Eredivisie kent doelpuntrijkste start sinds 1995

Eredivisie kent doelpuntrijkste start sinds 1995
13 Augustus 2017 19:13
© ProShots

De achttien Eredivisie-clubs zijn attractief begonnen aan het nieuwe seizoen. In de eerste speelronde werd 37 keer gescoord en we moeten ruim twintig jaar terug in de tijd om een betere start te vinden.

Volgens het Algemeen Dagblad begon de Eredivisie in 1995 met 42 doelpunten, vijf meer dan nu. Slechts twee clubs hebben na de eerste speelronde nog geen goal gemaakt. Sparta Rotterdam en ADO Den Haag gingen allebei met 3-0 ten onder.

FC Groningen en sc Heerenveen zorgden met een 3-3 gelijkspel voor de meest opvallende uitslag. Bij PEC Zwolle – Roda JC Kerkrade (4-2) vielen eveneens zes doelpunten. Bij meerdere wedstrijden vielen er vijf stuks: Vitesse – NAC Breda eindige in 4-1, waar PSV – AZ 3-2 als uitslag kende.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

6 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Seagal +13610 13 Aug 2017 om 19:35 Rang: Utopisch
    dat komt ook omdat het niveau van de verdedigers hier met het jaar slechter word denk ik. dat spelers als Veltman, Viergever, Diks, Brenet, Isimat en Schwaab bij top 3 clubs zitten zegt eigenlijk al genoeg en bij de kleinere clubs is het ook een drama. het maakt de Eredivisie leuk om naar te kijken maar het zegt ook wel veel over het niveau. als je ziet hoe er verdedigd werd in die wedstrijd tussen Heerenveen en Groningen bv dat is echt lachwekkend
  • Seagal +13610 13 Aug 2017 om 19:45 Rang: Utopisch
    dat komt ook omdat het niveau van de verdedigers hier met het jaar slechter word denk ik. dat spelers als Veltman, Viergever, Diks, Brenet, Isimat en Schwaab bij top 3 clubs zitten zegt eigenlijk al genoeg en bij de kleinere clubs is het ook een drama. het maakt de Eredivisie leuk om naar te kijken maar het zegt ook wel veel over het niveau. als je ziet hoe er verdedigd werd in die wedstrijd tussen Heerenveen en Groningen bv dat is echt lachwekkend


    ik zie net PEC tegen Roda voorbijkomen en dat is ook niet al te best qua niveau. wat doet die Van Polen?
  • HanV +1786 13 Aug 2017 om 20:28 Rang: Legende
    ik zie net PEC tegen Roda voorbijkomen en dat is ook niet al te best qua niveau. wat doet die Van Polen?


    Ik denk dat je hier verkeerd zit, van Polen speelde juist een puike wedstrijd.
    Gekozen tot man van de wedstrijd.
    Gaf meerdere goede dieptepasses, gaf een assist en maakte een doelpunt. Wel blunders gezien van Saymak en Sandler maar niet van van Polen.
    De grootste blunder was van de NOS bij de samenvatting met de beginopstelling van Excelsior. Die hebben blijkbaar een logo van een andere club (Heerenveen) getransfereerd.
    Ook is het voor de NOS wel lastig dat spelers niet op hun positie blijven spelen en door elkaar gaan lopen. Maar iedereen moet erin komen, al die nieuwe spelers die je nog kent van andere clubs.
  • Seagal +13610 13 Aug 2017 om 20:30 Rang: Utopisch
    Ik denk dat je hier verkeerd zit, van Polen speelde juist een puike wedstrijd.
    Gekozen tot man van de wedstrijd.
    Gaf meerdere goede dieptepasses, gaf een assist en maakte een doelpunt. Wel blunders gezien van Saymak en Sandler maar niet van van Polen.
    De grootste blunder was van de NOS bij de samenvatting met de beginopstelling van Excelsior. Die hebben blijkbaar een logo van een andere club (Heerenveen) getransfereerd.
    Ook is het voor de NOS wel lastig dat spelers niet op hun positie blijven spelen en door elkaar gaan lopen. Maar iedereen moet erin komen, al die nieuwe spelers die je nog kent van andere clubs.


    dan ben ik in de war met iemand anders, Van Polen is die back volgens mij. ik doelde op die keeper die die bal uit zijn handen liet glippen


  • HanV +1786 13 Aug 2017 om 20:37 Rang: Legende
    Los van wie het was, er waren best veel slordigheden en dat was meer je punt.
    Er waren wel situaties waar één actie genoeg was om alleen voor de keeper te komen.
  • mojorisin +14613 13 Aug 2017 om 20:46 Rang: Utopisch
    dat komt ook omdat het niveau van de verdedigers hier met het jaar slechter word denk ik. dat spelers als Veltman, Viergever, Diks, Brenet, Isimat en Schwaab bij top 3 clubs zitten zegt eigenlijk al genoeg en bij de kleinere clubs is het ook een drama. het maakt de Eredivisie leuk om naar te kijken maar het zegt ook wel veel over het niveau. als je ziet hoe er verdedigd werd in die wedstrijd tussen Heerenveen en Groningen bv dat is echt lachwekkend

    Klopt, in de ED is het allemaal heel leuk, maar in Europa sta je voor lul met zulke verdedigers.. PSV ligt er al uit, Ajax heb ik ook steeds minder vertrouwen in dat ze het halen en Feyenoord heeft een degelijke verdediging maar zitten in pot 4 CL..
    Dan ligt Utrecht er straks ook nog uit en Vitesse zie ik ook geen potten breken in de EL, ook pot 4.. Dus ga maar uit van een dramatisch Europees jaar qua punten voor NL..

Meer over