Mourinho: 'Ajax verdient de EL-finale niet'

Mourinho: 'Ajax verdient de EL-finale niet'
19 Mei 2017 14:30
© ProShots

Ajax en Manchester United strijden woensdagavond in Stockholm om de Europa League. Uiteraard is United-manager José Mourinho het vuurtje alvast aan het opstoken. De Portugees is van mening dat Ajax het niet verdient om de finale van de Europa League te spelen.

Mourinho vindt dat een team dat er niet in slaagt de voorrondes van de Champions League te overleven, niet in de Europa League zou mogen uitkomen. Dat zei hij vrijdagmiddag tijdens zijn persconferentie. "Zij zijn een Champions League-team, ze komen uit de Champions League, daar heb ik altijd al iets op tegen gehad", zei hij.

"Ik vind dat een team niet in twee verschillende Europese competities in één seizoen zou mogen uitkomen. Ze zouden naar huis moeten gaan en zouden niet in de Europa League mogen spelen", aldus Mourinho.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

59 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Lof der Zotheid +179 19 May 2017 om 14:32 Rang: Basisspeler
    De standaardtruc van Jose. Eerst een underdogpositie claimen, dan een gezamenlijk vijandbeeld creëren.
  • putang ina +656 19 May 2017 om 14:33 Rang: Basisspeler
    Blijft ook een jankerd die vent.het grote man.united is gewoon bang voor ajax,heerlijk
  • Hupweereentrein +4347 19 May 2017 om 14:35 Rang: Utopisch
    de man wordt steeds lachwekkender.

    En we komen uit de voorrondes, niet uit de groepfase. T gaat echt helemaal nergens over.

    verder zijn de regels zoals ze zijn. Net als dat er regels zijn dat er 4 engelse clubs in de CL mogen meedoen. Dus ga niet op Ajax lopen zeiken. Dit is echt ene gedachte puur gebasseerd op de grote clubs zoals hij ze nu formuleert.

    Ik zeg, lekker met je selectie van 277 miljoen zometeen de bus parkeren, en de underdog rol ananemen als EL team tegen het o zo sterke Cl team van Ajax.

    Calimero. Kan me toch niet voorstellen dat er United supporters trots zijn op dit afbraakvoetbal van Mourinho. Of hij nu wel of niet de EL ermee pakt.
  • doncast +680 19 May 2017 om 14:36 Rang: Aanvoerder
    snap niet dat de club hem laat praten op deze manier dit gejank en gezeik helpt je toch niet als club
  • mojorisin +13559 19 May 2017 om 14:40 Rang: Utopisch
    Los van zijn mening hier over, waarin ik nog best in mee kan komen, is het natuurlijk wel triest om dit een kleine week voor de finale te roepen.. Dit zijn nu eenmaal de regels, of je het er nou mee eens bent of niet..
    Zoals Lof der Zotheid zegt, zijn zijn standaard mindgames en zoals putang ina zegt, hij is gewoon bang voor Ajax, prachtig..
  • mojorisin +13559 19 May 2017 om 14:42 Rang: Utopisch
    Er komen de volgende dagen nog wel meer van zulk soort uitspraken, let maar op..
  • Hupweereentrein +4347 19 May 2017 om 14:46 Rang: Utopisch
    Los van zijn mening hier over, waarin ik nog best in mee kan komen, is het natuurlijk wel triest om dit een kleine week voor de finale te roepen.. Dit zijn nu eenmaal de regels, of je het er nou mee eens bent of niet..
    Zoals Lof der Zotheid zegt, zijn zijn standaard mindgames en zoals putang ina zegt, hij is gewoon bang voor Ajax, prachtig..


    Het is gewoon in en in triest dat je je op deze manier een grote club als United vertegenwoordigd. T is maar wat je wil als club.
  • putang ina +656 19 May 2017 om 14:47 Rang: Basisspeler
    Er komen de volgende dagen nog wel meer van zulk soort uitspraken, let maar op..

    Wat te denken als ajax wint,dan gaat ie helemaal los met excuses
  • Lof der Zotheid +179 19 May 2017 om 14:50 Rang: Basisspeler
    Het is gewoon in en in triest dat je je op deze manier een grote club als United vertegenwoordigd. T is maar wat je wil als club.


    Prijzen. En die heeft hij met deze standaardtrucjes wel gehaald. Wat maakt het uit voor ManU supporters wat hij in de aanloop gezegd heeft om selectie, club en supporters in de juiste mindset te krijgen, mocht hij dadelijk met de cup in zijn handen staan. Het zijn details waar pas op gelet wordt, wanneer je niet wint.

    Overigens feitelijk niets anders dan wat Ajax doet. Die zoeken de mindset juist door te bluffen en de overwinningen al op voorhand te claimen. wzawzdb enzo.
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 14:51 Rang: Utopisch
    Het is gewoon in en in triest dat je je op deze manier een grote club als United vertegenwoordigd. T is maar wat je wil als club.


    Triest? Tja. Wat is dan triest precies en wat niet? Ik weet het niet.

