Kritiek op Legioen: "Dat kunnen jullie toch beter?"

Kritiek op Legioen:
13 Augustus 2017 15:18
© ProShots

Feyenoord-supporters worden vaak geprezen, maar niet tjdens de eerste helft tegen FC Twente. De gezapige sfeer zorgt op Twitter voor kritiek en zeker omdat er wel opnieuw vuurwerkgeluiden klinken in De Kuip.



















Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

53 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 15:21 Rang: Legende
    ben het ermee eens dat het triest is dat nog steeds die vuurwerkgeluiden te horen zijn,door een aantal leeghoofden waarvan ik me distancieer,zijn het bij ons de enige debielen die dit doen of zijn er nog in andere stadions???
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 15:23 Rang: Utopisch
    ben het ermee eens dat het triest is dat nog steeds die vuurwerkgeluiden te horen zijn,door een aantal leeghoofden waarvan ik me distancieer,zijn het bij ons de enige debielen die dit doen of zijn er nog in andere stadions???

    Gebeurt volgens mij ook wel in andere stadions.
  • vak104 +6465 13 Aug 2017 om 15:24 Rang: Utopisch
    Bogen sowieso op oude mythes, de sfeer daar is decennia fantastisch geweest maar al jaren middelmaat. Uitschieters zijn er uiteraard maar de gemiddelde competitie wedstrijd is daar niet bijzonder
  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 15:28 Rang: Legende
    Bogen sowieso op oude mythes, de sfeer daar is decennia fantastisch geweest maar al jaren middelmaat. Uitschieters zijn er uiteraard maar de gemiddelde competitie wedstrijd is daar niet bijzonder


    het ging mij meer om de beledigende zielige spreekkoren
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 15:28 Rang: Utopisch
    Het is bouwvak, dus de meeste fanatieke supporters zullen wel op vakantie zijn neem ik aan..
  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 15:29 Rang: Legende
    Het is bouwvak, dus de meeste fanatieke supporters zullen wel op vakantie zijn neem ik aan..


    denk het niet,als je fanatiek bent wil je er meteen bij zijn,lijkt me
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 15:33 Rang: Utopisch
    denk het niet,als je fanatiek bent wil je er meteen bij zijn,lijkt me

    Men wil toch ook op vakantie ? En de kindervakantie is nu ook..
    De wedstrijd kunnen ze ook wel op de camping in Spanje volgen..
  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 15:39 Rang: Legende
    Men wil toch ook op vakantie ? En de kindervakantie is nu ook..
    De wedstrijd kunnen ze ook wel op de camping in Spanje volgen..


    ik denk niet als je echt fanatiek en harde kern bent,maar dat kunnen anderen misschien hier beamen
  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 15:40 Rang: Legende
    ik zou(als ik echt heel fanatiek zou zijn) er mijn vakantie op afstemmen
  • Chandrekaran -167 13 Aug 2017 om 16:07 Rang: Wereldkampioen
    hoe lang was dat ook alweer geleden vuurwerk Ramp,kijk eens vooruit misschien mogen wij over 5 jaar geen vuurwerk meer afsteken en moeten wij vuurwerk geluiden imiteren,
    dank zei bepaalde politieke partijen
  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 16:20 Rang: Legende
    ik zou(als ik echt heel fanatiek zou zijn) er mijn vakantie op afstemmen


    hoezo een duimpje omlaag voor deze reactie??
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 16:24 Rang: Utopisch
    hoezo een duimpje omlaag voor deze reactie??

    Gewoon omdat er mensen zijn die in een topic alle reacties minnen. Maak je niet druk, zijn trolletjes.
  • NielsK +9413 13 Aug 2017 om 16:27 Rang: Goddelijk
    denk het niet,als je fanatiek bent wil je er meteen bij zijn,lijkt me

    Niet als je kind op school zit en jij met schoolvakanties en bouwvak zit
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 16:31 Rang: Utopisch
    Niet als je kind op school zit en jij met schoolvakanties en bouwvak zit

    Iedere Nederlander heeft 3 weken vrij gehad in de kinder-schoolvakantie, als het seizoen begint. Dus dat kan zonder problemen .

