Feyenoord blijft tegen Heerenveen steken op gelijkspel

Feyenoord blijft tegen Heerenveen steken op gelijkspel

Door Gideon de Koning | 28 Augustus 2011 om 16:33 | Bron: | Wed 50 euro gratis

Feyenoord en sc Heerenveen hebben zondagmiddag in De Kuip de punten gedeeld. De Friezen kwamen twee keer op voorsprong en net zo vaak kwamen de Rotterdammers terug in de wedstrijd. In de slotfase kon de Stadionclub tegen negen man de winnende niet meer forceren.

De start van Feyenoord was sterk, maar tegen de verhouding in kwam Heerenveen na 26 minuten op voorsprong. Karim El Ahmadi trok aan de noodrem toen hij een overtreding maakte op Luciano Narsingh in het strafschopgebied. Bas Dost faalde vervolgens niet vanaf elf meter. Al snel kwam de gastheer op gelijke hoogte door een kopgoal van Leroy Fer.

Na de theepauze was het wederom Heerenveen dat op voorsprong kwam, een geplaatst schot van Oussama Assaidi eindigde in de verre hoek. Bijna net zo snel als in het eerste bedrijf kwam Feyenoord weer gelijk. Ruben Schaken gaf voor, waarna Jerson Cabral afrondde.

Ramon Zomer liep na ruim een uur spelen tegen zijn tweede gele kaart op en kon vertrekken. Met een man meer ging de thuisploeg op zoek naar de zege. Er werden diverse mogelijkheden gecreëerd, met name door de vleugelaanvallers, maar de afronding ontbrak. Ook Doke Schmidt kon in de slotfase met rood op zak de kleedkamer opzoeken, met kunst en vliegwerk bleef Heerenveen met negen man overeind.

Scoreverloop:
0-1 (26') Bas Dost (strafschop)
1-1 (33') Leroy Fer
1-2 (47') Oussama Assaidi
2-2 (57') Jerson Cabral

Bijzonderheid:
Ramon Zomer (sc Heerenveen) kreeg zijn tweede gele en dus rode kaart (64')
Doke Schmidt (sc Heerenveen) ontving direct rood (80')


 


96 reacties op "Feyenoord blijft tegen Heerenveen steken op gelijkspel"


puntje 28 Aug 2011 om 16:34

Rang: Legende
Vier letters:

zuur

Oh ja, en

Vexon 28 Aug 2011 om 16:34

Wat een drama, zeg. Heerenveen gewoon met 9 verdedigers en een scheidsrechter, stelletje prutsers.

kuurie 28 Aug 2011 om 16:35

Rang: Utopisch
we hadden de overwinning verdiend,maar is helaas niet gelukt,de individuele klasse van heerenveen heeft ze een punt opgeleverd.




HeerenveenBarcaArsenal! 28 Aug 2011 om 16:35

Haha geweldig, alleen jammer van de 2 rode kaarten anders konden we wel voor de overwinning gaan

BATI 28 Aug 2011 om 16:36

Rang: Vedette
Pfff wat voelt dit als een nederlaag zeg Pfffff...
Jammer Fey boys

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:36

Rang: Goddelijk
Puntje kon Heerenveen goed gebruiken.

Maar ik denk dat menig Feyenoorder van te voren voor deze seizoensstart had getekend!

MeeDra 28 Aug 2011 om 16:37

Waardeloos, Heerenveen is het laatste half uur niet van eigen helft afgeweest, hebben echt een punt gestolen uit de kuip!

BATI 28 Aug 2011 om 16:37

Rang: Vedette
Kutzooi hadden ook wel.Penalty mogen hebben

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:38

Rang: Goddelijk
@ BATI

Ach, jullie hadden ook 2 rode kaarten mee. Kan je wegstrepen dus.

puntje 28 Aug 2011 om 16:38

Rang: Legende
Puntje kon Heerenveen goed gebruiken.

Maar ik denk dat menig Feyenoorder van te voren voor deze seizoensstart had getekend!


Dat misschien wel. Maar de moeilijke wedstrijden komen nog. Op papier is Roda thuis nog de zwaarste pot geweest. Volgende week NAC uit wordt ook gewoon lastig, ondanks de zwakke periode van NAC.

vandijki 28 Aug 2011 om 16:38

Rang: Goddelijk
weer een puntje verdiend voor mij poule

jopvr 28 Aug 2011 om 16:38

Puntje kon Heerenveen goed gebruiken.

