Nijland wil geen financieel onverantwoorde risico's lopen door transfer Matavz te blokkeren

Nijland wil geen financieel onverantwoorde risico's lopen door transfer Matavz te blokkeren

Door Gideon de Koning | 23 Augustus 2011 om 15:39 | Bron: Nieuwsbrief FC Groningen | Wed 50 euro gratis

Hans Nijland, de algemeen directeur van FC Groningen, heeft aangeven dat spits Tim Matavz niet koste wat kost bij zijn club blijft. Mocht een belangstellende club met de gewenste transfersom over de brug komen, wil hij meewerken. Momenteel is PSV de belangrijkste gegadigde om de Sloveen over te nemen.

"Wij hebben afgelopen zaterdag met technisch directeur Marcel Brands van PSV gesproken over een overgang van Matavz naar Eindhoven. PSV heeft hierbij keurig gehandeld en een net bod neergelegd. We hebben dit echter vrij snel terzijde geschoven, want het was niet een bieding die wij vonden passen bij de status van Matavz", aldus Nijland.

"Wij begrijpen heel goed dat hij geïnteresseerd zou kunnen zijn in een overgang naar PSV. Wij zijn ook bereid daarin mee te denken op het moment dat er een dusdanig financieel bod bij ons binnenkomt, dat wij om bedrijfseconomische redenen niet kunnen weigeren. Dat zou onverantwoord zijn. We dienen te allen tijde het belang van FC Groningen en de toekomst van de club voorop te stellen", vindt het directielid.

"Rondom ‘grote transfers’ heb je als club bijzonder lastige afwegingen te maken, want vele aspecten spelen daarbij een rol. Voor ons geldt op de eerste plaats het sportieve belang. Wij hebben als doelstelling neergelegd dit seizoen Europees voetbal te halen. Het mag duidelijk zijn dat een spits van het kaliber Matavz, die twee jaar achtereen onze clubtopscorer is geworden, een toegevoegde waarde heeft voor het elftal en ons in het bereiken van sportief succes enorm kan helpen", weet Nijland.

 



94 reacties op "Nijland wil geen financieel onverantwoorde risico's lopen door transfer Matavz te blokkeren"


Morfe0 23 Aug 2011 om 15:40

Rang: Goddelijk
en dan dit
ElfrinkRik Aan de andere kant moet #PSV ook nog altijd een tekort dichten, #PSV mag vijf miljoen CL-inkomsten niet begroten van de gemeente.

en dan willen ze 7 miljoen voor Matavz betalen

hans worst 23 Aug 2011 om 15:42

8miljoen......geen cent minder , hoorde ik al van een noordelijke journalist.... ach ja, je hoort van alles....

Sambuca 23 Aug 2011 om 16:04

Vind die Nijland wel een goede

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 16:05

Ik zou dit van PSV een belachelijke aankoop vinden..
Labyad kan prima vanaf rechts spelen, daarbij is het een groot talent die speeltijd verdient. Lens heeft bij AZ bewezen prima in de spits te kunnen voetballen.. Dus als Matavz zou komen, dan blokkeert dat weer de ontwikkeling van Labyad. PSV kan beter een spits voor de bank aantrekken. Een speler als Junker zou toch een prima spits voor PSV zijn.. Zal ook nog stukken minder kosten.

enigmatisch1 23 Aug 2011 om 16:25

Rang: Goddelijk
Ik zou dit van PSV een belachelijke aankoop vinden..Labyad kan prima vanaf rechts spelen, daarbij is het een groot talent die speeltijd verdient. Lens...


Junker is toch een beetje een type Berg, vind ik.

enigmatisch1 23 Aug 2011 om 16:27

Rang: Goddelijk
Ik zou dit van PSV een belachelijke aankoop vinden..Labyad kan prima vanaf rechts spelen, daarbij is het een groot talent die speeltijd verdient. Lens...


