Weet u zeker dat u deze reactie wilt verwijderen? Annuleer

Effectief Roda doet PSV wederom pijn

Effectief Roda doet PSV wederom pijn
30 Oktober 2013 om 20:34 - Roda JC Kerkrade heeft zich vrij eenvoudig geplaatst voor de achtste finales van de KNVB-beker. De Limburgers versloegen PSV met 1-3 dankzij doelpunten van Mark-Jan Fledderus en twee maal uitblinker Guus Hupperts. Afgelopen zondag was Roda ook al te sterk voor PSV. Toen wonnen de Kerkaders met 2-1 van de Eindhovenaren.

Het was vooral PSV dat goed uit de startblokken kwam. De ploeg van trainer Philip Cocu was continu in balbezit en kreeg ook enkele kansen. Na een voorzet van Luciano Narsingh, die na tien maanden blessureleed zijn rentree maakte in de hoofdmacht van PSV, kon Ola Toivonen de bal inkoppen, maar de Zweed kon geen richting aan de bal geven. Eén minuut later moest doelman Filip Kurto handelend optreden op een schot van Memphis Depay.

Roda verdedigde en wachtte op een counter. Die kwam er in de achttiende minuut. Mitchell Donald steekte de bal op Frank Demouge, die op zijn beurt de bal teruglegde op Fledderus. De middenvelder speelde Joshua Brenet simpel uit en krulde de bal feilloos via de binnenkant van de paal in het doel van PSV-debutant Nigel Bertrams. De dertigjarige Fledderus scoorde afgelopen zondag ook al tegen PSV.

PSV richtte zich na de goal weer op en kreeg in de 35e minuut een honderd procent kans. Na een slimme pass van Stijn Schaars kreeg spits Tim Matavz de uitgelezen mogelijkheid om de gelijkmaker op het scorebord te zetten. De Sloveen kwam één op één te staan met Kurto, maar Matavz schoot de bal recht op de goalie af. Roda kwam er twee minuten later met een counter weer uit en wederom was het raak. Guus Hupperts troefde jongeling Jorrit Hendrix af en lobte de bal fraai over Bertrams heen. Het was tegen de verhoudingen in 0-2 bij rust.

Ook in de tweede helft veranderde het spelbeeld niet. Bij PSV, waar Adam Maher Oscar Hiljemark verving, was het zoeken naar een opening in de hechte defensie. Op een schot van Toivonen en Matavz na, kon de verdediging van Roda redelijk eenvoudig standhouden. De ploeg van trainer Ruud Brood kreeg nu nog meer ruimte voor een uitbraak en die kwam er ook weer. In de 67e minuut kopte spits Frank Demouge de bal in de diepte naar Hupperts, die zo één op één kwam met Bertrams. De talentvolle aanvaller dacht niet na en schoot de bal onberispelijk in het net. De jonge Bertrams had zich wel een beter debuut gewenst. De sluitpost had de gehele wedstrijd geen redding kunnen verrichten. Het enige wat hij kon doen, was drie keer de bal uit het net vissen.

Kreeg PSV dan helemaal geen kans meer? Dat wel. Na ruim zeventig minuten haalde Kurto de bal van de lijn na een poging van de ingevallen Jürgen Locadia. Twee minuten voor tijd kopte Brenet nog raak uit een hoekschop, maar die kwam veel te laat. PSV verloor zo voor het eerst in de beker van Roda. Negen keer maar liefst wonnen de Eindhovenaren van de Limburgers in de beker, maar daar is nu dus een einde aan gekomen.

Scoreverloop:
0-1 (18') Mark-Jan Fledderus
0-2 (37') Guus Hupperts
0-3 (67') Guus Hupperts
1-3 (88') Joshua Brenet



Reageer nu!

Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.

39 reacties

30 Oct 2013 om 20:39
Knap gespeeld hoor, van Roda. Uitstekend strijdplan tegen een PSV wat een gebrek aan vertrouwen heeft en waar elk doelpunt als een dolksteek moet zijn aangekomen.
30 Oct 2013 om 20:41
Erg goed gedaan door Roda ! De verdediging stond goed en de counters waren heel uitstekend !

Gefeliciteerd Roda fans.
30 Oct 2013 om 20:41
Niet echt verwacht, knap resultaat van Roda. Feli Roda fans!
30 Oct 2013 om 20:42
Mooie goede verdiende overwinning Roda,

Vond bij PSV eigenlijk Narsingh wel goed spelen het eerste half uur( wat best netjes is na 10 maanden uit). Voor de rest blijf ik Depay een geniale speler vinden, die zeker nog op een hoger niveau gaat spelen.
Bruma vond ik mwah mwah en de rest was echt waardeloos.
30 Oct 2013 om 20:53
Speelde Bruma wel? Moeten we daarmee naar het WK?

