Van Persie moet alleen Messi en Ronaldo voor zich dulden

Van Persie moet alleen Messi en Ronaldo voor zich dulden

Door Robin in het Hout | 06 Februari 2012 om 11:23 | Bron: Voetbal International | Wed 50 euro gratis

Robin van Persie is in Engeland de meest scorende voetballer van het seizoen. Niemand uit de Premier League kan de aanvaller van Arsenal bijhouden. Afgelopen zaterdag scoorde de Oranje-international liefst driemaal tegen Blackburn Rovers.

Door zijn hattrick tegen Blackburn Rovers staat de teller dit seizoen op 28 doelpunten in 32 wedstrijden voor Van Persie. 22 keer scoorde de aanvoerder in de Premier League, tweemaal in de FA Cup en vier doelpunten in de Champions League. Sergio Agüero (Manchester City) en Wayne Rooney (Manchester United) volgen op achttien doelpunten.

Van Persie scoorde ook nog eens vier doelpunten voor Oranje, waardoor zijn teller dit seizoen op 32 doelpunten staat. Alleen FC Barcelona-aanvaller Lionel Messi (39 doelpunten voor club en land) en Cristiano Ronaldo van Real Madrid (35 doelpunten) blijven hem voor.

 


52 reacties op "Van Persie moet alleen Messi en Ronaldo voor zich dulden"


TottiRomanista 06 Feb 2012 om 11:40

Veruit de beste Nederlandse speler van dit moment. Het elftal op het EK volledig in dienst van Van Persie laten spelen, Bertje!

MKF 06 Feb 2012 om 11:47

Rang: Amateur
RVP

BHJ 06 Feb 2012 om 11:51

Rang: Goddelijk
Ik vraag me toch af wat er gebeurd als je hem in een nog sterker elftal neerzet, zou hij dan Ronaldo en Messi kunnen bijhouden?

Het is natuurlijk wel fenomenaal wat hij hier neerzet.

Sambuca 06 Feb 2012 om 12:16

Ik vind wel dat RvP mindere spelers om zich heen heeft, plus dat de tegenstand in Engeland toch behoorlijk is

Wazza 06 Feb 2012 om 12:28

Helemaal met TottiRomanista eens. V.Persie is niet alleen de beste Nederlandse speler maar ook gewoon een van de beste ter wereld, daar moet je als na...


Moest hij dit elk seizoen doen ws wel.

Hij heeft dit seizoen gewoon een moord seizoen. Maar dat maakt je nog niet de beste ter wereld (of een van de). Rooney had nog een beter seizoen in 2010 en kreeg toen ook dit soort van lofzangen, werd zelfs toen beweert dat die nog scherper was dan Ronaldo. Maar jah verleden seizoen en ook dit seizoen niet kunnen doortrekken en als je nu zegt dat hij bv top 3 in de wereld is dan krijg je slaag op de kop. Om maar te zeggen dat 1 super seizoen je nog geen gouden standbeeld oplevert in hal van voetbalgoden.

Als die volgend seizoen er 30+ injaagt en daarna 40 + en dan 25+ ofzo zal ik mijn mening herzien wat betreft RVP. Maar op de moment vind ik hem bv niet beter dan een Rooney of een Kun aguerö. Topspitsen en erg goede spelers maar niet nog niet niveau messi , ronaldo.

AJACIEDFOREVER 06 Feb 2012 om 12:40

Rang: Goddelijk
Moest hij dit elk seizoen doen ws wel.

Hij heeft dit seizoen gewoon een moord seizoen. Maar dat maakt je nog niet de beste ter wereld (of een van d...


Niemand is van Messi-niveau, zelfs nu hij een iets minder seizoen draait niet.

Sambuca 06 Feb 2012 om 12:43

@Sambuca

Dat maakt het alleen maar extra knap. Vergeleken met Messi en Ronaldo speelt V.Persie in een waardeloos team maar is wel 'gewoon' topscore...

Ik weet niet wat je dacht dat ik bedoelde, maar ik bedoelde dus dat het extra knap was...

ChampionsCup 06 Feb 2012 om 12:54

Rang: Goddelijk
Niemand is van Messi-niveau, zelfs nu hij een iets minder seizoen draait niet.

Why not

AJACIEDFOREVER 06 Feb 2012 om 12:54

Rang: Goddelijk
Why not


Omdat hij nu eenmaal op eenzame hoogte staat.

