Ajax en Bosz gaan er met de Rinus Michels Awards vandoor

Ajax en Bosz gaan er met de Rinus Michels Awards vandoor
19 Mei 2017 14:44
© ProShots

De jaarlijkse Rinus Michels Awards zijn vrijdagmiddag weer uitgereikt. Ajax-trainer Peter Bosz werd uitgeroepen tot Eredivisie-trainer van het jaar. Jupiler League-coach van het jaar werd Maurice Steijn van kampioen VVV-Venlo. De beste jeugdopleiding ging ook naar Ajax.

Winnaar Bosz hield de andere genomineerden, Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Erik ten Hag (FC Utrecht), Henk Fraser (Vitesse) en Mitchell van der Gaag (Excelsior) achter zich.





Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

25 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Spons -358 19 May 2017 om 14:58 Rang: Vice-aanvoerder
    Prijs voor de beste jeugdopleiding? Ik dacht dat ze die hadden afgeschaft nadat Feyenoord die een aantal jaar op rij won, waarna altijd bleek dat die geprezen jeugdproducten er zelfs bij Europese middenmoters niks van bakten.

    Maar goed, goed dat de prijs weer in het leven is geroepen. Een elftal vol met jeugdspelers dat een Europese finale haalt is ook wel een beloning waard.
  • HanV +1719 19 May 2017 om 15:05 Rang: Wereldspeler
    De laatste 2 jaar was het AZ.
  • mojorisin +13584 19 May 2017 om 15:06 Rang: Utopisch
    Alle kandidaten hebben het goed gedaan, dus was ook wel moeilijk om een keuze te maken lijkt me..
  • de Analist -5559 19 May 2017 om 18:17 Rang: Legende
    Gio heeft nu in zijn 2e jaar als coach de Beker gewonnen en nu de landstitel,Peter Bosz heeft "nog"niets gewonnen.

    Heeft zijn selectie heel lang in onzekerheid gehouden qua basis elf,alleen daarom al vind ik het onterecht dat hij er met die prijs vandoor mag gaan.
  • Ernst Happel -1 19 May 2017 om 18:20 Rang: Supporter


    Deze landstitel zegt mij veel meer als coach van het jaar.
  • mojorisin +13584 19 May 2017 om 18:23 Rang: Utopisch
    Gio heeft nu in zijn 2e jaar als coach de Beker gewonnen en nu de landstitel,Peter Bosz heeft "nog"niets gewonnen.

    Heeft zijn selectie heel lang in onzekerheid gehouden qua basis elf,alleen daarom al vind ik het onterecht dat hij er met die prijs vandoor mag gaan.

    Zelf had ik ook Gio verwacht, maar goed, de 'experts' dachten er blijkbaar anders over.. Volgens mij is dit ook pas de eerste keer dat Ajax de prijs voor beste jeugdopleiding krijgt, dat is nog veel vreemder imo..
    Dus, zo serieus moet je deze prijs niet nemen..
  • Milanista +747 19 May 2017 om 18:24 Rang: Legende
    Gio heeft nu in zijn 2e jaar als coach de Beker gewonnen en nu de landstitel,Peter Bosz heeft "nog"niets gewonnen.

    Heeft zijn selectie heel lang in onzekerheid gehouden qua basis elf,alleen daarom al vind ik het onterecht dat hij er met die prijs vandoor mag gaan.


    > Heeft van een elftal dat beton voetbal speelde een swingend team gemaakt
    > Heeft veel talent een kans gegeven en jongen spelers goed ingepast
    > Duidelijkheid gegeven en de bezem door de selectie gehaald
    > Op een punt na kampioen terwijl het elftal aan het begin van het seizoen nog helemaal niet af was
    >Finale Europese beker