Bovendien, jij pleit ervoor dat het halen van een spits de ontwikkeling van Labyad in de weg zou staan. Wat op zich een goed punt kan zijn. Maar dan pleit je ook voor het halenv an Junker. Staat dat de ontwikkeling van Labyad niet in de weg dan???

de vrije vlaar 23 Aug 2011 om 16:42

gelukkig is psv geen koopclub meer

Morfe0 23 Aug 2011 om 16:44

Rang: Goddelijk
achja , spelers als Mokthar Locadia krijgen al helemaal geen kansen , terwijl Labyad weinig kansen krijgt , heel jammer, maargoed

Morfe0 23 Aug 2011 om 16:45

Rang: Goddelijk
daarbij zie geen Twente topic vandaag , zal het hier dus maar even postte , het is maar 1 ding , maar vind het appart dat Twente zo ver gaat voor Fer

terwijl ze een Aanvallende middenvelder nodig hebben , ik zou zeggen haal Maher op van AZ, geweldig talent!

Vitamine 23 Aug 2011 om 16:51

daarbij zie geen Twente topic vandaag , zal het hier dus maar even postte , het is maar 1 ding , maar vind het appart dat Twente zo ver gaat voor Fer
...


Of je edit je post eens, verder hoef jij jou menig niet overal te verkondigen.

jordylont 23 Aug 2011 om 16:57

daarbij zie geen Twente topic vandaag , zal het hier dus maar even postte , het is maar 1 ding , maar vind het appart dat Twente zo ver gaat voor Fer....


Nee het hoeft niet, maar op sites als deze mag het wel

Jwchris 23 Aug 2011 om 16:58

Rang: Semi-prof
Of je edit je post eens, verder hoef jij jou menig niet overal te verkondigen.


volgens mij is dat juist de bedoeling van posten...

Off: Fer is juist een middenvelder die in een verdedigende rol aanvallend ook veel kan brengen, dat missen ze nu bij Twente.

On:
Snap er geen zak meer van, de kans dat Matavz het niet red door welke reden dan ook is er, en niet zo heel klein ook, dan is 7-8 miljoen toch veels te veel voor PSV dat al +/- 22 miljoen heeft neergelegd.. Wijnaldum Strootman en Mertens = 18 miljoen Tyton = 3 miljoen Dereijck = 7,5 ton..

Reactie gewijzigd op 23-08-2011 16:59:16 door Jwchris

psv1993 23 Aug 2011 om 16:59

achja , spelers als Mokthar Locadia krijgen al helemaal geen kansen , terwijl Labyad weinig kansen krijgt , heel jammer, maargoed


mohktar gaat verhuurd worden als het goed is. locadia is te jong om als eerste spits te spelen. veel talent, maar nog niet klaar voor het eerste. zelfde geldt voor depay en ritzmaier. ze komen allemaal in de buurt, maar een basisplaats is nog niet in handbereik.

Vitamine 23 Aug 2011 om 17:00

volgens mij is dat juist de bedoeling van posten...

Off: Fer is juist een middenvelder die in een verdedigende rol aanvallend ook veel kan brengen,...


Op fora mag inderdaad je inderdaad je mening verkondigen, maar omdat nou in meerdere topics te doen is wat overdreven vind je niet?

niets is sterker dan............ 23 Aug 2011 om 17:00

Rang: Vedette
Of je edit je post eens, verder hoef jij jou menig niet overal te verkondigen.


Boeiend,waar maak je je druk om?
Hij veronschuldigd zich netjes vantevoren,niets mis mee

enigmatisch1 23 Aug 2011 om 17:00

Rang: Goddelijk
achja , spelers als Mokthar Locadia krijgen al helemaal geen kansen , terwijl Labyad weinig kansen krijgt , heel jammer, maargoed


Labyad krijgt voldoende kansen, net als andere jeugdspelers. Makiavala krijgt nu zijn kansen om bij Faber te laten zien wat hij kan. Misschien wordt dat wel de PSv spits van de toekomst, toch? Mohktar gaat wellicht naar Cambuur op huurbasis. Net zoals ook Castillon, en eerder Blind en nu weer Sneijder ook verhuurd worden.

