Cruijff:

Cruijff: "Eriksen hoort niet thuis bij een Europese subtopper"

Door Floris Raven | 22 Februari 2012 om 12:49 | Bron: Voetbal International | Wed 50 euro gratis

Johan Cruijff hoopt dat Christian Eriksen nog zeker vijf jaar de clubkleuren van Ajax zal verdedigen. Dit zei de legendarische oud-Ajacied in gesprek met Voetbal International. Eriksen wordt veelvuldig in verband gebracht met Europese topclubs.

"Ik ging zelf ook pas op mijn 26ste weg bij Ajax. Eriksen is een jongen in wie ik het zeker zie zitten, maar die moet wachten totdat hij naar een echte topclub kan en daar dan direct mee kan draaien. Eriksen hoort niet thuis bij een Europese subtopper", zo liet Cruijff zijn licht schijnen over het Deense talent.

De Amsterdammer vertelde dat hij in de aanvallende middenvelder een van de weinige toptalenten uit de jeugdopleiding van Ajax ziet. Eriksen was in dit seizoen goed voor vijf doelpunten en tien assists in de hoofdmacht.

 


58 reacties op "Cruijff: "Eriksen hoort niet thuis bij een Europese subtopper""


psv1993 22 Feb 2012 om 12:51

Tijden zijn verander Johan. In Nederland krijg je bijna geen uitdaging meer.

Hupweereentrein 22 Feb 2012 om 12:55

Rang: Utopisch
Johan laten we heel reëel zijn. De tijden van dat jij weg ging, en nu zijn wel iets anders. Als Eriksen nog 2 jaar bijtekent, en ong 2 jaar dan voor Ajax speelt, mag je heel blij zijn. Als hij niet bijtekent, moet je elk bod deze zomer vanaf 20 mlijoen ongeveer wel accepteren.

Pingel 22 Feb 2012 om 13:01

Rang: Amateur
Hij komt niet eens uit de eigen jeugdopleiding!

Ninis 22 Feb 2012 om 13:06

Wat doet hij bij Ajax dan.

psv1993 22 Feb 2012 om 13:12

Wat doet hij bij Ajax dan.

Ajax is geen Europese subtopper. Mag toch hopen dat je dat begrijpt.

LuisAjax 22 Feb 2012 om 13:14

Rang: Legende
Wat doet hij bij Ajax dan.


Tja, wat doet v.Persie bij een Europese subtopper...

vakkieW 22 Feb 2012 om 13:14

Rang: Semi-prof
\'\'De Amsterdammer vertelde dat hij in de aanvallende middenvelder een van de weinige toptalenten uit de jeugdopleiding van Ajax ziet.\'\'

Waarom zegt hij dat? Eriksen komt toch niet uit de eigen jeugd van Ajax? Als ik me niet vergis is hij in 2010 pas gekocht door de club.

Reactie gewijzigd op 22-02-2012 13:15:02 door vakkieW

SCP 22 Feb 2012 om 13:15

Rang: Goddelijk
Hij komt niet eens uit de eigen jeugdopleiding!


klopt.. dat stukje tekst klopt niet helemaal.. hij was maar heel kort in de opleiding en toen werd ie al als A junior overgeheveld naar ajax 1 door jol..

maar als we deze tekst volgen hoort ie dus eigenlijk ook niet bij ajax..

Dreeke-SCF 22 Feb 2012 om 13:15

Rang: Goddelijk
Wat doet hij bij Ajax dan.Ajax is geen Europese subtopper. Mag toch hopen dat je dat begrijpt.


middenmoter dan??

SCP 22 Feb 2012 om 13:15

Rang: Goddelijk
Wat doet hij bij Ajax dan.Tja, wat doet v.Persie bij een Europese subtopper...


daar gaat het nu niet om

Ninis 22 Feb 2012 om 13:16

Ajax is geen Europese subtopper. Mag toch hopen dat je dat begrijpt.

Nee en al helemaal geen Europese topper dus wat doet hij bij Ajax dan.
Tja, wat doet v.Persie bij een Europese subtopper...

Voetballen. Het verschil is dat niemand van het Arsenal-kamp roept dat hij niet thuis hoort bij een subtopper.

niets is sterker dan............ 22 Feb 2012 om 13:16

Rang: Vedette
''De Amsterdammer vertelde dat hij in de aanvallende middenvelder een van de weinige toptalenten uit de jeugdopleiding van Ajax ziet.''

