'Feyenoord heeft Raiola nodig voor transferdeal'

'Feyenoord heeft Raiola nodig voor transferdeal'
19 Juni 2017 07:37
© ProShots

Zaakwaarnemer Mino Raiola is niet overal een welkome gast. In het San Siro-stadion bij AC Milan kan men hem op dit moment bijvoorbeeld niet luchten of zien, omdat zijn cliënt Gianluigi Donnarumma niet wil bijtekenen. Feyenoord heeft de spelersmakelaar echter hard nodig, want willen de Rotterdammers Steven Berghuis binnenhalen, dan zal Raiola veel druk uit moeten oefenen.

De Telegraaf schrijft: "Bij Feyenoord hebben Jens Toornstra, Eljero Elia en Steven Berghuis met hun transfers naar De Kuip het Nederlands elftal weer kunnen halen. De laatste wil mede om die reden graag bij Feyenoord blijven, maar ook in zijn geval moet de club geduld hebben. Op dit moment vraagt de werkgever van Berghuis, het Engelse Watford, een veel te hoge afkoopsom voor het nog twee jaar doorlopende contract van de vleugelspits. De zaakwaarnemer van de speler, Mino Raiola, zal later in de zomer hemel en aarde moeten bewegen bij de Engelsen om de prijs te laten zakken."

Watford betaalde ongeveer 6,5 miljoen euro voor Berghuis aan AZ en dus is het ook wel logisch dat de Londenaren hoog in de boom zitten. Voor Feyenoord is het echter onmogelijk om zoveel geld te betalen voor een voetballer.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

22 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • doncast +691 19 Jun 2017 om 15:04 Rang: Aanvoerder
    zie raiola feyenoord niet helpen want dat brengt hem te weining geld op en dat is het enige waar hij naar kijkt dus hoop dat feyenoord nog meer ijzers in het vuur heeft dan alleen raiola
  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 15:25 Rang: Utopisch
    zie raiola feyenoord niet helpen want dat brengt hem te weining geld op en dat is het enige waar hij naar kijkt dus hoop dat feyenoord nog meer ijzers in het vuur heeft dan alleen raiola


    Je wordt niet ongeveer de beste zaakwaarnemer van dit moment (op Jorge Mendes na) als je 'alleen maar naar geld kijkt'. Lijkt me eenvoudig.
  • NielsK +9103 19 Jun 2017 om 15:28 Rang: Goddelijk
    Je wordt niet ongeveer de beste zaakwaarnemer van dit moment (op Jorge Mendes na) als je 'alleen maar naar geld kijkt'. Lijkt me eenvoudig.

    Hij staat er wel bekend om, om heel veel geld zelf op te willen strijken, of het nou voordelig is voor de speler of niet
  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 15:37 Rang: Utopisch
    Hij staat er wel bekend om, om heel veel geld zelf op te willen strijken, of het nou voordelig is voor de speler of niet


    Hij staat er misschien om bekend, maar je kunt dat ook anders zien, namelijk dat hij er gewoon iedere keer weer in slaagt om voor zijn klanten megadeals en mooie contracten eruit te slepen. En zich daar vorstelijk voor te laten belonen! Waarom daar iets mis mee zou zijn vind ik heel lastig te begrijpen. Hoezo is dat vies dan? Werk jij uit idealisme soms? Jij neem toch ook niet genoegen met minder salaris dan wat je hebt en zou toch ook meer willen verdienen?

    En dat hij zogenaamd talenten misbruikt en tegen hun wil iets opdringt en wegbrengt puur alleen voor zichzelf is nogal makkelijk en kort door de bocht. Ik ken geen zaakwaarnemers met alleen maar succesvolle spelers die overal slagen en een vlekkeloze carriere hebben. Elke zaakwaarnemer kent zijn mislukkingen. Dus ook Raiola. Vraag is alleen of Bouy en Kishna, dat zijn dan twee voorbeelden die Morf aanhaalt, wél zouden zijn geslaagd als ze bij Rob Jansen of Louis Laros hadden gezeten. Niets dat dit garandeert. Echt niets.