Abraksas 06 Feb 2012 om 13:41

Rang: Goddelijk

Reactie gewijzigd op 07-02-2012 03:21:33 door Abraksas

de kuip 06 Feb 2012 om 13:41

Ik vind wel dat RvP mindere spelers om zich heen heeft, plus dat de tegenstand in Engeland toch behoorlijk is

Dat valt best wel mee hoor heeft echt wel goede spelers om zich heen bij arsenal misschien een beetje jong maar toch wel goed.

de kuip 06 Feb 2012 om 13:46

Hij moet eerst wat prijzen winnen of echt iedereen overklassen met arsenal of met een andere club(als ie misschien weg gaat einde van het seizoen)dan kun je praten over dat RvP bij de allerbesten hoort anders nog niet.

Sambuca 06 Feb 2012 om 14:33

Dat valt best wel mee hoor heeft echt wel goede spelers om zich heen bij arsenal misschien een beetje jong maar toch wel goed.

Jongen, ik zeg toch mindere spelers, niet slechte, ik vind de elftallen die om Ronaldo en Messi heen staan toch echt een stuk beter

zwansgans 06 Feb 2012 om 18:24

Gewoon lekkere voetballer de RVP. En Arsenal is niet zo slecht, ploeg draait over het algemeen wel goed, er zijn net iets te veel blessures achteraan en iets te weinig afwerkers vooraan. Maar echt slecht gaat het niet. Er wordt meer gejankt dan het slecht gaat vind ik.

gerardino 06 Feb 2012 om 18:27

Rang: Goddelijk
Goed bezig
Lijkt me klaar en helder wie er bij Oranje in de spits moet staan

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 18:32

Rang: Legende
Ik vind het zo'n onzin van die mensen die beweren dat C.Ronaldo beter is als V.Persie. Wat Robin met de bal kan, daar kan Ronaldo alleen maar van drom...


Je stijgt in mijn ranking van meeste belachelijke SN-lid Ga zo door en je komt nog in de top 3

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 18:37

Rang: Legende
@FR-Zuid

Bedankt voor het compliment, al moet je wel heel bored zijn wil je zo'n lijstje bijhouden.

Maar was je het ermee eens of niet?


Ik heb eigenlijk nog niet zo’n lijst gemaakt, maar jij zou zeker de top3 halen

En je kan zelf wel inschatten of ik het ermee eens ben of niet Van Persie is 1 van de beste spitsen ter wereld, misschien wel de beste. Maar Om je geheugen even op te frissen: Ronaldo is geen echte spits en hij scoort overal waar hij komt aan de lopende band Zie zijn statistieken even bij Manchester United...

Pannekoek 06 Feb 2012 om 18:41

Jongen, ik zeg toch mindere spelers, niet slechte, ik vind de elftallen die om Ronaldo en Messi heen staan toch echt een stuk beter


Helemaal mee eens. Je zag \'vroeger\' hetzelfde bij Ronadinho. Ook al die Gouden Ballen omdat hij in de machine van Barca de spil mocht spelen. In elk ander team echt geen \'eenzame hoogte\'-verhaal. Hetzelfde geldt voor Messi. CR heeft daarnaast last van faalangst, wat hem ook een twijfelgeval maakt. Ze behoren zeker tot de beste spelers ter wereld, maar zo veel beter dan andere topspelers zijn ze echt niet. Het is ook niet zo moeilijk om je kunsten te vertonen in een miljardenelftal in de Primera Division. Bij ManU, daar was CR echt goed. Van Persie doet nu iets vergelijkbaars bij Arsenal als CR toen bij ManU, alleen had CR een beter team om zich heen.
Reactie gewijzigd op 06-02-2012 18:42:16 door Pannekoek

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 18:47

Rang: Legende
@FR-Zuid

Puur voetballend gezien komt Ronaldo niet eens in de buurt van RvP. Hij is idd een geweldige afmaker maar heeft totaal geen inzicht en kan...


... Met Sporting was hij altijd 1 van de beste op jonge leeftijd... (gehaat door de rest van de Portugese clubs.... maar zijn faam heeft dat toch wel teniet gedaan)... Tegen Man U speelde hij weergaloos, vandaar zijn transfer naar Man U...

