'Opstelling Ajax: Bosz kiest deze namen'

'Opstelling Ajax: Bosz kiest deze namen'
20 April 2017 09:32

Ajax speelde een week geleden een geweldige partij in de eigen Amsterdam ArenA tegen Schalke 04, dat het überhaupt wat moeilijk heeft de laatste tijd. Op donderdagavond is het tijd voor de return in Gelsenkirchen en vergeleken met het duel van Ajax tegen sc Heerenveen zal trainer Peter Bosz het een en ander wijzigen.

Tegen de Friezen begon Ajax met David Neres op rechtsbuiten en Kasper Dolberg in de spits, maar deze twee spelers beginnen volgens het Algemeen Dagblad op de bank in de Europa League-kwartfinale. Bertrand Traoré staat, net als in de heenwedstrijd, in de punt van de aanval en hij wordt geflankeerd door het grote Ajax-talent Justin Kluivert.

Lasse Schöne speelde de eerste wedstrijd tegen Schalke niet door een schorsing, maar op donderdag staat hij er natuurlijk 'gewoon' weer in, waardoor Donny van de Beek op de bank zit. Daley Sinkgraven is niet van de partij tegen Die Königsblauen en hij wordt vervangen door Nick Viergever op links, waardoor Matthijs de Ligt ingepast wordt in het hart van de verdediging.

Verwachte opstelling Ajax: Onana; Veltman, Sánchez, De Ligt, Viergever; Schöne, Klaassen, Ziyech; Kluivert, Traoré, Younes.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

35 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 09:39 Rang: Utopisch
    Pff, waarom geen Dolberg?
  • DeSteek +5075 20 Apr 2017 om 09:46 Rang: Goddelijk
    Pff, waarom geen Dolberg?

    Ik denk omdat, behoudens de afronding, Traore het uitstekend deed in de thuiswedstrijd.
  • luckykes +4546 20 Apr 2017 om 09:47 Rang: Wereldkampioen
    Pff, waarom geen Dolberg?




    Misschien kleine terugslag na zijn blessure en wilt Bosz geen risico nemen.
    Misschien dat hij tweede helft er nog in komt.
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 09:49 Rang: Utopisch
    Ik denk omdat, behoudens de afronding, Traore het uitstekend deed in de thuiswedstrijd.

    En waar staat een spits voor?
  • mojorisin +13452 20 Apr 2017 om 09:53 Rang: Utopisch
    Ik denk omdat, behoudens de afronding, Traore het uitstekend deed in de thuiswedstrijd.

    Dat, en Dolberg heeft zondag 90 minuten gespeeld en dat was nog niet de bedoeling, dus zal ook iets met 100% fit zijn te maken hebben, dat hij vandaag geen volle wedstrijd kan spelen..
    En ik zie het positief in, staat Traore iig niet op rechts.. En met Dolberg achter de hand kun je in de eindfase nog iets forceren als het nodig is..
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 09:56 Rang: Utopisch
    Dat, en Dolberg heeft zondag 90 minuten gespeeld en dat was nog niet de bedoeling, dus zal ook iets met 100% fit zijn te maken hebben, dat hij vandaag geen volle wedstrijd kan spelen..
    En ik zie het positief in, staat Traore iig niet op rechts.. En met Dolberg achter de hand kun je in de eindfase nog iets forceren als het nodig is..


    Net zoals afgelopen Zondag, Traore op de bank , bevalt me nog beter..

    Kluivert rechts Younes links (Neres heeft 90 minuten gespeeld tegen Heerenveen ) en Dolberg spits.. Dikke prima.
  • mojorisin +13452 20 Apr 2017 om 10:05 Rang: Utopisch
    Net zoals afgelopen Zondag, Traore op de bank , bevalt me nog beter..

    Kluivert rechts Younes links (Neres heeft 90 minuten gespeeld tegen Heerenveen ) en Dolberg spits.. Dikke prima.