  • NielsK +9103 19 Jun 2017 om 15:53 Rang: Goddelijk
    Hij staat er misschien om bekend, maar je kunt dat ook anders zien, namelijk dat hij er gewoon iedere keer weer in slaagt om voor zijn klanten megadeals en mooie contracten eruit te slepen. En zich daar vorstelijk voor te laten belonen! Waarom daar iets mis mee zou zijn vind ik heel lastig te begrijpen. Hoezo is dat vies dan? Werk jij uit idealisme soms? Jij neem toch ook niet genoegen met minder salaris dan wat je hebt en zou toch ook meer willen verdienen?

    En dat hij zogenaamd talenten misbruikt en tegen hun wil iets opdringt en wegbrengt puur alleen voor zichzelf is nogal makkelijk en kort door de bocht. Ik ken geen zaakwaarnemers met alleen maar succesvolle spelers die overal slagen en een vlekkeloze carriere hebben. Elke zaakwaarnemer kent zijn mislukkingen. Dus ook Raiola. Vraag is alleen of Bouy en Kishna, dat zijn dan twee voorbeelden die Morf aanhaalt, wél zouden zijn geslaagd als ze bij Rob Jansen of Louis Laros hadden gezeten. Niets dat dit garandeert. Echt niets.

    Ik zie het anders, als een speler (jeugd) een contract aangeboden krijgt en Raiola vind het niet genoeg ben je bijna kansloos, zijn commissie moet kloppen
  • MVKgrunn +1425 19 Jun 2017 om 15:55 Rang: Vice-aanvoerder
    Ik zie het anders, als een speler (jeugd) een contract aangeboden krijgt en Raiola vind het niet genoeg ben je bijna kansloos, zijn commissie moet kloppen

    Moeten we dan niet de verantwoordelijkheid bij de spelers leggen? Het lijkt me dat zij inmmers weten met wie ze in zee gaan.
  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 16:02 Rang: Utopisch
    Ik zie het anders, als een speler (jeugd) een contract aangeboden krijgt en Raiola vind het niet genoeg ben je bijna kansloos, zijn commissie moet kloppen


    Als Raiola dan meer salaris voor die speler eruit sleept (en ook nog een mooie commissie voor zichelf), wat is dan het probleem?

    Wat je echt voor ogen zult moeten houden is dat Raiola geen Tony Montana is. Spelers zijn niet afhankelijk van Raiola. Als het ze niet bevalt wat Raiola doet, dan kunnen we gewoon het contract opzeggen, een andere zaakwaarnemer inhuren en gewoon een andere weg inslaan. De gedachte dat Raiola tegen de wil van die spelers zelf dingen zou kunnen doen als het sluiten van contracten of het verkassen naar een ander land of club, is absurd en totaal onjuist. Zonder uitdrukkelijk instemming van de speler kan en mag Raiola letterlijk niks doen of ondernemen!

    Oftewel, uiteindelijk is het gewoon de speler zelf die overal mee instemt en moet instemmen. Dus als Kishna naar Italië gaat, dan is dat omdat Kishna zelf daarmee instemde.
  • NielsK +9103 19 Jun 2017 om 16:05 Rang: Goddelijk
    Moeten we dan niet de verantwoordelijkheid bij de spelers leggen? Het lijkt me dat zij inmmers weten met wie ze in zee gaan.

    Jonge spelers waarvan de meesten blind op hun zaakwaarnemer vertrouwen?
  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 16:05 Rang: Utopisch
    Moeten we dan niet de verantwoordelijkheid bij de spelers leggen? Het lijkt me dat zij inmmers weten met wie ze in zee gaan.


    Precies. Bovendien, ze kunnen altijd als het niet bevalt allemaal de samenwerking beëindigen en een andere zaakwaarnemer nemen.
  • NielsK +9103 19 Jun 2017 om 16:06 Rang: Goddelijk
    Als Raiola dan meer salaris voor die speler eruit sleept (en ook nog een mooie commissie voor zichelf), wat is dan het probleem?

