'Bosz jaagt Ajacieden weg: drie ontevreden spelers'

'Bosz jaagt Ajacieden weg: drie ontevreden spelers'
20 Maart 2017 06:18

Trainer Peter Bosz heeft behoorlijk ingekocht bij Ajax, maar dat betekent wel dat er spelers zijn die steeds minder aan de bak komen. De Telegraaf weet dat er nu al drie spelers zijn die achter de schermen hun ontevredenheid hebben aangegeven: zij willen zo snel mogelijk vertrekken uit de ArenA.

Het medium schrijft: "Bosz jaagt door zijn gebrekkige communicatie met de niet-basisspelers het ene na het andere product van De Toekomst weg. Anwar El Ghazi (OSC Lille) botste op de training letterlijk met Bosz en ook Riechedly Bazoer (VfL Wolfsburg) zag voor zichzelf geen toekomst onder de rechtlijnige (lees: halsstarrige) coach. Kenny Tete, Jaïro Riedewald en Vaclav Cerny zijn de volgenden die hun vertrekwens kenbaar hebben gemaakt. De laatste maanden speelde hij meestal maar met twee zelfopgeleide spelers in de basis, gisteren (tegen Excelsior, red.) met vier."

Het dagblad gaat verder: "Bosz slaagde er aanvankelijk – vooral de fase voor de winterstop – nog in Ajax aantrekkelijker voetbal op de mat te laten leggen dan onder De Boer, die steeds meer kritiek kreeg op zijn speelwijze. Inmiddels heeft Bosz echter niet alleen twee punten minder dan vorig seizoen onder zijn voorganger, maar Ajax ook tien keer minder laten scoren. Dus hoezo aantrekkelijker?"

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

16 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • luckykes +4388 20 Mar 2017 om 09:21 Rang: Wereldkampioen
    Omdat je tien doelpunten en twee punten minder hebt dan vorig seizoen speel je dan gelijk minder aantrekkelijk?
    Domme conclussie.
    Je speelt wel minder effectief maar daarom kun je best wel veel actractiever spelen toch?
  • Hattrick +770 20 Mar 2017 om 09:55 Rang: Legende
    De laatste maanden speelde hij meestal maar met twee zelfopgeleide spelers in de basis, gisteren (tegen Excelsior, red.) met vier."

    Dit moet nooit het doel zijn. De beste spelers in de beste vorm moeten opgesteld worden. In dit geval is de Ligt in vorm dus speelt hij. Dat is logisch. Eenzelfde geldt voor Kluivert, die voorkeur boven Traore mag krijgen. Schone doet het goed. Riedewald opstellen is dan ook zinloos
  • Seagal +14045 20 Mar 2017 om 10:06 Rang: Goddelijk
    Omdat je tien doelpunten en twee punten minder hebt dan vorig seizoen speel je dan gelijk minder aantrekkelijk?
    Domme conclussie.
    Je speelt wel minder effectief maar daarom kun je best wel veel actractiever spelen toch?


    Bosz gooit zijn eigen ruiten in dor die Younes en Traore te blijven opstellen. dan word het ook lastig wekelijks mooi voetbal te spelen of iig om goals te maken omdat die 2 vaak niet aan het spel deelnemen en hun eigen wedstrijdje spelen.ze kunnen het veld niet breed houden, ze zoeken nooit de ruimtes en ze doen maar wat zonder dat ze een idee hebben aan de bal. dan word je zeer makkelijk te verdedigen wat je gisteren tegen Excelsior ook weer zag. zoveel kansen heeft Ajax niet gehad en helaas voor hun had Klaassen gisteren niet zijn Klaassen momentje. dat is de speler die voor Ajax de laatste weken steeds de punten heeft binnengehaald
  • luckykes +4388 20 Mar 2017 om 10:58 Rang: Wereldkampioen
    Bosz gooit zijn eigen ruiten in dor die Younes en Traore te blijven opstellen. dan word het ook lastig wekelijks mooi voetbal te spelen of iig om goals te maken omdat die 2 vaak niet aan het spel deelnemen en hun eigen wedstrijdje spelen.ze kunnen het veld niet breed houden, ze zoeken nooit de ruimtes en ze doen maar wat zonder dat ze een idee hebben aan de bal. dan word je zeer makkelijk te verdedigen wat je gisteren tegen Excelsior ook weer zag. zoveel kansen heeft Ajax niet gehad en helaas voor hun had Klaassen gisteren niet zijn Klaassen momentje. dat is de speler die voor Ajax de laatste weken steeds de punten heeft binnengehaald



