Fenerbahçe met bond in gesprek over vrijwillige degradatie

Fenerbahçe met bond in gesprek over vrijwillige degradatie

Door Robin in het Hout | 26 Augustus 2011 om 15:38 | Bron: | Wed 50 euro gratis

Fenerbahçe is komend seizoen mogelijk te bewonderen op het tweede niveau van Turkije. De Turkse club is daarmee met de voetbalbond over in gesprek. Ali Koç, vice-voorzitter van de Turken, bevestigde de stap donderdag al en momenteel is er een gesprek gaande met de voetbalbond.

De spelers zouden zelf op dit idee zijn gekomen. "Ik blijf Fenerbahçe trouw, op welk niveau we ook spelen', vertelde aanvoerder Alex donderdagavond laat in de Turkse media. 'Ik ga desnoods gratis verder als ik de club daarmee help."

De Turkse voetbalbond besloot Fenerbahçe woensdag uit te sluiten van het Champions League-toernooi. De UEFA heeft een beleid opgesteld waar clubs niet actief mogen zijn, als het in eigen land wordt verdacht van omkoping en manipulatie, in Europese toernooien. De voetbalbond trok de Turkse club uit veiligheidsredenen terug uit het toernooi.

De beslissing om vrijwillig te degraderen van Fenerbahçe lijkt een tactisch zet. Daardoor kan het na één jaar direct weer terugkeren op het hoogste niveau. Als de bond tijdens de competitie besluit hun terug te zetten,dan heeft het twee jaar nodig.

 



22 reacties op "Fenerbahçe met bond in gesprek over vrijwillige degradatie"


frost 26 Aug 2011 om 15:45

"de beslissing om vrijwillig te promoveren"
Neem aan dat het degraderen moet wezen?

Voor de rest moet Fenerbache gewoon hard aangepakt worden. Een jaartje degraderen stelt niks voor. Dat kan je als club gewoon bij het omkopen meerekenen en dan het risico pakken.

ronaldpj 26 Aug 2011 om 15:48

Rang: Utopisch
'Ik ga desnoods gratis verder als ik de club daarmee help."

Da's toch wel een mooie instelling (als hij dat ook doet).

psv1993 26 Aug 2011 om 15:54

eigenlijk twee competities terugzetten. dat zou eerlijker zijn. de andere ploegen ook hard aanpakken en ook een of twee competities terugzetten. ligt aan de omvang van het schandaal.

mbz123 26 Aug 2011 om 16:05

Rang: Semi-prof
zonder fenerbahce zal de Turkse competitie minder leuk en spannend zijn.
nu zijn we al bijna zeker dat dan galatasaray de beste zal zijn.

puntje 26 Aug 2011 om 16:08

Rang: Legende
zonder fenerbahce zal de Turkse competitie minder leuk en spannend zijn.
nu zijn we al bijna zeker dat dan galatasaray de beste zal zijn.


Dat is wel heel kort door de bocht. Volgens mij werd Galatasaray vorig jaar tiende of zoiets, zo spelen in ieder geval niet Europees. Dus het is zeker niet zo dat mocht Fenerbahce wegvallen dat ze 'eventjes' kampioen worden.

Maar Fener zal zeker een gemis zijn. Toch één van de meest aansprekende clubs, samen met Galatasaray. Al komen clubs als Beskitas, Trabzonspor en Bursaspor sterk opzetten.

mbz123 26 Aug 2011 om 16:12

Rang: Semi-prof
Dat is wel heel kort door de bocht. Volgens mij werd Galatasaray vorig jaar tiende of zoiets, zo spelen in ieder geval niet Europees. Dus het is zeker...


besiktas is idd goed, maar als we nu naar de transfers kijken die galatasaray allemaal heeft gedaan is galatasaray wel de favoriet en als we naar de oefenwedstrijden kijken. trabzonspor heeft heel veel spelers verkocht dus zullen ze niet evengoed zijn als de vorige seizoen. en ik zei bijna zeker van zijn niet 100% zeker.

