Effectief Roda doet PSV wederom pijn

Effectief Roda doet PSV wederom pijn
30 Oktober 2013 20:34

Roda JC Kerkrade heeft zich vrij eenvoudig geplaatst voor de achtste finales van de KNVB-beker. De Limburgers versloegen PSV met 1-3 dankzij doelpunten van Mark-Jan Fledderus en twee maal uitblinker Guus Hupperts. Afgelopen zondag was Roda ook al te sterk voor PSV. Toen wonnen de Kerkaders met 2-1 van de Eindhovenaren.

Het was vooral PSV dat goed uit de startblokken kwam. De ploeg van trainer Philip Cocu was continu in balbezit en kreeg ook enkele kansen. Na een voorzet van Luciano Narsingh, die na tien maanden blessureleed zijn rentree maakte in de hoofdmacht van PSV, kon Ola Toivonen de bal inkoppen, maar de Zweed kon geen richting aan de bal geven. Eén minuut later moest doelman Filip Kurto handelend optreden op een schot van Memphis Depay.

Roda verdedigde en wachtte op een counter. Die kwam er in de achttiende minuut. Mitchell Donald steekte de bal op Frank Demouge, die op zijn beurt de bal teruglegde op Fledderus. De middenvelder speelde Joshua Brenet simpel uit en krulde de bal feilloos via de binnenkant van de paal in het doel van PSV-debutant Nigel Bertrams. De dertigjarige Fledderus scoorde afgelopen zondag ook al tegen PSV.

PSV richtte zich na de goal weer op en kreeg in de 35e minuut een honderd procent kans. Na een slimme pass van Stijn Schaars kreeg spits Tim Matavz de uitgelezen mogelijkheid om de gelijkmaker op het scorebord te zetten. De Sloveen kwam één op één te staan met Kurto, maar Matavz schoot de bal recht op de goalie af. Roda kwam er twee minuten later met een counter weer uit en wederom was het raak. Guus Hupperts troefde jongeling Jorrit Hendrix af en lobte de bal fraai over Bertrams heen. Het was tegen de verhoudingen in 0-2 bij rust.

Ook in de tweede helft veranderde het spelbeeld niet. Bij PSV, waar Adam Maher Oscar Hiljemark verving, was het zoeken naar een opening in de hechte defensie. Op een schot van Toivonen en Matavz na, kon de verdediging van Roda redelijk eenvoudig standhouden. De ploeg van trainer Ruud Brood kreeg nu nog meer ruimte voor een uitbraak en die kwam er ook weer. In de 67e minuut kopte spits Frank Demouge de bal in de diepte naar Hupperts, die zo één op één kwam met Bertrams. De talentvolle aanvaller dacht niet na en schoot de bal onberispelijk in het net. De jonge Bertrams had zich wel een beter debuut gewenst. De sluitpost had de gehele wedstrijd geen redding kunnen verrichten. Het enige wat hij kon doen, was drie keer de bal uit het net vissen.

Kreeg PSV dan helemaal geen kans meer? Dat wel. Na ruim zeventig minuten haalde Kurto de bal van de lijn na een poging van de ingevallen Jürgen Locadia. Twee minuten voor tijd kopte Brenet nog raak uit een hoekschop, maar die kwam veel te laat. PSV verloor zo voor het eerst in de beker van Roda. Negen keer maar liefst wonnen de Eindhovenaren van de Limburgers in de beker, maar daar is nu dus een einde aan gekomen.

Scoreverloop:
0-1 (18') Mark-Jan Fledderus
0-2 (37') Guus Hupperts
0-3 (67') Guus Hupperts
1-3 (88') Joshua Brenet

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

39 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • ronaldpj 30 Oct 2013 om 20:39 Rang: Utopisch
    Knap gespeeld hoor, van Roda. Uitstekend strijdplan tegen een PSV wat een gebrek aan vertrouwen heeft en waar elk doelpunt als een dolksteek moet zijn aangekomen.
  • ronaldpj 30 Oct 2013 om 20:39 Rang: Utopisch
    En uiteraard gefeliciteerd @Rodafan en andere Rodafans.
  • feyenoord141 30 Oct 2013 om 20:41 Rang: Goddelijk
    Erg goed gedaan door Roda ! De verdediging stond goed en de counters waren heel uitstekend !

