Feyenoord meldt zich voor twee Eredivisie-spelers

Feyenoord meldt zich voor twee Eredivisie-spelers
17 Juli 2017 07:11
© ProShots

Technisch directeur Martin van Geel van Feyenoord wil nog wel wat bewerkstelligen op de transfermarkt. De Rotterdammers raakten spelers als Rick Karsdorp en Terence Kongolo kwijt en daar moet vervanging voor komen. Daarom heeft de landskampioen zich gemeld voor Ridgeciano Haps van AZ en Jerry St. Juste van sc Heerenveen.

De Telegraaf schrijft: "Feyenoord geeft gas op de transfermarkt en gaat nog minimaal drie versterkingen halen. Twee van die drie moeten Heerenveens centrale verdediger Jerry St. Juste (20) en AZ-linksback Ridgeciano Haps (24) worden. Verder blijft de hoop gevestigd op aanvaller Steven Berghuis. Of Feyenoord erin slaagt dat duo binnen te halen, hangt af van de onderhandelingen met SC Heerenveen en AZ in de komende dagen. Beide clubs zijn de besprekingen gestart met Feyenoords technisch directeur Martin van Geel, maar zowel de Friezen als de Noord-Hollanders hebben miljoenenbedragen in hun hoofd die ze in Rotterdam niet neerleggen."

Verder is Van Geel dus nog altijd bezig met Berghuis. Deze transfer heeft echter behoorlijk wat voeten in aarde, financieel gezien, en wordt hoogstwaarschijnlijk pas eind augustus afgerond, als Watford water bij de wijn wil doen.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

77 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 07:30 Rang: Goddelijk
    Haps te duur en St. Juste weet ik niet wat die moet kosten, wil je dan ook nog Berghuis halen zit je door je geld heen. Zal mij niets verbazen als er totaal andere namen gehaald worden dan hier bekend wordt gemaakt. PSV wil Haps ook en een concurrentie strijd moet je niet aangaan als je weet dat je nog meer uit wil geven
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 07:37 Rang: Goddelijk
    Vermoedelijk bij deze 3 namen nog van Persie, op de flanken krijg je ook nog Toure, pas 16 jaar oud, EL Hankouri, Bilal heb je al, Boetius is terug, Toornstra loopt er en Berghuis. Dat zal van Geel prima vinden
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 07:40 Rang: Goddelijk
    Lees ook al een paar ker van Drongelen, 18 jaar, prima back-up. Tapia voor nood achterin en van Beek die ook wel fit mag worden. Malaria op links met Nelom of Woudenberg.
  • thepsyck +19 17 Jul 2017 om 07:41 Rang: Amateur
    zijn er geen jeugd spelers die de gaten kunnen opvullen bij Feyenoord?
    waarom altijd middelmaat kopen, zijn goed op te leiden denk ik een back
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 08:33 Rang: Goddelijk
    zijn er geen jeugd spelers die de gaten kunnen opvullen bij Feyenoord?
    waarom altijd middelmaat kopen, zijn goed op te leiden denk ik een back

    Malacia kan je nog niet elke wedstrijd brengen, Nieuwkoop is geblesseerd en voor verdediging staat er wel wat maar te licht
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 08:34 Rang: Goddelijk
    Woudenberg kan je ruilen met van Drongelen
  • Mestreech +659 17 Jul 2017 om 09:01 Rang: Aanvoerder
    Woudenberg kan je ruilen met van Drongelen


    Staat Woudenberg daar voor open en heeft Sparta niet liever een transfersom?
  • pollie -2129 17 Jul 2017 om 09:14 Rang: Wereldkampioen
    Haps te duur en St. Juste weet ik niet wat die moet kosten, wil je dan ook nog Berghuis halen zit je door je geld heen. Zal mij niets verbazen als er totaal andere namen gehaald worden dan hier bekend wordt gemaakt.


    Tsja, als je de centjes niet op orde hebt dan moet je maar gaan voor een paar voetballertjes uit de Slowaakse of Maltese tweede divisie.
  • BHJ -4247 17 Jul 2017 om 09:50 Rang: Utopisch
    Met beide spelers ga je de oorlog niet winnen denk ik, ik denk ook eerlijk gezegd dat deze spelers niets (en in het geval van St. Juste nog niets) in de CL te zoeken heeft, maar goed dat heeft geen enkele NL club dus dat maakt eigenlijk helemaal niks uit.
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 10:59 Rang: Goddelijk
    Haps te duur en St. Juste weet ik niet wat die moet kosten, wil je dan ook nog Berghuis halen zit je door je geld heen. Zal mij niets verbazen als er totaal andere namen gehaald worden dan hier bekend wordt gemaakt. PSV wil Haps ook en een concurrentie strijd moet je niet aangaan als je weet dat je nog meer uit wil geven


    van Berghuis en Boetius op de vleugel word ik alles behalve vrolijk. er moet in het buitenland toch wat beters te vinden zijn voor op de flanken met het geld dat je nu hebt dan deze middelmaat
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 12:31 Rang: Goddelijk
    Staat Woudenberg daar voor open en heeft Sparta niet liever een transfersom?

    Sparta wil Woudenberg en ik denk dat een Woudenberg ook wel beseft dat hij een paar stappen terug moet
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 12:32 Rang: Goddelijk
    Tsja, als je de centjes niet op orde hebt dan moet je maar gaan voor een paar voetballertjes uit de Slowaakse of Maltese tweede divisie.

    Ah, aldus de korte samenvatting over Heracles?
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 12:34 Rang: Goddelijk
    van Berghuis en Boetius op de vleugel word ik alles behalve vrolijk. er moet in het buitenland toch wat beters te vinden zijn voor op de flanken met het geld dat je nu hebt dan deze middelmaat

    Sorry maar in de CL zullen het geen bepalende spelers zijn, Eredivisie moeten ze dat goed kunnen. EL ook wel, als jij spelers weet die:
    - Willen komen
    - Betaalbaar zijn
    - Binnen het budget passen
    - Jong zijn,

    Meld je dan even bij van Geel. Vorig jaar zelfde geneuzel van jou, met de selectie die wij toen hadden zouden wij niet mee doen voor de titel, de 20 of 22 punten zouden wij zeker niet dichten. Nog gejuicht bij het kampioenschap?
  • mojorisin +14450 17 Jul 2017 om 12:37 Rang: Utopisch
    Haps lijkt mij een moeilijk verhaal worden, aangezien AZ 10 miljoen vraagt..
    St. Juste zal wel betaalbaar zijn en is ook wel een behoorlijk talent..
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 12:43 Rang: Goddelijk
    Haps lijkt mij een moeilijk verhaal worden, aangezien AZ 10 miljoen vraagt..
    St. Juste zal wel betaalbaar zijn en is ook wel een behoorlijk talent..

