Ajax begint Eredivisie-seizoen met nieuwe klap

Ajax begint Eredivisie-seizoen met nieuwe klap
12 Augustus 2017 22:37
© ProShots

Ajax heeft zaterdagavond niet voor de eerste keer dit seizoen een nederlaag geleden. Op bezoek bij Heracles Almelo ging de titelkandidaat met 2-1 ten onder.

Ajax-trainer Marcel Keizer besloot in aanloop naar dit duel om Davinson Sánchez buiten de ploeg te houden. De Colombiaan zou onvoldoende bezig zijn met dit duel. Mitchell Dijks kwam daardoor als linksback te spelen. Laatstgenoemde had zijn basisplaats kunnen bekronen met een goal, maar de paal voorkwam dit.

Op dat moment was de tweede helft overigens al gaande. Ajax kreeg ook voor rust al kansen om de ban te breken, maar Donny van de Beek vond doelman Bram Castro op zijn weg. Ook Hakim Ziyech en Justin Kluivert zagen hun pogingen niet tegen de touwen vliegen.

Na 56 minuten viel de 0-1 dan toch. Na goed voorbereidend werk schoot Ziyech de bal kiezelhard binnen. Dat had Ajax vleugels moeten geven, maar het tegendeel bleek waar. Binnen tien minuten schoot Paul Gladon als vervangrt van Samuel Armenteros vanuit de draai raak: 1-1.

Ajax gooide in de slotfase alles op de aanval, maar dat bleek tevergeefs. De goal viel zelfs aan de andere kant. Brandley Kuwas schoot op fraaie wijze raak: 2-1. Klaas-Jan Huntelaar liet in blessuretijd nog een enorme kans onbenut.

Scoreverloop:
0-1 (56') Hakim Ziyech
1-1 (65') Paul Gladon
2-1 (82') Brandley Kuwas

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

62 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • ronaldpj +7847 12 Aug 2017 om 22:40 Rang: Utopisch
    Matige pot, vond Ajax heel weinig creëren. Goals waren wel mooi. Kuwas wel een leuke speler.
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 22:42 Rang: Utopisch
    Voetballend/aanvallend was het zo slecht nog niet, maar Castro keepte uitstekend..
    Maar met zo'n verdediging weet je dat je problemen krijgt, ben je helemaal blind Overmars ? Het is toch niet te geloven ? Ik kan hier erg kwaad om worden..
    Zul je zien straks ook Europees uitgeschakeld en nu al in de achtervolging in de ED.. Gefeliciteerd met je dikke bankrekening..
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 22:42 Rang: Utopisch
    Ligt weer aan tikkie breed tikkie terug , Assistenten Spijkerman,Lami en Bergkamp zullen tevreden zijn met deze Baggervoetbal.. aan de selectie ligt het niet , Bosz heeft er veel meer uitgehaald.
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 22:43 Rang: Utopisch
    Als je alle intervieuws bij elkaar legt is Keizer ook meer van het totaalvoetbal, de schuldige liggen bij assistenten Spijkerman,Bergkamp die daardoor ook Bosz hebben weg gestuurd.
    Die willen betonvoetbal spelen , Keizer is vriendje van Bergkamp, dusja, en een jaknikker, daraom Keizer... maar Keizer an Sich speelt liever totaalvoetbal , tegen NICE uit en Thuis heb ik genoten , maar dit is ouderwets De Boer voetbal.

  • ronaldpj +7847 12 Aug 2017 om 22:44 Rang: Utopisch
    Voetballend/aanvallend was het zo slecht nog niet.

    Vond je? Ik vond van niet. Wel een paar afstandsschoten en af en toe een kansje, maar het druk zetten zoals onder Bosz heb ik maar heel zelden gezien.
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 22:44 Rang: Utopisch
    Als je dit spelletje blijft spelen zal ik 1 tip geven , verkoop Ziyech en Dolberg ook nog even heel snel voor de jackpot , want die worden zwaar verkracht in dit systeem
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 22:45 Rang: Utopisch
    Tikkie Breed Tikkie terug, Tikkie breed, Tikkie terug , Jeetje mina, het viel echt niet mee... Zo voorspelbaar , en Kluivert leuk hoor , maar rendement 0,0 , zijn voorzet joh , Schei toch uit man.. gaat nergens over... en dan brengt hij Cerny ipv NERES.. Lol

    WAT EEN LACHERTJE!! , asjeblief verkoop even alle spelers met waardes, dan heb je het geld in ieder geval op de bank , ik kan je op een presenteerblaadje geven, op het moment dat ze zo door blijven spelen op deze manier , worden de spelers in een rap tempo minder waard.
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 22:47 Rang: Utopisch
    Vond je? Ik vond van niet. Wel een paar afstandsschoten en af en toe een kansje, maar het druk zetten zoals onder Bosz heb ik maar heel zelden gezien.