Waarom zeg...


Hij is vanuit de jeugdopleiding(a1) doorgestroomd,hij heeft hem idd niet compleet doorlopen....

Dreeke-SCF 22 Feb 2012 om 13:16

Rang: Goddelijk
.Tja, wat doet v.Persie bij een Europese subtopper...


eeeeeeeehhhhh................voetballen??

bas-j 22 Feb 2012 om 13:17

Rang: Supporter
Dacht dat Cruijff van ajax weer een europese subtopper wilde maken. Dan mag die dus als eerste wel Eriksen verkopen, want die hoort daar niet thuis

psv1993 22 Feb 2012 om 13:17

\'\'De Amsterdammer vertelde dat hij in de aanvallende middenvelder een van de weinige toptalenten uit de jeugdopleiding van Ajax ziet.\'\'

Waarom...

Eigenlijk weet Ajax niet meer wat goed opleiden is. De betere spelers zijn allemaal op latere leeftijd slim gescout. Niks mis mee, maar vind het raar dat ze het jeugdproducten noemen.

LuisAjax 22 Feb 2012 om 13:20

Rang: Legende
Ajax is geen Europese subtopper. Mag toch hopen dat je dat begrijpt.Nee en al helemaal geen Europese topper dus wat doet hij bij Ajax dan.
Tja, wat d...


Nee omdat ze bang zijn dat hij dan nog eerder vertrekt dan dat hij van plan is

Maar als bepaalde mensen hier nou eens in plaats van lezen wat ze willen lezen, gewoon even de tijd nemen om het artikel tot zich door te laten dringen.
Dan snappen ze dat Cruiff hier bedoeld dat de overstap naar een andere Europese subtopper nonsens is, maar dat zijn advies is dat hij Ajax alleen moet verlaten voor de absolute top..

psv1993 22 Feb 2012 om 13:26

by psv hebben ze niet eens un jeugd opleiding daar word allus gekogt das ook de rede das ze byna na de afgrond gingen

Complimenten voor je geweldige spelling. Daarnaast heb ik het hier over Ajax en niet over PSV. Wij lopen niet te koop met onze jeugdopleiding en ja die heeft de laatste jaren gefaald. Is PSV nu flink mee bezig om te verbeteren en er komt een sterke lichting aan over twee jaar.

SCP 22 Feb 2012 om 13:27

Rang: Goddelijk
Wat doet hij bij Ajax dan.Ajax is geen Europese subtopper. Mag toch hopen dat je dat begrijpt.middenmoter dan??


dan strijden jullie tegen degradatie

JoshuaB 22 Feb 2012 om 13:29

Rang: Vedette
Ajax is geen Europese subtopper. Mag toch hopen dat je dat begrijpt.

Nee ik begrijp het niet. Wat is de definitie van Sub-topper? Wat mij betreft iedere ploeg die in staat is regelmatig te overwinteren in Europa.

Eriksen kwam overigens op 16-jarige leeftijd uit voor de B1 van Ajax. Jaar later A1 en al snel daarna bij de selectie.

Dreeke-SCF 22 Feb 2012 om 13:29

Rang: Goddelijk
dan strijden jullie tegen degradatie


dan nog zijn wij de eerste NLclub met die grote-orencup en de UEFAbeker in de kast

Hupweereentrein 22 Feb 2012 om 13:29

Rang: Utopisch
by psv hebben ze niet eens un jeugd opleiding daar word allus gekogt das ook de rede das ze byna na de afgrond gingenComplimenten voor je geweldige sp...


Let maar op de nieuwe lichting met Klaassen, Denswil, Kopers, Dijks, Sporkslede van Rhijn, En helaas Bouy die weg is. Allemaal echte eigen jeugd.... Net als overigen vd Wiel, Vermeer, Anita, Ozbiliz op dit moment.

niets is sterker dan............ 22 Feb 2012 om 13:31

Rang: Vedette
dan nog zijn wij de eerste NLclub met die grote-orencup en de UEFAbeker in de kast


We hebben de eerste en laatste Europese prijs gepakt van de Nederlandse teams,dat kan dus niemand ons nazeggen....

psv1993 22 Feb 2012 om 13:32

Nee ik begrijp het niet. Wat is de definitie van Sub-topper? Wat mij betreft iedere ploeg die in staat is regelmatig te overwinteren in Europa.

Eri...