    Gefeliciteerd Roda fans.
  • thenewgen 30 Oct 2013 om 20:41 Rang: Vedette
    Niet echt verwacht, knap resultaat van Roda. Feli Roda fans!
  • mojorisin 30 Oct 2013 om 20:41 Rang: Utopisch
    Gaat lekker in Eindhoven, dit is gewoon een blamage..
  • feyenoord141 30 Oct 2013 om 20:42 Rang: Goddelijk
    Maar PSV bakt er op dit moment wel erg weinig van zeg, pff
  • MTE 30 Oct 2013 om 20:42 Rang: Vice-aanvoerder
    Mooie goede verdiende overwinning Roda,

    Vond bij PSV eigenlijk Narsingh wel goed spelen het eerste half uur( wat best netjes is na 10 maanden uit). Voor de rest blijf ik Depay een geniale speler vinden, die zeker nog op een hoger niveau gaat spelen.
    Bruma vond ik mwah mwah en de rest was echt waardeloos.
  • mojorisin 30 Oct 2013 om 20:50 Rang: Utopisch
    PSV lachwekkende ploeg zeg....Met Rekik erbij was dit overigens niet gebeurd maar dat terzijde.

    Speelde Bruma wel? Moeten we daarmee naar het WK?
  • MTE 30 Oct 2013 om 20:53 Rang: Vice-aanvoerder
    Speelde Bruma wel? Moeten we daarmee naar het WK?

    Bruma speelde.

    Niet geweldig, maar die Hendrix stelt echt (nog) niks voor, dus dan haalt dat het niveau van Bruma ook wel wat naar beneden.

    Voor de rest zou ik op het WK voor Rekik-Van Dijk gaan en dan Vlaar en Bruma als backup mee nemen( vlaar als eerste backup)
  • T-P 30 Oct 2013 om 20:53 Rang: Goddelijk
    PSV lachwekkende ploeg zeg....Met Rekik erbij was dit overigens niet gebeurd maar dat terzijde.


    Want Rekik is een soort god die elke speler in z'n eentje afstopt?
  • MTE 30 Oct 2013 om 20:55 Rang: Vice-aanvoerder
    Want Rekik is een soort god die elke speler in z'n eentje afstopt?

    Nee, maar de Hendrix is wel echt heel erg matig
  • ronaldpj 30 Oct 2013 om 20:56 Rang: Utopisch
    Want Rekik is een soort god die elke speler in z'n eentje afstopt?

    Met zijn laserogen natuurlijk...
  • mojorisin 30 Oct 2013 om 20:57 Rang: Utopisch
    Bruma speelde.

    Niet geweldig, maar die Hendrix stelt echt (nog) niks voor, dus dan haalt dat het niveau van Bruma ook wel wat naar beneden.

    Voor de rest zou ik op het WK voor Rekik-Van Dijk gaan en dan Vlaar en Bruma als backup mee nemen( vlaar als eerste backup)

    Vlaar was ook niet mijn 1ste keuze, maar die maakt nog de meest degelijke indruk.. En dan maar even kijken wie daarnaast komt te spelen, Van Dijk lijkt mij ook geen slecht plan..
  • ronaldpj 30 Oct 2013 om 20:59 Rang: Utopisch
    Vlaar was ook niet mijn 1ste keuze, maar die maakt nog de meest degelijke indruk.. En dan maar even kijken wie daarnaast komt te spelen, Van Dijk lijkt mij ook geen slecht plan..

    Rekik is een optie, maar die heeft natuurlijk pas een paar wedstrijden gespeeld, in een tijd dat PSV wel redelijk draaide, kijk eerst maar eens hoe die terugkomt, is tenslotte pas 18, dan is stabiel presteren nog niet heel gebruikelijk.

    Van Dijk vindt ik zeker een goede optie, mits hij past in het spelletje wat het NL elftal wil spelen, want dat speelt hij bij Celtic natuurlijk niet.
  • mojorisin 30 Oct 2013 om 21:02 Rang: Utopisch
    Rekik is een optie, maar die heeft natuurlijk pas een paar wedstrijden gespeeld, in een tijd dat PSV wel redelijk draaide, kijk eerst maar eens hoe die terugkomt, is tenslotte pas 18, dan is stabiel presteren nog niet heel gebruikelijk.

    Van Dijk vindt ik zeker een goede optie, mits hij past in het spelletje wat het NL elftal wil spelen, want dat speelt hij bij Celtic natuurlijk niet.