    Nou ja, ze hadden wel een paar goals meer mogen maken.. Alleen achterin is het gatenkaas met zulke matige verdedigers..
    Ik roep het al weken, maar bijna niemand neemt het serieus..
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 22:49 Rang: Utopisch
    Nou ja, ze hadden wel een paar goals meer mogen maken.. Alleen achterin is het gatenkaas met zulke matige verdedigers..
    Ik roep het al weken, maar bijna niemand neemt het serieus..

    Het gaat niet over de VERDEDIGING

    Hoe vaak heb je ze echt druk zien zetten , ECHT VOL DRUK ZIEN ZETTEN..

    IK NIET , ZE LOPEN ACHTERUIT CONSTANT , KUTVOETBAl , DIT IS GEEN AJAX , BERGKAMP,SPIJKERMAN OPZOUTEN EN HEEL RAP GVD
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 22:49 Rang: Utopisch
    Overigens gefeliciteerd aan de Heraclieden, bijna historische overwinning en ze speelden vrij aardig voetbal..
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 22:50 Rang: Utopisch
    Het gaat niet over de VERDEDIGING

    Hoe vaak heb je ze echt druk zien zetten , ECHT VOL DRUK ZIEN ZETTEN..

    IK NIET , ZE LOPEN ACHTERUIT CONSTANT , KUTVOETBAl , DIT IS GEEN AJAX , BERGKAMP,SPIJKERMAN OPZOUTEN EN HEEL RAP GVD

    Deze verdediging is toch prut ?
  • ronaldpj +7847 12 Aug 2017 om 22:50 Rang: Utopisch
    Nou ja, ze hadden wel een paar goals meer mogen maken.. Alleen achterin is het gatenkaas met zulke matige verdedigers..
    Ik roep het al weken, maar bijna niemand neemt het serieus..

    Vond je het voetbal dan goed? Kom op Mojo, dat zal toch niet? Het leek helemaal nergens op. Zeker in de eerste helft. Tweede heb ik grote delen van gemist, in verband met een zoon die niet kan slapen, maar de eerste helft was om te janken, van Ajax-kant.
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 22:53 Rang: Utopisch
    Het gaat niet over de VERDEDIGING

    Hoe vaak heb je ze echt druk zien zetten , ECHT VOL DRUK ZIEN ZETTEN..

    IK NIET , ZE LOPEN ACHTERUIT CONSTANT , KUTVOETBAl , DIT IS GEEN AJAX , BERGKAMP,SPIJKERMAN OPZOUTEN EN HEEL RAP GVD

    Druk zetten is ook heel moeilijk met zo'n matige verdediging achter je die niet met ruimte in de rug kunnen spelen..
    Dit ligt niet aan Keizer hoor, die nog zeer aanvallend wisselt, maar aan het verkoop/aankoop beleid.. De backs waren al matig, verkoop je ook nog eens je beste verdediger, dan ben je toch niet goed bij je hoofd ?
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 22:54 Rang: Utopisch
    Vond je het voetbal dan goed? Kom op Mojo, dat zal toch niet? Het leek helemaal nergens op. Zeker in de eerste helft. Tweede heb ik grote delen van gemist, in verband met een zoon die niet kan slapen, maar de eerste helft was om te janken, van Ajax-kant.

    Het was niet heel goed, maar qua kansen had je makkelijk moeten winnen..
  • Dodobird +684 12 Aug 2017 om 22:55 Rang: Vice-aanvoerder
    Ik begin heel nerveus te worden over Rosenburg....
  • ronaldpj +7847 12 Aug 2017 om 22:55 Rang: Utopisch
    Het was niet heel goed, maar qua kansen had je makkelijk moeten winnen..

    Dan moet je ze maken. Zoveel grote kansen heb ik niet gezien.
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 22:56 Rang: Utopisch
    Deze verdediging is toch prut ?