    Ik vind Dolberg ook de betere spits, alleen Bosz moet rekening houden met meer factoren, zoals fitheid..
    En ik denk dat de verdediging van Schalke ook niet vrolijk wordt als ze dezelfde voorhoede van Ajax weer voor hun neus zien verschijnen, met Klaassen en Ziyech daarachter, daar hadden ze totaal geen vat op..
    En met Dolberg zetten ze daar een sterke verdediger (Nastasic ?) op, duels uitvechten, terwijl Traore uit de duels blijft en dat zijn die Duitsers niet gewend..
    En met Dolberg achter de hand heb je wel een extra breekijzer als het nodig is, die heb je verder niet..
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:08 Rang: Utopisch
    Ik vind Dolberg ook de betere spits, alleen Bosz moet rekening houden met meer factoren, zoals fitheid..
    En ik denk dat de verdediging van Schalke ook niet vrolijk wordt als ze dezelfde voorhoede van Ajax weer voor hun neus zien verschijnen, met Klaassen en Ziyech daarachter, daar hadden ze totaal geen vat op..
    En met Dolberg zetten ze daar een sterke verdediger (Nastasic ?) op, duels uitvechten, terwijl Traore uit de duels blijft en dat zijn die Duitsers niet gewend..
    En met Dolberg achter de hand heb je wel een extra breekijzer als het nodig is, die heb je verder niet..


    Traore kan er geen klote van, goede techniek hoor , maar een hij is echt blind , veels te onstuimig/onrustig als spits... ik vind het gewoon nog steeds niks , je kan nog zo goed mee voetballen , maar als je 3 a 4 grote kansen per wedstrijd mist , ben je gewoon niet geschikt.
  • Maikel de Lange +402 20 Apr 2017 om 10:09 Rang: Redactie
    Ik denk dat Traoré gewoon een betere optie is tegen die houthakkers van Schalke, jongens. Hij is wat wendbaarder, gebruikt de ruimte wat meer, dat vinden ze niet prettig (zie de actie voorafgaand aan de 2-0 van Klaassen).
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:12 Rang: Utopisch
    Ik denk dat Traoré gewoon een betere optie is tegen die houthakkers van Schalke, jongens. Hij is wat wendbaarder, gebruikt de ruimte wat meer, dat vinden ze niet prettig (zie de actie voorafgaand aan de 2-0 van Klaassen).


    Prima als hij tegenstanders dolt hoor , maar als hij voor de keeper weer faalt , dat kan toch niet man?
    Geef mij maar Dolberg , veel efficienter, en heeft ook nog eens een goede actie want iedereen doet alsof Dolberg niet wendbaar is wat echt onzin is , Zal wel eventjes wat Dolberg acties opzoeken @ Youtube, waarbij hij ook zeer gemakkelijk zijn tegenstanders dolt ,
    Denk maar terug aan die wedstrijd van Celta Da Vigo , goede actie , gemixed met Rendement (goal).
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:13 Rang: Utopisch
    https://www.youtube.com/watch?v=IjKtCX6BdDk

    Dit zie ik Traore niet doen.
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:13 Rang: Utopisch
    https://www.youtube.com/watch?v=p1p7grtNONU
    Of deze
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:14 Rang: Utopisch
    https://www.youtube.com/watch?v=TL3kuYsL1o8

    nou en om een goed beeld over Dolberg te vestigen hier een filmpje ... over vele acties en goals.

    Dolberg =Top , Traore=FLOP
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:15 Rang: Utopisch
    Daarbij Dolberg moest het doen met Traore en Younes op de flanken , waar Traore Neres /Kluivert/Younes op de flanken heeft staan.. lol
  • Milanista +746 20 Apr 2017 om 10:18 Rang: Legende
    Ajax moet proberen Traore te kopen. Het spel is echt stukken beter wanneer hij speelt!
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:26 Rang: Utopisch
    Ajax moet proberen Traore te kopen. Het spel is echt stukken beter wanneer hij speelt!

    Pff, weer zo ene , ja hij kan aardig voetballen , maar Kijk dat laatste filmpje maar eens van 10 minuten van Dolberg, constant nieuwe acties wat je ziet + goals + assists..

    Kijk eens hoe Compleet Dolberg is , wat Traore gewoon niet is , als je Dolberg weet te behouden deze zomer, waarom dan Traore halen man??