    Ik zou mij geen beter kandidaat voor kunnen stelen.
  • de Analist -5559 19 May 2017 om 18:46 Rang: Legende
    > Heeft van een elftal dat beton voetbal speelde een swingend team gemaakt
    > Heeft veel talent een kans gegeven en jongen spelers goed ingepast
    > Duidelijkheid gegeven en de bezem door de selectie gehaald
    > Op een punt na kampioen terwijl het elftal aan het begin van het seizoen nog helemaal niet af was
    >Finale Europese beker

    Ik zou mij geen beter kandidaat voor kunnen stelen.


    van jouw verbaast me dat ook helemaal niets
  • de Analist -5559 19 May 2017 om 18:49 Rang: Legende
    > Heeft van een elftal dat beton voetbal speelde een swingend team gemaakt
    > Heeft veel talent een kans gegeven en jongen spelers goed ingepast
    > Duidelijkheid gegeven en de bezem door de selectie gehaald
    > Op een punt na kampioen terwijl het elftal aan het begin van het seizoen nog helemaal niet af was
    >Finale Europese beker

    Ik zou mij geen beter kandidaat voor kunnen stelen.


    Punt 1 onder de Boer 4 keer kampioen,met beton voetbal,zoals jij dit noemt.
    Punt 4 heeft ze misschien wel het kampioenschap gekost,gefaald dus
    Punt 5 als je de finale niet wint heeft niemand het daar meer over
  • Milanista +747 20 May 2017 om 14:22 Rang: Legende
    Punt 1 onder de Boer 4 keer kampioen,met beton voetbal,zoals jij dit noemt.
    Punt 4 heeft ze misschien wel het kampioenschap gekost,gefaald dus
    Punt 5 als je de finale niet wint heeft niemand het daar meer over


    De eerste keer dat de boer met Ajax kampioen werd zag het elftal er ongeveer zo uit:

    Stekelenburg, Vd Wiel, Aldeweireld, Vertonghen, Anita/Oleguer/Boilesen, Eriksen, de Jong, de Zeeuw/ Lodeiro, Sulejmani, El Hamdoui, Suarez. Dat is wel een significant sterker team dan waar Bosz mee moest beginnen. Eigenlijk is het maar om te laten zien dat het eerste punt wat je maakt totaal niet relevant is. De spelers waar Bosz het mee moest doen had twee keer het onderspit gedolven tegen PSV en niks gepresteerd in Europa. Dat brengt mij gelijk bij je derde punt, het is een immense verbetering ten opzichte van hoe het onder Frank ging (zeker naar het einde toe) in Europa. Je tweede punt is het onzinnigste van allemaal daar hoef ik niet eens op in te gaan.

    Volgens mij ben je gewoon een beetje boos dat Gio de prijs niet pakt.
  • FR-Zuid! -1126 20 May 2017 om 14:45 Rang: Goddelijk
    Had de prijs aan Ten Hag gegeven en daarna naar Gio. Bosz met de duurste selectie geen kamppioen, maar heeft ze wel (best laat, na de wedstrijden tegen Kopenhagen pas) aan het voetballen gekregen en daarvoor gewonnen, omdat Klaassen steeds maar wist te scoren. Vreemd dat Bosz dus een troffee krijgt voor 2 maandjes goed voetbal in de Eredivisie

    Wat betreft de jeugd is ajax de terechte winnaar van de prestigieuze award. Die laten hun jeugdspelers redelijk doorstromen en ook de jeugduitslagen spreken voor zich dit seizoen. Gefeliciteerd daar dus mee en moge Feyenoord dat voorbeeld weer volgen!
  • Milanista +747 20 May 2017 om 14:51 Rang: Legende
    Had de prijs aan Ten Hag gegeven en daarna naar Gio. Bosz met de duurste selectie geen kamppioen, maar heeft ze wel (best laat, na de wedstrijden tegen Kopenhagen pas) aan het voetballen gekregen en daarvoor gewonnen, omdat Klaassen steeds maar wist te scoren. Vreemd dat Bosz dus een troffee krijgt voor 2 maandjes goed voetbal in de Eredivisie

    Wat betreft de jeugd is ajax de terechte winnaar van de prestigieuze award. Die laten hun jeugdspelers redelijk doorstromen en ook de jeugduitslagen spreken voor zich dit seizoen. Gefeliciteerd daar dus mee en moge Feyenoord dat voorbeeld weer volgen!