Maar ik denk dat menig Feyenoorder van te voren voor deze seizoensstart had getekend!

Ja, maar als je ziet hoe we vandaag punten verspeelden... Laatste kwartier hadden we gewoon de winnende moeten maken. Wel mooi dat Acahbar zijn debuut heeft gemaakt.

vandijki 28 Aug 2011 om 16:39

Rang: Goddelijk
dit bewijst wel dat de spelers ron jans steunen

met 9man zo vechten betekent veel

HeerenveenBarcaArsenal! 28 Aug 2011 om 16:40

Godver, zuur, pijnlijk, triest, zoet, bitter, au!Ongelofelijk zoveel kansen maar ze scoren niet en die debutant kan wel ballen zeg die moet volgende w...


Heerenveen niet kunnen ballen?

Ze voetbalden anders beter dan Feyenoord tot ze die rooie kaarten kregen.

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:40

Rang: Goddelijk
weer een puntje verdiend voor mij poule

VANDIJKI
ajax-vitesse 4-0 : 1
rkc-nac1-1: 0
twente-vvv 3-0: 1
nec-heracles2-1: 2
utrecht-roda1-0: 1
graafschap-ado2-0: 0
feijenoord-heerenveen0-0: 1
groningen-az 1-1: - 0
psv –excelsior 2-0

Idd.

Rat 28 Aug 2011 om 16:40

@puntje
Er zit nog een vrij weekend tussen ivm interlands (San Marino en Finland) dus beiden partijen kunnen 2 wkn naar de volgende wedstrijd toewerken. Mooi wat extra tijd voor Schalk om weer fit te geraken en nog een leuke transfer natuurlijk.

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:40

Rang: Goddelijk
@ BATIAch, jullie hadden ook 2 rode kaarten mee. Kan je wegstrepen dus.Wegstrepen ze hadden er minimaal 4 moeten hebben

Oh, dat wist ik dan weer niet. Heb niet kunnen kijken, vandaar.
Gekke Interista.

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:41

Rang: Goddelijk
Godver, zuur, pijnlijk, triest, zoet, bitter, au!Ongelofelijk zoveel kansen maar ze scoren niet en die debutant kan wel ballen zeg die moet volgende w...

Duidelijk: Ontevreden Interista14.

Rat 28 Aug 2011 om 16:43

weer een puntje verdiend voor mij poule


Dit was mijn enige juist voorspelde uitslag.
Reactie gewijzigd op 28-08-2011 16:43:49 door Rat

vandijki 28 Aug 2011 om 16:46

Rang: Goddelijk
VANDIJKI
ajax-vitesse 4-0 : 1
rkc-nac1-1: 0
twente-vvv 3-0: 1
nec-heracles2-1: 2
utrecht-roda1-0: 1
graafschap-ado2-0: 0
feijenoord-heerenvee...

@Amsterdam

maak je vanavond de stand bekent , of hoe werkt dat

kuurie 28 Aug 2011 om 16:47

Rang: Utopisch
@ BATI

Ach, jullie hadden ook 2 rode kaarten mee. Kan je wegstrepen dus.


2 rode kaarten mee??,waren gewoon terecht hoor.

Vexon 28 Aug 2011 om 16:48

Oh, dat wist ik dan weer niet. Heb niet kunnen kijken, vandaar.
Gekke Interista.


Die 2 rode kaarten waren gewoon terecht, maar hij had er inderdaad makkelijk 3 of 4 kunnen geven. Daarbuiten was de penalty voor Heerenveen het grootste twijfelgeval van de wereld, en de geschepte Cabral in de 16 werd genegeerd.

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:49

Rang: Goddelijk
@ BATIAch, jullie hadden ook 2 rode kaarten mee. Kan je wegstrepen dus.2 rode kaarten mee??,waren gewoon terecht hoor.

@ Kuurie

Foute woordkeuze van mij, maar toch mooi dat Heerenveen dan 2 x te sullig is om een rode kaart te pakken, maar ik heb de penaltymomenten niet gezien.

MeeDra 28 Aug 2011 om 16:50

Vond het debuut van Achahbar wel veelbelovend! Denk dat Feyenoord hier nog veel plezier aan kan beleven!

