Ajax-directeur Sturkenboom werd bedreigd door groep fans

Ajax-directeur Sturkenboom werd bedreigd door groep fans

Door Niek Jansen | 29 Januari 2012 om 14:28 | Bron: NOS | Wed 50 euro gratis

Ajax-directeur Martin Sturkenboom is deze week bedreigd door enkele Ajax-supporters. Zo'n tien fans gingen in de nacht van woensdag op donderdag naar het huis van de interim-directeur en lieten weten dat hij moest vertrekken. Ook dreigde het groepje met maatregelen tegen zijn gezin en hem persoonlijk. De interim-directeur heeft aangifte gedaan.

Sturkenboom reageerde aangeslagen. "Ik ben erg geschrokken. Dit was pure intimidatie", vertelde de directeur aan de NOS. "Nadat de groep was vertrokken, kreeg ik een aantal intimiderende en bedreigende sms'jes. Het is triest dat zakelijke onenigheid nu ook een wissel trekt op mijn privéleven. Op deze manier wordt het werken mij bijna onmogelijk gemaakt."

Sturkenboom is sinds twee maanden de algemeen directeur van Ajax. Hij werd door de raad van commissarissen aangesteld als directeur ad interim. De RvC wil Louis van Gaal als directeur, maar Johan Cruijff wil dat niet. Danny Blind werd aangesteld als technisch directeur. Op 7 februari aanstaande doet de rechter uitspraak in het hoger beroep over de benoemingen van Van Gaal, Sturkenboom en Blind.

 


39 reacties op "Ajax-directeur Sturkenboom werd bedreigd door groep fans"


Morfe0 29 Jan 2012 om 14:30

Rang: Goddelijk
Had ik al voorspelt heb geen medelijden met deze man , die vroeger niet eens Ajax kon uitspreken en zelf ook zo handelt richting de Techniese hart
Weg met deze man..
Vermoorde zullen ze hem toch niet , maar achter zijn zoden aan zitten , prima.

psv1993 29 Jan 2012 om 14:32

Tja, dat gebeurd nou eenmaal in de voetbalwereld. Niet dat ik het niet verafschuw, maar dit is niet meer dan normaal. Verschrikkelijke man naar mijn mening. Als je dan ziet dat een ernstig zieke medewerker niet door haar man mag worden afgezet omdat hij niet bij Ajax werkt, echt respectloze man.

mikkel 29 Jan 2012 om 14:36

Rang: Legende
Triest! Zeer triest!

Zouden de supporters het leuk vinden als er midden in de nacht opeens een groep bij ze aan de deur zouden staan? Je kunt het niet eens zijn met personen maar dit gaat echt te ver. Maatregelen tegen zijn gezin...

Hoe ziek kun je zijn??!

Bier-Drinkert 29 Jan 2012 om 14:37

Rang: Goddelijk
Triest! Zeer triest!

Zouden de supporters het leuk vinden als er midden in de nacht opeens een groep bij ze aan de deur zouden staan? Je kunt het ...

Helemaal mee eens.

mikkel 29 Jan 2012 om 14:37

Rang: Legende
Tja, dat gebeurd nou eenmaal in de voetbalwereld. Niet dat ik het niet verafschuw, maar dit is niet meer dan normaal. Verschrikkelijke man naar mijn m...

Ja maar om dan te dreigen dat er maatregelen genomen worden tegen zijn gezin....

gndrn 29 Jan 2012 om 14:38

Rang: Vedette
"Op deze manier wordt het werken mij bijna onmogelijk gemaakt."

Jij maakt het werk van anderen bij Ajax ook onmogelijk anders

Nee, maar dit is wel zeer triest. Helemaal om in de nacht te komen en zijn gezin te bedreigen. Dat ze het niet eens zijn met hem oke, maar bedreigen is zinloos. Geef dan argumenten, maar bedreigen is zwak, zullen dan ook wel niet de slimste supporters geweest zijn.

Morfe0 29 Jan 2012 om 14:41

Rang: Goddelijk
Tja, dat gebeurd nou eenmaal in de voetbalwereld. Niet dat ik het niet verafschuw, maar dit is niet meer dan normaal. Verschrikkelijke man naar mijn m...

Mikkel bij vele mensen zou ik dit ook vinden
Maar Sturkenboom maakt het er zelf van? weet jij wat voor spelletjes hij speelt, ik namelijk wel... en dat is ook heel ernstig..
Nogmaals Vermoorden zullen ze hem toch niet , zou wel heel dom zijn , maar achter zijn zoden aanzitten prima.. alhoewel ik zijn familie erbuiten had gelaten.

psv1993 29 Jan 2012 om 14:44

Ja maar om dan te dreigen dat er maatregelen genomen worden tegen zijn gezin....

