Sturkenboom:

Sturkenboom: "Die ontmoeting was typerend voor het gedrag van Cruijff"

Door Niek Jansen | 07 Februari 2012 om 09:21 | Bron: NUsport | Wed 50 euro gratis

Martin Sturkenboom had na zijn aanstelling bij Ajax direct al geen goede kennismaking met Johan Cruijff. Sturkenboom werd onlangs aangesteld als algemeen directeur ad interim. De kennismaking met raad van commissarissen-lid Cruijff verliep vervolgens op een vreemde manier volgens Sturkenboom.

"Die ontmoeting was eigenlijk typerend voor het gedrag van Johan. Hij kwam zonder afspraak bij me binnen rollen. Ik was toen in bespreking met een aantal managers. Hij zwaaide de deur open en riep 'Ik kom voor jou'", zei Sturkenboom tegen NUsport.

"Ik heb de anderen toen vriendelijk gevraagd later terug te komen omdat Johan nu eenmaal niet dagelijks in Amsterdam is en ik eigenlijk wel uitzag naar onze eerste kennismaking", vervolgde hij zijn verhaal. "We hebben een tijdje gepraat. 'Je moet die jongens', hij doelde uiteraard op Wim Jonk, Dennis Bergkamp en Ruben Jongkind, 'gewoon de ruimte geven', herhaalde hij steeds maar. Ook toen ik hem vroeg of ik ze ook de portemonnee mee moest geven. Cruijff omschreef ze als 'intelligent en wijs genoeg'. 'Voetballers zijn tegenwoordig gestudeerd', zei hij ook nog."

Sturkenboom was het niet helemaal met Cruijff eens over de jeugdtrainers. "Toen ik opmerkte dat Jonk en Bergkamp qua kennis en ervaring en in organisatorisch opzicht toch best veel te kort komen, maar dat ik ze graag wilde begeleiden om ze te ondersteunen en verder wegwijs te maken, luidde zijn reactie opnieuw: 'Het enige dat je moet doen is die jongens alle ruimte geven'."

"Om misverstanden te voorkomen, heb ik aan het eind van het gesprek tegen hem gezegd dat er geen afspraken zijn gemaakt en geen toezeggingen zijn gedaan. Die woorden heb ik herhaald toen Cruijff naar buiten ging en de deur open stond. Misschien niet zo netjes van me, maar het leek me wel verstandig dat meerdere mensen het hoorden", aldus Sturkenboom.

 


53 reacties op "Sturkenboom: "Die ontmoeting was typerend voor het gedrag van Cruijff""


mojorisin 07 Feb 2012 om 09:26

De pot verwijt de ketel, hij komt mij heel naar over deze man..

kuurie 07 Feb 2012 om 09:29

Rang: Utopisch
Toen ik opmerkte dat Jonk en Bergkamp qua kennis en ervaring en in organisatorisch opzicht toch best veel te kort komen

dat eerste ben ik totaal niet mee eens,kennis en ervaring hebben deze 2 personen meer dan genoeg op voetbalgebied,dat laatste zou kunnen,verder vind ik het onzin om dit gezeik weer op te rakelen,nu komt het op mij over dat Cruijff nogal horkerig is,dat kan hoor maar om dat te melden doet de "zaak" Ajax ook geen goed.

Özil-10 07 Feb 2012 om 09:49


Hij zwaaide de deur open en riep 'Ik kom voor jou'", zei Sturkenboom tegen NUsport.


Don Cruijff

Özil-10 07 Feb 2012 om 09:57

Cruijff is een voetbal liefhebber, geen zakenman

BHJ 07 Feb 2012 om 10:09

Rang: Goddelijk
Mooie actie van Cruijff en inderdaad typerend.

Sturkenboom moet gewoon plaatsmaken en wegwezen. Hij is niet gewenst binnen onze club. Zoals Johan zegt, geef die jongens de ruimte.

Gaat Johan op zijn smoel, dan gaat hij maar op zijn smoel. Alleen moeten ze wel naar de wensen van de supporters luisteren en hem de kans geven om op ze bek te gaan.

BHJ 07 Feb 2012 om 10:10

Rang: Goddelijk
Fatsoenlijke zakenmensen maken een afspraak voor een gesprek...........


Het is geen bedrijf, het is een voetbal club en als je Johan Cruijff bent dan kan dit gewoon bij Ajax.