    Mij ook, als ze aan 10 miljoen vasthouden wordt het niks. St.Juste lijkt mij een goede en van Drongelen ook wel, maar of ze overeind blijven weet je nooit
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 14:38 Rang: Goddelijk
    Sorry maar in de CL zullen het geen bepalende spelers zijn, Eredivisie moeten ze dat goed kunnen. EL ook wel, als jij spelers weet die:
    - Willen komen
    - Betaalbaar zijn
    - Binnen het budget passen
    - Jong zijn,

    Meld je dan even bij van Geel. Vorig jaar zelfde geneuzel van jou, met de selectie die wij toen hadden zouden wij niet mee doen voor de titel, de 20 of 22 punten zouden wij zeker niet dichten. Nog gejuicht bij het kampioenschap?


    als ik die spelers allemaal zou kunnen noemen was ik nu wel ergens scout geweest bij een club. ik word niet betaald om spelers voor Feyenoord te ontdekken, daar hebben ze mensen voor die daar goed voor betaald worden
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 16:12 Rang: Goddelijk
    als ik die spelers allemaal zou kunnen noemen was ik nu wel ergens scout geweest bij een club. ik word niet betaald om spelers voor Feyenoord te ontdekken, daar hebben ze mensen voor die daar goed voor betaald worden

    En ook die mensen moeten het met beperkte middelen doen en rekening houden met onderstaande. Vanaf de zijlijn roepen dat alles niet voldoet en je 20 punten nooit goed gaat maken en er geen creativiteit in het team zit en weet ik veel wat jij elk jaar roept. Maar wel staan te juichen tijdens het kampioenschap
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 16:37 Rang: Goddelijk
    En ook die mensen moeten het met beperkte middelen doen en rekening houden met onderstaande. Vanaf de zijlijn roepen dat alles niet voldoet en je 20 punten nooit goed gaat maken en er geen creativiteit in het team zit en weet ik veel wat jij elk jaar roept. Maar wel staan te juichen tijdens het kampioenschap


    wat moet ik anders doen? huilen tijdens het kampioenschap?

    verder komt er aardig wat Champions League geld binnen en je hebt net 28 miljoen verdiend aan Karsdorp en Kongolo dus zo beperkt zijn die financiële middelen dit seizoen ook weer niet. ik denk alleen dat we geen creatieve scouts hebben of Van Geel houd alles tegen wat die mensen voordragen want alles op Jorgensen na komt uit de Eredivisie of het zijn oud Eredivisiespelers. zijn het echt uitblinkers snap ik dat je ze haalt maar Boetius en Diks hebben toch helemaal niks memorabels gepresteerd de afgelopen seizoenen. die haal je puur op de gok in de hoop dat ze het goed gaan doen. wie weet heb je geluk en pakt het goed uit maar met beleid voeren heeft het verder weinig te maken
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 17:09 Rang: Goddelijk
    wat moet ik anders doen? huilen tijdens het kampioenschap?

    verder komt er aardig wat Champions League geld binnen en je hebt net 28 miljoen verdiend aan Karsdorp en Kongolo dus zo beperkt zijn die financiële middelen dit seizoen ook weer niet. ik denk alleen dat we geen creatieve scouts hebben of Van Geel houd alles tegen wat die mensen voordragen want alles op Jorgensen na komt uit de Eredivisie of het zijn oud Eredivisiespelers. zijn het echt uitblinkers snap ik dat je ze haalt maar Boetius en Diks hebben toch helemaal niks memorabels gepresteerd de afgelopen seizoenen. die haal je puur op de gok in de hoop dat ze het goed gaan doen. wie weet heb je geluk en pakt het goed uit maar met beleid voeren heeft het verder weinig te maken

    Lees nou eens goed. Elk jaar hetzelfde verhaaltje bij jou, elk jaar die kan dit niet die dat niet, maar wij zijn wel kampioen geweest ondanks jou duiken in cijfertjes en statistieken. Boetius en Berghuis zijn het niet maar Berghuis is wel 1 van de belangrijkere spelers geweest 2de seizoenshelft en net als een Elia vorig jaar zomer die er niks van kon, kan Boetius ook een verrassing zijn. We weten wat hij kan. Dan je eeuwig gezeur over scouten, scouten kan als je een jarenlang netwerk hebt, je de middelen hebt om een risico te nemen ala Sanches en Lozano, Neres maar die middelen heeft Feyenoord niet. Oud spelers of Eredivisiespelers, er zijn er een aantal die gewoon succesvol zijn geweest voor Feyenoord. Jij loopt altijd in het eeuwige te roepen en scouten scouten scouten scouten maar zo makkelijk is dat niet als je niet al te veel geld hebt. 3 á 4 versterkingen zijn nodig en dan is scouten van een goede speler al bijna onmogelijk. Nogmaals:
    - Wil die komen?
    - Wat kost die?
    - Moet je alles in 1 speler stoppen?
    - Past hij zich goed aan in de Eredivisie?

    Je geneuzel 'voor 4 miljoen vind je ook wel iets in het buitenland', dat is schoppen aan de zijkant maar er verder niks van weten. Hoeveel buitenlanders zijn in het verleden al mislukt die bekend stonden als grote talenten? Moet je dat risico nu nemen? Na de periode die je gehad hebt?
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 17:12 Rang: Goddelijk
    wat moet ik anders doen? huilen tijdens het kampioenschap?

    verder komt er aardig wat Champions League geld binnen en je hebt net 28 miljoen verdiend aan Karsdorp en Kongolo dus zo beperkt zijn die financiële middelen dit seizoen ook weer niet. ik denk alleen dat we geen creatieve scouts hebben of Van Geel houd alles tegen wat die mensen voordragen want alles op Jorgensen na komt uit de Eredivisie of het zijn oud Eredivisiespelers. zijn het echt uitblinkers snap ik dat je ze haalt maar Boetius en Diks hebben toch helemaal niks memorabels gepresteerd de afgelopen seizoenen. die haal je puur op de gok in de hoop dat ze het goed gaan doen. wie weet heb je geluk en pakt het goed uit maar met beleid voeren heeft het verder weinig te maken

    Trouwens, Boetius met vertrouwens was een sensatie, werd vergeleken met Depay tot een Rutten kwam. Diks was een groot talent bij Vitesse. Dus wat praat je raar? Doe jij dit elk jaar?
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 19:01 Rang: Goddelijk
    Lees nou eens goed. Elk jaar hetzelfde verhaaltje bij jou, elk jaar die kan dit niet die dat niet, maar wij zijn wel kampioen geweest ondanks jou duiken in cijfertjes en statistieken. Boetius en Berghuis zijn het niet maar Berghuis is wel 1 van de belangrijkere spelers geweest 2de seizoenshelft en net als een Elia vorig jaar zomer die er niks van kon, kan Boetius ook een verrassing zijn. We weten wat hij kan. Dan je eeuwig gezeur over scouten, scouten kan als je een jarenlang netwerk hebt, je de middelen hebt om een risico te nemen ala Sanches en Lozano, Neres maar die middelen heeft Feyenoord niet. Oud spelers of Eredivisiespelers, er zijn er een aantal die gewoon succesvol zijn geweest voor Feyenoord. Jij loopt altijd in het eeuwige te roepen en scouten scouten scouten scouten maar zo makkelijk is dat niet als je niet al te veel geld hebt. 3 á 4 versterkingen zijn nodig en dan is scouten van een goede speler al bijna onmogelijk. Nogmaals:
    - Wil die komen?
    - Wat kost die?
    - Moet je alles in 1 speler stoppen?
    - Past hij zich goed aan in de Eredivisie?

    Je geneuzel 'voor 4 miljoen vind je ook wel iets in het buitenland', dat is schoppen aan de zijkant maar er verder niks van weten. Hoeveel buitenlanders zijn in het verleden al mislukt die bekend stonden als grote talenten? Moet je dat risico nu nemen? Na de periode die je gehad hebt?