Dat is inderdaad dieptriest.

ajacied15 29 Jan 2012 om 14:50

Rang: Legende
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, dit roept herinneringen op uit de oorlog.


psv1993 29 Jan 2012 om 14:51

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, dit roept herinneringen op uit de oorlog.

Hoe bedoel je?

ajacied15 29 Jan 2012 om 14:51

Rang: Legende
Kunnen Ten Have en schurkenboom samen onder de dekentjes kruipen.

mikkel 29 Jan 2012 om 14:52

Rang: Legende
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, dit roept herinneringen op uit de oorlog.

Wat is dit dan nu voor een vergelijking????

puntje 29 Jan 2012 om 15:06

Rang: Legende
Ajax heeft één ding dringend nodig: duidelijkheid.

Als de soap eindelijk afgelopen is, dan pas zal voetbal naar een hoger niveau getilt kunnen worden.

twentegoal 29 Jan 2012 om 15:27

Rang: Goddelijk
Tja, schurkenboom, dat jij het weren van zieke mensen als zakelijkheid ziet zou best wel eens van de redenen kunnen zijn dat je bezoek kreeg

Trikson 29 Jan 2012 om 16:17

Natuurlijk is het triest... hoewel het in mijn beleving een gevolg is van Ten Have en zijn gevolg (waaronder Sturkenboom). Vrijwel alle leden en supporters smeken je bijna om weg te gaan en de club met rust te laten... allemaal zonder gevolg. Dan zijn er helaas in Nederland mensen die een grens overschrijden en gaan dreigen... gebeurt bij policiti overigens ook. Niet goed te praten, maar meneer Sturkenboom en zijn foute vriendjes die Ajax willen controleren moeten zich maar eens gaan bedenken hoe dit is veroorzaakt...

akhvl 29 Jan 2012 om 17:32

Rang: Steward
Ik denk dat deze schijnheilige L.. een beetje overdrijft.

Schoen 29 Jan 2012 om 20:24

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, dit roept herinneringen op uit de oorlog.

de vergelijking tussen 6 miljoen vermoorde joden (en een paar miljoen andere) en de bedrijging van deze heer sturkenboom is inderdaad treffend.....

enigmatisch1 30 Jan 2012 om 10:16

Rang: Goddelijk
In wat voor wereld leven we als we begrip gaan opbrengen voor mensen die de wet overtreden en die dingen doen die gewoon door geen enkele beugel kunnen? Nog daargelaten hoe kwalijk het wel niet is dat we dan ook nog eens gaan stellen dat je met je gedrag hierom 'gevraagd' zou hebben ook nog?

Zolang men niet snapt dat wat die (waarschijnlijk capuchonnen dragende criminelen) lieden hier hebben gedaan gewoon niet kan, op geen enkele manier en nooit niet, is men in mijn ogen onderdeel van het probleem.

Het bedreigen van mensen en hun gezinnen goedpraten zeg, ongelofelijk dat zoiets gebeurt. Echt ongelofelijk.

vak104 30 Jan 2012 om 10:18

Rang: Goddelijk
In wat voor wereld leven we als we begrip gaan opbrengen voor mensen die de wet overtreden en die dingen doen die gewoon door geen enkele beugel kunne...


Onder het Mom van clubliefde worden hier wel vaker dingen goedgepraat.

enigmatisch1 30 Jan 2012 om 10:34

Rang: Goddelijk
...Onder het Mom van clubliefde worden hier wel vaker dingen goedgepraat.


Clubliefde????
Ik vind het wat lastig om de 'crime passionel' binnen dit verhaal te vinden, eerlijk gezegd. Als je houdt van je club, dan doe je geen dingen die je club juist schade toebrengen.

vak104 30 Jan 2012 om 10:40

Rang: Goddelijk
Clubliefde????
Ik vind het wat lastig om de 'crime passionel' binnen dit verhaal te vinden, eerlijk gezegd. Als je houdt van je club, dan doe je gee...


Eensch


niets is sterker dan............ 30 Jan 2012 om 10:43

Rang: Vedette
Mikkel bij vele mensen zou ik dit ook vinden
Maar Sturkenboom maakt het er zelf van? weet jij wat voor spelletjes hij speelt, ik namelijk wel... en d...


Wat zou jij er zelf van vinden,als je een aantal fouten op je werk maakt.En er ´s/nachts een aantal hooligans in je tuin staan,en jou en je familie bedreigen?
Vind je het dan ook best,zolang je maar niet vermoord word?

enigmatisch1 30 Jan 2012 om 10:49

Rang: Goddelijk
weet jij wat voor spelletjes hij speelt, ik namelijk wel... en d...Wat zou jij er zelf van vinden,als je een aantal fouten op je werk maakt.En er ´s/...


