De Boer:

De Boer: "Kuipers geeft zomaar een strafschop"

Door Poyan Maghsoudi | 29 Januari 2012 om 15:57 | Bron: Eredivisie Live | Wed 50 euro gratis

Ajax-trainer Frank de Boer is van mening dat het duel tussen zijn ploeg en Feyenoord zondag in De Kuip heel anders kon lopen. In Rotterdam wonnen de gastheren na lange tijd met 4-2 van aartsrivaal Ajax.

Op de vraag over welke speler van Ajax De Boer het meest tevreden was, zei hij tegen Eredivisie Live het volgende: "Christian Eriksen heeft het erg goed gedaan. Ricardo van Rhijn debuteerde ook goed in de klassieker. Maar je verwacht meer van de ervaren jongens."

"Op basis van de tweede helft hebben we verdiend verloren. Toen deden we het niet goed. Maar het had ook heel anders kunnen lopen." De Boer was niet te spreken over scheidsrechter Björn Kuipers. De arbiter gaf Feyenoord in de eerste helft een strafschop, die John Guidetti, aanvaller van Feyenoord, genadeloos in de kruising schoot.

"Jan Vertonghen speelt gewoon de bal. Die scheidsrechter gaat echter volledig af op zijn assistent, terwijl hij er zelf toch echt beter voor stond. Maar hij geeft zomaar een strafschop", aldus de oefenmeester.

 


122 reacties op "De Boer: "Kuipers geeft zomaar een strafschop""


kuurie 29 Jan 2012 om 15:59

Rang: Utopisch
ach jullie hebben ook weleens zomaar een strafschop gekregen,wees een vent zet je er over heen,uithuilen en opnieuw beginnen,maar nu niet gaan miepen aub

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 16:00

Rang: Goddelijk
Helemaal gelijk Frank.

CR7RMFC 29 Jan 2012 om 16:01

Rang: Goddelijk
ach jullie hebben ook weleens zomaar een strafschop gekregen,wees een vent zet je er over heen,uithuilen en opnieuw beginnen,maar nu niet gaan miepen aub

We mogen toch evengoed teleurgesteld zijn over de beslissing van de scheids al hebben wij ook eens het geluk gehad Maar we moeten beginnen met na ons zelf te kijken.. wat een inspiratieloze ongemotiveerde bende

Burg 29 Jan 2012 om 16:02

Iedereen heeft het kunnen zien dat FEyenoord op eigen kracht niet in staat is om de boel om te draaien. Mochten blij zijn dat het MAAR 0-1 stond op dat moment. Over de 2e helft zeg ik Ajax is slechter dan dat ze ooit waren.

Zer0 29 Jan 2012 om 16:02

Rang: Amateur
De Boer moet zijn Bakkes houden en eens een normaal team opstellen. Verdiend verloren kan hij beter zeggen zonder die smoesjes. Domme opstelling en een compleet gebrek aan motivatie en inzet van de spelers is wat er fout ging. De Boer heeft genoeg fouten gemaakt maar daar heeft hij het niet over. Denk dat binnekort uitkomt dat het team klaar is met Frankie.

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:02

Rang: Vedette
Calimero, van te voren hoog van de toren blazen alsof de puntjes al in de tas zitten. Na de wedstrijd is het zeiken op alles en iedereen, beetje jammer. Vaak genoeg hebben ze voordeel gehad, soms heb je ook eens een nadeeltje.

Ajax/Barca00 29 Jan 2012 om 16:02

Hij zegt realistische dingen, klopt gewoon, geeft ook aan dat Ajax verdiend verloren heeft. Maar ik weet niet of Frankie dit Ajax nog aan de praat gaat krijgen, het lijkt mij een kansloos seizoen

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:04

Rang: Vedette
Iedereen heeft het kunnen zien dat FEyenoord op eigen kracht niet in staat is om de boel om te draaien. Mochten blij zijn dat het MAAR 0-1 stond op da...


Burg heeft een glazen bolletje, na de goal ging Feyenoord vol op de aanval, in de rust liet perez en bruggink dit ook zien op de piero. Maar blijf lekker in je tunnelvisie geloven, neem nog een paddo.

CR7RMFC 29 Jan 2012 om 16:05

Rang: Goddelijk
Calimero, van te voren hoog van de toren blazen alsof de puntjes al in de tas zitten. Na de wedstrijd is het zeiken op alles en iedereen, beetje jamme...

Waarom nu weer Calimero? Hij kan moeilijk zeggen.. oah wat een geweldige beslissing van Kuipers want dat was het gewoon niet. Hij zegt verder dat ze verdiend verloren hebben dus wat is het probleem?

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 16:05

Rang: Goddelijk
Iedereen heeft het kunnen zien dat FEyenoord op eigen kracht niet in staat is om de boel om te draaien. Mochten blij zijn dat het MAAR 0-1 stond op da...


mikkel 29 Jan 2012 om 16:06

Rang: Legende
Calimero, van te voren hoog van de toren blazen alsof de puntjes al in de tas zitten. Na de wedstrijd is het zeiken op alles en iedereen, beetje jamme...

Misschien moet jij de discussie niet gaande houden? Je blijft er maar tegenin gaan. Geniet gewoon van jullie overwinning en laat de Ajacieden een beetje treuren.

Ajax/Barca00 29 Jan 2012 om 16:06

Misschien Jol maar weer terughalen

puntje 29 Jan 2012 om 16:07

Rang: Legende
Misschien Jol maar weer terughalen


Louis van Gaal.

Mocht dat gebeuren dan denk ik dat Ajax de eventuele strijd om de Johan Cruijff schaal nooit serieus op zal pakken.

CR7RMFC 29 Jan 2012 om 16:09

Rang: Goddelijk
Louis van Gaal.

Mocht dat gebeuren dan denk ik dat Ajax de eventuele strijd om de Johan Cruijff schaal nooit serieus op zal pakken.

Daar wordt aan gewerkt.. Louis van Gaal is sneaky achter de schermen bezig om die te verander in de Louis van Gaal schaal... (klinkt nog leuk ook nog)

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:09

Rang: Vedette
Calimero, van te voren hoog van de toren blazen alsof de puntjes al in de tas zitten. Na de wedstrijd is het zeiken op alles en iedereen, beetje jamme...


Het toch nog even weer terug moeten komen op de penalty, hij geeft zomaar een strafschop. Frank doet net alsof ze hem zelf nooit een keer gelukkig mee hebben gekregen. Soms zit het mee soms zit het tegen, bij 1-1 had ie zijn spelers ook op kunnen peppen om der vol voor te gaan en te vechten ipv achter kuipers aan te rennen met verthongen.