Dat Drenthe meer techniek heeft zou best kunnen (in Rotterdam zijn er veel straatvoetballers met veel techniek, maar op het veld spelen ze bijna altijd minder... Je moet wel weten om wat voor ‘soort’ techniek het gaat )

Dus om daarom te zeggen dat Ronaldo minder techniek heeft dat RvP... Trouwens het hele team van Arsenal draait om RvP... Zoals dat bij Man U en Ronaldo ook het geval was... Zie je de verschillen en overeenkomsten


FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 18:47

Rang: Legende
Helemaal mee eens. Je zag \'vroeger\' hetzelfde bij Ronadinho. Ook al die Gouden Ballen omdat hij in de machine van Barca de spil mocht spelen. In elk...


Nee... over Ronaldinho kan je niet twijfelen...

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 18:52

Rang: Legende
@FR-Zuid

V.Persie heeft meer inzicht, geeft meer assists en heeft gewoon een betere techniek. Dat Ronaldo meer trucjes doet zegt niet gelijk dat hi...


Geloof mij nou maar, Van Persie heeft niet zoveel techniek als jij denkt... Maar Van Persie compenseert dat juist met zijn slimmigheid... + Dat het hele team om hem draait helpt ook

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 18:58

Rang: Legende
@FR-Zuid

Hahahahahahah V.Persie heeft niet zoveel techniek. Juist ja, heb je soms meegedaan aan een snelcursus 'hoeveel onzin kan ik produceren in ...


Daar wil ik wel met je voor wedden

zwansgans 06 Feb 2012 om 18:59

Ik vind het zo'n onzin van die mensen die beweren dat C.Ronaldo beter is als V.Persie. Wat Robin met de bal kan, daar kan Ronaldo alleen maar van drom...



FR-Zuid! en Churchill.

Het is makkelijker te verwoorden dan jullie doen. Cristiano Ronaldo is een ijveraar met weinig finesse. Minder of meer techniek doet er niet toe.

Iniesta is trouwens technisch de allerbeste. Hoe die kerel in alle mogelijke omstandigheden die bal behandelt is geschift.

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 19:04

Rang: Legende
@FR-Zuid

Ga op andere voetbalsites kijken zou ik zeggen. Ook de experts zien dat V.Persie een absurd goede techniek heeft, in de kleine ruimtes zit...


Lezen is moeilijk zo te zien Ik zei letterlijk: Van persie heeft niet zoveel techniek als JIJ denkt... dat betekent niet dat ik vind dat Van Persie 0.0 techniek heeft

En hoe erg ik ook zou willen dat Van Persie evenveel techniek als Iniesta heeft, dat zit er niet in

CR7RMFC 06 Feb 2012 om 19:05

Rang: Goddelijk
RvP is mss op dit moment wel DE speler in vorm. op DIT moment mss wel even beter dan Messi en Ronaldo. Wil niet zeggen dat hij ook gelijk beter is dan de 2 ...

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 19:38

Rang: Legende
@FR-Zuid

Blijkbaar is lezen voor jou ook moeilijk want ik zeg namelijk nergens dat RvP een net zo goede techniek als Iniesta heeft. Ik zeg alleen d...


Die vergelijking met Iniesta maakte ik even voor mezelf En RvP even goed in de kleine ruimtes dan RvP?? Nee, sorry...

gerardino 06 Feb 2012 om 20:08

Rang: Goddelijk
@FR-Zuid

Puur voetballend gezien komt Ronaldo niet eens in de buurt van RvP. Hij is idd een geweldige afmaker maar heeft totaal geen inzicht en kan...

ik volg jou wel

gerardino 06 Feb 2012 om 20:10

Rang: Goddelijk
FR-Zuid! en Churchill.

Het is makkelijker te verwoorden dan jullie doen. Cristiano Ronaldo is een ijveraar met weinig finesse. Minder of meer techn...

Maar op de moment dat er wat ruimte is is Messi de beste

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 20:11

Rang: Legende
ik volg jou wel


Vooral zijn laatste alinea zeker

gerardino 06 Feb 2012 om 20:19

Rang: Goddelijk
Vooral zijn laatste alinea zeker

ook ja, hij is geweldig, alleen niet zo geweldig dan dat vele hem willen doen lijken.

LuisAjax 06 Feb 2012 om 20:26

Rang: Legende
@FR-ZuidBlijkbaar is lezen voor jou ook moeilijk want ik zeg namelijk nergens dat RvP een net zo goede techniek als Iniesta heeft. Ik zeg alleen d...D...