    Sanchez was maar 5 miljoen dus in het buitenland kan je idd nog betaalbare versterkingen vinden mits je niet alleen de Eredivisie volgt als club. Elia pakte idd goed uit en wat ik al eerder zei misschien heb je ook geluk met Boetius alleen blijft het een feit dat het niks met beleid heeft te maken. het is natte vinger werk qat betreft de transfers van Boetius en Diks. Amrabat vind ik trouwens wel een logische aankoop omdat die recent nog wat gepresteerd heeft
  • Erik Bevaart +1436 17 Jul 2017 om 19:21 Rang: Vedette
    Ik vind dat Feyenoord de afgelopen jaren goed omgegaan is met de mogelijkheden. Met betrekkelijk weinig investering twee prijzen gepakt. Soms moet je een meevaller hebben, zoals Jorgensen, en soms heb je een tegenvaller zoals Gustafson.
    Echter hoop ik niet dat Feyenoord dezelfde fout als Ajax jarenlang maakte, door zonder noemenswaardige investeringen de CL in te gaan. Derde worden in de poule is Europees overwinteren.
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 19:21 Rang: Goddelijk
    Trouwens, Boetius met vertrouwens was een sensatie, werd vergeleken met Depay tot een Rutten kwam. Diks was een groot talent bij Vitesse. Dus wat praat je raar? Doe jij dit elk jaar?


    ja en Vleminx was 5 jaar geleden de meest scorende spits in de Eredivisie dus moeten we die ook maar gaan halen dan? wie weet weet kan hij dat nog steeds, je weet het nooit
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 19:27 Rang: Goddelijk
    Ik vind dat Feyenoord de afgelopen jaren goed omgegaan is met de mogelijkheden. Met betrekkelijk weinig investering twee prijzen gepakt. Soms moet je een meevaller hebben, zoals Jorgensen, en soms heb je een tegenvaller zoals Gustafson.
    Echter hoop ik niet dat Feyenoord dezelfde fout als Ajax jarenlang maakte, door zonder noemenswaardige investeringen de CL in te gaan. Derde worden in de poule is Europees overwinteren.


    mee eens maar ooit zal je toch weer een keer geld moeten gaan uitgeven aan jonge talentvolle spelers als je winst wil maken. Botteghin, Kuyt, Elia, Jones, Vd Heijden, ze hebben het allemaal prima gedaan maar wie van deze aankopen/aanwinsten gaan je 20/25 miljoen opleveren zoals waarschijnlijk een Ziyech, een Sanchez, een Dolberg etc?

    soms moet je ook 1 of 2 spelers zien te scouten die echt iets extra's hebben. niet heel je beleid kan toegespitst zijn op degelijke, bruikbare teamspelers want dan laten Ajax en PSV je financieel steeds verder achter straks. die vinden die spelers namelijk wel regelmatig en echt niet alleen voor bedragen van 12 miljoen. spelers als Milik (2,5 miljoen), Sanchez (5 miljoen) etc waren namelijk ook niet superduur maar zijn gewoon heel creatief gescout op een leeftijd waarop je ze nog met een hele hoge winst kan verkopen.

    waar zijn onze aankopen die straks voor 20 tot 30 miljoen euro winst gaan opleveren?

  • Erik Bevaart +1436 17 Jul 2017 om 19:39 Rang: Vedette
    mee eens maar ooit zal je toch weer een keer geld moeten gaan uitgeven aan jonge talentvolle spelers als je winst wil maken. Botteghin, Kuyt, Elia, Jones, Vd Heijden, ze hebben het allemaal prima gedaan maar wie van deze aankopen/aanwinsten gaan je 20/25 miljoen opleveren zoals waarschijnlijk een Ziyech, een Sanchez, een Dolberg etc?

    soms moet je ook 1 of 2 spelers zien te scouten die echt iets extra's hebben. niet heel je beleid kan toegespitst zijn op degelijke, bruikbare teamspelers want dan laten Ajax en PSV je financieel steeds verder achter straks. die vinden die spelers namelijk wel regelmatig en echt niet alleen voor bedragen van 12 miljoen. spelers als Milik (2,5 miljoen), Sanchez (5 miljoen) etc waren namelijk ook niet superduur maar zijn gewoon heel creatief gescout op een leeftijd waarop je ze nog met een hele hoge winst kan verkopen.

    waar zijn onze aankopen die straks voor 20 tot 30 miljoen euro winst gaan opleveren?


    De grootste stap, vind ik, is al door Feyenoord gemaakt. Dat is financieel gezond worden. Verder heeft Feyenoord ingezien dat de jeugdopleiding geld oplevert. Dit lijkt vanzelfsprekend, jazeker, maar enkele decennialang was dit een ondergeschoven onderdeel.
    Het netwerk in Scandinavië is blijkbaar ook goed, gezien de komst van Jorgensen. Gustafson valt dan tegen, maar niet geschoten altijd mis. Wat ik net al zei dat ik hoop dat Feyenoord nu wel echt gaat investeren en niet -zoals Ajax helaas deed- in de CL voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten. Minder dan 12 - 15 miljoen investeren is geen optie.
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 19:41 Rang: Goddelijk
    Sanchez was maar 5 miljoen dus in het buitenland kan je idd nog betaalbare versterkingen vinden mits je niet alleen de Eredivisie volgt als club. Elia pakte idd goed uit en wat ik al eerder zei misschien heb je ook geluk met Boetius alleen blijft het een feit dat het niks met beleid heeft te maken. het is natte vinger werk qat betreft de transfers van Boetius en Diks. Amrabat vind ik trouwens wel een logische aankoop omdat die recent nog wat gepresteerd heeft

    Dat is met elke speler zo, dat moet je erkennen
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 19:43 Rang: Goddelijk
    ja en Vleminx was 5 jaar geleden de meest scorende spits in de Eredivisie dus moeten we die ook maar gaan halen dan? wie weet weet kan hij dat nog steeds, je weet het nooit

    Er zit een verschil van sensatie bij een degradant of top 3 club
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 19:53 Rang: Goddelijk
    Dat is met elke speler zo, dat moet je erkennen


    niet helemaal mee eens! een speler die onlangs wat heeft laten zien op niveau lijkt mij een grotere kans van slagen te hebben dan een speler die weinig tot niks heeft laten zien
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 19:57 Rang: Goddelijk
    De grootste stap, vind ik, is al door Feyenoord gemaakt. Dat is financieel gezond worden. Verder heeft Feyenoord ingezien dat de jeugdopleiding geld oplevert. Dit lijkt vanzelfsprekend, jazeker, maar enkele decennialang was dit een ondergeschoven onderdeel.
    Het netwerk in Scandinavië is blijkbaar ook goed, gezien de komst van Jorgensen. Gustafson valt dan tegen, maar niet geschoten altijd mis. Wat ik net al zei dat ik hoop dat Feyenoord nu wel echt gaat investeren en niet -zoals Ajax helaas deed- in de CL voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten. Minder dan 12 - 15 miljoen investeren is geen optie.


