Ajax zorgt op Poolse bodem voor tweeledig gevoel

Ajax zorgt op Poolse bodem voor tweeledig gevoel
16 Februari 2017 22:54

Ajax zal met gemengde gevoelens terugkijken op het Europa League-duel met Legia Warschau. Na het doelpuntloze treffen in Polen (0-0) liggen alle kaarten nog op tafel voor de return.

In Warschau kreeg Ajax een aantal dompers te verwerken. Eerst was er het bericht dat een kroeg met meegereisde aanhangers was aangevallen voor Poolse hooligans en vervolgens bleek Joël Veltman niet fit genoeg om te kunnen spelen tegen Legia. De rechtsback van Ajax werd logischerwijs vervangen door Kenny Tete, die dit seizoen ook al mocht spelen in Luik.

Vroeg in de wedstrijd kreeg Ajax nóg een tik te verwerken. Davy Klaassen leek de formatie van Peter Bosz naar 0-1 te schieten. De tv-beelden registreerden duidelijk dat de doelman van Legia, Arkadiusz Malarz, de bal pas achter de doellijn wist te pakken, maar de arbitrage van dienst ontging dit. Het gebrek aan doellijntechnologie werd de ploeg dus fataal.

Toch mochten de Ajacieden ook naar zichzelf kijken vanwege het uitblijven van een doelpunt. Zo zorgden Hakim Ziyech en Bertrand Traoré voor gevaar, maar dé kans kwam toch echt op naam van Kasper Dolberg. Ziyech bediende Amin Younes en hij gaf de Deense spits een haast niet te missen kans, maar Dolberg presteerde het om de bal over het doel te jagen.

Overigens hoefde Legia zich zeker niet alleen maar te beperken tot verdedigen. In fases wist de Poolse ploeg ook gevaar te stichten waarbij doelman André Onana meerdere malen handelend moest optreden om een achterstand te voorkomen. Zo ontsnapten de Amsterdammers toen linksback Daley Sinkgraven lelijk de fout in ging en de Kameroener moest ingrijpen.

Na rust liet Legia zich zelfs nog vaker zien, waarbij Tete een moeizame avond beleefde. Zo'n tien minuten voor tijd besloot de Ajax-verdediger met geel op zak aan de noodrem te trekken en dus kon hij met tweemaal geel inrukken. Justin Kluivert werd zo'n tien minuten na zijn entree alweer gewisseld om meer schade te voorkomen en dat lukte: 0-0.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

36 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 22:58 Rang: Utopisch
    100% goal niet gegeven, Tete een belachelijke rode kaart, lekker bezig die arbiters weer..
    Maar goed, dit komt wel goed volgende week, die Polen kunnen er niet zoveel van..
  • Morfe0 -8583 16 Feb 2017 om 23:00 Rang: Utopisch
    100% goal niet gegeven, Tete een belachelijke rode kaart, lekker bezig die arbiters weer..
    Maar goed, dit komt wel goed volgende week, die Polen kunnen er niet zoveel van..


    Eerste helft had Ajax de beste kansen , 2e helft Legia.
    Maar over die goal Klaassen moet ik me nu ook terug nuanceren.
    GOal was 100% goal..
    Maar Necid liep 1 op 1 naar Onana 2e helft.. Sanchez heftte dat buitenspelmoment NIET OP.
    Hij floot voor buitenspel... is maar de vraag of die wel of niet hing.
    Beide kanten 2 cruciale momenten..
    Tete was geen 2e gele overigens.
  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:00 Rang: Goddelijk
    100% goal niet gegeven, Tete een belachelijke rode kaart, lekker bezig die arbiters weer..
    Maar goed, dit komt wel goed volgende week, die Polen kunnen er niet zoveel van..


    Haha,waarom wint Ajax dan niet?
  • Morfe0 -8583 16 Feb 2017 om 23:02 Rang: Utopisch
    Haha,waarom wint Ajax dan niet?