    Nee misschien niet, maar ik weet dat hij de meeste facetten van het spelletje wel beheerst..
    Vlaar BMI kan natuurlijk ook, ach ja, genoeg variaties, maar ik neig steeds meer naar een sterk blok..
  • feyenoord141 30 Oct 2013 om 21:06 Rang: Goddelijk
    Bruma speelde.

    Niet geweldig, maar die Hendrix stelt echt (nog) niks voor, dus dan haalt dat het niveau van Bruma ook wel wat naar beneden.

    Voor de rest zou ik op het WK voor Rekik-Van Dijk gaan en dan Vlaar en Bruma als backup mee nemen( vlaar als eerste backup)


    Niet geweldig ? Gewoon slecht !
  • enigmatisch1 30 Oct 2013 om 21:10 Rang: Utopisch


    Van Dijk vindt ik


    Foei!!!!!
  • enigmatisch1 30 Oct 2013 om 21:11 Rang: Utopisch
    Want Rekik is een soort god die elke speler in z'n eentje afstopt?


    In de wedstrijden die hij tot u toe voor speelde wel ja.
  • ronaldpj 30 Oct 2013 om 21:11 Rang: Utopisch
    Foei!!!!!

    Oeps... Maarre, gaan we dat spelletje spelen? Want ik zie er bij jou al heel regelmatig één of twee door de vingers hoor...

    Maar goed, ik gun je wel íets op deze avond .
  • enigmatisch1 30 Oct 2013 om 21:20 Rang: Utopisch
    Oeps... Maarre, gaan we dat spelletje spelen?


    "Gaan spelen", lijkt me wat misplaatst, goede vriend. Ik heb niet de indruk dat je er al heel erg veel hebt laten lopen namelijk. Maar je bent het toch hopelijk wel met me eens dat "ik vindt" wel hééél ernstig is, toch?

    Los daarvan, gun me vanavond inderdaad een lolletje zeg. Is niet leuk hoor, thuiskomen van een restaurant en dan zo'n uitslag moeten lezen!

  • trotsvanhetnoorden 30 Oct 2013 om 21:22 Rang: Legende
    Dit zag ik niet aankomen, maar gefeliciteerd Roda supporters.

    Imo moeten Vlaar, Van Dijk en BMI sowieso mee en Douglas, Heitinga, De Vrij, Rekik en Bruma vechten voor de laatste plek. Als je met de jong speelt en met Sneijder eventueel kunnen alle spelers die ik genoemd heb de bal echt wel kwijt hoor.
  • ronaldpj 30 Oct 2013 om 21:23 Rang: Utopisch
    "Gaan spelen", lijkt me wat misplaatst, goede vriend. Ik heb niet de indruk dat je er al heel erg veel hebt laten lopen namelijk. Maar je bent het toch hopelijk wel met me eens dat "ik vindt" wel hééél ernstig is, toch?

    Los daarvan, gun me vanavond inderdaad een lolletje zeg. Is niet leuk hoor, thuiskomen van een restaurant en dan zo'n uitslag moeten lezen!

    Nou, toch zeker een foutje of 4 per dag ....

    En ja, "ik vindt" is wel heel erg. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die fout wel vaker maak, in de snelheid van het typen. Meestal haal ik 'm er overigens wel weer uit, want werkwoordsvormen daar maak ik, als ik er de tijd voor neem, zelden fouten mee.
  • ehvpsv 30 Oct 2013 om 21:23 Rang: Goddelijk
    Lol ok.

    3 tegengoals en geen één redding? Was die keeper echt zo slecht of overdrijft SN?

  • ronaldpj 30 Oct 2013 om 21:23 Rang: Utopisch
    Lol ok.

    3 tegengoals en geen één redding? Was die keeper echt zo slecht of overdrijft SN?

    Nee, de doelpunten waren hem niet aan te rekenen.
  • Hupweereentrein 30 Oct 2013 om 21:25 Rang: Utopisch
    Nee, de doelpunten waren hem niet aan te rekenen.


    De laatste mag je wel Willems aanrekenen, wat liet die zn man simpel uit zn rug lopen zeg... Totaal geen flauw benul waar zn tegenstander was. De 1e 2 heb ik niet gezien...
  • MTE 30 Oct 2013 om 21:25 Rang: Vice-aanvoerder
    Lol ok.

    3 tegengoals en geen één redding? Was die keeper echt zo slecht of overdrijft SN?

    Nee dat klopte wel ongeveer.

    Alleen waren het wel echt onmogelijke ballen hoor.
    Maar een echte wereldkeeper gaat het nooit worden, vermoed ik
  • ehvpsv 30 Oct 2013 om 21:27 Rang: Goddelijk
    Nee, de doelpunten waren hem niet aan te rekenen.