    Hoe definieer je duurste? aankoopbedrag, aankoopbedrag + salaris, marktwaarde ?
  • FR-Zuid! -1126 20 May 2017 om 14:53 Rang: Goddelijk
    Hoe definieer je duurste? aankoopbedrag, aankoopbedrag + salaris, marktwaarde ?


    Aankoopbedrag en salaris, marktwaarde is puur wat de gek ervoor geeft.
  • Hupweereentrein +4347 20 May 2017 om 14:55 Rang: Utopisch
    Aankoopbedrag en salaris, marktwaarde is puur wat de gek ervoor geeft.


    Als je t zo bekijkt is Ajax een realtief kleine jongen in de EL. Als ze die pakken, Zou dat ongeveer vergelijkbaar zijn met dat Groningen of NEC kampioen wordt in Nederland...
  • FR-Zuid! -1126 20 May 2017 om 15:01 Rang: Goddelijk
    Als je t zo bekijkt is Ajax een realtief kleine jongen in de EL. Als ze die pakken, Zou dat ongeveer vergelijkbaar zijn met dat Groningen of NEC kampioen wordt in Nederland...


    Denk je? Jij denkt dat clubs als Lyon en Kopenhagen grotere salarissen herbergen? Schalke wel ja en United is 1 van de rijkste clubs ter wereld.

    Ik heb altijd al gezegd dat met een goede loting en wat geluk (en daar heeft ajax nooit gebrek aan gehad) je als Nederlandse clubs prima de EL kunt pakken en minimaal de kwartfinale kunt bereiken in de CL.

    Als ajax wint, is dat natuurlijk erg knap. Als ajax de EL wint, staat dat eerder gelijk als Utrecht of Vitesse de ED wint dan Groningen of NEC Engelse ploegen hebben het altijd lastig tegen Nederlandse ploegen (en United echt al heel veel wedstrijden achter de rug hebben, zelfs een vol programma tot de EL finale) en gezien de finale over maar 1 wedstrijd gaat, zie ik ajax het best winnen.
  • HanV +1719 20 May 2017 om 15:04 Rang: Wereldspeler
    Had de prijs aan Ten Hag gegeven en daarna naar Gio.


    Ten Hag heeft vorig jaar deze prijs gekregen voor het behalen van de bekerfinale. De overige drie jaar van de laatste 4 jaar was het verrassend winnen van de bekerfinale, een unicum voor die drie teams, niet genoeg. Als ten Hag hem vorig jaar niet had gekregen dan had Ten Hag had hem dit jaar best mogen hebben.
  • FR-Zuid! -1126 20 May 2017 om 15:11 Rang: Goddelijk
    Ten Hag heeft vorig jaar deze prijs gekregen voor het behalen van de bekerfinale. De overige drie jaar van de laatste 4 jaar was het verrassend winnen van de bekerfinale, een unicum voor die drie teams, niet genoeg. Als ten Hag hem vorig jaar niet had gekregen dan had Ten Hag had hem dit jaar best mogen hebben.


    Ten Hag heeft Utrecht goed laten voetballen en eigenlijk onbedreigd achter psv, ajax en Feyenoord naar de vierde plek geloodst. Gio stond vanaf dag 1 bovenaan met zijn ploeg. Dit zijn gewoon de 2 beste trainers van de Eredivisie dit seizoen. De EL prestaties worden sws niet meegenomen in deze verkiezing, maarja misschien als troost ofzo. Ook vind ik dat Van der Gaag het echt geweldig heeft gedaan bij Excelsior, terwijl ik van Sparta mee verwacht had.

