UEFA komt met goed nieuws voor Ajax in aanloop naar finale

UEFA komt met goed nieuws voor Ajax in aanloop naar finale
19 Mei 2017 13:49
© ProShots

Ajax speelt komende woensdag in de finale van de Europa League in het eigen rood-witte shirt. Manchester United verschijnt in Stockholm in het blauwe uittenue, zo meldt de Europese voetbalbond UEFA vrijdag.

De Amsterdammers mogen als thuisspelende ploeg - dat door middel van een loting is bepaald - het traditionele tricot aantrekken. Ajax droeg in zijn laatste Europese finale in 1996 ook het thuisshirt.

Supporters van Ajax kunnen zich woensdag voor de finale van hun club tegen Manchester United om de Europa League verzamelen in de straat Flemminggatan in het centrum van Stockholm. Daar wordt een speciale fanzone voor hen ingericht met een passend muzikaal programma. De eindstrijd wordt daar echter niet uitgezonden. Ajax verkocht binnen een half uur de beschikbare 10.000 kaarten voor de finale in de Friends Arena met een capaciteit van ruim 54.000 toeschouwers.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

10 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • luckykes +4773 19 May 2017 om 14:10 Rang: Wereldkampioen
    Ajax droeg in zijn laatste Europese finale in 1996 ook het thuisshirt.


    Oei als dat maar goed komt.
    Toen verloor Ajax van Juventus met 0-1........
  • mojorisin +14481 19 May 2017 om 14:13 Rang: Utopisch
    Ajax droeg in zijn laatste Europese finale in 1996 ook het thuisshirt.


    Oei als dat maar goed komt.
    Toen verloor Ajax van Juventus met 0-1........

    Je bedoelt van het valsspelende doping-Juventus ? Ach ja, zo moet je het ook niet bekijken, lijkt me verder wel lekker dat je in je thuistenue mag spelen..
  • enigmatisch1 +12840 19 May 2017 om 14:14 Rang: Utopisch
    Ajax droeg in zijn laatste Europese finale in 1996 ook het thuisshirt.


    Oei als dat maar goed komt.
    Toen verloor Ajax van Juventus met 0-1........


    Ik meende dat Ajax en Juventus het na 120 minuten op 1-1 hebben gehouden en dat Juventus daarna de pingels beter nam, .....
  • enigmatisch1 +12840 19 May 2017 om 14:16 Rang: Utopisch
    Je bedoelt van het valsspelende doping-Juventus ? Ach ja, zo moet je het ook niet bekijken, lijkt me verder wel lekker dat je in je thuistenue mag spelen..


    Ja, klopt, die spelers hebben volgens mij allang toegegeven dat ze stimulerende middeltjes hadden gerbuikt. Alleen is de vraag of Frank de Boer en Edgar Davids, op dat moment, ook al nandrolon gebruikten (in die finale) of dat zij dat middel pas zijn gaan gebruiken om hun prestaties te bevorderen ná deze finale.

  • mojorisin +14481 19 May 2017 om 14:20 Rang: Utopisch
    Ja, klopt, die spelers hebben volgens mij allang toegegeven dat ze stimulerende middeltjes hadden gerbuikt. Alleen is de vraag of Frank de Boer en Edgar Davids, op dat moment, ook al nandrolon gebruikten (in die finale) of dat zij dat middel pas zijn gaan gebruiken om hun prestaties te bevorderen ná deze finale.

    Geen idee.. Maar kan me de de beelden van de bloedtransfusies van spelers van Juventus (zoals Cannavaro) nog goed herinneren.. Heel vreemd ook dat ze die CL-titel nooit hebben afgepakt.. Niet dat die dan per se naar Ajax had moeten gaan hoor, want andere ploegen zijn er ook door benadeeld, dus dat zou ook niet eerlijk zijn..
  • 333 half evil +1368 19 May 2017 om 14:22 Rang: Landskampioen
    Lekker boeiend in wat voor shirt je speelt, dat noemen ze dan goed nieuws.
  • enigmatisch1 +12840 19 May 2017 om 14:24 Rang: Utopisch
    Geen idee.. Maar kan me de de beelden van de bloedtransfusies van spelers van Juventus (zoals Cannavaro) nog goed herinneren.. Heel vreemd ook dat ze die CL-titel nooit hebben afgepakt.. Niet dat die dan per se naar Ajax had moeten gaan hoor, want andere ploegen zijn er ook door benadeeld, dus dat zou ook niet eerlijk zijn..


    Goede vraag. Zal wel iets met verjaring zijn of zo, geen idee.
  • mojorisin +14481 19 May 2017 om 14:26 Rang: Utopisch
    Lekker boeiend in wat voor shirt je speelt, dat noemen ze dan goed nieuws.

    Goed nieuws is misschien ook wel wat overdreven, maar wel lekker meegenomen lijkt me om in je thuistenue te spelen.. Vind het iig als supporter wel erg leuk..
  • enigmatisch1 +12840 19 May 2017 om 14:30 Rang: Utopisch
    Goed nieuws is misschien ook wel wat overdreven, maar wel lekker meegenomen lijkt me om in je thuistenue te spelen.. Vind het iig als supporter wel erg leuk..


    Ik denk dat het wel degelijk van belang is. In je eigen shirt mogen spelen is gewoon altijd een psychisch voordeel. Dat wil niet zeggen dat je daardoor, dus, wint, maar een voordeeltje is het natuurlijk zeker.
  • Lof der Zotheid +179 19 May 2017 om 14:41 Rang: Basisspeler
    Ik denk dat het wel degelijk van belang is. In je eigen shirt mogen spelen is gewoon altijd een psychisch voordeel. Dat wil niet zeggen dat je daardoor, dus, wint, maar een voordeeltje is het natuurlijk zeker.


    Buiten dat. Winning flow. Begin met alle onderdelen te winnen, hoe klein dan ook. Loting thuisploeg, toss, etc.

Meer over