    Waanzin!!.. Dolberg is zoveel beter... veel rustiger... die heeft gewoon Total Ball COntrol , wat Traore gewoon TOTAAL maar dan ook echt TOTAAL niet heeft door zijn onstuimigheid.
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:28 Rang: Utopisch
    Dolberg doet me echt een beetje denken aan Zlatan , die rust , overzicht, Actie, GOals, etc...

    Terwijl Traore nooit een Topspits word , dat onstuimigheid krijg je er nu echt niet meer uit.. hij is veels te wild. Typisch Afrikaanse voetballer.
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:29 Rang: Utopisch
    Maar daarom staat Dolberg nu al op de radar van veel clubs (Overmars meldde het ook al helaas voor Ajax-SChalke ) dat Dolberg al veel intresse voor is.
  • mojorisin +13452 20 Apr 2017 om 10:30 Rang: Utopisch
    Daarbij Dolberg moest het doen met Traore en Younes op de flanken , waar Traore Neres /Kluivert/Younes op de flanken heeft staan.. lol

    Bijna iedereen is het er mee eens dat Dolberg de betere echte spits is..
    Maar ik snap Bosz wel dat hij dezelfde voorhoede opstelt als vorige week, waar Schalke totaal geen vat op had.. En nogmaals, Dolberg kan waarschijnlijk na zondag vandaag weer een hele wedstrijd spelen, dus hij houdt hem achter de hand..
    Denk zelfs dat de keuze tussen Schone en Vd Beek een lastige was, die speelde een wereldpot.. Maar goed, in een Europese uitwedstrijd is ervaring ook wel een must natuurlijk..
  • mojorisin +13452 20 Apr 2017 om 10:32 Rang: Utopisch
    Bijna iedereen is het er mee eens dat Dolberg de betere echte spits is..
    Maar ik snap Bosz wel dat hij dezelfde voorhoede opstelt als vorige week, waar Schalke totaal geen vat op had.. En nogmaals, Dolberg kan waarschijnlijk na zondag vandaag weer een hele wedstrijd spelen, dus hij houdt hem achter de hand..
    Denk zelfs dat de keuze tussen Schone en Vd Beek een lastige was, die speelde een wereldpot.. Maar goed, in een Europese uitwedstrijd is ervaring ook wel een must natuurlijk..

    *niet weer een hele wedstrijd
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:34 Rang: Utopisch
    Bijna iedereen is het er mee eens dat Dolberg de betere echte spits is..
    Maar ik snap Bosz wel dat hij dezelfde voorhoede opstelt als vorige week, waar Schalke totaal geen vat op had.. En nogmaals, Dolberg kan waarschijnlijk na zondag vandaag weer een hele wedstrijd spelen, dus hij houdt hem achter de hand..
    Denk zelfs dat de keuze tussen Schone en Vd Beek een lastige was, die speelde een wereldpot.. Maar goed, in een Europese uitwedstrijd is ervaring ook wel een must natuurlijk..


    Schone zal hij nog wel laten staan voor Ervaring , en dat is zijn Pion , dat is zijn ""uitvinding"" aldus hemzelf, ik vind SChone in de omschakeling Ontiegelijk kwetsbaar maar had dat al gemeld , maar hij meld in elke intervieuw dat dat de puzzelstukje was die het compleet maakte..

    Ga er maar niet vanuit dat hij Schone zal passeren.
  • mojorisin +13452 20 Apr 2017 om 10:38 Rang: Utopisch
    Schone zal hij nog wel laten staan voor Ervaring , en dat is zijn Pion , dat is zijn ""uitvinding"" aldus hemzelf, ik vind SChone in de omschakeling Ontiegelijk kwetsbaar maar had dat al gemeld , maar hij meld in elke intervieuw dat dat de puzzelstukje was die het compleet maakte..

    Ga er maar niet vanuit dat hij Schone zal passeren.

    Gaat hij ook niet doen, maar hij heeft er vast wel heel eventjes over nagedacht..
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 10:40 Rang: Utopisch
    Gaat hij ook niet doen, maar hij heeft er vast wel heel eventjes over nagedacht..

