Ajax en 'beste rechtsback van Nederland' praten over nieuw contract

Ajax en 'beste rechtsback van Nederland' praten over nieuw contract

Door Niek Jansen | 25 Augustus 2011 om 21:30 | Bron: AjaxLife | Wed 50 euro gratis

Ajax hoopt het contract van Gregory van der Wiel te verlengen. De Amsterdammers willen het tot 2013 doorlopende contract van de international van Nederland openbreken. De rechtsachter werd in het verleden in verband gebracht met onder meer Chelsea en Bayern München, maar tot een overgang kwam het niet.

Afgelopen week liet Van der Wiel al doorschemeren een langer verblijf bij Ajax te zien zitten. "Dat is zeker een optie", liet de 23-jarige verdediger weten. Volgens AjaxLife zijn Ajax en Van der Wiel nu in gesprek over contractverlenging. Sinds de 24-voudig international in het seizoen 2006/2007 zijn debuut maakte voor Ajax speelde hij 111 competitieduels.

Ajax-trainer Frank de Boer hoopt dat Van der Wiel snel zijn krabbel kan zetten onder een nieuw contract. "Het zou fantastisch zijn als we Greg langer weten te binden. Hij is de beste rechtsback van Nederland", aldus De Boer.

 


95 reacties op "Ajax en 'beste rechtsback van Nederland' praten over nieuw contract "


Panna 25 Aug 2011 om 21:38

'beste'

Koenfey 25 Aug 2011 om 21:40

'beste'


Issie wel, gewoon weg omdat de rest van de rechtsbacks, gewoonweg veel te slecht zijn (een paar kleine uitzonderingen daar gelaten)

ajacied15 25 Aug 2011 om 21:40

Rang: Legende
'beste'

Ja noem is betere dan?

Vexon 25 Aug 2011 om 21:42

Laat het trollen beginnen!

Effe serieus: Zo goed issie niet, maar bij gebrek aan beter...

jordylont 25 Aug 2011 om 21:44

Laat het trollen beginnen!Effe serieus: Zo goed issie niet, maar bij gebrek aan beter...


Daar gaat het niet om, hij is de beste van Nederland. Hoe je er ook tegen aan kijkt. En als hij echt niet zo goed is, waarom heeft Chelsea dan belangstelling voor hem? (onder andere geloof ik)

ronaldpj 25 Aug 2011 om 21:46

Rang: Utopisch
Net als Pieters de beste is "bij gebrek aan beter", geldt dat ook voor v/d Wiel.

Omnom 25 Aug 2011 om 21:46

Rang: Talent


Effe serieus: Zo goed issie niet, maar bij gebrek aan beter...


Koenfey 25 Aug 2011 om 21:47

Net als Pieters de beste is "bij gebrek aan beter", geldt dat ook voor v/d Wiel.


Vind ik ook ja. Vd Wiel is dan nog wel van een niveautje hoger, maar een topper vind ik hem niet.

De Liefhebber 25 Aug 2011 om 21:49

Rang: Semi-prof
Hier is geen discussie over mogelijk.

Of is Bert van Marwijk gek dat hij hem opstelt.

'beste back van Nederland', want beter dan Pieters

IMIT 25 Aug 2011 om 21:49

'beste'


Ja wie vind jij beter dan? Manolevje?

ajacied15 25 Aug 2011 om 21:50

Rang: Legende
Daar gaat het niet om, hij is de beste van Nederland. Hoe je er ook tegen aan kijkt. En als hij echt niet zo goed is, waarom heeft Chelsea dan belangs...

En is nog vaste rechtsback bij het Nederlandse Elftal.

Hupweereentrein 25 Aug 2011 om 21:51

Rang: Utopisch
mooie clausule vanaf volgende zomer van 12 miljoen erin, dan moeten ze er toch uit komen lijkt me...

ronaldpj 25 Aug 2011 om 21:51

Rang: Utopisch
Hier is geen discussie over mogelijk.

Of is Bert van Marwijk gek dat hij hem opstelt.

'beste back van Nederland', want beter dan Pieters

Tja, maar dat is momenteel niet zo heel erg veel zeggend.

Beetje het zelfde als "de beste grappenmaker van de SGP"

MeeDra 25 Aug 2011 om 21:51

Zegt Frank de Boer, lijkt me ook logisch dat hij dat zegt, zou beetje vreemd overkomen als hij, als zijn trainer, wat anders zou zeggen...

