lijkt me niet , die ziet nu met Keizer eindelijk kansen te krijgen, denk je dan dat hij gaat , nee denk het niet...

    Dan heb je het eigenlijk wel gehad..

    Alleen Dolberg kan gaan , maarja dan is het echt 45 miljoen euro minimaal, als die gaat, en dan heb je The Hunter voor in de plaats.

    Ik denk dan aan Dolberg (grootste kans), Ziyech, Younes en Onana.. Tenminste, als de EL niet gehaald wordt, dan willen ze wellicht zelf ook weg.. Verder zullen ze Dijks proberen te verkopen, door de komst van Wober..
    Dan met Ayoub erbij heb je alsnog een ED-waardig elftal.. Jeugd doorschuiven en bouwen aan een nieuw elftal voor volgend seizoen, dan een Veltman, Viergever en Schone doorselecteren..
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 16:24 Rang: Utopisch
    Ik denk dan aan Dolberg (grootste kans), Ziyech, Younes en Onana.. Tenminste, als de EL niet gehaald wordt, dan willen ze wellicht zelf ook weg.. Verder zullen ze Dijks proberen te verkopen, door de komst van Wober..
    Dan met Ayoub erbij heb je alsnog een ED-waardig elftal.. Jeugd doorschuiven en bouwen aan een nieuw elftal voor volgend seizoen, dan een Veltman, Viergever en Schone doorselecteren..


    Denk niet dat Ziyech,Younes en Onana weg gaan, Younes geen intresse in , Onana heeft net verlengt oliedom dus , die gaat dus echt niet weg..
    Ziyech , ook een maatje van Nouri, en ook daarnaast geen intresse van Topclubs gekomen.. die gaan echt niet weg.. wees daar maar niet bang voor..

    Enige waar je nog voor moet vrezen is Dolberg.
  • mojorisin +14457 22 Aug 2017 om 16:24 Rang: Utopisch
    Trouwens even wat anders, mag de no2 van komend seizoen ook nog voorronde CL spelen ?
  • mojorisin +14457 22 Aug 2017 om 16:26 Rang: Utopisch
    Denk niet dat Ziyech,Younes en Onana weg gaan, Younes geen intresse in , Onana heeft net verlengt oliedom dus , die gaat dus echt niet weg..
    Ziyech , ook een maatje van Nouri, en ook daarnaast geen intresse van Topclubs gekomen.. die gaan echt niet weg.. wees daar maar niet bang voor..

    Enige waar je nog voor moet vrezen is Dolberg.

    Je weet dat het kan spoken in de laatste dagen, zelfs uren, voor het einde van de transferperiode..
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 16:28 Rang: Utopisch
    Trouwens even wat anders, mag de no2 van komend seizoen ook nog voorronde CL spelen ?

    Ja maar wel in de 2e Vr Cl meen ik , als ik het zo goed lees.
    https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/AccessList2018.html

    De Nr 1 in de laatste Vr van de Kampioenen Vr Cl
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 16:30 Rang: Utopisch
    Klopt niet wat ik zeg ..

    Nr 2 , is 2e Vr CL , dus moet je 3 Voorrondes CL overleven

    Nr 1 , is 2 Rondes Vr Cl overleven in de kampioenen ronde..

    Dus wat heb je er aan om kampioen te worden, geen kut, kans is klein dat je het red... heb je geen reet aan..

    Je kan beter ver geraken in EL.
  • ronaldpj +7720 22 Aug 2017 om 16:33 Rang: Utopisch
    Klopt niet wat ik zeg ..

    Nr 2 , is 2e Vr CL , dus moet je 3 Voorrondes CL overleven

    Nr 1 , is 2 Rondes Vr Cl overleven in de kampioenen ronde..

    Dus wat heb je er aan om kampioen te worden, geen kut, kans is klein dat je het red... heb je geen reet aan..

    Je kan beter ver geraken in EL.

    Waarom is de kans klein dat je het redt? De kampioenen poule is een stuk eenvoudiger dan de andere poule, daarnaast zullen de NL ploegen waarschijnlijk geplaatst zijn in alle rondes.

    Of is dat jouw doemdenken weer?
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 16:35 Rang: Utopisch
    Waarom is de kans klein dat je het redt? De kampioenen poule is een stuk eenvoudiger dan de andere poule, daarnaast zullen de NL ploegen waarschijnlijk geplaatst zijn in alle rondes.

    Of is dat jouw doemdenken weer?


    Celtic,Rosenborg en andere clubs kan je gewoon loten Een Kopenhagen, een Dinamo Zagreb, een Griekse Club (Olympiakos ) , etc kan je allemaal loten...

    Zeg niet dat we daar eventjes van winnen , Rosenborg zou moeten lukken, maar een Olympiakos of een Kopenhagen heb je niet zomaar gewonnen..
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 16:36 Rang: Utopisch
    En daarnaast moet je er dus als Kampioen zijnde 2 clubs uitschakelen alvorens je in de CL geraakt.
  • ronaldpj +7720 22 Aug 2017 om 17:14 Rang: Utopisch


    Zeg niet dat we daar eventjes van winnen , Rosenborg zou moeten lukken, maar een Olympiakos of een Kopenhagen heb je niet zomaar gewonnen..

    Beiden kun je niet loten, want beiden zijn ook geplaatst. Daarnaast, als je ongeplaatst in de andere poule zit, dan kun je dus ploegen als Liverpool loten, toch zwaarder dan Kopenhagen.
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 17:22 Rang: Utopisch
    Beiden kun je niet loten, want beiden zijn ook geplaatst. Daarnaast, als je ongeplaatst in de andere poule zit, dan kun je dus ploegen als Liverpool loten, toch zwaarder dan Kopenhagen.

    Dat wel, maar ik verwacht beide rondes toch lastig.
  • ronaldpj +7720 22 Aug 2017 om 17:24 Rang: Utopisch
    Dat wel, maar ik verwacht beide rondes toch lastig.

    Stuk minder lastig dan de andere route. Daarnaast, je hebt er gewoon mee te dealen.

    Zoveel clubs die al jaren dit traject door moeten en heel vaak gewoon meedoen aan de CL. Jouw "klein kans" slaat in ieder geval nergens op.
  • Morfe0 -9572 22 Aug 2017 om 17:27 Rang: Utopisch
    Stuk minder lastig dan de andere route. Daarnaast, je hebt er gewoon mee te dealen.

    Zoveel clubs die al jaren dit traject door moeten en heel vaak gewoon meedoen aan de CL. Jouw "klein kans" slaat in ieder geval nergens op.


    Nouja we moeten gewoon veel punten binnen halen, dat is het belangrijkste, daarom acht ik EL veel belangrijker voor alle Nederlandse clubs , dan de CL.. daarom is het ook bijzonder belangrijk voor het NL voetbal dat Ajax donderdag doorgaat.. en nog veel punten gaat pakken Europees.. anders zou het toch echt zomaar kunnen zijn dat we nog verder gaan afzakken.