Redknapp: 'Man City heeft betere selectie dan Barcelona'

Redknapp: 'Man City heeft betere selectie dan Barcelona'

Door Jan Willem Spaans | 27 Augustus 2011 om 09:25 | Bron: Mirror | Wed 50 euro gratis

Zondag speelt Tottenham Hotspur tegen Manchester City en de manager van Tottenham is duidelijk onder de indruk van de hoeveelheid topspelers in de selectie van zijn tegenstander. Redknapp denkt dat de selectie van Manchester City zelfs nog sterker is dan die van Champions League-winnaar Barcelona.

"De selectie die ze daar hebben is geweldig, ik zou hem beter durven noemen dan die van Barcelona. Hun voorhoede met David Silva, Carlos Tévez, Edin Dzeko en Sergio Agüero is ongelofelijk, James Milner en Adam Johnson komen zelfs nauwelijks aan spelen toe. Als de eigenaar bij de club blijft zullen ze de Premier League uiteindelijk winnen."

Één van die spitsen op de loonlijst bij City is voor een jaar gehuurd door Tottenham: Emmanuel Adebayor. Er is afgesproken dat hij zijn debuut nog niet gaat maken. Wel is Luka Modric terug bij de selectie van The Spurs. Samir Nasri kan zijn debuut bij Manchester City gaan maken.

 



24 reacties op "Redknapp: 'Man City heeft betere selectie dan Barcelona'"


jordylont 27 Aug 2011 om 09:28

Waarom zou Adebayor zijn debuut nog niet maken? Dat is toch de keuze van Tottenham zelf. Ik weet wel dat er zon gentleman's agreement is ofzo.. maar toch..

AJACIEDFOREVER 27 Aug 2011 om 09:31

Rang: Goddelijk
Waarom zou Adebayor zijn debuut nog niet maken? Dat is toch de keuze van Tottenham zelf. Ik weet wel dat er zon gentleman's agreement is ofzo.. maar toch..


Ben ik met je eens,belachelijke regel.Als je die speler niet goed genoeg vind voor je eigen selectie waarom moet je er dan van wakker liggen als hij tegen je speelt???

073PSVfan 27 Aug 2011 om 09:38

City heeft samen met Real dé beste selectie ter wereld. Zal niet heel lang meer duren voordat die 2 ploegen het internationale voetbal domineren.....

ronaldpj 27 Aug 2011 om 09:38

Rang: Utopisch
Waarom zou Adebayor zijn debuut nog niet maken? Dat is toch de keuze van Tottenham zelf. Ik weet wel dat er zon gentleman's agreement is ofzo.. maar toch..

Volgens mij is dat in Engeland meer dan een gentelmans agreement. Volgens mij is het gewoon contractueel vast gelegd.

En ik vind het ook niet onlogisch.

jordylont 27 Aug 2011 om 09:42

Volgens mij is dat in Engeland meer dan een gentelmans agreement. Volgens mij is het gewoon contractueel vast gelegd.En ik vind het ook niet onlogisch.


Als dat echt zo is, vindt ik het helemaal raar.. Waarom zou je een speler niet mogen op stellen tegen zijn oude club?

HeerenveenBarcaArsenal! 27 Aug 2011 om 10:00

Onzin, het komt misschien omdat City een veel grote selectie heeft dan Barca, maar Barca is kwalitaatief beter.

Rotterdammert 27 Aug 2011 om 10:08

Rang: Amateur
Man City koopt maar, maar van een hecht team is nog geen sprake

AJACIEDFOREVER 27 Aug 2011 om 10:12

Rang: Goddelijk
City heeft samen met Real dé beste selectie ter wereld. Zal niet heel lang meer duren voordat die 2 ploegen het internationale voetbal domineren.....


Je verward beste selectie met verzameling grote namen.Barca vind ik kwalitatief beter dan wie dan ook op dit moment.

IMIT 27 Aug 2011 om 10:49

Laten die eerst maar eens presteren in de Champions League goeie spelers betekent nog geen hect team en de PL en CL pak je ook niet zomaar.

Parwez 27 Aug 2011 om 11:07

Onzin, het komt misschien omdat City een veel grote selectie heeft dan Barca, maar Barca is kwalitaatief beter.

Niet alleen Barça is kwalitatief beter maar ook Real en Man U(ondanks de 'mindere' namen)

ronaldpj 27 Aug 2011 om 11:08

Rang: Utopisch
Als dat echt zo is, vindt ik het helemaal raar.. Waarom zou je een speler niet mogen op stellen tegen zijn oude club?

Hij is gehuurd, niet verkocht. En dus is City nog steeds zijn club. Derhalve is het niet onlogisch dat ze hem niet opgesteld willen zien.

Als ze hem zouden kopen, was er ook geen issue.

Parwez 27 Aug 2011 om 11:09

Ze zullen wel de duurste ploeg hebben als het op tranfsfers- en loonkosten komt maar dat zal hun nog problemen geven aangezien ze een schuld hebben opgebouwd met al die transfers en over 2 jaar UEFA controles uitvoert.