    Dit wat je hier leest is gewoon een internationaal erkende methode van trainers om te proberen, op welke manier ook, de focus en aandacht bij je groep weg te halen en op zichzelf te doen projecteren. Zijn ze met mij bezig, laten ze de groep met rust, zoiets ongeveer. Als dit door iedreeen zielig zou worden gevonden, zou deze methode niet zo erg in schwung zijn als dat die gewoon nog steeds is denk ik.

    Want maakt Bosz zich niet ook 'schuldig' hieraan? Ik heb hem week in week uit in de titelrace van die dingen horen roepen in interviews dat Ajax zeker kampioen ging worden als ze drie keer zouden winnen, dat na de nederlaag bij PSV de kans op die titel 'ietsje minder is geworden' in plaats van 'nou ja, het wordt nu wel heel erg moelijk zo niet onmogelijk eigenlijk' wat realistischer en normaler zou zijn geweest. Ik vind dat ook een beetje van de categorie 'mindgames' eerlijk gezegd. Cocu deed een jaar eerder exact hetzelfde, richting zijn vriend Frank de Boer. Toen werkte dat, uiteindelijk. Maar het komt in de kern wel neer op hetzelfde als wat Mourinho doet.




  • doncast +680 19 May 2017 om 14:52 Rang: Aanvoerder
    Prijzen. En die heeft hij met deze standaardtrucjes wel gehaald. Wat maakt het uit voor ManU supporters wat hij in de aanloop gezegd heeft om selectie, club en supporters in de juiste mindset te krijgen, mocht hij dadelijk met de cup in zijn handen staan. Het zijn details waar pas op gelet wordt, wanneer je niet wint.

    Overigens feitelijk niets anders dan wat Ajax doet. Die zoeken de mindset juist door te bluffen en de overwinningen al op voorhand te claimen. wzawzdb enzo.



    er zijn meer fans hier in engeland van een manU die hem liever zien gaan door dit soort gezeik van hem en het verschrikkelijjke voetbal dathij laat zien
  • Lof der Zotheid +179 19 May 2017 om 14:56 Rang: Basisspeler
    er zijn meer fans hier in engeland van een manU die hem liever zien gaan door dit soort gezeik van hem en het verschrikkelijjke voetbal dathij laat zien


    Vraag me af of dat komt door het 'gezeik van hem' of door de zesde plek. Denk namelijk dat er een andere sfeer zou zijn, wanneer ze stijf bovenaan stonden. Dat is namelijk precies wat ik bedoel. Bij het uitblijven van resultaten gaan dit soort dingen tegen je werken.
  • Lof der Zotheid +179 19 May 2017 om 14:57 Rang: Basisspeler
    Triest? Tja. Wat is dan triest precies en wat niet? Ik weet het niet.

    Dit wat je hier leest is gewoon een internationaal erkende methode van trainers om te proberen, op welke manier ook, de focus en aandacht bij je groep weg te halen en op zichzelf te doen projecteren. Zijn ze met mij bezig, laten ze de groep met rust, zoiets ongeveer. Als dit door iedreeen zielig zou worden gevonden, zou deze methode niet zo erg in schwung zijn als dat die gewoon nog steeds is denk ik.

    Want maakt Bosz zich niet ook 'schuldig' hieraan? Ik heb hem week in week uit in de titelrace van die dingen horen roepen in interviews dat Ajax zeker kampioen ging worden als ze drie keer zouden winnen, dat na de nederlaag bij PSV de kans op die titel 'ietsje minder is geworden' in plaats van 'nou ja, het wordt nu wel heel erg moelijk zo niet onmogelijk eigenlijk' wat realistischer en normaler zou zijn geweest. Ik vind dat ook een beetje van de categorie 'mindgames' eerlijk gezegd. Cocu deed een jaar eerder exact hetzelfde, richting zijn vriend Frank de Boer. Toen werkte dat, uiteindelijk. Maar het komt in de kern wel neer op hetzelfde als wat Mourinho doet.


    Dat dus!
  • BHJ -4300 19 May 2017 om 14:58 Rang: Utopisch
    Bla, bla, bla bla.

    Mourinho verdiend Man U niet en de aandacht trouwens ook niet.

    Maar goed, laat hem maar lekker lullen. Motiveert alleen maar.
  • BHJ -4300 19 May 2017 om 15:00 Rang: Utopisch
    snap niet dat de club hem laat praten op deze manier dit gejank en gezeik helpt je toch niet als club


    Ik snap niet waarom een club hem nog inhuurt, hij lult meer dan dat hij presteert. Al jaren trouwens. Sterker nog, alleen de prestatie die hij met Porto heeft bereikt is een hele knappe. De rest is ok. Ik bedoel met Chelsea of Real een EL 1 winnen als je zoveel geld mag uitgeven vooraf....tja, dan vind ik dat geen uitzonderlijke prestatie.
  • mojorisin +13559 19 May 2017 om 15:01 Rang: Utopisch
    Triest? Tja. Wat is dan triest precies en wat niet? Ik weet het niet.

    Dit wat je hier leest is gewoon een internationaal erkende methode van trainers om te proberen, op welke manier ook, de focus en aandacht bij je groep weg te halen en op zichzelf te doen projecteren. Zijn ze met mij bezig, laten ze de groep met rust, zoiets ongeveer. Als dit door iedreeen zielig zou worden gevonden, zou deze methode niet zo erg in schwung zijn als dat die gewoon nog steeds is denk ik.