Vitamine 23 Aug 2011 om 17:02

Boeiend,waar maak je je druk om?
Hij veronschuldigd zich netjes vantevoren,niets mis mee


Ik maak mij er verre van druk om, ik merk het op en meld het. Niks mis mee toch?

Jwchris 23 Aug 2011 om 17:02

Rang: Semi-prof
Op fora mag inderdaad je inderdaad je mening verkondigen, maar omdat nou in meerdere topics te doen is wat overdreven vind je niet?


Bedoel je toevallig de mening over Fer of zijn mening in het algemeen, als het nummero 1 is begrijp ik je.

niets is sterker dan............ 23 Aug 2011 om 17:02

Rang: Vedette
Op fora mag inderdaad je inderdaad je mening verkondigen, maar omdat nou in meerdere topics te doen is wat overdreven vind je niet?


Doen we dat niet allemaal,onze mening posten in verschillende topics?

Wayne Looney 23 Aug 2011 om 17:11

en dan ditElfrinkRik Aan de andere kant moet #PSV ook nog altijd een tekort dichten, #PSV mag vijf miljoen CL-inkomsten niet begroten van de gemeente....

Vind het altijd wel frappant dat je, als het over Ajax gaat, altijd met kilometerslange berekeningen te voorschijn komt om iedereen ervan te overtuigen dat Ajax zoveel geld heeft, maar hier laat je dat achterwege...
Zal ik het dan maar doen?

Verkoop grond: 40 miljoen
Lening Philips: 20 miljoen
Verkoop spelers : 20 miljoen?

Aflossing schuld: 22 miljoen
Aankoop spelers: 22 miljoen

Over: genoeg voor Matavz

Morfe0 23 Aug 2011 om 17:21

Rang: Goddelijk
Thijs slegers meldde net dat PSV 27 miljoen Bruto aan Transfersommen heeft binnen gekregne , daar moet ook nog Zaakwaarnemers kosten + Belasting + Jeugdopleidingskosten vanaf

dus zeg 24 miljoen euro dat je dat Netto binnen hebt gekregen

Wijnaldum Strootman Mertens was 18 miljoen , Tyton 2,5 =20,5 miljoen en Dereijk voor 7 ton dus zeg 21 miljoen euro

houd je nog 3 miljoen over Meneer Thijs , hoe wil je dan 7 miljoen uitgeven aan Matavz

klopt echt geen reet van.

Morfe0 23 Aug 2011 om 17:22

Rang: Goddelijk
en dan ditElfrinkRik Aan de andere kant moet #PSV ook nog altijd een tekort dichten, #PSV mag vijf miljoen CL-inkomsten niet begroten van de gemeente....



PSV zou de verkopen van de Grond en Injecties van Philips en dergelijke in de Hypotheek aflossing doen , dus nee dat kan niet in de spelersmateriaal gestoken worden .

nilisnumber10 23 Aug 2011 om 17:38

Rang: Talent
@ Morfeo

Leuk dat je in je vrije tijd de boekhouder van PSV wil gaan uithangen.
Ik denk echter dat je je op andere dingen moet gaan focussen. Want zoals zo vaak sla je de plank ook in deze weer volkomen mis.

Zal ik het het gewoon heel simpel voor je houden en niet met allerlei belachelijke (nietszeggende) berekeningen komen?

- PSV heeft van huidige sponsoren, maar ook van nieuwe bedrijven extra geld gekregen. Duidelijk verhaal denk ik zo;
- PSV heeft bepaalde leningen geherfinancierd. Duidelijk lijkt mij;
- PSV heeft gesneden in bepaalde kostenposten (oa personeel) duidelijk lijkt mij;
- PSV heeft een deal met de gemeente afgesloten.

