'Feyenoord-aanvaller Elia kiest voor deze opvallende club'

'Feyenoord-aanvaller Elia kiest voor deze opvallende club'
19 Mei 2017 12:07

Feyenoord-aanvaller Eljero Elia maakte meteen na het behalen van het kampioenschap bekend dat hij deze zomer een transfer wil maken. De vleugelaanvaller zei nog één keer op een hoger niveau uit te willen komen en bedankt dus voor een avontuur in de Champions League met Feyenoord.

Het Turkse medium Fanatik meldt vrijdag dat zijn nieuwe club al bekend is: Medipol Basaksehir. Eerder werd de dertigjarige vleugelspeler ook al in verband gebracht met een transfer naar een andere club in Istanbul. Bij Fenerbahçe zou hij in beeld zijn als kandidaat-opvolger van Jeremain Lens, maar het wordt dus waarschijnlijk Basaksehir.

Die club staat op verrassend de tweede plek in de competitie met koploper Besiktas nog altijd in het zicht. Het verschil is momenteel twee punten. Bovendien haalde de club de finale van het bekertoernooi door Fenerbahçe uit te schakelen. Basaksehir en Elia zouden al een akkoord hebben.

Gerucht Dit bericht is gebaseerd op bronnen waarvan niet kan worden bepaald of ze betrouwbaar zijn.
SoccerNews.nl wil u het nieuwtje echter niet onthouden. Lees en bediscussieer het bericht met plezier, maar neem het nieuws wel met een korreltje zout.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

23 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • BHJ -4304 19 May 2017 om 12:19 Rang: Utopisch
    Elia wil hoger op....Elia kiest

    Alsof hij clubs die hoger zijn voor het kiezen heeft, schei toch uit.
    Fener is vrijwel gelijk aan Feyenoord en die 2e plek....tja.....Willem 2 is hier ook wel eens 2e geworden. Een club die een keer 2e wordt is zeker niet hoger.

    Overigens, die hele Turkse competitie is net zo matig als die van ons. Dus hoger op, dat doe je in Duitsland, Engeland, Spanje en misschien nog Italie, Portugal of Frankrijk, maar Turkije doe je voor de poen.

    Geeft niet, maar draai er niet zo omheen.

  • FR-Zuid! -1072 19 May 2017 om 12:32 Rang: Goddelijk

    Geeft niet, maar draai er niet zo omheen.


    Zeker als dit maar een gerucht is... En ik Elia Feyenoord niet zie verruilen voor een sportieve uitdaging om zichzelf te bewijzen en dan naar Turkije gaat
  • feyenoord_010 +9 19 May 2017 om 12:56 Rang: Ballenjongen
    Dan is dit niet een stap om hoger te gaan spelen, maar een stap om meer te gaan verdienen. Basaksehir is een leuk clubje die het dit seizoen zeer zeker goed doet. Als de scheidsrechters eerlijk hadden gefloten waren ze al KAMPIOEN van Turkije. Maar corruptie in het voetbal in Turkije speelt de laatste 2 jaar zeer duidelijk en de bond beslist wie er kampioen wordt.
  • Spons -308 19 May 2017 om 13:56 Rang: Basisspeler
    De ratten verlaten het zinkende schip.
  • Spons -308 19 May 2017 om 14:00 Rang: Basisspeler
    Dan is dit niet een stap om hoger te gaan spelen, maar een stap om meer te gaan verdienen. Basaksehir is een leuk clubje die het dit seizoen zeer zeker goed doet. Als de scheidsrechters eerlijk hadden gefloten waren ze al KAMPIOEN van Turkije. Maar corruptie in het voetbal in Turkije speelt de laatste 2 jaar zeer duidelijk en de bond beslist wie er kampioen wordt.