    Want maakt Bosz zich niet ook 'schuldig' hieraan? Ik heb hem week in week uit in de titelrace van die dingen horen roepen in interviews dat Ajax zeker kampioen ging worden als ze drie keer zouden winnen, dat na de nederlaag bij PSV de kans op die titel 'ietsje minder is geworden' in plaats van 'nou ja, het wordt nu wel heel erg moelijk zo niet onmogelijk eigenlijk' wat realistischer en normaler zou zijn geweest. Ik vind dat ook een beetje van de categorie 'mindgames' eerlijk gezegd. Cocu deed een jaar eerder exact hetzelfde, richting zijn vriend Frank de Boer. Toen werkte dat, uiteindelijk. Maar het komt in de kern wel neer op hetzelfde als wat Mourinho doet.

    In zoverre triest dat je dit gaat roepen terwijl je al het hele seizoen EL speelt, ga daar dan eerder over klagen bij de Uefa.. Maar goed, denk niet dat hij hier iets mee bereikt.. Integendeel juist, dit kan Bosz juist goed gebruiken lijkt me, die is ook sluw genoeg..
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 15:09 Rang: Utopisch
    Triest is dat je zegt dat Ajax de finale niet verdient vanwege een drogreden.
    Vind jij dat niet triest dan?
    Of heeft Bosz ook gezegd dat United de finale niet verdient omdat ze een hoog budget hebben?


    Ik zie het trieste niet zo goed nee. Drogreden? Ja, als al zo: so what? Dat iedereen zich hiermee bezig gaat houden, op zich, heeft toch al exact het gewenste effect?

    Laat ik het anders zeggen. Ik vind er ook helemaal niets triest aan dat Peter Bosz op de dag dat zijn zwaar vermoeide team in Eindhoven moet aantreden tegen PSV gaat roepen dat zijn ploeg altijd en overal hetzelfde speelt en gewoon vol druk gaat zetten op de tegenstander want 'wij kijken nooit naar de tegenstander', terwijl dat ook een enorme drogreden is (of nee beter gezegd, een grote leugen, om bestwil). Bosz doet gewoon zijn werk, hij lult vanuit zijn referentiekader naar de wedstrijd toe. Mourinho doet niks anders. Jij vindt het triest, ik zie dat iets anders.

    Triest vind ik sowieso meer een sentiment voor erge dingen. Ouders die hun kind verliezen, dat is triest. Dit gaat over onbelangrijke dingen, van het leven. Namelijk, het is goddome 'maar' voetbal, weet je wel?

  • Lof der Zotheid +179 19 May 2017 om 15:17 Rang: Basisspeler
    Triest is dat hij zegt dat Ajax de finale niet verdient vanwege een drogreden.
    Vind jij dat niet triest dan?
    Of heeft Bosz ook gezegd dat United de finale niet verdient omdat ze een hoog budget hebben?


    Op dit niveau wordt alles wat gezegd wordt, gezegd met een reden. En die hoeft helemaal niet zijn werkelijke gedachte weer te geven. Is onderdeel van het tactische steekspel wat wordt gespeeld om dadelijk de bovenliggende partij te zijn. De n kiest voor dit soort bewoordingen. De ander probeert juist zijn club groter te maken dan dat die in werkelijkheid is. Alles in het teken om te winnen. Ik vind het juist niet triest, maar mooi om dit soort processen te zien.
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 15:30 Rang: Utopisch


    Op dit niveau wordt alles wat gezegd wordt, gezegd met een reden. En die hoeft helemaal niet zijn werkelijke gedachte weer te geven. Is onderdeel van het tactische steekspel wat wordt gespeeld om dadelijk de bovenliggende partij te zijn. De ��n kiest voor dit soort bewoordingen. De ander probeert juist zijn club groter te maken dan dat die in werkelijkheid is. Alles in het teken om te winnen. Ik vind het juist niet triest, maar mooi om dit soort processen te zien.


    Ja, precies!

    Een andere methode die vaak wordt gebruikt is om de tegenstander juist niet aan te vallen maar om die uitgebreid te prijzen, heel veel respect yit te spreken en de underdog rol aan te nemen. Mourinho kiest in dit geval een andere weg. Is niet minder verachtelijk, triester of wat dan ook. Is gewoon een andere methode.
  • DeSteek +5175 19 May 2017 om 15:47 Rang: Goddelijk
    Ja, precies!

    Een andere methode die vaak wordt gebruikt is om de tegenstander juist niet aan te vallen maar om die uitgebreid te prijzen, heel veel respect yit te spreken en de underdog rol aan te nemen. Mourinho kiest in dit geval een andere weg. Is niet minder verachtelijk, triester of wat dan ook. Is gewoon een andere methode.