Al met al legitieme en weloverwogen beslissingen door gemeente, sponsoren, (externe)financierders en natuurlijk PSV zelf. De gemeente heeft zelfs nog een second opionion aangevraagd aangaande de overeengekomen deal. Conclusie de deal is/was voor beide partijen interessant.

Nu komt het: PSV mag en kan zich geen rare beslissingen veroorloven simpel gezegd omdat er vanuit verschillende hoeken (overigens terecht) naar PSV gekeken wordt.

Dat PSV nu toch in staat is om transfers te regelen, gebeurt dus omdat het kan en mag en nagekeken/gecontroleerd is door financiële experts.

Dus Morfeo: ga je moeder pesten!

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 17:40

Bovendien, jij pleit ervoor dat het halen van een spits de ontwikkeling van Labyad in de weg zou staan. Wat op zich een goed punt kan zijn. Maar dan p...


Een spits als Matavz waar je 7 miljoen voor uitgeeft zet je niet op de bank.. Een speler als Junker kun je op de bank zetten en inbrengen als de andere spits niet inzetbaar is.. Daardoor zal er dus voor Labyad ruimte op rechts blijven.

Morfe0 23 Aug 2011 om 17:44

Rang: Goddelijk
@ MorfeoLeuk dat je in je vrije tijd de boekhouder van PSV wil gaan uithangen.Ik denk echter dat je je op andere dingen moet gaan focussen. Want zoals...


Punt 1 : ja inderdaad wel meer Sponsorgeld , maar hij zei dat dat in de Begroting zou gaan
Punt 2 : dat was voor de Hypotheek af te betalen , nogmaals niet voor de Transfers
Punt 3 : helemaal niet relevant over de salarissen , met salarissen die je niet hoeft te betalen kan je natuurlijk geen Transfersom op tafel leggen....
Punt 4 : zelfde als Punt 2


dus ken je feiten , en ga niet zo zielige reactie op de man spelen tegen mij , want dat is helemaal te triest voor woorden

J-SCF 23 Aug 2011 om 17:45

Rang: Vedette
Thijs slegers meldde net dat PSV 27 miljoen Bruto aan Transfersommen heeft binnen gekregne , daar moet ook nog Zaakwaarnemers kosten + Belasting + Jeu...


Morfeo leuke berekeningen, je goochelt wat met cijfers waarvan jij niet weet of het precies die cijfers zijn. Hoe kun je dan met je huis tuin en keuken rekenmachine in je hand tot deze conclusies komen? Gister werd er in vi gemeld dat hij wel degelijk zou kunnen worden gehaald dus je berekeningen zijn helemaal niet van toepassing.

niets is sterker dan............ 23 Aug 2011 om 17:47

Rang: Vedette
@ Morfeo

Leuk dat je in je vrije tijd de boekhouder van PSV wil gaan uithangen.
Ik denk echter dat je je op andere dingen moet gaan focussen. Want...


@Nilis

Grotendeels klopt je ''begroting''.Alleen is het volgens mij wel zo,dat ze van bedrijven(philips/asml/vdl)een lening hebben gekregen.Dus geen geld hebben gekregen.Dit geld(zij het renteloos)zal terugbetaald moeten worden.
Deal met de gemeente valt niets op af te dingen trouwens.Mijn mening is altijd geweest dat het zo is dat ze nu huur betalen.Echter,er komt een moment dat je 45 miljoen ''huur'' hebt betaald.en gewoon door kunt blijven betalen.En ik ben me er zeker van bewust,dat dit pas over ongeveer 18 jaar is,maar dat moment komt ooit.

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 17:49

@ MorfeoLeuk dat je in je vrije tijd de boekhouder van PSV wil gaan uithangen.Ik denk echter dat je je op andere dingen moet gaan focussen. Want zoals...


Morfe0, ik zie je altijd met cijfertje goochelen op dit soort topics.. Maar wij weten allemaal niet precies hoe de cijfers bij PSV echt zijn. Dus laten we alsjeblieft ophouden met het speculeren over de financiën. Je mag best je mening geven, daar gaat het niet om.. Maar die berekeningen slaan kant noch wal! Puur omdat je niet weet hoeveel er precies wordt bij en afgeschreven en van welk potje..

