'Vertrek Ajax-uitblinker ligt voor de hand'

'Vertrek Ajax-uitblinker ligt voor de hand'
20 April 2017 08:08

Ajax krijgt in de aankomende transferzomer hoogstwaarschijnlijk wel te maken met wat personele wijzigingen. Davinson Sánchez doet het goed bij de Europese topclubs, maar ook Donny van de Beek en Kasper Dolberg gooien hoge ogen. Volgens diverse voetbalkenners is middenvelder Davy Klaassen echter het meeste toe aan een vertrek.

Arno Vermeulen vertelt aan de NOS: Een vertrek aan het einde van het seizoen ligt voor de hand. Er zullen zeker geïnteresseerde clubs zijn als je kijkt naar zijn cijfers. Maar de kracht van Klaassen ligt niet alleen in het maken van doelpunten. Hij is een complete middenvelder, die verdedigend zijn mannetje staat en ook nog scoort. Daar zijn alle clubs naar op zoek."

Erik Meijer vult aan: "Davy Klaassen is de beste speler van de Eredivisie. De meeste clubs in de Bundesliga kennen hem al, maar met zijn twee goals tegen Schalke heeft hij zijn visitekaartje wel afgegeven. Zeker zijn tweede goal in de Arena spreekt hier tot de verbeelding." De analist vindt dat de Bundesliga goed past bij de kwaliteiten van Klaassen. "Qua loopvermogen en werklust past hij hier heel goed. En Klaassen is een teamspeler. Dat zien ze hier ook graag."

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

31 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Hattrick +785 20 Apr 2017 om 09:19 Rang: Legende
    Hij doet het goed maar vind hem niet de potentie hebben van Sneijder,Eriksen en Van der Vaart destijds. Voor een middenmotor, Roma, Schalke, Tottenham, Everton zou het een prima speler zijn de nog jaren mee kan daar. Hij is wel een complete middenvelder.
  • DeSteek +5015 20 Apr 2017 om 09:54 Rang: Goddelijk
    Hij doet het goed maar vind hem niet de potentie hebben van Sneijder,Eriksen en Van der Vaart destijds. Voor een middenmotor, Roma, Schalke, Tottenham, Everton zou het een prima speler zijn de nog jaren mee kan daar. Hij is wel een complete middenvelder.

    Dat ben ik wel met je eens. Als je puur naar de cijfers kijkt, doet Toornstra het vergelijkbaar goed. Al heeft die wel een vrijere rol dan Klaassen.
    Het zijn beide uitstekende spelers voor de Eredivisie, maar of ze een stap hogerop (qua competitie, niet zozeer qua club) aankunnen, is de vraag.
  • Morfe0 -8859 20 Apr 2017 om 09:58 Rang: Utopisch
    Hij doet het goed maar vind hem niet de potentie hebben van Sneijder,Eriksen en Van der Vaart destijds. Voor een middenmotor, Roma, Schalke, Tottenham, Everton zou het een prima speler zijn de nog jaren mee kan daar. Hij is wel een complete middenvelder.

    Klopt , Klaassen is geen Topcategorie , maar je kan er wel 25 miljoen voor vangen voor dit sorot simpele spelers in deze tijd , wel inderdaad voor een Everton of een Roma zou hij ook wel passen op het moment als Strootman verkast.
  • mojorisin +12979 20 Apr 2017 om 09:59 Rang: Utopisch
    Dat ben ik wel met je eens. Als je puur naar de cijfers kijkt, doet Toornstra het vergelijkbaar goed. Al heeft die wel een vrijere rol dan Klaassen.
    Het zijn beide uitstekende spelers voor de Eredivisie, maar of ze een stap hogerop (qua competitie, niet zozeer qua club) aankunnen, is de vraag.

    Beide spelers kunnen een grotere competitie aan, zie Klaassen wel bij een grotere club terecht komen dan Toornstra overigens.. En ik zie Klaassen ook zeker vertrekken, denk dat Toornstra nog lekker op zijn plek zit bij Feyenoord..
  • Morfe0 -8859 20 Apr 2017 om 10:01 Rang: Utopisch
    Toornstra heeft een probleem vind ik , hij speelt goed hoor , maar vorig jaar een stuk minder.
    NU heeft hij een vrije rol bij Feyenoord, dat krijg je niet in het buitenland, hoe presteert hij dan?
    Dat is de vraag bij hem.
  • Hattrick +785 20 Apr 2017 om 11:03 Rang: Legende
    Dat ben ik wel met je eens. Als je puur naar de cijfers kijkt, doet Toornstra het vergelijkbaar goed. Al heeft die wel een vrijere rol dan Klaassen.
    Het zijn beide uitstekende spelers voor de Eredivisie, maar of ze een stap hogerop (qua competitie, niet zozeer qua club) aankunnen, is de vraag.