    Van Geel heeft het zeker niet slecht gedaan en vooral de sanering was een succes maar het word nu ook eens tijd om de volgende stap te gaan zetten. weer wat spelers halen waarvoor je naar het stadion komt en die straks met veel winst verkocht gaan worden. het geld is er nu, nu nog wat creativiteit in je aankoopbeleid. alle aankopen die nu komen had ik ook nog wel kunnen verzinnen, daar heb je geen scouting voor nodig
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 19:59 Rang: Goddelijk
    Er zit een verschil van sensatie bij een degradant of top 3 club



    zo sensationeel heb ik Boetius nooit gevonden bij Feyenoord. hij had af en toe prima wedstrijden maar die wisselde hij af met wedstrijden waarin hij weer helemaal niks liet zien. in zijn laatste seizoen kwam hij ook geen skippybal meer voorbij omdat elke back wist dat hij met zijn rechterbeen toch wel weer naar het centrum zou trekken waardoor hij geen enkele verassing meer in zijn spel had.

    daarom hoop ik ook dat hij voor de rechtsbuiten positie is gehaald en niet als linksbuiten. het allerliefste hoop ik als back up maar ik zie geen 3 buitenspelers meer komen eerlijk gezegd dus hij zal wel voor de basis zijn gehaald waarschijnlijk
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 20:00 Rang: Goddelijk
    niet helemaal mee eens! een speler die onlangs wat heeft laten zien op niveau lijkt mij een grotere kans van slagen te hebben dan een speler die weinig tot niks heeft laten zien

    Buitenlandse spelers die in hun land te boeken staan als groot talent (Gustafson en noem ze maar op) die hier niks laten zien. Zijn net zulke grote risico's. Zijn het geen talenten meer, zijn ze onbetaalbaar of ze willen niet komen
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 20:01 Rang: Goddelijk
    Van Geel heeft het zeker niet slecht gedaan en vooral de sanering was een succes maar het word nu ook eens tijd om de volgende stap te gaan zetten. weer wat spelers halen waarvoor je naar het stadion komt en die straks met veel winst verkocht gaan worden. het geld is er nu, nu nog wat creativiteit in je aankoopbeleid. alle aankopen die nu komen had ik ook nog wel kunnen verzinnen, daar heb je geen scouting voor nodig

    Amrabat, Boetius, Jorgensen. Allemaal dikke winst op te halen
  • Erik Bevaart +1436 17 Jul 2017 om 20:02 Rang: Vedette
    niet helemaal mee eens! een speler die onlangs wat heeft laten zien op niveau lijkt mij een grotere kans van slagen te hebben dan een speler die weinig tot niks heeft laten zien


    Pelle en Elia pakten goed uit. Kazim was dan weer hopeloos. Vorig jaar wisten we allemaal dat voor Ajax een speler als Ziyech een echte versterking zou zijn. Het verschil Rostov of O. Lyon. Dat kost nu eenmaal geld. Dat is wel Feyenoord ook aan te raden, een echte investering, waar je zo goed als zeker weet dat de club vooruit geholpen wordt
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 20:03 Rang: Goddelijk
    Buitenlandse spelers die in hun land te boeken staan als groot talent (Gustafson en noem ze maar op) die hier niks laten zien. Zijn net zulke grote risico's. Zijn het geen talenten meer, zijn ze onbetaalbaar of ze willen niet komen


    of ze zijn slecht gescout
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 20:05 Rang: Goddelijk
    Amrabat, Boetius, Jorgensen. Allemaal dikke winst op te halen


    dat zijn alle 3 geen spelers waar de Europese top voor gaat komen dus dat die 20+ miljoen winst gaan opleveren daar geloof ik niet zo in. Amrabat en Jorgensen vind ik trouwens wel prima aankopen, de aankoop van Boetius begrijp ik weer een stuk minder goed maar ik hoop net als jij dat hij positief gaat verassen
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 20:08 Rang: Goddelijk
    Pelle en Elia pakten goed uit. Kazim was dan weer hopeloos. Vorig jaar wisten we allemaal dat voor Ajax een speler als Ziyech een echte versterking zou zijn. Het verschil Rostov of O. Lyon. Dat kost nu eenmaal geld. Dat is wel Feyenoord ook aan te raden, een echte investering, waar je zo goed als zeker weet dat de club vooruit geholpen wordt


    klopt, dat was goed gegokt maar dat had natuurlijk weinig met scouten of beleid te maken maar meer met geldnood. verder hoeft echt niet elke versterking 12 miljoen te kosten. kijk naar een Suarez, Tadic en Kostic bij Groningen en kijk naar een Dolberg, Sanchez en Milik bij Ajax. die hadden/hebben we gewoon deskundige scouts zitten die serieus worden genomen binnen de club en dus in staat zijn dit soort pareltjes binnen te halen om er vervolgens dikke winst op te maken. natuurlijk zal niet elke aankoop slagen maar slaagt bv 60% dan maak je al dikke winst als club
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 20:13 Rang: Goddelijk
    of ze zijn slecht gescout

    Dus als iemand te boeken staat als groot talent en het lukt hem niet is het slecht gescout? Of is dat het risico waar ik het al een tijd over heb wat jij aan de kant schuift om maar te kunnen roepen?
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 20:16 Rang: Goddelijk
    dat zijn alle 3 geen spelers waar de Europese top voor gaat komen dus dat die 20+ miljoen winst gaan opleveren daar geloof ik niet zo in. Amrabat en Jorgensen vind ik trouwens wel prima aankopen, de aankoop van Boetius begrijp ik weer een stuk minder goed maar ik hoop net als jij dat hij positief gaat verassen

    Dat heb jij over een aantal spelers gezegd die nu goed presteren. Boetius voor dat bedrag een prima aankoop, kan je alleen maar winst ophalen
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 20:25 Rang: Goddelijk
    klopt, dat was goed gegokt maar dat had natuurlijk weinig met scouten of beleid te maken maar meer met geldnood. verder hoeft echt niet elke versterking 12 miljoen te kosten. kijk naar een Suarez, Tadic en Kostic bij Groningen en kijk naar een Dolberg, Sanchez en Milik bij Ajax. die hadden/hebben we gewoon deskundige scouts zitten die serieus worden genomen binnen de club en dus in staat zijn dit soort pareltjes binnen te halen om er vervolgens dikke winst op te maken. natuurlijk zal niet elke aankoop slagen maar slaagt bv 60% dan maak je al dikke winst als club

    Scouten kan zo makkelijk zijn, als je een paar keer geluk hebt! In jou ogen kan het nooit goed zijn
  • mojorisin +14450 17 Jul 2017 om 20:43 Rang: Utopisch
    Scouten kan zo makkelijk zijn, als je een paar keer geluk hebt! In jou ogen kan het nooit goed zijn

    Seagal is wel vaak kritisch (wat mag/moet) maar ik denk ook dat ze bij jullie weinig internationale scouts hebben (kan), of hun advies wordt in de wind geslagen, wellicht door te weinig budget. Op dit moment heeft Feyenoord wel een jasje uitgedaan imo..
    Geldt trouwens ook voor Ajax en PSV hoor, hopelijk kunnen/gaan de clubs zich nog goed versterken, dat is alleen maar goed voor het NLse voetbal.. Die punten in Europa hebben we hard nodig..
  • Erik Bevaart +1436 17 Jul 2017 om 20:45 Rang: Vedette
    klopt, dat was goed gegokt maar dat had natuurlijk weinig met scouten of beleid te maken maar meer met geldnood. verder hoeft echt niet elke versterking 12 miljoen te kosten. kijk naar een Suarez, Tadic en Kostic bij Groningen en kijk naar een Dolberg, Sanchez en Milik bij Ajax. die hadden/hebben we gewoon deskundige scouts zitten die serieus worden genomen binnen de club en dus in staat zijn dit soort pareltjes binnen te halen om er vervolgens dikke winst op te maken. natuurlijk zal niet elke aankoop slagen maar slaagt bv 60% dan maak je al dikke winst als club


