Ajax-fans reageren op loting: 'Precies wat we niet wilden...'

Ajax-fans reageren op loting: 'Precies wat we niet wilden...'
21 April 2017 13:16
© ProShots

Ajax werd vrijdagmiddag aan Olympique Lyon gekoppeld voor de halve finales van de Europa League. De Amsterdammers spelen eerst thuis en gaan vervolgens op bezoek in Frankrijk. Een lastige opgave, denken veel Ajax-supporters...


















Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

9 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Diamant +40 21 Apr 2017 om 13:37 Rang: Amateur
    Kan wel een linke tegenstander zijn, bij AZ zag je in die thuiswedstrijd dat ze het aardig onder controle hadden en AZ had er zelf best wat kunnen scoren maar in de tweede helft vloog iedere counter van Lyon in de goal en stond er uiteindelijk een 1-4 op het scorebord. In die uitwedstrijd liet AZ het ook wel gigantisch lopen, lag niet zozeer aan de sterkte van Lyon. Ik zie Ajax echt wel van Lyon winnen.
  • BHJ -4314 21 Apr 2017 om 13:47 Rang: Utopisch
    Aldus 8 twitteraars
  • NMachiavelli -228 21 Apr 2017 om 13:53 Rang: Aankomend talent
    Schapen/kudde-gedrag. Typisch Nederland.

    Als men ook maar 1 wedstrijd van Lyon heeft gezien, weetje dat Lyon defensief erg zwak is en gewoon te pakken is. Vooral thuis.
  • Amateur 3.5 +253 21 Apr 2017 om 14:47 Rang: Talent
    Lyon is geen makkelijke loting, tuurlijk had ik liever Celta gehad, maar of het de moeilijkste is? Denk dat ik liever Lyon heb dan United.
  • Pieter Baas +114 21 Apr 2017 om 14:47 Rang: Steward
    Eerst thuis spelen lijkt me juist een voordeel. Als je thuis goed presteert, kan je met een voorsprong (en dus zelfvertrouwen) naar het uitduel. Is beter dan met een achterstand aan het thuisduel beginnen...
  • Amateur 3.5 +253 21 Apr 2017 om 14:49 Rang: Talent
    Eerst thuis spelen lijkt me juist een voordeel. Als je thuis goed presteert, kan je met een voorsprong (en dus zelfvertrouwen) naar het uitduel. Is beter dan met een achterstand aan het thuisduel beginnen...


    Met een achterstand aan een uitduel beginnen is veel kutter dan met een achterstand aan een thuisduel beginnen, vooral als er eerst thuis wat Lyon-goals gevallen zijn.
  • Pieter Baas +114 21 Apr 2017 om 15:02 Rang: Steward
    Met een achterstand aan een uitduel beginnen is veel kutter dan met een achterstand aan een thuisduel beginnen, vooral als er eerst thuis wat Lyon-goals gevallen zijn.

    Echter in jou scenario ga je er vanuit dat Ajax de eerste wedstrijd verliest. Als je thuisvoordeel niet telt voor Ajax, hoef je dat in de uitwedstrijd ook niet te doen voor Lyon. Je logica gaat dus niet op. Als je thuisvoordeel als factor telt, is eerst thuis spelen beter.
  • Bennos52 +239 21 Apr 2017 om 15:39 Rang: Basisspeler
    Als Ajax in de EL wedstrijden het niveau haalt van S04 thuis is er niets aan de hand. Dan kunnen ze alle drie overgebleven teams aan. Zou mij niets verbazen als Ajax in de finale tegen Celta moet. Vind MU nl niet overtuigen.
  • NielsK +9449 21 Apr 2017 om 15:41 Rang: Goddelijk
    Mooi affiche hoewel ze hier in Lyon het jammer vinden voor Ajax :x

Meer over