Met de subtop bedoel ik Valencia, Benfica, FC Porto, Zenith, Arsenal en clubs van dat niveau.

Hupweereentrein 22 Feb 2012 om 13:33

Rang: Utopisch
dan nog zijn wij de eerste NLclub met die grote-orencup en de UEFAbeker in de kastWe hebben de eerste en laatste Europese prijs gepakt van de Nederlan...


Ach, wij zijn de einge met alle 3 de europacups, en daarr komt de aankomemde jaren zeker geen verandering in.

psv1993 22 Feb 2012 om 13:33

Let maar op de nieuwe lichting met Klaassen, Denswil, Kopers, Dijks, Sporkslede van Rhijn, En helaas Bouy die weg is. Allemaal echte eigen jeugd.... N...

Tja en van die eigen jeugd die er op dit moment staat is alleen Van der Wiel Ajax-waardig. Die anderen zouden het bij elke Nederlandse middenmoter al moeilijk genoeg hebben. Denswil en Klaassen gaan wel doorbreken met Fischer. De rest niet denk ik.

BHJ 22 Feb 2012 om 13:34

Rang: Goddelijk
Voetballen. Het verschil is dat niemand van het Arsenal-kamp roept dat hij niet thuis hoort bij een subtopper.


Ik begrijp wel waarom je dit allemaal roept hoor.

Alleen is het jammer dat je niet begrijpend kan lezen, in tegen stelling tot veel van wat Cruijff zegt en door mensen niet begrepen wordt, lijkt het me toch vrij duidelijk wat hij hier bedoeld.

Jammer genoeg zijn er weer een hoop PSV'ers, Feyenoorders en andere mensen die graag Ajax afzeiken er als de kippen bij om hun negativiteit jegens Ajax weer eens te kunnen uiten. Moeimakers noem ik die mensen.

Voor degene die geen Cruijffiaans spreken of willen begrijpen

Cruijff vind dat hij de stap naar de Europese subtop moet overslaan en direct naar de top moet, omdat hij het over enkele jaren zeker aan zal kunnen.

Hupweereentrein 22 Feb 2012 om 13:35

Rang: Utopisch
Let maar op de nieuwe lichting met Klaassen, Denswil, Kopers, Dijks, Sporkslede van Rhijn, En helaas Bouy die weg is. Allemaal echte eigen jeugd.... N...


Beter eigen jeugd dan zulke spelers aankopen. lijkt me.....

Dreeke-SCF 22 Feb 2012 om 13:37

Rang: Goddelijk
.Jammer genoeg zijn er weer een hoop PSV'ers, Feyenoorders en andere mensen die graag Ajax afzeiken er als de kippen bij om hun negativiteit jegens Aj...


en dit zegt zoals zovaak de man die het zelf niet kan laten om feyenoord of psv af te branden....als je dus eerst eens wat zelfreflectie toepast alvorens je deze kritiek zou leveren...

BHJ 22 Feb 2012 om 13:37

Rang: Goddelijk
Eigenlijk weet Ajax niet meer wat goed opleiden is. De betere spelers zijn allemaal op latere leeftijd slim gescout. Niks mis mee, maar vind het raar ...


Dat klopt, sinds Sneijder is er niets meer echt top doorgestroomd. Dat is ook de rede waarom Cruijff zo hard aan de bel trekt.

Ninis 22 Feb 2012 om 13:37

Cruijffiaans? Zou bijna denken dat Cruijff een religie is voor sommigen.

010Ruppert87 22 Feb 2012 om 13:42

klopt.. dat stukje tekst klopt niet helemaal.. hij was maar heel kort in de opleiding en toen werd ie al als A junior overgeheveld naar ajax 1 door jo...


omdat jij ajax een eu subtopper vind?

laat me niet lachen man.

Die tijden zijn allang voorbij, ajax stelt op dit moment weinig voor in de EU, zoals elke NL club.

DeSteek 22 Feb 2012 om 13:43

Rang: Vedette
Cruijffiaans? Zou bijna denken dat Cruijff een religie is voor sommigen.

Dat geldt meer voor de media!

010Ruppert87 22 Feb 2012 om 13:45

Let maar op de nieuwe lichting met Klaassen, Denswil, Kopers, Dijks, Sporkslede van Rhijn, En helaas Bouy die weg is. Allemaal echte eigen jeugd.... N...


Dat zijn volgens cruijf geen echte toppers van erikson niveau.