    MIJN GOD zeg , Jij hebt echt TOTAAL 0 Verstand van voetbal zie ik wel , sorry dat ik het zo zeg , maar ik word hier heel moe van..

    Waarom was AJAX vorig jaar ZO GOED..
    Omdat ze COLLECTIEF , DRUK ZETTEn , NON STOP, Waardoor de VERDEDIGING niet heel vaak ZOVEEL Gaten hadden om te verdedigen..

    Zag je hoeveel Ruimtes Heracles kreeg , DAT IS OM TE JANKEN ..
    En wat sloeg die KAMIKAZE 3-3-4 Systeem op man , FLIKKER EEN EIND OP MAN.

    Als je het niet ziet prima , maar Schone voldoet al lang niet meer , het collectief druk zetten is er niet meer , terug lopen weer , net zoals De Boer , maar dan moet je niet zo aanvallend spelen , dan krijg je dus weer 3 betonvoetballers op het middenveld dan kan dat renderen met een goede extreem goede aanvallers , dan kan dat werken , met de lange bal , maar niet zo.... en dat vind ik ook gewoon KUT Om te zien , maar dat kan wel renderen..

    Maar nu punt 1 rendeert het niet , want hij speelt 2 systemen door elkaar , KAN NIET ,
  • ronaldpj +7847 12 Aug 2017 om 22:57 Rang: Utopisch
    MIJN GOD zeg , Jij hebt echt TOTAAL 0 Verstand van voetbal zie ik wel , sorry dat ik het zo zeg , maar ik word hier heel moe van..

    Waarom was AJAX vorig jaar ZO GOED..
    Omdat ze COLLECTIEF , DRUK ZETTEn , NON STOP, Waardoor de VERDEDIGING niet heel vaak ZOVEEL Gaten hadden om te verdedigen..

    Zag je hoeveel Ruimtes Heracles kreeg , DAT IS OM TE JANKEN ..
    En wat sloeg die KAMIKAZE 3-3-4 Systeem op man , FLIKKER EEN EIND OP MAN.

    Als je het niet ziet prima , maar Schone voldoet al lang niet meer , het collectief druk zetten is er niet meer , terug lopen weer , net zoals De Boer , maar dan moet je niet zo aanvallend spelen , dan krijg je dus weer 3 betonvoetballers op het middenveld dan kan dat renderen met een goede extreem goede aanvallers , dan kan dat werken , met de lange bal , maar niet zo.... en dat vind ik ook gewoon KUT Om te zien , maar dat kan wel renderen..

    Maar nu punt 1 rendeert het niet , want hij speelt 2 systemen door elkaar , KAN NIET ,

    Doe ff normaal @Morf, nergens voor nodig om zo uit je plaat te gaan.
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 22:58 Rang: Utopisch
    MIJN GOD zeg , Jij hebt echt TOTAAL 0 Verstand van voetbal zie ik wel , sorry dat ik het zo zeg , maar ik word hier heel moe van..

    Waarom was AJAX vorig jaar ZO GOED..
    Omdat ze COLLECTIEF , DRUK ZETTEn , NON STOP, Waardoor de VERDEDIGING niet heel vaak ZOVEEL Gaten hadden om te verdedigen..

    Zag je hoeveel Ruimtes Heracles kreeg , DAT IS OM TE JANKEN ..
    En wat sloeg die KAMIKAZE 3-3-4 Systeem op man , FLIKKER EEN EIND OP MAN.

    Als je het niet ziet prima , maar Schone voldoet al lang niet meer , het collectief druk zetten is er niet meer , terug lopen weer , net zoals De Boer , maar dan moet je niet zo aanvallend spelen , dan krijg je dus weer 3 betonvoetballers op het middenveld dan kan dat renderen met een goede extreem goede aanvallers , dan kan dat werken , met de lange bal , maar niet zo.... en dat vind ik ook gewoon KUT Om te zien , maar dat kan wel renderen..

    Maar nu punt 1 rendeert het niet , want hij speelt 2 systemen door elkaar , KAN NIET ,

    Oke, ik heb 0 verstand van voetbal, haha en jij bent de heilige enige die dat wel heeft.. Weet dat je een soort afwijking hebt dat je snel emotioneel reageert, maar denk de volgende keer maar even wat langer na dan, dit vind ik namelijk nogal respectloos..
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 22:59 Rang: Utopisch
    Overigens Cerny en Kluivert boven Neres verkiezen , wat heeft die kerel gegeten , alleen omdat hij met Jong Ajax heeft samengewerkt..