    Oh die vergelijking wil ik niet maken. Toornstra doet het leuk maar is ook al iets ouder dan Klaassen. Bij Toornstra vind ik toch Feyenoord zijn plafond hoor. Klaassen heeft net wat extra, uitstraling en speelt als een captain, en speelt al wat langer in het eerste van Ajax. Heeft dus al meer meegemaakt op dit niveau. Toornstra komt fysiek ook te kort voor een grotere stap.
  • zakje suiker +470 20 Apr 2017 om 11:13 Rang: Aanvoerder
    Toornstra heeft een probleem vind ik , hij speelt goed hoor , maar vorig jaar een stuk minder.
    NU heeft hij een vrije rol bij Feyenoord, dat krijg je niet in het buitenland, hoe presteert hij dan?
    Dat is de vraag bij hem.


    Toornstra is bijna 4 jaar ouder dan Klaassen volgens mij. Das toch wel een flink verschil. Of je 24 bent of bijna 28..
  • Seagal +14075 20 Apr 2017 om 11:17 Rang: Goddelijk
    Erik Meijer vult aan: "Davy Klaassen is de beste speler van de Eredivisie."

    een goede clubspeler maar de beste uit de Eredivisie vind ik overdreven
  • Seagal +14075 20 Apr 2017 om 11:18 Rang: Goddelijk
    Hij doet het goed maar vind hem niet de potentie hebben van Sneijder,Eriksen en Van der Vaart destijds. Voor een middenmotor, Roma, Schalke, Tottenham, Everton zou het een prima speler zijn de nog jaren mee kan daar. Hij is wel een complete middenvelder.


    Tottenham niet natuurlijk. die hebben veel betere spelers als Alli en Dembele
  • Morfe0 -8859 20 Apr 2017 om 11:20 Rang: Utopisch
    Erik Meijer vult aan: "Davy Klaassen is de beste speler van de Eredivisie."

    een goede clubspeler maar de beste uit de Eredivisie vind ik overdreven

    Nouja , het meest constante misschien wel , maar de beste is een breed begrip dat vind ik niet , maar Klaassen speelt dit jaar wel constant goed , dat is wel.
    Maar ik vind Ziyech bijvoorbeeld al beter dan Klaassen.
  • Hattrick +785 20 Apr 2017 om 11:29 Rang: Legende
    Erik Meijer vult aan: "Davy Klaassen is de beste speler van de Eredivisie."

    een goede clubspeler maar de beste uit de Eredivisie vind ik overdreven

    Nou ja, veel keus is er dit jaar niet voor beste speler in de eredivisie. Ik kom met veel creativiteit niet verder dan Klaassen, Ziyech, Jorgensen……
  • Morfe0 -8859 20 Apr 2017 om 11:34 Rang: Utopisch
    Wie staat er op 1 in de gouden schoen klassement?
  • luckykes +4409 20 Apr 2017 om 12:16 Rang: Wereldkampioen
    Nou ja, veel keus is er dit jaar niet voor beste speler in de eredivisie. Ik kom met veel creativiteit niet verder dan Klaassen, Ziyech, Jorgensen……




    Als ik alleen al door een Twente bril kijk, kun je Celina, als die het op zijn heupen heeft en Mokotjo, zwaar onderschat, er ook wel bijzetten.
    En heb je het over Jörgenssen dan misstaat Ünal ook niet.
    En zo hebben meer clubs zulke vergelijkbare creativelingen.
  • Morfe0 -8859 20 Apr 2017 om 12:20 Rang: Utopisch
    Als ik alleen al door een Twente bril kijk, kun je Celina, als die het op zijn heupen heeft en Mokotjo, zwaar onderschat, er ook wel bijzetten.
    En heb je het over Jörgenssen dan misstaat Ünal ook niet.
    En zo hebben meer clubs zulke vergelijkbare creativelingen.

    Vind Dolberg beter dan Unal, maargoed..
    Celina eens , dat word er eentje, hele goede voetballer.
  • luckykes +4409 20 Apr 2017 om 12:26 Rang: Wereldkampioen
    Vind Dolberg beter dan Unal, maargoed..
    Celina eens , dat word er eentje, hele goede voetballer.




