Ajax speelt weer naar Ajax-filosofie vindt Van den Brom

Ajax speelt weer naar Ajax-filosofie vindt Van den Brom

Door Wiebe de Vries | 29 Augustus 2011 om 11:26 | Bron: De Telegraaf | Wed 50 euro gratis

John van den Brom heeft na zijn zeperd met Vitesse bij Ajax de nodige complimenten uitgedeeld. Zo was de trainer te spreken over zijn collega Frank de Boer en over de speelwijze van de Ajacieden.

"Ajax is weer Ajax", zei Van den Brom dit keer. "Ik vind ze vaster en dwingender en er zit veel meer lijn in. Dat is de hand van Frank en de filosofie van de club. Noem het zoals je het wilt noemen. Maar dit is wat de mensen van dit elftal met deze kwaliteiten willen zien."

Vorig jaar won Van den Brom nog tweemaal van Ajax met ADO Den Haag. Hij liet zich tijdens de persconferentie van het duel in de ArenA ontvallen dat 'ADO misschien nog wel meer als Ajax speelde' dan het elftal van Martin Jol.

 


45 reacties op "Ajax speelt weer naar Ajax-filosofie vindt Van den Brom"


Hupweereentrein 29 Aug 2011 om 11:29

Rang: Utopisch
Wordt ene leuk seizoen, waar de top zich weer echt gaat onderscheiden van de rest.

Sjoerdy 29 Aug 2011 om 11:30

Rang:
Allemaal te danken aan Frankie

niet allemaal maar het is en blijft super knap dat hij in relatief korte periode dit neerzet, al ben ik bang dat we nog wel een paar wedstrijdjes als tegen VVV gaan spelen maar WGZ!

Hupweereentrein 29 Aug 2011 om 11:34

Rang: Utopisch
niet allemaal maar het is en blijft super knap dat hij in relatief korte periode dit neerzet, al ben ik bang dat we nog wel een paar wedstrijdjes als ...

MAak me vooral zorgen over de uitwedstrijden. Ook de eerste 35 minuten tegen de graafschap was het billenknijpen, en van vorig jaar weet ik dat we veels te weinig dominant zijn geweest in de uitwedstrijden. Daar valt de meeste winst te boeken imo.

Sjoerdy 29 Aug 2011 om 11:35

Rang:
@HWET
klopt, maar bedenk wel, dat is een beetje de keuze die ze maken waardoor het soms zoals tegen VVV misgaat. Ze spelen met veel pressie en balbezit om de tegenstanders na ongeveer een uur kapot te spelen, nadeel daarvan is dat je in de 1e helft kwetsbaar bent! dat zien we tegen VVV, de Graafschap Heerenveen en nu ook weer!

Hupweereentrein 29 Aug 2011 om 11:46

Rang: Utopisch
@HWET
klopt, maar bedenk wel, dat is een beetje de keuze die ze maken waardoor het soms zoals tegen VVV misgaat. Ze spelen met veel pressie en balbez...


Je hebt wel gelijk, maar toch moet dat er beter in geslepen worden. bij VVV uit, was het echt gebrek aan concentratie imo, slechte start. Dat kan en mag gewoon niet. Tegen Vitesse was overigens de 1e helft niet Super, maar voldoende, Vitesse kwam er amper aan te pas.

Bakema 29 Aug 2011 om 11:52

Tja,ik vind ook dat er nog meer rendement te behalen valt met het vast zetten van de tegenstander. Als je het goed doet en positioneel goed neerzet moet de tegenstander in principe niet verder komen dan met het uit trappen van de keeper.

Het is vrij eenvoudig om met drie spitsen de viermans verdediging van de tegenstander vast te zetten en het opbouwen onmogelijk te maken en ze te dwingen tot de lange bal.

Voor vooral de verdediging en middenveld is dit vrij eenvoudig op te lossen,mits het middenveld meeloopt met die zelfde lange bal en kort op de 2e bal zit. (kan je wekelijks op trainen)

Vind namelijk vooral dat de voorste linie van Ajax hierin nog scherper moet zijn en meer durf moet tonen,maar misschien is dat ook wel de opdracht van Frank de Boer om ietsje meer in te zakken en dan druk te zetten op de bal.

