"Voor de Belgische trainers is het natuurlijk heel vervelend, al die Nederlanders"

26 Juli 2012 13:37

De toestroom van Nederlandse trainers naar de Belgische Jupiler Pro League is in een stroomversnelling gekomen. Volgens Jan Boskamp, die jaren in België woont en werkt, is die toestroom moeilijk te verklaren.

"Al sla je me dood. Ze huppelen ineens allemaal naar binnen. Adrie Koster heeft het de voorbije seizoenen goed gedaan bij Club Brugge, dat zal misschien een rol hebben gespeeld", tekent Voetbal International op uit de mond van Boskamp, die weet dat de Belgische oefenmeester de toestroom van Nederlanders niet prettig vinden. "Echt niet. Voor de Belgische trainers is het natuurlijk heel vervelend, dat bijna vijftig procent van alle clubs straks een buitenlander aan het roer heeft staan. Ik kan me voorstellen dat zij dat niet pikken."

Momenteel is John van den Brom actief als trainer van Anderlecht. Ook Mario Been (RC Genk), Harm van Veldhoven (KV Mechelen) en Ron Jans (Standard Luik) werken in de hoogste divisie van België. Adrie Koster was de voorbije jaren ook actief, als trainer van Club Brugge. Hij is daar inmiddels wel vertrokken en zit nu bij Beerschot AC. Dennis van Wijk werkt nog bij Antwerp FC in de Tweede Divisie.

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

23 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • harryrotterdammert 26 Jul 2012 om 13:47 Rang: Landskampioen
    Ik kan me voorstellen dat zij dat niet pikken

    hahahah moeten ze maar betere trainers worden is er ook niks aan het handje
  • Kvraagetaan 26 Jul 2012 om 13:51 Rang: Aanvoerder
    ocharme de sukkelaars
    over welke trainers hebben ze het dan? jacky matthijsen en hugo broos? sorry ze, maar als dat het niveau moet voorstellen in de jupiler pro league kan ik morgen ook aan de slag als trainer
    alles wat beter is, is meer dan welkom
    vakidioten moeten maar op zoek naar ander werk
  • miiichaël 26 Jul 2012 om 14:03 Rang: International
    Ik kan me voorstellen dat zij dat niet pikken

    hahahah moeten ze maar betere trainers worden is er ook niks aan het handje


    onze beste trainers zitten in het buitenland
  • twentegoal 26 Jul 2012 om 14:09 Rang: Goddelijk
    We moeten niet zo arrogant doen, daar hebben ze in belgie een hekel aan
  • Sambuca 26 Jul 2012 om 14:24 Rang: Legende
    Boeiend! Als je fan bent wil je dat je clubbie het goed doet, en dan is een goede trainer belangrijk, maakt niet uit welke nationaliteit. En als die Belgische trainers zo goed waren geweest hadden ze die wel gehaald. Die moeten niet zeuren of kniezen, maar poetsen.
  • Sambuca 26 Jul 2012 om 14:25 Rang: Legende
    Boeiend! Als je fan bent wil je dat je clubbie het goed doet, en dan is een goede trainer belangrijk, maakt niet uit welke nationaliteit. En als die Belgische trainers zo goed waren geweest hadden ze die wel gehaald. Die moeten niet zeuren of kniezen, maar poetsen.

    Of kuizen bedoel ik
  • 010-78 26 Jul 2012 om 14:44 Rang: Talent
    Misschien een idee voor onze Zuidervrienden om eens naar de
    trainersopleiding in eigen land te kijken?
    Zou die misschien niet zo denderend zijn?
  • De Rotterdammert 26 Jul 2012 om 14:48 Rang: Basisspeler
    Harm van Veldhoven is toch een Belg
  • miiichaël 26 Jul 2012 om 14:52 Rang: International
    Harm van Veldhoven is toch een Belg


    klopt
  • Wazza 26 Jul 2012 om 15:14 Rang: Wereldkampioen
    We moeten niet zo arrogant doen, daar hebben ze in belgie een hekel aan


    Ach je wordt er aan gewoon
  • twentegoal 26 Jul 2012 om 16:46 Rang: Goddelijk
    hoe is het in katwijk aan de zee

    Niks, allemaal Dirk kuyt look alikes

    Maar ben nu in Noordwijk , daar is het beter moet ik zeggen

    Vandijki, let op PLET, twee doelpunten, schrijf maar op
  • 010Ruppert87 26 Jul 2012 om 16:50 Rang: Legende
    Ach zoals ze zeggen: moge de beste trainer de trainer zijn
  • 010Ruppert87 26 Jul 2012 om 16:51 Rang: Legende
    is genoteerd
    en is je vriendin er ook bij in norodwijk


    Die heeft hij denk ik opgesloten in het hotel, genoeg mooie dames in noordwijk met dit mooie weer
  • twentegoal 26 Jul 2012 om 16:54 Rang: Goddelijk
    is genoteerd
    en is je vriendin er ook bij in norodwijk

    Nee, maar soms leest ze wel mee op forum
  • twentegoal 26 Jul 2012 om 16:55 Rang: Goddelijk
    Die heeft hij denk ik opgesloten in het hotel, genoeg mooie dames in noordwijk met dit mooie weer

    Ik wil best een omschrijving geven van wat ik nu zie?
  • ronaldpj 26 Jul 2012 om 16:58 Rang: Utopisch
    is genoteerd
    en is je vriendin er ook bij in norodwijk

    Ik citeer:

    "dit heeft toch helemal niets met deze topic te maken"

    Mag jij raden wie dat gepost heeft...
  • balakula 26 Jul 2012 om 17:03 Rang: Legende
    Ik citeer:

    "dit heeft toch helemal niets met deze topic te maken"

    Mag jij raden wie dat gepost heeft...


    Ronald on his best.
  • 010Ruppert87 26 Jul 2012 om 17:04 Rang: Legende
    Ik wil best een omschrijving geven van wat ik nu zie?


    En dat is ?
  • BHJ 26 Jul 2012 om 17:06 Rang: Goddelijk
    Ik dacht dat Van Veldhoven een belg was. Maar begrijpelijk, aan de andere kant moeten ze maar zorgen dat ze beter zijn dan degene die gehaald worden.
  • BHJ 26 Jul 2012 om 17:07 Rang: Goddelijk
    Harm van Veldhoven is toch een Belg


    Ah, kijk dat bedoel ik......dacht ik ook al inderdaad.
  • ronaldpj 26 Jul 2012 om 17:10 Rang: Utopisch
    Ah, kijk dat bedoel ik......dacht ik ook al inderdaad.

    Van Veldhoven is een "Bart Veldkamp"-Belg. Genaturaliseerd. Niets mis mee overigens, maar wou de distinctie nog wel even melden.

Meer foto's