    In Brazilie zien ze Neres serieus in de toekomst als hij zich goed ontwikkelt Braziliaanse International in , een 2e Douglas Costa, maar weet je wat, we gaan met Kluivertje en Cerny aanklooien Lol... Jezus christus


  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 23:00 Rang: Utopisch
    Ik begin heel nerveus te worden over Rosenburg....

    Terecht , wij gaan met dit voetbal europa niet in.
    Als we net zo spelen als tegen Nice (voortborduren van Bosz ) zie ik ons wel winnen , anders word het een heel lang seizoen , en dan betwijfel ik of ik het een heel seizoen uit kan blijven houden , ben er nu al klaar mee.
  • DeSteek +5922 12 Aug 2017 om 23:00 Rang: Goddelijk

    Vond je? Ik vond van niet. Wel een paar afstandsschoten en af en toe een kansje, maar het druk zetten zoals onder Bosz heb ik maar heel zelden gezien.

    Ik vond Ajax verre van goed, maar als je de eerste helft gezien hebt en je vond de kopkans van Ziyech en het schot van Younes (waar hij zoals gewoonlijk half over de bal maait) geen 100% kansen vind i.p.v. kansjes, dan twijfel ik eraan of je het daadwerkelijk gezien hebt. Ik vond dat beide kansen moesten zitten, net zoals de twee kansen van Huntelaar diep in de tweede helft. Verder was Castro uitstekend en was hij de m.o.t.m.
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 23:00 Rang: Utopisch
    Dan moet je ze maken. Zoveel grote kansen heb ik niet gezien.

    Castro keepte ook wel erg goed hoor, was ook man of the match..
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 23:01 Rang: Utopisch
    RIP Totaalvoetbal RIP AJAX
  • DeSteek +5922 12 Aug 2017 om 23:03 Rang: Goddelijk
    Het was niet heel goed, maar qua kansen had je makkelijk moeten winnen..

    Ben ik met je eens ja. Ondanks dat we slecht gespeeld hebben, hadden we makkelijk 5 keer moeten scoren.
  • ronaldpj +7847 12 Aug 2017 om 23:03 Rang: Utopisch
    Ik vond Ajax verre van goed, maar als je de eerste helft gezien hebt en je vond de kopkans van Ziyech en het schot van Younes (waar hij zoals gewoonlijk half over de bal maait) geen 100% kansen vind i.p.v. kansjes, dan twijfel ik eraan of je het daadwerkelijk gezien hebt. Ik vond dat beide kansen moesten zitten, net zoals de twee kansen van Huntelaar diep in de tweede helft. Verder was Castro uitstekend en was hij de m.o.t.m.

    Ook 100% kansen moet je nog maken. Die kans van Ziyech was een grote kans, maar die moet er nog wel in, vanaf de zijkant van de goal, met de keeper voor zijn neus.

    En ook Heracles kreeg kansen.

    Maar zelfs met al die 100% kansen vond ik Ajax gewoon erg matig spelen. Heel veel balverlies. Weliswaar veel balbezit (77% hoorde ik), maar vooral op het middenveld.
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 23:03 Rang: Utopisch
    Sorry @Mojo zo bedoelde ik het niet , maar het is gewoon echt bagger, het doet pijn aan mijn ogen , ik twijfel echt als ik nog zo een paar wedstrijden zie om dit Ajax nog een heel jaar te aanschouwen, heb dan wel iets beters te doen dan hieraan mijn tijd te verspillen, dit is geen voetbal...
  • Morfe0 -9819 12 Aug 2017 om 23:04 Rang: Utopisch
    Ook 100% kansen moet je nog maken. Die kans van Ziyech was een grote kans, maar die moet er nog wel in, vanaf de zijkant van de goal, met de keeper voor zijn neus.

    En ook Heracles kreeg kansen.

    Maar zelfs met al die 100% kansen vond ik Ajax gewoon erg matig spelen. Heel veel balverlies. Weliswaar veel balbezit (77% hoorde ik), maar vooral op het middenveld.