Morfe0 29 Jan 2012 om 16:10

Rang: Goddelijk
ach jullie hebben ook weleens zomaar een strafschop gekregen,wees een vent zet je er over heen,uithuilen en opnieuw beginnen,maar nu niet gaan miepen aub


Kuurie nadelig tegen Ajax


1e x , Vertonghen 100% doelpunt tegen Twente thuis afgekeurd
2e x Groningen uit , Andersson neemt hem mee de hand mee , moest al afgefloten worden schiet hem tegen Vd Wiels hand aan , waardoor hun een penalty krijgen..
3e x. Utrecht uit , die 6-4 was een overtreding op Vermeer
de 3-2 tegen Utrecht was geen vrije trap , was niks aan de hand.. anders was het gelijkspel.

4e x Ajax-Real Madrid(welliswaar niet in de competitie ) 2 doelpunten onterecht afgekeurd....

5e x Ajax-AZ voor de Beker , Strafschop wat er geen was..

6e x Feyenoord-Ajax , die penalty wat er geen was..

Niet normaal dit jaar gewoon , de Ajacieden zijn het beu!

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 16:10

Rang: Goddelijk
Misschien moet jij de discussie niet gaande houden? Je blijft er maar tegenin gaan. Geniet gewoon van jullie overwinning en laat de Ajacieden een beet...

Een beetje treuren?
Sorry hoor,maar de meeste niet allemaal komen niet verder als,bedankt scheids

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:11

Rang: Vedette
Calimero, van te voren hoog van de toren blazen alsof de puntjes al in de tas zitten. Na de wedstrijd is het zeiken op alles en iedereen, beetje jamme...


Ik geef enkel mijn mening, jij hoeft er niet op in te gaan. Als jij er niet op ingaat is er geen discussie toch?

Morfe0 29 Jan 2012 om 16:12

Rang: Goddelijk
De Boer moet zijn Bakkes houden en eens een normaal team opstellen. Verdiend verloren kan hij beter zeggen zonder die smoesjes. Domme opstelling en ee...



Domme Opstelling wat had hij anders moeten neerzetten , welke keuzes had hij.

Hij heeft 1 speler die hij eruit moet halen en dat is Janssen

Achterin , kan je 2 opties

Ligeon Van Rhijn Vertonghen Anita
of

Anita Van Rhijn Vertonghen Blind

Hij wilde de jeugdspelers beschermen vandaar optie 2 , wat ik nog begrijp enigszins. want het is in een beladen wedstrijd in de Kuip.

Punt 2 , Middenveld

Enoh Eriksen Janssen , dan zou ik Lodeiro ipv Janssen opstellen , Anita moet als noodoplossing op de backpositie..


Voorin ...
Sulejmani (topscoorder ) De Jong en Ebicilio..
Kom niet met Aissati aan want die houd het veld niet breed.

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:13

Rang: Vedette
ach jullie hebben ook weleens zomaar een strafschop gekregen,wees een vent zet je er over heen,uithuilen en opnieuw beginnen,maar nu niet gaan miepen ...


Zo kan iedere club elk jaar wel een lijstje maken. Noem ook even alle voordelen die jullie gehad hebben op. In de tijd van suarez hebben jullie ws wel 10 oneerlijke penaltys gekregen.

Trikson 29 Jan 2012 om 16:13

Er is geen feyenoorder die niet blij is met de strafschop, maar waarschijnlijk niemand in Nederland (op een paar blinden na) die dit wel een strafschop vonden. Belachelijke beslissing van KUIPers... Je kunt niet ontkennen dat dit niet de wedstrijd heeft bepaald...

En ja, van kuurie hadden we geen andere reactie verwacht toch?

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:14

Rang: Vedette
Een beetje treuren?Sorry hoor,maar de meeste niet allemaal komen niet verder als,bedankt scheidsdan lees jij wel zeer selectief hoor. dat vind ik dan ...


hahaha en op dit moment maak je zelf ook een generalisatie. "teleurstellend van de feyenoorderS hier. de pot verwijt de ketel.

puntje 29 Jan 2012 om 16:14

Rang: Legende
Kuurie nadelig tegen Ajax


1e x , Vertonghen 100% doelpunt tegen Twente thuis afgekeurd
2e x Groningen uit , Andersson neemt hem mee de hand me...


Dit is ook gelijk de laatste reactie van mij aan jou.

Stel je niet aan en verberg je niet altijd achter dit soort dingen. Als Ajax zo geweldig is, dan hadden ze wel gewonnen. Denk je dat Ajax zonder die overtreding op Vermeer bij de 6-4 wel had gewonnen. En Ajax heeft tegen Feyenoord ook meer gekregen dan ze recht op hadden. Wees een keer sportief en zeg gewoon dat Ajax niet bij machte was om Feyenoord te verslaan. Een topclub slaat na een tegenslag keihard terug. Ajax heeft daarin gefaalt.

Vanaf nu ignore Morfe0 button on.

puntje 29 Jan 2012 om 16:16

Rang: Legende
Er is geen feyenoorder die niet blij is met de strafschop, maar waarschijnlijk niemand in Nederland (op een paar blinden na) die dit wel een strafscho...


Kuurie zegt toch ook gewoon dat het er geen was. Feyenoord heeft vandaag verdient gewonnen. Ajax kwam tekort. Je bent mentaal wel heel zwak als je door een dubieuze strafschop gelijk drie goals meer weggeeft.

mikkel 29 Jan 2012 om 16:16

Rang: Legende
Een beetje treuren?
Sorry hoor,maar de meeste niet allemaal komen niet verder als,bedankt scheids

Ja maar waarom zou je daar op gaan reageren? Een beetje realistische Ajacied weet dat dit verlies niet alleen door die penal komt.

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 16:18

Rang: Goddelijk
dan lees jij wel zeer selectief hoor. dat vind ik dan weer een beetje teleurstellend van de feyenoorders hier. lekker alleen lezen wat ze willen en me...

Nee hoor,weet je wat ik zielig vind?
Om alles maar dan ook alles op de scheids af te schuiven,terwijl Feyenoord over de hele wedstrijd beter was.
Jullie trainer en een bepaalde speler waren er toch echt 100% van overtuigd dat Ajax zou winnen,en nu heeft Ajax verloren en word alles afgeschoven op de scheids,dat vind ik heel erg zielig.
Feyenoord heeft verdiend gewonnen en verdiend ook meer respect als dat sommige hier zeggen.
Wat word het de volgende x,te harde wind/gras was te hoog/kheb slecht geslapen,wat een onzin klets van sommige/de meeste
Reactie gewijzigd op 29-01-2012 16:20:06 door Bier-Drinkert

010Ruppert87 29 Jan 2012 om 16:19

ach alsof ajax nooit zomaar een penalty krijgt. soms heb je geluk en soms heb je pech. vd wiel baalt nu denk wel helemaal met zijn arrogante twitterbericht.