Scheveninger79 25 Aug 2011 om 21:55

Rang: Amateur
Vond um op het afgelopen wk best goed spelen, maar das mijn mening.

Hupweereentrein 25 Aug 2011 om 21:56

Rang: Utopisch
beste linksback van de eredivisie Poulsen als ik zo zit te kijken????

ronaldpj 25 Aug 2011 om 21:58

Rang: Utopisch
beste linksback van de eredivisie Poulsen als ik zo zit te kijken????

Ja, dat is wel een puike linksback inderdaad. Over opkomende kwaliteiten gesproken...

Hupweereentrein 25 Aug 2011 om 22:00

Rang: Utopisch
Tja, maar dat is momenteel niet zo heel erg veel zeggend.

Beetje het zelfde als "de beste grappenmaker van de SGP"


vd Wiel heeft wel al aangetoond op het WK mee te kunnen met het niveau. Ook de 1e 2 potjes van de eredivisie speelde hij goed. Afgelopen week heb ik niet gezien moet ik eerlijk bekennen.

Pieters heeft minder vaak laten zien mee te kunnen met het niveau van Oranje. KAn mar 1 potje verzinnen. MAar ook Pieters kan nog wel stappen maken.

4-0

Dreeke-SCF 25 Aug 2011 om 22:01

Rang: Goddelijk
bijna iedere trainer vind zijn spelers de beste....of ze het ook daadwerkelijk zijn is een tweede!!

Hupweereentrein 25 Aug 2011 om 22:03

Rang: Utopisch
Ja, dat is wel een puike linksback inderdaad. Over opkomende kwaliteiten gesproken...


Mag alleen nog wat meer overzicht krijgen...

ronaldpj 25 Aug 2011 om 22:04

Rang: Utopisch
vd Wiel heeft wel al aangetoond op het WK mee te kunnen met het niveau. Ook de 1e 2 potjes van de eredivisie speelde hij goed. Afgelopen week heb ik n...

Pieters zijn laatste 2 wedstrijden waren prima. v.d Wiel afgelopen zondag "not so much".

Gaat ook nergens om, om zo'n discussie te voeren. We moeten gewoon constateren dat de kracht van NL niet in de verdediging zit. Niet dat die nou slecht is of zo, maar het is niet van dezelfde kwaliteit als de andere linies.

En v/d Wiel is gewoon de beste rechtsback die we in NL hebben.

Hupweereentrein 25 Aug 2011 om 22:07

Rang: Utopisch
Pieters zijn laatste 2 wedstrijden waren prima. v.d Wiel afgelopen zondag "not so much".

Gaat ook nergens om, om zo'n discussie te voeren...

Ik denk dat het verdedigen atlijd la op een andere linie begint. Met ons middenveld, en vooral de verdedigende middenvelders is het allemaal best in orde. Krijgen ook niet echt veel tegen doelpunten imo.

Verder is vd Wiel nog steeds vrij jong en heeft al 25 caps achter zijn naam staan. Dan doe je het toch niet echt slecht volgens mij.

Hattrick 25 Aug 2011 om 22:10

Rang: Legende
Net als Pieters de beste is "bij gebrek aan beter", geldt dat ook voor v/d Wiel.

Sluit ik me bij aan.

ronaldpj 25 Aug 2011 om 22:12

Rang: Utopisch
Ik denk dat het verdedigen atlijd la op een andere linie begint. Met ons middenveld, en vooral de verdedigende middenvelders is het allemaal best in o...

Is ook zo, maar nogmaals, waar ons middenveld en de aanval wat mij betreft bestaat uit de wereldtop (in merendeel in ieder geval), geldt dat voor de verdediging niet (muv de keeper).

de vrije vlaar 25 Aug 2011 om 22:13

Is 1 van de betere maar kan nog een hoop leren als het om verdedigen gaat en dat kan frank hem prima leren

bram-feyenoord 25 Aug 2011 om 22:14

'beste'Ja wie vind jij beter dan? Manolevje?

is die nederlands?

ODaniels FCU 25 Aug 2011 om 22:15

Rang: Legende
Nieuw contract? Hij heeft net voor 4 jaar bij ons getekend hoor!!