Het is Sturkenboom die niet thuis hoort bij Ajax.

BHJ 07 Feb 2012 om 10:11

Rang: Goddelijk
CRUIJFF HEEFT GELIJK!



Sturkenboom en Van Gaal er uit!
Reactie gewijzigd op 07-02-2012 10:12:12 door BHJ

vak104 07 Feb 2012 om 10:14

Rang: Goddelijk
KWW, onbeschoft is het wel

BHJ 07 Feb 2012 om 10:16

Rang: Goddelijk
KWW, onbeschoft is het wel


Ik doel op de rechtzaak, Cruijff heeft hem gewonnen!

enigmatisch1 07 Feb 2012 om 10:36

Rang: Goddelijk
KWW, onbeschoft is het welIk doel op de rechtzaak, Cruijff heeft hem gewonnen!


Pas als deze uitspraak onaantastbaar is geworden en geen bodemprocedure wordt gestart. Formeel gezien zijn de rechtswegen nog lang niet uitgeput.

enigmatisch1 07 Feb 2012 om 10:51

Rang: Goddelijk
Mooie actie van Cruijff en inderdaad typerend..


Oh?
Dus als een van jouw medewerkers bij jou op kantoor binnenwalst zonder aankondiging terwijl jij dat net een zakelijke bespreking houdt, dan vindt jij dat mooi?

Ik schat in van niet trouwens. Ook jij zou dat niet pikken en alles behalve "mooi" vinden. Lijkt me helder.

Maar, in groter verband, hier zie je dus wel exact weer hoe de sentimenten rond de mytische persoon Cruijf in ons land werken.

Alle mensen die het wagen het op te nemen tegen de grote Cruijff worden gedemoniseerd, weggezet als criminelen en (met steun van de grote massa en zonder dat de grote meester zelf die acties afkeurt, wat op zich zeer kwalijk te noemen is) door hersenlozen bedreigd. Als die mensen kuchen, staat morgen in bepaalde media dat ze longontsteking hebben en besmettelijk zijn.

Maar als de grote meester's eigen wandaden en asociale gedrag aan bod komen (en dan is deze strapatz nog het minste trouwens), dan staan we applaudiserend en juichend aan de zijlijnen.

Nou ja, iedere club krijgt uiteindelijk de aanvoerder die het verdiend. Wat mij betreft mag Cruijff van mij daar aan de slag gaan. Zodra hij dus inderdaad vindt dat hij (via zijn technische hart) dus wel degelijk ALLES moet gaan regelen (en dus ook de financien) dan gaat het dus gewoon een keurig zootje worden. Je kan geen mensen die niet geoutilleerd zijn om op hoog zakelijke niveau te opereren, maar wel iets weten over het trainen van talenten, niet met de clubkas vertrouwen. Punt. Wat dat betreft is Sturkenboom niet gek natuurlijk.

kuurie 07 Feb 2012 om 11:14

Rang: Utopisch
Cruijff heeft helaas geen normen en waarden

BHJ 07 Feb 2012 om 11:16

Rang: Goddelijk
Cruijff heeft helaas geen normen en waarden


Aldus de mening van Kuurie.

BHJ 07 Feb 2012 om 11:21

Rang: Goddelijk
Oh?
Dus als een van jouw medewerkers bij jou op kantoor binnenwalst zonder aankondiging terwijl jij dat net een zakelijke bespreking houdt, dan vindt...


Nogmaals, AJAX is een voetbalclub en geen bedrijf. Helaas zien andere dat anders.

Ik heb een bedrijf, geen voetbalclub

En inderdaad, ik vind dat Cruijff dat bij Ajax kan flikken. Ongeacht wie er tegenover hem zit.

Ik vind het overigens erg naďef dat je blijkbaar denkt dat op de daarvoor bestemde plekken geen bekwaam persoon zal worden neergezet. Bewaking over financiën zal ongetwijfeld iemand komen te zitten die daarvoor geschikt is. Alleen wel iemand die zich alleen bezig houdt met het geld spelletje en niet het voetbal.
Reactie gewijzigd op 07-02-2012 11:21:39 door BHJ

kuurie 07 Feb 2012 om 11:30

Rang: Utopisch
Cruijff heeft helaas geen normen en waardenAldus de mening van Kuurie.


ja idd,sorrie dat ik niet meeknik met jullie,maar ik vind het ronduit onbeschoft als je zonder kloppen iemands kantoor binnen walst met de mededeling,"ik kom voor jou"zonder dat je die persoon ook maar 1 keer de hand geschud hebt ja,dat deze heilige voor jullie dat niet hoeft kan ik enigzins begrijpen,maar ik vind het onbeschoft,mag het???