    Dolberg is ook beter dan Ünal, maar zo zijn er wel meer die beter zijn dan bv Mokotjo.
    Het ging mij erom dat Hatrick niet verder kwam dan Klaassen, Ziyech en Jörgensen als creativelingen.
    Ziyech oke, maar bv Klaassen en Jörgenssen zijn niet creativer dan die ik opnoemde.
    Tevens zei ik erbij dat er bij andere clubs ook wel vergelijkbare (of betere) creative spelers liepen.
    Dus ook oa Dolberg bij Ajax, of Pröpper bij PSV
  • Hattrick +785 20 Apr 2017 om 14:00 Rang: Legende
    Dolberg is ook beter dan Ünal, maar zo zijn er wel meer die beter zijn dan bv Mokotjo.
    Het ging mij erom dat Hatrick niet verder kwam dan Klaassen, Ziyech en Jörgensen als creativelingen.
    Ziyech oke, maar bv Klaassen en Jörgenssen zijn niet creativer dan die ik opnoemde.
    Tevens zei ik erbij dat er bij andere clubs ook wel vergelijkbare (of betere) creative spelers liepen.
    Dus ook oa Dolberg bij Ajax, of Pröpper bij PSV

    Een beste speler, speelt over het hele seizoen constant en neemt de boel op sleeptouw. Dat kan je van Celina niet zeggen, al is het een prima speler maar niet de dragende speler van Twente. Maar verder komt ook niemand met suggesties, terwijl lang niet iedereen het met mij eens is blijkbaar. Ruiz en Zieych, die namen Twente echt op sleeptouw, Celina komt daar bij lange na niet in de buurt vooralsnog.
  • Seagal +14075 20 Apr 2017 om 14:09 Rang: Goddelijk
    Vind Dolberg beter dan Unal, maargoed..
    Celina eens , dat word er eentje, hele goede voetballer.


    Dolberg is beter idd maar neemt niet weg dat zo een Unal me een prima spits lijkt voor bv een club als PSV. hem vind ik weer meer hebben als zo een Locadia
  • Hupweereentrein +4041 20 Apr 2017 om 14:12 Rang: Utopisch
    Een beste speler, speelt over het hele seizoen constant en neemt de boel op sleeptouw. Dat kan je van Celina niet zeggen, al is het een prima speler maar niet de dragende speler van Twente. Maar verder komt ook niemand met suggesties, terwijl lang niet iedereen het met mij eens is blijkbaar. Ruiz en Zieych, die namen Twente echt op sleeptouw, Celina komt daar bij lange na niet in de buurt vooralsnog.


    Vrij simpel.Beste speler dit jaar gaat tussen Klaassen, Ziyech, Toornstra, El Ahmadi en Wijnaldum. Verder is van Ginkel ook een optie, maar die speelt maar een half jaar.

    waarbij ik vind dat el Ahmadi en Klaassen eigenlijk nek aan nek op pole position staan.
  • mojorisin +12979 20 Apr 2017 om 14:15 Rang: Utopisch
    Vrij simpel.Beste speler dit jaar gaat tussen Klaassen, Ziyech, Toornstra, El Ahmadi en Wijnaldum. Verder is van Ginkel ook een optie, maar die speelt maar een half jaar.

    waarbij ik vind dat el Ahmadi en Klaassen eigenlijk nek aan nek op pole position staan.

    Wijnaldum ?
  • Seagal +14075 20 Apr 2017 om 14:15 Rang: Goddelijk
    Vrij simpel.Beste speler dit jaar gaat tussen Klaassen, Ziyech, Toornstra, El Ahmadi en Wijnaldum. Verder is van Ginkel ook een optie, maar die speelt maar een half jaar.

    waarbij ik vind dat el Ahmadi en Klaassen eigenlijk nek aan nek op pole position staan.


    Vilhena mag ook wel in dat rijtje hoor en speelt Wijnaldum niet in Engeland?
  • Seagal +14075 20 Apr 2017 om 14:16 Rang: Goddelijk
    Wijnaldum ?


    misschien kijkt hij zijn wedstrijden op Nostalgie TV
  • luckykes +4409 20 Apr 2017 om 14:19 Rang: Wereldkampioen
    Een beste speler, speelt over het hele seizoen constant en neemt de boel op sleeptouw. Dat kan je van Celina niet zeggen, al is het een prima speler maar niet de dragende speler van Twente. Maar verder komt ook niemand met suggesties, terwijl lang niet iedereen het met mij eens is blijkbaar. Ruiz en Zieych, die namen Twente echt op sleeptouw, Celina komt daar bij lange na niet in de buurt vooralsnog.