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:19

Rang: Vedette
hahaha en op dit moment maak je zelf ook een generalisatie. "teleurstellend van de feyenoorderS hier. de pot verwijt de ketel.omdat ik het meer m...


Meer mensen zijn nog steeds niet alle Feyenoorders, maar jou reactie geeft het precies goed weer. Een ander betichten van generaliseren, en in het zelfde zinnetje geen haar beter zijn. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:21

Rang: Vedette
ach alsof ajax nooit zomaar een penalty krijgt. soms heb je geluk en soms heb je pech. vd wiel baalt nu denk wel helemaal met zijn arrogante twitterbericht.


En dan niet eens mee doen in de wedstrijd, iq zo groot als zijn schoenmaat.

Trikson 29 Jan 2012 om 16:21

Kuurie zegt toch ook gewoon dat het er geen was. Feyenoord heeft vandaag verdient gewonnen. Ajax kwam tekort. Je bent mentaal wel heel zwak als je doo...


Kuurie zei dit: "ach jullie hebben ook weleens zomaar een strafschop gekregen,wees een vent zet je er over heen,uithuilen en opnieuw beginnen,maar nu niet gaan miepen aub"

Staat idd dat het geen strafschop was... ik lees meer dat er staat dat iedereen niet zo moet zeuren omdat het andersom ook wel eens gebeurd is.

Mijn beleving: op dat moment een penalty geven is bepalend voor de ommekeer in de eerste helft. Ik ben ervan overtuigd dat Ajax met 0-1 de rust zou hebben gehaald (had ook 0-2 kunnen zijn als Ebicilio had gedaan waarvoor hij wordt betaald). De tweede helft is iets heel anders en daar heeft Feyenoord ook de wedstrijd gewonnen.

Maar Kuipers heeft wel degelijk een bepalende rol hier gehad en dat zou een scheidsrechter niet moeten hebben... jammer weer. Hij zal het achteraf wel een goede beslissing vinden.


Ajax/Barca00 29 Jan 2012 om 16:22

Misschien Jol maar weer terughalenLouis van Gaal.Mocht dat gebeuren dan denk ik dat Ajax de eventuele strijd om de Johan Cruijff schaal nooit serieus ...


Was het maar waar, V Gaal trainer van Ajax....Daar droom ik wel van ja, eerlijk is eerlijk.

Zer0 29 Jan 2012 om 16:22

Rang: Amateur
omdat ik het meer mensen zie doen. kan jij me feyenoorders laten zien die niet alleen de kritiek op de scheids lezen?


@mich inderdaad geef die jeugd een kans, probeer het inderdaad de Boer heeft wel opties alleen niemand wil het inzien. Dus maar weer Ebecilio en Blind, bij voorbaat weet je al dat de hele linkerkant wordt overlopen. Ebe verdedigt niks en Blind kan niks (wordt voorbij gelopen of hij er niet eens staat, pure amateur) dus de Boer heeft wel degelijk goede spelers met Dijks en de Sa.

mikkel 29 Jan 2012 om 16:23

Rang: Legende
ach alsof ajax nooit zomaar een penalty krijgt. soms heb je geluk en soms heb je pech. vd wiel baalt nu denk wel helemaal met zijn arrogante twitterbericht.

Van der Wiel was misschien arrogant maar zo was Guidetti dat ook wel een beetje. Als Ajax gewonnen had zou je dan ook zeggen dat Guidetti arrogant was?

Trikson 29 Jan 2012 om 16:24

ach alsof ajax nooit zomaar een penalty krijgt. soms heb je geluk en soms heb je pech. vd wiel baalt nu denk wel helemaal met zijn arrogante twitterbericht.


Ajax heeft in deze wedstrijd (daar gaat het toch over?) inderdaad niet zomaar een penalty gekregen. Eind tweede helft hadden we nog wel een beetje hulp van Mulder, maar dat is geen scheidsrechter. En je kunt Ajax verwijten een vreselijk slechte tweede helft te hebben gespeeld. Na de rust was Feyenoord veel beter, maarja... dit team voetbalt ook beter wanneer ze voor staan.

mikkel 29 Jan 2012 om 16:24

Rang: Legende
En dan niet eens mee doen in de wedstrijd, iq zo groot als zijn schoenmaat.

Tja als je geblesseerd bent kun je moeilijk meespelen he...

puntje 29 Jan 2012 om 16:24

Rang: Legende
Kuurie zei dit: "ach jullie hebben ook weleens zomaar een strafschop gekregen,wees een vent zet je er over heen,uithuilen en opnieuw beginnen,maa...


Kuurie heeft meer geschreven dan dat en heeft het in een ander topic aangegeven. En Kuijpers dacht natuurlijk "het is Ajax, ik zal ze eens een penalty tegen geven".

Trikson 29 Jan 2012 om 16:24

Van der Wiel was misschien arrogant maar zo was Guidetti dat ook wel een beetje. Als Ajax gewonnen had zou je dan ook zeggen dat Guidetti arrogant was?


Guidetti arrogant? niet volgens rotterdamse maatstaven hoor!

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:25

Rang: Vedette
ach alsof ajax nooit zomaar een penalty krijgt. soms heb je geluk en soms heb je pech. vd wiel baalt nu denk wel helemaal met zijn arrogante twitterbe...


Wat was arrogant van guidetti dan? Heb hem niet horen roepen dat we wel ff zouden winnen? of de baas in de kuip, wij hebben betere spelers of iets dergelijks

CR7RMFC 29 Jan 2012 om 16:25

Rang: Goddelijk
Van der Wiel was misschien arrogant maar zo was Guidetti dat ook wel een beetje. Als Ajax gewonnen had zou je dan ook zeggen dat Guidetti arrogant was?

Guidetti mag dat van de feyenoorders........

puntje 29 Jan 2012 om 16:26

Rang: Legende
Guidetti arrogant? niet volgens rotterdamse maatstaven hoor!


Hij heeft zich wel laten verleiden tot arrogante uitspraken, dat vind ik ook. Gelukkig heeft hij zijn woorden waargemaakt.

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:26

Rang: Vedette
En dan niet eens mee doen in de wedstrijd, iq zo groot als zijn schoenmaat.Tja als je geblesseerd bent kun je moeilijk meespelen he...