    Zonder Nijhuis was Feyenoord toch ook geen kampioen? Ironisch dat je hier een punt van maakt.
  • flexen +5096 19 May 2017 om 14:03 Rang: Goddelijk
    Kwam transfervrij binnen, mag lopen en staan waar ie wil.
    Of dat ie nou wil cashen, een sportieve uitdaging wil of al is het alleen omdat ie Turkse pizza zo lekker vindt

    Doe lekker wat jij wil, held!
  • flexen +5096 19 May 2017 om 14:04 Rang: Goddelijk
    Zonder Nijhuis was Feyenoord toch ook geen kampioen? Ironisch dat je hier een punt van maakt.
    Hahahahah hoe mooi wil je het hebben, de club waar je het meest onnodige puntverlies van het seizoen hebt geleden ga je lopen promoten hier .

    Volgend jaar weer 3 Rotterdamse clubs in de ED, lekker hoor
  • Spons -308 19 May 2017 om 14:07 Rang: Basisspeler
    hahah hoe mooi wil je het hebben, de club waar je het meest onnodige puntverlies van het seizoen hebt geleden ga je lopen promoten hier .

    Volgend jaar weer 3 Rotterdamse clubs in de ED, lekker hoor


    Vind ik ook. Sparta en Excelsior hebben hart voor het Nederlands voetbal getoond, door de derde club van Rotterdam zes punten af te snoepen.

    Hartelijk dank vrienden van Sparta en Excelsior.
  • flexen +5096 19 May 2017 om 14:08 Rang: Goddelijk
    Vind ik ook. Sparta en Excelsior hebben hart voor het Nederlands voetbal getoond, door de derde club van Rotterdam zes punten af te snoepen.

    Hartelijk dank vrienden van Sparta en Excelsior.
    Hahahaha en wie heeft er gelijk gespeeld tegen Excelsior? Nota bene in de periode dat je cluppie in bloedvorm was .

    Dat wij hebben verloren van Excelsior was alleen maar mooier achteraf, hattrick Kuyt, 100e goal, kampioen in eigen stadion en ga zo maar door
  • mojorisin +13303 19 May 2017 om 14:09 Rang: Utopisch
    Misschien qua naam opvallend, kende die club niet eens.. Maar ze zullen wel het hoogste salaris hebben geboden, niks mis mee verder.. Maar dan moet hij er niet mee aankomen dat hij een niveautje hoger wilde, want dat vind ik in dit geval zeker niet..
    Vind trouwens dat het geen ramp is voor Feyenoord dat hij vertrekt, te wisselvallig en waarschijnlijk ook duur qua salaris.. Lijkt me makkelijk op te vangen met een beetje creativiteit op de transfermarkt..
  • enigmatisch1 +12043 19 May 2017 om 14:11 Rang: Utopisch
    Misschien qua naam opvallend, kende die club niet eens..


    Die club heeft net het Fenerbahce van onze bondscoach uitgeschakeld in de beker. Mede daardoor kan Dickie, wellicht, eerder aan zijn klus bij oranje beginnen dan gedacht.
  • Spons -308 19 May 2017 om 14:15 Rang: Basisspeler
    haha en wie heeft er gelijk gespeeld tegen Excelsior? Nota bene in de periode dat je cluppie in bloedvorm was .

    Dat wij hebben verloren van Excelsior was alleen maar mooier achteraf, hattrick Kuyt, 100e goal, kampioen in eigen stadion en ga zo maar door


    Tja.. voor Rotterdamse begrippen is dat mooi. Zelfs bij AZ en Twente zouden ze zich dusdanig schamen voor die wanvertoning dat een eventuele huldiging een week later minder charme zou hebben. Zo niet in Rotterdam.. daar trokken 250k werklozen feestend de straat op om het kampioenschap van de armoede na 18 jaar te kunnen vieren. Ach ja.. In Rotterdam bouwen ze gewoon graag een feestje. De tweede plek werd destijds ook gevierd met een uitverkocht stadion.
  • mojorisin +13303 19 May 2017 om 14:16 Rang: Utopisch
    Die club heeft net het Fenerbahce van onze bondscoach uitgeschakeld in de beker. Mede daardoor kan Dickie, wellicht, eerder aan zijn klus bij oranje beginnen dan gedacht.

    Mooi, netjes van ze.. Weet verder niks over die club, zal wel een rijke geldschieter achter zitten neem ik aan ?
  • HanV +1688 19 May 2017 om 14:20 Rang: Wereldspeler
    Mooi, netjes van ze.. Weet verder niks over die club, zal wel een rijke geldschieter achter zitten neem ik aan ?


