Weet u zeker dat u deze reactie wilt verwijderen? Annuleer

"Voor de Belgische trainers is het natuurlijk heel vervelend, al die Nederlanders"

26 Juli 2012 om 13:37 - De toestroom van Nederlandse trainers naar de Belgische Jupiler Pro League is in een stroomversnelling gekomen. Volgens Jan Boskamp, die jaren in België woont en werkt, is die toestroom moeilijk te verklaren.


"Al sla je me dood. Ze huppelen ineens allemaal naar binnen. Adrie Koster heeft het de voorbije seizoenen goed gedaan bij Club Brugge, dat zal misschien een rol hebben gespeeld", tekent Voetbal International op uit de mond van Boskamp, die weet dat de Belgische oefenmeester de toestroom van Nederlanders niet prettig vinden. "Echt niet. Voor de Belgische trainers is het natuurlijk heel vervelend, dat bijna vijftig procent van alle clubs straks een buitenlander aan het roer heeft staan. Ik kan me voorstellen dat zij dat niet pikken."

Momenteel is John van den Brom actief als trainer van Anderlecht. Ook Mario Been (RC Genk), Harm van Veldhoven (KV Mechelen) en Ron Jans (Standard Luik) werken in de hoogste divisie van België. Adrie Koster was de voorbije jaren ook actief, als trainer van Club Brugge. Hij is daar inmiddels wel vertrokken en zit nu bij Beerschot AC. Dennis van Wijk werkt nog bij Antwerp FC in de Tweede Divisie.



Reageer nu!

Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.

23 reacties

26 Jul 2012 om 13:47
Ik kan me voorstellen dat zij dat niet pikken

hahahah moeten ze maar betere trainers worden is er ook niks aan het handje
26 Jul 2012 om 13:51
ocharme de sukkelaars
over welke trainers hebben ze het dan? jacky matthijsen en hugo broos? sorry ze, maar als dat het niveau moet voorstellen in de jupiler pro league kan ik morgen ook aan de slag als trainer
alles wat beter is, is meer dan welkom
vakidioten moeten maar op zoek naar ander werk
26 Jul 2012 om 14:03
Ik kan me voorstellen dat zij dat niet pikken

hahahah moeten ze maar betere trainers worden is er ook niks aan het handje


onze beste trainers zitten in het buitenland
26 Jul 2012 om 14:11
We moeten niet zo arrogant doen, daar hebben ze in belgie een hekel aan



hoe is het in katwijk aan de zee
26 Jul 2012 om 14:24
Boeiend! Als je fan bent wil je dat je clubbie het goed doet, en dan is een goede trainer belangrijk, maakt niet uit welke nationaliteit. En als die Belgische trainers zo goed waren geweest hadden ze die wel gehaald. Die moeten niet zeuren of kniezen, maar poetsen.
26 Jul 2012 om 14:25
Boeiend! Als je fan bent wil je dat je clubbie het goed doet, en dan is een goede trainer belangrijk, maakt niet uit welke nationaliteit. En als die Belgische trainers zo goed waren geweest hadden ze die wel gehaald. Die moeten niet zeuren of kniezen, maar poetsen.

Of kuizen bedoel ik
010-78
Rang: Talent
26 Jul 2012 om 14:44
Misschien een idee voor onze Zuidervrienden om eens naar de
trainersopleiding in eigen land te kijken?
Zou die misschien niet zo denderend zijn?
26 Jul 2012 om 15:14
We moeten niet zo arrogant doen, daar hebben ze in belgie een hekel aan


Ach je wordt er aan gewoon
26 Jul 2012 om 16:46
hoe is het in katwijk aan de zee

Niks, allemaal Dirk kuyt look alikes

Maar ben nu in Noordwijk , daar is het beter moet ik zeggen

Vandijki, let op PLET, twee doelpunten, schrijf maar op
26 Jul 2012 om 16:48
hoe is het in katwijk aan de zeeNiks, allemaal Dirk kuyt look alikes Maar ben nu in Noordwijk , daar is het beter moet ik zeggen Vandijki, let op PLET, twee doelpunten, schrijf maar op



is genoteerd
en is je vriendin er ook bij in norodwijk
26 Jul 2012 om 16:51
is genoteerd
en is je vriendin er ook bij in norodwijk


Die heeft hij denk ik opgesloten in het hotel, genoeg mooie dames in noordwijk met dit mooie weer
26 Jul 2012 om 16:54
is genoteerd
en is je vriendin er ook bij in norodwijk

Nee, maar soms leest ze wel mee op forum
26 Jul 2012 om 16:55
Die heeft hij denk ik opgesloten in het hotel, genoeg mooie dames in noordwijk met dit mooie weer

Ik wil best een omschrijving geven van wat ik nu zie?
26 Jul 2012 om 16:58
is genoteerd
en is je vriendin er ook bij in norodwijk

Ik citeer:

"dit heeft toch helemal niets met deze topic te maken"

Mag jij raden wie dat gepost heeft...
26 Jul 2012 om 17:03
Ik citeer:

"dit heeft toch helemal niets met deze topic te maken"

Mag jij raden wie dat gepost heeft...


Ronald on his best.
BHJ
Rang: Goddelijk
26 Jul 2012 om 17:06
Ik dacht dat Van Veldhoven een belg was. Maar begrijpelijk, aan de andere kant moeten ze maar zorgen dat ze beter zijn dan degene die gehaald worden.
BHJ
Rang: Goddelijk
26 Jul 2012 om 17:07
Harm van Veldhoven is toch een Belg


Ah, kijk dat bedoel ik......dacht ik ook al inderdaad.
26 Jul 2012 om 17:10
Ah, kijk dat bedoel ik......dacht ik ook al inderdaad.

Van Veldhoven is een "Bart Veldkamp"-Belg. Genaturaliseerd. Niets mis mee overigens, maar wou de distinctie nog wel even melden.