En waarom vermeld je vermeer,anita en Ozbiliz. Die staan bij ajax in de basis bij gebrek aan beter. Dat zijn gewoon matige voetballers hoor.

VD wiel op zijn niveau bij WK is de laatste goede die ajax uit de opleiding heeft.

SCP 22 Feb 2012 om 13:49

Rang: Goddelijk
\'\'De Amsterdammer vertelde dat hij in de aanvallende middenvelder een van de weinige toptalenten uit de jeugdopleiding van Ajax ziet.\'\' Waarom...E...


hou jij je nou maar bij al die toptalenten van PSV..

BHJ 22 Feb 2012 om 13:52

Rang: Goddelijk
Cruijffiaans? Zou bijna denken dat Cruijff een religie is voor sommigen.


Dat jij dit denkt geeft al aan dat je zijn taal niet spreekt. Dat geeft ook niet hoor, het is jouw gemis, niet die van mij of van Johan.

BHJ 22 Feb 2012 om 13:54

Rang: Goddelijk
en dit zegt zoals zovaak de man die het zelf niet kan laten om feyenoord of psv af te branden....als je dus eerst eens wat zelfreflectie toepast alvor...



Ik weet niet of je opgelet heb hoor de laatste weken, jouw club en het beleid prijs ik de laatste weken juist. Helaas onthoudt jij alleen wat je wilt onthouden, waarschijnlijk is er geen ruimte voor de rest.

pietjepuk 22 Feb 2012 om 13:54

Rang: Supporter
andersom misschien wel ha ha

BHJ 22 Feb 2012 om 13:55

Rang: Goddelijk
Dat zijn volgens cruijf geen echte toppers van erikson niveau.

En waarom vermeld je vermeer,anita en Ozbiliz. Die staan bij ajax in de basis bij ge...


Klaassen komt er nog aan, voor de rest is het inderdaad zeer matig. Volledig mee eens (Zie je dit Dreeke, onthoudt het dan ook)

Dat is nou precies de rede waarom Johan aan de bel heeft getrokken, het gaat niet goed met de opleiding.

Bakema 22 Feb 2012 om 13:56

Wat een gezeur allemaal weer hier zeg.

Jou club dit,mijn club dat.

Wat Cruijff hier roept klopt toch gewoon.

Als Eriksen echt verstandig is blijft hij bij Ajax wat in de steigers staat tot zn 24e en gaat dan naar een Europese topclub.

Dan is het in die tijd een gelijkwaardige speler qua bagage met zijn toekomstige mede spelers,als hij komende zomer zou vertrekken is hij nog steeds het talent wat op de bank gaat beginnen.

That's it.
Reactie gewijzigd op 22-02-2012 13:58:27 door Bakema

BHJ 22 Feb 2012 om 13:57

Rang: Goddelijk
War een gezeur allemaal weer hier zeg.

Jou club dit,mijn club dat.

Wat Cruijff hier roept klopt toch gewoon.

Als Eriksen echt verstandig is b...


Kijk, wij begrijpen het. Zij lezen het anders, ze begrijpen niet wat hij zegt. Het valt denk ik ook niet uit te leggen helaas. Laat ze maar raaskallen.

de kuip 22 Feb 2012 om 14:45

Dan moet je wel heel goed zijn om dan nog naar deeuropese top te gaan en dat is eriksen niet Johan.

the omen 22 Feb 2012 om 14:47

Een Europese subtopper is tegenwordig altijd nog een paar niveauverschillen hoger dan Ajax
De tijden zijn veranderd mijnheer Cruijff

the omen 22 Feb 2012 om 14:51

dan nog zijn wij de eerste NLclub met die grote-orencup en de UEFAbeker in de kast

Ja, dat was in de tijd dat het voetbal nog niet door het grote geld was verziekt. Die tijden zijn helaas voorbij

Luis Suárez 22 Feb 2012 om 14:53

Voor de mensen die zeggen dat NL clubs niks voorstellen in Europa is dit jaar dan toch wel echt een grote verrassing, want ze doen het allemaal vrij goed. Stond er van te kijken dat Ajax op basis van doelsaldo derde is geworden in plaats van 2 keer te hebben verloren van Lyon. In zo'n moeilijke poule is het ook niet gek om derde te worden al is Dinamo Zagreb van het niveau "lik me vesje".