Bruma speelde.

Niet geweldig, maar die Hendrix stelt echt (nog) niks voor, dus dan haalt dat het niveau van Bruma ook wel wat naar beneden.

Voor de rest zou ik op het WK voor Rekik-Van Dijk gaan en dan Vlaar en Bruma als backup mee nemen( vlaar als eerste backup)
T-P
Rang: Goddelijk
30 Oct 2013 om 20:53
PSV lachwekkende ploeg zeg....Met Rekik erbij was dit overigens niet gebeurd maar dat terzijde.


Want Rekik is een soort god die elke speler in z'n eentje afstopt?
30 Oct 2013 om 20:55
Want Rekik is een soort god die elke speler in z'n eentje afstopt?

Nee, maar de Hendrix is wel echt heel erg matig
30 Oct 2013 om 20:56
Want Rekik is een soort god die elke speler in z'n eentje afstopt?

Met zijn laserogen natuurlijk...
30 Oct 2013 om 20:59
Vlaar was ook niet mijn 1ste keuze, maar die maakt nog de meest degelijke indruk.. En dan maar even kijken wie daarnaast komt te spelen, Van Dijk lijkt mij ook geen slecht plan..

Rekik is een optie, maar die heeft natuurlijk pas een paar wedstrijden gespeeld, in een tijd dat PSV wel redelijk draaide, kijk eerst maar eens hoe die terugkomt, is tenslotte pas 18, dan is stabiel presteren nog niet heel gebruikelijk.

Van Dijk vindt ik zeker een goede optie, mits hij past in het spelletje wat het NL elftal wil spelen, want dat speelt hij bij Celtic natuurlijk niet.
30 Oct 2013 om 21:06
Bruma speelde.

Niet geweldig, maar die Hendrix stelt echt (nog) niks voor, dus dan haalt dat het niveau van Bruma ook wel wat naar beneden.

Voor de rest zou ik op het WK voor Rekik-Van Dijk gaan en dan Vlaar en Bruma als backup mee nemen( vlaar als eerste backup)


Niet geweldig ? Gewoon slecht !
30 Oct 2013 om 21:11
Want Rekik is een soort god die elke speler in z'n eentje afstopt?


In de wedstrijden die hij tot u toe voor speelde wel ja.
30 Oct 2013 om 21:11
Foei!!!!!

Oeps... Maarre, gaan we dat spelletje spelen? Want ik zie er bij jou al heel regelmatig één of twee door de vingers hoor...

Maar goed, ik gun je wel íets op deze avond .
30 Oct 2013 om 21:20
Oeps... Maarre, gaan we dat spelletje spelen?


"Gaan spelen", lijkt me wat misplaatst, goede vriend. Ik heb niet de indruk dat je er al heel erg veel hebt laten lopen namelijk. Maar je bent het toch hopelijk wel met me eens dat "ik vindt" wel hééél ernstig is, toch?

Los daarvan, gun me vanavond inderdaad een lolletje zeg. Is niet leuk hoor, thuiskomen van een restaurant en dan zo'n uitslag moeten lezen!

30 Oct 2013 om 21:22
Dit zag ik niet aankomen, maar gefeliciteerd Roda supporters.

Imo moeten Vlaar, Van Dijk en BMI sowieso mee en Douglas, Heitinga, De Vrij, Rekik en Bruma vechten voor de laatste plek. Als je met de jong speelt en met Sneijder eventueel kunnen alle spelers die ik genoemd heb de bal echt wel kwijt hoor.
30 Oct 2013 om 21:23
"Gaan spelen", lijkt me wat misplaatst, goede vriend. Ik heb niet de indruk dat je er al heel erg veel hebt laten lopen namelijk. Maar je bent het toch hopelijk wel met me eens dat "ik vindt" wel hééél ernstig is, toch?

Los daarvan, gun me vanavond inderdaad een lolletje zeg. Is niet leuk hoor, thuiskomen van een restaurant en dan zo'n uitslag moeten lezen!

Nou, toch zeker een foutje of 4 per dag ....

En ja, "ik vindt" is wel heel erg. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die fout wel vaker maak, in de snelheid van het typen. Meestal haal ik 'm er overigens wel weer uit, want werkwoordsvormen daar maak ik, als ik er de tijd voor neem, zelden fouten mee.
30 Oct 2013 om 21:23
Lol ok.

3 tegengoals en geen één redding? Was die keeper echt zo slecht of overdrijft SN?

30 Oct 2013 om 21:23
Lol ok.

3 tegengoals en geen één redding? Was die keeper echt zo slecht of overdrijft SN?

Nee, de doelpunten waren hem niet aan te rekenen.
30 Oct 2013 om 21:25
Nee, de doelpunten waren hem niet aan te rekenen.


