Younes heeft boodschap voor Overmars

Younes heeft boodschap voor Overmars
20 April 2017 06:29

Vleugelspits Amin Younes maakte geen al te beste eerste seizoenshelft door bij zijn club Ajax, maar de laatste tijd is hij toch beter gaan spelen, met onder meer een hele sterke thuiswedstrijd voor de Amsterdammers tegen Schalke 04. Younes heeft nu een boodschap voor directeur spelerszaken Marc Overmars.

Hij zegt namelijk in een interview met De Telegraaf: "Ik wil graag over een nieuwe verbintenis praten. Heel graag, want ik weet dat ik hier nog een veel betere speler kan worden. Ik heb nog een contract voor één jaar, met een optie aan Ajax-zijde voor nog een seizoen. De keuze die optie te lichten, is aan Marc Overmars en de trainer."

Younes sluit niet uit dat hij nog veel langer voor Ajax speelt. "Het is niet slim om ergens naartoe te gaan waar ze de lange bal hanteren en vechtvoetbal spelen. De Duitse Sjaak Swart, de Duitse mister Ajax worden, moet mijn doel zijn. Wat Ajax elke dag voor mij doet, is ongelooflijk. Hier krijg ik de beste opleiding ter wereld, de begeleiding is gewoon fantastisch. Ik heb de drive om ook op mijn vrije dagen op het trainingsveld te staan of in het krachthonk te zitten. Het is voor mij namelijk geven en nemen. Ajax doet alles voor mij en ik wil alles voor Ajax doen. Ik heb nog tien goede jaren voor me, dus ik wil honderd procent geven om het maximale eruit te halen."

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

9 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Mestreech +371 20 Apr 2017 om 09:13 Rang: Vice-aanvoerder
    Ajax kennende zullen ze nu wel zeggen dat hij nog een contract heeft. Weet anders wel een geweldige opvolger, Dudu van Palmeiras. Ben pas terug uit Brazilië en heb die werkelijk een geweldige pot zien spelen tegen Penarol. En pas 22 jaar.
  • Frevol54 +124 20 Apr 2017 om 09:55 Rang: Aankomend talent
    Twee competitie doelpunten, beetje weinig voor een vleugelspits.
    Van zijn acties kan ik wel genieten.
  • Morfe0 -9106 20 Apr 2017 om 09:59 Rang: Utopisch
    Als hij wilt Rouleren met Neres en Kluivert vind ik het prima , wil hij zich niet schikken , dan niet...
    Younes kan goede wedstrijden spelen , maar hij kan niet 90 minuten topwedstrijden spelen , een wedstrijd gezien dat hij 90 minuten top was, dat was tegen SChalke thuis , normaliter altijd alleen vlagen goed , en laatste half uur is hij veelal op.
  • Erik Bevaart +1223 20 Apr 2017 om 11:04 Rang: International
    De komende wedstrijden kan Younes zich bewijzen. Als z´n rendement groter wordt doordat z´n spel minder voorspelbaar wordt, zoals hij recent liet zien, is het een speler met constante dreiging. De verbetering zit ´m inderdaad in overzicht en conditie. Overmars zelf kan beoordelen welke groei wellicht haalbaar is. Overmars was op de leeftijd van Younes nu al een gearriveerde speler.
  • Seagal +13696 20 Apr 2017 om 11:24 Rang: Goddelijk
    ik denk dat je beter kan doorselecteren. tegen Schalke speelde Younes best goed maar hij laat het zelden zien en is best voorspelbaar
  • Erik Bevaart +1223 20 Apr 2017 om 11:37 Rang: International
    ik denk dat je beter kan doorselecteren. tegen Schalke speelde Younes best goed maar hij laat het zelden zien en is best voorspelbaar


    De progressie die in de laatste wedstrijden gemaakt is, geeft hoop. De komende wedstrijden, tegen serieuze tegenstanders, kunnen we zien of dit gerechtvaardigd is. Het maakt veel uit of z´n plafond al bereikt is, want dan is het ontoereikend. Ik denk dat Overmars bij uitstek kan beoordelen of er rek in zit. Ik mag toch aannemen dat Overmars hem ook wel eens een tip ingefluisterd heeft?
  • mojorisin +13452 20 Apr 2017 om 12:19 Rang: Utopisch
    Ik zou hem zeker een nieuw contract aanbieden.. Heeft een periode niet best gespeeld, maar draait nu steeds beter, varieert veel meer en heeft meer oog voor zijn medespelers.. Spelers met zijn specifieke kwaliteiten zie je niet zo heel veel..
  • Seagal +13696 20 Apr 2017 om 13:35 Rang: Goddelijk
    Ik zou hem zeker een nieuw contract aanbieden.. Heeft een periode niet best gespeeld, maar draait nu steeds beter, varieert veel meer en heeft meer oog voor zijn medespelers.. Spelers met zijn specifieke kwaliteiten zie je niet zo heel veel..


    ik vind het zelf geen bijzondere voetballer. bruikbaar op Eredivisieniveau maar een topper zie ik het niet worden. de enige wedstrijd dat hij goed speelde was tegen Schalke maar dat is te weinig over een heel seizoen
  • Hupweereentrein +4300 20 Apr 2017 om 14:10 Rang: Utopisch
    Nog steeds relatief jong. Begon vorig jaar goed, heeft dit jaar een erge dip gehad. Zijn eerste meters zijn geewledig als hij de bal heeft en hij werkt heel hard. REen porbleem is wel dat hij vaak niet het overzicht behoudt. Iets dat Kluivert nu al beter heeft. Wel gaat er bijna altijd dreiging vanaf, en krijgt hij dit jaar heel vaak dubbele dekking.

    VAn mij mag hij verlengen, alleen zal hij in de toekomst wel moeten vechten voor een basisplaats, want dat is imo geen zekerheid.

Meer over