    Wat je echt voor ogen zult moeten houden is dat Raiola geen Tony Montana is. Spelers zijn niet afhankelijk van Raiola. Als het ze niet bevalt wat Raiola doet, dan kunnen we gewoon het contract opzeggen, een andere zaakwaarnemer inhuren en gewoon een andere weg inslaan. De gedachte dat Raiola tegen de wil van die spelers zelf dingen zou kunnen doen als het sluiten van contracten of het verkassen naar een ander land of club, is absurd en totaal onjuist. Zonder uitdrukkelijk instemming van de speler kan en mag Raiola letterlijk niks doen of ondernemen!

    Oftewel, uiteindelijk is het gewoon de speler zelf die overal mee instemt en moet instemmen. Dus als Kishna naar Italië gaat, dan is dat omdat Kishna zelf daarmee instemde.

    Dat zo'n stap financieel in het begin leuk kan zijn, Raiola verdient veel, speler krijgt ook veel maar achteraf is vaak het probleem dat de mooie praatjes geen gaatjes vullen
  • NielsK +9103 19 Jun 2017 om 16:06 Rang: Goddelijk
    Precies. Bovendien, ze kunnen altijd als het niet bevalt allemaal de samenwerking beëindigen en een andere zaakwaarnemer nemen.

    Sommigen doen dat maar anderen trappen in de mooie praatjes van een zaakwaarnemer
  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 16:09 Rang: Utopisch
    Jonge spelers waarvan de meesten blind op hun zaakwaarnemer vertrouwen?


    Snap wat je bedoelt. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Jonge gastjes zijn beïnvloedbaar.

    Maar ze hebben ook ouders en vrienden. Ik ben ermee eens dat het treurig zou zijn als spelers echt tegen hun wil en wens in avonturen aangaan maar het is echt de vraag of daarvan in de genoemde gevallensprake van was. Kishna zat zwaar op door spoor bij Ajax. Frank de Boer zag het ok niet in hem zitten, zette hem op de bank , kwam nauwelijks aan spelen toe, hoezo had die jongen dan bij Ajax moeten blijven? PSV wilde hem hebben, wilde Ajax niet. Snap ik ook nog wel. Maar wat blijft er voor die jongen over dan? Buitenland dus. Willem Kieft, Clarence Seedorf, Bruma en Tim Krul vertrokken ook vroeg naar het buitenland en zijn er niet slechter op geworden. Dat Kishna uiteindelijk faalde ligt toch ook aan wat hij kennelijk niet kon afdwingen?

  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 16:12 Rang: Utopisch
    Dat zo'n stap financieel in het begin leuk kan zijn, Raiola verdient veel, speler krijgt ook veel maar achteraf is vaak het probleem dat de mooie praatjes geen gaatjes vullen


    Klopt, praatjes vullen geen gaatjes. Maar de carriere van een speler hangt ook niet van de praatjes van Raiola of. Zelfs niet van de geweldige deals die hij uit onderhandelt bij die clubs (echt hoor, al zijn spelers hebben fantastische contracten). De carriere en het succes daarvan zijn voor 100% afhankelijk van hoe de speler zelf presteert. Dat heeft in wezen niks met mooie of minder mooie praatjes van Raiola te maken. Als de speler zelf geen speeltijd afdwingt en weinig presteert, dan ligt dat natuurlijk niet aan Raiola, maar aan die speler.

  • MVKgrunn +1425 19 Jun 2017 om 16:12 Rang: Vice-aanvoerder
    Jonge spelers waarvan de meesten blind op hun zaakwaarnemer vertrouwen?

    Zoals als ik zei, het lijkt me toch dat je een beetje research doet als speler voor je gaat werken met een zaakwaarnemer. Hoe oud je ook bent, je zal vast wel ouders hebben of bij iemand advies kunnen vragen (mensen binnen de club etc.). Doe je dit niet en ben je niet blij hoe de dingen verlopen heb je zo als @enigmatisch1 zei toch het recht om het contract op te zeggen?