    Omdat heel eerlijk Dolberg en Ziyech ook gewoon hadden moeten scoren..
  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 23:04 Rang: Utopisch
    Haha,waarom wint Ajax dan niet?

    Omdat ze niet scherp genoeg waren..
    En gewoon een goal gemaakt heh, fout van de arbitrage..
  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:05 Rang: Goddelijk
    Omdat heel eerlijk Dolberg en Ziyech ook gewoon hadden moeten scoren..



    Dus kan Ajax er zelf ook niet zoveel van als je zulke kansen niet weet te benutten? (meer reply op stelling van moja he.)
  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:06 Rang: Goddelijk
    Omdat ze niet scherp genoeg waren..
    En gewoon een goal gemaakt heh, fout van de arbitrage..


    Dan ben je dus ook niet geod genoeg...ondanks een persoonlijke fout?
  • Morfe0 -8583 16 Feb 2017 om 23:08 Rang: Utopisch
    Dus kan Ajax er zelf ook niet zoveel van als je zulke kansen niet weet te benutten? (meer reply op stelling van moja he.)

    Tja.. maar gelijkspel is op basis van 90 minuten een terechte afspiegeling denk ik , alleen had Ajax die uitgoal moeten maken , dan voel je je iets lekkerder.
  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 23:11 Rang: Utopisch
    Dan ben je dus ook niet geod genoeg...ondanks een persoonlijke fout?

    Ik proef nogal wat frustratie, omdat PSV er al uit ligt ?
    Weet niet of je Ajax gezien hebt vanavond, maar als er 1 moest winnen was het wel Ajax..
    Maar goed, 0-0 is een redelijke uitgangspositie, dat maakt Ajax thuis wel af..
  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:14 Rang: Goddelijk
    Ik proef nogal wat frustratie, omdat PSV er al uit ligt ?
    Weet niet of je Ajax gezien hebt vanavond, maar als er 1 moest winnen was het wel Ajax..


    Frustratie? haha, ik heb geen minuut gezien,maat jij doet voorkomen als of de tegenstander er niets van kan? Waarom win je dan niet?
  • Morfe0 -8583 16 Feb 2017 om 23:15 Rang: Utopisch
    Ik proef nogal wat frustratie, omdat PSV er al uit ligt ?
    Weet niet of je Ajax gezien hebt vanavond, maar als er 1 moest winnen was het wel Ajax..
    Maar goed, 0-0 is een redelijke uitgangspositie, dat maakt Ajax thuis wel af..


    Eerste helft heeft Ajax het laten liggen , Dolberg had die bal gewoon moeten maken sta je met 0-1 voor.. dan had ik het moeten zien..
    Thuis moeten we het afmaken , geen discussie over mogelijk , vergeet niet dat een Real ook in Warschauw gelijk had gespeeld he, en Dortmund ook meen ik...
    Nee.. Legia uit is dit jaar gewoon vrij lastige horde , ook voor Elite clubs , dus is 0-0 goede uitslag in principe kan je het thuis afmaken.
    En Radovic is ook geschorst wat positief is in mijn ogen.
    En wij staan nu al op 12 punten , als je bekijkt nummer 2 AZ heeft 7 punten behaald... dus waar maken we ons druk over?? Ajax doet het gewoon goed.. en uitduel , 10 man , 2e helft zeer slecht gespeeld.. 0-0..

    Ja in de rust had ik goed de pee in , omdat we toen echt veel beter waren.. 2e helft hadden we met wat pech gewoon verloren.
  • Morfe0 -8583 16 Feb 2017 om 23:16 Rang: Utopisch
    https://twitter.com/vinschildkamp/status/832324928913416195/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw


    100% Goal
  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 23:16 Rang: Utopisch
    Frustratie? haha, ik heb geen minuut gezien,maat jij doet voorkomen als of de tegenstander er niets van kan? Waarom win je dan niet?

