Veltman laakt beslissing van de scheidsrechter

Veltman laakt beslissing van de scheidsrechter
21 April 2017 07:41

Rechtsback Joël Veltman had het op donderdagavond op een gegeven moment toch behoorlijk gedaan bij de Ajax-supporters. En terecht, want de verdediger pakte een wel heel erg domme tweede gele kaart, waardoor hij kon douchen. De stopper vertelt nu aan NUsport dat hij het totaal niet eens is met de beslissing van de scheidsrechter.

Veltman zegt eerst: "Ik heb hier eerst twee televisies vol gescholden. De materiaalmensen van Ajax waren er ook. Met hen ging ik uit mijn dak toen Nick de 3-1 maakte." De arbiter heeft het gedaan bij de Oranje-international. "Bij mijn eerste gele kaart zei de scheidsrechter dat het een optelsom was. Dat kan gebeuren. Maar bij de tweede gele kaart kon ik weinig doen. Ik kan moeilijk verdwijnen uit het veld. Nu deed de tegenstander alsof ik hem opving en kreeg ik weer geel."

De rechtsback besefte dat Ajax het moeilijk zou krijgen met tien man. "Eigenlijk hoopte ik in eerste instantie dat de ploeg de verlenging zou halen. Het was dichthouden. Het werd toch 3-0 ,maar toen scoorden we dus alsnog. Ik had de ploeg graag geholpen, maar dat het alsnog gelukt is maakt me zeker niet minder blij."

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

17 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • luckykes +4409 21 Apr 2017 om 07:50 Rang: Wereldkampioen
    Niet jammeren Veltman, gewoon een domme overtreding want je blokkeerde wel degelijk.
  • NielsK +9248 21 Apr 2017 om 08:07 Rang: Goddelijk
    Niet jammeren Veltman, gewoon een domme overtreding want je blokkeerde wel degelijk.

    Het lijkt wel of hij het allemaal niet helemaal snapt! Blokkeren is gewoon een gele kaart, punt!

    Off: Ajacieden, gefeliciteerd met de ontsnapping en dus over 2 wedstrijden de overwinning! Nu een Belgische club (als die er nog in zit, niet gekeken)
  • Seagal +14075 21 Apr 2017 om 11:09 Rang: Goddelijk
    makkelijk om het op de scheids te schuiven als je zelf zo een domme kaart pakt. ik vond dat je die kaart gewoon kan geven. die Tete kwam erin en liet gelijk zien dat hij de veel betere en slimmere rechtsback is
  • Morfe0 -8859 21 Apr 2017 om 11:13 Rang: Utopisch
    Ach houd je bek man Veltman , je speelde als een krant , het was een oliedomme overtreding , die 2e gele was goedkoop klopt , want hij loopt tegen hem aan.

    Maar ik heb wel opgelet hoeveel Overtredingen Veltman voor zijn 1e gele maakte , dat waren al een stuk of 5-6 overtredingen alvorens hij geel kreeg , dus hij moet niet jammeren , als hij een Nederlandse scheids had gehad, was hij er al veel eerder vanaf gemoeten.
  • Seagal +14075 21 Apr 2017 om 11:15 Rang: Goddelijk
    Ach houd je bek man Veltman , je speelde als een krant , het was een oliedomme overtreding , die 2e gele was goedkoop klopt , want hij loopt tegen hem aan.

    Maar ik heb wel opgelet hoeveel Overtredingen Veltman voor zijn 1e gele maakte , dat waren al een stuk of 5-6 overtredingen alvorens hij geel kreeg , dus hij moet niet jammeren , als hij een Nederlandse scheids had gehad, was hij er al veel eerder vanaf gemoeten.


    sowieso snap ik niet wat FdB en nu ook Bosz zien in die Veltman. als je zo een Tete ziet spelen moet Bosz toch ook zien dat die veel meer kwaliteit heeft. die heb ik volgens mij nog nooit een domme actie zien maken waar Veltman dat wel al jaren lang doet in Europa
  • Morfe0 -8859 21 Apr 2017 om 11:17 Rang: Utopisch
    sowieso snap ik niet wat FdB en nu ook Bosz zien in die Veltman. als je zo een Tete ziet spelen moet Bosz toch ook zien dat die veel meer kwaliteit heeft. die heb ik volgens mij nog nooit een domme actie zien maken waar Veltman dat wel al jaren lang doet in Europa

    Bosz begrijp ik deels wel , hij heeft Traore en Younes op de flanken lange tijd deze competitie op de zeikanten , beide gaan liever naar binnen

    Sinkgraven die erover heen kan op links , en dan is Veltman voetballend wel een stuk beter dan Tete , dat is gewoon zo..
    Maar Veltman is wel zo ontiegelijk domme verdediger , maakt in verdedigend opzichtte gewoon veels te veel fouten..