    Waar ik op doel is niet de uitzondering op de regel qua talent als Suarez of de onverwachte meevaller als Pelle. Het gaat er nu om dat Feyenoord een overduidelijke versterking, een zekerheidje, haalt die ervoor zorgt dat de CL geen deceptie wordt. Met Kuyt en Elia lever je zowel ervaring als scorend vermogen in. Ik weet niet of dit zo maar even goed gemaakt is met de huidige aankopen. Of de verdediging sterk genoeg is, betwijfel ik. Ik hoop dat de fout van Ajax niet door Feyenoord gemaakt wordt. Voor het Nederlands voetbal beter.
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 22:12 Rang: Goddelijk
    Dus als iemand te boeken staat als groot talent en het lukt hem niet is het slecht gescout? Of is dat het risico waar ik het al een tijd over heb wat jij aan de kant schuift om maar te kunnen roepen?


    ik zeg niet dat hij automatisch slecht gescout is maar dat zou wel gewoon een optie kunnen zijn. het hoeft niet altijd aan de speler te liggen dat hij ergens niet slaagt
  • Seagal +13713 17 Jul 2017 om 22:14 Rang: Goddelijk
    Waar ik op doel is niet de uitzondering op de regel qua talent als Suarez of de onverwachte meevaller als Pelle. Het gaat er nu om dat Feyenoord een overduidelijke versterking, een zekerheidje, haalt die ervoor zorgt dat de CL geen deceptie wordt. Met Kuyt en Elia lever je zowel ervaring als scorend vermogen in. Ik weet niet of dit zo maar even goed gemaakt is met de huidige aankopen. Of de verdediging sterk genoeg is, betwijfel ik. Ik hoop dat de fout van Ajax niet door Feyenoord gemaakt wordt. Voor het Nederlands voetbal beter.


    100% mee eens! gokken is leuk maar kan niet eeuwig goed gaan. je moet op een gegeven moment ook beleid gaan voeren
  • NielsK +9495 17 Jul 2017 om 22:42 Rang: Goddelijk
    100% mee eens! gokken is leuk maar kan niet eeuwig goed gaan. je moet op een gegeven moment ook beleid gaan voeren

    En elke speler is gewoon een gok, je jeugd opleiding, eredivisie, buitenland. Van Geel vind het door de kennis van cijfers schijnbaar nog niet waard om een grote gok te nemen. Hij kent de cijfers. Wij niet
  • mojorisin +14450 17 Jul 2017 om 22:53 Rang: Utopisch
    En elke speler is gewoon een gok, je jeugd opleiding, eredivisie, buitenland. Van Geel vind het door de kennis van cijfers schijnbaar nog niet waard om een grote gok te nemen. Hij kent de cijfers. Wij niet

    Natuurlijk, maar hij speelt imo ook een beetje of 'safe'.. Is misschien ook wel te begrijpen hoor verder, maar je moet je titel verdedigen en de CL in, al zullen ze daarin waarschijnlijk sowieso geen grote rol spelen aangezien ze in pot 4 zitten..
    Dan is plek 3 al een grote prestatie..
  • Erik Bevaart +1436 17 Jul 2017 om 22:58 Rang: Vedette
    En elke speler is gewoon een gok, je jeugd opleiding, eredivisie, buitenland. Van Geel vind het door de kennis van cijfers schijnbaar nog niet waard om een grote gok te nemen. Hij kent de cijfers. Wij niet


    Klopt, wij weten vanaf de zijlijn niet alle ins en outs op dit moment. Ik heb expres de vergelijking gemaakt met Ajax in de CL. Elk jaar zag ik de selectie minder sterk worden, waarbij dus de beste spelers voor veel geld vertrokken en af en toe een aankoop gedaan werd, helaas vaak niet goed. Ik begreep daar niets van. De CL kan veel geld opleveren, dan is een investering toch nier erg? Daarbij komt dat je met de derde plek overwintert. Je weet van 2002 wat dat tot gevolg kan hebben.
  • mojorisin +14450 17 Jul 2017 om 23:12 Rang: Utopisch
    Klopt, wij weten vanaf de zijlijn niet alle ins en outs op dit moment. Ik heb expres de vergelijking gemaakt met Ajax in de CL. Elk jaar zag ik de selectie minder sterk worden, waarbij dus de beste spelers voor veel geld vertrokken en af en toe een aankoop gedaan werd, helaas vaak niet goed. Ik begreep daar niets van. De CL kan veel geld opleveren, dan is een investering toch nier erg? Daarbij komt dat je met de derde plek overwintert. Je weet van 2002 wat dat tot gevolg kan hebben.

    Heb zo'n idee dat ze bij Feyenoord niet investeren voor in de CL..
    Dan moeten ze ook hele dure spelers halen, wdb snap ik het wel.. Alleen vind ik dat wel jammer en eigenlijk ook niet te verkopen aan je achterban.. Ze hebben best wat geld, maar heb zo'n idee dat Van Geel van bovenaf de rem erop heeft gekregen..
  • Erik Bevaart +1436 18 Jul 2017 om 00:26 Rang: Vedette
    Heb zo'n idee dat ze bij Feyenoord niet investeren voor in de CL..
    Dan moeten ze ook hele dure spelers halen, wdb snap ik het wel.. Alleen vind ik dat wel jammer en eigenlijk ook niet te verkopen aan je achterban.. Ze hebben best wat geld, maar heb zo'n idee dat Van Geel van bovenaf de rem erop heeft gekregen..


    Met de komst van Haps laat Feyenoord zien wel geld uit te willen geven. Het is natuurlijk nog niet klaar, lijkt me.
  • ronaldpj +7701 18 Jul 2017 om 00:38 Rang: Utopisch
    Heb zo'n idee dat ze bij Feyenoord niet investeren voor in de CL..
    Dan moeten ze ook hele dure spelers halen, wdb snap ik het wel.. Alleen vind ik dat wel jammer en eigenlijk ook niet te verkopen aan je achterban.. Ze hebben best wat geld, maar heb zo'n idee dat Van Geel van bovenaf de rem erop heeft gekregen..

    Waarom zouden ze ook investeren in de CL? Met alle respect, maar ze komen in een poule met in principe 3 sterkere tegenstanders en moeten hopen dat ze wat punten kunnen pakken, normaal gesproken.
  • mojorisin +14450 18 Jul 2017 om 00:41 Rang: Utopisch
    Waarom zouden ze ook investeren in de CL? Met alle respect, maar ze komen in een poule met in principe 3 sterkere tegenstanders en moeten hopen dat ze wat punten kunnen pakken, normaal gesproken.

    Dat bedoel ik..
  • mojorisin +14450 18 Jul 2017 om 00:42 Rang: Utopisch
    Met de komst van Haps laat Feyenoord zien wel geld uit te willen geven. Het is natuurlijk nog niet klaar, lijkt me.

    De verdediging is nu prima op orde, maar aanvallend is het nogal middelmatig natuurlijk op de flanken..
  • ronaldpj +7701 18 Jul 2017 om 00:46 Rang: Utopisch
    Dat bedoel ik..

    Nog wakker? Aardig laat al bij jullie . Hier is het kwart voor 4...
  • Erik Bevaart +1436 18 Jul 2017 om 00:48 Rang: Vedette
    Waarom zouden ze ook investeren in de CL? Met alle respect, maar ze komen in een poule met in principe 3 sterkere tegenstanders en moeten hopen dat ze wat punten kunnen pakken, normaal gesproken.