  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 16:13 Rang: Utopisch
    Sommigen doen dat maar anderen trappen in de mooie praatjes van een zaakwaarnemer


    Ik denk wel dat je gelijk hebt, maar ook hier geldt hetzelfde: als die mooie praatjes luchtkastelen blijken te zijn: opzeggen dat contract en een andere agent nemen!
  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 16:30 Rang: Utopisch
    Zoals als ik zei, het lijkt me toch dat je een beetje research doet als speler voor je gaat werken met een zaakwaarnemer. Hoe oud je ook bent, je zal vast wel ouders hebben of bij iemand advies kunnen vragen (mensen binnen de club etc.). Doe je dit niet en ben je niet blij hoe de dingen verlopen heb je zo als @enigmatisch1 zei toch het recht om het contract op te zeggen?


    Wat ik dus echt duizend maal kwalijker vind dan die hele Raiola is dat er veel agenten zijn die spelertjes al ronselen als ze nog kind zijn. Talentjes van 13-16 jaar die al door sluwe agenten worden gepaaid en soms zelfs 'gekocht' door de ouders een bedrag te geven plus een wurgcontract, dat is pas echt immoreel.

    Wat dat betreft was het ook walgelijk dat een club als Ajax in het openbaar net doet alsof ze 'nooit meer zaken willen doen met louche gasten als Raiola' (en dus konden spelers die met hem in zee gingen vertrekken!), maar tegelijkertijd wel de kinderhandel in Europa stimuleerde door in zee te gaan met mensen als die Mihael Stankovic (via zijn zetbaas in Nederland, Winny Haatrecht) toen ze Dejan Meleg wilden binnenhalen. Ook Vlado Lemic is gewoon erg welkom in de Johan Cruijff ArenA. Je weet wel, dat was die agent die ooit bij PSV eruit gegooid is en waarvan Ajax supporters zeiden dat hun club daar nooooooooit zaken mee zou doen.

    Als Ajax zijnde zou je eens wat kritischer moeten kijken naar hoe moreel je uiteindelijk wilt zijn. En of je je dat wel kunt veroorloven.
  • mojorisin +13452 19 Jun 2017 om 16:49 Rang: Utopisch
    Je kan veel over Raiola zeggen, maar hij verstaat zijn vak wel heel goed..
    Het is alleen soms wel frustrerend voor clubs en supporters hoe hij met spelers aan de haal gaat..
  • MVKgrunn +1425 19 Jun 2017 om 16:52 Rang: Vice-aanvoerder
    Wat ik dus echt duizend maal kwalijker vind dan die hele Raiola is dat er veel agenten zijn die spelertjes al ronselen als ze nog kind zijn. Talentjes van 13-16 jaar die al door sluwe agenten worden gepaaid en soms zelfs 'gekocht' door de ouders een bedrag te geven plus een wurgcontract, dat is pas echt immoreel.

    Wat dat betreft was het ook walgelijk dat een club als Ajax in het openbaar net doet alsof ze 'nooit meer zaken willen doen met louche gasten als Raiola' (en dus konden spelers die met hem in zee gingen vertrekken!), maar tegelijkertijd wel de kinderhandel in Europa stimuleerde door in zee te gaan met mensen als die Mihael Stankovic (via zijn zetbaas in Nederland, Winny Haatrecht) toen ze Dejan Meleg wilden binnenhalen. Ook Vlado Lemic is gewoon erg welkom in de Johan Cruijff ArenA. Je weet wel, dat was die agent die ooit bij PSV eruit gegooid is en waarvan Ajax supporters zeiden dat hun club daar nooooooooit zaken mee zou doen.

    Als Ajax zijnde zou je eens wat kritischer moeten kijken naar hoe moreel je uiteindelijk wilt zijn. En of je je dat wel kunt veroorloven.


