'Borussia Dortmund brengt officieel bod uit op Younes'

'Borussia Dortmund brengt officieel bod uit op Younes'
19 Mei 2017 09:44

De strijd om de handtekening van de Duitse buitenspeler Amin Younes van Ajax lijkt officieel begonnen te zijn. Het medium Tuttomercatoweb brengt namelijk groot dat Borussia Dortmund een officieel bod uitgebracht heeft op de vleugelspits van de Amsterdammers. De aanbieding van de werkgever van Pierre-Emerick Aubameyang zou afgewezen zijn door Marc Overmars.

De bovenstaande website meldt dat de technisch directeur van Borussia zich onlangs gemeld heeft bij de Johan Cruijff ArenA met een officieel bod op Younes. De Duitsers zouden liefst twaalf miljoen euro willen betalen voor de buitenspeler, die nog een contract heeft tot medio 2018 in Amsterdam, met een optie voor nog een jaar. Directeur spelerszaken Overmars zou de aanbieding naar de prullenbak hebben verwezen.

Naar verluidt heeft Ajax wel een tegenaanbieding gedaan: als Borussia Dortmund twintig miljoen euro betaalt, mogen ze Younes overnemen van Ajax. Dat is toch een pittige vraagprijs voor de vleugelspits, die niet wist te imponeren in de eerste seizoenshelft van de Eredivisie. Ook clubs als RB Leipzig, Borussia Mönchengladbach en het Spaanse Sevilla zouden Younes over willen nemen.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

23 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • DeSteek +5060 19 May 2017 om 09:53 Rang: Goddelijk
    Hoop dat dit potje blufpoker van Marc goed uitpakt.
  • BHJ -4304 19 May 2017 om 09:54 Rang: Utopisch
    De Pol klopt natuurlijk nooit. Het is nooit de gek die het vraagt, dus een bizarre vraagprijs bestaat niet.

    Anyway, als er zoveel ploegen in de race zijn. Dan kan je er lijkt me meer uithalen dan 12 miljoen. Als ik ergens technisch directeur was, zou ik het niet betalen.
  • Seagal +13854 19 May 2017 om 10:23 Rang: Goddelijk
    ik geloof er niks van. die hebben geweldige spelers als Reus en Dembele op de flank staan en dan kom je nu aanzetten met Younes?
  • Hupweereentrein +4299 19 May 2017 om 10:33 Rang: Utopisch
    ik geloof er niks van. die hebben geweldige spelers als Reus en Dembele op de flank staan en dan kom je nu aanzetten met Younes?


    Sevilla, Gladbach, Dortmund,, RB leipzig is tot nu toe het lijstje wat in een paar dagen in de media is opgedoken. We gaan kijken wat er allemaal echt concreet wrodt en hoe Yuones /Overmars hierin staan.

    Maar als de scouting van al deze clubs iets in m zien. Waarom zou jij t dan direct beter zien Seagal?

    Overigens vins ik t prima als younes blijft, maar dit is een speler die wel te vervangen valt.
  • Seagal +13854 19 May 2017 om 10:38 Rang: Goddelijk
    Sevilla, Gladbach, Dortmund,, RB leipzig is tot nu toe het lijstje wat in een paar dagen in de media is opgedoken. We gaan kijken wat er allemaal echt concreet wrodt en hoe Yuones /Overmars hierin staan.

    Maar als de scouting van al deze clubs iets in m zien. Waarom zou jij t dan direct beter zien Seagal?

    Overigens vins ik t prima als younes blijft, maar dit is een speler die wel te vervangen valt.


    omdat ik een hoop scouts niet serieus neem, al neem ik die van Dortmund wel degelijk serieus. je zegt zelf al dat hij voor Ajax vervangbaar is en Dortmund is nog van een veel hoger niveau. Leipzig en Gladbach geloof ik wel maar Dortmund is toch echt een stapje te hoog voor Younes


  • DeSteek +5060 19 May 2017 om 10:38 Rang: Goddelijk
    Sevilla, Gladbach, Dortmund,, RB leipzig is tot nu toe het lijstje wat in een paar dagen in de media is opgedoken. We gaan kijken wat er allemaal echt concreet wrodt en hoe Yuones /Overmars hierin staan.

    Maar als de scouting van al deze clubs iets in m zien. Waarom zou jij t dan direct beter zien Seagal?

    Overigens vins ik t prima als younes blijft, maar dit is een speler die wel te vervangen valt.

    Zeker, je moet het ijzer smeden als het heet is. Ik blijf Youness een uitstekende voetballer in de een tegen een situatie vinden, maar zijn rendement is veel te laag en dan met name de 100% kansen. In de afronding of eindfase is hij beperkt.
  • flexen +5096 19 May 2017 om 10:52 Rang: Goddelijk
    Niet verkeerd, voor een rendementloze buitenspeler van de nr2
  • mojorisin +13303 19 May 2017 om 11:01 Rang: Utopisch
    Contract tot 2018 met een optie voor nog een jaar, van welke kant ?
    12 miljoen vind ik een vrij aardig bedrag voor hem met een 1-jarig contract, zou ik zeker doen..
  • DeSteek +5060 19 May 2017 om 11:01 Rang: Goddelijk
    Niet verkeerd, voor een rendementloze buitenspeler van de nr2

    Ligt eraan! Als ze de EL winnen, zijn ze de nummer 1, maar ik snap dat je behoudend bent en niet de huid wilt verkopen voordat de beer geschoten is .
    Oh en laat me niet "één zwaluw maakt nog geen zomer" zeggen hè
  • DeSteek +5060 19 May 2017 om 11:03 Rang: Goddelijk
    Contract tot 2018 met een optie voor nog een jaar, van welke kant ?
    12 miljoen vind ik een vrij aardig bedrag voor hem met een 1-jarig contract, zou ik zeker doen..