MeeDra 25 Aug 2011 om 22:15

'beste'Ja wie vind jij beter dan? Manolevje?is die nederlands?



Luis Suárez 25 Aug 2011 om 22:28

vd Wiel heeft wel al aangetoond op het WK mee te kunnen met het niveau. Ook de 1e 2 potjes van de eredivisie speelde hij goed. Afgelopen week heb ik n...


Sowieso om een linksback/rechtsback te vergelijken.. Blijven 2 andere posities.. Als je Pieters op rechts zou zetten en van der Wiel op links allebei 5 wedstrijden dan weet je het verschil.. Al zal dat nooit gaan gebeuren .

Morfe0 25 Aug 2011 om 22:35

Rang: Goddelijk
@Panna ja zeker de beste ja, daarbij hoop ik dat Vd Wiel en Vertonghen zijn contracten verlengen

Maassluis 25 Aug 2011 om 22:48

Rang: Amateur
En met zulke uitspraken krijgen we straks weer de wave door alle stadions als Ajax geen kampioen word.
En dan maar huilen iedereen is tegen ons

Morfe0 25 Aug 2011 om 22:51

Rang: Goddelijk
En met zulke uitspraken krijgen we straks weer de wave door alle stadions als Ajax geen kampioen word.En dan maar huilen iedereen is tegen ons


Achja , iedereen doet dat Ajacieden arrogant zijn , moet is kijken naar Tukkers of PSV ers , zijn net zo arrogant , maar die worden niet bestempeld, in mijn ogen gewoon Onbegrijpelijk!

Hupweereentrein 25 Aug 2011 om 22:52

Rang: Utopisch
En met zulke uitspraken krijgen we straks weer de wave door alle stadions als Ajax geen kampioen word.
En dan maar huilen iedereen is tegen ons


Waarom, wat zegt de Boer verkeerd? De man is duidelijk de nr. 1 van Oranje, dis lijkt me logisch wat de Boer zegt.

Het is gewoon dat de Boer dit zegt, dus dat het over Ajax gaat, dat je zo reageert. Snap dat het lastig is, is namelijk de enige basisspeler van Oranje die nog in de eredivisie actief is, maar het is wel waar. Als Been dit 2 jaar geleden over Gio had gezegd, had hij ook gelijk, maar had jij niet zo gereageerd.

Correctie, 1 van de 2, Pieters speelt ook nog in Nederland.
Reactie gewijzigd op 25-08-2011 22:53:37 door Hupweereentrein

IMIT 25 Aug 2011 om 22:54

Stekelenburg heeft ook een domme keuze gemaakt AS Roma is uitgeschakeld in de Europa League tegen een topclub hoor Slovan Bratislava

ronaldpj 25 Aug 2011 om 22:55

Rang: Utopisch
Stekelenburg heeft ook een domme keuze gemaakt AS Roma is uitgeschakeld in de Europa League tegen een topclub hoor Slovan Bratislava

Ouch....

Morfe0 25 Aug 2011 om 22:55

Rang: Goddelijk
Stekelenburg heeft ook een domme keuze gemaakt AS Roma is uitgeschakeld in de Europa League tegen een topclub hoor Slovan Bratislava

As Roma is een compleet nieuwe team , dat heeft tijd nodig om zich aan elkaar aan te passen , maar spelers als Bojan , Lamela , Totti en dergelijke is geen kattenpis

Hupweereentrein 25 Aug 2011 om 22:56

Rang: Utopisch
Stekelenburg heeft ook een domme keuze gemaakt AS Roma is uitgeschakeld in de Europa League tegen een topclub hoor Slovan Bratislava

Sorry, maar als hij elke maand zijn salarisstrookje krijgt, denk ik niet dat hij die keuze verkeerd vindt hoor. En daar staat alleen maar t witte geld op geschreven.

IMIT 25 Aug 2011 om 22:57

Sorry, maar als hij elke maand zijn salarisstrookje krijgt, denk ik niet dat hij die keuze verkeerd vindt hoor. En daar staat alleen maar t witte geld...



Ik had het over het sportieve

tijdje 25 Aug 2011 om 23:25

wie is eigenlijk 2e keus bij het ned 11tal als vdWiel er niet is?

Boularouz denk ik.

