De 11 namen bij Legia Warschau en Ajax: Tete start in Polen

De 11 namen bij Legia Warschau en Ajax: Tete start in Polen
16 Februari 2017 20:00
© ProShots

Ajax-trainer Peter Bosz heeft één verrassing doorgevoerd in zijn basisopstelling voor het bezoek aan Legia Warschau. In Polen mag Kenny Tete aan de aftrap verschijnen.

Joël Veltman, de afgelopen dagen nationaal en internationaal flink bekritiseerd, is ziek en ontbreekt dus bij Ajax. In Tete heeft Bosz een logische vervanger aangewezen. Verder staan de vertrouwde namen aan de aftrap met Bertrand Traoré opnieuw in plaats van Justin Kluivert.

Bij Legia Warschau lopen er voorin een aantal bekende namen. Tomás Necid (ex-PEC Zwolle) en Valeri Qazaishvili (ex-Vitesse) staan in de basis.

De opstellingen:

Legia Warschau: Malarz; Broz, Dabrowski, Pazdan, Hlousek; Jodlowiec, Ofoe, Kopczynski; Radovic, Necid, Qazaishvili.

Ajax: Onana; Tete, Sánchez, Viergever, Sinkgraven; Klaassen, Schöne, Ziyech; Traoré, Dolberg, Younes.

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

73 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 20:06 Rang: Legende
    S6 Ajacieden
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 20:07 Rang: Legende
    Toch die wekelijks falende Younes weer he
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 20:26 Rang: Utopisch
    Nou, hopelijk doet Ajax het beter dan AZ...
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 21:11 Rang: Vedette
    jammer... geen Veldman trucje vanavond
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 21:15 Rang: Legende
    jammer... geen Veldman trucje vanavond


    ik hoorde dat hij kotsmisselijk van zijn eigen actie is geworden
  • Milanista +746 16 Feb 2017 om 21:23 Rang: Legende
    Sanchez moeten even de handjes thuis houden.
  • Milanista +746 16 Feb 2017 om 21:24 Rang: Legende
    Ajax oogt slordig en nerveus.
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 21:26 Rang: Legende
    Ajax oogt slordig en nerveus.


    nogal een verschil met de Nederlandse competitie beleving blijkbaar
  • Milanista +746 16 Feb 2017 om 21:27 Rang: Legende
    nogal een verschil met de Nederlandse competitie beleving blijkbaar


    Bij Legia staan ook echte mannen op het veld het verschil met de ED is schrijnend
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 21:28 Rang: Legende
    Bij Legia staan ook echte mannen op het veld het verschil met de ED is schrijnend


    had het meer over het veldspel van Ajax,dat normaal wel degelijk oogt
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 21:29 Rang: Vedette
    nogal een verschil met de Nederlandse competitie beleving blijkbaar


    "De nul is heilig" zeggen ze dan.
    Maar Legia heeft goed z'n huiswerk gedaan. Zitten er kort op, fysiek maar niet over de rand. Ajax moet mee in die strijd en de mouwen opstropen. Anders loop je tegen nare goals aan.

  • Hupweereentrein +4300 16 Feb 2017 om 21:29 Rang: Utopisch
    Ajax oogt slordig en nerveus.


    Onana gelukkig niet.

    Overigens scheen de bal over de lijn te zijn.

    https://twitter.com/ajaxlife/status/832323358343700480
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 21:30 Rang: Legende
    Onana gelukkig niet.

    Overigens scheen de bal over de lijn te zijn.

    https://twitter.com/ajaxlife/status/832323358343700480


    dat is zuur dan
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 21:30 Rang: Legende
    "De nul is heilig" zeggen ze dan.
    Maar Legia heeft goed z'n huiswerk gedaan. Zitten er kort op, fysiek maar niet over de rand. Ajax moet mee in die strijd en de mouwen opstropen. Anders loop je tegen nare goals aan.


    en als je eigen gemaakte goals ook nog eens niet gezien worden,maakt het extra zuur
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 21:30 Rang: Utopisch
    Onana gelukkig niet.

    Overigens scheen de bal over de lijn te zijn.

    https://twitter.com/ajaxlife/status/832323358343700480

    Lijkt er inderdaad wel op.
  • Hupweereentrein +4300 16 Feb 2017 om 21:31 Rang: Utopisch
    dat is zuur dan


    Yup, maar de vraag is of je de arbitrage dit kwalijk kan nemen. belachelijk natuurlijk dat er in Europa nog niet met doellijn technologie gespeeld wordt.
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 21:33 Rang: Utopisch
    Yup, maar de vraag is of je de arbitrage dit kwalijk kan nemen. belachelijk natuurlijk dat er in Europa nog niet met doellijn technologie gespeeld wordt.