Amsterdam 23 Aug 2011 om 17:51

Rang: Goddelijk
@ Nisd

Er staan 2 extreem belangrijke berichten in je mail te wachten.

niets is sterker dan............ 23 Aug 2011 om 17:52

Rang: Vedette
@nilis

En dan kan het nog zijn,dat het gemeentegeld geherfinancieerd word,en dus winst oplevert op de korte termijn.Maar ik ben van mening dat er een moment komt dat ze meer huur betalen,als de grond waard is uiteindelijk.Hoelang het ook kan duren.....

Morfe0 23 Aug 2011 om 17:52

Rang: Goddelijk
Thijs slegers meldde net dat PSV 27 miljoen Bruto aan Transfersommen heeft binnen gekregne , daar moet ook nog Zaakwaarnemers kosten + Belasting + Jeu...


omdat de VI (Ja Thijs Slegers Clubwatchers PSV ) , die meldde dat van die 27 miljoen euro , ze hebben tot nu toe 21 miljoen euro ingekocht

ze mochtten alleen de Transfersommen her investeren , en van die 27 miljoen is niet netto nogmaals gaat Zaakwaarnemerskosten + Jeugdopleidingkostten en Belasting van af

dus 24 miljoen wat ik al inschaalde is dan nog vet veel ,want er gaat meestal nog veel meer af .

dus nogmaals , 21 miljoen hebben ze nu al ingekocht , en ze willen nog 7 miljoen voor Matavz neerleggen

het zijn mijn woorden niet hea die 27 miljoen bruto , maar die van Thijs Slegers!

Amsterdam 23 Aug 2011 om 17:52

Rang: Goddelijk
@ Morfeo

Leuk dat je in je vrije tijd de boekhouder van PSV wil gaan uithangen.
Ik denk echter dat je je op andere dingen moet gaan focussen. Want...

Ik lees je bericht, en ik denk, oke, discussiewaardig.

En dan die laatste zin, dan denk ik:

niets is sterker dan............ 23 Aug 2011 om 17:56

Rang: Vedette
@amsterdam,

Ik ga die extreem belangrijke mail vanavond even beantwoorden

Daarnaast heb je gelijk wat betreft de laatste zin van Nilis,hij plaatst een net stukje,en dan vervolgens zo'n kinderachtige zin erachter.Beetje onnodig

J-SCF 23 Aug 2011 om 17:56

Rang: Vedette
Thijs slegers meldde net dat PSV 27 miljoen Bruto aan Transfersommen heeft binnen gekregne , daar moet ook nog Zaakwaarnemers kosten + Belasting + Jeu...


Nogmaals morfeo jij weet de exacte cijfers niet, jij kunt dus nooit concluderen dat het niet kan want er is al een bod neergelegd bij Groningen van meer dan het verschil wat jij hier schets. Daarbij denk ik dat de financiele man bij PSV er iets meer kaas van heeft gegeten dan jij.

Morfe0 23 Aug 2011 om 17:58

Rang: Goddelijk
Thijs slegers meldde net dat PSV 27 miljoen Bruto aan Transfersommen heeft binnen gekregne , daar moet ook nog Zaakwaarnemers kosten + Belasting + Jeu...


dan zit Thijs volgens jou er ook langs

Amsterdam 23 Aug 2011 om 18:02

Rang: Goddelijk
Toch knap van jullie dat jullie weten dat Morfe0 de goede cijfers niet heeft. Niemand kent hem hier tenslotte...

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 18:02

dan zit Thijs volgens jou er ook langs


Ook Thijs zal de waarheid wel niet in pacht hebben..

Amsterdam 23 Aug 2011 om 18:03

Rang: Goddelijk
@amsterdam,

Ik ga die extreem belangrijke mail vanavond even beantwoorden

Daarnaast heb je gelijk wat betreft de laatste zin van Nilis,hij plaat...