Amsterdam 25 Aug 2011 om 23:41

Rang: Goddelijk
en wat zou daar achter komen?

1 Boulahrouz en 2 denk ik Heitinga.

010Ruppert87 26 Aug 2011 om 00:45

sorry maar van deze titel walg ik.: 'beste rechtsback van Nederland'

tuurlijk is hij op moment of nog jaren de beste maar zet dan aub ajax en van der wiel neer.

gadverdamme bah bah.

gndrn 26 Aug 2011 om 00:48

Rang: Vedette
sorry maar van deze titel walg ik.: 'beste rechtsback van Nederland'tuurlijk is hij op moment of nog jaren de beste maar zet dan aub ajax en van der w...


hehe. Dat zegt Frank de Boer hé

010Ruppert87 26 Aug 2011 om 07:33

hehe. Dat zegt Frank de Boer hé


Nou dan walg ik dus blijkbaar van frank de boer.

Abraksas 26 Aug 2011 om 07:41

Rang: Goddelijk
bijna iedere trainer vind zijn spelers de beste....of ze het ook daadwerkelijk zijn is een tweede!!

Denk niet dat Frank Sulejmani of Boerrigter beter vindt dan Ruiz hoor .

Maar geef je Frank dan ongelijk en vindt jij iemand anders een betere rechtsback (van Nederland) ? Zo ja, laat het me ff weten.

RB1 26 Aug 2011 om 07:42

is die nederlands?

neeee Bulgaars

aaaaraaa 26 Aug 2011 om 07:53

1 Boulahrouz en 2 denk ik Heitinga.


Er loopt toch ook nog ergens in Engeland (Wigan of zo) zon Surinamers te voetballen?

kiprich9 26 Aug 2011 om 08:17

dit geeft het niveau van het nederlands voetbal aan. tss beste rechtsback waarom moet dit er worden bij vermeld SN. Op deze manier bekennen jullie wel heel erg kleur SN.

niets is sterker dan............ 26 Aug 2011 om 10:05

Rang: Vedette
dit geeft het niveau van het nederlands voetbal aan. tss beste rechtsback waarom moet dit er worden bij vermeld SN. Op deze manier bekennen jullie wel...


Valt idd op,maar kan iemand van jullie een betere nederlandse rechtsback opnoemen momenteel??

Ewaldie 26 Aug 2011 om 10:08

Rang: Legende
dit geeft het niveau van het nederlands voetbal aan. tss beste rechtsback waarom moet dit er worden bij vermeld SN. Op deze manier bekennen jullie wel...

Misschien kunnen ze het goed maken straks met Pieters en zeggen dat het de beste LB is ofzo

Dit waren overigen niet de woorden van SN he, maar van de Boer.
Reactie gewijzigd op 26-08-2011 10:09:04 door Ewaldie

Sjoerdy 26 Aug 2011 om 10:10

Rang:
Net als Pieters de beste is "bij gebrek aan beter", geldt dat ook voor v/d Wiel.

tja, dat Messi bij barca speelt is ook door gebrek aan beter pik, dat is altijd zo!

ON
zou fantastisch zijn hem te kunnen binden t/m 2015/16! doe dan een afkoopsom die iets lager is dan de 20 van nu, zeg maar 15/17 ofsow! ook een goed signaal naar je mede-spelers!

kiprich9 26 Aug 2011 om 11:00

zo SN heeft geluisterd ze hebben een nieuw item geplaatst wat iets genuanceerder is.

kiprich9 26 Aug 2011 om 11:01

zo SN heeft geluisterd ze hebben een nieuw item geplaatst wat iets genuanceerder is.

kiprich9 26 Aug 2011 om 11:01

zo SN heeft geluisterd ze hebben een nieuw item geplaatst wat iets genuanceerder is.

niets is sterker dan............ 26 Aug 2011 om 11:03

Rang: Vedette
@jozef

Je plaatje blijft hangen man

ronaldpj 26 Aug 2011 om 11:13

Rang: Utopisch
tja, dat Messi bij barca speelt is ook door gebrek aan beter pik, dat is altijd zo!

ON
zou fantastisch zijn hem te kunnen binden t/m 2015/16! doe ...

Da's waar, maar we moeten eerlijk zijn en stellen dat de NL verdediging niet op hetzelfde niveau zit als de overige linies.