Wayne Looney 26 Aug 2011 om 16:39

Dit vinden de supporters van Galatasaray natuurlijk wel geweldig. Ook al worden ze dit jaar weer tiende, lekker een jaar lang Fener afzeiken

mbz123 26 Aug 2011 om 16:41

Rang: Semi-prof
Dit vinden de supporters van Galatasaray natuurlijk wel geweldig. Ook al worden ze dit jaar weer tiende, lekker een jaar lang Fener afzeiken


ow jij bent helderziend

Abraksas 26 Aug 2011 om 16:41

Rang: Goddelijk
Dit vinden de supporters van Galatasaray natuurlijk wel geweldig. Ook al worden ze dit jaar weer tiende, lekker een jaar lang Fener afzeiken

Tot ze zelf ook gedegradeerd worden

Abraksas 26 Aug 2011 om 16:49

Rang: Goddelijk
ow jij bent helderziend

Nee, maar jij mist gewoon het vermogen begrijpend te lezen.

mbz123 26 Aug 2011 om 17:11

Rang: Semi-prof
Nee, maar jij mist gewoon het vermogen begrijpend te lezen.

wtf praat jij hij zegt toch ookal worden ze tiende

Abraksas 26 Aug 2011 om 17:12

Rang: Goddelijk
wtf praat jij hij zegt toch ookal worden ze tiende

nogmaals, begrijpend lezen kun jij blijkbaar niet...

psv1993 26 Aug 2011 om 17:53

wtf praat jij hij zegt toch ookal worden ze tiende

ook al worden ze 10e dan nog zullen ze lachen om fener. hij zegt dus niet dat galatasaray 10e wordt. hij zegt dat ze nog zullen lachen ook al worden ze 10e. begrijpend lezen kerel.

Wayne Looney 26 Aug 2011 om 18:09

Dank voor de uitleg heren! (Abraksas en psv1993)
Ik heb een keer bij Galatasaray op de tribune gezeten, speelden ze tegen Manisaspor. De Galatasaray-supporters schreeuwden alleen maar dingen tegen Fener, voor, tijdens en na de wedstrijd. Gelukkig wonnen ze met 4-0...

fc_holland 26 Aug 2011 om 18:23

Fener. Erg rot voor de spelers die van niets wisten.

Muammer 26 Aug 2011 om 18:39

Aykut Kocaman (Trainer) Ontslag genomen(Deed zoveel moeite voor FB)
Aziz Yildirim (Voorzitter) Ontslag genomen (Hij mag opk.....eren)
Diego Lugano verkocht aan PSG voor 3 miljoen(Beste verdediger in Turkije
Meer weet ik even niet maar Fenerbahce gaat heel erg veel verliezen
Ik vind het zieligste voor Gokhan Gonul hij deed zoveel moeite voor niks

robbert12 26 Aug 2011 om 19:23

Rang: Semi-prof
vrijwillig?

Muammer 26 Aug 2011 om 19:36

vrijwillig?


Ja omdat ze na een jaartje terug kunnen promoveren.
Maar als de competitie bezig is en ze worden gedregradeerd dan blijven ze twee jaar in tweede divisie daarom willen ze vrijwillig degraderen

hand in hand 26 Aug 2011 om 19:51

Rang: Steward
Als sportliefhebber vind ik dat FENERBAHCE de beste club in Turkije is, hoe je het wend of keert. De laatste 10 jaren waren ze er steeds, op europees niveau. Ik studeer zelf rechten en heb een klein beetje reinformeerd en onderzocht naar dit omkoopschandaal voor mijn werkstuk en kwam hele vreemde dingen tegen.
1- Fenerbahce is niet de enige club in Turkije die zich met deze omkoopschandaal heeft beziggehouden, want je koopt een wedstrijd. Er wordt beweert dat zij 17 van de 18 wedstijden hebben gewonnen, dus alle clubs hebben zelf een wedstrijd verkocht dus ook trabzonspor, gala en besiktas.
2- Als men Fenerbahce van europa schorst waarom komt er dan ipv Fener een andere corrupte club uit Turkije.
3- Waarom heeft de Turkse bond alleen informatie over Fener verstrekt aan de UEFA en niets over de ander clubs verteld, waarvan en een voorzitter (trabzonspor) voor 200.000 dollar zich heeft uitgekocht en het land niet uit mocht, waarvan een bestuurslid en trainer in de gevangenis zit, waar ook nog een voetballer van istanbul heeft bekend dat hij een paard en 100.000 euro heeft gekregen van Besiktas!!!!!!!!!
4- Het jaat 2006 heeft het hele seizoen de voorzitter/bestuurslid van galatasaray de datum en tijd genoemd waanneer zij dat jaar kampioen zouden worden terwijl Fener het hele seizoen ruim 6 punten voorstond op gala en er opeens de laatste 4 wedstrijden punten werden afgepakt door foute beslissingen van scheidsrechters en de laatste wedstrijd fener gelijk speeld door veel fouten en beslissingen van de scheidsrechter