    Wat te denken van die kans uit die vrije trap , van Heracles.. of die andere kans van Gladon , waren ook grote kansen.
  • Dodobird +684 12 Aug 2017 om 23:04 Rang: Vice-aanvoerder
    Inderdaad. Maar geen aankopen doen verder. Selectie is zo in orde. En voetbal wat weer op Ronald de Boer begint te lijken. Het hele Bosz verhaal is totaal niet meer zichtbaar. Baal. Ervan!
  • Dodobird +684 12 Aug 2017 om 23:05 Rang: Vice-aanvoerder
    Ligt weer aan tikkie breed tikkie terug , Assistenten Spijkerman,Lami en Bergkamp zullen tevreden zijn met deze Baggervoetbal.. aan de selectie ligt het niet , Bosz heeft er veel meer uitgehaald.


    Dat vind ik dus ook. Ziet er niets meer van terug
  • DeSteek +5922 12 Aug 2017 om 23:08 Rang: Goddelijk
    Ook 100% kansen moet je nog maken. Die kans van Ziyech was een grote kans, maar die moet er nog wel in, vanaf de zijkant van de goal, met de keeper voor zijn neus.

    En ook Heracles kreeg kansen.

    Maar zelfs met al die 100% kansen vond ik Ajax gewoon erg matig spelen. Heel veel balverlies. Weliswaar veel balbezit (77% hoorde ik), maar vooral op het middenveld.

    Het was heel slecht, maar we hadden desondanks voldoende gelegenheid om te winnen.
  • DeSteek +5922 12 Aug 2017 om 23:09 Rang: Goddelijk
    Overigens gefeliciteerd Heraclieden met deze legendarische overwinning. @Pollie zal wel lekker slapen.
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 23:10 Rang: Utopisch
    Sorry @Mojo zo bedoelde ik het niet , maar het is gewoon echt bagger, het doet pijn aan mijn ogen , ik twijfel echt als ik nog zo een paar wedstrijden zie om dit Ajax nog een heel jaar te aanschouwen, heb dan wel iets beters te doen dan hieraan mijn tijd te verspillen, dit is geen voetbal...

    Maakt verder ook niet uit, ken je wel wat langer dan vandaag..
    Maar zo'n raar verhaal van mij is het toch ook niet ? In principe had je dit best ruim moeten winnen, oke Castro keepte heel goed, maar met zo'n matige verdediging achter je is het voor de middenvelders gevaarlijker om snel druk te zetten.. Ze probeerden het wel hoor, maar elke keer als er balverlies was werd het gevaarlijk achterin..
    Met een goede verdediging is het veel makkelijker druk zetten, nu is je beste verdediger De Ligt, net 18 jaar, dat kan gewoon echt niet imo..
    Dus Overmars is weer eens te laat met het op peil brengen van de selectie..
  • DeSteek +5922 12 Aug 2017 om 23:12 Rang: Goddelijk
    Maakt verder ook niet uit, ken je wel wat langer dan vandaag..
    Maar zo'n raar verhaal van mij is het toch ook niet ? In principe had je dit best ruim moeten winnen, oke Castro keepte heel goed, maar met zo'n matige verdediging achter je is het voor de middenvelders gevaarlijker om snel druk te zetten.. Ze probeerden het wel hoor, maar elke keer als er balverlies was werd het gevaarlijk achterin..
    Met een goede verdediging is het veel makkelijker druk zetten, nu is je beste verdediger De Ligt, net 18 jaar, dat kan gewoon echt niet imo..
    Dus Overmars is weer eens te laat met het op peil brengen van de selectie..

    Viergever bij die 2-1. Man, man, zakt bijna in tot de doellijn. 16 is de uiterste grens om in te zakken.
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 23:18 Rang: Utopisch
    Viergever bij die 2-1. Man, man, zakt bijna in tot de doellijn. 16 is de uiterste grens om in te zakken.

    Veltman, Viergever, allemaal te licht, vond zelfs Dijks relatief redelijk spelen, dat zegt genoeg.. De Ligt weet niet meer waar hij het zoeken moet met zulke middelmaat om hem heen, dat zag je vandaag dus ook zonder Sanchez naast hem..
    Wordt nog wat tegen Rosenborg, waar ik nu ons zonder Sanchez niet eens meer de favoriet vind.. En haal je geen EL, dan mag Overmars wmb ook wel vertrekken.. Zoveel geld en geen fatsoenlijke selectie hebben op 12 augustus al, terwijl het echte werk allang begonnen is..
  • pollie -2197 12 Aug 2017 om 23:30 Rang: Wereldkampioen
    Punten waarop we niet hadden gerekend altijd lekker.
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 23:31 Rang: Utopisch
    Punten waarop we niet hadden gerekend altijd lekker.