    Vermoedelijk wel, de Erdogan schijnt ook iets met die club te maken te hebben.
  • flexen +5096 19 May 2017 om 14:21 Rang: Goddelijk
    Tja.. voor Rotterdamse begrippen is dat mooi. Zelfs bij AZ en Twente zouden ze zich dusdanig schamen voor die wanvertoning dat een eventuele huldiging een week later minder charme zou hebben. Zo niet in Rotterdam.. daar trokken 250k werklozen feestend de straat op om het kampioenschap van de armoede na 18 jaar te kunnen vieren. Ach ja.. In Rotterdam bouwen ze gewoon graag een feestje. De tweede plek werd destijds ook gevierd met een uitverkocht stadion.
    Nee dat was juist het allerlekkerste, de nr2 nog een laatste keer het gevoel geven dat er wat te halen viel. Om vervolgens nog een laatste keer die teleurgestelde koppen op tv te zien.
    Ik vond het vorig seizoen al zielig voor Ajax, dit seizoen was het helemaal sneu hoe jullie 2e eindigden.
  • enigmatisch1 +12043 19 May 2017 om 14:22 Rang: Utopisch
    Mooi, netjes van ze.. Weet verder niks over die club, zal wel een rijke geldschieter achter zitten neem ik aan ?


    Rijke geldschieter, of niet, de club is 'heropgericht en van naam veranderd' in 2014. Stadion vernoemd naar die bondscoach Fatih Terim en beetje aanschurkend tegen Erdogan. Sowieso weten we natuurlijk allang dat de Turkse competitie, net als die in landen als Bulgarije, Griekenland en Roemenië, eigenlijk allang niet meer bestaat en een speelbal is van georganiseerde misdaad, goksyndicaten en ander geboefte. Mooi land om te wonen en leven, geweldige mensen en lekker heel veel geld verdienen, maar in sportieve zin is de competitie daar net zoiets als de World Wrestling Federation (of WWE zoals dat tegenwoordig heet). Het is eigenlijk allemaal nep.
  • Spons -308 19 May 2017 om 14:26 Rang: Basisspeler
    dat was juist het allerlekkerste, de nr2 nog een laatste keer het gevoel geven dat er wat te halen viel. Om vervolgens nog een laatste keer die teleurgestelde koppen op tv te zien.
    Ik vond het vorig seizoen al zielig voor Ajax, dit seizoen was het helemaal sneu hoe jullie 2e eindigden.


    Sneu waren de huilende gezichten van 52.000 Feyenoordsupporters die een tweede hypotheek hadden genomen, om samen in een vol stadion op een televisieteam hun cluppie vernederd te zien worden door het kleine broertje uit Rotterdam. Dat is nog eens stijlvol kampioen worden. Extra pijnlijk moet het bovendien geweest zijn dat het Ajax publiek in Tilburg meer sfeer maakte dan een uitverkochte kuip in de kampioenswedstrijd. Hoewel ze het niet zullen toegeven wisten zij ook wel dat Ajax al lang geen moer meer gaf om de titel.
  • putang ina +620 19 May 2017 om 14:29 Rang: Basisspeler
    Tja.. voor Rotterdamse begrippen is dat mooi. Zelfs bij AZ en Twente zouden ze zich dusdanig schamen voor die wanvertoning dat een eventuele huldiging een week later minder charme zou hebben. Zo niet in Rotterdam.. daar trokken 250k werklozen feestend de straat op om het kampioenschap van de armoede na 18 jaar te kunnen vieren. Ach ja.. In Rotterdam bouwen ze gewoon graag een feestje. De tweede plek werd destijds ook gevierd met een uitverkocht stadion.