Ok.

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 18:05

Toch knap van jullie dat jullie weten dat Morfe0 de goede cijfers niet heeft. Niemand kent hem hier tenslotte...


Ik zeg niet dat hij de goede cijfers niet heeft.. Zou best kunnen. Ik vind het alleen erg onbetrouwbaar om daar met een paar aannames en een rekenmachientje uit de keukenla mee te gaan rekenen! Bij PSV zullen ze wel veel beter weten hoe het allemaal zit.. Dus ik vind inderdaad de berekeningen van Morfe0 niet zo betrouwbaar.

J-SCF 23 Aug 2011 om 18:19

Rang: Vedette
Thijs slegers meldde net dat PSV 27 miljoen Bruto aan Transfersommen heeft binnen gekregne , daar moet ook nog Zaakwaarnemers kosten + Belasting + Jeu...


Dat zeg ik niet, weet jij wat er afgesproken is met Utrecht? Feyenoord m.b.t de transfers? Stel je voor dat de transfers van mertens en strootman (10 mil samen) over 4 jaar uitbetaald worden 2,5 miljoen per jaar. Dit jaar neemt psv dus 2,5 miljoen op op de jaarrekening en de komende 3 jaar ook hou je 7,5 miljoen over dit jaar, daar gaat je gehele berekening al in lucht op. jij hebt geen inside informatie en kan dus nooit tot deze conclusie komen.
Reactie gewijzigd op 23-08-2011 18:21:44 door J-SCF

Morfe0 23 Aug 2011 om 18:21

Rang: Goddelijk
Thijs slegers meldde net dat PSV 27 miljoen Bruto aan Transfersommen heeft binnen gekregne , daar moet ook nog Zaakwaarnemers kosten + Belasting + Jeu...


dat zou inderdaad kunnen , maar dan nog moet je de Transfersom wel betalen , wel of niet in termijnen .

J-SCF 23 Aug 2011 om 18:24

Rang: Vedette
Thijs slegers meldde net dat PSV 27 miljoen Bruto aan Transfersommen heeft binnen gekregne , daar moet ook nog Zaakwaarnemers kosten + Belasting + Jeu...


tuurlijk moeten ze het betalen, maar nu of in termijnen is al een wereld van verschil voor dit jaar. Het was maar een voorbeeld btw. Nogmaals jij hebt de informatie niet om tot je conclusies te komen die je in eerdere posts doet.

demarkk 23 Aug 2011 om 18:33

Pfff Morfe0, was boekhouden maar zo makkelijk als jij het nu brengt. Dan stopte ik onmiddelijk met mijn studie.. Gelukkig is het niet zo en liggen er nog genoeg uitdagingen in het verschiet, maar hoe jij je alsjeblieft bezig met andere dingen want dit is tenenkrommend slecht.

brabander 23 Aug 2011 om 18:43

Onbegrijpelijk hoe sommige mensen hier ook maar iets van de financiën binnen een voetbalclub denken af te weten. Dat beetje nieuws dat naar buiten komt, kun je onmogelijk reconstrueren tot een zinnige post. Dan Brown kan dat ook, halve leugens, waarheden en geruchten combineren tot een statement.

Afijn, on-topic. Matavz is een uitstekende spits voor PSV. Garanties krijg je als club nooit. Lens laat zich niet zien als een ware 4-3-3 spits, in mijn ogen leent Matavz zich daar als scherpschutter al veel beter voor. PSV heeft het afgelopen jaar haar financiën herzien en heeft waarschijnlijk op basis daarvan een nieuwe strategie voor het transferbeleid van de club uitgezet. Matavz valt binnen die filosofie, zoals ook Wijnaldum, Mertens en Strootman. Labyad krijgt voldoende speeltijd in dit elftal, daar ben ik niet bang voor.

nilisnumber10 23 Aug 2011 om 19:20

Rang: Talent
@ Morfeo

Ik zie dat er goed gereageerd is op mijn reactie.
Waar het mij om gaat dat je het rekenen aan de specialisten moet overlaten en niet zelf crea bea tekeer moet gaan met je rekenmachine.
We weten allemaal niet hoe de financiële huishouding van PSV er nu exact uitziet. Wat ik wel met zekerheid durf te vast te stellen is, dat een PSV goed in de gaten gehouden wordt door zowel interne als externe specialisten. Met daarbij nog eens bijvoorbeeld belangrijke partijen als bijvoorbeeld de gemeente.