    Ik ging niet inhoudelijk in op het voetbal maar op die opmerking.
    Minder punten en minder gescoort DUS minder aantrekkelijk.
    Vind ik een nonsens opmerking.
    In een heel ver verleden was Issy ten Donkelaar trainer van Fc Twente.
    Hij liet Twente heel aanvallend en aantrekkelijk spelen.
    Maar zonder resultaat (weinig punten en uitschakeling europees tegen een Hongaarse ploeg, thuis 1-4 verloren en uit wel 3-0 gewonnen maar te weinig dus).
    Dus werd hij aan de kant gezet ondanks heel aantrekkelijk voetbal
  • Morfe0 -8873 20 Mar 2017 om 16:10 Rang: Utopisch
    Cerny heeft echt een dip , mentaal zeer zwak , maar die kerel heeft het niet makkelijk gehad na De Graafschap uit vorig jaar , met doodsbedreigingen en dergelijke , sindsdien is hij geen glimp meer van de Cerny daarvoor, erg jammer .. denk dat hij mentaal niet sterk genoeg is om eruit te klimmen , maar ik geef hem nog de tijd..

    Tete wilt weg, Raiola wilt niet verlengen , contract nog 1 jaar , dus helaas dat zagen we al aankomen...

    Riedewald moet gewoon op 6 , die moet je niet verkopen , nog een contract tot 2020 , waarom verkopen?
  • CR7RMFC -21535 20 Mar 2017 om 16:13 Rang: Utopisch
    (Er even van uitgaande dat dit waar is)
    Snap niet dat vooral Cerny zich zo al opstelt. Die jongen heeft paar kansen gehad, maar nooit gegrepen dan moet je toch echt naar jezelf kijken. Riedewald heb ik nooit echt bijzonder gevonden dus daar lig ik niet wakker van. Tete moeten ze echt zien te behouden. Gewoon Veltman proberen te slijten aan een club want denk nog steeds dat Tete sws verdedigend de beste rechtsback is van NL.
  • mojorisin +12902 20 Mar 2017 om 16:20 Rang: Utopisch
    Cerny heeft echt een dip , mentaal zeer zwak , maar die kerel heeft het niet makkelijk gehad na De Graafschap uit vorig jaar , met doodsbedreigingen en dergelijke , sindsdien is hij geen glimp meer van de Cerny daarvoor, erg jammer .. denk dat hij mentaal niet sterk genoeg is om eruit te klimmen , maar ik geef hem nog de tijd..

    Tete wilt weg, Raiola wilt niet verlengen , contract nog 1 jaar , dus helaas dat zagen we al aankomen...

    Riedewald moet gewoon op 6 , die moet je niet verkopen , nog een contract tot 2020 , waarom verkopen?

    Denk dat Bosz eerder voor De Jong gaat op 6 als opvolger van Schone..
    Snap van Riedewald wel dat hij weg wil, die ziet wel in dat hij geen basisspeler wordt volgend seizoen, wel jammer.. Tete idd, weg met 1 jaar en Raiola, ook jammer maar snap ik ook wel.. En Cerny heeft wellicht het idee dat hij nooit in Ajax 1 doorbreekt, dus wil het misschien op een wat lager niveau proberen, dus dat snap ik ook wel..
    Wel bizar dat er zoveel (talentvolle) eigen jeugdspelers vertrekken of al vertrokken zijn onder Bosz.. Betekent een drukke transferperiode in de zomer..
  • Morfe0 -8873 20 Mar 2017 om 16:21 Rang: Utopisch
    Ik zou Riedewald echt niet onder de 12 miljoen laten gaan in ieder geval.
  • mojorisin +12902 20 Mar 2017 om 16:23 Rang: Utopisch
    Ik zou Riedewald echt niet onder de 12 miljoen laten gaan in ieder geval.

    Denk niet dat je dat voor hem krijgt, Bazoer stond bekend als groter talent en daarvoor kregen we 'maar' 12 miljoen..
  • Plankgas +3593 20 Mar 2017 om 16:24 Rang: Legende
    Ik zou Riedewald echt niet onder de 12 miljoen laten gaan in ieder geval.


    Ja, Marc zal een bod van 8 van de tafel vegen werkelijk.
  • Morfe0 -8873 20 Mar 2017 om 16:28 Rang: Utopisch
    Ja, Marc zal een bod van 8 van de tafel vegen werkelijk.


    Riedewald word zwaar onderschat , begin van het seizoen was iedereen Lyrisch hem op 6, daar hoort hij ook te staan ipv Schone , meerdere discussies al over gehad dat Schone in de omschakeling een dissodant is , gisteren was dat ook x op x pijnlijk duidelijk , dat hij niet doordekte , waardoor we steeds als een gek terug konden sprintten ipv voorruit druk zetten..