AJACIEDFOREVER 27 Aug 2011 om 11:10

Rang: Goddelijk
Hij is gehuurd, niet verkocht. En dus is City nog steeds zijn club. Derhalve is het niet onlogisch dat ze hem niet opgesteld willen zien.

Als ze he...


Vind dat je altijd van je eigen kracht moet uitgaan en anders moeten ze hem gewoon zelf houden.Is er ook geen issue.

jordylont 27 Aug 2011 om 11:10

Als dat echt zo is, vindt ik het helemaal raar.. Waarom zou je een speler niet mogen op stellen tegen zijn oude club?Hij is gehuurd, niet verkocht. En...


En toch vindt ik het dom. Hij speelt voor Tottenham, dus mag hij gewoon iedere wedstrijd spelen. En ze verhuren hem niet voor niets lijkt me. Dus zoveel hoeft het hun ook niet uit te maken

ronaldpj 27 Aug 2011 om 11:13

Rang: Utopisch
En toch vindt ik het dom. Hij speelt voor Tottenham, dus mag hij gewoon iedere wedstrijd spelen. En ze verhuren hem niet voor niets lijkt me. Dus zove...

Zoals gezegd, het is contractueel vastgelegd volgens mij. En als de Spurs dat niet willen, moeten ze het contract niet tekenen. Dat is precies hetzelfde argument als zeggen dat, als je niet wilt dat hij tegen je speelt, je niet zou mogen verhuren.

Hier zijn toch beide partijen mee akkoord gegaan? Dan is er toch helemaal geen bezwaar?

Dat wij dat in NL anders doen, is waar, en dat ze dat in Engeland heel raar vinden, is ook zo, maar het zijn de gebruiken van het land.

Zoals Ajax al eens de titel heeft verloren omdat Vertonghen scoorde voor RKC...

Want dat zijn dan dingen die kunnen gebeuren.

Parwez 27 Aug 2011 om 11:14

Ik dacht dat zoiets alleen in Spanje was, eerste keer dat ik het in Engeland tegenkom.

ronaldpj 27 Aug 2011 om 11:15

Rang: Utopisch
Ik dacht dat zoiets alleen in Spanje was, eerste keer dat ik het in Engeland tegenkom.

Nee hoor, is heel gebruikelijk in Engeland. Ik kan me nog herinneren dat Jol heel verbaasd was dat het in NL niet zo was, omdat hij dat in Engeland zo gewend was.

Parwez 27 Aug 2011 om 11:15

Mss staat er in het huurcontract ook dat Adebayor een vette bonus krijgt mocht hij tegen Man U scoren haha

jordylont 27 Aug 2011 om 11:25

Zoals gezegd, het is contractueel vastgelegd volgens mij. En als de Spurs dat niet willen, moeten ze het contract niet tekenen. Dat is precies hetzelf...


Nee, er is geen bezwaar, maar ik vindt het gewoon heel vreemd

ronaldpj 27 Aug 2011 om 11:31

Rang: Utopisch
Nee, er is geen bezwaar, maar ik vindt het gewoon heel vreemd

Dat mag. Zoals ze in Engeland ons systeem vreemd vinden.

Er is overigens, ook in Engeland, best discussie over. Net als in Nederland. Er is ook voor beide meningen wel iets te zeggen.

Maar je kunt het ook omdraaien. Als je een keeper on-loan hebt van een grotere club en die club komt langs en de keeper maakt een blunder. Zou je dan niet een heleboel discussie kunnen krijgen, of dat de keeper de fout misschien bewust gemaakt heeft?

Of een speler die geleend is en een penalty mist, tegen zijn eigenaar.

Ik kan beide kanten begrijpen, heb niet echt een voorkeur. Vind dat het gewoon een af te spreken detail in een contract moet zijn.

Ik weet bijvoorbeeld dat Willem II, bij de verkoop (dus niet huur) van Abdellaoui (wie kent hem nog) naar NAC had bedongen dat hij niet mocht worden opgesteld tegen Willem II. Eén van de achterliggende gedachten daarbij was, dat Abdellaoui een hoop weerzin had opgewekt bij Willem II, en men bang was dat de spelers van Willem II hem te grazen zouden willen nemen, wat weer zou leiden tot rode kaarten etc.

Dus gewoon een clausule in een contract, die niet tegen de wet is. Is helemaal niets mis mee. Als je als andere contract-partij daar niet mee akkoord wilt gaan, dan teken je gewoon niet.

bram-feyenoord 27 Aug 2011 om 12:39

onzin

Pannekoek 27 Aug 2011 om 16:34

Ik snap wel dat ze dat doen, maar wat heeft hij nou bij City gedaan behalve op de loonlijst staan. Afgelopen seizoen zat hij gewoon in Madrid. Hij is op papier nog altijd eigendom van City maar heeft daar dus al een half jaar of meer niet gespeeld.

JUVEalltheway88 27 Aug 2011 om 19:25

harry dat meen je toch niet, city heeft veel potentieel maar op dit moment veegt barca city gewoon van de mat denk ik.
Laatste reacties meepraten?