Dat deze transfers dus kunnen plaatsvinden is volstrekt legitiem en conform gemaakte afspraken.

Wees blij dat PSV weer dichter bij die derde ster komt. We krijgen die eerder dan jullie je vierde ster

Oh ja en dat van je moeder pesten... Ja wellicht niet de meest verstandige woordkeuze. Het valt mij echter op dat je vaak met zaken bemoeit waar je de ballen verstand van hebt.

Maargoed, dat zal je vast wel vaker te horen hebben gekregen. Waarschijnlijk ook van je moeder!

tijdje 23 Aug 2011 om 19:31

Nog nooit zoveel boekhouders onder Ajax supporters gezien

CR7RMFC 23 Aug 2011 om 19:33

Rang: Goddelijk
Ligt t aan mij of komen er steeds meer psv fans bij laatste tijd Maar we zijn deze discussie nu al 2 dagen t voeren ik persoonlijk vind t ook niet normaal dat een nl club 30 mil uit geeft bijna (incl matavz) maja het zal wel verantwoord zijn op 1 of andere manier.

twentegoal 23 Aug 2011 om 19:35

Rang: Goddelijk
en dan ditElfrinkRik Aan de andere kant moet #PSV ook nog altijd een tekort dichten, #PSV mag vijf miljoen CL-inkomsten niet begroten van de gemeente....

Hoe is dat in godsnaam mogelijk met al die uitgaven? Daar begrijp ik niets van

twentegoal 23 Aug 2011 om 19:36

Rang: Goddelijk
daarbij zie geen Twente topic vandaag , zal het hier dus maar even postte , het is maar 1 ding , maar vind het appart dat Twente zo ver gaat voor Fer
...

Begrijp een beetje wat je bedoelt, een nummer 10 is welkom, vraag is wat met chadli gebeurt

Morfe0 23 Aug 2011 om 19:38

Rang: Goddelijk
Ligt t aan mij of komen er steeds meer psv fans bij laatste tijd Maar we zijn deze discussie nu al 2 dagen t voeren ik persoonlijk vind t ook niet no...


zoveel transfersommen betalen is alleen verantwoord als je met zekerheid kan zeggen dat je CL kan behalen.
en die zekerheid heb je nooit .
maar we zullen het zien , want het is natuurlijk wel zo dat de salarishuis naar beneden is gepeilt
maar dan nog , komen de afschrijvingen van de aankopen om de hoek, ben al bang voor Ajax volgend jaar terwijl Ajax slechts 11 miljoen heeft ingekocht , maar dat kan dus al een flinke verlies wordne, maar de toekomst zal het uitwijzen ..

tijdje 23 Aug 2011 om 20:02

Ligt t aan mij of komen er steeds meer psv fans bij laatste tijd Maar we zijn deze discussie nu al 2 dagen t voeren ik persoonlijk vind t ook niet no...

Het vervelende is dat elk topic over PSV door veel Ajaxieden wordt gebruikt om de financieen nog even door te nemen. Aangezien dat tot in den treuren is besproken ga ik er niet verder op in.

On topic: Matavz kost veel geld, maar ik die is qua aanschaf en salaris na jaar 1 goedkoper dan El Hamdoui.
Reactie gewijzigd op 23-08-2011 20:03:53 door tijdje

CR7RMFC 23 Aug 2011 om 20:42

Rang: Goddelijk
Het vervelende is dat elk topic over PSV door veel Ajaxieden wordt gebruikt om de financieen nog even door te nemen. Aangezien dat tot in den treuren ...

