Klaassen vraagt KNVB om opvallende aanpassing

Klaassen vraagt KNVB om opvallende aanpassing
17 Februari 2017 09:34

Aanvoerder Davy Klaassen nam het donderdagavond met zijn werkgever Ajax op tegen het Poolse Legia Warschau in de Europa League, maar op zondagmiddag volgt er al weer een Eredivisie-wedstrijd uit bij Vitesse. Dat vindt de middenvelder eigenlijk een beetje te veel van het goede, zo stelt hij in gesprek met De Telegraaf.

Klaassen is van mening dat de KNVB met een nieuwe speeldag zou moeten komen. "Voor de competitie zou het beter zijn als wij bijvoorbeeld op maandagavond zouden spelen. Daar zou zeker over nagedacht moeten worden. Dat kan geen zeker geen kwaad. Dat zou de KNVB aan het begin van het seizoen moeten bepalen. Zo bescherm je je eigen teams."

Voor Ajax is het natuurlijk van het grootst mogelijke belang om uit bij Vitesse te winnen, want de Amsterdammers staan al vijf punten achter op koploper Feyenoord. De Rotterdammers spelen uit tegen ADO Den Haag en zouden bij puntenverlies van Ajax toch een straatlengte voorsprong hebben. Dan komt de Coolsingel wel heel erg dichtbij.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

43 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • luckykes +4135 17 Feb 2017 om 09:45 Rang: Wereldkampioen
    Tja Davy, Engeland is totaal geen optie voor jou als je nog naar het buitenland wilt.
    Scheidsrechters moeten jullie beschermen tegen lichaamlijk contact.
    De KNVB moet jullie beschermen voor te snel wedstrijden op elkaar.
    Wie moet jullie straks nog meer beschermen en waarvoor?
  • flexen +5197 17 Feb 2017 om 09:58 Rang: Goddelijk
    De tering wat kan die Klaassen vaak zeiken zeg. Ga gewoon voetballen man
  • Morfe0 -8619 17 Feb 2017 om 09:59 Rang: Utopisch
    Ik zou wel willen insturen dat we vanaf nu gewoon Doellijn technologie in Iedere Stadion iedere wedstrijd gaan gebruiken

    Ja dat zou een goede stelling zijn!
  • balakula +2160 17 Feb 2017 om 10:41 Rang: Goddelijk
    Feyenoord speelt uit bij ADO.

    Voor dat je kopieert en plakt SN is het misschien handig dat je het eerst even leest.
  • Maikel de Lange +359 17 Feb 2017 om 10:44 Rang: Redactie
    Feyenoord speelt uit bij ADO.

    Voor dat je kopieert en plakt SN is het misschien handig dat je het eerst even leest.

    We kopiëren en plakken alleen quotes, dat lijkt me logisch. Volledig onze eigen fout dus
  • putang ina +430 17 Feb 2017 om 11:03 Rang: Aankomend talent
    Is voor supporters toch ook geen optie.op maandagavond na je werk nog ff wedstrijdje meepakken
  • NielsK +9022 17 Feb 2017 om 11:06 Rang: Goddelijk
    O ja, en PSV - Feyenoord of Feyenoord - PSV had je niks over te zeggen, toen beide clubs ook op donderdag avond speelden en ook nog eens een stuk moesten reizen? Toen vond je dat als concurrent schitterend? Niet zeuren en gewoon voetballen, niet alleen Ajax heeft daar last van
  • mojorisin +12370 17 Feb 2017 om 11:13 Rang: Utopisch
    Niet zeuren Davy, we hebben zo'n 20 bijna gelijkwaardige spelers, er kan ook makkelijk gerouleerd worden..
  • raimundoehv +7716 17 Feb 2017 om 11:13 Rang: Goddelijk
    Tussen twee wedstrijden moet er geloof ik minimaal 48 uur tussen zitten,dus dan lijkt me dat Davy hier een blauwtje gaat lopen.Het heeft gewoon geen enkele zin om überhaupt te proberen om hier iets voor elkaar te krijgen.
  • NielsK +9022 17 Feb 2017 om 11:16 Rang: Goddelijk
    Niet zeuren Davy, we hebben zo'n 20 bijna gelijkwaardige spelers, er kan ook makkelijk gerouleerd worden..