  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 16:32 Rang: Legende
    Iedere Nederlander heeft 3 weken vrij gehad in de kinder-schoolvakantie, als het seizoen begint. Dus dat kan zonder problemen .


    precies
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 16:36 Rang: Utopisch
    Iedere Nederlander heeft 3 weken vrij gehad in de kinder-schoolvakantie, als het seizoen begint. Dus dat kan zonder problemen .

    Ik weet niet hoe het in de rest van NL zit, maar hier zitten we middenin de bouwvak..
    Veel Groningen-supporters waren dan ook boos dat nota bene de wedstrijd van het jaar, thuis tegen Heerenveen, vandaag gespeeld wordt..
    En dan kunnen sommigen zeggen, dan moet je maar niet op vakantie gaan ofzo, maar het kan meestal niet anders.. Zelf zou ik er geen problemen mee hebben, maar voor velen is die wedstrijd gewoon heel belangrijk.. Het is wel een luxe-probleem verder..
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 16:38 Rang: Utopisch
    Ik weet niet hoe het in de rest van NL zit, maar hier zitten we middenin de bouwvak..
    Veel Groningen-supporters waren dan ook boos dat nota bene de wedstrijd van het jaar, thuis tegen Heerenveen, vandaag gespeeld wordt..
    En dan kunnen sommigen zeggen, dan moet je maar niet op vakantie gaan ofzo, maar het kan meestal niet anders.. Zelf zou ik er geen problemen mee hebben, maar voor velen is die wedstrijd gewoon heel belangrijk.. Het is wel een luxe-probleem verder..

    De eerste vakanties begonnen 5 weken geleden, de "laatste" (in het Noorden) 3 weken geleden. Je had dus 3 weken lang vakantie kunnen vieren, vóór deze wedstrijd.
    De bouwvak duurt 4 weken en is de periode dat het hele land vrij heeft. Dat duurt nog 1 week. Dan moet de regio midden weer naar school.
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 16:43 Rang: Utopisch
    De eerste vakanties begonnen 5 weken geleden, de "laatste" (in het Noorden) 3 weken geleden. Je had dus 3 weken lang vakantie kunnen vieren, vóór deze wedstrijd.
    De bouwvak duurt 4 weken en is de periode dat het hele land vrij heeft. Dat duurt nog 1 week. Dan moet de regio midden weer naar school.

    Volgens vrienden van mij die daar nu 'in' zitten niet, volgens mij verschilt het dan ook, qua data en die hebben maar 3 weken.. Maar goed, de KNVB had daar best rekening mee mogen houden, een klassieker zouden ze nooit plannen in deze periode..
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 16:48 Rang: Utopisch
    Volgens vrienden van mij die daar nu 'in' zitten niet, volgens mij verschilt het dan ook, qua data en die hebben maar 3 weken.. Maar goed, de KNVB had daar best rekening mee mogen houden, een klassieker zouden ze nooit plannen in deze periode..

    Tja, als je me niet gelooft, dan niet. De schoolvakanties in de regio midden begonnen op vrijdag 8 juli. Regio zuid op 15 juli en de regio noord op 22 juli. Tel het even na, dat is precies 3 weken (en een weekend) geleden. Als je op de eerste zaterdag op vakantie gaat, heb je 3 weken de tijd voordat het seizoen begint.

    En anders kijk je even op: https://www.schoolvakanties-europa.nl/nederland-2017.html
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 16:50 Rang: Utopisch
    Tja, als je me niet gelooft, dan niet. De schoolvakanties in de regio midden begonnen op vrijdag 8 juli. Regio zuid op 15 juli en de regio noord op 22 juli. Tel het even na, dat is precies 3 weken (en een weekend) geleden. Als je op de eerste zaterdag op vakantie gaat, heb je 3 weken de tijd voordat het seizoen begint.