Amsterdam 26 Aug 2011 om 11:20

Rang: Goddelijk
sorry maar van deze titel walg ik.: 'beste rechtsback van Nederland'

tuurlijk is hij op moment of nog jaren de beste maar zet dan aub ajax en van d...

@ Ruppert

Maybe kan je de volgende keer deze smiley gebruiken.

Abraksas 26 Aug 2011 om 11:20

Rang: Goddelijk
dit geeft het niveau van het nederlands voetbal aan. tss beste rechtsback waarom moet dit er worden bij vermeld SN. Op deze manier bekennen jullie wel...

Is het je opgevallen dat De Boer hem de beste rechtsback van Nederland noemt en SN dat enkel zo overneemt en het dan ook tussen haakjes zet?
Jij valt te vaak op met zulk domme en onnodige reacties...

Abraksas 26 Aug 2011 om 11:29

Rang: Goddelijk
En met zulke uitspraken krijgen we straks weer de wave door alle stadions als Ajax geen kampioen word.En dan maar huilen iedereen is tegen onsAchja , ...

Vooral de Tukkers vallen erg op he. Komen net kijken in de top en voelen zich al de beste en grootste van Nederland. Alsof ze na 1 kampioenschap al Ajax en PSV voorbij zijn... En dan de Ajacieden arrogant noemen he. Zelfs Feyenoord is nog altijd een grotere club dan Twente.
Niet dat Twente niet goed bezig is maar 1 kampioenschap geeft je nog niet het recht jezelf een topclub te noemen.

niets is sterker dan............ 26 Aug 2011 om 11:33

Rang: Vedette
Vooral de Tukkers vallen erg op he. Komen net kijken in de top en voelen zich al de beste en grootste van Nederland. Alsof ze na 1 kampioenschap al Aj...


Jep,zie Az......

Abraksas 26 Aug 2011 om 11:33

Rang: Goddelijk
tja, dat Messi bij barca speelt is ook door gebrek aan beter pik, dat is altijd zo!ONzou fantastisch zijn hem te kunnen binden t/m 2015/16! doe ...Da'...

Hoeft ook niet he . De Jong en v.Bommel versterken de defensie optimaal en zolang we keepers als Steek hebben staat dat daar achterin wel prima. En zolang we een geweldige aanval hebben (en wanneer hebben we die nou eens niet he ) zal de druk op de verdediging sowieso niet al te groot worden.

Abraksas 26 Aug 2011 om 11:37

Rang: Goddelijk
Vooral de Tukkers vallen erg op he. Komen net kijken in de top en voelen zich al de beste en grootste van Nederland. Alsof ze na 1 kampioenschap al Aj...

Idd. Hoewel ik wel moet zeggen dat Twente het natuurlijk wel net iets beter doet dan AZ toen he. twente zie ik ook nog wel gewoon aan de top blijven, maar dat wil niet zeggen dat ze gewoon in een keer groter dan alle andere clubs zijn. Die status moet je verdienen he.

Hupweereentrein 26 Aug 2011 om 11:40

Rang: Utopisch
Is het je opgevallen dat De Boer hem de beste rechtsback van Nederland noemt en SN dat enkel zo overneemt en het dan ook tussen haakjes zet?
Jij va...


Idd, wel commentaar leveren, maar niet lezen. Dat is ook een kwaliteit. Een citaat kan imo nooit kleur bekennen zijn van SN. daarvoor is het ene citaat.

BHJ 26 Aug 2011 om 11:42

Rang: Goddelijk
Dat beste heb ik de afgelopen weken niet terug gezien, speelde als een drama tegen VVV.....

Hoor je ze op TV nog zeggen dat Vd Wiel wel aardig speelde......

Ok, hij pakt een keer of 10 de bal af.....alleen waren er 7 veroveringen doordat hij zelf de bal verspeelde daarvoor......dat vind ik dramatisch.

Abraksas 26 Aug 2011 om 11:43

Rang: Goddelijk
Is het je opgevallen dat De Boer hem de beste rechtsback van Nederland noemt en SN dat enkel zo overneemt en het dan ook tussen haakjes zet? Jij va......


BHJ 26 Aug 2011 om 11:43

Rang: Goddelijk
Laat het trollen beginnen!

Effe serieus: Zo goed issie niet, maar bij gebrek aan beter...