    Jij toch wel ?
  • pollie -2197 12 Aug 2017 om 23:34 Rang: Wereldkampioen
    Jij toch wel ?


    Weet je wat we met onze smalle selectie zijn kwijtgeraakt?
    En Armenteros er niet bij?
    Dat had zelfs een realist als ik niet opgerekend.
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 23:36 Rang: Utopisch
    Weet je wat we met onze smalle selectie zijn kwijtgeraakt?
    En Armenteros er niet bij?
    Dat had zelfs een realist als ik niet opgerekend.

    Haha, oke..
  • pollie -2197 12 Aug 2017 om 23:36 Rang: Wereldkampioen
    Maar zo zie je maar weer.
    Toevallig zag ik vrijdag het laatste kwartier van VI met het invullen van de toto. Toen dacht ik al; het zal toch niet.
  • raimundoehv +7789 12 Aug 2017 om 23:36 Rang: Goddelijk
    Veltman, Viergever, allemaal te licht, vond zelfs Dijks relatief redelijk spelen, dat zegt genoeg.. De Ligt weet niet meer waar hij het zoeken moet met zulke middelmaat om hem heen, dat zag je vandaag dus ook zonder Sanchez naast hem..


    Haha, de Ligt gaat zelf de fout in door niet in te grijpen bij de 2-1. Dan kan de rest wel middelmaat zijn in jouw ogen,maar ook de Ligt is verre van een stabiele factor.Mss een idee om eens op te houden met het ophemelen van Ajax talenten?
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 23:38 Rang: Utopisch
    Trouwens @Morf, jij zegt toch ook steeds dat PSV een klotenverdediging heeft en het daarom niks wordt ? Hetzelfde wat ik dus zeg over Ajax..
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 23:41 Rang: Utopisch
    Haha, de Ligt gaat zelf de fout in door niet in te grijpen bij de 2-1. Dan kan de rest wel middelmaat zijn in jouw ogen,maar ook de Ligt is verre van een stabiele factor.Mss een idee om eens op te houden met het ophemelen van Ajax talenten?

    Nee, maar dat kan je ook nog moeilijk verwachten van een CV die nog maar net 18 jaar is geworden.. Hij kan de verdediging nog niet leiden terwijl hij wel de beste verdediger is op dit moment.. Kan je hem moeilijk aanrekenen imo, die heeft nog steeds een capabele mentor naast zich nodig.. De verdediging kan op deze manier echt niet, maar dat zie jij ook wel neem ik aan..
  • mojorisin +14568 12 Aug 2017 om 23:43 Rang: Utopisch
    Nee, maar dat kan je ook nog moeilijk verwachten van een CV die nog maar net 18 jaar is geworden.. Hij kan de verdediging nog niet leiden terwijl hij wel de beste verdediger is op dit moment.. Kan je hem moeilijk aanrekenen imo, die heeft nog steeds een capabele mentor naast zich nodig.. De verdediging kan op deze manier echt niet, maar dat zie jij ook wel neem ik aan..

    Het is nogal een verschil of Sanchez naast je staat of Viergever..
  • raimundoehv +7789 12 Aug 2017 om 23:47 Rang: Goddelijk
    Nee, maar dat kan je ook nog moeilijk verwachten van een CV die nog maar net 18 jaar is geworden.. Hij kan de verdediging nog niet leiden terwijl hij wel de beste verdediger is op dit moment.. Kan je hem moeilijk aanrekenen imo, die heeft nog steeds een capabele mentor naast zich nodig.. De verdediging kan op deze manier echt niet, maar dat zie jij ook wel neem ik aan..