En toch de baas in de kuip zijn... dat kan dan weer wel

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 16:28

Rang: Goddelijk
90% geeft ook aan dat, vooral op basis van de tweede helft(zelfs jij kan niet ontkennen dat de eerste helft, zeker voor de strafschop gewoon voor ajax...

Een wedstrijd duurt 90min,dus welke club dan ook het maakt niks uit hoeveel kansen een ploeg had voor de penalty.
Ik heb op het live-topic bewust niet gereageerd,weet je waarom?
Omdat door 99% van de Ajacieden alleen maar werd gescholden op de scheids,ik begrijp de emotie maar vind het gewoon zielig om je verlies op 1persoon af te schuiven.
Vorige week toen Feyenoord verloor lag het niet alleen maar aan Guidetti omdat hij er niet was,nee dat lag aan het hele team.
Vind het zo goedkoop om alles op 1persoon af te schuiven.

mikkel 29 Jan 2012 om 16:29

Rang: Legende
Hij heeft zich wel laten verleiden tot arrogante uitspraken, dat vind ik ook. Gelukkig heeft hij zijn woorden waargemaakt.

Daarom heb ik ook respect voor die jongen. Ook al heb ik me geërgerd aan zijn uitspraken waarmee hij zich popu probeerde te maken bij het legioen.


mikkel 29 Jan 2012 om 16:30

Rang: Legende
En toch de baas in de kuip zijn... dat kan dan weer wel

Hij had het toch niet over "Van der Wiel is de baas in de Kuip" he?

J-SCF 29 Jan 2012 om 16:30

Rang: Vedette
Hij heeft zich wel laten verleiden tot arrogante uitspraken, dat vind ik ook. Gelukkig heeft hij zijn woorden waargemaakt.Daarom heb ik ook respect vo...


Dat was hij al hoor, daar heeft hij geen uitspraken voor nodig.

CR7RMFC 29 Jan 2012 om 16:32

Rang: Goddelijk
Daarom heb ik ook respect voor die jongen. Ook al heb ik me geërgerd aan zijn uitspraken waarmee hij zich popu probeerde te maken bij het legioen.

Ik vind het ook een heerlijk mannetje. Ik heb niets tegen arrogantie. Mensen doen hier altijd alsof het een duivelse eigenschap is .. ik hou er wel van . Guidetti is een baas.

marita 29 Jan 2012 om 16:34

Ik ben alle behalve een ajax supporter maar hier heeft hij volkomen gelijk,maar ik ben wel heel erg blij dat guidettie naar fer geluisterd heeft

marita 29 Jan 2012 om 16:38

ach jullie hebben ook weleens zomaar een strafschop gekregen,wees een vent zet je er over heen,uithuilen en opnieuw beginnen,maar nu niet gaan miepen ...

de knvb beker had reglementair een 3-0 overwinning voor az moeten zijn

marita 29 Jan 2012 om 16:40

De Boer moet zijn Bakkes houden en eens een normaal team opstellen. Verdiend verloren kan hij beter zeggen zonder die smoesjes. Domme opstelling en ee...

Kan jansen niet terug naar enschede,dat word het weer een topper

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 16:42

Rang: Goddelijk
maar die penaltie had niks met het spel, met het team, met fouten van spelers of goed spel van feyenoord te maken. puur met een foute inschatting(laat...

ook jij legt de schuld bij de scheids,ik stop met deze discussie

THE-ONE 29 Jan 2012 om 16:43

ach jullie hebben ook weleens zomaar een strafschop gekregen,wees een vent zet je er over heen,uithuilen en opnieuw beginnen,maar nu niet gaan miepen aub

PFFFFFF heb je hem ook weer.mister commentaar op alles wat ajax is.
Als je nu eens goed leest jankt hij ook niet,zegt hij dat het op basis van 2de helft ook verdient is.ikzelf deel die mening ook.alleen blijft een feit dat hij wel een hele goedkope pingel weg gaf.maar dat jij dat niet kunt erkennen zegt meer over jou dan alles wat ajax uitsltraalt.jij bent de laatste tijd toch alweer zo leuk bezig jmmr genoeg.blij dat er echte feijenoorders tussen zitten die wel een reeel beeld hebben van voetbal.

Morfe0 29 Jan 2012 om 16:43

Rang: Goddelijk
Achja sommige geven mij er van langs dat je niet mag schuilen achter je blessures maar nu 1 ding , wat niet normaal is voor komende wedstrijd

Gehele verdediging zijn geen basisspelers

Vd Wiel/Alderweireld/Vertonghen/Boileson gaan het geen van allen hallen in verband met of schorsingen of blessures

Enoh , staat op het middenveld in plaats van Anita , die als noodoplossing nu op de back is komen te staan , dus ook 1 van de 3 middenvelders is normaal gesproken mits iedereen fit is geen basisspeler

En nu komt hij

De 3 voorhoede spelers , geen van allen die mee kunnen spelen , Sulejmani/Sigthorsson en Boerrigter halen het niet

Betekend dus dat 3 spelers !!! normaal in de basisopstelling wel gaan spelen , namelijk Vermeer in de goal Linkshalf Theo en Rechtshalf Eriksen

Onbegrijpelijk, maar nee we mogen er niet achter verschuilen... wat een onzin... we zijn geen Barcelona die een brede bank kunnen tollereren omdat die miljoenen salarissen uitgeven aan spelers en vervolgens diep in de rode cijfers geraken.. zelfde als Real en andere Europese Topclubs.

THE-ONE 29 Jan 2012 om 16:44

We mogen toch evengoed teleurgesteld zijn over de beslissing van de scheids al hebben wij ook eens het geluk gehad Maar we moeten beginnen met na ons ...



helemaal mee eens.wat dat betreft moeten we iets meer van dat onbeschofte voetbal hebben van feijenoord in de jaren 80 90 met de wolf en trusfull en van gobbel.die wisten wat strijden en vechten was voor de bal.

THE-ONE 29 Jan 2012 om 16:50

Domme Opstelling wat had hij anders moeten neerzetten , welke keuzes had hij.

Hij heeft 1 speler die hij eruit moet halen en dat is Janssen

Acht...

hou aub op met dit flauwe gedoe.ik ben echt in hart en nieren een ajacied,maar idd hebben ook wij wel eens geluk.maar wat ik jmmr vind is dat je niks mag zeggen als iets niet klopt.Zoals kurrie zo vaak zegt dat het zijn mening is is dit nu onze mening.als hij dan zo moet reageren reageer dan helemaal niet meer met zijn alleen en doek deze site op.

psychedelic 29 Jan 2012 om 16:51

@ Morfeo ik dacht dat je nu met de jaren mee wat volwassener bent geworden, maar ik zit er naast, blijkbaar is naïviteit bij jou niet weg te krijgen. Eens een huilebalk, altijd een huilebalk. Maar geen zorgen, genoeg ajax-knuppels die met je meedoen. Zakdoekje?

puntje 29 Jan 2012 om 16:57

Rang: Legende
volgens mij meer omdat je weet dat je hem niet wint. kom anders maar eens met een valide argument om het tegendeel te bewijzen dat de penaltie geen en...