    Ik moet inbinden en terugkomen op wat ik net zei. Ik zag namelijk een citaat in de titel staan, maar volgens mij is het een citaat van de schrijven van het artikel. Mourinho zegt namelijk nergens dat Ajax de finale niet verdient, maar enkel dat ze niet hadden mogen uitkomen in de EL in zijn optiek. Daar is feitelijk niets mis mee. Mijn excuses voor het slechte lezen!
  • DeSteek +5175 19 May 2017 om 15:48 Rang: Goddelijk
    Ik moet inbinden en terugkomen op wat ik net zei. Ik zag namelijk een citaat in de titel staan, maar volgens mij is het een citaat van de schrijven van het artikel. Mourinho zegt namelijk nergens dat Ajax de finale niet verdient, maar enkel dat ze niet hadden mogen uitkomen in de EL in zijn optiek. Daar is feitelijk niets mis mee. Mijn excuses voor het slechte lezen!

    Op grond van misleiding door de schrijver heb ik voorgaande reactie verwijderd.
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 15:48 Rang: Utopisch
    Ik moet inbinden en terugkomen op wat ik net zei. Ik zag namelijk een citaat in de titel staan, maar volgens mij is het een citaat van de schrijven van het artikel. Mourinho zegt namelijk nergens dat Ajax de finale niet verdient, maar enkel dat ze niet hadden mogen uitkomen in de EL in zijn optiek. Daar is feitelijk niets mis mee. Mijn excuses voor het slechte lezen!


    Foei! Volgende keer beter je best doen he!
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 15:49 Rang: Utopisch
    Op grond van misleiding door de schrijver heb ik voorgaande reactie verwijderd.


    Oh. En haal dat rode duimpje dat je mij hebt gegeven dan ook even weg wil je?!
  • DeSteek +5175 19 May 2017 om 15:51 Rang: Goddelijk
    Oh. En haal dat rode duimpje dat je mij hebt gegeven dan ook even weg wil je?!

    Ik doe alleen aan groene duimpjes wanneer ik een reactie waardeer. Rode duimpjes doe ik niet aan, mits iemand grof is.
  • DeSteek +5175 19 May 2017 om 15:52 Rang: Goddelijk
    Ik doe alleen aan groene duimpjes wanneer ik een reactie waardeer. Rode duimpjes doe ik niet aan, mits iemand grof is.

    En ja, ik zag je knipoog, maar wilde toch even aangeven hoe ik over die duimpjes denk.
  • Hupweereentrein +4347 19 May 2017 om 15:53 Rang: Utopisch
    Op grond van misleiding door de schrijver heb ik voorgaande reactie verwijderd.


    Het enige wat Mourinho wel doet, is Ajax het stempel CL club opplakken, terwijl zijn nietige ManU natuurlijk maar een EL clubje is.

    En ja hij kan dit vinden. Zou alleen wel leuk zijn om te vragen hoe hij vind dat pleogen uit kleinere landen met mnidere budgetten dan Europees dienen te spelen. Want dat antwoord geeft hij niet.
  • DeSteek +5175 19 May 2017 om 15:54 Rang: Goddelijk
    Het enige wat Mourinho wel doet, is Ajax het stempel CL club opplakken, terwijl zijn nietige ManU natuurlijk maar een EL clubje is.

    En ja hij kan dit vinden. Zou alleen wel leuk zijn om te vragen hoe hij vind dat pleogen uit kleinere landen met mnidere budgetten dan Europees dienen te spelen. Want dat antwoord geeft hij niet.

    Indekken heb ik geen moeite mee, dat is onderdeel van het spelletje. Het ziet alleen vreemd uit wanneer Goliath zich indekt voor David (al was dat achteraf wel terecht ).
  • Hupweereentrein +4347 19 May 2017 om 15:57 Rang: Utopisch
    Indekken heb ik geen moeite mee, dat is onderdeel van het spelletje. Het ziet alleen vreemd uit wanneer Goliath zich indekt voor David (al was dat achteraf wel terecht ).


    het schijnt dat de bussen van United ook al onderweg zijn naar Stockholm. 2 stuks, en ze hebben ene parkeerplekje gereserveerd in de Friends Arena, net voor het doel van Romero.

  • 333 half evil +1289 19 May 2017 om 16:00 Rang: Aanvoerder
    de man wordt steeds lachwekkender.

    En we komen uit de voorrondes, niet uit de groepfase. T gaat echt helemaal nergens over.

    verder zijn de regels zoals ze zijn. Net als dat er regels zijn dat er 4 engelse clubs in de CL mogen meedoen. Dus ga niet op Ajax lopen zeiken. Dit is echt ene gedachte puur gebasseerd op de grote clubs zoals hij ze nu formuleert.

    Ik zeg, lekker met je selectie van 277 miljoen zometeen de bus parkeren, en de underdog rol ananemen als EL team tegen het o zo sterke Cl team van Ajax.

    Calimero. Kan me toch niet voorstellen dat er United supporters trots zijn op dit afbraakvoetbal van Mourinho. Of hij nu wel of niet de EL ermee pakt.

    Groot gelijk hup, nou is Ajax niet mijn club maar ik hoop wel dat ze de Europa league winnen ipv dat afbraakvoetbal wat United speelt, krijg er nu al de rillingen van als die Engnek met die cup staat
  • Morfe0 -9416 19 May 2017 om 16:05 Rang: Utopisch
    Whahaha wat een klets, dus iemand die 3e eindigt mag EL spelen maar iemand die 2e eindigt in de competitie niet?