    Je kan dat idd niet verwachten,maar als je persoonlijke fouten maakt op de manier zoals bij de tegengoal,dan kan je moeilijk zeggen dat hij de beste verdediger is? Als dat zo zou zijn,dan zegt dat ook wel iets over de rest van je verdediging.De Ligt is dan wel misschien een groot talent,maar als als dat het beste is wat je hebt,dan heeft Overmars wat mij betreft een hoop werk te verzetten?
  • raimundoehv +7789 13 Aug 2017 om 00:02 Rang: Goddelijk

    Jup, maar dat roep ik al weken.. Laat Tete en Riedewald vrij gemakkelijk gaan en nu ook nog Sanchez weg.. Is alleen die Colombiaanse RB voor terug gekomen, maar kun je ook niet van verwachten dat die er meteen staat.. Dus zit je nu met een 2e rangs verdediging terwijl je al volop in Europa bezig bent en aan de competitie begonnen bent.. Dat vind ik dus wanbeleid voor een club met zoveel geld..
    Haal je de EL niet en dat is niet eens ondenkbaar, is je seizoen al voor de helft mislukt, wat totaal onnodig is..


    Voor een club met zoveel geld is het vrij opmerkelijk dat er nog geen nieuwe verdedigende impulsen zijn aangetrokken. Voor PSV geldt precies hetzelfde,maar doof zijn voor kritiek van buitenaf is tegenwoordig taboe.De huidige markt en marktwerking is daar schuldig aan. Ajax heeft-na het behalen van de EL finale-daar alleen mar debet aan gehad.Ook Ajax begint, zo lijkt het,weer van voren af aan.Dat lijkt me, als supporter,verschrikkelijk om aan te zien?
  • mojorisin +14568 13 Aug 2017 om 00:07 Rang: Utopisch
    Voor een club met zoveel geld is het vrij opmerkelijk dat er nog geen nieuwe verdedigende impulsen zijn aangetrokken. Voor PSV geldt precies hetzelfde,maar doof zijn voor kritiek van buitenaf is tegenwoordig taboe.De huidige markt en marktwerking is daar schuldig aan. Ajax heeft-na het behalen van de EL finale-daar alleen mar debet aan gehad.Ook Ajax begint, zo lijkt het,weer van voren af aan.Dat lijkt me, als supporter,verschrikkelijk om aan te zien?

    Ja, wordt er zelfs boos van, zo onnodig.. En iid, zelfde verhaal als bij PSV, die dachten het ook wel even te redden met een B-verdediging..
    Maar goed, die wonnen vandaag iig nog wel, al was het ook niet overtuigend..
    Straks is Feyenoord de lachende 3e..
  • raimundoehv +7789 13 Aug 2017 om 00:16 Rang: Goddelijk
    Ja, wordt er zelfs boos van, zo onnodig.. En iid, zelfde verhaal als bij PSV, die dachten het ook wel even te redden met een B-verdediging..
    Maar goed, die wonnen vandaag iig nog wel, al was het ook niet overtuigend..
    Straks is Feyenoord de lachende 3e..


    Dat zou kunnen,maar dan is het nog altijd aan ons de taak om daar iets aan te doen. Ik denk dat je vooral naar jezelf moet kijken en zeker niet naar wat je concurrent doet. Dat staat namelijk compleet los van de prestaties die je levert. PSV is frank-en-vrij dit seizoen, Feyenoord zeker niet en Ajax moet nog maar blijken. Je moet je zaakjes gewoon op orde hebben voor de aanvang vh seizoen. Helaas is dit vaak niet het geval.
  • CR7RMFC -21602 13 Aug 2017 om 04:55 Rang: Utopisch
    Poah wat was dat Heracles slecht ey. Die gaan het echt nog heel zwaar krijgen dit seizoen en daar verliest Ajax gewoon van...
    Toen die Ziyech ook scoorde dacht ik echt wat ben je nu ruig aan het juichen want je raakt echt geen knikker wederom. Ik verkoop hem liever dan Sanchez maja helaas. We hebben gewoon verloren van een degradatiekandidaat omdat we zelf niet goed genoeg waren.
  • Morfe0 -9819 13 Aug 2017 om 08:40 Rang: Utopisch
    Excuses van gisteren met name richting Mojo , was erg emotioneel omdat ik het even niet meer kon aanzien (Ajax)
    Maar gelukkig meld Keizer in ieder geval dat ze als kippen zonder koppen stonden te spelen in de 2e helft , dat ze totaal uit posities stonden , dat hij zich kapot ergerde aan de lange bal , gelukkig thank god , toch nog deels hoop (of zijn het woorden maar geen daden? ) we wachtten het wel af , maar dat is in ieder geval wel wat hoopvoller, alhoewel de 1e helft ook nergens op sloeg , maar de 2e helft sloeg alles , werd er totaal niet meer gevoetbalt.
  • Morfe0 -9819 13 Aug 2017 om 08:59 Rang: Utopisch
    Net ook samenvatting van Ajax gekeken , maar waarom Kuwas Matchwinnaar , Castro was ow zoveel belangrijker voor Heracles, is veels te goede keeper voor Heracles.
  • Morfe0 -9819 13 Aug 2017 om 09:00 Rang: Utopisch
    Overigens werd gisteren wel pijnlijk duidelijk hoe goed Sanchez is.
  • mojorisin +14568 13 Aug 2017 om 12:32 Rang: Utopisch
    Excuses van gisteren met name richting Mojo , was erg emotioneel omdat ik het even niet meer kon aanzien (Ajax)
    Maar gelukkig meld Keizer in ieder geval dat ze als kippen zonder koppen stonden te spelen in de 2e helft , dat ze totaal uit posities stonden , dat hij zich kapot ergerde aan de lange bal , gelukkig thank god , toch nog deels hoop (of zijn het woorden maar geen daden? ) we wachtten het wel af , maar dat is in ieder geval wel wat hoopvoller, alhoewel de 1e helft ook nergens op sloeg , maar de 2e helft sloeg alles , werd er totaal niet meer gevoetbalt.