    Geloof me, die kunnen er niet al teveel van..
    Ajax had dit gewoon moeten winnen, helaas is dit niet gebeurd..
  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:17 Rang: Goddelijk
    Tja.. maar gelijkspel is op basis van 90 minuten een terechte afspiegeling denk ik , alleen had Ajax die uitgoal moeten maken , dan voel je je iets lekkerder.


    Oh, maar deze redenatie vind ik iets realistischer dan 'die kunnen er niet zoveel van' zoals mojo doet voorkomen?

    Als je echt zoveel beter bent dan win je die wedstrijd gewoon...

  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:19 Rang: Goddelijk
    Geloof me, die kunnen er niet al teveel van..
    Ajax had dit gewoon moeten winnen, helaas is dit niet gebeurd..


    Weet niet ik moet geloven? Als het zo al zo zou zijn had Ajax wel gewonnen.Dit kan niet alleen met pech te maken hebben?
  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 23:19 Rang: Utopisch
    Frustratie? haha, ik heb geen minuut gezien,maat jij doet voorkomen als of de tegenstander er niets van kan? Waarom win je dan niet?

    En als je het niet gezien hebt, heb je geen grond om over de wedstrijd te oordelen..
  • Morfe0 -8583 16 Feb 2017 om 23:20 Rang: Utopisch
    Oh, maar deze redenatie vind ik iets realistischer dan 'die kunnen er niet zoveel van' zoals mojo doet voorkomen?

    Als je echt zoveel beter bent dan win je die wedstrijd gewoon...

    Ajax was gewoon slecht, Legia kon er in principe niet veel van , maar Ajax was zeer slordig.

    Als Younes bijvoorbeeld die bal iets secuurder naar Ziyech speelt , komt Ziyech in een 1 op 1 , of wat te denken van dat wilde ingeschoten schot van Dolberg??

    Nee.. Ajax moet dit winnen thuis als ze zelf in vorm zijn dan moet dit geen probleem zijn.

    Alleen was Ajax vandaag niet in vorm , wat Vd Gijp zei klopt en keer, 1e 20 minuten Ajax goed , naderhand zwak.. is Ajax in vorm , dan wals je over deze club heen..

    Dus slechte dag 0-0 mag je zeker niet klagen , helemaal als je de 2e helft bekijkt..
  • 333 half evil +1069 16 Feb 2017 om 23:20 Rang: Aanvoerder
    Over die goal, de ene keer zit het mee, nu zit het tegen. Pech gehad, dat gejammer hoor je van de meeste alleen als het in hun nadeel valt
  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:22 Rang: Goddelijk
    Eerste helft heeft Ajax het laten liggen , Dolberg had die bal gewoon moeten maken sta je met 0-1 voor.. dan had ik het moeten zien..
    Thuis moeten we het afmaken , geen discussie over mogelijk , vergeet niet dat een Real ook in Warschauw gelijk had gespeeld he, en Dortmund ook meen ik...
    Nee.. Legia uit is dit jaar gewoon vrij lastige horde , ook voor Elite clubs , dus is 0-0 goede uitslag in principe kan je het thuis afmaken.
    En Radovic is ook geschorst wat positief is in mijn ogen.
    En wij staan nu al op 12 punten , als je bekijkt nummer 2 AZ heeft 7 punten behaald... dus waar maken we ons druk over?? Ajax doet het gewoon goed.. en uitduel , 10 man , 2e helft zeer slecht gespeeld.. 0-0..

    Ja in de rust had ik goed de pee in , omdat we toen echt veel beter waren.. 2e helft hadden we met wat pech gewoon verloren.



    Eén uitgoal kan je nu al kopzorgen bezorgen he? Ik zou er niet zo gerust op zijn? Een 0-0 voor een thuisspelende ploeg is nog niet zo verkeerd..
  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:23 Rang: Goddelijk
    En als je het niet gezien hebt, heb je geen grond om over de wedstrijd te oordelen..


    Ik oordeel over jouw mening omdat je wel vaker 'overdrijft'.
  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 23:26 Rang: Utopisch
    Ik oordeel over jouw mening omdat je wel vaker 'overdrijft'.