Ja oke, Sturkenboom laat zich misbruiken door de Ten Have clan om het kamp Cruijff dwars te zitten. Dat kan iedereen zien. En dat gebeurt niet op een chique manier.

Maar dan nog, dan is daardoor toch niet gerechtvaardigd dat met geweld wordt gedreigd en dat ook het gezin daaronder moet lijden?

Offeh, zou er pas verontwaardiging zijn als Ajaxsupporter Peter R. de Vries dan met zijn compaan Willem Holleeder onder zijn arm richting Barcelona zou vertrekken om daar Johan Cruijff eens uit te leggen dat hij weg moet bij Ajax, of dat er anders consequenties zouden volgen???

Kom nou toch eens op zeg! Wat is er gebeurd met gewoon normaal doen?

Morfe0 30 Jan 2012 om 10:50

Rang: Goddelijk
Mikkel bij vele mensen zou ik dit ook vindenMaar Sturkenboom maakt het er zelf van? weet jij wat voor spelletjes hij speelt, ik namelijk wel... en d.....

Nogmaals de Fans hadden de familie erbuiten moeten houden...
Maar dit zijn geen foutjes hea , dit doet hij Express... dat is het hem juist , als hij fouten maakt , oke dat kan .
Maar hij doet dit ter uitvoering van Ten Have en co om Van Gaal zo op zo een smerige manier binnen te hengelen.

enigmatisch1 30 Jan 2012 om 11:00

Rang: Goddelijk
.....Nogmaals de Fans hadden de familie erbuiten moeten houden...Maar dit zijn geen foutjes hea , dit doet hij Express... dat is het hem juist , als h...


Morf,

Nogmaals, zoek alsjeblieft geen rechtvaardigingen voor bedreigingen met geweld! Bedreigen met geweld, dat is een strafbaar feit Morpheo. Vergeet niet dat mensen als Holleeder voor dat soort grappen jaren in de bak zitten! En dat is niet omdat er situaties zijn waarin mensen het ernaar kunnen maken om te worden aangepakt (zoals jij dat omschrijft).

Neen. Een strafbaar feit, zoals dit, is boven alles gewoon een strafbaar feit en niet een leuke en geslaagde Pietje Bel actie van wat losgeslagen rapaille. En wat jij hier doet, en iedereen die dat met jou doet, is gewoon het goedkeuren van het gebruik van geweld. Niets anders.

En zodra je gaat toestaan dat bedreigen soms wel aanvaard kan zijn, tja vertel jij me dan maar eens waar de grens dan nog zou moeten liggen? Mag de werknemer die zich door zijn baas oneerlijk behandeld voelt dan wel geweld gebruiken? Mag een moslim dan Geert Wilders iets aandoen, omdat die het ernaar gemaakt heeft?

Neen, neen, driewerf neen! Geweld en bedreigen met geweld mogen en kunnen niet. Niet vroeger, niet nu, niet in de toekomst. En ach wee degenen die achter deze capuchonnen terreur staan. Ik spreek de hoop uit dat jij zelf nooit met dit soort praktijken te maken krijgt.

Morfe0 30 Jan 2012 om 11:03

Rang: Goddelijk
.....Nogmaals de Fans hadden de familie erbuiten moeten houden...Maar dit zijn geen foutjes hea , dit doet hij Express... dat is het hem juist , als h...


Maar dit soort smerige spelletjes wat Sturkenboom speelt is wel te rechtvaardigen???.....
Ik vind dit net zo goed strafbaar , als je ten 1e 3 personen ontslaat zonder een geldige reden+ een Werknemer die kanker heeft , de man niet toelaten bij De Toekomst...

niets is sterker dan............ 30 Jan 2012 om 11:11

Rang: Vedette
Maar dit soort smerige spelletjes wat Sturkenboom speelt is wel te rechtvaardigen???.....
Ik vind dit net zo goed strafbaar , als je ten 1e 3 persone...


Echt Morfeo,het lijkt me beter te stoppen met het goed praten van dit soort aktie´s.
Want het slaat echt helemaal nergens op,je probeert het steeds weer te rechtvaardigen.

enigmatisch1 30 Jan 2012 om 11:21

Rang: Goddelijk
........Maar dit soort smerige spelletjes wat Sturkenboom speelt is wel te rechtvaardigen???.....Ik vind dit net zo goed strafbaar , als je ten 1e 3 p...


Kijk, en daar zit hem nou net het verschil tussen jou en mij. Ik rechtvaardig dus helemaal niets. Jij wel. Wat Sturkenboom doet, dat is inderdaad het spelen van smerige spelletjes. Eens. Maar, anders dan wat die capuchonnenbende doet, is wat Sturkenboom doet geen strafbaar feit.