Bakema 07 Feb 2012 om 11:32

Prima actie van Cruijff,met sommigen mensen valt niet te praten dus moet je ze face tot face confronteren en bij de strot grijpen als ze niet willen luisteren naar iemand die er veel meer verstand van heeft.

Afspraak of geen afspraak.

Moet ie maar met zn tengels van Ajax en De Toekomst afblijven.

Alleen al deze uitspraak van Sturkenboom bewijst dat ie niet helemaal tof is in zn bovenkamer.

\'\'\"Toen ik opmerkte dat Jonk en Bergkamp qua kennis en ervaring en in organisatorisch opzicht toch best veel te kort komen, maar dat ik ze graag wilde begeleiden om ze te ondersteunen en verder wegwijs te maken,\'\'\'\'

De man heeft zelf nog nooit een bal getrapt en of een training gegeven of een jeugd opleiding geleid,laat staan zelf heeft opgezet.

En die wil Jonk en Bergkamp gaan begeleiden en Stam en Overmars etc etc?!
Spelers die in de wereld top hebben gespeeld en weten waar over zij praten?!

Laat me toch niet lachen,omgekeerde wereld.

Cruijff krijgt van mij een dikke 10 voor deze actie!

Niet linksom,dan maar rechtsom.
Reactie gewijzigd op 07-02-2012 12:18:39 door Bakema

J-SCF 07 Feb 2012 om 11:52

Rang: Vedette
Fatsoenlijke zakenmensen maken een afspraak voor een gesprek...........Het is geen bedrijf, het is een voetbal club en als je Johan Cruijff bent dan k...


Het is wel een bedrijf, beurs genoteerd zelfs dus je zult wel mensen voor de zakelijke kant nodig hebben.

Dreeke-SCF 07 Feb 2012 om 11:56

Rang: Goddelijk
Cruijff heeft helaas geen normen en waardenAldus de mening van Kuurie.


en die mening mag kuurie hebben ongeacht wat jij er van vind

Dreeke-SCF 07 Feb 2012 om 11:58

Rang: Goddelijk
@BHJ:

en ze zijn wel degelijk een bedrijf, gezien het feit dat ze beursgenoteerd zijn. of zijn beurs-multinationals als unilever, shell, philips dan ook clubs in jouw ogen??

Dreeke-SCF 07 Feb 2012 om 12:06

Rang: Goddelijk
bben.ja, dat klopt wel maar die zijn er niet om de plannen te saboteren, of wel soms? probeer mij dan ook maar eens goed uit te leggen wat de functie ...


@mich25: wel eens eraan gedacht dat juist de zakelijke kant tegen cruiff kan zijn?? sponsors/investeerders hebben ook een visie. en het kan ook wel eens zo zijn dat hun juist meer zien in een vangaal-methode dan de cruiffmethode... zij denken nml aan hun investeringen...
anders gezegd: jij hebt een bedrijf en je moet iemand aanstellen: ga je dan voor je lievelingsneef of iemand die bij je zakenpartners meer vertrouwen geniet en dus geld oplevert??

Bakema 07 Feb 2012 om 12:15

Ajax is in eerste instantie een voetbal club die op bepaalde afdelingen gerund dient te worden als een bedrijf.

Alleen moet je de voetbal afdeling door mensen laten leiden met voetbal verstand en de zakelijke afdeling door mensen met een zakelijk verstand.

En dat kan heel goed samen,als je maar goede afspraken maakt waar iedereen zich aan houd.

Deze twee afdelingen moeten zich dus niet met elkaars winkeltje bemoeien,want dan gebeurt er dus wat er nu in Amsterdam gebeurt en dat is niet de bedoeling.

Als de afdeling voetbal zaken haar werk naar behoren doet,dan komen de prestaties en dus de inkomsten van zelf en is het zaak dat de zakelijk kant dit in goede banen leid.


Wel moeten beide afdelingen een groot Ajax hart hebben,want anders krijg je weer het zelfde met wat er het afgelopen jaar bij Ajax heeft plaats gevonden.