    Dus je gaat oordelen over mijn mening ipv de wedstrijd zelf gezien te hebben, nou, dat zie ik als een compliment..
  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:29 Rang: Goddelijk
    Dus je gaat oordelen over mijn mening ipv de wedstrijd zelf gezien te hebben, nou, dat zie ik als een compliment..


    Tja, ik had andere dingen te doen...lekker factuurtjes maken voor mijn trouwe klantjes ...Nee, maar zeg nou zelf-het zijn jouw woorden die zeggen dat Legia er niet zoveel van kan? Waarom win je dan niet? Dan ben je zelf toch ook niet goed genoeg/
  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 23:31 Rang: Utopisch
    Tja, ik had andere dingen te doen...lekker factuurtjes maken voor mijn trouwe klantjes ...Nee, maar zeg nou zelf-het zijn jouw woorden die zeggen dat Legia er niet zoveel van kan? Waarom win je dan niet? Dan ben je zelf toch ook niet goed genoeg/

    Waren ze ook niet, maar 100% goal niet gegeven en paar zeer goede kansen om zeep geholpen hielpen niet mee zeg maar..
    Denk dat ze dit thuis makkelijk afmaken..
  • 333 half evil +1069 16 Feb 2017 om 23:32 Rang: Aanvoerder
    Als er 1 verdiende te winnen was het Ajax wel??? Ze begonnen goed maar verder was het echt matig, 2e helft was helemaal niet best
  • NielsK +9207 16 Feb 2017 om 23:33 Rang: Goddelijk
    abp="842">
    Dus je gaat oordelen over mijn mening ipv de wedstrijd zelf gezien te hebben, nou, dat zie ik als een compliment..

    Je zegt dat je enige frustratie bij Raimundo merkt, maar dat merk ik eerder bij jou. Als gestoken door een wesp reageer je op hem
  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 23:34 Rang: Utopisch
    Je zegt dat je enige frustratie bij Raimundo merkt, maar dat merk ik eerder bij jou. Als gestoken door een wesp reageer je op hem

    Hij heeft de wedstrijd niet gezien..
  • Morfe0 -8583 16 Feb 2017 om 23:37 Rang: Utopisch
    Over die goal, de ene keer zit het mee, nu zit het tegen. Pech gehad, dat gejammer hoor je van de meeste alleen als het in hun nadeel valt

    Ach schei toch uit man. in de Eredivisie hebben we doellijntechnologie in de EL niet. wat een Amateurs.
  • Morfe0 -8583 16 Feb 2017 om 23:37 Rang: Utopisch
    Over die goal, de ene keer zit het mee, nu zit het tegen. Pech gehad, dat gejammer hoor je van de meeste alleen als het in hun nadeel valt

    Ach schei toch uit man. in de Eredivisie hebben we doellijntechnologie in de EL niet. wat een Amateurs.
  • Morfe0 -8583 16 Feb 2017 om 23:38 Rang: Utopisch
    Als er 1 verdiende te winnen was het Ajax wel??? Ze begonnen goed maar verder was het echt matig, 2e helft was helemaal niet best

    Als er iemand over de gehele 90 minuten de beste kansen had was Ajax het wel , in 2e helft Legia , maar Ajax had echt 3 grote kansen gehad , terwijl ik bij Legia maar 2 goede kansen had gezien .
  • 333 half evil +1069 16 Feb 2017 om 23:43 Rang: Aanvoerder
    Ach schei toch uit man. in de Eredivisie hebben we doellijntechnologie in de EL niet. wat een Amateurs.


    Heb je in de eredivisie toch ook niet, alleen in arena voor winterstop en na winterstop in de kuip en verder nergens dus wat je zegt klopt niet, over die goal is lullig maar zoals ik al zei de ene keer zit het mee en andere keer tegen, kan me nog een goal van Ajax in de kuip herinneren waar de bal ook een meter over de zijlijn was en dat vond je toen waarschijnlijk prima, dus niet van 1 kant bekijken
  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 23:44 Rang: Utopisch
    Als er iemand over de gehele 90 minuten de beste kansen had was Ajax het wel , in 2e helft Legia , maar Ajax had echt 3 grote kansen gehad , terwijl ik bij Legia maar 2 goede kansen had gezien .