    Ik vind Vd Beek wel meer een halfspeler , opvolger Klaassen, Riedewald is de ideale 6, maarja.. iets minder voetballend , maar wel soberder , en weet de momenten te kiezen wanneer hij uit moet stappen in countersituaties tegenstander.
  • Mokumstrots +1978 20 Apr 2017 om 10:54 Rang: International
    https://www.youtube.com/watch?v=TL3kuYsL1o8

    nou en om een goed beeld over Dolberg te vestigen hier een filmpje ... over vele acties en goals.

    Dolberg =Top , Traore=FLOP


    Wat wil je nou precies met die filmpjes zeggen ?? Dat Traore speelt vanavond (tenminste ik zou hetzelfde doen) is toch logisch?

    Het is gebleken dat de verdedigers van Schalke een voetballende spits niet fijn vinden.

    Daarnaast zag je ook weer in de wedstrijd tegen Heerenveen dat de verdedigers van Ajax veel te vroeg de lange bal gingen hanteren omdat zij weten dat Dolberg in de spits staat. Staat Traore in de spits, dan worden ze gedwongen normaal op te bouwen.

    Daarnaast heeft Dolberg een vervelende blessure achter de rug, en heeft tegen Heerenveen 90 minuten gespeeld. Nu is het tijd voor Traore...

  • Mokumstrots +1978 20 Apr 2017 om 10:55 Rang: International
    Ik vind Vd Beek wel meer een halfspeler , opvolger Klaassen, Riedewald is de ideale 6, maarja.. iets minder voetballend , maar wel soberder , en weet de momenten te kiezen wanneer hij uit moet stappen in countersituaties tegenstander.


    Riedewald is helemaal niet de ideale '6'. Daarvoor mist hij niet alleen technisch inzicht maar ook zijn handelingsnelheid is zwaar ondermaats.
  • Seagal +13696 20 Apr 2017 om 11:06 Rang: Goddelijk
    En waar staat een spits voor?


    laat @enigmatisch het maar niet horen. die vind altijd dat een spits helemaal niet afgerekend moet worden op zijn doelpunten
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 11:16 Rang: Utopisch
    Lol lees net dat SChalke Kolasinic en Howedes gewoon opstellen terwijl ze niet 100% fit zijn , omdat de Coach kostte wat kost de EL wil winnen

    Lekker slim dan om 2 spelers die niet fit zijn te laten starten.
  • enigmatisch1 +12349 20 Apr 2017 om 16:49 Rang: Utopisch
    laat @enigmatisch het maar niet horen. die vind altijd dat een spits helemaal niet afgerekend moet worden op zijn doelpunten


    Dat heb jij mij echt never nooit horen zeggen.

    Even bij de feiten blijven:
    Het is jouw stokpaardje om in beoordelingen van ongeveer elke speler of keeper om die puur te beperken tot een simpel statistiekje. Dus, een spits (ongeacht of ie 90 minuten lang zelfs maar een bal raakte) die heeft het alleen goed gedaan als hij scoort, een verdediger die uitstekend heeft gespeeld maar als zijn maatje zijn tegenstander laat scoren dan heeft hij er niets van gebakken en ook keepers' kwaliteiten beoordeel jij puur en alleen op het aantal doelpunten dat hij tegen krijgt.

    En daar ben ik het mee oneens. Een speler op één enkel statistiekje beoordelen en verder op geen enkele manier kijken naar spel en bijdrage aan het team, dat is eenzijdig en geeft aan dat je tunnelvisie hebt. Terwijl voetbal zoveel meer is dan goals alleen.

    Sowieso snijdt jouw mes altijd aan twee kanten. Als jij defensies beoordeelt op de tegendoelpunten, dan betekent dat dus ook gewoon dat bijvoorbeeld de verdediging van PSV (waar hij hier altijd op loopt af te geven) gewoon minstens zo goed is als die van Ajax en Feyenoord. Kijk maar eens goed namelijk naar hoeveel goals ze tot nu toe alledrie tegen krijgen. Gewoon exact zelfde aantal! Dus ben je consequent, dan moet ke erkennen dat alle defensies gewoon exact even goed of slecht zijn. Maar gek genoeg ben je in dat geval altijd inconsequent. Dat is gewoon raar.