Zo goed issie wel, alleen speelt hij momenteel niet goed.

ronaldpj 26 Aug 2011 om 11:44

Rang: Utopisch
Hoeft ook niet he . De Jong en v.Bommel versterken de defensie optimaal en zolang we keepers als Steek hebben staat dat daar achterin wel prima. En zo...

Ik bedoelde het meer in de opmerking dat "de beste bij gebrek aan beter" voor een speler van wereldklasse (Messi) een andere lading heeft dan (met alle respect) voor v/d Wiel.

Wij hebben een prima verdediging, maar betere spelers zijn niet ondenkbaar. Een veel betere speler dan Robben of Sneijder zie ik niet zo snel opstaan in NL, een betere speler dan v/d Wiel of Pieters zou maar zo kunnen.

CR7RMFC 26 Aug 2011 om 11:44

Rang: Goddelijk
Door de niet ajacieden wordt hier wel heel negatief gedaan over greg zen kwaliteiten Sad

niets is sterker dan............ 26 Aug 2011 om 11:48

Rang: Vedette
bijna iedere trainer vind zijn spelers de beste....of ze het ook daadwerkelijk zijn is een tweede!!


Ronald Koeman: Gill is toch wel 1 van de beste rechtsbacks die er rond loopt....

enigmatisch1 26 Aug 2011 om 11:48

Rang: Goddelijk
Hoe een mening van de trainer van Ajax al tot discussies hier kan leiden... En dan helemaal die discussie over wie beter is, Van der Wiel of Pieters.

Lijkt me verder geen discussie eerlijk gezegd. Van der Wiel heeft gewoon net ietsje meer dan Pieters. Al blijf ik zeggen dat ik Van der Wiel verdedigend kwetsbaar vind en Pieters' aanvallende kwaliteiten ondermaats. Maar ook verdedigend houd ik bij Pieters soms mijn hart vast. Dus de stelling dat we het in oranje niet van onze defensie moeten hebben (Bayern9, lees je mee???), daar ben ik het wel mee eens.

Overigens moet ik wel heel eerlijk erkennen dat ik bepaald geen Pieters fan ben. Ik vind hem als je dat aan mij vraagt niet eens van het niveau dat PSV nastreeft. Laat staan in oranje. Maar, bij gebrek aan beter, dus.....

Hoe dan ook, het wordt verdorie wel tijd dat PSV die Pieters snel op de boot naar Newcastle zet. Ik ben bijna door mijn enorme voorraad kaarsjes heen!! Voor wie het gemist had, ik heb toen de eerste berichten over de interesse in Pieters bekend werden een kaarsje aangestoken om zijn vertrek dichterbij te brengen. Ik laat het branden totdat de deal rond is!

ronaldpj 26 Aug 2011 om 11:52

Rang: Utopisch
Idd, wel commentaar leveren, maar niet lezen. Dat is ook een kwaliteit. Een citaat kan imo nooit kleur bekennen zijn van SN. daarvoor is het ene citaat.

Dat ben ik niet met je eens. SN kiest er voor om een bepaalde kop te maken, daarmee geven ze kleuring. Het ene medium wat de exact zelfde feiten geeft als een ander medium kan daar zeer zeker een eigen kleur aan geven...

Nou maakt het mij niet zo heel veel uit en ik denk niet dat je op basis van deze kop iets moet roepen over de kleuring vanuit SN. Wel denk ik dat ze, met het bepalen van de kop, het "reactie-trek" gehalte mee laten spelen.

En je ziet het, het werkt .

niets is sterker dan............ 26 Aug 2011 om 11:53

Rang: Vedette
@enig

Maar wie zou dan de leegte van Pieters moeten invullen die wel van een psv-waardig niveau is?Ik ben ook geen fan van Pieters,maar ben toch bang dat een jeugdspeler (tamata?) van een nog minder niveau is....

enigmatisch1 26 Aug 2011 om 11:54

Rang: Goddelijk
En met zulke uitspraken krijgen we straks weer de wave door alle stadions als Ajax geen kampioen word.En dan maar huilen iedereen is tegen onsAchja , ...