Ja, beste sportvrienden en wij maar denken dat het in Nederland er verkeerd aan toe gaat.

5- Als Fener niet europa in mag ivm corruptie, waarom mag de andere corrupte club Trabzonspor, dan wel naar de champions leaugue.
6- als een bestuurslid en trainer van een club vastzitten waarom mogen deze dan wel in de europa leaugue meespelen (besiktas)

Zoals ik heb kunnen onderzoeken is FENERBAHCE de meeste gewilde, grootste, beste rijkste club en heeft het de beste sportcomplexen van Turkije.

Maar ja, Turkije is dan ook wat betreft de UEFA een derde wereld voetbal land en dat zie je hier heel duidelijk. Want ze zijn allemaal corrupt als ik weet niet wat.

Alleen hebben ze volgens mijn studie maat een gezegd in het TURKS. HERKES kendini sutten cikmis ak kasik saniyor. dit betekend zoiets van. EEN IDER DENKT DAT ZIJ ZO WIT ZIJN ALS EEN LEPEL DAT UIT EEN PAK MELK KOMT. dus ze denken dat ze zelf niets te maken hebben met de omkoopschandaal, maar ze zijn allemaal CORRUPT als een ...............................

Ik heb een beetje de regels van de UEFA bekeken en gelezen, TURKIJE kan als bij de UEFA bekend wordt dat ze de informatie van trabzon en besiktas hebben achtergehouden, jaren gediskwalificeerd worden uit europa en het turkse elftal ook. EN IK ZIE DIT DE KOMEDE MAANDEN GEBEUREN. de uefa is niet dom. DUS TURKIJE succes en hoop dat ik gelijk heb, zodat ik mijn studie punten in ieder geval eerlijk behaal en niet via onterechte informatie en corruptie.

Reactie gewijzigd op 26-08-2011 20:01:44 door hand in hand

Muammer 26 Aug 2011 om 19:58

Als sportliefhebber vind ik dat FENERBAHCE de beste club in Turkije is, hoe je het wend of keert. De laatste 10 jaren waren ze er steeds, op europees ...


@hand in hand

Broer, ik vind dat je helemaal gelijk hebt maar die probleem is dat TS , GS , BJK en andere clubs Fener wilde naaien en dat is echt heel erg hard gelukt. Iedereen zei Fenerasyon dit Fenerasyon dat maar kijk wat \'zogenaamde\' Fenerasyon (Federatie van Fenerbahce genoemd) Fenerbahce heeft aangedaan. Maar alles komt door die viezerik AZIZ!:\'( Nu is FB de pineut en gaan ze veel verliezen:\'(
Reactie gewijzigd op 26-08-2011 19:59:31 door Muammer

hand in hand 26 Aug 2011 om 20:12

Rang: Steward
muammer,

Ik neem aan dat jij van TURKS komaf bent.

Het mooie van FENER vind ik dat zij net zoals de FEIJENOORD supporters er altijd zijn, weer of geen weer, rijk of arm, ze hebben er met z'n allen een club van gemaakt en wat een grote en mooie club. een stadion zelf gemaakt en niet van een stichting die welvaarts mensen helpt zoals gala .