    En dát is mijn kritiek op jou. Jij neemt eenzijdige maatstaven, maar past die eenzijdige maatstaven vervolgens selectief toe. Voortaan wel zorgen dat je, als je mij citeert of parafraseert, dat je dat op feitelijke gronden doet. Zoals ik het je hier nogmaals heb uitgelegd!



  • enigmatisch1 +12349 20 Apr 2017 om 16:50 Rang: Utopisch
    En waar staat een spits voor?


    Ja Morf, waar staat een spits voor inderdaad, bij Ajax? Vertel het me maar eens dan. Alleen om goals te maken? Dan zou ik Dolberg echt direct vervagen door Huntelaar. Want Huntelaar scoort meer dan Dolberg. Dus jij bent een fan van de doelpuntenmachine Huntelaar en niet van een voetballer in de spits!

    Nou, dat weten we dan ook weer.
  • BHJ -4327 20 Apr 2017 om 16:58 Rang: Utopisch
    Begrijpelijk, dit was de succesformule in de eerste wedstrijd. Op Schöne na, ik weet niet of ik Vd Beek zou kiezen. Die is voetballend misschien ietsjes minder, maar zit er wel bovenop.
  • BHJ -4327 20 Apr 2017 om 16:58 Rang: Utopisch
    Misschien kleine terugslag na zijn blessure en wilt Bosz geen risico nemen.
    Misschien dat hij tweede helft er nog in komt.


    Terugslag? Heb je zondag niet gezien zeker. Niks te merken van een terugslag.
  • Morfe0 -9096 20 Apr 2017 om 17:04 Rang: Utopisch
    Ja Morf, waar staat een spits voor inderdaad, bij Ajax? Vertel het me maar eens dan. Alleen om goals te maken? Dan zou ik Dolberg echt direct vervagen door Huntelaar. Want Huntelaar scoort meer dan Dolberg. Dus jij bent een fan van de doelpuntenmachine Huntelaar en niet van een voetballer in de spits!

    Nou, dat weten we dan ook weer.

    Dolberg heeft alles , maar dan meer dan Traore , als spits, daarom ben ik van mening dat Dolberg moet spelen , geflankeerd door Kluivert en Younes (omdat Neres al 90 minuten tegen Heerenveen had gespeeld) .
  • enigmatisch1 +12349 20 Apr 2017 om 17:07 Rang: Utopisch
    Dolberg heeft alles , maar dan meer dan Traore , als spits, daarom ben ik van mening dat Dolberg moet spelen , geflankeerd door Kluivert en Younes (omdat Neres al 90 minuten tegen Heerenveen had gespeeld) .


    Maar, waar staat een spits dan voor in het veld???
    Als je moet kiezen tussen Huntelaar en Dolberg dan kies jij dus voor Huntelaar. Dat is toch wat je zegt?
  • Milanista +746 20 Apr 2017 om 19:24 Rang: Legende
    Pff, weer zo ene , ja hij kan aardig voetballen , maar Kijk dat laatste filmpje maar eens van 10 minuten van Dolberg, constant nieuwe acties wat je ziet + goals + assists..

    Kijk eens hoe Compleet Dolberg is , wat Traore gewoon niet is , als je Dolberg weet te behouden deze zomer, waarom dan Traore halen man??

    Waanzin!!.. Dolberg is zoveel beter... veel rustiger... die heeft gewoon Total Ball COntrol , wat Traore gewoon TOTAAL maar dan ook echt TOTAAL niet heeft door zijn onstuimigheid.


    Ik ben het met bijna alles wat je hier zegt niet eens.
  • Milanista +746 20 Apr 2017 om 19:26 Rang: Legende
    Dolberg doet me echt een beetje denken aan Zlatan , die rust , overzicht, Actie, GOals, etc...

    Terwijl Traore nooit een Topspits word , dat onstuimigheid krijg je er nu echt niet meer uit.. hij is veels te wild. Typisch Afrikaanse voetballer.


    Hehe niet zo discriminerend en waar staat je glazenbol?