  • ronaldpj 30 Oct 2013 om 21:28 Rang: Utopisch
    De laatste mag je wel Willems aanrekenen, wat liet die zn man simpel uit zn rug lopen zeg... Totaal geen flauw benul waar zn tegenstander was. De 1e 2 heb ik niet gezien...

    Eerste twee waren mooie doelpunten, waar de keeper niet zo veel tegen kan doen.
  • ehvpsv 30 Oct 2013 om 21:30 Rang: Goddelijk
    Nee, de doelpunten waren hem niet aan te rekenen.

    In dat geval is het best wel sneu, zo te moeten debuteren omdat de rest van het team (blijkbaar) bagger speelt.

    Gelukkig zorgt Narsingh voor goede aanvallende impulsen, wie weet krijgen we het weer op de rit als Zoet en Rekik terug zijn
  • twentegoal 30 Oct 2013 om 21:30 Rang: Goddelijk
    Iedereen kan nu wel gaan afgeven op PSV maar er is voor de langere termijn voor een andere visie gekozen, dat zal met veel vallen en weer opstaan gaan net zoals bij mijn club, op dit moment is het slecht maar als PSV de komende twee wedstrijden wint is alles weer vergeten en alles weer hosannah
  • puntje 30 Oct 2013 om 21:32 Rang: Goddelijk
    Iedereen kan nu wel gaan afgeven op PSV maar er is voor de langere termijn voor een andere visie gekozen, dat zal met veel vallen en weer opstaan gaan net zoals bij mijn club, op dit moment is het slecht maar als PSV de komende twee wedstrijden wint is alles weer vergeten en alles weer hosannah


    Eens. Het is ook weer niet zo dat ze een straatlengte achterstaan in de competitie. Ook Europees hebben ze nog wel kansen om door te gaan, maar dan zullen ze volgende week van Zagreb moeten winnen. Probleem is meer dan PSV al heel veel jaren telkens tekort komt en het ook nu weer die kant op lijkt te gaan.
  • Hupweereentrein 30 Oct 2013 om 21:35 Rang: Utopisch
    Iedereen kan nu wel gaan afgeven op PSV maar er is voor de langere termijn voor een andere visie gekozen, dat zal met veel vallen en weer opstaan gaan net zoals bij mijn club, op dit moment is het slecht maar als PSV de komende twee wedstrijden wint is alles weer vergeten en alles weer hosannah


    Dat geld voor elke ploeg in de eredivise momenteel natuurlijk.
  • ehvpsv 30 Oct 2013 om 21:41 Rang: Goddelijk
    Iedereen kan nu wel gaan afgeven op PSV maar er is voor de langere termijn voor een andere visie gekozen, dat zal met veel vallen en weer opstaan gaan net zoals bij mijn club, op dit moment is het slecht maar als PSV de komende twee wedstrijden wint is alles weer vergeten en alles weer hosannah

    wat moeten wij zonder jou ?
  • ehvpsv 30 Oct 2013 om 22:46 Rang: Goddelijk
    ze hebben in het begin ook de kredits gekregen,dus mag men nu ook kritisch zijn hoor

    de meeste van ons zeiden dat er nog wel een terugval zou komen, en daar zitten we nu diep in
  • twentegoal 30 Oct 2013 om 23:34 Rang: Goddelijk

    Ehvpsv

    ja zonder mij blijft er weinig over

  • nilisnumber10 31 Oct 2013 om 08:52 Rang: Aanvoerder
    What to say???
    PSV onwaardig hoe ze nu spelen. De laatste weken alleen maar wanprestaties.
    Als de spelers niet willen/kunnen houdt het gewoon op. Ga ik me als supporter ook niet meer druk maken.
    Na een nederlaag of gelijkspel denk ik hoe klote ook, ze zullen er wel van geleerd hebben. NEE HOOR, dit stelletje amateurs gaat gewoon lekker door met wanprestaties leveren. Het ergste vind ik nog het overduidelijke gebrek aan inzet en een K.. mentaliteit van enkele spelers.
    Tot slot komen de media optredens van sommige spelers (niet alleen van PSV) me helemaal de trot uit. Wat een wanstaltelijke nietszeggende teksten.

    En Cocu... je bent ongetwijfeld een goede trainer, maar als K.. is zeg het dan ook in een keer in de media.

Meer foto's