    Ruiz nam Twente wel op sleeptouw.
    Ziyech nam zichzelf op sleeptouw, niettemin heeft Twente wel veel aan Ziyech te danken gehad.
    Een Theo Janssen nam Twente ook op sleeptouw.
    Maar daar had ik het er niet over.
    Jij zegt dat jij niet verder kwam dan de drie die jij opnoemd.
    Nou dan vind ik Ünal minstens net zo goed en creatief als Jörgenssen.
    Ook vind ik Celina even goed als creatieve speler dan een Klaassen.
    Zelfs Mokotjo vind ik creatiever.
    Ziyech steekt momenteel wel boven die spelers uit.
    Maar zo ook een Dolberg, Vihena, Schöne, om maar een paar te noemen mistaan niet bij het rijtje wat jij noemde.
  • Hupweereentrein +4041 20 Apr 2017 om 14:21 Rang: Utopisch
    Vilhena mag ook wel in dat rijtje hoor en speelt Wijnaldum niet in Engeland?


    bedoel natuurlijk vilhena, niet wijnaldum. Maar vindt zelf El Ahmadi nog iets constanter en belangrijker dit seizoen.
  • Hupweereentrein +4041 20 Apr 2017 om 14:21 Rang: Utopisch
    Wijnaldum ?


    Vilhena natuurlijk.
  • Morfe0 -8859 20 Apr 2017 om 14:27 Rang: Utopisch
    De Gouden Bal verkiezing kan je nergens terug vinden bij Telesport
  • mojorisin +12979 20 Apr 2017 om 14:28 Rang: Utopisch
    Vilhena mag ook wel in dat rijtje hoor en speelt Wijnaldum niet in Engeland?

    Jorgensen ? Wordt waarschijnlijk MVP..
  • Morfe0 -8859 20 Apr 2017 om 14:31 Rang: Utopisch
    Als het klopt wat ik hier lees staat El Ahmadi op 1 in het klassement.
  • Seagal +14075 20 Apr 2017 om 14:34 Rang: Goddelijk
    Jorgensen ? Wordt waarschijnlijk MVP..


    meest constante spits dit seizoen idd met het hoogste rendement. die moet iig minstens in de uitverkiezing zitten van beste speler
  • Morfe0 -8859 20 Apr 2017 om 14:38 Rang: Utopisch
    Bizarre lijst , weet ook niet of dit klopt van voetbal.com.

    Die meldden

    El Ahmadi op 1 oke dat kan

    Jorgensen op 2 oke dat kan
    Schaars op 3?? die heeft heel veel wedstrijden niet gespeeld..

    Ik denk niet dat dit de geldige GOuden Klassement is , want daar mag je meen ik maar 3 of 4 wedstrijden missen , anders gaat je puntentelling achteruit.. lijkt me zeer sterk dit.
  • HanV +1699 20 Apr 2017 om 17:09 Rang: Wereldspeler
    In de VI hebben ze elke week de rubriek VI klassement, volgens mij wordt de voetballer van het jaar gekozen op basis van de punten die namens de Telegraaf en VI worden gegeven.
    Na ronde 31 was de stand: 1 Jorgensen 6.77 2 El Ahmadi 6.69, 3 Botteghin 6.63. Er staat in het blad bij dat de speler 2/3 van de wedstrijden gespeeld moet hebben. Het is niet echt serieus te nemen als je ziet dat van ploegen als NEC, Roda JC, Excelsior en Sparta er 6 bij de beste 50 zitten, met Kali, Koolwijk en Mattheij zelfs bij de beste 20, dat krijg je als je maar één oud-voetballer per wedstrijd de punten laat geven.

    http://www.vi.nl/nieuws/speler-van-de-week-hasselbaink-de-held-van-kralingen.htm
  • Morfe0 -8859 20 Apr 2017 om 17:25 Rang: Utopisch
    In de VI hebben ze elke week de rubriek VI klassement, volgens mij wordt de voetballer van het jaar gekozen op basis van de punten die namens de Telegraaf en VI worden gegeven.
    Na ronde 31 was de stand: 1 Jorgensen 6.77 2 El Ahmadi 6.69, 3 Botteghin 6.63. Er staat in het blad bij dat de speler 2/3 van de wedstrijden gespeeld moet hebben. Het is niet echt serieus te nemen als je ziet dat van ploegen als NEC, Roda JC, Excelsior en Sparta er 6 bij de beste 50 zitten, met Kali, Koolwijk en Mattheij zelfs bij de beste 20, dat krijg je als je maar één oud-voetballer per wedstrijd de punten laat geven.

    http://www.vi.nl/nieuws/speler-van-de-week-hasselbaink-de-held-van-kralingen.htm


    Nee, sorry , klopt niet, de Gouden Schoen (dus beste speler van de Eredivisie ) word uitgeroepen , door de Telesport (Telegraaf) die daar mensen hebben zitten die het beoordelen.

Meer over