Sjoerdy 29 Aug 2011 om 11:54

Rang:
je moet gwn zorgen dat je tegen de team 9-18 in de eerste 20 minuten een goal maakt, dan moeten ze wat gaan proberen en dan kan Ajax er doorheen lopen! Ze hebben de kwaliteit om dan een team helemaal kapot te spelen!

enigmatisch1 29 Aug 2011 om 11:57

Rang: Goddelijk
Tja,ik vind ook dat er nog meer rendement te behalen valt met het vast zetten van de tegenstander. Als je het goed doet en positioneel goed neerzet mo...


Ja, vooruit verdedigen is natuurlijk een geweldig wapen, als je team dat beheerst.

Probleem daarbij is wel dat je als je druk zet naar voren dat met je hele team moet doen. Doet er eentje niet mee, dan kan een team zich onder je druk uit spelen. Bovendien kost zo spelen veel kracht. En hoewel ik vind dat teams als Ajax en PSV dat moeten kunnen blijkt in de praktijk te vaak dat zoiets sowieso niet 90 minuten lang, maar zelfs niet een helft lang, vol te houden is. Je moet altijd een bepaalde periode even temporiseren en op adem komen.

Maar als het werkt is het een perfect wapen en fijne speelwijzen. Vooral in je thuiswedstrijden kan je dan het verschil maken.

Sjoerdy 29 Aug 2011 om 11:58

Rang:
ik gaat ff lunchen.

Ewaldie 29 Aug 2011 om 12:06

Rang: Legende
ik gaat ff lunchen.


Eet ze Sjoer!

Toch heeft Vitesse met vd Brom er een goede trainer bij gehaalt. Ik ben benieuwd wie ze voor het sluiten van de markt erbij gaan halen.
Het is in iedergeval een groot verschil met vorigjaar. Kunnen ze alsnog niet Assatti komen halen?

Sjoerdy 29 Aug 2011 om 12:29

Rang:
volgens Fanatix.com zou Chelsea 31 miljoen over hebben voor vd Wiel

BHJ 29 Aug 2011 om 12:53

Rang: Goddelijk
Volledig mee eens. Zoals Janssen vorige week zei, ik vraag me af wie het gaat stoppen als de machine op gang is.....

Nu moet ik zeggen dat ook Twente en PSV me positief (of eigenlijk negatief) verassen. PSV moet het een en ander nog bewijzen en Twente moet niet Ruiz gaan verliezen want dat scheelt een slok op een borrel maar, het ziet er alle 3 zeer degelijk en goed uit.

mich25 29 Aug 2011 om 12:54

Rang: Goddelijk
volgens Fanatix.com zou Chelsea 31 miljoen over hebben voor vd Wiel


haha, volgens andere bronnen zou hij ondertussen al een contract hebben getekend bij elke londense clubs
Reactie gewijzigd op 29-08-2011 12:54:10 door mich25

BHJ 29 Aug 2011 om 12:55

Rang: Goddelijk
volgens Fanatix.com zou Chelsea 31 miljoen over hebben voor vd Wiel


Inpakken en wegwezen dan zou ik zeggen, daar wil ik hem nog wel voor brengen ook.

demarkk 29 Aug 2011 om 12:56

volgens Fanatix.com zou Chelsea 31 miljoen over hebben voor vd Wiel
Nee joh, die is 70 miljoen waard.

Hupweereentrein 29 Aug 2011 om 12:58

Rang: Utopisch
Inpakken en wegwezen dan zou ik zeggen, daar wil ik hem nog wel voor brengen ook.


Voor 1% wat zeg ik, een half procent van zijn transfer bedrag breng ik hem oo k wel heen hoor.

ronaldpj 29 Aug 2011 om 13:05

Rang: Utopisch
volgens Fanatix.com zou Chelsea 31 miljoen over hebben voor vd Wiel

Nee, dat gaat over 2 spelers waar ze samen 31 voor over zouden hebben (gerucht, gerucht, gerucht).