De laatste mag je wel Willems aanrekenen, wat liet die zn man simpel uit zn rug lopen zeg... Totaal geen flauw benul waar zn tegenstander was. De 1e 2 heb ik niet gezien...
30 Oct 2013 om 21:25
Lol ok.

3 tegengoals en geen één redding? Was die keeper echt zo slecht of overdrijft SN?

Nee dat klopte wel ongeveer.

Alleen waren het wel echt onmogelijke ballen hoor.
Maar een echte wereldkeeper gaat het nooit worden, vermoed ik
30 Oct 2013 om 21:28
De laatste mag je wel Willems aanrekenen, wat liet die zn man simpel uit zn rug lopen zeg... Totaal geen flauw benul waar zn tegenstander was. De 1e 2 heb ik niet gezien...

Eerste twee waren mooie doelpunten, waar de keeper niet zo veel tegen kan doen.
30 Oct 2013 om 21:30
Nee, de doelpunten waren hem niet aan te rekenen.

In dat geval is het best wel sneu, zo te moeten debuteren omdat de rest van het team (blijkbaar) bagger speelt.

Gelukkig zorgt Narsingh voor goede aanvallende impulsen, wie weet krijgen we het weer op de rit als Zoet en Rekik terug zijn
30 Oct 2013 om 21:30
Iedereen kan nu wel gaan afgeven op PSV maar er is voor de langere termijn voor een andere visie gekozen, dat zal met veel vallen en weer opstaan gaan net zoals bij mijn club, op dit moment is het slecht maar als PSV de komende twee wedstrijden wint is alles weer vergeten en alles weer hosannah
30 Oct 2013 om 21:32
Iedereen kan nu wel gaan afgeven op PSV maar er is voor de langere termijn voor een andere visie gekozen, dat zal met veel vallen en weer opstaan gaan net zoals bij mijn club, op dit moment is het slecht maar als PSV de komende twee wedstrijden wint is alles weer vergeten en alles weer hosannah


Eens. Het is ook weer niet zo dat ze een straatlengte achterstaan in de competitie. Ook Europees hebben ze nog wel kansen om door te gaan, maar dan zullen ze volgende week van Zagreb moeten winnen. Probleem is meer dan PSV al heel veel jaren telkens tekort komt en het ook nu weer die kant op lijkt te gaan.
30 Oct 2013 om 21:35
Iedereen kan nu wel gaan afgeven op PSV maar er is voor de langere termijn voor een andere visie gekozen, dat zal met veel vallen en weer opstaan gaan net zoals bij mijn club, op dit moment is het slecht maar als PSV de komende twee wedstrijden wint is alles weer vergeten en alles weer hosannah


Dat geld voor elke ploeg in de eredivise momenteel natuurlijk.
30 Oct 2013 om 21:37
net thuis van het overwerk,wist niet wat ik zag,feli Roda fans
30 Oct 2013 om 21:41
Iedereen kan nu wel gaan afgeven op PSV maar er is voor de langere termijn voor een andere visie gekozen, dat zal met veel vallen en weer opstaan gaan net zoals bij mijn club, op dit moment is het slecht maar als PSV de komende twee wedstrijden wint is alles weer vergeten en alles weer hosannah

wat moeten wij zonder jou ?
30 Oct 2013 om 22:04
Iedereen kan nu wel gaan afgeven op PSV maar er is voor de langere termijn voor een andere visie gekozen, dat zal met veel vallen en weer opstaan gaan net zoals bij mijn club, op dit moment is het slecht maar als PSV de komende twee wedstrijden wint is alles weer vergeten en alles weer hosannah


ze hebben in het begin ook de kredits gekregen,dus mag men nu ook kritisch zijn hoor
30 Oct 2013 om 22:46
ze hebben in het begin ook de kredits gekregen,dus mag men nu ook kritisch zijn hoor

de meeste van ons zeiden dat er nog wel een terugval zou komen, en daar zitten we nu diep in
31 Oct 2013 om 08:52
What to say???
PSV onwaardig hoe ze nu spelen. De laatste weken alleen maar wanprestaties.
Als de spelers niet willen/kunnen houdt het gewoon op. Ga ik me als supporter ook niet meer druk maken.
Na een nederlaag of gelijkspel denk ik hoe klote ook, ze zullen er wel van geleerd hebben. NEE HOOR, dit stelletje amateurs gaat gewoon lekker door met wanprestaties leveren. Het ergste vind ik nog het overduidelijke gebrek aan inzet en een K.. mentaliteit van enkele spelers.
Tot slot komen de media optredens van sommige spelers (niet alleen van PSV) me helemaal de trot uit. Wat een wanstaltelijke nietszeggende teksten.

En Cocu... je bent ongetwijfeld een goede trainer, maar als K.. is zeg het dan ook in een keer in de media.