Echter hebben ze in Manchester United wel een CL-waardige tegenstander in de Europa League, dus dit jaar heeft Ajax gewoon pech met de loting, maar als een Twente of PSV dit had geloot, zaten we nu hetzelfde verhaaltje te vertellen alleen plaatsen we de naam PSV of Twente, in het vakje waar ik nu Ajax typ !

Nederlandse clubs hebben inderdaad niets te betekenen in de Champions League, maar in de Europa League doen we het meer dan "vrij aardig". Dus we stellen wel degelijk IETS voor, maar wij Nederlanders zijn er als de kippen bij om alles af te zeiken, waaronder het niveau van onze eigen voetbalcompetitie..

Ik vind het een beetje jammer, maar het is helaas niet anders. De enige manier die ik zie om mee te kunnen doen met de grotere voetballanden is als toppers als Sneijder en van Bommel die nog een paar jaar op CL-niveau mee kunnen voor 2-3 jaar terugkeren of als onze clubs worden opgekocht door een rijke oliesjeik. Ben maar blij dat dit niet gebeurt!

Luis Suárez 22 Feb 2012 om 14:54

Cruijffiaans? Zou bijna denken dat Cruijff een religie is voor sommigen.


Voor sommige mensen neemt het ook wel erg serieuze vormen aan

Luis Suárez 22 Feb 2012 om 14:55

Wat hier niet verteld wordt, maar wat ik bijna zeker weet is dat Cruijff denkt dat hij Ajax qua niveau een flink eind omhoog kan krikken om zo de stap met de Europese top kleiner te maken en daarom deze opmerking maakt richting Eriksen .

TJAVMU 22 Feb 2012 om 15:59

Wat een geklets van die Johan, ten eerste hoor ik het al andere mensen zeggen en daar ben ik het helemaal mee eens. Tijden zijn veranderd, zoals vroeger zaken werden aangepakt, zo gaat dat vandaag de dag niet. En ten tweede heb ik sterk mijn twijfels of Eriksen de overstap naar de top wel aankan, qua intelligentie ongetwijfeld. Maar het zijn wel even 3 tandjes hoger dan het tempo wat hij bij ajax voetbalt. Misschien is eerste een europese subtopper over 1 a 2 jaar nieteens zo verkeerd. Ik zou hem weleens willen zien bij fullham ofzo

JoshuaB 22 Feb 2012 om 16:11

Rang: Vedette
Wat een geklets van die Johan, ten eerste hoor ik het al andere mensen zeggen en daar ben ik het helemaal mee eens. Tijden zijn veranderd, zoals vroeg...

Fulham is middenmoot in de PL. Spelen lang niet altijd Europees. Hoezo zou hij dat moeten doen? En Europese subtop is Fulham ook niet.

LuisAjax 22 Feb 2012 om 16:15

Rang: Legende
Wat een geklets van die Johan, ten eerste hoor ik het al andere mensen zeggen en daar ben ik het helemaal mee eens. Tijden zijn veranderd, zoals vroeg...


Heel Europa stemt mee voor de Golden-Boy verkiezing,volgens mij alle trainers als ik het goed heb? Of spelers eigenlijk weet ik het niet maar in ieder geval door mensen met veel voetbal verstand, daar zat Eriksen in de top3 of top5 geloof ik.
Dat is niet op basis van niks, de mensen die niet inwillen zien dat Eriksen een grote kan worden, willen dus zeggen dat ze er een betere kijk op hebben dan
al die mensen?

vak104 22 Feb 2012 om 16:17

Rang: Goddelijk
Fulham is middenmoot in de PL. Spelen lang niet altijd Europees. Hoezo zou hij dat moeten doen? En Europese subtop is Fulham ook niet.


Fulham zou hier elk jaar top 5 spelen

JoshuaB 22 Feb 2012 om 16:19

Rang: Vedette
Fulham zou hier elk jaar top 5 spelen

Wellicht, maar dat doet Ajax ook.

SCP 22 Feb 2012 om 16:21

Rang: Goddelijk
Wat hier niet verteld wordt, maar wat ik bijna zeker weet is dat Cruijff denkt dat hij Ajax qua niveau een flink eind omhoog kan krikken om zo de stap...


nivo omhoog klopt.. gat met top kleiner maken geloof ik niet in want de top zal altijd sneller groeien dan ploegen als ajax.. komt door de geldstromen.. die krijg je niet op het zelfde nivo, dat verschil zal alleen maar groter worden

vak104 22 Feb 2012 om 16:21

Rang: Goddelijk
Wellicht, maar dat doet Ajax ook.


