Bosz geeft toe: "Toch knaagde het aan ons als staf"

Bosz geeft toe:
11 Januari 2017 13:51

Ajax moet in de tweede seizoenshelft in de achtervolging op koploper Feyenoord. De ploeg van Peter Bosz ging op trainingskamp in Portugal onder meer aan de slag met de spelhervattingen. Vijf van de dertien tegengoals bij Ajax kwamen voort uit spelhervattingen. Bij Feyenoord (0 uit 12) en PSV (3 uit 8) lag dat aantal lager.

"Als je als trainer nieuw bent, moet en kan je niet alles in het begin aanpakken en anders gaan doen", vertelt Bosz aan Voetbal International. "Wat goed was, moest bovendien goed blijven. Zo liepen de spelhervattingen vorig seizoen prima, het aantal tegendoelpunten was minimaal, waardoor ik ook geen aanleiding zag om daar als eerste mee aan de slag te gaan."

"Toch knaagde het aan ons als staf dat we het niet goed onder controle kregen", vervolgt de trainer. "Een trainingskamp is dan een perfect moment om het aan te pakken. Dan heb je de tijd en ruimte om het te bespreken, aan te geven hoe we het anders gaan doen, en vervolgens ook op het veld in de praktijk toe te passen."

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

7 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • mojorisin +13404 11 Jan 2017 om 13:02 Rang: Utopisch
    Ajax en PSV ongeveer gelijk, Feyenoord wel indrukwekkend wdb..
    Maar goed dat ze ermee bezig zijn..
  • Seagal +13653 11 Jan 2017 om 21:48 Rang: Goddelijk
    heeft denk ik ook met een lengte gebrek achterin te maken. Viergever, Sanchez , Sinkgraven en Veltman zijn alle vier niet de grootsten
  • MVKgrunn +1426 11 Jan 2017 om 23:53 Rang: Vice-aanvoerder
    heeft denk ik ook met een lengte gebrek achterin te maken. Viergever, Sanchez , Sinkgraven en Veltman zijn alle vier niet de grootsten


    Even een google search en je ziet dat Sanchez 1,88 is, lijkt mij in ieder geval niet klein. De andere zijn niet super lang nee.
  • Seagal +13653 12 Jan 2017 om 00:17 Rang: Goddelijk
    Even een google search en je ziet dat Sanchez 1,88 is, lijkt mij in ieder geval niet klein. De andere zijn niet super lang nee.


    1.87 cm zag ik, niet heel groot, ook niet heel klein idd maar aangezien hij wel sterk in de lucht is ook zal het meer aan die andere 3 liggen denk ik
  • mojorisin +13404 12 Jan 2017 om 00:41 Rang: Utopisch
    1.87 cm zag ik, niet heel groot, ook niet heel klein idd maar aangezien hij wel sterk in de lucht is ook zal het meer aan die andere 3 liggen denk ik

    Gewoon een prima lengte voor een verdediger, zo kan je ook nog wendbaar zijn ipv een statische grote reus..
  • Seagal +13653 12 Jan 2017 om 00:50 Rang: Goddelijk
    Gewoon een prima lengte voor een verdediger, zo kan je ook nog wendbaar zijn ipv een statische grote reus..


    Van Dijk is ook wendbaar en die tikt de 2 meter aan en wat denk je van Ibra?
  • mojorisin +13404 12 Jan 2017 om 00:51 Rang: Utopisch
    Van Dijk is ook wendbaar en die tikt de 2 meter aan en wat denk je van Ibra?

    Er zijn uitzonderingen natuurlijk..

Meer over