UDPATE: Huisjurist van Feyenoord slaat wéér toe

UDPATE: Huisjurist van Feyenoord slaat wéér toe
17 Februari 2017 10:45

De Zweedse middenvelder Simon Gustafson eiste onlangs een negatieve hoofdrol op toen hij met de beloften van Feyenoord speelde tegen sc Heerenveen. De spelmaker trapte na, kreeg een rode kaart, maar nu is het onduidelijk hoelang hij geschorst gaat worden. Huisjurist Joris van Benthem verzet zich namelijk met hand en tand.

Het Algemeen Dagblad schrijft: "Bij Feyenoord hopen ze dat de tuchtcommissie van de KNVB de hand over het hart strijkt voor middenvelder Simon Gustafson. De Zweed moest zich gisteravond in Zeist verantwoorden voor zijn natrappende beweging richting Wout Faes van Jong Heerenveen, maandag in Friesland. De aanklager eiste, net als in het door Feyenoord afgewezen schikkingsvoorstel, opnieuw vier duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk. Mede omdat de Zweed een strafblad heeft in Zeist."

De krant gaat verder: "Huisjurist Joris van Benthem, die vorig seizoen succesvol was in Zeist bij vier zaken tegen de spelers Michiel Kramer (2), Eljero Elia en Rick Karsdorp, maakte vooral een punt van het feit dat het formulier met de rode kaart drie uur te laat was ingeleverd. Daarnaast vond de jurist de bestrafte actie gewoon geen natrappen." Van Benthem vertelt: "Hij heft zijn been nauwelijks op, Wout Faes loopt als een kievit weg."

Update 10.45: Het is Van Benthem weer gelukt
Waar de KNVB vier duels schorsing waarvan één voorwaardelijk eiste tegen Feyenoord-middenvelder Simon Gustafson, is het huisjurist Joris van Benthem gelukt om dit terug te brengen naar twee wedstrijden uitsluiting, waarvan één voorwaardelijk. De Zweedse spelmaker trapte na in het duel van Jong Feyenoord tegen het beloftenteam van sc Heerenveen en kreeg een directe rode kaart onder zijn neus geduwd.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

7 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • NielsK +9207 17 Feb 2017 om 10:38 Rang: Goddelijk
    KNVB sluit zo de deuren als ze de naam van Benthem horen. Overigens, SN laat de beelden eens zien dat het een trappende beweging is? Je formuleert in een artikel dat het zo is zonder het zelf ooit gezien te hebben
  • Jura6 +62 17 Feb 2017 om 11:00 Rang: Steward
    Ik heb het niet gezien dus kan er niet over oordelen of het een terechte kaart was of niet. Wel vind ik de KNVB zwak in dit geval... door de straf te halveren zeggen ze in feite dat het wel een beetje natrappen was. Anders hanteer je de oude eis of scheldt je deze helemaal kwijt.
  • NielsK +9207 17 Feb 2017 om 11:05 Rang: Goddelijk
    Ik heb het niet gezien dus kan er niet over oordelen of het een terechte kaart was of niet. Wel vind ik de KNVB zwak in dit geval... door de straf te halveren zeggen ze in feite dat het wel een beetje natrappen was. Anders hanteer je de oude eis of scheldt je deze helemaal kwijt.

    Je kan ook te hoog eisen en je eis bijstellen naar iets reëels
  • Jura6 +62 17 Feb 2017 om 11:20 Rang: Steward
    Je kan ook te hoog eisen en je eis bijstellen naar iets reëels
    Het lijkt mij dat er een vaste straf staat op natrappen. Natrappen is natrappen, daar zijn geen gradaties in. Nu komt het over alsof de KNVB geen gezichtsverlies wil lijden wat ze door het halveren van de straf juist doen.
  • raimundoehv +7669 17 Feb 2017 om 11:29 Rang: Goddelijk
    Natrappen is natrappen, daar zijn geen gradaties in.


    Om het eerlijk te zeggen twijfel ik daar heel hard aan? Ik vind het nogal een verschil of je iemand tegen zijn been trapt, een tikje geeft of iemand tegen zijn gezicht trapt of slaat o.i.d.? Afhankelijk van de soort overtreding wordt er een voorstel gedaan denk ik?
  • Jura6 +62 17 Feb 2017 om 11:46 Rang: Steward
    Om het eerlijk te zeggen twijfel ik daar heel hard aan? Ik vind het nogal een verschil of je iemand tegen zijn been trapt, een tikje geeft of iemand tegen zijn gezicht trapt of slaat o.i.d.? Afhankelijk van de soort overtreding wordt er een voorstel gedaan denk ik?
    Ik heb het even opgezocht:
    http://www.knvb.nl/downloads/bestand/1901/handleiding-tuchtzaken-av-2016-2017
    2.3.2.1 RICHTLIJNEN STRAFTOEMETING VOOR INDIVIDUEEL WANGEDRAG VAN SPELERS...

    Ze hebben duidelijk wel gradaties maar maken wel onderscheid in slaan en trappen. Voor natrappen, maar iemand missen, staat 3 tot 6 wedstrijden. Daarbij zullen ze inderdaad wel letten op de ernstigheid en de eventuele geschiedenis van de speler.
  • BHJ -4268 17 Feb 2017 om 12:37 Rang: Utopisch
    Toch wel lief he die KNFB