    Daarbij iemand die Lyon en SChalke uitschakeld is niet goed genoeg voor de EL FInale..
    Jeetje wat een droeftoeter.
  • mojorisin +13559 19 May 2017 om 16:05 Rang: Utopisch
    Veel trainers spelen wel mindgames, maar om je nu in de underdog positie proberen te positioneren met de rijkste club ter wereld (tegen een club als Ajax) is natuurlijk lachwekkend.. Zou hem meer sieren als hij zou zeggen dat het knap is dat Ajax de finale gehaald heeft en dat hij gewoon zegt dat het een lastige wedstrijd wordt..
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 16:40 Rang: Goddelijk
    "Ik vind dat een team niet in twee verschillende Europese competities in één seizoen zou mogen uitkomen. Ze zouden naar huis moeten gaan en zouden niet in de Europa League mogen spelen", aldus Mourinho.

    ben benieuwd wat voor leuk verhaal hij er van maakt als United zelf een keer derde eindigt in de Cl en de El finale haalt
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 16:41 Rang: Goddelijk
    Blijft ook een jankerd die vent.het grote man.united is gewoon bang voor ajax,heerlijk


    deze man is voor iedereen bang. die speelt met een miljoenenselectie nog verdedigend tegen de nummer laatst uit de competitie. deze trainer word imo zwaar overschat. met zijn selecties had de terreinknecht ook nog wel prijzen gepakt
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 16:43 Rang: Goddelijk
    Het is gewoon in en in triest dat je je op deze manier een grote club als United vertegenwoordigd. T is maar wat je wil als club.


    daar heeft United een handje van. eerst LvG aanstellen die zich altijd als een dwaas gedraagt in de media en nu weer Mourinho
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 16:46 Rang: Goddelijk
    Triest? Tja. Wat is dan triest precies en wat niet? Ik weet het niet.

    Dit wat je hier leest is gewoon een internationaal erkende methode van trainers om te proberen, op welke manier ook, de focus en aandacht bij je groep weg te halen en op zichzelf te doen projecteren. Zijn ze met mij bezig, laten ze de groep met rust, zoiets ongeveer. Als dit door iedreeen zielig zou worden gevonden, zou deze methode niet zo erg in schwung zijn als dat die gewoon nog steeds is denk ik.

    Want maakt Bosz zich niet ook 'schuldig' hieraan? Ik heb hem week in week uit in de titelrace van die dingen horen roepen in interviews dat Ajax zeker kampioen ging worden als ze drie keer zouden winnen, dat na de nederlaag bij PSV de kans op die titel 'ietsje minder is geworden' in plaats van 'nou ja, het wordt nu wel heel erg moelijk zo niet onmogelijk eigenlijk' wat realistischer en normaler zou zijn geweest. Ik vind dat ook een beetje van de categorie 'mindgames' eerlijk gezegd. Cocu deed een jaar eerder exact hetzelfde, richting zijn vriend Frank de Boer. Toen werkte dat, uiteindelijk. Maar het komt in de kern wel neer op hetzelfde als wat Mourinho doet.


    een beetje volwassen trainer houd zich niet bezig met dit soort psychologie van de koude grond. een Gio, Koeman en Cocu hoor ik nooit dit soort kinderachtige uitspraken roepen
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 16:48 Rang: Goddelijk
    Ja, precies!

    Een andere methode die vaak wordt gebruikt is om de tegenstander juist niet aan te vallen maar om die uitgebreid te prijzen, heel veel respect yit te spreken en de underdog rol aan te nemen. Mourinho kiest in dit geval een andere weg. Is niet minder verachtelijk, triester of wat dan ook. Is gewoon een andere methode.


    denk je nou echt dat een Dolberg ofzo nu wakker ligt van deze uitspraken van Mourinho? wat hij zegt slaat gewoon helemaal nergens op en heeft imo geen effect what so ever. het zijn gewoon loze uitspraken
  • Frevol54 +131 19 May 2017 om 16:48 Rang: Talent
    Ajax moet gewoon Woensdag niet komen opdagen. Dat zal hem leren. ;-)
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 16:53 Rang: Utopisch
    deze man is voor iedereen bang. die speelt met een miljoenenselectie nog verdedigend tegen de nummer laatst uit de competitie. deze trainer word imo zwaar overschat. met zijn selecties had de terreinknecht ook nog wel prijzen gepakt


    Gek genoeg dat ik heel erg veel clubs ken met heel erg veel geld en een terreinknecht maar van die heel erg veel clubs zijn er heel erg veel trainers die daar geen kampioen mee zijn geworden. Beetje populisme pur sang, zo'n opmerking over die terreinknecht. Beetje het niveau 'mijn oma had die bal er nog wel in getrapt. Maar gek genoeg zie ik nou nooit van die oma's in het veld staan. Sterker nog, van alle deskundigen in Nederland, zestien miljoen ongeveer, kan 95% echt nog geen bal rechtuit trappen ovder tien meter, dus om dan van die domme dingen te roepen en net te doen alsof voetbal zo simpel zou zijn is in mijn ogen nog een slag erger dan de games die Mounrinho hier speelt.