Was hier van de week ook een topic. Zal je door je ziekte gemist hebben. Voor van der Wiel zou dan 18 geboden zijn/worden.

BHJ 29 Aug 2011 om 13:13

Rang: Goddelijk
Voor 1% wat zeg ik, een half procent van zijn transfer bedrag breng ik hem oo k wel heen hoor.


Ja precies, wil ik er nog belasting over betalen ook.

Vertonghen2011 29 Aug 2011 om 19:15

dank je wel vd brom dat vinden wij erg leuk van jou en zou je misschien geinterreseerd zijn in een nieuwe als hoofdcoach van Jong Ajax vd brom.

Morfe0 29 Aug 2011 om 19:18

Rang: Goddelijk
als De Boer naar het buitenland vertrekt zie ik Vd Brom inderdaad als goede opvolger, of Dennis Bergkamp, of Edwin Vd Sar!

twentegoal 29 Aug 2011 om 19:23

Rang: Goddelijk
Maar Bergkamp zal vermoedelijk niet te betalen zijn, hoewel het toch een echte clubman is.

Voor 5 ton ben je de man

Morfe0 29 Aug 2011 om 19:23

Rang: Goddelijk
als De Boer naar het buitenland vertrekt zie ik Vd Brom inderdaad als goede opvolger, of Dennis Bergkamp, of Edwin Vd Sar!Maar Bergkamp zal vermoedeli...


volgens Jack Van Gelder bij Studio Sport is het kwestie van tijd of hij tekent bij AJax , samen met Jonk

Morfe0 29 Aug 2011 om 19:32

Rang: Goddelijk
Off Topic:
Onbegrijpelijk, Jong Ajax staat nu weer 2-0 achter tegen Jong Twente , oke zitten veel 1e Jaars bij omdat die van de A1 afkomen , maar spelers als Mads Rits, De Kamps,Ligeon, Van Rhijn en Lukoki zijn toch spelers die op langer termijn kansen hebben om het 1e te geraken

dus vind het heel gek

Morfe0 29 Aug 2011 om 19:40

Rang: Goddelijk
Off Topic:Onbegrijpelijk, Jong Ajax staat nu weer 2-0 achter tegen Jong Twente , oke zitten veel 1e Jaars bij omdat die van de A1 afkomen , maar spe.....



had verwacht dat ze met spelers als zowiezo Rits , dat is echt een hele goede talent nog maar 17 jaar oud , en heeft al bij Germinal genoeg wedstrijden in het 1e gespeeld, staat te boeken als ene groot talent , dat je dan toch wel wat beter kan spelen

1e wedstrijd ging ook verloren , Gery Vink , is echt drama als coach , vorig jaar ook al.

liever dat daar Ronald De Boer coach word .

twentegoal 29 Aug 2011 om 19:42

Rang: Goddelijk
Off Topic:Onbegrijpelijk, Jong Ajax staat nu weer 2-0 achter tegen Jong Twente , oke zitten veel 1e Jaars bij omdat die van de A1 afkomen , maar spele...

Morf, helemaal niet onbegrijpelijk, twente 2-0 voor tegen ajax

Morfe0 29 Aug 2011 om 19:44

Rang: Goddelijk
lees trouwens ook net dat Rendla 2 van de 3 goals heeft gemaakt net , dusja Rendla heeft ook al veel ervaring..

twentegoal 29 Aug 2011 om 19:47

Rang: Goddelijk
lees trouwens ook net dat Rendla 2 van de 3 goals heeft gemaakt net , dusja Rendla heeft ook al veel ervaring..