    Helemaal mee eens, eigenlijk ook te bizar voor woorden dat die ouders er allemaal zo makkelijk overal in mee gaan. Maar goed, dat zal wel te maken hebben met de financiën waar al die gezinnen van die jonge voetballers zich in bevinden.

    Geven voetbalclubs wel advies naar jonge talenten wat betreft zaakwaarnemers/adviseurs? Het lijkt mij ook niet dat clubs hier baat bij hebben? Het schaadt je reputatie toch wel als club.

    Over die Lemic weet ik niet super veel, hij had ook wat te maken met de breuk tussen Gudelj en Ajax begreep ik? Het zijn types waar ik helemaal niets mee heb in ieder geval.



  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 16:53 Rang: Utopisch
    Je kan veel over Raiola zeggen, maar hij verstaat zijn vak wel heel goed..
    Het is alleen soms wel frustrerend voor clubs en supporters hoe hij met spelers aan de haal gaat..


    Precies! Voor clubs en de supporters van die clubs.

    Maar dat Raiola voor de spelers in zijn stal slecht zou zijn en alleen maar aan zichzelf zou denken en zijn eigen geld en gewin, dat is echt nonsens. Hij is gewoon een zaakwaarnemer die doet wat een zaakwaarnemer moet doen: het belang van zijn klanten in alle gevallen voorop stellen! En niet die van de club. Die hebben hun eigen mensen om die belangen te dienen. Dat zijn de bestuurders van die club. En die moeten hun taak doen. Raiola houdt zich dan weer bezig met het belang van zijn klaten.
  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 17:02 Rang: Utopisch
    Helemaal mee eens, eigenlijk ook te bizar voor woorden dat die ouders er allemaal zo makkelijk overal in mee gaan. Maar goed, dat zal wel te maken hebben met de financiën waar al die gezinnen van die jonge voetballers zich in bevinden.

    Geven voetbalclubs wel advies naar jonge talenten wat betreft zaakwaarnemers/adviseurs? Het lijkt mij ook niet dat clubs hier baat bij hebben? Het schaadt je reputatie toch wel als club.

    Over die Lemic weet ik niet super veel, hij had ook wat te maken met de breuk tussen Gudelj en Ajax begreep ik? Het zijn types waar ik helemaal niets mee heb in ieder geval.


    Je moet een beetje de context weten. Die Meleg was een supertalentje in zijn generatie. Arme ouders en zo, zoonlief was de hoop van de familie. Komt Stankovic in beeld en belooft die ouders een gouden toekomst en rijkdom. Enfin, hij overhandigde een paar voetbalschoenen, een paar duizend Euro en met de handtekening van de ouders was Meleg in één keer de kindslaaf van Stankovic, voor 20 jaar lang. Kun je de ouders dit verwijten? Ja, in wezen wel. Maar aan de andere kant, het gaat niet om mensen binnen de vette en rijke verzorgingsstaat die wij hier in Nederland hebben.

    Hoe dan ook, Ajax heeft met volledige kennis van de situatie van die jongen en zijn wurgcontract gewoon zaken gedaan met Stankovic. En hem binnen gehaald. Nou haal ik dit punt nog niet eens aan om het morele gehalte van Ajax aan de orde te stellen, ik haal het vooral aan om helder te maken dat het nogal hypocriet is om in het openbaar net te doen of Ajax het zich kan veroorloven om te stellen dat ze met Raiola geen zaken meer gaan doen (dat kan Ajax zich totaal niet veroorloven), maar dat ze tegelijkertijd gewoon wel zaken doen met de daadwerkelijk louche en criminele agenten die in Europa actief zijn!