Nou, nog een keertje dan:
In de discussie over 'arrogantie' doen Amsterdammers (of beter gezegd Ajaxsupporters) altijd net alsof niet de stad Amsterdam (en haar inwoners) bekend staan om hun grote mond, bluf en arrogantie, maar dat arrogantie kennelijk een kenmerk is van mensen uit de regio Enschede en Eindhoven.

Ik vrees dan toch echt dat wie dat zegt niet geheel bekend is met de volksaard van mensen in de regio Amsterdam, versus die van de regio's in het Oosten en het Zuiden. Of, er is sprake van een tragische vergissing, dat kan uiteraard ook.

Want tenzij de mensen in de laatste vijf tot tien jaar als het ware een drastische mentaliteitsverandering hebben meegemaakt staan Tukkers en Brabanders toch vooral juist bekend om hun terughoudende inborst en hun meer bescheiden kijk op de wereld en de mensen. En staat een Amsterdammer juist bekend om een grote mond en een dosis bluf.

Maar goed, ik kan er naast zitten en wie weet is mij ontgaan dat de volksaarden in de rest van nederland totaal veranderd is en dat ik de enige ben die dat gemist heeft. Alles is mogelijk.

niets is sterker dan............ 26 Aug 2011 om 11:54

Rang: Vedette
Hoe een mening van de trainer van Ajax al tot discussies hier kan leiden... En dan helemaal die discussie over wie beter is, Van der Wiel of Pieters. ...


Wie heb je trouwens als avatar??ook al prince polley??

enigmatisch1 26 Aug 2011 om 11:55

Rang: Goddelijk
Idd, wel commentaar leveren, maar niet lezen. Dat is ook een kwaliteit. Een citaat kan imo nooit kleur bekennen zijn van SN. daarvoor is het ene citaa...


In dit geval is er totaal niets mis met de kop. Men gebruikt gewoon de quote van de trainer van Ajax en laat hem dat dus zeggen. Normaal journalistiek gebruik hoor. Niets mis mee.

enigmatisch1 26 Aug 2011 om 11:56

Rang: Goddelijk
Hoe een mening van de trainer van Ajax al tot discussies hier kan leiden... En dan helemaal die discussie over wie beter is, Van der Wiel of Pieters. ...


Prince Polley??? woehahahahaha. Mooie oude Twente spits!

Nee, dit is mijn gedroomde PSV spits. Wilfried Bony!

enigmatisch1 26 Aug 2011 om 11:58

Rang: Goddelijk
@enigMaar wie zou dan de leegte van Pieters moeten invullen die wel van een psv-waardig niveau is?Ik ben ook geen fan van Pieters,maar ben toch bang d...


Tamata is nog minder, inderdaad. Maar, die kan die plek warmhouden en ik ben eerlijk gezegd niet zo geinteresseerd in wie die positie dan moet invullen. Ik geloof echt (maar, zoals ik al vaak heb gezegd, ik ben geen Pieters fan) dat het nauwelijks uitmaakt wie daar staat na Pieters. Voor mijn part halen ze Yousef el Akchaoui op.

ronaldpj 26 Aug 2011 om 12:00

Rang: Utopisch
In dit geval is er totaal niets mis met de kop. Men gebruikt gewoon de quote van de trainer van Ajax en laat hem dat dus zeggen. Normaal journalistiek...

Maar stellen dat dat dus niet voor kleuring kan zorgen, ben ik het niet mee eens.

Zo het "uit verband trekken" van een kleine opmerking van bijvoorbeeld een regeringsleider door een krant die de tegenstander ondersteunt, eerder regel dan uitzondering. En daarmee leg je als medium focus. En door focus te leggen geef je kleuring.

Nogmaals, ik heb met deze kop helemaal geen moeite, maar stellen dat het een citaat is en dat de journalist dus enkel objectief de feiten weer geeft, bestrijd ik.

010Ruppert87 26 Aug 2011 om 12:01

@ Ruppert

Maybe kan je de volgende keer deze smiley gebruiken.


hehe ja maar die staat niet bij de standaard smileys

ronaldpj 26 Aug 2011 om 12:02

Rang: Utopisch
hehe ja maar die staat niet bij de standaard smileys

Dubbele punt R



dus

enigmatisch1 26 Aug 2011 om 12:06

Rang: Goddelijk
In dit geval is er totaal niets mis met de kop. Men gebruikt gewoon de quote van de trainer van Ajax en laat hem dat dus zeggen. Normaal journalistiek...