    En nog wat perspectief. Mpourinho (overigens prima dat jij hem overschat maar check zijn prijzenkast nog maar eens heel goed en geef mij maar aan wat daar overschat aan is. Ik ken veel trainers die ook bij grote clubs zaten en zelden of niet een prijs haalden) wordt gewoon betaald hoor om dit soort dingen te doen. Jij en andere beste stuurlui helemaal niks! Dus waar gaat het dan over?


  • Frevol54 +131 19 May 2017 om 16:53 Rang: Talent
    Duw een microfoon onder zijn neus en er komt een hoop sjagrijn uit. Zijn gezicht staat altijd op onweer. Nu zou ik ik ook niet vrolijk worden van mijn eigen tactiek als ik hem was.
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 16:57 Rang: Utopisch
    een beetje volwassen trainer houd zich niet bezig met dit soort psychologie van de koude grond. een Gio, Koeman en Cocu hoor ik nooit dit soort kinderachtige uitspraken roepen


    Ik hoor en zie Peter Bosz ook dit soort dingen doen.

    Maar wat je zegt is sowieso onzin. Jij mag dit kinderachtig noemen, internationaal gezien wordt er wat anders tegen dit soort zaken aangekeken. Wat jij vertolkt is die typisch Hollandse 'showbizz'. Iedereen moet altijd maar 'normaal en gewoon' doen en, tuurlijk, zijn we allemaal gelijk aan elkaar. De directeur van Shell moet niet denken dat hij ook maar een slag beter is of dingen beter kan dan Sjakie die in de slagerij op de hoek werkt. Sjakie kan toch immers ook egwoon Shell runnen?!!
    Man houd toch op, internationaal zijn ze niet zo v erslaafd aan dat misleidende egalitarisme als wij hier. Daar herkennen en weten mensen wel dat we als mensen allemaal gelijkwaarig zijn, maar uiteraard niet gelijk en zeker niet behept met dezelfde kwaliteiten en kansen.

  • Seagal +13629 19 May 2017 om 16:58 Rang: Goddelijk
    Gek genoeg dat ik heel erg veel clubs ken met heel erg veel geld en een terreinknecht maar van die heel erg veel clubs zijn er heel erg veel trainers die daar geen kampioen mee zijn geworden. Beetje populisme pur sang, zo'n opmerking over die terreinknecht. Beetje het niveau 'mijn oma had die bal er nog wel in getrapt. Maar gek genoeg zie ik nou nooit van die oma's in het veld staan. Sterker nog, van alle deskundigen in Nederland, zestien miljoen ongeveer, kan 95% echt nog geen bal rechtuit trappen ovder tien meter, dus om dan van die domme dingen te roepen en net te doen alsof voetbal zo simpel zou zijn is in mijn ogen nog een slag erger dan de games die Mounrinho hier speelt.

    En nog wat perspectief. Mpourinho (overigens prima dat jij hem overschat maar check zijn prijzenkast nog maar eens heel goed en geef mij maar aan wat daar overschat aan is. Ik ken veel trainers die ook bij grote clubs zaten en zelden of niet een prijs haalden) wordt gewoon betaald hoor om dit soort dingen te doen. Jij en andere beste stuurlui helemaal niks! Dus waar gaat het dan over?


    ik geloof serieus dat een Wiljan Vloet met de selecties van Mourinho ook ongeveer het zelfde aantal prijzen had behaald. zo bijzonder vind ik de prestaties van Mourinho namelijk niet. zet hem nu neer bij een Sparta ofzo en laat hem 6e worden en dan geloof ik dat hij een goede coach is. als je met Chelsea na 20 wedstrijden op de 17e plek staat dan zegt dat imo genoeg over je kwaliteiten
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 16:58 Rang: Utopisch
    denk je nou echt dat een Dolberg ofzo nu wakker ligt van deze uitspraken van Mourinho? wat hij zegt slaat gewoon helemaal nergens op en heeft imo geen effect what so ever. het zijn gewoon loze uitspraken


    Jij hebt zoveel ervaring als voetballer en international dat jij wel eventjes kan beoordelen hoe spelers dit ervaren? Of denk je dit?
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 16:59 Rang: Goddelijk
    Ik hoor en zie Peter Bosz ook dit soort dingen doen.

    Maar wat je zegt is sowieso onzin. Jij mag dit kinderachtig noemen, internationaal gezien wordt er wat anders tegen dit soort zaken aangekeken. Wat jij vertolkt is die typisch Hollandse 'showbizz'. Iedereen moet altijd maar 'normaal en gewoon' doen en, tuurlijk, zijn we allemaal gelijk aan elkaar. De directeur van Shell moet niet denken dat hij ook maar een slag beter is of dingen beter kan dan Sjakie die in de slagerij op de hoek werkt. Sjakie kan toch immers ook egwoon Shell runnen?!!
    Man houd toch op, internationaal zijn ze niet zo v erslaafd aan dat misleidende egalitarisme als wij hier. Daar herkennen en weten mensen wel dat we als mensen allemaal gelijkwaarig zijn, maar uiteraard niet gelijk en zeker niet behept met dezelfde kwaliteiten en kansen.


    dus jij denkt dat Ziyech nu vannacht niet de slaap kan vatten door deze uitspraken van Mourinho? die zal het echt een worst wezen en denken deze vent lult echt heel veel onzin als hij überhaupt al nadenkt over deze trieste uistpraken
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 17:00 Rang: Utopisch
    ik geloof serieus dat een Wiljan Vloet met de selecties van Mourinho ook ongeveer het zelfde aantal prijzen had behaald.