    En inderdaad, Lemic was de agent van Sulejmani destijds en ook de man die Gudelj heeft begeleid. En de houding van Gudelj is inderdaad ingegeven door Lemic. Om een breuk met Ajax te kunnen forceren. Die man zat eerder heel prominent bij PSV met een heleboel spelers. In 2008 heeft Reker destijds meT Lemic gebroken.
  • MVKgrunn +1425 19 Jun 2017 om 17:24 Rang: Vice-aanvoerder
    Je moet een beetje de context weten. Die Meleg was een supertalentje in zijn generatie. Arme ouders en zo, zoonlief was de hoop van de familie. Komt Stankovic in beeld en belooft die ouders een gouden toekomst en rijkdom. Enfin, hij overhandigde een paar voetbalschoenen, een paar duizend Euro en met de handtekening van de ouders was Meleg in één keer de kindslaaf van Stankovic, voor 20 jaar lang. Kun je de ouders dit verwijten? Ja, in wezen wel. Maar aan de andere kant, het gaat niet om mensen binnen de vette en rijke verzorgingsstaat die wij hier in Nederland hebben.

    Hoe dan ook, Ajax heeft met volledige kennis van de situatie van die jongen en zijn wurgcontract gewoon zaken gedaan met Stankovic. En hem binnen gehaald. Nou haal ik dit punt nog niet eens aan om het morele gehalte van Ajax aan de orde te stellen, ik haal het vooral aan om helder te maken dat het nogal hypocriet is om in het openbaar net te doen of Ajax het zich kan veroorloven om te stellen dat ze met Raiola geen zaken meer gaan doen (dat kan Ajax zich totaal niet veroorloven), maar dat ze tegelijkertijd gewoon wel zaken doen met de daadwerkelijk louche en criminele agenten die in Europa actief zijn!

    En inderdaad, Lemic was de agent van Sulejmani destijds en ook de man die Gudelj heeft begeleid. En de houding van Gudelj is inderdaad ingegeven door Lemic. Om een breuk met Ajax te kunnen forceren. Die man zat eerder heel prominent bij PSV met een heleboel spelers. In 2008 heeft Reker destijds meT Lemic gebroken.

    Toch jammer, zijn redelijk veel getalenteerde voetballers die uit Oost-Europa en Zuid-Amerika komen, vaak hebben ze dan helaas ook van die "zaakwaarnemers" die vanaf jongs af aan al hun graantjes mee willen pikken.

    Wat betreft Raiola, ik snap best dat zijn werkwijze voor clubs en fans frustrerend kan zijn. Maar hij weet (zoals jij al aangaf) het altijd geweldig te doen voor zijn cliënten. Het is dan natuurlijk aan hen om zich te bewijzen bij de clubs, daar heeft Raiola weinig aandeel in.

    Heb ook even wat info opgezocht over Lemic. Hij is niet eens een officiële zaakwaarnemer, noemt zichzelf adviseur. Stelt zich natuurlijk gewoon op als zaakwaarnemer. Belachelijk dat FIFA in dit soort zaken niet kan/wil ingrijpen.

    Al met al, met Raiola als zaakwaarnemer ben je dus nog helemaal niet zo slecht af, integendeel zelfs

  • enigmatisch1 +12333 19 Jun 2017 om 19:28 Rang: Utopisch
    Toch jammer, zijn redelijk veel getalenteerde voetballers die uit Oost-Europa en Zuid-Amerika komen, vaak hebben ze dan helaas ook van die "zaakwaarnemers" die vanaf jongs af aan al hun graantjes mee willen pikken.

    Wat betreft Raiola, ik snap best dat zijn werkwijze voor clubs en fans frustrerend kan zijn. Maar hij weet (zoals jij al aangaf) het altijd geweldig te doen voor zijn cliënten. Het is dan natuurlijk aan hen om zich te bewijzen bij de clubs, daar heeft Raiola weinig aandeel in.

    Heb ook even wat info opgezocht over Lemic. Hij is niet eens een officiële zaakwaarnemer, noemt zichzelf adviseur. Stelt zich natuurlijk gewoon op als zaakwaarnemer. Belachelijk dat FIFA in dit soort zaken niet kan/wil ingrijpen.

    Al met al, met Raiola als zaakwaarnemer ben je dus nog helemaal niet zo slecht af, integendeel zelfs


    Klopt Lemic handelt via zetbazen, omdat hij de papieren niet heeft. Dus kan de FiFa ook niks doen.