Het heeft wel WAT invloed, maar als je echt beter bent, sommigen roepen dat zelfs het vijfde van Ajax nog beter is, dan win je zo'n wedstrijd alsnog. Dus is het erg kinderachtig om je achter 1 penaltymoment te verschuilen.

Ik stop nu met deze discussie en ga nu genieten van de zege in plaats van me te lopen ergeren aan bepaalde Ajacieden die het maar niet kunnen verwerken dat Ajax verloren heeft van Feyenoord. Morgen kan iedereen hopelijk alles weer normaal onder ogen zien.

Feyenoord

puntje 29 Jan 2012 om 17:28

Rang: Legende
en vandaar zegt zo ongeveer iedere ajacied daarna ook dat feyenoord het op basis van de tweede helft gewoon dik verdient heeft. ajax was helemaal nerg...


Er zijn er anders ook genoeg die dat niet zeggen. Maar zo gaat dat natuurlijk, Feyenoorders zien zwakke reacties van bepaalde Ajacieden en zeggen er wat van, Ajacieden zien dan weer normale reacties van andere Ajacieden en gebruiken die als tegenargument. Gevolg: een discussie daarover.

Laten we het erop houden dat er een aantal figuren zich zielig opstellen en er ook een groep is die normaal kan reageren. Andersom (dus als Ajax had gewonnen) was hetzelfde gebeurt. Er is altijd een select groepje gebruikers die alleen op dit soort momenten op de site komt en de boel opjaagd.

super karsten 29 Jan 2012 om 17:34

het was er geen maar ajax heeft altijd geluk en nu een keer niet
mooi toch

ajacied15 29 Jan 2012 om 17:44

Rang: Legende
het was er geen maar ajax heeft altijd geluk en nu een keer niet
mooi toch

Noem mij 4 momenten waar Ajax geluk heeft gehad??

Morfe0 29 Jan 2012 om 17:47

Rang: Goddelijk
het was er geen maar ajax heeft altijd geluk en nu een keer niet mooi tochNoem mij 4 momenten waar Ajax geluk heeft gehad??


we hebben 6 x de scheids tegen gehad
1 x de scheids mee tegen AZ thuis Boerrigter die buiten de 16 viel en penalty kreeg..

Maar 6 tegen 1 voor.. zeg het maar, dan ben je behoorlijk de sjaak..

mikkel 29 Jan 2012 om 17:48

Rang: Legende
het was er geen maar ajax heeft altijd geluk en nu een keer niet
mooi toch

Pfff dat gezeur over dat Ajax altijd geluk heeft...

Alle clubs hebben weleens geluk met de arbitrage. Net zoals ze ook allemaal weleens pech hebben.

mikkel 29 Jan 2012 om 17:49

Rang: Legende
we hebben 6 x de scheids tegen gehad
1 x de scheids mee tegen AZ thuis Boerrigter die buiten de 16 viel en penalty kreeg..

Maar 6 tegen 1 voor.. z...

Morf hou ajb eens op. Ajax heeft de scheids ook vaak genoeg mee man!

En nee ik ga geen momenten benoemen....

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 17:52

Rang: Goddelijk
we hebben 6 x de scheids tegen gehad
1 x de scheids mee tegen AZ thuis Boerrigter die buiten de 16 viel en penalty kreeg..

Maar 6 tegen 1 voor.. z...

Wat ken jij piepen zeg, het begint gewoon irritant te worden
En dit meen ik echt,wees een vent en zeg gewoon dat Feyenoord beter was
Wat een kansloos gejeuzel van jou zeg,bah

volewijcker 29 Jan 2012 om 17:54

Rang: Steward
Wat de Boer zegt klopt: Op basis van de TWEEDE HELFT dus niet van de wedstrijd als geheel.
Die strafschop was geheel ten onrechte en een keerpunt in de wedstrijd want tot dat moment had Feyenoord niet veel in te brengen.
Scheidsrechter Kuipers hielp Feyenoord in het zadel met deze onterechte strafschop waarvan iedereen, op de tv-beelden, kan zien dat het geen strafschop was.
De bal rolde gewoon via de voet val Vertonghen over de achterlijn en Guidetti maakte vervolgens zijn Schwalbe.Dat Vertonghen daarbij ook de voet van Guidetti raakte, doet daar niet aan af. Hij speelde de bal.
Was het omgekeerde gebeurd, b.v. Vlaar op Siem de Jong, dan had:
a. Kuipers die strafschop niet gegeven omdat hij een zwakke scheidsrechter (zoals alle Nederlandse en ook Engelse scheidsrechters, incl. Webb) is die alleen fluit bij thuisvoordeel in een dergelijke situatie
b. Had hij in een situatie als bij punt a. wel gefloten dan had het hele Feyenoordlegioen hier wel anders gepiept.

Dat laat onverlet dat de overwinning van Feyenoord toch wel verdiend was alleen al omdat Ajax zo zwak speelde in de tweede helft.

Echter dat laat ook onverlet dat de Ajax-supporters wel degelijk recht hebben om zich te beklagen omdat zij dit seizoen, zowel nationaal als internationaal, benadeeld zijn en niet een enkele keer.
De KNVB speelt een rare spelletje want het neemt beslissingen tegen haar eigen regels in en laadt de verdenking op zich
Ajax te willen benadelen.
Ook de UEFA zwijgt als het gaat om overduidelijke foute beslissingen. Bij mijn weten is de scheidrechter vvan het duel Ajax-Real Madrid niet geschorst of anderszins aangepakt.

Verder heeft Ajax inderdaad wel te klagen over de arbitrage:
a. een glaszuiver doelpunt tegen FC Twente in het thuisduel werd bij de stand 1-0 in het voordeel afgekeurd op advies van de grensrechter die een Twente verdediger over het hoofd had gezien
b. de KNVB heeft, geheel in strijd met haar opvattingen, de beslissing van scheidrechter Nijhuis om de keeper van AZ uit het veld te sturen genegeerd.
Sterker nog de KNVB heeft zelfs het initiatief van trainer Verbeek van AZ om het veld uit te lopen met zijn team onbestraft gelaten en zelf beloond: de wedstrijd werd overgespeeld.
Vanaf nu kan dus ieder team op advies van zijn coach het veld af lopen met het excuus dat er een toeschouwer op het veld is.

didda 29 Jan 2012 om 17:56

gelukkig kreeg ze er 4 tegen ...... en zag de verdediging er bij de 2de erg goed uit........