    Ook dat al is dat niet slim in deze periode van de competitie
  • NielsK +9022 17 Feb 2017 om 11:16 Rang: Goddelijk
    Tussen twee wedstrijden moet er geloof ik minimaal 48 uur tussen zitten,dus dan lijkt me dat Davy hier een blauwtje gaat lopen.Het heeft gewoon geen enkele zin om überhaupt te proberen om hier iets voor elkaar te krijgen.

    Wat dacht je van PSV - Feyenoord, werd verplaatst naar 16.45. Als Davy dat dan wil? Dit is meer Diva gedrag van hem, wat andere wel doen hoeven wij niet te doen, laat ons op maandag spelen
  • Hupweereentrein +3763 17 Feb 2017 om 11:18 Rang: Utopisch
    Niet zeuren Davy, we hebben zo'n 20 bijna gelijkwaardige spelers, er kan ook makkelijk gerouleerd worden..


    gewoon de wedstrijd in de eeste helft in het slot gooien zo als gisteren. Als het 2-0 staat gewoon terug zakken, en georganiseerd staan, niet teveel krachten verspillen. Dat is wat je moet leren als team.
  • mojorisin +12370 17 Feb 2017 om 11:19 Rang: Utopisch
    Ook dat al is dat niet slim in deze periode van de competitie

    Bedoel ook niet het hele team, maar een paar spelers kan best..
  • NielsK +9022 17 Feb 2017 om 11:20 Rang: Goddelijk
    abp="526">

    gewoon de wedstrijd in de eeste helft in het slot gooien zo als gisteren. Als het 2-0 staat gewoon terug zakken, en georganiseerd staan, niet teveel krachten verspillen. Dat is wat je moet leren als team.

    Precies, dat kost alleen tijd om zoiets te leren
  • NielsK +9022 17 Feb 2017 om 11:20 Rang: Goddelijk
    abp="555">
    Bedoel ook niet het hele team, maar een paar spelers kan best..

    Snap je
  • raimundoehv +7716 17 Feb 2017 om 11:23 Rang: Goddelijk
    Wat dacht je van PSV - Feyenoord, werd verplaatst naar 16.45. Als Davy dat dan wil? Dit is meer Diva gedrag van hem, wat andere wel doen hoeven wij niet te doen, laat ons op maandag spelen


    Kennelijk zoekt die al een reden voor het eventuele aanstaande verlies?
    Als sportman ben jij gewoon fit na twee dagen mits een blessure natuurlijk. Er zijn genoeg mensen in dienst die de spelers klaar moeten kunnen stomen voor de volgende wedstrijd. Er zal toch wel ergens een bubbelbad zijn? Als hij idd nu al gaat klagen over een te korte rustperiode dan is bij voorbaat de PL als geen competitie voor hem.
  • Jura6 +75 17 Feb 2017 om 11:30 Rang: Steward
    "Dat zou de KNVB aan het begin van het seizoen moeten bepalen. Zo bescherm je je eigen teams."
    Maar de speeldagen van de competitie worden voor het seizoen begint bepaalt. Is lastig om dan rekening te gaan houden met teams die eventueel Europees overwinteren. Ook is het commercieel minder aantrekkelijk.
  • mojorisin +12370 17 Feb 2017 om 11:34 Rang: Utopisch
    Gaat ook nooit gebeuren, laat Fox nooit toe, de grote teams moeten in het weekend spelen en ook nog op verschillende tijden..
    Zou wel kunnen dat ze de kleinere clubs op maandag laten spelen..
  • Hupweereentrein +3763 17 Feb 2017 om 11:45 Rang: Utopisch
    Gaat ook nooit gebeuren, laat Fox nooit toe, de grote teams moeten in het weekend spelen en ook nog op verschillende tijden..
    Zou wel kunnen dat ze de kleinere clubs op maandag laten spelen..