Kan het niet met je stelling oneens zijn.

Al is het maar dat in deze het oordeel over wie nou "de beste rechtsback" is, per definitie subjectief is. In zoverre gaat het dus nooit over objectief vast te stellen feiten nee.

DeSteek 26 Aug 2011 om 12:12

Rang: Vedette
Ik bedoelde het meer in de opmerking dat "de beste bij gebrek aan beter" voor een speler van wereldklasse (Messi) een andere lading heeft d...

@ronald
Zo zie ik het ook. Bij gebrek aan beter is v/d Wiel de beste rechtsback die we hebben.
Toch is het ook zo dat Greg nog stappen kan maken. T.o.v. Pieters heeft hij als grote voordeel dat hij sneller is en aanvallend beter. Maar dat lijkt mij hier niet de discussie. Voor Pieters geldt hetzelfde als v/d Wiel: bij gebrek aan beter is hij de beste op die positie.

010Ruppert87 26 Aug 2011 om 12:13

Dubbele punt R



dus



Dreeke-SCF 26 Aug 2011 om 12:17

Rang: Goddelijk
Stekelenburg heeft ook een domme keuze gemaakt AS Roma is uitgeschakeld in de Europa League tegen een topclub hoor Slovan BratislavaSorry, maar als hi...


@HWET: ben jij dezelfde die het beter vond voor Fer naar twente te gaan ivm europees spelen maar nu zegt dat het niet erg is voor stekelenburg dat roma EL misloopt?? is dat niet een beetje errug tegenstrijdig???

Dreeke-SCF 26 Aug 2011 om 12:20

Rang: Goddelijk
En met zulke uitspraken krijgen we straks weer de wave door alle stadions als Ajax geen kampioen word.En dan maar huilen iedereen is tegen onsAchja , ...


@enigmatisch: das hun aardje, daarom ben ik het ook helemaal met je eens...had het zelf niet mooier kunnen verwoorden!!!

ronaldpj 26 Aug 2011 om 12:21

Rang: Utopisch
@ronald
Zo zie ik het ook. Bij gebrek aan beter is v/d Wiel de beste rechtsback die we hebben.
Toch is het ook zo dat Greg nog stappen kan maken. T...

Eens, maar ik ben van mening dat in het NL elftal de verdedigende kwaliteiten van een back eerst horen te komen en dat hij daarnaast leuk kan aanvallen is meegenomen.
Dat heeft overigens vooral met de tegenstand te maken. NL zal tegenstanders tegen komen die in staat zijn om de verdediging onder druk te zetten. Bij Ajax is dat veel minder vaak het geval. In de NL competitie gebeurt dat niet zo vaak en dús zijn de aanvallende kwaliteiten van v/d Wiel (en Boilesen) erg gewaardeerd.

Hand-in-Hand 26 Aug 2011 om 17:28

Laat het trollen beginnen!Effe serieus: Zo goed issie niet, maar bij gebrek aan beter...


Volgens mij staat elke speler door gebrek aan beter in het veld.. Want als we bijvoorbeeld een betere keeper dan Stekelenburg hadden, stond Stekelenburg ook niet onder de lat.. (daarmee suggereer ik overigens niet dat hij slecht is, vind het een geweldige keeper)

Mijn conclusie: Van der Wiel is wel degelijk de beste rechtsback van Nederland.

Zier_VakZ 26 Aug 2011 om 20:12

Net als Pieters de beste is "bij gebrek aan beter", geldt dat ook voor v/d Wiel.tja, dat Messi bij barca speelt is ook door gebrek aan beter...


Ik denk niet dat Barca het erg jammer vind dat er niks beters is dan Messi

Zier_VakZ 26 Aug 2011 om 20:19

Net als Pieters de beste is "bij gebrek aan beter", geldt dat ook voor v/d Wiel.tja, dat Messi bij barca speelt is ook door gebrek aan beter...


Daarom snap ik niet dat ze van Beukering niet halen

Barcanoord 27 Aug 2011 om 11:25

Rang: Amateur
Ja noem is betere dan?


Dani Fernandez.

AJACIEDFOREVER 27 Aug 2011 om 11:31

Rang: Goddelijk
Dani Fernandez.


resultaten uit het verleden........
Laatste reacties meepraten?