    Met dit standpunt ben ik het 100% oneens. Sterker, de opmerking vind ik kant noch wal raken.

    Het is natuurlijk eenvoudiger kampioen te worden met Real Madrid dan met RKC. Maar dan maar meteen concluderen dat Pipo de Clown en Clown Bassie ook kampioen worden met Barcelona is gewoon onzin.


  • Seagal +13629 19 May 2017 om 17:01 Rang: Goddelijk
    Jij hebt zoveel ervaring als voetballer en international dat jij wel eventjes kan beoordelen hoe spelers dit ervaren? Of denk je dit?


    kom op man! wat kan het die spelers nou boeien dat Mourinho vind dat Ajax niet in de finale hoort te staan. ze staan er namelijk gewoon en daar kan Mourinho verder weinig aan veranderen
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 17:02 Rang: Utopisch
    dus jij denkt dat Ziyech nu vannacht niet de slaap kan vatten door deze uitspraken van Mourinho? die zal het echt een worst wezen en denken deze vent lult echt heel veel onzin als hij überhaupt al nadenkt over deze trieste uistpraken


    Waarom denk jij dat het Ziyech allemaal worst zal zijn precies? Hij riep destijds bij Twente ook al dat alles langs hem heen gleed en zo, maar hij gaf onlangs in interview zeer ruiterlkijk toe dat het hem in die periode toch wel wat deed allemaal, die kritiek. En dat het ook pijn deed ja.

    Dus ja, ik denk zeker dat ook spelers als Ziyech, misschien wel juist hij omdat hij gevoeliger is voor invloeden dan De Ligt/Klaassen/Dolberg, hierdoor beinvloed kunnen worden.
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 17:03 Rang: Goddelijk
    Met dit standpunt ben ik het 100% oneens. Sterker, de opmerking vind ik kant noch wal raken.

    Het is natuurlijk eenvoudiger kampioen te worden met Real Madrid dan met RKC. Maar dan maar meteen concluderen dat Pipo de Clown en Clown Bassie ook kampioen worden met Barcelona is gewoon onzin.


    Rijkaard was de eerste coach onder wie Sparta degradeerde om vervolgens bij Barca de ene na de andere prijs te pakken. een coach is 9 van de 10 keer net zo goed als zijn spelersmateriaal mits hij gewoon zijn beste spelers opstelt en die op de goede plek neerzet dus niet van die Danny Blind praktijken uitvoert
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 17:04 Rang: Goddelijk
    Waarom denk jij dat het Ziyech allemaal worst zal zijn precies? Hij riep destijds bij Twente ook al dat alles langs hem heen gleed en zo, maar hij gaf onlangs in interview zeer ruiterlkijk toe dat het hem in die periode toch wel wat deed allemaal, die kritiek. En dat het ook pijn deed ja.

    Dus ja, ik denk zeker dat ook spelers als Ziyech, misschien wel juist hij omdat hij gevoeliger is voor invloeden dan De Ligt/Klaassen/Dolberg, hierdoor beinvloed kunnen worden.


    ik denk zelf dat het Ziyech echt 0,0 kan boeien wat deze Mourinho allemaal te vertellen heeft in de media
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 17:06 Rang: Utopisch
    kom op man! wat kan het die spelers nou boeien dat Mourinho vind dat Ajax niet in de finale hoort te staan. ze staan er namelijk gewoon en daar kan Mourinho verder weinig aan veranderen


    Dus de spelers van Ajax zijn gemaakt van steen en plastic? Okay, prima. Maar normale mensen hebben inderdaad nogal eens last van emoties en roepen wel dat wat anderen zeggen ze niks doet of kan schelen maar volgens mij wete de meeste mensen wel beter. Maar ik begrijp dus van jou dat de Ajaxspelers daar ttoaal geen last van hebben.

    Maar dan vraag ik me toch af hoe het kan dat de Lasse Schones en andere ajaxspelers zich in de pers hard af vroegen waarom ze toch steeds altijd 'Helemaal niets in amsterdam' zongen. Want was dat toch zielig zeg, van al die boze mensjes overal! Nee, duidelijk een teken dat ze zich in AMsterdam echt helemaal niets van de wereld of eat anderen zeggen aantrekken. Ze zijn daar namelijk van steen allemaal, Glijdt allemaal van ze af.



  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 17:07 Rang: Utopisch
    ik denk zelf dat het Ziyech echt 0,0 kan boeien wat deze Mourinho allemaal te vertellen heeft in de media


    Dan noem ik jou naief.
  • rodejo +1526 19 May 2017 om 17:10 Rang: Wereldspeler
    Misschien heeft Mourinho een punt. Als je eerst in de CL (voorronde) CL meedoet hoor je niet in de EL.

