'Blind had hem nóóit mogen oproepen'

'Blind had hem nóóit mogen oproepen'
20 Maart 2017 07:02

Bondscoach Danny Blind verraste behoorlijk met zijn selectie voor de aankomende interlands van het Nederlands elftal tegen Bulgarije en Italië. Centrumverdediger Matthijs de Ligt van Ajax kreeg een belletje van de oefenmeester, maar Pierre van Hooijdonk en Sjoerd Mossou vegen de vloer aan met die beslissing van Blind.

Bij Studio Voetbal zegt journalist Mossou allereerst: "Het is een jongen van zeventien. Hoeveel wedstrijden heeft hij gespeeld in de Eredivisie? Een stuk of vijf? Dan denk ik: het is wel een centrale verdediger. Het moet wel een beetje een betrouwbare speler zijn. Als het nou een fladderende rechtsbuiten is ... Ik vind dit toch wel een beetje gek."

Van Hooijdonk vult aan: "Is dat een goed signaal naar deze jongen toe? Na vier wedstrijden? Tuurlijk is het een talent, dat zien we allemaal wel. Hij kan echt wel wat. Als je heel kritisch gaat kijken, tijdens Kopenhagen-uit zag hij er niet goed uit. Tegen Excelsior ook niet. Doe rustig aan met zo iemand."

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

9 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • luckykes +4133 20 Mar 2017 om 07:49 Rang: Wereldkampioen
    Ik kan me er helemaal in vinden wat ze zeggen.
    Ik zei het ook al. De Ligt is wel een talent maar nu al voor het Nederlands Elftal?
    Maar zoals van Hooijdonk verder in het programma ook al zei: van Dijk moest eerst een jaar presteren, Promes kwam ook niet al na stuk of tien zeer goede wedstrijden bij Twente, en nog veel meer voorbeelden, maar het lijkt dat je bij Ajax maar drie wedstrijden hoeft te spelen je al gelijk in het Nederlands elftal moet.
    Kijk naar Veltman, van Rijn, Tete, Bazoer en nu weer de Ligt.
    Ben het nooit met hem eens maar hier heeft hij wel een heel dik punt.
  • NielsK +9023 20 Mar 2017 om 08:29 Rang: Goddelijk
    Ik kan me er helemaal in vinden wat ze zeggen.
    Ik zei het ook al. De Ligt is wel een talent maar nu al voor het Nederlands Elftal?
    Maar zoals van Hooijdonk verder in het programma ook al zei: van Dijk moest eerst een jaar presteren, Promes kwam ook niet al na stuk of tien zeer goede wedstrijden bij Twente, en nog veel meer voorbeelden, maar het lijkt dat je bij Ajax maar drie wedstrijden hoeft te spelen je al gelijk in het Nederlands elftal moet.
    Kijk naar Veltman, van Rijn, Tete, Bazoer en nu weer de Ligt.
    Ben het nooit met hem eens maar hier heeft hij wel een heel dik punt.

    Riedewald kan je ook nog noemen. Hij is 17, doe nu eens rustig aan met hem, je ziet nu al cruciale fouten bij hem, 1-1 is volledig aan hem te danken
  • Seagal +14001 20 Mar 2017 om 10:17 Rang: Goddelijk
    Ik kan me er helemaal in vinden wat ze zeggen.
    Ik zei het ook al. De Ligt is wel een talent maar nu al voor het Nederlands Elftal?
    Maar zoals van Hooijdonk verder in het programma ook al zei: van Dijk moest eerst een jaar presteren, Promes kwam ook niet al na stuk of tien zeer goede wedstrijden bij Twente, en nog veel meer voorbeelden, maar het lijkt dat je bij Ajax maar drie wedstrijden hoeft te spelen je al gelijk in het Nederlands elftal moet.
    Kijk naar Veltman, van Rijn, Tete, Bazoer en nu weer de Ligt.
    Ben het nooit met hem eens maar hier heeft hij wel een heel dik punt.