    Moet jij niet naar bed?morgenochtend weer 5 uur opstaan,de kas in om tomaatjes te plukken
  • Lof der Zotheid +179 19 May 2017 om 14:31 Rang: Basisspeler
    Sneu waren de huilende gezichten van 52.000 Feyenoordsupporters die een tweede hypotheek hadden genomen, om samen in een vol stadion op een televisieteam hun cluppie vernederd te zien worden door het kleine broertje uit Rotterdam. Dat is nog eens stijlvol kampioen worden. Extra pijnlijk moet het bovendien geweest zijn dat het Ajax publiek in Tilburg meer sfeer maakte dan een uitverkochte kuip in de kampioenswedstrijd. Hoewel ze het niet zullen toegeven wisten zij ook wel dat Ajax al lang geen moer meer gaf om de titel.



    Heerlijk daarentegen om jouw complex hier overal terug te lezen. Tranen met tuiten inmiddels. Van het lachen dan, he!

    Doorgaan! Vooral doorgaan!
  • Spons -308 19 May 2017 om 14:40 Rang: Basisspeler
    Heerlijk daarentegen om jouw complex hier overal terug te lezen. Tranen met tuiten inmiddels. Van het lachen dan, he!

    Doorgaan! Vooral doorgaan!


    Oh met die tranen van het lachen zit het wel goed. Het imagosucces van de titel van Feyenoord stelt feitelijk niets voor, omdat ze zelfs in Rotterdam weten dat Ajax de betere was dit seizoen. Het financiële succes is eveneens verwaarloosbaar, omdat de gemiste champions league inkomsten simpelweg door Ajax en PSV gecompenseerd kunnen worden door een bankzitter te verkopen. Ten aanzien van het sportieve succes is het lachen ten slotte pas net begonnen. Als uitwedstrijdjes in Amsterdam en bij Excelsior al tot totale vernedering leiden, kunnen we onze lol op wanneer dit zooitje volgend seizoen de champions league in gaat.
  • Lof der Zotheid +179 19 May 2017 om 14:46 Rang: Basisspeler
    Oh met die tranen van het lachen zit het wel goed. Het imagosucces van de titel van Feyenoord stelt feitelijk niets voor, omdat ze zelfs in Rotterdam weten dat Ajax de betere was dit seizoen. Het financiële succes is eveneens verwaarloosbaar, omdat de gemiste champions league inkomsten simpelweg door Ajax en PSV gecompenseerd kunnen worden door een bankzitter te verkopen. Ten aanzien van het sportieve succes is het lachen ten slotte pas net begonnen. Als uitwedstrijdjes in Amsterdam en bij Excelsior al tot totale vernedering leiden, kunnen we onze lol op wanneer dit zooitje volgend seizoen de champions league in gaat.



    Hahaha! Ga door! Ga door!

    Je weet immers perfect hoe je Feyenoordsupporters het hardste raakt!

    Buikpijn van het lachen inmiddels! Vooral omdat iedereen die jouw reacties leest dat er een enorme jaloezie in je zit. En dat je dat compenseert door hard te schreeuwen. Geeft niet. Uiteindelijk is diep van binnen iedereen Feyenoorder. Hand in hand, mattie! Hand in hand!
  • Spons -308 19 May 2017 om 15:07 Rang: Basisspeler
    Hahaha! Ga door! Ga door!

    Je weet immers perfect hoe je Feyenoordsupporters het hardste raakt!

    Buikpijn van het lachen inmiddels! Vooral omdat iedereen die jouw reacties leest dat er een enorme jaloezie in je zit. En dat je dat compenseert door hard te schreeuwen. Geeft niet. Uiteindelijk is diep van binnen iedereen Feyenoorder. Hand in hand, mattie! Hand in hand!


    Ik zou eens een dokter raadplegen.. Als je iedere reactie opnieuw wilt onderstrepen hoe erg je buikpijn is zal de goulash van gisteravond niet al te best gevallen zijn.

    En jaloers? Waarop? Een kampioenschap van de armoede na 18 jaar? Dan kan ik ook wel jaloers worden op AZ, Twente, DWS en DOS. Voor het gevoel van binnen dat je met iedereen hand in hand wilt lopen heb ik overigens een andere definitie.. Al past dat gevoel prima bij Feyenoordsupporters, met stijliconen als Knotje Karsdorp, bijgeknipte Bilal, Baywatch Vilhena en straks Amrabattie.
  • Lof der Zotheid +179 19 May 2017 om 15:13 Rang: Basisspeler