    Dat zou zakelijk gezien (akkoord gaan met het openingsbod bod -mits dit waar is-) erg schlemielig zijn denk ik.
  • mojorisin +13303 19 May 2017 om 11:06 Rang: Utopisch
    Dat zou zakelijk gezien (akkoord gaan met het openingsbod bod -mits dit waar is-) erg schlemielig zijn denk ik.

    Natuurlijk moet je er meer proberen uit te halen, maar op zich vind ik 12 miljoen een goed bedrag.. Eerst woensdag maar even afwachten, misschien speelt hij de pannen van het dak..
  • Hupweereentrein +4299 19 May 2017 om 11:06 Rang: Utopisch
    Contract tot 2018 met een optie voor nog een jaar, van welke kant ?
    12 miljoen vind ik een vrij aardig bedrag voor hem met een 1-jarig contract, zou ik zeker doen..

    Van Ajax kant. Dus het is gewoon nog 2 jaar contract, tenzij Ajax m gratis wil lozen.
  • mojorisin +13303 19 May 2017 om 11:08 Rang: Utopisch
    Van Ajax kant. Dus het is gewoon nog 2 jaar contract, tenzij Ajax m gratis wil lozen.

    Oke, dan had ik die allang gelicht.. En wordt het wel een ander verhaal, zou ik meer vragen dan die 12 miljoen..
  • DeSteek +5060 19 May 2017 om 11:09 Rang: Goddelijk
    Natuurlijk moet je er meer proberen uit te halen, maar op zich vind ik 12 miljoen een goed bedrag.. Eerst woensdag maar even afwachten, misschien speelt hij de pannen van het dak..

    Ik hoop dat Veltman 2 x scoort, dan zijn we daar vanaf en dan kan de beste rechtsback van NL eindelijk daar staan waar hij hoort te staan en met een beetje geluk bijtekenen.
    Voor Klaassen geldt dat dit het moment is voor een financiële stap vooruit.
  • Seagal +13854 19 May 2017 om 11:14 Rang: Goddelijk
    Ik hoop dat Veltman 2 x scoort, dan zijn we daar vanaf en dan kan de beste rechtsback van NL eindelijk daar staan waar hij hoort te staan en met een beetje geluk bijtekenen.
    Voor Klaassen geldt dat dit het moment is voor een financiële stap vooruit.


    je kan beter hopen dat Veltman er niet verantwoordelijk voor is dat de tegenstander 2x scoort
  • DeSteek +5060 19 May 2017 om 11:15 Rang: Goddelijk
    je kan beter hopen dat Veltman er niet verantwoordelijk voor is dat de tegenstander 2x scoort

    Of de scheids hem 2 x geel toont
  • Maikel de Lange +401 19 May 2017 om 11:18 Rang: Redactie
    Of de scheids hem 2 x geel toont

    Ik ga voor Kenny Tete in de basis
  • DeSteek +5060 19 May 2017 om 11:26 Rang: Goddelijk
    Ik ga voor Kenny Tete in de basis

    Ìk denk dat welhaast iedere Ajax-fan daarop hoopt.
  • mojorisin +13303 19 May 2017 om 11:30 Rang: Utopisch
    Ìk denk dat welhaast iedere Ajax-fan daarop hoopt.

    Ja, behalve de hoofdtrainer helaas.. Het is ook niet zo dat Veltman het echt slecht doet ofzo, maar vooral verdedigend is Tete veel sterker en voetballend vind ik hem ook niet echt minder dan Veltman..
  • Maikel de Lange +401 19 May 2017 om 11:35 Rang: Redactie
    Ja, behalve de hoofdtrainer helaas.. Het is ook niet zo dat Veltman het echt slecht doet ofzo, maar vooral verdedigend is Tete veel sterker en voetballend vind ik hem ook niet echt minder dan Veltman..

    Ik vind Veltman toch altijd een liability. Die man pakt in het eerste kwartier waarschijnlijk al een gele kaart en vervolgens loopt ie de hele wedstrijd op eieren, daar kun je vergif op innemen, dat kunnen we inmiddels wel een Veltmannetje noemen
  • Bakema -195 19 May 2017 om 13:19 Rang: Goddelijk
    Meer dan prima reactie van Overmars en Ajax.

    Ze beginnen het te leren.
  • doncast +647 19 May 2017 om 14:20 Rang: Aanvoerder
    ja waarom een eerste bod accepteren zeker als er meer clubs al ene beetje navraag gedaan hebben sta je daar wel lekker sterk in als een overmars.

    neemt niet weg dat 12 mil een leuk en lekker bedrag is voor een younes al vind ik hem geen slechte speler hij mist alleen de koelbloedigheid zoals een dolberg dat wel heeft.

    denk dat overmars trouwens gokt op een 15 mil dan met zijn loon ook bij afgeschreven een 10 mil winst op hem wat ook wel weer een lekker bedrag is dan.
  • Morfe0 -8795 19 May 2017 om 16:07 Rang: Utopisch
    12 miljoen is veel, maar vergis je niet.
    Topclubs kijken alleen naar Europese wedstrijden, Laat Younes 4 goals en 3 assists hebben gegeven in de EL..
    Hij heeft de meeste Succesvolle Dribbels van de gehele EL , dat zegt veel bij die clubs.

    Dat hij het in de Eredivisie niet altijd laat zien is wat anders, maar daar kijken de meeste clubs niet naar.. de EL word veel meer bekeken , als je in Europese potten goed presteert , dan kan je een klapper maken.