    Ow excuses hoeven niet hoor, weet ook wel dat je soms door emotie overnomen wordt..
    Verder ben ik nog steeds wel van mening dat er niet goed gevoetbald werd omdat veel spelers te weinig risico durfden te nemen doordat Sanchez er niet bij was en er dus een slechte verdediging stond, wat vlak voor de wedstrijd pas duidelijk was.. En dus bijna elke counter van Heracles gevaarlijk was..
    Desondanks hadden ze nog steeds wel een paar keer moeten scoren en ook met deze 11 moeten winnen, maar Castro stond gewoon uitstekend te keepen.. Maar het spel was idd gewoon niet goed, onsamenhangend..
  • mojorisin +14568 13 Aug 2017 om 12:34 Rang: Utopisch
    Net ook samenvatting van Ajax gekeken , maar waarom Kuwas Matchwinnaar , Castro was ow zoveel belangrijker voor Heracles, is veels te goede keeper voor Heracles.

    In het stadion werd Castro tot man of the match uitgeroepen, Kuwas was wel de matchwinner, hij maakte de 2-1..
  • de Analist -7590 13 Aug 2017 om 12:59 Rang: Goddelijk
    Dan moet je ze maken. Zoveel grote kansen heb ik niet gezien.


    die kop kans van Ziyech die hij heel matig inkopte,2 of 3 vrije trappen op een mooie plek die vervolgens bagger worden ingeschoten
  • de Analist -7590 13 Aug 2017 om 13:00 Rang: Goddelijk
    In het stadion werd Castro tot man of the match uitgeroepen, Kuwas was wel de matchwinner, hij maakte de 2-1..


    Matchwinnaar is niet per definitie de man die de winnende maakt hoor
  • mojorisin +14568 13 Aug 2017 om 13:04 Rang: Utopisch
    Matchwinnaar is niet per definitie de man die de winnende maakt hoor

    Volgens mij wel..
  • de Analist -7590 13 Aug 2017 om 13:05 Rang: Goddelijk
    Volgens mij wel..


    ook als het 0-0 word worden vaak matchwinnaars verkozen
  • mojorisin +14568 13 Aug 2017 om 13:05 Rang: Utopisch
    ook als het 0-0 word worden vaak matchwinnaars verkozen

    Je verward het met man of the match, dat is wat anders..
  • Seagal +13688 13 Aug 2017 om 13:06 Rang: Utopisch
    ook als het 0-0 word worden vaak matchwinnaars verkozen


    hoe kan je een matchwinnaar zijn bij een gelijkspel?
  • de Analist -7590 13 Aug 2017 om 13:16 Rang: Goddelijk
    ja ik ben idd verward,excuses(o nee dat hoeft niet he )
  • de Analist -7590 13 Aug 2017 om 13:16 Rang: Goddelijk
    Ben verward door het verlies van Ajax van gisteren

Meer over