Oranje Leeuwinnen beginnen met knappe zege

Oranje Leeuwinnen beginnen met knappe zege
16 Juli 2017 19:54
© ProShots

De Oranje Leeuwinnen hebben concurrent Noorwegen een gevoelige tik uitgedeeld op het EK voor vrouwen. In de openingswedstrijd in Utrecht bleek één doelpunt voldoende: 1-0.

Nederland schoot uitstekend uit de startblokken en noteerde al na veertig seconden een enorme kans. Lieke Martens zag haar poging echter gepareerd worden door Ingrid Hjelmseth, die in de eerste helft dat kunstje herhaalde. Ook Sherida Spitse en Vivianne Miedema noteerden prima kansen.

Aan de andere kant moest ook Sari van Veenendaal alert blijven, maar gescoord werd er niet voor rust. Het publiek zorgde zelf voor kippenvel door eerst te applaudisseren voor de overleden oud-international Sylvia Nooij alvorens ook Abdelhak Nouri op steun kon rekenen.

De Oranje Leeuwinnen maakten een goede indruk en werden hiervoor beloond in Stadion Galgenwaard. Shanice van de Sanden maakte het winnende doelpunt door heerlijk raak te koppen uit een voorzet van Lieke Martens.

Scoreverloop:
1-0 (66') Shanice van de Sanden

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

7 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • rodejo +1719 16 Jul 2017 om 19:59 Rang: Wereldkampioen
    Netjes gedaan en ook verdiend gewonnen
  • mojorisin +14450 16 Jul 2017 om 20:21 Rang: Utopisch
    Heel leuk voor ze hoor, maar verder interesseert me het niks..
  • rodejo +1719 16 Jul 2017 om 20:29 Rang: Wereldkampioen
    Heel leuk voor ze hoor, maar verder interesseert me het niks..


    Dat mag maar ik vind het best leuk om naar te kijken. Het niveau is wel minder als bij de mannen maar dat maakt het niet minder spannend of minder leuk om naar te kijken.

    Het aanstellerige van de zogenaamde vedettes en sterren van het mannenvoetbal zie je niet terug. Ze zijn geen verwende rijke ballentrappers en voetballen nog veel voor de eer (uiteraard verdienen ze ook wel geld maar niet in verhouding met de mannen)

    Daarbij wil het oog ook wat en ik geef toe dat ik het mooi vind om naar te kijken.
  • mojorisin +14450 16 Jul 2017 om 20:32 Rang: Utopisch
    Dat mag maar ik vind het best leuk om naar te kijken. Het niveau is wel minder als bij de mannen maar dat maakt het niet minder spannend of minder leuk om naar te kijken.

    Het aanstellerige van de zogenaamde vedettes en sterren van het mannenvoetbal zie je niet terug. Ze zijn geen verwende rijke ballentrappers en voetballen nog veel voor de eer (uiteraard verdienen ze ook wel geld maar niet in verhouding met de mannen)

    Daarbij wil het oog ook wat en ik geef toe dat ik het mooi vind om naar te kijken.

    Het niveau is totaal niet te vergelijken met de mannen, dus daarom kijk ik niet..
    Dat er wat leuke dames tussen zitten is een ander verhaal.. Hoop natuurlijk ook wel dat ze kampioen worden verder..
  • rodejo +1719 16 Jul 2017 om 20:54 Rang: Wereldkampioen
    Het niveau is totaal niet te vergelijken met de mannen, dus daarom kijk ik niet..
    Dat er wat leuke dames tussen zitten is een ander verhaal.. Hoop natuurlijk ook wel dat ze kampioen worden verder..


    Het niveau is zeker minder maar van beide teams dus wel spannend en leuk