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:50

Rang: Goddelijk
@ Vandijki

Vanavond is te kortdag. We kijken het handmatig na, dus is het minder snel dan automatisch. Maar gewoon de site dagelijks checken die staat in je informatiemail. / pm.

CR7RMFC 28 Aug 2011 om 16:50

Rang: Goddelijk
Tot nu toe 6 punten nog 1 of 2 bij met psv ... dus ik verwacht toch in de middemood te staan

MeeDra 28 Aug 2011 om 16:52

Die 2 rode kaarten waren gewoon terecht, maar hij had er inderdaad makkelijk 3 of 4 kunnen geven. Daarbuiten was de penalty voor Heerenveen het groots...


Waar hij Heerenveen een penalty voor gaf, had hij, als die consequent was geweest Feyenoord ook 1 moeten geven!

Blaugrana86 28 Aug 2011 om 16:52

Als Heerenveen een penalty kreeg dan had feyenoord die ook zeker verdiend...

kuurie 28 Aug 2011 om 16:53

Rang: Utopisch
@ Kuurie

Foute woordkeuze van mij, maar toch mooi dat Heerenveen dan 2 x te sullig is om een rode kaart te pakken, maar ik heb de penaltymomenten ...


ok,zeker de tweede rode kaart was MEER dan terecht,wat een schoften actie was dat zeg.
Reactie gewijzigd op 28-08-2011 16:53:53 door kuurie

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:53

Rang: Goddelijk
Tot nu toe 6 punten nog 1 of 2 bij met psv ... dus ik verwacht toch in de middemood te staan

Ik heb jouw lijst niet, die heef nisd.
Ik heb ook niet zo heel veel punten.

vandijki 28 Aug 2011 om 16:54

Rang: Goddelijk
Tot nu toe 6 punten nog 1 of 2 bij met psv ... dus ik verwacht toch in de middemood te staan



ik ook 6punten , verwacht toch wel in de top 12 te staan

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:54

Rang: Goddelijk
@ KuurieFoute woordkeuze van mij, maar toch mooi dat Heerenveen dan 2 x te sullig is om een rode kaart te pakken, maar ik heb de penaltymomenten ...ok...

Ik zal het vanavond wel zien op Studio Sport. Maar wat een debiel zeg, je staat 2 minuten in het veld.

CR7RMFC 28 Aug 2011 om 16:55

Rang: Goddelijk
Ik heb jouw lijst niet, die heef nisd.
Ik heb ook niet zo heel veel punten.

Neem aan dat psv gewoon wint dus eindig ik op 7 of 8

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:55

Rang: Goddelijk
Tot nu toe 6 punten nog 1 of 2 bij met psv ... dus ik verwacht toch in de middemood te staanik ook 6punten , verwacht toch wel in de top 12 te staan

Hou https://sites.google.com/site/bambombim/home/sn/voorspellingspoule maar in de gaten.

Amsterdam 28 Aug 2011 om 16:56

Rang: Goddelijk
Ik heb jouw lijst niet, die heef nisd. Ik heb ook niet zo heel veel punten.Had ik ook wel verwacht Amsterdammers he

Die gekke Interista toch!

MeeDra 28 Aug 2011 om 16:57

Ik zal het vanavond wel zien op Studio Sport. Maar wat een debiel zeg, je staat 2 minuten in het veld.


Was enorm stomme actie, was dit het debuut van Doke Smid? Zoja, lkkr debuut dan! Hoop dat dit hem direct goeie schorsing oplevert!

feyenoord1908zuid 28 Aug 2011 om 16:57

Vond het debuut van Achahbar wel veelbelovend! Denk dat Feyenoord hier nog veel plezier aan kan beleven!


Ik denk dat ze hier geen plezier aan gaan beleven.
Want nog zo invalbeurt en Man City klopt weer aan de deur

MeeDra 28 Aug 2011 om 16:59

Ik denk dat ze hier geen plezier aan gaan beleven.Want nog zo invalbeurt en Man City klopt weer aan de deur


1 ding scheelt, deadline van de transfer markt komt in zicht!