Nee RvP is inderdaad niet beter dan RvP

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 20:29

Rang: Legende
@FR-Zuid

Gelukkig ben jij geen trainer van Arsenal. SAF, Wenger, Mancini, Redknapp etc hebben het allemaal al gezegd en ik denk dat hun er iets mee...


Ja... al die trainers die jij net opnoemt hebben gezegd dat Van Persie meer techniek dan Ronaldo heeft... Het zijn zowiezo 2 verschillende spelers, maar Ronaldo is echt wel beter dan Van Persie... Maar jij bent echt koppig, hoort alleen wat je wilt horen en denkt dan dat je gelijk heb... je lijkt wel op me broertje, alleen bij hem kan ik dat domme er nog uitslaan (niet dat dat uiteindelijk veel helpt). Ik kan me voorstellen dat je je nicknaam Churchill hebt genoemd... die was ook al zo koppig...

FR-Zuid! 06 Feb 2012 om 20:34

Rang: Legende
@FR-Zuid

Die trainers hebben dat idd gezegd en als je goed naar beide spelers kijkt kom je tot dezelfde conclusie. V.Persie word niet voor niets de...


Nope... Fifa street 3 was een flop Ronaldo (die braziliaan) leek op een vetzak die wel een helft kon vullen met zijn buik en Robinho was een dun anorexia patientje... Niet serieus te nemen

Maar ze hebben echt niet gezegd dat RvP beter is dan Cristiano Ronaldo En dat is hij ook niet, maar blijf lekker in waan

CR7RMFC 06 Feb 2012 om 20:41

Rang: Goddelijk
@FR-Zuid

Want jij hebt ze persoonlijk gesproken? Keep on dreaming boy zou ik zeggen. Denk dat ik wel wat vaker de Engelse kranten lees aangezien ik...

Ze hebben beiden om te beginnen een verschillende technieks.. Ronaldo in zijn Man u tijd buiten de onnodige scharen had een betere techniek dan RvP nu heeft.(imo) Nu heeft van Persie een wat fluwelere techniek.

DonRoger 06 Feb 2012 om 20:45

Hmm, hij doet het ook wel heel erg goed hoor moet ik zeggen. Jammer dat 't niet bij NL is.

CR7RMFC 06 Feb 2012 om 20:47

Rang: Goddelijk
@CR7RMFC

De goal van RvP tegen Everton........ Dat is ook techniek en zo'n goal heb ik CR7 nog nooit zien maken. Of de goal van Robin tegen Charlto...

Tja ik zei eerder al op dit moment is RvP beter. Ronaldo zit niet lekker in zijn vel en haalt niet echt zijn niveau al speelde hij laatste wedstrijd heerlijk en stichtte als enige gevaar en werkt hij steeds harder voor het team.
Ik mis ook de CR van man u al is nog steeds geweldig en zijn cijfers bij Real zijn fenomenaal. Ronaldo is ook helemaal niet het type om een goal ala Bergkamp te maken.

zwansgans 06 Feb 2012 om 23:22

Tja ik zei eerder al op dit moment is RvP beter. Ronaldo zit niet lekker in zijn vel en haalt niet echt zijn niveau al speelde hij laatste wedstrijd h...


Hij was al overroepen bij ManU. Niet dat het aan Ronaldo ligt maar de Engelse media prijst nogal makkelijk een speler de hoogte in.

Mijn echt punt is dus eerder dat je in zo\\\'n gecommercialiseerde competitie altijd een beetje de kwaliteit naar beneden moet bijstellen. Het voetbal van Arsenal is een uitzondering in Engeland en CR7 is voetballend nooit bij de beste geweest. Was toen ook altijd de man die voor het eindproduct ging en moet het dat nu net zijn waar ze bij Real zo kritisch over zijn.

Als ik ooit de tijd heb zal ik eens een stuk of 25 wedstrijden van Ronaldo toen en nu bekijken. Want ik herinner me te weinig van toen. Het enige wat ik weet is dat ik voetballend nooit onder de indruk was en dat hij puur als winger bij ManU beter was. Nu is hij toch vooral meer spits, toen lag die balans meer in het midden.
Reactie gewijzigd op 06-02-2012 23:37:20 door zwansgans
World - Friendlies
online60' Polen 0 - 0 Latvia
onlineBekijk alle wedstrijden
Laatste reacties meepraten?