    geld niet alleen voor Ajacieden volgens mij. Vincent Janssen zit er ook bij en die heeft letterlijk 0,0 laten zien bij de Spurs
  • Linksbuiten5 +655 20 Mar 2017 om 10:37 Rang: Talent
    Ik ben het ook eens met deze heren. Zo voer je de druk op zo'n jonge speler ook nog eens op. Blind maakt zich echt volstrekt belachelijk met zijn keuzes. Ik heb het al eerder gezegd, en Seagal geeft het ook nogmaals aan. Geen Van Persie of Huntelaar, maar Janssen die amper minuten maakt.
    Voor De Ligt is het natuurlijk mooi dat hij erbij zit, maar als we realistisch denken had hij echt (nog) niet geselecteerd mogen worden.
  • luckykes +4133 20 Mar 2017 om 10:39 Rang: Wereldkampioen
    geld niet alleen voor Ajacieden volgens mij. Vincent Janssen zit er ook bij en die heeft letterlijk 0,0 laten zien bij de Spurs




    Zijn wel meer spelers (geweest) die eigenlijk niet in het Ned. Elftal thuishoorden.
    Maar hier ging het om wat de heren (van Hooijdonk en Mossou, en voorheen ook nog anderen) zeiden dat je als Ajacied te makkelijk na een paar wedstrijden al in Oranje komt terwijl bv van Dijk en Promes zich eerst vele maanden, zoniet jaren, zich moesten bewijzen.

    Ook het argument om Ramselaar niet te selecteren (te jong, moet eerst rijpen in jong Oranje) slaat natuurlijk nergens op als je de Ligt WEL selecteerd.
  • ronaldpj +7396 20 Mar 2017 om 10:43 Rang: Utopisch
    Bij Blind zie je gewoon heel veel keuzes die op zijn minst dubieus zijn. Hij houdt heel graag vast aan eerdere keuzes, ongeacht vorm/speeltijd én hij neigt wel heel erg naar Ajax spelers.

    Iedereen kent genoeg voorbeelden van spelers die genegeerd worden of juist geselecteerd.
  • Seagal +14001 20 Mar 2017 om 10:47 Rang: Goddelijk
    Bij Blind zie je gewoon heel veel keuzes die op zijn minst dubieus zijn. Hij houdt heel graag vast aan eerdere keuzes, ongeacht vorm/speeltijd én hij neigt wel heel erg naar Ajax spelers.

    Iedereen kent genoeg voorbeelden van spelers die genegeerd worden of juist geselecteerd.


    daarom is hij ook geen capabele bondscoach imo. eigenlijk hoeft een speler niet eens zijn best te doen om bij Oranje te zitten waar andere spelers die wel goed spelen niet in de basis staan of helemaal niet worden geselecteerd. dat kan niet de bedoeling zijn
  • luckykes +4133 20 Mar 2017 om 10:49 Rang: Wereldkampioen
    Bij Blind zie je gewoon heel veel keuzes die op zijn minst dubieus zijn. Hij houdt heel graag vast aan eerdere keuzes, ongeacht vorm/speeltijd én hij neigt wel heel erg naar Ajax spelers.

    Iedereen kent genoeg voorbeelden van spelers die genegeerd worden of juist geselecteerd.




    juist. Wat te denken van de toen "grote" talenten van AZ.
    Haps en Overeem.
    Nooit door Blind opgemerkt maar zij verdienen ook veel meer.
    En niet omdat Haps de laatste tijd hot was en Overeem gisteren weer eens weergaloos was maar ik zei dit al 2? jaar geleden.
    Maar werd toen de mond gesnoerd omdat ze nog te jong waren en eerst moest kijken of ze na 2 of 3 jaar (nu) nog zo waren.
  • Hattrick +716 20 Mar 2017 om 11:01 Rang: Legende
    Tuurlijk eens met de heren. En daarbij, waarom roept hij spelers uit de eredivisie op. Ik ben nog steeds van mening dat die spelers in buitenland meer gesschikt zijn. Denk eens aan Janmaat, van Aanholt, Verheagh, Clasie, Vormer?? Krijgen nooit een kans.En die zoon van hem....

Meer over