Amsterdam 28 Aug 2011 om 17:01

Rang: Goddelijk
Die gekke Interista toch!Check PM


Rene uit het oosten 28 Aug 2011 om 17:07

Rang: Amateur
Niet best van Feijenoord, Heerenveen is gewoon een zwakke tegenstander die bovendien slechts met 9 man speelden. Dat belooft niet veel goeds.

MeeDra 28 Aug 2011 om 17:08

Niet best van Feijenoord, Heerenveen is gewoon een zwakke tegenstander die bovendien slechts met 9 man speelden. Dat belooft niet veel goeds.


Heb je de wedstrijd gezien of concludeer je dit vanaf teletekst?

vandijki 28 Aug 2011 om 17:10

Rang: Goddelijk
Was enorm stomme actie, was dit het debuut van Doke Smid? Zoja, lkkr debuut dan! Hoop dat dit hem direct goeie schorsing oplevert!



ja en feijenoord moet nog een spits hebben

Twentse Rossi 28 Aug 2011 om 17:19

Niet best van Feijenoord, Heerenveen is gewoon een zwakke tegenstander die bovendien slechts met 9 man speelden. Dat belooft niet veel goeds.


Idd. Als je rechtstreeks EL wilt halen moet er wel wat veranderen daar in Rotterdam. Eigenlijk zouden ze zo'n speler als Fer wel goed kunnen gebruiken, want die missen ze op dit moment.

puntje 28 Aug 2011 om 17:21

Rang: Legende
Hou https://sites.google.com/site/bambombim/home/sn/voorspellingspoule maar in de gaten.


Zorg je er dan voor dat ik de lijst binnenkrijg (zowel de jouwe als die van niets is sterker dan....)
Het liefst via e-mail, staat in mijn profiel. Als iedereen zijn eigen punten controleert moet het allemaal goed komen.

vandijki 28 Aug 2011 om 17:25

Rang: Goddelijk
Idd. Als je rechtstreeks EL wilt halen moet er wel wat veranderen daar in Rotterdam. Eigenlijk zouden ze zo'n speler als Fer wel goed kunnen gebruiken...



feijenoord mis Fer
maar hij speelde toch vandaag mee

Amsterdam 28 Aug 2011 om 17:33

Rang: Goddelijk
Hou https://sites.google.com/site/bambombim/home/sn/voorspellingspoule maar in de gaten.Zorg je er dan voor dat ik de lijst binnenkrijg (zowel de jouw...

Ik zal je de lijst geven als alles afgerond is. Heb vandaag nog niets van NISD vernomen.

Twentse Rossi 28 Aug 2011 om 17:44

feijenoord mis Fer
maar hij speelde toch vandaag mee


Beetje sarcasme mag toch wel?

vatosloco1908 28 Aug 2011 om 17:45

Rang: Amateur
super jammer, hopelijk kunnen we dit jaar europees voetbal afdwingen en willen goeie voetballers volgend jaar naar de kuip komen, want dan kunnen we weer spelers aantrekken!!

Moi 28 Aug 2011 om 17:58

Feyenoord verdiende de overwinning. Ze hadden het tegen negen man gewoon moeten afmaken. Je ziet wel weer dat Feyenoord dan een spits mist om in te brengen bij zo'n meerderheid.

De tweede rode kaarten voor Heerenveen waren in mijn ogen overigens terecht. Martins Indi had echter ook wel een rode kaart mogen krijgen.

vandijki 28 Aug 2011 om 18:00

Rang: Goddelijk
super jammer, hopelijk kunnen we dit jaar europees voetbal afdwingen en willen goeie voetballers volgend jaar naar de kuip komen, want dan kunnen we w...


wat een logica weer

vandijki 28 Aug 2011 om 18:02

Rang: Goddelijk
super jammer, hopelijk kunnen we dit jaar europees voetbal afdwingen en willen goeie voetballers volgend jaar naar de kuip komen, want dan kunnen we w...


wat een logica weer

vandijki 28 Aug 2011 om 18:02

Rang: Goddelijk
Beetje sarcasme mag toch wel?


o was dat het

bram-feyenoord 28 Aug 2011 om 18:03

jammer Feyenoord maarja je kunt het positief zien weer niet verloren en tegen heereveen met assiadi en narsing aan die buitenkant 2-2 spelen is niet slecht

vlaar 28 Aug 2011 om 18:09

Rang: Steward
tegen een mindere tegenstander en negen man nou ik denk dom!!!!!

vatosloco1908 28 Aug 2011 om 18:14

Rang: Amateur
wat een logica weer

wat is er mis mee dan dat is tegewoordig toch zo als je geen europees voetbal word behaald nou ben ik benieuwd wie er gaan komen jij niet?

vatosloco1908 28 Aug 2011 om 18:15

Rang: Amateur
nou volgens mij had alleen heerenveen recht op de punten.

je naam zegt al genoeg

MeeDra 28 Aug 2011 om 18:15

nou volgens mij had alleen heerenveen recht op de punten.