    En anders kijk je even op: https://www.schoolvakanties-europa.nl/nederland-2017.html

    Dat geloof ik wel, had het over de bouwvak, die is niet meer zo centraal geregeld als vroeger volgens mij.. Tenminste als ik mijn vrienden moet geloven die erin zitten hier..
  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 16:52 Rang: Legende
    Dat geloof ik wel, had het over de bouwvak, die is niet meer zo centraal geregeld als vroeger volgens mij.. Tenminste als ik mijn vrienden moet geloven die erin zitten hier..


    heb jij vrienden dan??o ja in je hoofd zeker,met je scizofrenie
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 16:55 Rang: Utopisch
    heb jij vrienden dan??o ja in je hoofd zeker,met je scizofrenie

    Haha, nee ook echte, tenminste, nu begin ik wel te twijfelen..
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 16:56 Rang: Utopisch
    Dat geloof ik wel, had het over de bouwvak, die is niet meer zo centraal geregeld als vroeger volgens mij.. Tenminste als ik mijn vrienden moet geloven die erin zitten hier..

    De bouwvak bestaat in principe niet meer. Dat bedrijven (vooral bouwbedrijven) in de zomervakantie een bepaalde periode dicht zijn is puur vrijwillig.

    Minder dan een derde van alle bedrijven in de bouw houden nog een bouwvak.
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 16:57 Rang: Utopisch
    De bouwvak bestaat in principe niet meer. Dat bedrijven (vooral bouwbedrijven) in de zomervakantie een bepaalde periode dicht zijn is puur vrijwillig.

    Minder dan een derde van alle bedrijven in de bouw houden nog een bouwvak.

    Dat bedoel ik, het is nu wat meer verspreid zodat ze niet weken dicht hoeven..
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:00 Rang: Utopisch
    De bouwvak bestaat in principe niet meer. Dat bedrijven (vooral bouwbedrijven) in de zomervakantie een bepaalde periode dicht zijn is puur vrijwillig.

    Minder dan een derde van alle bedrijven in de bouw houden nog een bouwvak.

    En dan is de bouw ook nog eens een kleine beroepstak in NL, in verhouding tot de totale arbeidsmarkt. Zou je je competitie-planning moeten gaan aanpassen aan een klein deel van een klein deel van een klein deel?

    Daarnaast, voetbal is nou ook weer geen halszaak. Ik mis ook wel eens het begin van het seizoen.
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:01 Rang: Utopisch
    Dat bedoel ik, het is nu wat meer verspreid zodat ze niet weken dicht hoeven..

    Als een bedrijf niet dicht gaat, is er dus geen verplichte vakantie-periode en kan iedere werknemer zelf afspraken maken met zijn werkgever. Dan ben je er dus helemaal zelf bij.

    Alleen bij een sluiting van het bedrijf heb je een verplichte periode vrij, maar dat is zo'n kleine groep, daar kun je geen competitie-planning van af laten hangen.
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 17:05 Rang: Utopisch
    En dan is de bouw ook nog eens een kleine beroepstak in NL, in verhouding tot de totale arbeidsmarkt. Zou je je competitie-planning moeten gaan aanpassen aan een klein deel van een klein deel van een klein deel?

    Daarnaast, voetbal is nou ook weer geen halszaak. Ik mis ook wel eens het begin van het seizoen.

    Zoals ik al zei, ze kunnen er best een beetje rekening mee houden, zo moeilijk is dat ook weer niet.. En wat ik ook al als voorbeeld gaf, de klassieker zullen ze bijv. nooit op dit moment inplannen.. Onderschat niet hoe deze wedstrijd hier speelt hoor.. Je ziet ook dat het stadion niet vol zit, normaal totaal uitverkocht..
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 17:06 Rang: Utopisch
    Zoals ik al zei, ze kunnen er best een beetje rekening mee houden, zo moeilijk is dat ook weer niet.. En wat ik ook al als voorbeeld gaf, de klassieker zullen ze bijv. nooit op dit moment inplannen.. Onderschat niet hoe deze wedstrijd hier speelt hoor.. Je ziet ook dat het stadion niet vol zit, normaal totaal uitverkocht..

    speelt=leeft
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:10 Rang: Utopisch
    Zoals ik al zei, ze kunnen er best een beetje rekening mee houden, zo moeilijk is dat ook weer niet.. En wat ik ook al als voorbeeld gaf, de klassieker zullen ze bijv. nooit op dit moment inplannen.. Onderschat niet hoe deze wedstrijd hier speelt hoor.. Je ziet ook dat het stadion niet vol zit, normaal totaal uitverkocht..