Is het nu al 3-0

Morfe0 29 Aug 2011 om 19:52

Rang: Goddelijk
eigen goal , 4-0 voor Jong Twente ... pff Gery Vink witte zakdoekjes jongen , je bakt er niks van , Vink was ook van de Jol Tijdperk volgens mij

twentegoal 29 Aug 2011 om 19:54

Rang: Goddelijk
eigen goal , 4-0 voor Jong Twente ... pff Gery Vink witte zakdoekjes jongen , je bakt er niks van , Vink was ook van de Jol Tijdperk volgens mij

Tien, tien , tien

Hupweereentrein 29 Aug 2011 om 19:55

Rang: Utopisch
Morf, dit is de nieuwe filosofie.Het draait alleen om het resultaat van het 1e elftal. Verder trainen we niet meer het team, maar het individu van bij de jeugd. Cruijff zijn hand wordt zichtbaar.

twentegoal 29 Aug 2011 om 19:55

Rang: Goddelijk
eigen goal , 4-0 voor Jong Twente ... pff Gery Vink witte zakdoekjes jongen , je bakt er niks van , Vink was ook van de Jol Tijdperk volgens mij

Uit dat tijdperk komt niets goeds, morfe0

twentegoal 29 Aug 2011 om 19:57

Rang: Goddelijk
Morf, dit is de nieuwe filosofie.Het draait alleen om het resultaat van het 1e elftal. Verder trainen we niet meer het team, maar het individu van bij...

Is het dan verboden voor alle teams behalve het eerste om te winnen?

Hupweereentrein 29 Aug 2011 om 20:01

Rang: Utopisch
eigen goal , 4-0 voor Jong Twente ... pff Gery Vink witte zakdoekjes jongen , je bakt er niks van , Vink was ook van de Jol Tijdperk volgens mij


Zat al bij Ajax voor Jol, sinds 20006, en komt van de A2 als trainer vandaan. Wie jij bedoelt is van de Dussen, maar die is al een tijdje vertrokken.
Reactie gewijzigd op 29-08-2011 20:04:43 door Hupweereentrein

vandijki 29 Aug 2011 om 20:02

Rang: Goddelijk
eigen goal , 4-0 voor Jong Twente ... pff Gery Vink witte zakdoekjes jongen , je bakt er niks van , Vink was ook van de Jol Tijdperk volgens mij



Gerry vink zit al vele jaren bij ajax , en is een prima trainer ,
heeft jaren de A2 gedaan
dus niet zeuren

Morfe0 29 Aug 2011 om 20:07

Rang: Goddelijk
eigen goal , 4-0 voor Jong Twente ... pff Gery Vink witte zakdoekjes jongen , je bakt er niks van , Vink was ook van de Jol Tijdperk volgens mijGerry ...

die tijd dat hij bij Jong Ajax zit , heeft hij nog helemaal niks laten zien , veel verloren duels ja.

Hupweereentrein 29 Aug 2011 om 20:09

Rang: Utopisch
die tijd dat hij bij Jong Ajax zit , heeft hij nog helemaal niks laten zien , veel verloren duels ja.

Deed het anders vorig jaar 2e seizoens helft veel beter dan van der Dussen als ik het me goed herinner.

twentegoal 29 Aug 2011 om 20:11

Rang: Goddelijk
Nu lees ik dat de 4-0 ook nog een eigen goal van ooijer was

Morfe0 29 Aug 2011 om 20:11

Rang: Goddelijk
eigenlijk moet Klaassen nog over , dan heb je echt een goed middenveld

met Klaassen Rits en De Kamps

twentegoal 29 Aug 2011 om 20:15

Rang: Goddelijk
eigenlijk moet Klaassen nog over , dan heb je echt een goed middenveldmet Klaassen Rits en De Kamps

Denk niet dat Nederland wakker ligt van het middenveld Klaassen , rits en de kamps, wie zijn dat in godsnaam

vandijki 29 Aug 2011 om 20:19

Rang: Goddelijk
Nu lees ik dat de 4-0 ook nog een eigen goal van ooijer was



morfe0

die kamps is echt niet zo goed , is een 2e jan arie van der heide

Morfe0 29 Aug 2011 om 20:21

Rang: Goddelijk
Nu lees ik dat de 4-0 ook nog een eigen goal van ooijer wasmorfe0die kamps is echt niet zo goed , is een 2e jan arie van der heide


De Kamps is een veel fellere tegenstander, die zit er kei dicht op , heel andere type dan Vd Heijden
Laatste reacties meepraten?