Waar basseer je dat op???

Mike_FR 28 Aug 2011 om 18:16

Pffff, kom net bloedchagerijnig terug uit de Kuip. Wat een slechte wedstrijd was het. Vol met spektakel maar het was gewoon slecht. Feyenoord kon echt niet verdedigen en ik begrijp niet waarom Koeman Ramsteijn weer rechtsback liet staan. DIe penalty was echt heel makkelijk gegeven, ik vond zowiezo dat Jans zijn spelers wel aan een pindakaas en melk dieet mag zetten want om de twee minuten viel er wel enetje om. Een hoop gejank, strompelen naar de kant en dan gelijk sprintend het veld weer in. Ik vind toch dat daar echt ene regel op verzonnen moet worden.Als je naar de kant gaat dat je dan ook 3 minuten e rniet meer in mag. Braamhaar was zowiezo een drama. Heerenveen was aanvaallend echt geweldig, verdedigend vond ik ze toch zwak. Na de tweede rode kaart zijn ze met 9 man als een handbalverdediging op de 16 meter gaan staan en blokte elke kans.

Feyenoord heeft heir echt 2 punten laten liggen, en dat lag echt deels aan het slimme (maar irritante) spel van Heerenveen. Braamhaar moet even een paar weken Topklasse gaan fluiten wnat die vent kan er niks van.

Als klap op de vuurpijl heb ik volgens mij echt maar 1 punt gehaald met de poule dit weekend

vatosloco1908 28 Aug 2011 om 18:16

Rang: Amateur
nou volgens mij had alleen heerenveen recht op de punten.

je naam zegt al genoeg

CR7RMFC 28 Aug 2011 om 18:17

Rang: Goddelijk
je naam zegt al genoeg

jou avatar ook

vandijki 28 Aug 2011 om 18:22

Rang: Goddelijk
Pffff, kom net bloedchagerijnig terug uit de Kuip. Wat een slechte wedstrijd was het. Vol met spektakel maar het was gewoon slecht. Feyenoord kon echt...



ja mike nu komen de ware voetbalkenner te voorschijn

enne de 4e man moet de extra tijd in de gaten houden ,

Amsterdam 28 Aug 2011 om 18:25

Rang: Goddelijk
Pffff, kom net bloedchagerijnig terug uit de Kuip. Wat een slechte wedstrijd was het. Vol met spektakel maar het was gewoon slecht. Feyenoord kon echt...

Zal ff kijken voor je.


AJAX – VITESSE ----
RKC-NAC 2-1 2
Twente-VVV 3-0 1
Nec-Heracles 1-2 0
FC Utrecht-Roda 1-1 0
Graafschap-ADO 1-3 1
Feyenoord-Heerenveen 3-1 0
Groningen-AZ 1-3 1
PSV-Excelsior 4-0 1

Je hebt deze week 6 punten gehaald.

Amsterdam 28 Aug 2011 om 18:26

Rang: Goddelijk
je naam zegt al genoeg

Wat een onzin dat je dat aan namen kan zien. Ik bedoel, als iedereen mijn naam ziet, denken ze dat ik Ajax supporter ben. Maar niets is minder waar. Anders zou ik me geen Amsterdam noemen.

Moi 28 Aug 2011 om 18:28

je naam zegt al genoegWat een onzin dat je dat aan namen kan zien. Ik bedoel, als iedereen mijn naam ziet, denken ze dat ik Ajax supporter ben. Maar n...


Voor welke club ben je dan, vraag ik me af

vandijki 28 Aug 2011 om 18:29

Rang: Goddelijk
Zal ff kijken voor je.