    Nou ja, er staat een man krampachtig te kijken wat er gebeurt. Wat wel een terechte vraag is, waarom de 5e man aan dezelfde kant staat als de assistent scheidsrechter.
  • Hupweereentrein +4300 16 Feb 2017 om 21:37 Rang: Utopisch
    Nou ja, er staat een man krampachtig te kijken wat er gebeurt. Wat wel een terechte vraag is, waarom de 5e man aan dezelfde kant staat als de assistent scheidsrechter.


    Die zn schot is wel met een nadere hoek als dat wij t hier zien. En t lichaam van de keeper ligt er wel erg omheen.

    JE 2e vraag ben ik het met je eens, maar de 5e man is sowieso een non oplossing geweest om de technologische hulpmiddelen langer uit te stellen volgens mij.
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 21:38 Rang: Utopisch
    Die zn schot is wel met een nadere hoek als dat wij t hier zien. En t lichaam van de keeper ligt er wel erg omheen.

    JE 2e vraag ben ik het met je eens, maar de 5e man is sowieso een non oplossing geweest om de technologische hulpmiddelen langer uit te stellen volgens mij.

    Zit dermate veel ruimte tussen dat er wat mij betreft geen twijfel is.
  • Hupweereentrein +4300 16 Feb 2017 om 21:39 Rang: Utopisch
    Die bal van younes moet beter.
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 21:40 Rang: Vedette
    Die bal van younes moet beter.


    Schot van Ziyech ook
  • Hupweereentrein +4300 16 Feb 2017 om 21:42 Rang: Utopisch
    Schot van Ziyech ook


    Die hoek was zeer lastig door de bal van younes. Had er misschien voor moeten kiezen om niet te schieten. Maar dat is niet des Ziyech.
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 21:43 Rang: Legende
    Knappe redding Onana
  • Hupweereentrein +4300 16 Feb 2017 om 21:44 Rang: Utopisch
    Onana had die bal niet op sinkgraven moeten geven Sinkgraven had t anders moeten oplossen.
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 21:44 Rang: Vedette
    Knappe redding Onana


    Ook recht op m af van Necid
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 21:44 Rang: Legende
    Onana had die bal niet op sinkgraven moeten geven Sinkgraven had t anders moeten oplossen.


    maar hij herstelt het goed
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 21:48 Rang: Utopisch
    Holy crap, die moet er toch wel in.
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 21:48 Rang: Vice-aanvoerder
    Pffff die had er in gemoeten....
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 21:49 Rang: Vedette
    Die moet erin natuurlijk
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 21:49 Rang: Vice-aanvoerder
    Legt Younes een keertje goed af....
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 21:50 Rang: Vedette
    Legt Younes een keertje goed af....


    Dolberg heeft m'n toto voorspelling gezien. Ajax wint 2-0, 58e minuut Klaassen.
  • Morfe0 -9103 16 Feb 2017 om 21:51 Rang: Utopisch
    100% goal Klaassen niet getelt , helaas... maar is niet meer van deze tijd ..

    Dan ZIyech 100% kans gemist en Dolberg man man man.
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 21:52 Rang: Utopisch
    Dolberg heeft m'n toto voorspelling gezien. Ajax wint 2-0, 58e minuut Klaassen.

    Scoort hij 2 keer in de 58e minuut? Of telt ie dubbel?
  • Morfe0 -9103 16 Feb 2017 om 21:53 Rang: Utopisch
    Sinkgraven en Tete overigens zeer zwak.
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 21:53 Rang: Legende
    Scoort hij 2 keer in de 58e minuut? Of telt ie dubbel?


    uit gescoord he
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 21:54 Rang: Vice-aanvoerder
    Dolberg heeft m'n toto voorspelling gezien. Ajax wint 2-0, 58e minuut Klaassen.

    Dat is dan wel weer aardig van hem, denk alleen dat de meeste Ajacieden niet zo veel aan jou toto voorspelling hebben of dat maar iets uit kan maken
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 21:55 Rang: Vice-aanvoerder
    Scoort hij 2 keer in de 58e minuut? Of telt ie dubbel?

    Dat is het goedmakertje voor de afgekeurde goal.
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 21:58 Rang: Vedette
    Scoort hij 2 keer in de 58e minuut? Of telt ie dubbel?