    Omdat Feyenoord thuis sterk is en voor een verrassing kan zorgen en omdat de derde plek overwinteren betekent. Dat is al een succes. Verder moet het gemis van Kuyt, Elia en Kongolo wel opgevangen worden. Dat gaat moeilijk / niet meer met transfervrije spelers die geen hoge salariseisen stellen. Als na afgelopen seizoen Feyenoord niet mee zal gaan doen om de titel en bijv. vierde zou worden, is dat niet uit te leggen nu het financieel beter gaat.
  • mojorisin +14450 18 Jul 2017 om 00:49 Rang: Utopisch
    Nog wakker? Aardig laat al bij jullie . Hier is het kwart voor 4...

    Haha oke, ergens in het oosten of Californie ofzo ? PM of AM ?
  • mojorisin +14450 18 Jul 2017 om 00:50 Rang: Utopisch
    Nog wakker? Aardig laat al bij jullie . Hier is het kwart voor 4...

    Trouwens hier nog maar kwart voor 1, nog redelijk vroeg met m'n slaapstoornis..
  • ronaldpj +7701 18 Jul 2017 om 00:55 Rang: Utopisch
    Omdat Feyenoord thuis sterk is en voor een verrassing kan zorgen en omdat de derde plek overwinteren betekent. Dat is al een succes. Verder moet het gemis van Kuyt, Elia en Kongolo wel opgevangen worden. Dat gaat moeilijk / niet meer met transfervrije spelers die geen hoge salariseisen stellen. Als na afgelopen seizoen Feyenoord niet mee zal gaan doen om de titel en bijv. vierde zou worden, is dat niet uit te leggen nu het financieel beter gaat.

    Dat laatste is niet relevant, daarvoor moet je investeren, maar niet in spelers voor de CL, maar voor de eredivisie. En dat doen ze overduidelijk. St. Juste en Haps zijn geen slechte aankopen. Natuurlijk moeten ze het nog maar tonen, maar gezien de positie van Feyenoord is dat wel ongeveer wat je mag verwachten.

    En als je thuis een keertje zou winnen en een keertje gelijk zou spelen (wat normaal gesproken zo'n beetje het maximale is wat je mag verwachten), dan ben je nog niet overwinterd, ook niet in de EL. Dan zul je de mazzel moeten hebben dat de nummer 3 geplaatst in de poule niet hetzelfde doet. En de nummers 3 die Feyenoord zou kunnen betreffen (met de huidige stand van zaken) zijn clubs als Napoli, Spurs, Liverpool, Anderlecht, Basel.

    En waar die laatste 2 misschien een kansje zouden bieden, moet je bij de eerste 3 toch niet al te veel hoop hebben...

    Dus als je écht mazzel hebt, tref je een poule met een kans op overleven in de EL, als je pech hebt tref je een poule met Bayern, Barca, Spurs.
  • ronaldpj +7701 18 Jul 2017 om 00:55 Rang: Utopisch
    Haha oke, ergens in het oosten of Californie ofzo ? PM of AM ?

    Sun Peaks. Zoek maar op .
  • mojorisin +14450 18 Jul 2017 om 00:59 Rang: Utopisch
    Sun Peaks. Zoek maar op .

    Aha Canada dus, kan er ook geskied worden nu dan ?
  • Erik Bevaart +1436 18 Jul 2017 om 01:02 Rang: Vedette
    Dus als je écht mazzel hebt, tref je een poule met een kans op overleven in de EL, als je pech hebt tref je een poule met Bayern, Barca, Spurs.


    Zelfs dan maak je kans op de derde plek, die dan vermoedelijk met de Spurs uitgevochten moet worden. Als Bayern of Barcelona zich spaart als ze al geplaatst zijn, kan dat in het voordeel werken als Feyenoord thuis speelt en de sterspelers spaart.
  • mojorisin +14450 18 Jul 2017 om 01:06 Rang: Utopisch
    Zelfs dan maak je kans op de derde plek, die dan vermoedelijk met de Spurs uitgevochten moet worden. Als Bayern of Barcelona zich spaart als ze al geplaatst zijn, kan dat in het voordeel werken als Feyenoord thuis speelt en de sterspelers spaart.

    Zo'n poule lijkt me vrij kansloos eerlijk gezegd.. Je moet gewoon op 1 relatief vergelijkbare ploeg in de poule en dan kan het misschien omdat Feyenoord thuis vrij sterk is..
  • Seagal +13713 18 Jul 2017 om 01:22 Rang: Goddelijk
    Dat laatste is niet relevant, daarvoor moet je investeren, maar niet in spelers voor de CL, maar voor de eredivisie. En dat doen ze overduidelijk. St. Juste en Haps zijn geen slechte aankopen. Natuurlijk moeten ze het nog maar tonen, maar gezien de positie van Feyenoord is dat wel ongeveer wat je mag verwachten.

    En als je thuis een keertje zou winnen en een keertje gelijk zou spelen (wat normaal gesproken zo'n beetje het maximale is wat je mag verwachten), dan ben je nog niet overwinterd, ook niet in de EL. Dan zul je de mazzel moeten hebben dat de nummer 3 geplaatst in de poule niet hetzelfde doet. En de nummers 3 die Feyenoord zou kunnen betreffen (met de huidige stand van zaken) zijn clubs als Napoli, Spurs, Liverpool, Anderlecht, Basel.

    En waar die laatste 2 misschien een kansje zouden bieden, moet je bij de eerste 3 toch niet al te veel hoop hebben...

    Dus als je écht mazzel hebt, tref je een poule met een kans op overleven in de EL, als je pech hebt tref je een poule met Bayern, Barca, Spurs.


    de aankopen achterin zijn te begrijpen maar Boetius en Berghuis op de flanken is vrij povertjes imo. dat zijn middelmatige aanvallers
  • Seagal +13713 18 Jul 2017 om 01:24 Rang: Goddelijk
    Waarom zouden ze ook investeren in de CL? Met alle respect, maar ze komen in een poule met in principe 3 sterkere tegenstanders en moeten hopen dat ze wat punten kunnen pakken, normaal gesproken.


    als je met die instelling de CL ingaat hoef je niet eens mee te doen aan dat toernooi. je mag al club ook wel een klein beetje ambitie tonen. dat hoeft niet altijd met grote aankopen maar dat kan ook met creatief scouten ipv scouten op zondagavond via studio sport
  • ronaldpj +7701 18 Jul 2017 om 02:15 Rang: Utopisch
    Zelfs dan maak je kans op de derde plek, die dan vermoedelijk met de Spurs uitgevochten moet worden. Als Bayern of Barcelona zich spaart als ze al geplaatst zijn, kan dat in het voordeel werken als Feyenoord thuis speelt en de sterspelers spaart.

    Kans is er altijd, maar die kans is niet groot. En het punt is waarvoor je moet investeren. Investeer je gezond, met oog vooral gericht op de competitie, dan is dat momenteel heel verstandig. Investeer je met een te grote ambitie (zoals Feyenoord al wel eens eerder heeft gedaan), dan loop je onnodige en grote risico's. Wees blij dat de club nu eindelijk financieel de zaken op orde heeft.

    En @Seagal, ambitie is prima, maar geloof jij in winst van Feyenoord in de CL? Want dan kun je precies hetzelfde stellen, waarom meedoen als je toch niet kunt winnen...
    Zelfde geldt voor 15 clubs in de ED, om maar wat te noemen. Je doet je best om zo goed als mogelijk te presteren. Dat kán een 3e plek zijn, zelfs een 2e plek is niet onmogelijk, natuurlijk niet, maar het is erg onwaarschijnlijk. En als je dan miljoenen uitgeeft en daarmee je club financieel in gevaar brengt, dan lijkt me dat wanbeleid.
  • ronaldpj +7701 18 Jul 2017 om 02:16 Rang: Utopisch
    Aha Canada dus, kan er ook geskied worden nu dan ?