Puur omdat er mensen zaten voor zich zelf en niet voor de club.

En dat mag nooit meer gebeuren.

BHJ 07 Feb 2012 om 12:16

Rang: Goddelijk
@BHJ:

en ze zijn wel degelijk een bedrijf, gezien het feit dat ze beursgenoteerd zijn. of zijn beurs-multinationals als unilever, shell, philips da...


De basis van ons is Voetbal.
Dat andere het als een bedrijf zien en leiden is prima.

Ik ben van mening dat ik supporter ben van een voetbalclub. Als het goed gaat met de voetbalclub Ajax, zal ook de zakelijke kant daarvan profiteren.

Als shell het het vergaren van Olie niet goed uitvoert, zullen zij ook geen prestaties aan de pomp kunnen leveren. De basis bij Shell is dus het vergaren en verwerken van ruwe olie.
Bij ons is dat voetbal, dus de focus op voetbal. De rest is bijzaak.

Die aandelen zijn toch al jaren weinig waard. Dat is overigens ook een van de belangrijkste streven, zo snel mogelijk van die beurs af. Kosten wat het kost, daarna kan je echt opbouwen.

BHJ 07 Feb 2012 om 12:16

Rang: Goddelijk
en die mening mag kuurie hebben ongeacht wat jij er van vind


Dat klopt, ik zeg verder toch ook niets. Ik vind het alleen wel vrij respectloos naar de man die Feyenoord een van de 3 kampioenschappen in de laatste 30 jaar heeft bezorgd.

BHJ 07 Feb 2012 om 12:19

Rang: Goddelijk
@mich25: wel eens eraan gedacht dat juist de zakelijke kant tegen cruiff kan zijn?? sponsors/investeerders hebben ook een visie. en het kan ook wel ee...


Ik kies voor de persoon die op lange termijn het meeste rendement op zal leveren. Dat is in mijn optiek hier Cruijff.
Dan kan het nu wel even wat minder vertrouwen vanuit sponsoren zijn, als de prestaties komen zal dat binnen een jaar weer andersom kunnen zijn. En sponsoren komen toch wel, je bent Ajax. Hetzelfde geldt voor Feyenoord.

Dreeke-SCF 07 Feb 2012 om 12:22

Rang: Goddelijk
@BHJ:

dat jullie zsm van de beurs af moeten heb je gelijk in. want dan is de zakelijk inmenging (beursvolk) verdwenen. want hun interreseert de sport in het geheel niet maar enkel financieel gewin. (aandelenkoers)
zoals ik al tegen mich zei: iemand met zwaarwegende zakelijke belangen kijkt niet naar clubhistorie, maar naar financieel resultaat op termijn. en als zijn adviseurs denken dat van gaal beter is voor zijn portemonnee zal hij dat liever zien gebeuren dan de wens van de supporters die JC willen. je zou kunnen zeggen: geldzucht (door de beursmennekes) heeft jullie club geen goed gedaan...

enigmatisch1 07 Feb 2012 om 12:27

Rang: Goddelijk
..das ook een mooie, een van jouw medewerkers. cruijff is natuurlijk niet zomaar een van de medewerkers he. .


Dit was gericht aan BHJ, die zelf, tenminste dat zegt hij, een bedrijf en werknemers heeft. Hij vond het wel oke en wel mooi wat Cruijff deed, en ik vraag me af of hij datzelfde zou pikken van zijn medewerkers.

Maar goed Mich, ik leg het je in een zin even uit:
Waar de focus ligt op het achterbakse gedrag van de ene partij, daar kan het niet zo zijn dat de andere partij een soort vrijbrief heeft om alles te doen wat het goeddunkt!

Als je goed leest, dan heb ik het hierover. Wat Ten Have Cs. doen, dat kan niet door de beugel, maar alles wat Cruijff doet, daar voor krijgt hij de handen op elkaar???? Daar draait het om.

En waar het hier nu niet om draait, want daar had ik het over, is om het functioneren van de RvC en het bestuur nog eens dunnetjes over te doen. En nogmaals, Mich, wat de ene [partij allemaal doet of nioet doet, het is nooit een rechtvaardiging om je eigen wangedrag te excuseren. Die delinquenten die Sturkenboom hebben bedreigd, die hebben geen enkel excuus. Al had Sturkenboom kantinegeld gepikt, dan nog.