    Streppel vind ik de grootste oen van dit seizoen. Odegaard op de bank houden en Van Amersfoort er gewoon in houden en je was samen met Utrecht in een prachtige strijd om plek 4.
  • Hupweereentrein +4347 20 May 2017 om 15:12 Rang: Utopisch
    Denk je? Jij denkt dat clubs als Lyon en Kopenhagen grotere salarissen herbergen? Schalke wel ja en United is 1 van de rijkste clubs ter wereld.

    Ik heb altijd al gezegd dat met een goede loting en wat geluk (en daar heeft ajax nooit gebrek aan gehad) je als Nederlandse clubs prima de EL kunt pakken en minimaal de kwartfinale kunt bereiken in de CL.

    Als ajax wint, is dat natuurlijk erg knap. Als ajax de EL wint, staat dat eerder gelijk als Utrecht of Vitesse de ED wint dan Groningen of NEC Engelse ploegen hebben het altijd lastig tegen Nederlandse ploegen (en United echt al heel veel wedstrijden achter de rug hebben, zelfs een vol programma tot de EL finale) en gezien de finale over maar 1 wedstrijd gaat, zie ik ajax het best winnen.

    Lyin zeker. Als je Depay kan kopen en lacazette kan behouden. B

    Maar als je gewoon de gehele competite ziet, staan daar clubs als Roma, Lyon, fenerbache, Unirtd etc in de competitie. Ook celta had een grotere begroting.


    Overmars zei dat Lyon meer dan 100 miljoen aan salarissen betaald. Ajax21 miljoen. Wat voor Nederlandse begrippen idd heel veel is, maar voor Europees echt niet.

    En bij Ajax mogen de extra wedstrijden niet als excuus tellen (die hebben ook 19 wedstridjen Europees zometeen gespeeld. Dat zijn er nog steeds 4 meer dan Uinted Europees, en 13 meer dan Feyenoord.), maar bij United is t nu opeens echt veel wedstrijden. Terwijl die een veel grotere selectie hebben.

    Je brengt leuken zaken, die in Nederland opgaan, maar zodra je ze naar Europa reflecteert, gaat het opeens niet meer op? beetje vreemd.
  • Hupweereentrein +4347 20 May 2017 om 15:15 Rang: Utopisch
    Ten Hag heeft Utrecht goed laten voetballen en eigenlijk onbedreigd achter psv, ajax en Feyenoord naar de vierde plek geloodst. Gio stond vanaf dag 1 bovenaan met zijn ploeg. Dit zijn gewoon de 2 beste trainers van de Eredivisie dit seizoen. De EL prestaties worden sws niet meegenomen in deze verkiezing, maarja misschien als troost ofzo. Ook vind ik dat Van der Gaag het echt geweldig heeft gedaan bij Excelsior, terwijl ik van Sparta mee verwacht had.

    Streppel vind ik de grootste oen van dit seizoen. Odegaard op de bank houden en Van Amersfoort er gewoon in houden en je was samen met Utrecht in een prachtige strijd om plek 4.


    Volgens mij wordt t door de collega trainers gekozen. Had zelf Gio, Fraser, ten Hag of van der Gaag ook terechte winnaars gevonden. Maar, ik kan Bosz oo kredelijk geod begrijpen overigens.
  • FR-Zuid! -1126 20 May 2017 om 15:22 Rang: Goddelijk


    Je brengt leuken zaken, die in Nederland opgaan, maar zodra je ze naar Europa reflecteert, gaat het opeens niet meer op? beetje vreemd.


    Het verschil tussen ajax en Excelsior en ajax en United zal procentueel niet veel schelen Lyon 100 miljoen aan salaris...? Mocht dat waar zijn, wat ik echt betwijfel, dat hebben ze in Lyon ineens een oliebron onder het stadion gevonden. Lacazette gaat er sws vertrekken, want die bleef echt niet voor het geld in Frankrijk. Clubliefde noemt men dat.