AJAX – VITESSE ----
RKC-NAC 2-1 2
Twente-VVV 3-0 1
Nec-Heracles 1-2 0
FC Utrecht-Roda 1-1 0
Graafschap-ADO 1-3 1
Fey...

warom geen uitslag bij ajax-vitesse

enne wat is de score van @Twentegoal

Amsterdam 28 Aug 2011 om 18:29

Rang: Goddelijk
warom geen uitslag bij ajax-vitesse

enne wat is de score van @Twentegoal

Had 'ie niet. Twentegoal is het helemaal vergeten!
0 punten dus.

Mike_FR 28 Aug 2011 om 18:30

Zal ff kijken voor je.


AJAX – VITESSE ----
RKC-NAC 2-1 2
Twente-VVV 3-0 1
Nec-Heracles 1-2 0
FC Utrecht-Roda 1-1 0
Graafschap-ADO 1-3 1
Fey...


Hey, das nog es meevallen! Was al mijn voorspellingen vergeten...

vandijki 28 Aug 2011 om 18:39

Rang: Goddelijk
Hey, das nog es meevallen! Was al mijn voorspellingen vergeten...



volgende keer ook ajax doen , dan heb je nog meer kans op punten

Mike_FR 28 Aug 2011 om 18:41

volgende keer ook ajax doen , dan heb je nog meer kans op punten

Was daar te laat voor. Kwam vrijdagavond terug van twee dagen chillen bij vrienden. Dacht dat ik nog tijd had en toen zag ik dat de wedstrijd in een keer om 20.00 begon. Wat zijn dat nou voor tijden

Zier_VakZ 28 Aug 2011 om 20:19

Als Guidettie toch niet komt: Acahbar in de basis voor Fernandez!!! Ben niet echt stuk van die Fernandez en wel van Acahbar

Zier_VakZ 28 Aug 2011 om 20:20

Wat een drama, zeg. Heerenveen gewoon met 9 verdedigers en een scheidsrechter, stelletje prutsers.


9 verdedigers en een scheidsrechter???? Ik denk niet dat de scheidsrechter voor Heerenveen is als ie er 2 rode kaarten aan geeft

Zier_VakZ 28 Aug 2011 om 20:21

@ BATIAch, jullie hadden ook 2 rode kaarten mee. Kan je wegstrepen dus.


2 rode kaarten mee?? Haha die 2e was toch wel een doodschop die minstens 3 wedstrijden verdient denk ik

Mike_FR 28 Aug 2011 om 20:22

9 verdedigers en een scheidsrechter???? Ik denk niet dat de scheidsrechter voor Heerenveen is als ie er 2 rode kaarten aan geeft

Maar het waren twee rode kaarten waar hij echt niet omheen kon hoor. Ik vond Braamhaar echt een pauperwedstrijd spelen. Heerenveen had mazzel dat ze niet met minder man zijn geeindigd. Doorgebroken speler, omverduwen van mensen bij corners... Dingen waar kaarten en penalties voor gegeven kunnen worden.

TottiRomanista 28 Aug 2011 om 20:28

Over de hele wedstrijd bekeken gewoon een terechte eindstand. Heerenveen was voor rust beter, maar is na de 2-2 alleen nog een keer via Dost gevaarlijk geweest tegenover een hele batterij aan kansen, geblokte schoten en net mislukte eindpasses voor Feyenoord.
Assaidi was wel een genot om naar te kijken, net als Cabral in de tweede helft. Verder waren de verdedigingen erg zwak en bracht Heerenveen nog even een minder valideke in het veld die Schaken bijna ongelukkig trapte. Wat een blinde is dat!

Ernst H 28 Aug 2011 om 23:49

Rang: Amateur
Eigen schuld, ze spelen reactie voetbal.
Dat heeft met de instelling te maken, met name El Ahmadi en Leerdam voetballen alleen als ze in balbezit zijn.

Je moet bewegen, hallo doorbewegen ja.........dus als je een bal afspeelt de diepte inlopen.......moeten we dan alles voorzeggen......stelletje amateurs zijn t.......

Sjoerdy 29 Aug 2011 om 09:30

Rang:
erg jammer dit!
Feyenoord verdiende imo een overwinning!!! een heel erg spannend laatste halfuur gezien!!!

niets is sterker dan............ 29 Aug 2011 om 10:08

Rang: Vedette
erg jammer dit!
Feyenoord verdiende imo een overwinning!!! een heel erg spannend laatste halfuur gezien!!!