Asociaal gedrag wordt niet opeens een heldendaad, omdat de ander in jouw moreel opzicht iets ergers zou doen. Lijkt me verder helder.

Dreeke-SCF 07 Feb 2012 om 12:28

Rang: Goddelijk
.de zakenmannen hebben 15 jaar de tijd gehad om ajax te hervormen naar hoe zij het graag zien. resultaat, grote verliezen, ontevreden supporters en vo...


ontevreden supporters zal zakenlieden in het geheel niks interresseren....want zolang jullie goede spelers blijven opleiden blijven aandelen redelijk stabiel. dat zulks een speler slecht een of twee seizoenen in het eerste speelt waardoor er niet echt aan team gebouwd kan worden en jullie slecht voetbal krijgen op de mat zal hun een rotzorg zijn,.als de verkoop van een speler voor hun aandeeltjes maar positief uitpakt...

BHJ 07 Feb 2012 om 12:33

Rang: Goddelijk
Ben toch benieuwd hoe die voetbalmensen straks de zaak gaan runnen, als voetbalclub moet je een sportieve doeleinden hebben en je moet jaarlijks een s...


Daar kan je andere mensen voor inhuren, die wel verstand van zaken hebben.

Dreeke-SCF 07 Feb 2012 om 12:35

Rang: Goddelijk
[quote...tja, zoals ik al zeg. die zakelijke inmenging heeft alleen maar tot verliezen geleid. dus zelfs als ze puur voor het geld zitten is de methode cruijff aantrekkelijker op dit moment.[/quote]

dat is in jouw optiek aantrekkelijker.....maar in hun optiek is mischien de vangaal methode beter..
voila: de oorlog om de macht is geboren!! ga je werken vanuit clubhistorie en inzicht of buig je voor de macht van de beursbobo's die achter de schermen aan de touwtjes trekken.
daarom is in mijn ogen voor de amsterdammers het beste dat men zich terugtrekt van de beurs (zal paar knaken kosten) mensen die niks met de club hebben eruitmieteren (zakenlui als deze stroman sturkenboom) mensen met clubliefde halen en zo jullie club weer maken wat ze zijn: een voetbalclub!!

Dreeke-SCF 07 Feb 2012 om 12:37

Rang: Goddelijk
...Daar kan je andere mensen voor inhuren, die wel verstand van zaken hebben.


precies....en dan geen mensen die belang hebben middels aandelen.

Dreeke-SCF 07 Feb 2012 om 12:41

Rang: Goddelijk
...dat zal best maar kijk naar het verlies over 2009-2010. dat is het resultaat van het beheer door zakenmensen. lijkt me niet heel goed voor de aandelen.


daar zou je de beursnotaties voor moeten raadplegen hoe dat verlies zich destijds zich heeft uitgewerkt op de aandelenmarkt....want ondanks verliezen hoeven aandelen niet te kelderen zolang de aandeelhouders vertrouwen blijven hebben en niet massaal de aandelen gaan dumpen in de slechtere tijden..

TJAVMU 07 Feb 2012 om 12:44

Die Cruijf is volgens mij een heel naar mannetje, maar niet veel beter dan wat er nu rondloopt. Je hoort overal dat het moet gaan zoals cruijf het wil anders gaat ie stennis lopen schoppen. Ajax succes ermee, want van de jeugd wordt je ook geen kampioen!

druif 07 Feb 2012 om 12:48

hahaha,.Je moet die jongens de ruimte geven!!!..Ik zie helemaal voor me hoe die sturkenboom helemaal overompeld ja knikkend naar Cruyff toe geen weerstand durft te bieden,..Maar wel achter Cruyff rug het tegenovergestelde doen..:\'(:\'(:\'( trieste toestanden voor een situatie waarin Cruyff z,n nek uit steekt om ajax te redden
Reactie gewijzigd op 07-02-2012 12:49:31 door druif

RedPride 07 Feb 2012 om 12:52

Die Sturkenboom is nog steeds in de veronderstelling dat hij ergens een respectvolle behandeling verdient? Zo'n man zal het wel niet gewend zijn dat hij met zijn titel en functie gewoon wordt aangesproken met "Kom jij eens even hier vriend ". De man krijgt logische wijze de behandeling die hij verdient . Mensen die anders verdienen daar doe je ook anders tegen.

