IJzersterk FC Utrecht zorgt voor daverende verrassing

IJzersterk FC Utrecht zorgt voor daverende verrassing
16 Augustus 2017 19:51
© ProShots

Op papier was Zenit Sint Petersburg vandaag veruit de favoriet, maar in de aanloop naar het duel sprak de ene na de andere Utrechter veel vertrouwen uit in een stunt. En terecht, want de FC won vandaag razendknap met 1-0 van de Russische grootmacht.

De ploeg van trainer Erik ten Hag begon erg sterk in de eigen Galgenwaard, die vanaf minuut één kolkte. Cyriel Dessers was twee maal het eindstation van een fraaie aanval, maar de Belgische spits miste beiden grote kansen jammerlijk.



Na rust golfde het spel wat meer op en neer. Utrecht bleef goed tegenstand bieden, maar de counters van Zenit werden steeds gevaarlijker. Toch was het de thuisclub die het netje liet bollen: Zakaria Labyad kopte een rebound tegen de touwen in de 76e minuut. Het doelpunt bleek meteen de enige van het hele Europa League-kwalificatieduel: 1-0.

Een uitstekende uitgangspositie dus voor de Eredivisionist, die volgende week de barre tocht naar Sint Petersburg moet gaan maken. Aldaar is de opgave loodzwaar, maar zeer duidelijk: niet met meer minstens twee doelpunten verschil verliezen!







FC Utrecht
1
0
FK Zenit Sankt-Petersburg
Beoordeel de spelers
  • 0 stemmen
  • Yuri Zhirkov
    5.0
  • 4 stemmen

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

9 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • ronaldpj +7720 16 Aug 2017 om 19:52 Rang: Utopisch
    Grote klasse van Utrecht, geweldig gespeeld en Zenit was helemaal nergens. Gefeliciteerd @Utrecht-fans, geniet er van, en hopelijk maken ze het volgende week af in Rusland!
  • Seagal +13707 16 Aug 2017 om 20:21 Rang: Goddelijk
    dat doen ze toch een stuk knapper als PSV want ik kan me niet voorstellen dat die Kroaten sterker waren als Zenit
  • J.B.LOVEPSV +211 16 Aug 2017 om 21:02 Rang: Basisspeler
    dat doen ze toch een stuk knapper als PSV want ik kan me niet voorstellen dat die Kroaten sterker waren als Zenit


    Hoe moeilijk is het om te zeggen: "Goed gedaan Utrecht."
    En dan PSV er buiten houden. Wat heeft PSV met Utrecht te maken?

    (het is knapper DAN en sterker DAN
  • ronaldpj +7720 16 Aug 2017 om 21:06 Rang: Utopisch
    Hoe moeilijk is het om te zeggen: "Goed gedaan Utrecht."
    En dan PSV er buiten houden. Wat heeft PSV met Utrecht te maken?

    (het is knapper DAN en sterker DAN

    PSV deed het tegen die Kroaten net zo slecht ALS Zenit .
  • HetGeweten +1047 16 Aug 2017 om 21:07 Rang: Landskampioen
    Hoe moeilijk is het om te zeggen: "Goed gedaan Utrecht."
    En dan PSV er buiten houden. Wat heeft PSV met Utrecht te maken?

    (het is knapper DAN en sterker DAN
    zowel taalkundig als gevoelsmatig uitstekend gecorrigeerd
  • J.B.LOVEPSV +211 16 Aug 2017 om 21:10 Rang: Basisspeler
    Ook mijn complimenten aan Utrecht trouwens. Uitstekend gedaan, een uitdoelpunt maken en je bent al een heel eind.
  • Seagal +13707 16 Aug 2017 om 22:02 Rang: Goddelijk
    Hoe moeilijk is het om te zeggen: "Goed gedaan Utrecht."
    En dan PSV er buiten houden. Wat heeft PSV met Utrecht te maken?

    (het is knapper DAN en sterker DAN


    dat bedoel ik juist te zeggen. superknap dat ze het Zenit verslaan waar het veel meer vermogende PSV het niet lukt tegen een mindere tegenstander
  • mojorisin +14457 16 Aug 2017 om 22:04 Rang: Utopisch
    Erg netjes, zou een superstunt zijn als ze zich weten te plaatsen volgende volgende..
  • DeSteek +5785 17 Aug 2017 om 08:51 Rang: Goddelijk
    IK heb de wedstrijd jammer genoeg niet kunnen zien, maar wat een wereldprestatie van Utrecht. Gefeliciteerd Utrecht-fans.

Meer over