    Ajax-Feyenoord, 18 augustus 2013, PSV-Ajax 16 augustus 2009.
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:10 Rang: Utopisch
    Daarnaast heeft iedere club de mogelijkheid om bezwaar te maken, tegen het concept. Dat heeft Groningen blijkbaar niet gedaan.
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 17:11 Rang: Utopisch
    Ajax-Feyenoord, 18 augustus 2013, PSV-Ajax 16 augustus 2009.

    Oke, wel mooi dat je de moeite neemt om het op te zoeken..
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 17:12 Rang: Utopisch
    Daarnaast heeft iedere club de mogelijkheid om bezwaar te maken, tegen het concept. Dat heeft Groningen blijkbaar niet gedaan.

    Hebben ze wel gedaan volgens mij, ook wat andere clubs, maar zonder resultaat zover ik weet..
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:12 Rang: Utopisch
    Oke, wel mooi dat je de moeite neemt om het op te zoeken..

    Niet zo moeilijk, twee clubnamen en een maand invoeren en je weet het.
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:14 Rang: Utopisch
    Overigens, tweede jaar op rij dat AZ in de laatste wedstrijd van het seizoen in de ArenA speelt, voor de titel. Vorig seizoen gewonnen met 1-4 en daardoor, op aantal doelpunten voor de titel voor AZ (doelsaldo was gelijk ).

    Nu gaat het tussen AZ en Heerenveen (wat thuis speelt (en achter staat) tegen Twente) en is het 1-1 bij rust...

    AZ stond 2 punten voor bij het begin van de wedstrijd. Veel spannender dus dan Groningen - Heerenveen .
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:16 Rang: Utopisch
    1-2, tweede goal van Dolberg, in dienst van AZ .
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 17:16 Rang: Utopisch
    Niet zo moeilijk, twee clubnamen en een maand invoeren en je weet het.

    Ik dacht uit mijn hoofd te weten dat klassiekers nooit zo vroeg in het seizoen waren..
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:18 Rang: Utopisch
    Ik dacht uit mijn hoofd te weten dat klassiekers nooit zo vroeg in het seizoen waren..

    Tja, maar het plannen van een competitie is een hele puzzel. Je hebt ook nog allerlei derde partijen waar je rekening mee moet houden. En zoals gezegd, elke club kan bezwaar maken tegen de concept indeling.
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 17:18 Rang: Utopisch
    1-2, tweede goal van Dolberg, in dienst van AZ .

    Hij is misschien op te pikken voor een 40 miljoen..
  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 17:19 Rang: Legende
    Ik dacht uit mijn hoofd te weten dat klassiekers nooit zo vroeg in het seizoen waren..


    maar Ronald weet het zeker,want die heeft het opgezocht
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:21 Rang: Utopisch
    Hij is misschien op te pikken voor een 40 miljoen..

    Nee joh, heeft net zijn contract verlengd... .
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 17:21 Rang: Utopisch
    maar Ronald weet het zeker,want die heeft het opgezocht

    Daar ga ik ook niet tegen in, dat zijn gewoon feiten..
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:26 Rang: Utopisch
    Kampioennuuuuhhh.... !!
  • mojorisin +13911 13 Aug 2017 om 17:28 Rang: Utopisch
    Kampioennuuuuhhh.... !!

    Haha, gefeliciteerd..
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:29 Rang: Utopisch
    Misschien voor de harde kern van Groningen-supporters niet zo vervelend dat ze op vakantie zijn, tijdens deze wedstrijd .
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 17:33 Rang: Utopisch
    Haha, gefeliciteerd..

    Dank je, jullie "knap" derde geworden . PEC wint van PSV in de play-offs voor Europees voetbal (moeten nu tegen Twente), dus weer geen EL in Eindhoven... Cocu zit er nog steeds .