    Vind dat bij Arias bijvoorbeeld ook hoor , maar Arias is wel een gradatie beter in voetballend gebied dan Veltman , maar is verdedigend ook ontiegelijk kwetsbaar.
  • BHJ -4390 21 Apr 2017 om 11:18 Rang: Utopisch
    Alle Ajax supporters laken Veltman.

    De maat is al een hele tijd vol, rot a.u.b. op.

    Tete viel trouwens sterk in.
  • Seagal +14075 21 Apr 2017 om 11:20 Rang: Goddelijk
    Bosz begrijp ik deels wel , hij heeft Traore en Younes op de flanken lange tijd deze competitie op de zeikanten , beide gaan liever naar binnen

    Sinkgraven die erover heen kan op links , en dan is Veltman voetballend wel een stuk beter dan Tete , dat is gewoon zo..
    Maar Veltman is wel zo ontiegelijk domme verdediger , maakt in verdedigend opzichtte gewoon veels te veel fouten..

    Vind dat bij Arias bijvoorbeeld ook hoor , maar Arias is wel een gradatie beter in voetballend gebied dan Veltman , maar is verdedigend ook ontiegelijk kwetsbaar.


    weet ik niet, hoeveel assists heeft Veltman gemaakt? ik zie bij Tete juist veel meer een drang naar voren
  • Morfe0 -8859 21 Apr 2017 om 11:22 Rang: Utopisch
    weet ik niet, hoeveel assists heeft Veltman gemaakt? ik zie bij Tete juist veel meer een drang naar voren

    Veltman heeft betere passing , die kan gewoon beter combineren dat bedoel ik , voorzet Veltman en Tete beide niet goed , toevallig gister dat Tete een goede voorzet geeft , maar dat doet hij normaliter ook niet.
  • BHJ -4390 21 Apr 2017 om 11:26 Rang: Utopisch
    Veltman heeft betere passing , die kan gewoon beter combineren dat bedoel ik , voorzet Veltman en Tete beide niet goed , toevallig gister dat Tete een goede voorzet geeft , maar dat doet hij normaliter ook niet.


    De lange bal van Veltman is goed, maar de snelheid is minder en volgens mij staat een verdediger er om te verdedigen en dat kan Tete simpelweg een heel stuk beter dan deze pannenkoek.
  • Seagal +14075 21 Apr 2017 om 11:27 Rang: Goddelijk
    Veltman heeft betere passing , die kan gewoon beter combineren dat bedoel ik , voorzet Veltman en Tete beide niet goed , toevallig gister dat Tete een goede voorzet geeft , maar dat doet hij normaliter ook niet.


    ik vind Veltman niet zo speciaal. voor hetzelfde geld kost hij je met zijn actie van gisteren een halve finale waar hij je eerder in de Champions League en Ajax ook aardig wat punten heeft gekost. hij is ook nooit beter geworden waar Tete nu al beter is en kan uitgroeien tot een topback
  • BHJ -4390 21 Apr 2017 om 11:27 Rang: Utopisch
    Veltman heeft betere passing , die kan gewoon beter combineren dat bedoel ik , voorzet Veltman en Tete beide niet goed , toevallig gister dat Tete een goede voorzet geeft , maar dat doet hij normaliter ook niet.


    Daarbij komt, Veltman is 27. Die wordt niet beter dan dit.
    Tete is 21, die heeft nog heel veel rek. Die voorzet, die is al beter geworden en zal alleen nog maar beter worden de komende 6 jaar.

    Kortom, de potentie van Tete is vele malen hoger dan die van Veltman ooit is geweest, als rechtsback.
  • Morfe0 -8859 21 Apr 2017 om 11:37 Rang: Utopisch
    Daarbij komt, Veltman is 27. Die wordt niet beter dan dit.
    Tete is 21, die heeft nog heel veel rek. Die voorzet, die is al beter geworden en zal alleen nog maar beter worden de komende 6 jaar.

    Kortom, de potentie van Tete is vele malen hoger dan die van Veltman ooit is geweest, als rechtsback.

    Ben met je eens dat het totaalplaatje gewoon Tete veel beter is , met name verdedigend geweldig, niemand in de ED heeft een betere sliding dan Tete.
  • tobiasdew +4078 21 Apr 2017 om 11:56 Rang: Wereldkampioen
    Daarbij komt, Veltman is 27. Die wordt niet beter dan dit.
    Tete is 21, die heeft nog heel veel rek. Die voorzet, die is al beter geworden en zal alleen nog maar beter worden de komende 6 jaar.

    Kortom, de potentie van Tete is vele malen hoger dan die van Veltman ooit is geweest, als rechtsback.

    Meh Veltman is net 25 geworden
  • Seagal +14075 21 Apr 2017 om 12:00 Rang: Goddelijk
    Meh Veltman is net 25 geworden


    klopt maar neemt niet weg dat Tete echt de veel betere back is. daar kan je ooit nog heel veel geld voor vangen, bij Veltman kom je waarschijnlijk net op de 7/8 miljoen uit