    Nee, maar in de zomer is het hier ook prima toeven. Weliswaar wat last van de rook van bosbranden, maar verder is het hier prachtig. En we hebben vandaag een rustig dagje, na een drukke week.
  • Seagal +13713 18 Jul 2017 om 03:15 Rang: Goddelijk
    Kans is er altijd, maar die kans is niet groot. En het punt is waarvoor je moet investeren. Investeer je gezond, met oog vooral gericht op de competitie, dan is dat momenteel heel verstandig. Investeer je met een te grote ambitie (zoals Feyenoord al wel eens eerder heeft gedaan), dan loop je onnodige en grote risico's. Wees blij dat de club nu eindelijk financieel de zaken op orde heeft.

    En @Seagal, ambitie is prima, maar geloof jij in winst van Feyenoord in de CL? Want dan kun je precies hetzelfde stellen, waarom meedoen als je toch niet kunt winnen...
    Zelfde geldt voor 15 clubs in de ED, om maar wat te noemen. Je doet je best om zo goed als mogelijk te presteren. Dat kán een 3e plek zijn, zelfs een 2e plek is niet onmogelijk, natuurlijk niet, maar het is erg onwaarschijnlijk. En als je dan miljoenen uitgeeft en daarmee je club financieel in gevaar brengt, dan lijkt me dat wanbeleid.


    imo moet het kapitaal op het veld staan en dat doe je niet door steeds elk dubbeltje om te draaien. PSV en AJjax hebben aangetoond genoeg jonge spelers te kunnen vinden voor niet al te veel geld die later voor een geweldig bedrag worden verkocht. wij hebben dat soort aankopen al jaren niet meer gedaan. zelfs nu er weer geld is word er weer gekozen voor degelijkheid ipv in echte individuele klasse

    verder ben ik met je eens dat je geen 12 miljoen voor een speler hoeft af te tikken ofzo maar als je aankopen doet als Boetius en Diks vind ik dat niet getuigen van veel ambitie, ook niet wat betreft de strijd om het kampioenschap in de Eredivisie. wat hebben die 2 nou laten zien de laatste 2 jaar waardoor je er vertrouwen in moet hebben dat ze je elftal naar een hoger niveau tillen? op basis van recente prestaties kan het dus niet zijn dus die zijn weer gehaald omdat ze lekker goedkoop zijn waarschijnlijk

  • Seagal +13713 18 Jul 2017 om 03:26 Rang: Goddelijk
    Heb zo'n idee dat ze bij Feyenoord niet investeren voor in de CL..
    Dan moeten ze ook hele dure spelers halen, wdb snap ik het wel.. Alleen vind ik dat wel jammer en eigenlijk ook niet te verkopen aan je achterban.. Ze hebben best wat geld, maar heb zo'n idee dat Van Geel van bovenaf de rem erop heeft gekregen..


    niks dan lof voor Van Geel verder want geen enkele TD is foutloos en hij heeft het over het geheel gezien prima gedaan de afgelopen jaren alleen nu is hij wel steeds meer aan het doorslaan in zijn zuinigheid heb ik het gevoel en als er nou juist 1 ding is bij een club waar je nou juist niet op moet bezuinigen is het je spelersmateriaal wel. ik snap de financiële situatie waar we uit komen maar aan al dat geld op de bank heb je ook niks. we hebben dat zelf kunnen zien bij Ajax waar pas weer wat viel te genieten toen Overmars de knip trok en waardoor ze zoveel geld hebben kunnen verdienen aan Europa League inkomsten en uitgaande transfers door dit succes
  • ronaldpj +7701 18 Jul 2017 om 03:33 Rang: Utopisch
    imo moet het kapitaal op het veld staan en dat doe je niet door steeds elk dubbeltje om te draaien. PSV en AJjax hebben aangetoond genoeg jonge spelers te kunnen vinden voor niet al te veel geld die later voor een geweldig bedrag worden verkocht. wij hebben dat soort aankopen al jaren niet meer gedaan. zelfs nu er weer geld is word er weer gekozen voor degelijkheid ipv in echte individuele klasse

    verder ben ik met je eens dat je geen 12 miljoen voor een speler hoeft af te tikken ofzo maar als je aankopen doet als Boetius en Diks vind ik dat niet getuigen van veel ambitie, ook niet wat betreft de strijd om het kampioenschap in de Eredivisie. wat hebben die 2 nou laten zien de laatste 2 jaar waardoor je er vertrouwen in moet hebben dat ze je elftal naar een hoger niveau tillen? op basis van recente prestaties kan het dus niet zijn dus die zijn weer gehaald omdat ze lekker goedkoop zijn waarschijnlijk

    Dat gold ook voor Pelle, Jorgensen en zelfs El Ahmadi. Feyenoord zit niet in dezelfde modus als Ajax. Als ze dat willen gaan doen, gaan ze weer richting faillissement. Daarnaast is het niet zo dat al die miljoenen per definitie kunnen worden uitgegeven. Ook de vrienden Feyenoord moeten nog betaald worden.
  • NielsK +9495 18 Jul 2017 om 07:25 Rang: Goddelijk
    Dat gold ook voor Pelle, Jorgensen en zelfs El Ahmadi. Feyenoord zit niet in dezelfde modus als Ajax. Als ze dat willen gaan doen, gaan ze weer richting faillissement. Daarnaast is het niet zo dat al die miljoenen per definitie kunnen worden uitgegeven. Ook de vrienden Feyenoord moeten nog betaald worden.

    En je moet een buffer houden
  • Erik Bevaart +1436 18 Jul 2017 om 11:08 Rang: Vedette
    als je met die instelling de CL ingaat hoef je niet eens mee te doen aan dat toernooi. je mag al club ook wel een klein beetje ambitie tonen. dat hoeft niet altijd met grote aankopen maar dat kan ook met creatief scouten ipv scouten op zondagavond via studio sport


    @Seagal, mooie opmerking. Compliment. "Scouten op zondagavond via Studio Sport". Het klopt wat je zegt dat er weinig verrassingen bijzaten die geld opgeleverd hebben. Jorgensen is in ieder geval niet op zondagavond voor de buis gescout.
    De grootste verrassingen in de eredivisie van de afgelopen jaren kwamen niet uit Nederland, zoals Guardado, Sanchez, Dolberg en Jorgensen. Deze hebben dan ook echt een meerwaarde gehad bij kampioenschappen en/of Europese wedstrijden. Ook op een niveau lager zijn afgelopen seizoen Larsson, Unal en Haller van grote waarde geweest, waarbij opgemerkt dient te worden dat ook dichtbij wel eens erg goede spelers te vinden zijn (Ziyech). Voor Ajax hebben de afgelopen 10 jaar spelers van AZ en Heerenveen over het algemeen weinig tot niets opgeleverd qua transfers en waren dat wel weer buitenlanders als Milik.
  • Seagal +13713 18 Jul 2017 om 11:23 Rang: Goddelijk
    @Seagal, mooie opmerking. Compliment. "Scouten op zondagavond via Studio Sport". Het klopt wat je zegt dat er weinig verrassingen bijzaten die geld opgeleverd hebben. Jorgensen is in ieder geval niet op zondagavond voor de buis gescout.
    De grootste verrassingen in de eredivisie van de afgelopen jaren kwamen niet uit Nederland, zoals Guardado, Sanchez, Dolberg en Jorgensen. Deze hebben dan ook echt een meerwaarde gehad bij kampioenschappen en/of Europese wedstrijden. Ook op een niveau lager zijn afgelopen seizoen Larsson, Unal en Haller van grote waarde geweest, waarbij opgemerkt dient te worden dat ook dichtbij wel eens erg goede spelers te vinden zijn (Ziyech). Voor Ajax hebben de afgelopen 10 jaar spelers van AZ en Heerenveen over het algemeen weinig tot niets opgeleverd qua transfers en waren dat wel weer buitenlanders als Milik.