BATI 29 Jan 2012 om 17:57

Rang: Vedette
haha n jankende de Boer prachtig gewoon..

Heerlijke verdiende overwinning Feyenoord Boys

volewijcker 29 Jan 2012 om 18:10

Rang: Steward
haha n jankende de Boer prachtig gewoon..Heerlijke verdiende overwinning Feyenoord Boys



Had jouw team zo'n penalty tegen gehad, had je net zo gejankt.

Overigens felicitaties want de zege blijft verdiend.
Zullen we het er op houden dat de Nederlandse scheidsrechters (en ook de Engelse) gewoon erg slecht zijn ongeacht wie of wat ze fluiten?
En dat de KNVB een hele onbetrouwbare bond is die tegen zijn eigen richtlijnen ingaat (zie Ajax-AZ)?
En dat we gewoon wat vaker een boeiende Feyenoord-Ajax of Ajax- Feyenoord zien?

Want laat we wel wezen: zou jij gelukkig zijn als er geen tegenstander als Ajax en de daarbij behorende spanning zou zijn?

silvansleeuwen 29 Jan 2012 om 18:10

Rang: Supporter
Wat een slechte verliezers zeg

inderdaad

ajacied15 29 Jan 2012 om 18:12

Rang: Legende
Wat een slechte verliezers zeg

Hij bedoelt als je de strafschop niet onterecht tegen krijgt het een andere wedstrijd had kunnen zijn geweest. Want Ajax was op dat moment gewoon beter.

ronaldpj 29 Jan 2012 om 18:17

Rang: Utopisch
Had jouw team zo'n penalty tegen gehad, had je net zo gejankt.

Nou, ik niet. Ik ben voor AZ en het eerste wat ik zei na de 2-2 in Amsterdam was dat ik het niet over de scheidsrechterlijke beslissingen wilde hebben.

Enne verder, gefeliciteerd Feyenoorders, een goede overwinning in een kolkende kuip. Ik heb een leuke pot gezien met bij vlagen goed voetbal (van beide kanten) en strijd (vooral van Rotterdamse kant).

Blunders, mooie goals (die van Eriksen was geweldig, net zoals de combinatie voorafgaand aan de goal van Bakkal), veel hectiek en een fout van de scheids en van de keeper(s).


mikkel 29 Jan 2012 om 18:23

Rang: Legende
Nou, ik niet. Ik ben voor AZ en het eerste wat ik zei na de 2-2 in Amsterdam was dat ik het niet over de scheidsrechterlijke beslissingen wilde hebben...

Op het moment dat Ajax een onterechte penal tegen kreeg kon ik dat even niet voor me houden maar even later kan ik alles goed relativeren en weet ik gewoon dat je arbitrale beslissingen voor en tegen kunt krijgen. Dit hoort gewoon bij het spelletje.

ronaldpj 29 Jan 2012 om 18:37

Rang: Utopisch
Op het moment dat Ajax een onterechte penal tegen kreeg kon ik dat even niet voor me houden maar even later kan ik alles goed relativeren en weet ik g...

Precies, kan ik heel goed begrijpen. Ik kan me overigens de reactie van de Boer ook heel goed indenken, net zo goed als ik dat kon bij Verbeek. Maar feit blijft dat je die dingen soms mee en soms tegen hebt. Als ik zou "zeuren" had ik ook kunnen roepen over de overtreding van Donald gisteren, die toch wel redelijk rood oogde. Maar goed, wordt niet gegeven, dus moet je door.


mikkel 29 Jan 2012 om 18:39

Rang: Legende
Precies, kan ik heel goed begrijpen. Ik kan me overigens de reactie van de Boer ook heel goed indenken, net zo goed als ik dat kon bij Verbeek. Maar f...

Ach zeur niet. Dat van Donald was niets....

(Heb het moment helemaal niet gezien )

fctred 29 Jan 2012 om 18:44

Zo kan iedere club elk jaar wel een lijstje maken. Noem ook even alle voordelen die jullie gehad hebben op. In de tijd van suarez hebben jullie ws wel...


Precies man,

daar hoor je ze nu niet over, maar boehoe boehoe er is ajax onrecht aan gedaan huilie huilie, kom op. na die 1-1 hadden jullie het zelf moeten omdraaien of iig proberen, Ik feliciteer de Feyenoorders hier, ik heb me vermaakt op eredivisie live,

En @ Frank de boer Citaat van afgelopen week, Ajax heeft de betere spelers, dus gaat ajax wel winnen van feyenoord, UHU NOT , net als alle andere ajacieden die daar iets over te zeggen hadden, nu echt een lange neus vanuit rotterdam en enschede.

fctred 29 Jan 2012 om 18:48

Achja sommige geven mij er van langs dat je niet mag schuilen achter je blessures maar nu 1 ding , wat niet normaal is voor komende wedstrijd

Gehel...



Doe nou niet zielig man,

Als er schorsingen zijn in de verdediging is dat dan toch terecht, ook dat hoort bij het voetbal, en sorry hoor jullie verdienen het ook, na de uitspraken van de boer en van der wiel,

we hebben in ieder geval gezien wie er baas is in de kuip.

ronaldpj 29 Jan 2012 om 18:49

Rang: Utopisch
Ach zeur niet. Dat van Donald was niets....

(Heb het moment helemaal niet gezien )

Haha, precies.....


kuurie 29 Jan 2012 om 18:51

Rang: Utopisch
ik zie helaas weer een aantal slecht verliezer Ajacieden hier(de goede buiten beschouwing gelaten,die weten dat wel van hunzelf)en die moeten dan ook weer persoonlijk worden,terwijl ik niets bijzonders zeg,maar die laat ik maar lullen en heb begrip voor hun gefrustreerde gedrag na de nederlaag van vandaag,vind het wel jammer,want ik ben hier niet aan het provoceren geweest,maar zij zien dat wel weer zo.Tegen van der Wiel wil ik zeggen,wie is nou de baas in Rotterdam(dit is alleen provocerend naar van der Wiel,dus heren voel je vooral niet weer aangesproken
Reactie gewijzigd op 29-01-2012 18:52:27 door kuurie

mikkel 29 Jan 2012 om 19:05

Rang: Legende
ik zie helaas weer een aantal slecht verliezer Ajacieden hier(de goede buiten beschouwing gelaten,die weten dat wel van hunzelf)en die moeten dan ook ...