    Hehe, nee. 1e goal. 2-0 door Kluivert.
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 21:59 Rang: Vedette
    Dat is dan wel weer aardig van hem, denk alleen dat de meeste Ajacieden niet zo veel aan jou toto voorspelling hebben of dat maar iets uit kan maken


    We willen nog wel íets van spanning volgende week.
  • Hupweereentrein +4300 16 Feb 2017 om 21:59 Rang: Utopisch
    100% goal Klaassen niet getelt , helaas... maar is niet meer van deze tijd ..

    Dan ZIyech 100% kans gemist en Dolberg man man man.


    Ziyech was geen 100% kans meer omdat younes m niet goed gaf.
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 22:00 Rang: Utopisch
    Bullshit van Verbeek, vertekend beeld, my ass. Als hij er een meter overheen is, kun je het zien, en dit kun je ook zien. Hij is er niet ver overheen, maar wel degelijk volledig. De bal is duidelijk voorbij de paal en de paal sluit aan bij de lijn. Gewoon een goal.
  • Hupweereentrein +4300 16 Feb 2017 om 22:01 Rang: Utopisch
    maar hij herstelt het goed


    verder speelt Onana goed. Maar ik zie m per week groeien lijkt wel.
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:01 Rang: Vice-aanvoerder
    We willen nog wel íets van spanning volgende week.

    Jullie liever dan ik dan. Had gister valse hoop dat Arsenal wel zou winnen, nou gezien hoe dat is afgelopen.
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 22:02 Rang: Utopisch
    Jullie liever dan ik dan. Had gister valse hoop dat Arsenal wel zou winnen, nou gezien hoe dat is afgelopen.

    Mwah, daar gaf het spel gisteren weinig aanleiding toe...

    Ajax is hier gewoon de betere. Dat betekent niet dat ze zeker gaan winnen, maar ik acht die kans groter dan Arsenal gisteren.
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:04 Rang: Vice-aanvoerder
    verder speelt Onana goed. Maar ik zie m per week groeien lijkt wel.

    Denk dat ik Onana de leukste keeper in de Eredivisie vindt om te zien spelen, lekker zelfverzekerd.
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 22:04 Rang: Utopisch
    Die Verbeek heeft het op dit moment echt even niet meer allemaal op een rijtje, he? AZ doet het goed tegen "betere clubs" in de ED, waar ze van winnen?

    Verloren tegen PSV en Feyenoord en een gelijkspelletje tegen Ajax. Eén heel punt...
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 22:04 Rang: Vedette
    Jullie liever dan ik dan. Had gister valse hoop dat Arsenal wel zou winnen, nou gezien hoe dat is afgelopen.


    Ja ok. Maar Bayern was vanaf minuut 1 heer en meester. Je wordt dan nog in t zadel geholpen door die penalty (in 3en). Maar je bent gewoon op waarde geklopt.
    Als de 2e helft een kopie wordt van de eerste mag je niet verliezen, dan heb je het gewoon slecht gedaan. Ajax is beter. Maar het moet gewoon ietsje sneller en slimmer.

  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:05 Rang: Vice-aanvoerder
    Mwah, daar gaf het spel gisteren weinig aanleiding toe...

    Ajax is hier gewoon de betere. Dat betekent niet dat ze zeker gaan winnen, maar ik acht die kans groter dan Arsenal gisteren.

    Zeker, bedoel meer dat ik voor de wedstrijd hoopte dat Arsenal een geweldige dag zou hebben en de betere partij zou zijn.
  • ronaldpj +7699 16 Feb 2017 om 22:06 Rang: Utopisch
    Zeker, bedoel meer dat ik voor de wedstrijd hoopte dat Arsenal een geweldige dag zou hebben en de betere partij zou zijn.

    Ah, zo. Dat gevoel had ik vandaag ook bij AZ .
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 22:16 Rang: Vedette
    Zeker, bedoel meer dat ik voor de wedstrijd hoopte dat Arsenal een geweldige dag zou hebben en de betere partij zou zijn.