    Fox wil juist zoveel mogelijk verschillende speeltijden. Die is dus een groot voorstander van maadagavond. Maandagavond is een prima tijd om een pot op de tv uit te zenden. t is alleen een stuk lastiger om de mensen naar t stadion te krijgen. Aan de andere kant, als dit gewoon om 20.00 zou beginnen zie ik t probleem niet zo. Europees lukt toch ook? Maar dat vind Fox niet zo belangrijk.


    Wel zal de NOS er niet blij mee zijn. en er zijn momenteel reglementeren dat de wedstrijden voor de samenvattingen van zondag 7 uur moeten zijn afgerond. Dus die zou je al moeten aanpassen.
  • Hupweereentrein +3763 17 Feb 2017 om 11:46 Rang: Utopisch
    de speeldagen van de competitie worden voor het seizoen begint bepaalt. Is lastig om dan rekening te gaan houden met teams die eventueel Europees overwinteren. Ook is het commercieel minder aantrekkelijk.


    gebeurt nu ook al hoor. Als je op de zaterdag staat, wordt dat o kwel is naar de zondag verschoven.
  • mojorisin +12370 17 Feb 2017 om 11:50 Rang: Utopisch
    Fox wil juist zoveel mogelijk verschillende speeltijden. Die is dus een groot voorstander van maadagavond. Maandagavond is een prima tijd om een pot op de tv uit te zenden. t is alleen een stuk lastiger om de mensen naar t stadion te krijgen. Aan de andere kant, als dit gewoon om 20.00 zou beginnen zie ik t probleem niet zo. Europees lukt toch ook? Maar dat vind Fox niet zo belangrijk.


    Wel zal de NOS er niet blij mee zijn. en er zijn momenteel reglementeren dat de wedstrijden voor de samenvattingen van zondag 7 uur moeten zijn afgerond. Dus die zou je al moeten aanpassen.

    Daarom zeg ik ook dat de kleinere clubs wel eens op maandag kunnen gaan spelen..
    De top-3 echt niet hoor, die moeten prime time spelen om zoveel mogelijk kijkers te trekken.. Komt trouwens ook nog eens bij dat je op maandagavond met VI moet concurreren die ook veel kijkers aantrekken..
  • Hupweereentrein +3763 17 Feb 2017 om 11:53 Rang: Utopisch
    Daarom zeg ik ook dat de kleinere clubs wel eens op maandag kunnen gaan spelen..
    De top-3 echt niet hoor, die moeten prime time spelen om zoveel mogelijk kijkers te trekken.. Komt trouwens ook nog eens bij dat je op maandagavond met VI moet concurreren die ook veel kijkers aantrekken..


    Ook de top 3 vinden ze niet erg. Gebeurt toch ook in Engeland of Italië dat de topploegen op maandag spelen.

    En geloof me, geen Ajax fan, Feyenoord fan of PSV fan, zal op VI afstemmen als hun club op het andere net speelt. Maandag avond is een prima prime time voor FOX om uit te zenden.
  • luckykes +4135 17 Feb 2017 om 12:02 Rang: Wereldkampioen
    Daarom zeg ik ook dat de kleinere clubs wel eens op maandag kunnen gaan spelen..
    De top-3 echt niet hoor, die moeten prime time spelen om zoveel mogelijk kijkers te trekken.. Komt trouwens ook nog eens bij dat je op maandagavond met VI moet concurreren die ook veel kijkers aantrekken..




    Ik kijk altijd op maandag Celblok H
  • mojorisin +12370 17 Feb 2017 om 12:07 Rang: Utopisch
    Ook de top 3 vinden ze niet erg. Gebeurt toch ook in Engeland of Italië dat de topploegen op maandag spelen.

    En geloof me, geen Ajax fan, Feyenoord fan of PSV fan, zal op VI afstemmen als hun club op het andere net speelt. Maandag avond is een prima prime time voor FOX om uit te zenden.