En als mijn achternaam nu ook Van der Wiel is?

WillemV 29 Jan 2012 om 19:06

Tja, of de penal nu wel of niet terecht was, dat laat ik even buiten beschouwing. Maar daardoor werd het \'\'slechts\'\' 1-1 dus eigenlijk nog niks aan de hand, nog genoeg kansen en tijd om te wedstrijd alsog te winnen. Helaas moet ik gewoon concluderen dat we niet bij macht waren om dat uit te voeren en de tegenstander helaas wel. Vooral de 2de helft stonden we gewoon slecht te spelen. We zijn momenteel gewoon te wisselvallig.
Reactie gewijzigd op 29-01-2012 19:07:42 door WillemV

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 19:11

Rang: Goddelijk
En als mijn achternaam nu ook Van der Wiel is?

Hoi Van der Wiel

Nos1975 29 Jan 2012 om 19:15

Nu praat je wel een toontje lager of niet Frank hahahaha.
En maar een grote bek voor de wedstrijd net als van der Wiel.... wie zijn jullie dan????


Utca 29 Jan 2012 om 19:56

Ach... doe je Ajax bril af, de ene keer heb jij het geluk met de scheids de andere keer de andere club weer.
Neem je verlies en reken het verlies op je eigen ploeg af die niet al te best speelden.

fctred 29 Jan 2012 om 20:32

Zojuist Studio Sport gezien en daar was ook te zien hoe slecht onze arbiters zijn.
Nu blijkt ook nog eens het vierde doelpunt van Feyenoord buitenspe...



Ja joh ,

Je hebt helemaal gelijk, alleen moet je nu niet zielig doen als het in het nadeel uitpakt voor ajax, ik durf hier hardop te beweren dat ajax er in het verleden vaker een voordeel aanhad dan een nadeel, maar nu het ff een keer tegenzit, is het ineens allemaal slecht en ligt het aan de scheids,

sorry hoor zwak en zielig calimero excuus

bbmarco 29 Jan 2012 om 20:39

Rang: Amateur
Zojuist Studio Sport gezien en daar was ook te zien hoe slecht onze arbiters zijn.
Nu blijkt ook nog eens het vierde doelpunt van Feyenoord buitenspe...



die pingel is discutabel ja, maar hoe dom ben je als verdediger om een sliding zo in te zetten?

buitenspel???????
whaaaaaaa dat is de grap van de eeuw.

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 20:39

Rang: Goddelijk
Zojuist Studio Sport gezien en daar was ook te zien hoe slecht onze arbiters zijn.
Nu blijkt ook nog eens het vierde doelpunt van Feyenoord buitenspe...

, had jev ook zo grote mond toen er wel publiek mocht zijn tegen AZ?

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 20:40

Rang: Goddelijk
Zojuist Studio Sport gezien en daar was ook te zien hoe slecht onze arbiters zijn.
Nu blijkt ook nog eens het vierde doelpunt van Feyenoord buitenspe...


bbmarco 29 Jan 2012 om 20:44

Rang: Amateur
Zojuist Studio Sport gezien en daar was ook te zien hoe slecht onze arbiters zijn.
Nu blijkt ook nog eens het vierde doelpunt van Feyenoord buitenspe...



die pingel is discutabel ja, maar hoe dom ben je als verdediger om een sliding zo in te zetten?

buitenspel???????
whaaaaaaa dat is de grap van de eeuw.

Arenaboulevard 29 Jan 2012 om 21:01

Rang: Supporter
Was de laatste overwinning van Feijenoord op Ajax niet dankzij die schwalbe van Mols die een penalty versierde? Feit blijft dat wanneer Ajax echt voor de titel wil spelen, ze ook na een blunder van de scheids moeten kunnen herstellen.
Feijenoorders op deze site, gefeliciteerd!

Geniet er goed van, want de komende 10 jaar zijn weer voor ons

bigtukker 29 Jan 2012 om 21:38

Rang: Supporter
Als je als Ajax een strafschop tegen niet te boven komt dan zegt dat heel veel over de motivatie van Ajax.

De strafschop was niet terecht, maar gezien de positie van de scheids kan ik het hem niet kwalijk nemen. Van achter zag het er erger uit dan het was.

En denk je nou echt dat andere clubs nooit benadeeld worden?

de kuip 29 Jan 2012 om 22:03

De Boer moet niet jammeren vond gewoon dat ajax na die 0-1 erg nagatief speelde dat heeft ze das omgedaan en niet die strafschop die feyenoord overigens terecht kreeg er was een intensie van Vertonghen om Guidetti te raken al was het contact minimaal,kuipers zag het als strafschop en geeft hem moet je verders niet om jammeren ook al omdat keeper mulder ook een kadootje weggaf aan ajax maar daar wordt niet over gepraat.

de kuip 29 Jan 2012 om 22:07

ach jullie hebben ook weleens zomaar een strafschop gekregen,wees een vent zet je er over heen,uithuilen en opnieuw beginnen,maar nu niet gaan miepen ...

Fc Utrecht heeft ook liggen jammeren toen ajax de knvb beker won met een twee meter buitenspel goal van Wanberto waardoor ajax met 3-2 won.

Fox 29 Jan 2012 om 22:13

De strafschop deed de hele wedstrijd kantelen,komt Ajax op 0-2 was het gedaan,KLAAR

de kuip 29 Jan 2012 om 22:13

Achja sommige geven mij er van langs dat je niet mag schuilen achter je blessures maar nu 1 ding , wat niet normaal is voor komende wedstrijdGehele ve...

Bij Feyenoord deed El ahmadi niet mee, de vrij, cabral en cisee waren ook niet helemaal fit.Wie is Boilessen eigenlijk, is dat die blonde jongen die twee keer in de basis stond afgelopen seizoen,is dat gelijk weer een topper?

Morfe0 29 Jan 2012 om 22:13

Rang: Goddelijk
Was wel degelijk buitenspel
http://www.youtube.com/watch?v=Ta9RYpPv6K0
Zet hem stop op 9 seconde , en oordeel zelf.

Fox 29 Jan 2012 om 22:15

Achja sommige geven mij er van langs dat je niet mag schuilen achter je blessures maar nu 1 ding , wat niet normaal is voor komende wedstrijdGehel...D...


Klopt na 6 jaar

kuurie 29 Jan 2012 om 22:16

Rang: Utopisch
Was wel degelijk buitenspelhttp://www.youtube.com/watch?v=Ta9RYpPv6K0Zet hem stop op 9 seconde , en oordeel zelf.

