'Blind móét Dost in de basis zetten bij Oranje'

'Blind móét Dost in de basis zetten bij Oranje'
20 Maart 2017 08:48

Spits Bas Dost doet het werkelijk waar geweldig in de Portugese competitie bij Sporting Portugal. Daartegenover staat weer dat het niet goed gaat met Vincent Janssen bij Tottenham Hotspur. Willem van Hanegem zegt bij FOX Sports dat bondscoach Danny Blind voor Dost moet kiezen.

De Kromme vertelt: "Weet je wat het irritante is? Wat de Portugezen goed kunnen is verdedigen. Nu zeggen we: ja, maar hij speelt in de Portugese competitie. Als je daar meer dan vijftien goals maakt, doe je het geweldig. Hij heeft er nu al 24 gemaakt. Dat is toch ongelooflijk! Het zou toch gek zijn als hij nu niet in de basis staat bij Oranje?"

Van Hanegem gaat verder: "Iemand die op de bank zit bij Tottenham Hotspur en af en toe vijf of tien minuten mag spelen in een wedstrijd van een of andere League Cup, of iemand die er 24 maakt in Portugese competitie. Die zou dan op de bank moeten zitten omdat die ander Janssen heet? Het is wel een heel aardige jongen, maar dat is toch niet reëel?"

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

8 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Hattrick +829 20 Mar 2017 om 09:06 Rang: Legende
    Lijkt me toch ook wel dat Blind dit doet? Al is hij wel afhankelijk van aanvoer en die krijg je niet met Robben en Memphis.
  • ronaldpj +7782 20 Mar 2017 om 10:00 Rang: Utopisch
    Lijkt me toch ook wel dat Blind dit doet? Al is hij wel afhankelijk van aanvoer en die krijg je niet met Robben en Memphis.

    Zou me niets verbazen als hij gewoon Janssen opstelt, Blind's selectie en opstellingsbeleid indachtig...
  • Seagal +13850 20 Mar 2017 om 10:01 Rang: Goddelijk
    als hij Janssen opstelt met zijn ene veldgoal dit seizoen ipv Dost die er 18 heeft gemaakt maakt Blind zich volstrekt belachelijk en zich ook ongeloofwaardig voor zijn selectie. dat betekend namelijk dat je helemaal niks hoeft te presteren om in de basis van Oranje te staan en dat of je nou wel goed presteert of niet dat dat verder helemaal niks uitmaakt verder
  • Hattrick +829 20 Mar 2017 om 12:01 Rang: Legende
    als hij Janssen opstelt met zijn ene veldgoal dit seizoen ipv Dost die er 18 heeft gemaakt maakt Blind zich volstrekt belachelijk en zich ook ongeloofwaardig voor zijn selectie. dat betekend namelijk dat je helemaal niks hoeft te presteren om in de basis van Oranje te staan en dat of je nou wel goed presteert of niet dat dat verder helemaal niks uitmaakt verder

    Indien beide horen dezelfde types en kwalitatief gelijkwaardig zijn kan je dat concluderen. Maar dat is neit het geval. Janssen is kwalitatief beter.
  • Seagal +13850 20 Mar 2017 om 12:08 Rang: Goddelijk
    Indien beide horen dezelfde types en kwalitatief gelijkwaardig zijn kan je dat concluderen. Maar dat is neit het geval. Janssen is kwalitatief beter.


    dat is jouw mening, ik vind die Janssen alles behalve een speciale spits. niet dat ik Dost dat wel vind maar imo ontloopt het elkaar niet echt en dan zou ik gaan voor de spits die het op dit moment laat zien. het is toch belachelijk om een spits op te stellen die welgeteld 1 veldgoal heeft gemaakt en amper speeltijd krijgt bij zijn club
  • Hattrick +829 20 Mar 2017 om 13:14 Rang: Legende
    dat is jouw mening, ik vind die Janssen alles behalve een speciale spits. niet dat ik Dost dat wel vind maar imo ontloopt het elkaar niet echt en dan zou ik gaan voor de spits die het op dit moment laat zien. het is toch belachelijk om een spits op te stellen die welgeteld 1 veldgoal heeft gemaakt en amper speeltijd krijgt bij zijn club

    Dat ben ik met je eens. Maar Janssen is kwalitatief wel een beter spits dan DOst die toch wel beperkt is. Categorie L. de Jong, Weghorst....
  • FR-Zuid! -1007 20 Mar 2017 om 13:43 Rang: Goddelijk
    Ik hoop dat Oranje 2 keer goed op z'n bek gaat, we hebben een nieuwe bondscoach nodig... Nee, de gehele organisatie daar in Zeist mag wat mij betreft op de schop.

  • Seagal +13850 20 Mar 2017 om 13:44 Rang: Goddelijk
    Dat ben ik met je eens. Maar Janssen is kwalitatief wel een beter spits dan DOst die toch wel beperkt is. Categorie L. de Jong, Weghorst....


    dat vind ik dus ook van Janssen. die doet alles op wilskracht maar techniek heeft hij ook totaal niet. Dost is overigens wel beter als een Luuk De Jong of Weghorst en ik vind hem niet slechter of beter als Janssen, eerder gelijkwaardig

    Janssen deed het in 2 oefenpotjes tegen Engeland en Oostenrijk aardig en werd gelijk gebombardeerd tot de nieuwe Van Nistelrooij waar hij natuurlijk nooit in de buurt gaat komen qua niveau. het is een goede Eredivisiespits maar meer zie ik er ook niet in