Correct, maar geeft wel aan dat je dus een redelijk gelijkwaardige ploeg hebt die hier bar weinig weerstand heeft en daar dus extreem grote weerstand heeft. Wat dat bef=treft, en financieel natuurlijk, is Fulham een stap vooruit vanuit de Eredivisie.

ronaldpj 22 Feb 2012 om 16:41

Rang: Utopisch
Ik ben het oneens met Johan (sorry ). Eriksen zou hier nog maximaal 2 jaar moeten blijven, omdat hij daarna echt wel zo'n beetje uitgeleerd is. Na die twee jaar kan hij als het goed is al wel terecht bij een europese topper (als hij daadwerkelijk zijn talent gaat laten zien, zoals iedereen van hem verwacht).

Dan is de NL competitie gewoon niet meer leerzaam genoeg. Juist door in zwaardere competities te spelen (regelmatig, maar niet per sé elke wedstrijd) en door met betere spelers te trainen, wordt je ook beter.


JoshuaB 22 Feb 2012 om 16:45

Rang: Vedette
Correct, maar geeft wel aan dat je dus een redelijk gelijkwaardige ploeg hebt die hier bar weinig weerstand heeft en daar dus extreem grote weerstand ...

Dan is de keuze dus min of meer, meer aansprekende tegenstanders in de PL of meedoen in Europa. Bij Ajax heeft hij in ieder geval de zekerheid van een basisplaats. En volgens mij heeft hij het prima naar zijn zin bij Ajax.

Laat ik het zo zeggen. Ik hoop dat hij nog een aantal jaren bij Ajax wil spelen. Mocht hij anders kiezen heb ik daar begrip voor.

gomes97 22 Feb 2012 om 17:00

Rang: Semi-prof
dus niet bij ajax.

puntje 22 Feb 2012 om 17:37

Rang: Legende
Ik weet ook niet of vijf jaar Ajax wel goed voor hem is. Zeker als het bestuurlijk maar blijft rommelen. Hij moet in ieder geval nog wel een jaartje blijven.

Maxwell 22 Feb 2012 om 20:58

Rang: Supporter
Hij komt niet eens uit de eigen jeugdopleiding!

Hij is vanuit de jeugdopleiding(a1) doorgestroomd,hij heeft hem idd niet compleet doorlopen....

Niet zo maar wat roepen als je de feiten niet kent. Eriksen stroomde bij de B1(2009) binnen, en halverwege in zn eerste jaar als A-junior(2010) werd ie door Jol naar de A-selectie overgeheveld. Hij heeft inderdaad een paar stappen overgeslagen, maar zoals de uitdrukking luid; wat goed is, komt snel.



Arjenr0bben 23 Feb 2012 om 08:36

Johan laten we heel reëel zijn. De tijden van dat jij weg ging, en nu zijn wel iets anders. Als Eriksen nog 2 jaar bijtekent, en ong 2 jaar dan voor A...

20 miljoen, dacht je nou werkelijk dat je dat kreeg? 10miljoen hoogstens naar mijn mening.
World - Friendlies
online12:15 Japan 0 - 0 Azerbaijan
onlineBekijk alle wedstrijden
Laatste reacties meepraten?
  • 'FC Twente rondt transfer Gutiérrez in juni af'
    Sjoerdy zei: Mij zal het jeuken waar iemand eerder gespeeld heeft, wiens logo er gekust is en welke supportersschare een speler eerder op handen hebben gedragen... ...
  • SN-Café
    ronaldpj zei: Ik had tijdens de eerste borrel een button met mijn avatar erop ;). ...
  • SN-Café
    Sjoerdy zei: Vooral dat Klepperen van 14.00 - 16.00 spreekt me wel aan! haha ik heb zo'n vermoede dat jij heeeel stiekum toch tussen 14:00-16:00 zit mee te genie ...
  • 'FC Twente rondt transfer Gutiérrez in juni af'
    vandijki zei: volgens mij is dat voor dit seizoen zelfs wast gestekld op 335 duizend maar zowiezo beduidend lager wat jij zegt ...
  • 'FC Twente rondt transfer Gutiérrez in juni af'
    vak104 zei: Mij zal het jeuken waar iemand eerder gespeeld heeft, wiens logo er gekust is en welke supportersschare een speler eerder op handen hebben gedrage ...