    Maar Ajax hoorde ook niet in de CL want ze waren geen kampioen en horen dus ook niet in de kampioenencompetitie.

    Maar dat is dan ook voor andere clubs uit andere landen. Ook daar hoort een nr 2(en 3 en 4) niet in de CL thuis.
    Daar horen alleen de kampioenen.

    In de EL horen dan de bekerwinnaar (eigenlijk hoort dat een aparte europacup te zijn) en de nr 2 en 3 (evt 4)

    Werd Man U vorig jaar niet 5e? Een plek die dus zelfs de EL niet rechtvaardigd in mijn ogen dus verdiend Man U die prijs zeker nog minder dan Ajax
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 17:11 Rang: Goddelijk
    Dus de spelers van Ajax zijn gemaakt van steen en plastic? Okay, prima. Maar normale mensen hebben inderdaad nogal eens last van emoties en roepen wel dat wat anderen zeggen ze niks doet of kan schelen maar volgens mij wete de meeste mensen wel beter. Maar ik begrijp dus van jou dat de Ajaxspelers daar ttoaal geen last van hebben.

    Maar dan vraag ik me toch af hoe het kan dat de Lasse Schones en andere ajaxspelers zich in de pers hard af vroegen waarom ze toch steeds altijd 'Helemaal niets in amsterdam' zongen. Want was dat toch zielig zeg, van al die boze mensjes overal! Nee, duidelijk een teken dat ze zich in AMsterdam echt helemaal niets van de wereld of eat anderen zeggen aantrekken. Ze zijn daar namelijk van steen allemaal, Glijdt allemaal van ze af.


    nou, al die uitspraken over kampioensstress bij Feyenoord voor die laatste wedstrijd tegen Heracles hebben Feyenoord ook niet van de titel kunnen afhouden

    misschien kwam dat niets in Amsterdam gebeuren wel voort uit het feit dat de grote concurrent Ajax de laatste 10 jaar geloof ik 6 of 7 keer kampioen is geweest en Feyenoord al 18 jaar niet? in Nederland gingen we ook helemaal los in de jaren 80 toen we eindelijk eens een keer van de grote concurrent Duitsland wonnen
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 17:12 Rang: Goddelijk
    Dan noem ik jou naief.


    dat mag je vinden
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 17:14 Rang: Utopisch
    ik denk zelf dat het Ziyech echt 0,0 kan boeien wat deze Mourinho allemaal te vertellen heeft in de media


    Het is natuurlijk ook helemaal niet nodig om iemand wakker te laten liggen in zijn bed om onder zijn huid te komen en invloed uit te oefenen. Of het biuj Ziyech ook het geval is weet ik niet, maar dat het 0,0 invloed is zoals jij beweert lijkt mij, tenzij Ziyec een robot blijkt te zijn uit Westworld, bijzonder onwaarschijnlijk.
  • enigmatisch1 +12547 19 May 2017 om 17:15 Rang: Utopisch
    nou, al die uitspraken over kampioensstress bij Feyenoord voor die laatste wedstrijd tegen Heracles hebben Feyenoord ook niet van de titel kunnen afhouden



    Vandaar ook dat Feyenoord onderuit ging bij Excelsior. Omdat ze geen enkele last van kampioenstress hadden. ...

  • Seagal +13629 19 May 2017 om 17:17 Rang: Goddelijk
    Vandaar ook dat Feyenoord onderuit ging bij Excelsior. Omdat ze geen enkele last van kampioenstress hadden. ...


    als ze echt zoveel last van kampioensstress hadden hadden ze de titel niet gepakt lijkt mij. ze hebben heel het seizoen bovenaan gestaan dus ik denk dat Ajax en PSV dit seizoen meer last hebben gehad van die zogenaamde titelstress
  • Seagal +13629 19 May 2017 om 17:19 Rang: Goddelijk
    Het is natuurlijk ook helemaal niet nodig om iemand wakker te laten liggen in zijn bed om onder zijn huid te komen en invloed uit te oefenen. Of het biuj Ziyech ook het geval is weet ik niet, maar dat het 0,0 invloed is zoals jij beweert lijkt mij, tenzij Ziyec een robot blijkt te zijn uit Westworld, bijzonder onwaarschijnlijk.


    Mourinho beledigd hun moeder toch niet ofzo. hij doet een uitspraak waarmee hij alleen zichzelf belachelijk maakt dus ik zou niet snappen waarom de Ajax selectie zich hier iets van zouden moeten aantrekken
  • mojorisin +13559 19 May 2017 om 17:33 Rang: Utopisch
    Ik las net dat de basis 11 van United bijna 300 miljoen meer heeft gekost dan de basis 11 van Ajax.. Dan is het toch lachwekkend dat Mourinho met zulke uitspraken komt en is het gewoon angst voor dat hij compleet gaat falen dit seizoen..
    Vind het wel grappig eigenlijk..
  • Mokumstrots +2008 19 May 2017 om 17:36 Rang: International
    Lekker laten lullen die vent.

    Als er al een trainer niet al te serieus te nemen is, is het Mourinho wel.