    Met Schone is het onmogelijk om druk te zetten 90 minuten , is niet te doen.
  • Plankgas +3593 20 Mar 2017 om 16:31 Rang: Legende
    Riedewald word zwaar onderschat , begin van het seizoen was iedereen Lyrisch hem op 6, daar hoort hij ook te staan ipv Schone , meerdere discussies al over gehad dat Schone in de omschakeling een dissodant is , gisteren was dat ook x op x pijnlijk duidelijk , dat hij niet doordekte , waardoor we steeds als een gek terug konden sprintten ipv voorruit druk zetten..

    Met Schone is het onmogelijk om druk te zetten 90 minuten , is niet te doen.


    Feit is dat hij er niet staat maar dat hij zit dus je gaat geen 12 voor hem vangen. Gaat hij moeilijk doen, dan heb je er nog een probleem bij
  • Morfe0 -8873 20 Mar 2017 om 16:49 Rang: Utopisch
    Riedewald moet je gewoon vertrouwen geven en op 6 zetten.

    Ik ben heel benieuwd naar komende zomer want dan gaan er denk ik weer veel mutaties komen..

    Younes nog maar 1 jaar contract
    Veltman ook Tete ook...


    Hoop dat Younes en Veltman vertrekken , Tete blijft (maar verwacht ik niet ) ik denk dat die alle 3 weg gaan...

    Dan heb je Klaassen die bijna zeker weg gaat , voor een groot bedrag.
    Dan zou het als het aan mij ligt gewoon niet meer mutaties komen

    Ja Serero en Westermann wegdoen...


    Dan zou ik dus Riedewald definitief op 6 zetten...


    Onana
    Aankoop Sanchez De Ligt Viergever (doet het beter dan Sinkgraven als verdediger)
    Riedewald
    Vd Beek of De Jong Ziyech er langs
    Neres Dolberg en Kluivert (of nog een extra aankoop)

    Dus 1 of 2 aankopen...

    Dan denk ik dat je dit +- ontvangt voor je spelers

    Klaassen +-25 miljoen
    Veltman+-6 miljoen
    Tete+-6 miljoen
    Westermann , Geld bijdoen haha...

    Van dat transferpotje moet je wel wat moois van kunnen kopen.
  • Morfe0 -8873 20 Mar 2017 om 16:51 Rang: Utopisch
    Younes vergeten , daar zal je Max 5 miljoen voor ontvangen , maar denk eerder slechts 2-3 miljoen , goede voetballer hoor , maar 0 rendement , en dat is toch belangrijk in de hedendaagse voetbal... als hij rendement had gehad, was het echt meteen een van de smaakmakers Eredivisie geweest , want hij passeert zeer gemakkelijk weer de laatste weken.
  • NielsK +9224 20 Mar 2017 om 16:51 Rang: Goddelijk
    Riedewald moet je gewoon vertrouwen geven en op 6 zetten.

    Ik ben heel benieuwd naar komende zomer want dan gaan er denk ik weer veel mutaties komen..

    Younes nog maar 1 jaar contract
    Veltman ook Tete ook...


    Hoop dat Younes en Veltman vertrekken , Tete blijft (maar verwacht ik niet ) ik denk dat die alle 3 weg gaan...

    Dan heb je Klaassen die bijna zeker weg gaat , voor een groot bedrag.
    Dan zou het als het aan mij ligt gewoon niet meer mutaties komen

    Ja Serero en Westermann wegdoen...


    Dan zou ik dus Riedewald definitief op 6 zetten...


    Onana
    Aankoop Sanchez De Ligt Viergever (doet het beter dan Sinkgraven als verdediger)
    Riedewald
    Vd Beek of De Jong Ziyech er langs
    Neres Dolberg en Kluivert (of nog een extra aankoop)

    Dus 1 of 2 aankopen...

    Dan denk ik dat je dit +- ontvangt voor je spelers

    Klaassen +-25 miljoen
    Veltman+-6 miljoen
    Tete+-6 miljoen
    Westermann , Geld bijdoen haha...

    Van dat transferpotje moet je wel wat moois van kunnen kopen.

    Zijn je bedragen inclusief of exclusief bedrag dat de speler/zaakwaarnemer krijgt?
  • Morfe0 -8873 20 Mar 2017 om 16:53 Rang: Utopisch
    Zijn je bedragen inclusief of exclusief bedrag dat de speler/zaakwaarnemer krijgt?


    Totaalsom , ... en ik verwacht dat dat best aardig in de buurt zal zitten die bedragen , tegenwoordig als je een beetje tegen een balletje aan kan trappen krijg je al een behoorlijk bedrag ervoor.