Echt niet goed voor je hart dit soort wedstrijden.Maar goed,Braamhaar concludeert een overtreding op Fernandez.Als Gyon niet werd tegengehouden was de weg naar de goal vrij,dus in mijn ogen was het rood.Dat het een zeer lichte overtreding is,doet er eigenlijk niet toe op dat moment.Hij ziet het als een overtreding,en dan is de enige juiste reactie rood!!Daarnaast geeft hij heerenveen een penalty,uiterst discutabel.Maar goed,als je dan besluit er 1 te geven moet je aan de andere kant ook Feyenoord een penalty geven!Dat Braamhaar 2 rode kaarten geeft is meer als terecht.Eigenlijk hadden het er 3 plus een penalty moeten zijn.Nu moet ik er wel bij bekennen,dat ik niet echt objectief naar Feyenoord kan kijken......

Sjoerdy 29 Aug 2011 om 10:12

Rang:
@NISD
de penalty was imo terecht...... De kaarten waren ook zeer duidelijk idd, maar welke situatie dacht jij aan een penalty?

Mike_FR 29 Aug 2011 om 10:13

Echt niet goed voor je hart dit soort wedstrijden.Maar goed,Braamhaar concludeert een overtreding op Fernandez.Als Gyon niet werd tegengehouden was de...

Je hebt in mijn ogen gelijk (niet dat ik objectief ben ) maar het feit dat in 10 minuten reguliere speeltijd plus meer dan 5 minuten extra speeltijd Feyenoord tegen 9 man geen goal wist te scoren is toch ook een teken. Heerenveen heeft het gewoon heel slim uitgespeeld.

ronaldpj 29 Aug 2011 om 10:13

Rang: Utopisch
Echt niet goed voor je hart dit soort wedstrijden.Maar goed,Braamhaar concludeert een overtreding op Fernandez.Als Gyon niet werd tegengehouden was de...

Blij dat je nog een beetje relativeert op het eind

Overigens is volgens mij de officiele regel dat het gaat om het ontnemen van een scoringskans. De term doorgebroken speler staat niet in de spelregels.

Nou kun je beoordelen dat dat hier aan de orde is (ik heb het even niet scherp), maar zoals gezegd, afstoppen van een doorgebroken speler op zichzelf is niet per definitie een reden voor een rode kaart.

Mike_FR 29 Aug 2011 om 10:16

@NISD
de penalty was imo terecht...... De kaarten waren ook zeer duidelijk idd, maar welke situatie dacht jij aan een penalty?

Als je de beelden goed bekijkt zie je dat El Ahmadi zijn voet ervoor zet en dat Narsingh dan met zijn knie de voet van El Ahmadi raakt. Dat kan alleen maar als je al aan het vallen was. Ik vind daarom de penalty onterecht.

Aan feyenoord kantw as er ook een soortgelijke situatie waar Cabral onderuit werd gehaald binnen de 16 meter. Verder ook nog bij een corner dat Vlaar de lucht niet in kwam omdat twee friezen op zijn schouders sprongen. Als Braamhaar zo makkelijk penalties geeft, had hij voor een van deze situaties ook een penalty kunnen geven.
Reactie gewijzigd op 29-08-2011 10:16:57 door Mike_FR

Mike_FR 29 Aug 2011 om 10:18

Blij dat je nog een beetje relativeert op het eind

Overigens is volgens mij de officiele regel dat het gaat om het ontnemen van een scoringskans. ...

Per definitie misschien niet maar in 9 van de 10 gevallen is dit een rode kaart. Niet dat dat dan een precedent creeerd maar toch. Ik neem ana dat Fernandez een op een met Vandenbussche toch wel een kans had gehad op een goal.

ronaldpj 29 Aug 2011 om 10:28

Rang: Utopisch
Per definitie misschien niet maar in 9 van de 10 gevallen is dit een rode kaart. Niet dat dat dan een precedent creeerd maar toch. Ik neem ana dat Fer...

Ik zei al, ik heb de situatie niet voor ogen, ging mij om de terminologie, dat een doorgebroken speler per definitie een rode kaart betekent. Dat is niet het geval. Het gaat om het ontnemen van een duidelijke scoringskans.