    De arbritrage heeft keihard gefaald, net als bij PSV-Utrecht..
    Dan kan men zeggen, kan gebeuren, maar kan grote consequenties tot vervolg krijgen..
    Daarom, video-ref overal en altijd.. Waar wachten ze op ?
  • 333 half evil +1069 16 Feb 2017 om 23:47 Rang: Aanvoerder
    De arbritrage heeft keihard gefaald, net als bij PSV-Utrecht..
    Dan kan men zeggen, kan gebeuren, maar kan grote consequenties tot vervolg krijgen..
    Daarom, video-ref overal en altijd.. Waar wachten ze op ?

    Ben ik met je eens maar zolang het niet ingevoerd wordt heeft het ook geen nut om er over te jammeren
  • raimundoehv +7669 16 Feb 2017 om 23:47 Rang: Goddelijk
    Hij heeft de wedstrijd niet gezien..


    Je zegt dat je enige frustratie bij Raimundo merkt, maar dat merk ik eerder bij jou. Als gestoken door een wesp reageer je op hem


    Ik kan me er eigenlijk niet meer druk om maken weet je dat? Als iemad iets zegt dan vind ik ook dat je dat moet kunnen beargumenteren. Kan je dat niet,dan heb je ook geen goed standpunt en daar hoef ik echt geen wedstrijd voor te zien.

    Stel Fey had met 0-6 moeten winnen aankomend weekend maar speelt met 0-0 gelijk. Fey was zóveel maal beter,maar speelt toch 0-0. Als jij dan zou zeggen dat ADO er niets van kon,dan wil ik graag weten waarom het dan zo is dat je niet gewonnen hebt? Gewoon een normale vraag-ook daar hoef ik de wedstrijd niet voor gezien te hebben..-
  • mojorisin +12036 16 Feb 2017 om 23:57 Rang: Utopisch
    Ik kan me er eigenlijk niet meer druk om maken weet je dat? Als iemad iets zegt dan vind ik ook dat je dat moet kunnen beargumenteren. Kan je dat niet,dan heb je ook geen goed standpunt en daar hoef ik echt geen wedstrijd voor te zien.

    Stel Fey had met 0-6 moeten winnen aankomend weekend maar speelt met 0-0 gelijk. Fey was zóveel maal beter,maar speelt toch 0-0. Als jij dan zou zeggen dat ADO er niets van kon,dan wil ik graag weten waarom het dan zo is dat je niet gewonnen hebt? Gewoon een normale vraag-ook daar hoef ik de wedstrijd niet voor gezien te hebben..-

    Laat maar dan, haha..
  • raimundoehv +7669 17 Feb 2017 om 00:01 Rang: Goddelijk
    Laat maar dan, haha..


    Precies, the pleasure is all mine!
  • FR-Zuid! -653 17 Feb 2017 om 03:05 Rang: Goddelijk
    Gelijkspel is terecht, de onterecht afgekeurde goal was wel erg lastig te zien (assistent achter de lijn had het als enige kunnen zien, maarja die had een doelpaal voor zijn snufferd en het moment was zo voorbij, daarnaast blokkeerde naast de doelpaal ook het lichaam van de keeper de bal).

    Odjidja (ofzo) was een ware plaag voor de ajax defensie en de rode kaart voor Tete natuurlijk terecht (met al geel op zak aan de arm van je tegenstander lopen trekken, niet slim).

    Waren niet erg veel uitgespeelde kansen, denk dat ajax thuis wel nipt zou moeten kunnen winnen, alhoewel Legie in de tweede helft zich meer heeft kunnen aanpassen aan hoe ajax speelde.

Meer over