SC Cambuur droomt van Europees voetbal bij komst nieuw stadion

SC Cambuur droomt van Europees voetbal bij komst nieuw stadion
19 Augustus 2013 08:00

SC Cambuur heeft grote plannen voor de toekomst. Eind augustus worden de nieuwe stadionplannen van de Eredivisionist gepresenteerd. In het in 1936 gebouwde Cambuurstadion zitten de Friezen aan hun plafond.

"Dan zijn wij een blijvertje, met misschien incidenteel Europees voetbal", vertelt algemeen directeur Gerald van den Belt in De Telegraaf. "Zoiets kan snel gaan met meer inkomsten en gerichte versterkingen erbij. Zo verwacht ik ook veel van PEC Zwolle. Komt dat stadion er niet, dan vliegen we er binnen twee of drie jaar weer uit."

De club uit Leeuwarden wacht op toestemming van de gemeente. Steun is er in ieder geval van de supporters. "De mensen willen het ook graag, het leeft hier enorm. Met een snel 'ja' kan een nieuw stadion er zomaar heel rap staan hier in het noorden."

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

8 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • Liwadder 19 Aug 2013 om 10:36 Rang: Talent
    Het nieuwe stadion moet er inderdaad snel komen, en met het playoff systeem wie weet.
  • Hupweereentrein 19 Aug 2013 om 10:37 Rang: Utopisch
    Laat ze eerst maar is volwaardig in de eredivisie blijven lijkt me...
  • Bier-Drinkert 19 Aug 2013 om 11:16 Rang: Utopisch
    Laat ze eerst maar is volwaardig in de eredivisie blijven lijkt me...

    Dat is het hem ook juist,Cambuur kan (waarschijnlijk) alleen maar overleven als een bv de begroting omhoog gaat.
    Dus een nieuw stadion is zekers wel heel belangrijk.
  • Hupweereentrein 19 Aug 2013 om 11:19 Rang: Utopisch
    Dat is het hem ook juist,Cambuur kan (waarschijnlijk) alleen maar overleven als een bv de begroting omhoog gaat.
    Dus een nieuw stadion is zekers wel heel belangrijk.


    O, dat kan best. Maar om nu te zeggen dat zelfs met een nieuw stadion je doel gelijk Europees voetbal moet zijn, lijkt me iets overdreven voor Cambuur.
  • Twente 1951 19 Aug 2013 om 11:26 Rang: Aankomend talent
    Dromen mag toch?.
  • HanV 19 Aug 2013 om 11:38 Rang: International
    Er zijn ook genoeg voorbeelden dat een nieuw stadion rampspoed brengt, of gezeur over een te hoge huurprijs, die dan niet marktconform zou zijn. En dan mag de gemeente weer bijspringen. Of ze willen weer winkels erbij, waar niemand op zit te wachten.
    Fortuna, Veendam, Roda JC, Twente, Heracles, Heerenveen.
  • Bier-Drinkert 19 Aug 2013 om 11:39 Rang: Utopisch
    O, dat kan best. Maar om nu te zeggen dat zelfs met een nieuw stadion je doel gelijk Europees voetbal moet zijn, lijkt me iets overdreven voor Cambuur.

    Dat heet ''vizier op de toekomst''.
  • Liwadder 19 Aug 2013 om 13:08 Rang: Talent
    O, dat kan best. Maar om nu te zeggen dat zelfs met een nieuw stadion je doel gelijk Europees voetbal moet zijn, lijkt me iets overdreven voor Cambuur.


    Het doel is ook niet meteen Europees voetbal, ze zeggen het meer zo dat met een nieuw stadion het mogelijk kan worden incidenteel europees voetbal te spelen.

Meer foto's