    mee eens dat Ajax het een paar jaar heel slecht heeft gedaan. sinds de komst van die scout van Groningen en het trekken van de knip van Overmars is het vorig seizoen eindelijk beter geworden. Amrabat, St.Juste en Haps vind ik trouwens begrijpelijke aankopen hoor, dat doet Van Geel prima. van Diks en Boetius ben ik weer minder onder de indruk maar in de verdediging heb ik wel vertrouwen want van Beek komt ook nog terug. op de flank moet je alleen nog wel wat halen en ook een aanvallende middenvelder moet er denk ik nog bij want Gustafsson is weg en je weet niet of Toornstra heel het seizoen vrij blijft van schorsingen of blessure
  • Seagal +13713 18 Jul 2017 om 11:25 Rang: Goddelijk
    Dat gold ook voor Pelle, Jorgensen en zelfs El Ahmadi. Feyenoord zit niet in dezelfde modus als Ajax. Als ze dat willen gaan doen, gaan ze weer richting faillissement. Daarnaast is het niet zo dat al die miljoenen per definitie kunnen worden uitgegeven. Ook de vrienden Feyenoord moeten nog betaald worden.


    dat snap ik maar Berghuis haal je ook niet onder de 5 miljoen wat ik veel geld vind voor een imo beperkte speler. daar moet je wat beters voor kunnen vinden met een goed scoutingsnetwerk. Amrabat, St.Juste en Haps zijn prima aankopen maar voorin heb je nog wel wat kwaliteit op je flank nodig, vooral als je weet dat Boetius al 2 jaar niks heeft laten zien en dat hij vrij blessuregevoelig is
  • FR-Zuid! -1139 18 Jul 2017 om 11:25 Rang: Goddelijk
    zijn er geen jeugd spelers die de gaten kunnen opvullen bij Feyenoord?
    waarom altijd middelmaat kopen, zijn goed op te leiden denk ik een back


    Vind Haps en St Juste nou niet echt middelmaat voor Eredvisie begrippen.
  • Erik Bevaart +1436 18 Jul 2017 om 11:31 Rang: Vedette
    mee eens dat Ajax het een paar jaar heel slecht heeft gedaan. sinds de komst van die scout van Groningen en het trekken van de knip van Overmars is het vorig seizoen eindelijk beter geworden. Amrabat, St.Juste en Haps vind ik trouwens begrijpelijke aankopen hoor, dat doet Van Geel prima. van Diks en Boetius ben ik weer minder onder de indruk maar in de verdediging heb ik wel vertrouwen want van Beek komt ook nog terug. op de flank moet je alleen nog wel wat halen en ook een aanvallende middenvelder moet er denk ik nog bij want Gustafsson is weg en je weet niet of Toornstra heel het seizoen vrij blijft van schorsingen of blessure


    Een compliment aan Feyenoord dat het nu geld uitgeeft. Ook al is het voorzichtig, prima. Bij Ajax werd onder de Boer zelfs in de CL-jaren gemiddeld 9 miljoen uitgegeven. Dat is dus kansloos gebleken. Feyenoord besteedt tot nu toe al meer, heel wat meer zelfs, aan de selectie dan Ajax jarenlang gedaan heeft. Vorig seizoen was natuurlijk een gigantische uitzondering. Het is trouwens te hopen dat Sven van Beek weer op z'n oude niveau komt, want die jongen heeft wel echt pech gehad!
  • Seagal +13713 18 Jul 2017 om 11:42 Rang: Goddelijk
    Een compliment aan Feyenoord dat het nu geld uitgeeft. Ook al is het voorzichtig, prima. Bij Ajax werd onder de Boer zelfs in de CL-jaren gemiddeld 9 miljoen uitgegeven. Dat is dus kansloos gebleken. Feyenoord besteedt tot nu toe al meer, heel wat meer zelfs, aan de selectie dan Ajax jarenlang gedaan heeft. Vorig seizoen was natuurlijk een gigantische uitzondering. Het is trouwens te hopen dat Sven van Beek weer op z'n oude niveau komt, want die jongen heeft wel echt pech gehad!


    ik hoop het wel, Van Beek was altijd een veelbelovende verdediger imo. achterin doet Van Geel het prima, het middenveld staat ook redelijk alleen voorin moet er echt nog wat gaan gebeuren want op de flanken is het te dun bezet. ook vraag ik me af of er geen reserve spits moet komen want de relatie tussen Gio en Kramer is al een tijdje niet meer zo goed aangezien Kramer zich vaak ook alles behalve professioneel opstelt sinds hij op de bank zit
  • Seagal +13713 18 Jul 2017 om 11:46 Rang: Goddelijk
    Vind Haps en St Juste nou niet echt middelmaat voor Eredvisie begrippen.


    Haps is gewoon de beste linksback in de Eredivisie imo sinds Willems zijn niveau niet meer haalt en St.Juste is idd ook een groot verdedigend talent. hoe ze het internationaal gaan doen durf ik niet te zeggen maar samen met Amrabat vind ik dat wel 3 begrijpelijke aankopen
  • FR-Zuid! -1139 18 Jul 2017 om 11:51 Rang: Goddelijk
    Haps is gewoon de beste linksback in de Eredivisie imo sinds Willems zijn niveau niet meer haalt en St.Juste is idd ook een groot verdedigend talent. hoe ze het internationaal gaan doen durf ik niet te zeggen maar samen met Amrabat vind ik dat wel 3 begrijpelijke aankopen


    Zijn idd 3 begrijpelijke aankopen (als je nagaat dat wij Nelom hebben, Vejinovic nooit in zichzelf heeft willen investeren en Kongolo weg gegaan is).

    Daarnaast alle drie uitblinkers van hun clubs. Van Geel en de zijnen hebben dit goed gedaan. Feyenoord heeft nog niet de middelen kennelijk om goed in het verre buitenland te scouten en zulke spelers aan te trekken, maar telkens als ze dat wel hadden, ging dat vaak direct mis.

    De toppers van clubs als AZ, Utrecht en Heerenveen aantrekken, is juist een goede stap. Wij krijgen hopelijk spelers die zich goed kunnen aanpassen aan Feyenoord en de verkopende clubs wat geld om zichzelf verder te kunnen ontwikkelen.
  • Erik Bevaart +1436 18 Jul 2017 om 11:54 Rang: Vedette
    Haps is gewoon de beste linksback in de Eredivisie imo sinds Willems zijn niveau niet meer haalt en St.Juste is idd ook een groot verdedigend talent. hoe ze het internationaal gaan doen durf ik niet te zeggen maar samen met Amrabat vind ik dat wel 3 begrijpelijke aankopen


    Haps had ik ook graag bij Ajax gezien, hoewel ik niet ontevreden ben over Viergever (voor de goede orde: als linksback).
    Je hebt gelijk dat een aankoop op de flanken niet onverstandig zou zijn. Bilal is i.m.o. wel bruikbaar als het spel al dan niet noodgedwongen op eigen helft plaatsvindt, want met zijn snelheid kan hij gevaarlijk zijn.