De volgende criteria moeten worden toegepast bij de beslissing of er van een dui-delijke scoringskans sprake is of niet:
1. Beweegt de aanvallende speler zich rechtstreeks naar het doel van de tegen-stander toe? Naar de doellijn toe, gaande in de richting van de hoekvlag, zal
bijgevolg niet beschouwd worden als een duidelijke scoringskans.
2. Wat was de positie van de verdedigers ten opzichte van de plaats van de over-treding?
3. Waar vond de overtreding plaats ten opzichte van het doel van de tegenstander?
Hoe groter de afstand naar het doel, hoe minder waarschijnlijk er sprake is van
een duidelijke scoringskans.

niets is sterker dan............ 29 Aug 2011 om 10:31

Rang: Vedette
@sjoerdy

Zoals Mike al aan gaf,bedoelde ik de aktie op Cabral in de 16.Het feit dat Vlaar op de grond word gehouden en niet word bestraft,kan ik nog wel mee leven.Maar als je de overtreding van El Ahmadi bestraft aan de ene kant,moet je ook de overtreding op Cabral bestraffen.Beide overtredingen waren imo even zwaar (of licht).

niets is sterker dan............ 29 Aug 2011 om 10:34

Rang: Vedette
@RONALD

Op basis van de eerste 2 criteria zou je in dit geval rood hebben kunnen geven.Het was immers de laatste verdediger van Heerenveen die de overtreding begaat,en de weg naar de goal was dus vrij geweest.Het enige wat je zou kunnen stellen,is dat de weg naar de goal nog vrij lang was(maar wel vrij).

Dreeke-SCF 29 Aug 2011 om 10:49

Rang: Goddelijk
we hadden de overwinning verdiend,maar is helaas niet gelukt,de individuele klasse van heerenveen heeft ze een punt opgeleverd.nou volgens mij had all...


stook niet zo...als wedstrijd niet hebt gezien

Dreeke-SCF 29 Aug 2011 om 10:51

Rang: Goddelijk
Per definitie misschien niet maar in 9 van de 10 gevallen is dit een rode kaart. Niet dat dat dan een precedent creeerd maar toch. Ik neem ana dat Fer...


@ronald: helaas voor jou is regelement simpel: doorgebroken speler is rood...en dan boeit het niet of je 10 , 20 of 30 meter van het doel bent!!!

ronaldpj 29 Aug 2011 om 10:54

Rang: Utopisch
@ronald: helaas voor jou is regelement simpel: doorgebroken speler is rood...en dan boeit het niet of je 10 , 20 of 30 meter van het doel bent!!!

Lees het stukje erboven nog een keer, want dat komt van de site van de KNVB. (letterlijk uit het boek van spelregels).

In de derde regel staat dus dat afstand wel degelijk relevant is. Dat is ter beoordeling aan de scheidsrechter.

Ik geloof best dat het in dit geval rood is, maar een doorgebroken speler op eigen helft is wat anders dan een doorgebroken speler bij de 16 van de tegenstander.

FeyenoordArsenalfan 29 Aug 2011 om 13:50

Rang: Amateur
Heel jammer. 3 punten waren verdiend geweest.

Wat is die Achahbar goed zeg!
Laatste reacties meepraten?
  • 'Manchester City biedt Mancini nieuw miljoenencontract aa...
    Wazza zei: Wat is dat nou weer voor argument. Ferguson verdient ook een pak minder en hij staat al langer onder contract bij een meer succesvol team. Arse ...
  • SN-Café
    Arjenr0bben zei: Welke Clown heeft dit gemaakt ? http://www.youtube.com/watch?v=_EdOgCkyFzo Dan ben je mooi dom bezig natuurlijk Jij kunt je ook aanstellen, zo hé ...
  • Drogba: "Door fantastisch doorzettingsvermogen de CL gewo...
    Baandert zei: Op elk topic over de CL lig je te verkondigen dat het niet verdiend was, dat zie ik dan op een gegeven moment als janken. ...
  • Overwinning Chelsea gunstig voor Feyenoord
    Ajax-barcafan zei: hoop dat ze het redden is goed voor nederlands voetbal.evoor feyenoord ...
  • SN-Café
    Vitamine zei: Morf, sorry dat ik het zeg maar je maakt jezelf compleet belachelijk en ongeloofwaardig door met zulke Ajax propaganda te komen. ...