    Ze zullen zeker naar de wedstrijden kijken, maar ernaast ook niet blij zijn..
    Ook zullen de stadions minder gevuld zijn, denk ook niet dat de clubs er blij mee zijn.. Er komen geheid wedstrijden op maandag, maar niet van de top-3, dat geef ik je op een briefje..
  • Morfe0 -8619 17 Feb 2017 om 12:10 Rang: Utopisch
    De Uefa moet gewoon de EL en de CL op dezelfde dagen laten spelen , ja niet goed voor de kijkcijfers , wel beter voor de spelers..

    Problem Solved.
  • Hupweereentrein +3763 17 Feb 2017 om 12:13 Rang: Utopisch
    Ze zullen zeker naar de wedstrijden kijken, maar ernaast ook niet blij zijn..
    Ook zullen de stadions minder gevuld zijn, denk ook niet dat de clubs er blij mee zijn.. Er komen geheid wedstrijden op maandag, maar niet van de top-3, dat geef ik je op een briefje..


    Dat de stadions minder gevuld zullen zijn geloof ik wel. Maar denk niet dat FOX dat heel erg vindt. En ik vraag me oo kaf of dit echt een probleem is als het op maandag 20.00 gespeled wordt. Zoals ik al zei, Europees kan het ook.

    En als er maandag gespeeld wordt, zal er zo nu en dan ook op maandag door de top 3 gespeeld worden. Net als dit soms ook op een vrijdag gebeurt. Zie geen enkele reden waarom dit op vrijdag namelijk geen probleem zou geven maar op maandag wel.

    Er staat ook VI tegenover en het is ook een werkdag.
  • Hupweereentrein +3763 17 Feb 2017 om 12:14 Rang: Utopisch
    De Uefa moet gewoon de EL en de CL op dezelfde dagen laten spelen , ja niet goed voor de kijkcijfers , wel beter voor de spelers..

    Problem Solved.


    Never gonna happen.

    T gebeurt nog eerder dat de CL wedstrijden in t weekend gespeeld gaan worden.
  • Hupweereentrein +3763 17 Feb 2017 om 12:15 Rang: Utopisch
    Ik kijk altijd op maandag Celblok H


    En zou je voor Ceblok H of voor twente kiezen als dat gelijkertijd wordt.
  • luckykes +4135 17 Feb 2017 om 12:33 Rang: Wereldkampioen
    En zou je voor Ceblok H of voor twente kiezen als dat gelijkertijd wordt.



    Celblok H.
    Mijn vrouw bepaald wat er op komt
  • raimundoehv +7716 17 Feb 2017 om 12:34 Rang: Goddelijk
    Dat de stadions minder gevuld zullen zijn geloof ik wel.



    Los ervan of het een haalbare doelstelling is denk ik dat clubs niet heel blij zullen zijn als er op maandag gespeeld gaat worden? Het bezoekersaantal gaat geheid teruglopen omdat je nu eenmaal te maken hebt met wisselende diensten.Daarnaast is het volgens mij nog steeds zo dat het overgrote werkende deel in het weekend vrij is. Seizoenkaarthouders die niet komen opdagen is voor een club geen verlies van inkomsten omdat de betaling vooraf geschiedt,maar een stadion wat (veel) lege plekken nalaat komt de gezelliheid ook niet ten goede.

    Ik heb liever dat ze die klote 16.45 tijden eens gaan schrappen en daar 20.30 van gaan maken. In Spanje en Portugal voetballen ze nog om 22.00, Italië om 20.45,maar in NL is dat zogenaamd allemaal niet haalbaar,vanwege de veiligheid e.d. Geef me toch te denken allemaal waarom dat in grote(re) landen wel haalbaar is,maar in dit kleine kikkerlandje ze al beginnen te bibberen als er 's avonds wordt gespeeld.