Was wel degelijk buitenspelhttp://www.youtube.com/watch?v=Ta9RYpPv6K0Zet hem stop op 9 seconde , en oordeel zelf.


dacht dat jij zelf ook voetbalde,maar uit deze reactie blijkt weer overduidelijk dat je van de regels geen kaas hebt gegeten,heb je het camera standpunt gezien,de verslaggever zegt op het randje
Reactie gewijzigd op 29-01-2012 22:18:15 door kuurie

Morfe0 29 Jan 2012 om 22:17

Rang: Goddelijk
Was wel degelijk buitenspelhttp://www.youtube.com/watch?v=Ta9RYpPv6K0Zet hem stop op 9 seconde , en oordeel zelf.
Was wel degelijk buitenspelhttp://w...



@kuurie
Kijk naar het gras , daaruit kan je makkelijk zien dat Guidetti buitenspel staat op de moment van spelen van de bal.
Hij moet achter de bal blijven wanneer hij gespeelt word...
Op het moment van spelen , stond hij voor de bal , kijk maar naar het gras.
Degelijk Buitenspel.

Vak-P 29 Jan 2012 om 22:18

Was wel degelijk buitenspel
http://www.youtube.com/watch?v=Ta9RYpPv6K0
Zet hem stop op 9 seconde , en oordeel zelf.


Het lijkt buitenspel maar op het moment van spelen staat Guidetti gelijk met Verthongen.

vandijki 29 Jan 2012 om 22:21

Rang: Goddelijk
@kuurie
Kijk naar het gras , daaruit kan je makkelijk zien dat Guidetti buitenspel staat op de moment van spelen van de bal.
Hij moet achter de bal ...



nee morf , hierin heeft kuurie gelijk. guidetti raakt niet als 1e de bal dus wat jij zegt klopt niet

Vak-P 29 Jan 2012 om 22:25

kheb een foto gemaakt van de video clip en daaruit valt duidelijk te zien dat het geen buitenspel betreft.

http://i138.photobucket.com/albums/q271/linkmiegel/geenbuitenspel.jpg
Reactie gewijzigd op 29-01-2012 22:25:32 door Vak-P

Vak-P 29 Jan 2012 om 22:31

ik blijf erbij dat het zonder lijn niet duidelijk te zeggen is. lieten ze de lijn bij studio voetbal niet zien?


Zou het niet weten, heb het niet gezien.

Vak-P 29 Jan 2012 om 22:39

ik blijf erbij dat het zonder lijn niet duidelijk te zeggen is. lieten ze de lijn bij studio voetbal niet zien?


Kheb er ff een lijntje met Adobe Photoshop bij gedaan en daaruit blijkt wederom dat het geen buitenspel is.

http://i138.photobucket.com/albums/q271/linkmiegel/geenbuitenspel2.jpg

Vak-P 29 Jan 2012 om 22:45

vind je het erg dat ik het liever door professionals gedaan zie. overigens zie je nu nog steeds niet of zijn bovenlichaam voorbij de streep is.


haha, mijn lijntje is anders heel professioneel
Nee zonder dollen, jij hebt jou mening en die mag je hebben.
Maar om nu te zeggen dat het niet duidelijk is lijkt mij sterk.

fctred 29 Jan 2012 om 23:35

vind je het erg dat ik het liever door professionals gedaan zie. overigens zie je nu nog steeds niet of zijn bovenlichaam voorbij de streep is.



Dat bovenlichaam is toch helemaal niet relevant man,

je ziet toch dat de ajacied dichter bij de streep staat op moment van spelen dan Guidetti.

mojorisin 30 Jan 2012 om 00:42

Klopt, tot die onverdiende panelty was er voor Ajax niks aan de hand..
Maar, dat Ajax zich daarna niet kon oprichten was nog meer ontluisterend..
Er moet wat gebeuren in Amsterdam, De Boer moet even tot de orde geroepen worden.. Blind, Ebicilio behoren sowieso niet tot de basis 11..

druif 30 Jan 2012 om 11:53

De Boer moet zijn Bakkes houden en eens een normaal team opstellen. Verdiend verloren kan hij beter zeggen zonder die smoesjes. Domme opstelling en ee...

Jij kan wel eens gelijk krijgen,...

J-SCF 30 Jan 2012 om 14:45

Rang: Vedette
vind je het erg dat ik het liever door professionals gedaan zie. overigens zie je nu nog steeds niet of zijn bovenlichaam voorbij de streep is.Dat bov...


Precies. maar vertonghen zijn been(rechts) is al veel verder dan guidetti op het moment van spelen. en met het lijntje wordt het wel heel duidelijk. Maar de smoezen zullen nog wel een weekje blijven komen.

ronaldpj 30 Jan 2012 om 14:50

Rang: Utopisch
Precies. maar vertonghen zijn been(rechts) is al veel verder dan guidetti op het moment van spelen. en met het lijntje wordt het wel heel duidelijk. M...

Wat relevant is en wat niet? Alles waarmee de bal gespeeld mag worden. Dus hoofd, bovenlichaam, voeten en zelfs de billen.

En voor buitenspel geldt dat als iets van bovenstaande voorbij de laatste verdediger is, het buitenspel is.

Maar een andere regel is dat bij twijfel er geen buitenspel mag/moet worden gegeven. En als het om millimeters gaat, of om 3 keer de herhaling bekijken voor je, met een lijn erbij, zekerheid hebt, dan is er terecht doorgespeeld.

Worstelaar 30 Jan 2012 om 15:45

Scheidsrechter Kuipers hielp Feyenoord in het zadel met deze onterechte strafschop waarvan iedereen, op de tv-beelden, kan zien dat het geen strafschop was.

Het blijft altijd makkelijk om, in dit geval, de "Zwarte Piet ' toe te spelen aan de scheidsrechter.
Die goede man moet op het moment dat er contact is tussen Vertonghen en Guidetti een beslissing nemen.
Bij de geringste twijfel zal hij dat natuurlijk nooit gedaan hebben.

Merkwaardig vond ik dat er tijdens de rust een interview was tussen Jan Joost van Gangelen van Eredivisie Live en scheidsrechter Kuipers over deze distutabele strafschop.

Japsertjuhaz 30 Jan 2012 om 16:27

Beelden van voor, zeg ik ook geen penalty! Maar ik heb ook beelden van de achterkant gezien en vanuit die ooghoek snap ik dat Kuipers hem geeft.. Het was geen penalty dat voorop gesteld, maar ik snap dat hij hem geeft als ik de beelden zo eens van achteren terugkijk.
World - Friendlies
online39' Polen 0 - 0 Latvia
onlineBekijk alle wedstrijden
Laatste reacties meepraten?