En als er nog steeds mensen zijn die niet het verschil zien tussen iemand die Ajax weer aan het voetballen wil krijgen en mensen die vooral machtwellustig zijn , dan houdt het op.

Vind Cruijff steeds meer een "Working Class Hero ". Prachtige vrije geest en altid geweest. Trekt zich niks aan van rangen en standen en zo hoort het. Ondanks alle glorie , eer , naan en faam hem automatisch toekwam in de loop der jaren , is het altijd een gewone man gebleven. Die niet opkijkt tegen een of ander kaffer die een bepaalde functie of titel heeft.

J-SCF 07 Feb 2012 om 13:41

Rang: Vedette
en die mening mag kuurie hebben ongeacht wat jij er van vindDat klopt, ik zeg verder toch ook niets. Ik vind het alleen wel vrij respectloos naar de m...


Wat heeft Feyenoord hier mee te maken? Ik denk dat in ieder ander bedrijf het vrij respectloos is als je zo naar binnen dendert en zegt jou moet ik hebben terwijl je de beste man nog nooit hebt ontmoet. Ook buiten een bedrijf zou dit trouwens zeer ongepast zijn(let op! als het waar is)


FR snappie 07 Feb 2012 om 15:08

Rang: Semi-prof
Het is geen bedrijf, het is een voetbal club en als je Johan Cruijff bent dan kan dit gewoon bij Ajax.

Het is Sturkenboom die niet thuis hoort bij Ajax.


Het heeft niks te maken met een bedrijf zijn of niet, het heeft met fatsoen te maken en daarnaast klinkt het verhaal van Sturkeboom best logisch en niet vijandig..

Waarschijnlijk voelde Cruijff zich achteraf gewoon op zn tenen getrapt omdat Sturkeboom niet gelijk ja en amen gilde op de grond viel en zijn schoenen kuste
Reactie gewijzigd op 07-02-2012 15:09:36 door FR snappie

mojorisin 07 Feb 2012 om 15:13

Vind het mooi dat deze nare man wordt aangepakt door iemand die tig malen groter is dan hem, hij is dit niet gewend en gaat ie huilen als een baby..

enigmatisch1 07 Feb 2012 om 20:13

Rang: Goddelijk
...er zijn weinig ajacieden geweest die de heren die voor de deur stonden van Sturkenboom tot helden hebben vernoemd. ondanks dat het resultaat goed w...


Als mensen uit jouw naam andere mensen (en hun gezinnen) gaan bedreigen met geweld en meer, dan is het jouw plicht om van deze daad niet alleen grote afstand te nemen, maar ook om deze delinquenten hierop aan te spreken en duidelijk te maken dat wat er ook gebeurt, het gebruik van geweld te allen tijde fout en laakbaar is.

Dat kan en mag ik Cruijf verwijten ja.

En mensen die vinden dat deze mensen het 'hier zelf naar gemaakt hebben' of meer van dat soort rare gedachtegangen, die hebben gewoon niet begrepen hoe dingen in een rechtstaat precies werken. Of vinden die mensen ook dat schaars en uitdagend geklede dames 'erom vragen' om betast en aangerand te worden? Of vraagt Wilders erom dat hij ernstig bedreigd wordt?

Iedereen begrijpt de laatste twee voorbeelden. Waarom niet in geval van Sturkenbooom en consorten?? Leg me dat eens uit dan!

TottiRomanista 08 Feb 2012 om 09:40

In mijn optiek zijn ze allemaal even vies; Cruijff, Van Gaal, Sturkenboom, Ten Have en al die andere figuren. Nu is het wel aan Cruijff en consorten. Laat maar zien dat je die club terug kan brengen naar de Europese top.

TottiRomanista 08 Feb 2012 om 09:51

en die mening mag kuurie hebben ongeacht wat jij er van vindDat klopt, ik zeg verder toch ook niets. Ik vind het alleen wel vrij respectloos naar de m...


Samen met Ruud Gullit, Andre Hoekstra, Ben Wijnstekers, Stanley Brard, Mario Been, Henk Duut, Joop Hiele, Peter Houtman, Petur Peturson, Andre Stafleu, en ga zo maar door. Het blijft een teamsport......
World - Friendlies
online20:45 Polen 1 - 0 Latvia
onlineBekijk alle wedstrijden
Laatste reacties meepraten?