    Dacht Barca ook dinsdag
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:17 Rang: Vice-aanvoerder
    Dacht Barca ook dinsdag

    Daar is het alleen wat vanzelfsprekender.
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 22:23 Rang: Vedette
    Daar is het alleen wat vanzelfsprekender.


    niet met 4-0 verliezen
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:24 Rang: Vice-aanvoerder
    niet met 4-0 verliezen

    Dat zeker niet, maar het voorgevoel van winnen dan wel weer.
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 22:29 Rang: Legende
    Denk dat ik Onana de leukste keeper in de Eredivisie vindt om te zien spelen, lekker zelfverzekerd.


    mwoah,dat valt ook erg mee hoor
  • vak104 +6414 16 Feb 2017 om 22:30 Rang: Utopisch
    Warschau zingt gewoon op melodie Michael Jackson, You Are Not Alone...
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:32 Rang: Vice-aanvoerder
    mwoah,dat valt ook erg mee hoor

    Let op de woorden IK VIND en DE LEUKSTE. Nergens zeg ik "de beste" of dat het een feit is, als je dat suggereert.
  • vak104 +6414 16 Feb 2017 om 22:32 Rang: Utopisch
    100% goal Klaassen niet getelt , helaas... maar is niet meer van deze tijd ..

    Dan ZIyech 100% kans gemist en Dolberg man man man.

    Vond reactie Ziyech op zijn veels te slappe schot schrijnend.. onbewogen teruglopen terwijl je net 1 op 1 tegen de keeper aanschiet.
  • mojorisin +13452 16 Feb 2017 om 22:45 Rang: Utopisch
    Is die scheidsrechter gek ofzo ?
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:46 Rang: Vice-aanvoerder
    Ook wel een vervelend mannetje zeg, die Braziliaan. Daarbij had Tete hier gewoonweg voorzichtiger moeten zijn.
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 22:46 Rang: Legende
    Let op de woorden IK VIND en DE LEUKSTE. Nergens zeg ik "de beste" of dat het een feit is, als je dat suggereert.


    rustig maar hoor
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 22:46 Rang: Legende
    dom van Tete met al geel op zak
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 22:47 Rang: Legende
    Vond reactie Ziyech op zijn veels te slappe schot schrijnend.. onbewogen teruglopen terwijl je net 1 op 1 tegen de keeper aanschiet.


    was met de inrichting van zijn nieuwe stulpje bezig in zijn hoofd
  • KickBack +950 16 Feb 2017 om 22:47 Rang: Vedette
    dom van Tete met al geel op zak


    Was niks aan de hand. 90 van zulke acties per wedstrijd. Wel sneu voor Kluivert dat die nu meteen gewisseld wordt. Ik had zelf Younes gedaan.
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:48 Rang: Vice-aanvoerder
    rustig maar hoor

    Ben hartstikke rustig hoor, dacht ik zal het even uitlichten.
  • vak104 +6414 16 Feb 2017 om 22:48 Rang: Utopisch
    Was niks aan de hand. 90 van zulke acties per wedstrijd. Wel sneu voor Kluivert dat die nu meteen gewisseld wordt. Ik had zelf Younes gedaan.


    Ik ook idd
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 22:49 Rang: Legende
    Was niks aan de hand. 90 van zulke acties per wedstrijd. Wel sneu voor Kluivert dat die nu meteen gewisseld wordt. Ik had zelf Younes gedaan.


    vasthouden en dus met geel op zak onnodig risico nemen
  • vak104 +6414 16 Feb 2017 om 22:49 Rang: Utopisch
    Luister die melodie!
    Is echt Michael Jackson
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 22:49 Rang: Legende
    Ben hartstikke rustig hoor, dacht ik zal het even uitlichten.


    en ik mag daar mijn mening over hebben
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 22:50 Rang: Legende
    Luister die melodie!
    Is echt Michael Jackson


    welk nummer??
  • vak104 +6414 16 Feb 2017 om 22:50 Rang: Utopisch
    You are not Alone
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:53 Rang: Vice-aanvoerder
    en ik mag daar mijn mening over hebben

    Jouw mening of ik rustig ben of niet? Volgens mij kan ik daar toch echt zelf beter over oordelen dan jij of wie dan ook. Daarbij gaf ik mijn mening over Onana en vond jij dat wel meevallen? Jij mag daar prima een andere mening over hebben, maar zeg dat dan.
  • de Analist -5474 16 Feb 2017 om 22:54 Rang: Legende
    Jouw mening of ik rustig ben of niet? Volgens mij kan ik daar toch echt zelf beter over oordelen dan jij of wie dan ook. Daarbij gaf ik mijn mening over Onana en vond jij dat wel meevallen? Jij mag daar prima een andere mening over hebben, maar zeg dat dan.


    ik zal proberen om voor een ieder vanaf nu heel duidelijk te zijn
  • MVKgrunn +1425 16 Feb 2017 om 22:55 Rang: Vice-aanvoerder
    ik zal proberen om voor een ieder vanaf nu heel duidelijk te zijn

    Fijn

Meer over