    Feyenoord 4e geworden overigens, maar ook de beker gewonnen.
  • Jhc1978 +101 13 Aug 2017 om 17:36 Rang: Amateur
    Eerste wedstrijd van het seizoen en krijg je dit. Twente, de club waarvan alle liedjes bestaan uit de woorden 'forza , twente , enschede , lala en/of ole' begeleid door een paar mensen die 90 minuten op een trommel staan te rammen en dat vinden ze daar sfeer. Sfeer hangt af van de wedstrijd bij Feyenoord, is het nodig dan staat het publiek erachter, is het zonnig en een rustig potje voetbal dan hoeft het publiek ook niet zo, prachtig af en toe stilte en geroezemoes. En vuurwerkgeluiden, ach dat gaat al jaren zo, net al dat er geroepen wordt dat homo's hand in hand lopen, en daar hoor je niemand over. Oh ja, 3 punten, bedankt Twente!
  • 333 half evil +1328 13 Aug 2017 om 17:40 Rang: Aanvoerder
    Inderdaad, ben zelf Feyenoord supporter maar voor die vuurwerk geluiden schaam je je toch kapot. Triest kansloos volk wat dat steeds doet, gelukkig zijn er meer supporters die daar zo over denken. Mocht er een zo'n een hersencelachtige dit lezen, kap er gewoon mee, je bent toch geen kleuter en zelfs die acht ik eigenlijk nog hoger. Steun je club gewoon op een positieve manier
  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 17:41 Rang: Legende
    Eerste wedstrijd van het seizoen en krijg je dit. Twente, de club waarvan alle liedjes bestaan uit de woorden 'forza , twente , enschede , lala en/of ole' begeleid door een paar mensen die 90 minuten op een trommel staan te rammen en dat vinden ze daar sfeer. Sfeer hangt af van de wedstrijd bij Feyenoord, is het nodig dan staat het publiek erachter, is het zonnig en een rustig potje voetbal dan hoeft het publiek ook niet zo, prachtig af en toe stilte en geroezemoes. En vuurwerkgeluiden, ach dat gaat al jaren zo, net al dat er geroepen wordt dat homo's hand in hand lopen, en daar hoor je niemand over. Oh ja, 3 punten, bedankt Twente!


    verschil is dat tijdens die ramp wel mensen het leven hebben gelaten(23 mensen)
  • de Analist -6053 13 Aug 2017 om 17:42 Rang: Legende
    Inderdaad, ben zelf Feyenoord supporter maar voor die vuurwerk geluiden schaam je je toch kapot. Triest kansloos volk wat dat steeds doet, gelukkig zijn er meer supporters die daar zo over denken. Mocht er een zo'n een hersencelachtige dit lezen, kap er gewoon mee, je bent toch geen kleuter en zelfs die acht ik eigenlijk nog hoger. Steun je club gewoon op een positieve manier


    hear hear
  • Frevol54 +127 13 Aug 2017 om 19:06 Rang: Supertalent
    Kampioennuuuuhhh.... !!


    Denk het ook als ze de wedstrijden na de CL inspanningen ongeschonden door komen.
  • ronaldpj +7590 13 Aug 2017 om 19:08 Rang: Utopisch
    Denk het ook als ze de wedstrijden na de CL inspanningen ongeschonden door komen.

    Haha, als je het topic een beetje had gevolgd, ging ik dit om het tweede kampioenschap op rij van AZ, in mijn spelletje Football Manager .
  • Frevol54 +127 13 Aug 2017 om 19:09 Rang: Supertalent
    heb jij vrienden dan??o ja in je hoofd zeker,met je scizofrenie


    Misschien is jouw diagnose juist maar jouw spelling niet; hei is "schizofrenie"
  • vak104 +6465 13 Aug 2017 om 19:48 Rang: Utopisch
    Eerste wedstrijd van het seizoen en krijg je dit. Twente, de club waarvan alle liedjes bestaan uit de woorden 'forza , twente , enschede , lala en/of ole' begeleid door een paar mensen die 90 minuten op een trommel staan te rammen en dat vinden ze daar sfeer. Sfeer hangt af van de wedstrijd bij Feyenoord, is het nodig dan staat het publiek erachter, is het zonnig en een rustig potje voetbal dan hoeft het publiek ook niet zo, prachtig af en toe stilte en geroezemoes. En vuurwerkgeluiden, ach dat gaat al jaren zo, net al dat er geroepen wordt dat homo's hand in hand lopen, en daar hoor je niemand over. Oh ja, 3 punten, bedankt Twente!


    FCT is de eerste vereniging in NL met Tifosi en een veel uitgebreider repertoire dan in Rotterdam Zuid van de tribunes komt, die trommels ben ik ook geen fan van maar voor de rest praat je echt onzin.

Meer over