En dat Sturkenboom zijn straf nog wel krijgt (die zal zakelijk aan gezag en vertrouwen inleveren, wat hem parten gaat spelen als hij straks door Cruijff eruit gegooid wordt) dat lijkt mij ook duidelijk.

Maar wat dus gewoon niet kan (en dat zal je toch moeten accepteren) is dat zichzelf supporter noemende delinquenten eventjes zelf voor rechter, jury en beul tegelijk gaan spelen. Al spuugt Sturkenboom morgen op het portret van Cruijff (even om maar wat beeldspraak te gebruiken, dus niet serieus op ingaan!!!!!). Dan nog jongens!......

Zweer geweld af en moedig het niet aan! Nooit!

vak104 30 Jan 2012 om 11:24

Rang: Goddelijk
Maar dit soort smerige spelletjes wat Sturkenboom speelt is wel te rechtvaardigen???.....
Ik vind dit net zo goed strafbaar , als je ten 1e 3 person...


Oohhhh Morf, zit het zo???
Nee dan heb je gelijk, dan is het heel logisch en normaal dat hij midden in de nacht aan zijn eigen voordeur wordt bedreigt joh, nee, nu snap ik het pas.

BHJ 30 Jan 2012 om 11:25

Rang: Goddelijk
Dit hoort absoluut niet, komt alleen niet echt als een verrassing.
Toch vind ik dat als je zo een actie van plan bent het beter bij Ten Have kan zoeken.

Voor de rest moeten ze deze gasten natuurlijk gewoon oppakken en lang vastzetten.

Schoen 30 Jan 2012 om 12:47

Ja oke, Sturkenboom laat zich misbruiken door de Ten Have clan om het kamp Cruijff dwars te zitten. Dat kan iedereen zien. En dat gebeurt niet op een ...


nou kom je een beetje bejaard over. "wat is er gebeurd met gewoon normaal doen"

dat bestaat niet, en heeft ook nooit bestaan.

Sjoerdy 30 Jan 2012 om 12:57

Rang: Legende
uitermate triest dat dit op deze manier gebeurd.
sowieso mag je imo NOOIT iemand zijn familie ook op soiets aanspreken/bedreigen.
dat er een keer actie ondernomen word tov Sturkenboom kan ik inkomen en zelfs nog toejuichen (niet bedreigen maar eens echt de waarheid zeggen en hem duidelijk maken dat hij weg moet) maar soiets, erg triest.......
en het werkt ook alleen maar tegen ons want kunnen ze weer roepen "ach ja, die supporters, daar kun je niets meedie kunnen je alleen maar bedreigen"

enigmatisch1 30 Jan 2012 om 13:46

Rang: Goddelijk
uitermate triest dat dit op deze manier gebeurd.sowieso mag je imo NOOIT iemand zijn familie ook op soiets aanspreken/bedreigen.dat er een keer actie ...


Sterker nog, dit wordt nu dus gewoon gebruikt als argument om die zetel in de Bestuursraad zeker niet meer aan een supporter te geven. Tenminste, ik zou daar nu meteen paal en perk aan stellen.

Sowieso, ik heb hier voor het weekeinde al aangevoerd dat je geen mensen die emotionele betrokkenheid hebben bij een club (zoals supporters) binnen een bestuursfunctie moet halen. En inmiddels weten we dus wel waarom, zou ik zo zeggen.

enigmatisch1 30 Jan 2012 om 13:49

Rang: Goddelijk
...nou kom je een beetje bejaard over. "wat is er gebeurd met gewoon normaal doen"dat bestaat niet, en heeft ook nooit bestaan.


De enige conclusie die ik dan kan trekken is dat jij en ik, kennelijk, in een compleet andere wereld leven! Want zolang als ik leef is er met 'gewooon normaal doen' niets mis geweest en zal daar nooit iets mis mee zijn. En dat dit niet bestaat, zoals jij stelt, dat is denk ik toch echt een gemis wat dan alleen door jou gevoeld wordt. Zeker niet door mij.

En dan maar bejaard.

Sjoerdy 30 Jan 2012 om 13:50

Rang: Legende
uitermate triest dat dit op deze manier gebeurd.sowieso mag je imo NOOIT iemand zijn familie ook op soiets aanspreken/bedreigen.dat er een keer actie ...

1 op de 7 mag best een supporter zijn maar het moet niet zo'n mafkees zijn....
doe die molukse jongen die bij VI zat maar! da's een rustige slimme gast en ook nog eens een ekte ekte Ajacied!

foei 30 Jan 2012 om 16:55

Rang: Supporter
ééncellige supporters naar mijn mening die dit doen

ajacied15 30 Jan 2012 om 16:59

Rang: Legende
Heb totaal geen medelijden met deze idioot.
World - Friendlies
online39' Polen 0 - 0 Latvia
onlineBekijk alle wedstrijden
Laatste reacties meepraten?