    Financieel gezien is ajax in de CL misschien een kleintje, maar in de EL niet. Middenmoot eerder. En hoezo gaat het niet meer op? Blijft knap deze prestatie tot nu toe, maar ik ga geen veren in jullie supporters stoppen

    Mij gaat het erom dat deze prijs voor beste trainer in de Eredivisie in mijn ogen onterecht naar Bosz gegaan is. In de EL zou dat een ander verhaal zijn, daar mogen de trainers van ajax, Celta en Lyon (niet per se in die volgorde) een eervolle vermelding krijgen.
  • FR-Zuid! -1126 20 May 2017 om 15:26 Rang: Goddelijk
    Volgens mij wordt t door de collega trainers gekozen. Had zelf Gio, Fraser, ten Hag of van der Gaag ook terechte winnaars gevonden. Maar, ik kan Bosz oo kredelijk geod begrijpen overigens.


    Dit vond ik: ''Naar aanleiding van nominaties uit het land selecteren KNVB, CBV en VVON de genomineerden, op het nationale trainerscongres worden de uiteindelijke winnaars.bekend gemaakt en de prijzen uitgereikt.''

    Dus kortom heb ik geen idee wie dat allemaal zijn Ik ga ook ff achter dat Lyon feitje van je aan, doe nu de komende minuten toch niks.
  • FR-Zuid! -1126 20 May 2017 om 15:34 Rang: Goddelijk
    Helaas niet het spelersbudget ff kunnen vinden, wel hun algehele begroting en Lyon staat er tweede van Frankrijk op na een verhoging van 65 miljoen ten opzichte van het vorig seizoen: 235 miljoen! Nummer 3 is Monaco met 145 miljoen en nummer 4 Marseille met 90 miljoen.

    Lijkt me sterk dan Lyon bijna de helft van hun centjes aan salaris uitgeeft...
  • Hupweereentrein +4347 20 May 2017 om 15:44 Rang: Utopisch
    Het verschil tussen ajax en Excelsior en ajax en United zal procentueel niet veel schelen Lyon 100 miljoen aan salaris...? Mocht dat waar zijn, wat ik echt betwijfel, dat hebben ze in Lyon ineens een oliebron onder het stadion gevonden. Lacazette gaat er sws vertrekken, want die bleef echt niet voor het geld in Frankrijk. Clubliefde noemt men dat.

    Financieel gezien is ajax in de CL misschien een kleintje, maar in de EL niet. Middenmoot eerder. En hoezo gaat het niet meer op? Blijft knap deze prestatie tot nu toe, maar ik ga geen veren in jullie supporters stoppen

    Mij gaat het erom dat deze prijs voor beste trainer in de Eredivisie in mijn ogen onterecht naar Bosz gegaan is. In de EL zou dat een ander verhaal zijn, daar mogen de trainers van ajax, Celta en Lyon (niet per se in die volgorde) een eervolle vermelding krijgen.


    Nogmaals ik vergeleek t met Groningen in de eredivise.

    Wat i kwel teruglees is dat Depay ruim 5 miljoen salaris zou krijgen ne Lacazette ook. Mss is 100 aan de hoge kant, maar dit ligt echt vele malen hoger dan Ajax. Echt niet te vergelijken.
  • Hupweereentrein +4347 20 May 2017 om 15:45 Rang: Utopisch
    Helaas niet het spelersbudget ff kunnen vinden, wel hun algehele begroting en Lyon staat er tweede van Frankrijk op na een verhoging van 65 miljoen ten opzichte van het vorig seizoen: 235 miljoen! Nummer 3 is Monaco met 145 miljoen en nummer 4 Marseille met 90 miljoen.

    Lijkt me sterk dan Lyon bijna de helft van hun centjes aan salaris uitgeeft...


    40% aan salarissen van spelers is niets vreemds hoor. Ik denk dat die 100 miljoen niet zo ver er vanaf zit.
  • Milanista +747 20 May 2017 om 17:18 Rang: Legende
    Aankoopbedrag en salaris, marktwaarde is puur wat de gek ervoor geeft.


    Als ik dan de laatste drie jaar bekijk is PSV toch echt de duurste selectie volgens dat criterium.

Meer over