  • luckykes +4135 17 Feb 2017 om 12:36 Rang: Wereldkampioen
    De Uefa moet gewoon de EL en de CL op dezelfde dagen laten spelen , ja niet goed voor de kijkcijfers , wel beter voor de spelers..

    Problem Solved.




    Net als vroeger.
    En ook alleen de kampioenen in de CL laten spelen.
    Hebben "kleinere" landen ook meer kans.
    Net als vroeger.
    En de bekerwinnaars alleen tegen de beker winnaars laten spelen.
    Net als vroeger.
    Ach vroeger..........toen was alles veel beter.
  • BHJ -4228 17 Feb 2017 om 12:40 Rang: Utopisch
    Tuurlijk Davy, speel je op maandag tegen Vitesse en op Donderdag weer tegen warschau.

    Niet zeiken, fusbal spielen. Jullie krijgen vorstelijk betaald.
  • raimundoehv +7716 17 Feb 2017 om 12:45 Rang: Goddelijk
    Net als vroeger.
    En ook alleen de kampioenen in de CL laten spelen.
    Hebben "kleinere" landen ook meer kans.
    Net als vroeger.
    En de bekerwinnaars alleen tegen de beker winnaars laten spelen.
    Net als vroeger.



    Ik droom lekker verder...

    Ach vroeger..........toen was alles veel beter.


    Zeker...wat dacht je van de oplaadbare draaitelefoon of hoe heet zo'n ding? Eerst een half uur ronddraaien en dan het tel.nr intoetsen waar je naartoe belt of was het andersom?
  • BHJ -4228 17 Feb 2017 om 12:48 Rang: Utopisch
    Net als vroeger.
    En ook alleen de kampioenen in de CL laten spelen.
    Hebben "kleinere" landen ook meer kans.
    Net als vroeger.
    En de bekerwinnaars alleen tegen de beker winnaars laten spelen.
    Net als vroeger.
    Ach vroeger..........toen was alles veel beter.


    Volledig mee eens. Daarmee breng je ook de geldstroom binnen het voetbal beter in balans. Nu zijn het vooral de rijke die rijker worden en wordt de kloof steeds groter.

    Alleen gaat het helaas niet gebeuren, want de Uefa is één van de grootste verdieners op deze manier.
  • Hupweereentrein +3763 17 Feb 2017 om 13:02 Rang: Utopisch
    Los ervan of het een haalbare doelstelling is denk ik dat clubs niet heel blij zullen zijn als er op maandag gespeeld gaat worden? Het bezoekersaantal gaat geheid teruglopen omdat je nu eenmaal te maken hebt met wisselende diensten.Daarnaast is het volgens mij nog steeds zo dat het overgrote werkende deel in het weekend vrij is. Seizoenkaarthouders die niet komen opdagen is voor een club geen verlies van inkomsten omdat de betaling vooraf geschiedt,maar een stadion wat (veel) lege plekken nalaat komt de gezelliheid ook niet ten goede.

    Ik heb liever dat ze die klote 16.45 tijden eens gaan schrappen en daar 20.30 van gaan maken. In Spanje en Portugal voetballen ze nog om 22.00, Italië om 20.45,maar in NL is dat zogenaamd allemaal niet haalbaar,vanwege de veiligheid e.d. Geef me toch te denken allemaal waarom dat in grote(re) landen wel haalbaar is,maar in dit kleine kikkerlandje ze al beginnen te bibberen als er 's avonds wordt gespeeld.


    Ik denk dat FOx een veel grotere vinger in de pap heeft (waar de clubs ook vorstelijk voor betaald worden. Zeker voor een klein kikkerlandje) Dan de clubs met de stadion bezetting.

    En ja nooit iedereen kan komen. Maar dat heb je ook op zaterdagen en zondagen. En misschien is het no show op maadagen hoger (Verwacht het wel), Toch verwacht ik niet dat dit de grootste reden zal zijn om niet op maandag te spelen.

    Begrijp me geod, wat mij betreft wordt elke week alles om 14.30 gespeeld. Maar Fox wil zovele mogelijk verschillende speeltijden hebben om zo veel mogelijk wedstrijden te spelen.