Al met Al FENERBAHCE zal hier ook wel uitkomen en ze zullen er weer volgend jaar sterker, en groter terug komen

Wayne Looney 26 Aug 2011 om 20:23

Nou, hand in hand, ik studeer geen rechten, maar ik vind wat jij hier opschrijft, niet echt overtuigend bewijs.
Ten eerste omdat je bevooroordeeld bent (fan van FB), ten tweede omdat je geen zicht hebt op de bewijsstukken, welke de Turkse bond heeft doen besluiten FB uit de CL te halen en misschien zelfs te laten degraderen. Ik denk niet dat dat zo maar gebeurt, of zo maar gebeurt omdat men een antipathie heeft tegen FB. Ik denk dat FB toch ook wel een advocaat in de hand genomen heeft...

Muammer 26 Aug 2011 om 20:29

muammer,

Ik neem aan dat jij van TURKS komaf bent.

Het mooie van FENER vind ik dat zij net zoals de FEIJENOORD supporters er altijd zijn, weer o...

(Al met Al FENERBAHCE zal hier ook wel uitkomen en ze zullen er weer volgend jaar sterker, en groter terug komen)
Dat denk ik niet man ze zijn Lugano en Aykut kwijt en dat gaat meer worden. Als FB vrijwillig degradeerd dan zijn ze alle buitenlandse spelers boven 23 kwijt. Alleen Stoch mag blijven de rest moet allemaal weg
Reactie gewijzigd op 26-08-2011 20:32:23 door Muammer

frost 26 Aug 2011 om 21:52

@handinhand

Ik ben het zeker met je eens dat Fenerbache niet de enige mag zijn die hier voor moet boeten. de UEFA zal flink huis moeten houden.

Betekent natuurlijk niet dat Fenerbache dan maar niet aangepakt moet worden. IK hoop dat dit een eerste stap is van een offensief.

hand in hand 27 Aug 2011 om 18:40

Rang: Steward
@wayne looney,

Ik ben ten eerste geen fan van TURKS voetbal. Wel vind ik FB de mooiste club van Tukije, zoals ik Dortmund van Duitsland en Anderlecht van Belgie vind. Je hebt iets of niets met een land/club.
Over de stuk die ik heb geschreven zijn mijn bevindingen die ik in de Turkse media staan. Wel wil ik je erop attenderen dat overal op de werled de wetten en regels bijna hetzelfde zijn. In Nederland is dit hetzelfde wat betreft beschuldigingen. Je bent onschuldig, totdat men heeft bewezen dat je schuldig bent. DIT IS MOMENTEEL het geval in TURKIJE. de voorzitter zit vast van FB, een bestuurslid en trainer zit vast van besiktas, een vice voorzitter van trabzonspor is op borgtocht vrijgelaten maar mocht het land niet uit. Als je dan alleen FB uit de europa cup haald dan zie jij hem schuldig, toch? dan moeten ze volgens de regels naar een lagere divisie en dat is de BANK ASYA lig in TURKIJE. en dat zit het bestuur dwars. Zij hebben gezegd, dat zij dan direct dit jaar willen degraderen en hun eventuele straf willen uitzitten. Als over 5 maanden wordt bewezen dat ze schuldig zijn dan is dit jaar verloren en het jaar daarop, dus 2 jaren. DIt is het geval. en als het over rechten gaat heeft de TURKSE bond hier verkeerd gehandeld. Over wat de info is wat naar de UEFA is gegaan, de bond heeft de UEFA alleen informatie vertsrekt over FB en NIET over andere clubs, dit mag ook niet. DUS ik hoop dat de UEFA verder gaat met dit onderzoek. EN IK HOOP DAT ALS ER SCHULDIGEN ZIJN (dit geld wat mij betreft ook voor FB) deze ook hard aangepakt moet worden.

Mij gaat het om de wedstrijden en niet om de uitslag. wat is er mooier dan een spannend wedstrijd.
Hoop je hiermee wat wijzer gemaakt te hebben met wat ik hiervoor heb geschreven. Het gaat er mij om dat de ene club aan de wolven wordt gevoerd waar eigenlijk meer achter zit.
Laatste reacties meepraten?