    ZAterdag is al ene probleem omdat ze daar een uur na elkaar beginnen. Dat betekent dat de midden wedstrijden de 1e en laatste altijd overlappen. Hoe meer diverse speeltijden, hoe beter voor Fox. Dus die zullen de maandag prima vinden.
  • HanV +1621 17 Feb 2017 om 13:40 Rang: Wereldspeler
    Wat heeft het nou voor nut voor de clubs om op maandag te spelen?
    Klaassen stelde het juist voor om de clubs die Europees spelen tegemoet te komen. Ze hebben volgens mij hierom wel eens een wedstrijd verplaatst van zondag 12:30 naar 16:30.
  • hanspapier +12 17 Feb 2017 om 14:32 Rang: Supporter
    Daarom zeg ik ook dat de kleinere clubs wel eens op maandag kunnen gaan spelen..
    De top-3 echt niet hoor, die moeten prime time spelen om zoveel mogelijk kijkers te trekken.. Komt trouwens ook nog eens bij dat je op maandagavond met VI moet concurreren die ook veel kijkers aantrekken..



    En vergeet niet dat de reserves van oa Feyenoord op maandagavond spelen
  • TottiRomanista +2758 17 Feb 2017 om 14:58 Rang: Goddelijk
    Gemiep in de ruimte. Een goedgetrainde prof kan gewoon na twee dagen rust / training weer 90 minuten vol gas geven. Daarnaast vergeet Klaassen dat het niet alleen om de voetballers gaat, maar ook om de supporters, die een wedstrijd willen bezoeken. Maandagavond is wat dat betreft een waardeloze avond. Ik benijd de fans van Jupiler League teams dan ook niet....
  • de Analist -3488 17 Feb 2017 om 18:03 Rang: Wereldspeler
    een verwaande prof die van zijn hobby zijn beroep mag maken en dan nog zeuren ook
  • mojorisin +12370 17 Feb 2017 om 23:16 Rang: Utopisch
    Dat de stadions minder gevuld zullen zijn geloof ik wel. Maar denk niet dat FOX dat heel erg vindt. En ik vraag me oo kaf of dit echt een probleem is als het op maandag 20.00 gespeled wordt. Zoals ik al zei, Europees kan het ook.

    En als er maandag gespeeld wordt, zal er zo nu en dan ook op maandag door de top 3 gespeeld worden. Net als dit soms ook op een vrijdag gebeurt. Zie geen enkele reden waarom dit op vrijdag namelijk geen probleem zou geven maar op maandag wel.

    Er staat ook VI tegenover en het is ook een werkdag.

    Op vrijdag speelt de top 3 ook nooit..
  • Hupweereentrein +3763 17 Feb 2017 om 23:34 Rang: Utopisch
    Op vrijdag speelt de top 3 ook nooit..


    T was vroeger verplicht dat elke ploeg iig 1 keer op vrijdag speelde zelfs. Volgens mij is dat nu veranderd. Dit jaar lijkt dat idd anders te zijn.
  • mojorisin +12370 18 Feb 2017 om 00:04 Rang: Utopisch
    T was vroeger verplicht dat elke ploeg iig 1 keer op vrijdag speelde zelfs. Volgens mij is dat nu veranderd. Dit jaar lijkt dat idd anders te zijn.

    Kan me echt niet herinneren dat Ajax, Feyenoord of PSV ooit op vrijdag gespeeld hebben..
    Dat is commercieel ook gewoon onverantwoordelijk..
  • ronaldpj +7397 18 Feb 2017 om 00:23 Rang: Utopisch
    T was vroeger verplicht dat elke ploeg iig 1 keer op vrijdag speelde zelfs. Volgens mij is dat nu veranderd. Dit jaar lijkt dat idd anders te zijn.

    Eén keer uit en één keer thuis zelfs, maar dat is op aandringen van Fox veranderd, omdat er minder kijkers zijn, op vrijdag.

Meer over