Ik wil jou als psv supporter vragen of jij het verantwoord vind om '30' mil uit te geven. Ik wil hier niks mee uitlokken ofzo .. ben gewoon benieuwd wat jij er van vind .. en niet of het wel of niet kan

Morfe0 23 Aug 2011 om 20:44

Rang: Goddelijk
Het vervelende is dat elk topic over PSV door veel Ajaxieden wordt gebruikt om de financieen nog even door te nemen. Aangezien dat tot in den treuren ...


je zag het bij Ajax toen V Basten 30 miljoen uitgaf, en toen meerendeel flopte van de spelers , en toen Ajax weg zakte , dan heb je gewoon problemen en heb je de kans dat je de komende jaren er nog mee vast zit om de spelers weg te lozen

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 20:45

Ik wil jou als psv supporter vragen of jij het verantwoord vind om \'30\' mil uit te geven. Ik wil hier niks mee uitlokken ofzo .. ben gewoon benieuwd...


Real Madrid fan toch? Als jij het koopgedrag van Madrid de laatste jaren goedkeurt vind ik dat jij de laatste bent die nu over PSV mag oordelen!
Reactie gewijzigd op 23-08-2011 20:47:36 door Japsertjuhaz

Amsterdam 23 Aug 2011 om 20:47

Rang: Goddelijk
Real Madrid fan toch? Dan ben jij de laatste die daar over mag oordelen vind ik, zeker als je het koopgedrag van Madrid wel goedkeurt.

Hij is een Ajaxfan.

Morfe0 23 Aug 2011 om 20:47

Rang: Goddelijk
Ik wil jou als psv supporter vragen of jij het verantwoord vind om '30' mil uit te geven. Ik wil hier niks mee uitlokken ofzo .. ben gewoon benieuwd w...


niet lullig bedoelt ik mag Real City Chelsea en al die zieke Koopclubs ook niet.

maar Real krijgt gewoon al iets van 100 of 200 miljoen sponsorgeld per jaar , dus die kunnen het makkelijk ophoesten

ziekste is die Miljoenen van CR hebben ze alweer terug verdiend in 1 jaar tijd met shirt verkoop
gaat nergens over

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 20:49

niet lullig bedoelt ik mag Real City Chelsea en al die zieke Koopclubs ook niet.maar Real krijgt gewoon al iets van 100 of 200 miljoen sponsorgeld per...


En toch zoveel Euro's aan schuld..

CR7RMFC 23 Aug 2011 om 20:50

Rang: Goddelijk
niet lullig bedoelt ik mag Real City Chelsea en al die zieke Koopclubs ook niet.

maar Real krijgt gewoon al iets van 100 of 200 miljoen sponsorgeld...

Ik zal ook nooit zeggen dat real leeft van de talenten Alleen vind ik ons geen city Die mogen blij zijn als ze ooit ook maar beetje zo groot als ons worden
Chelsea vind ik wel meevallen qua kopen.. ze hebben toen een heel nieuw team zo goed als gekocht ma daarna hebben ze het rustig aan gedaan en er een team van gemaakt .

Morfe0 23 Aug 2011 om 20:51

Rang: Goddelijk
niet lullig bedoelt ik mag Real City Chelsea en al die zieke Koopclubs ook niet.maar Real krijgt gewoon al iets van 100 of 200 miljoen sponsorgeld per...


Real heeft geen schulden , vele ""europese topclubs"" hebben grote schulden , Real niet

psv1993 23 Aug 2011 om 20:54

Real heeft geen schulden , vele ""europese topclubs"" hebben grote schulden , Real niet

real heeft miljoenen euro's aan schulden. morfe0 dit had ik niet van je verwacht.

CR7RMFC 23 Aug 2011 om 20:59

Rang: Goddelijk
real heeft miljoenen euro's aan schulden. morfe0 dit had ik niet van je verwacht.

Real heeft nog altijd miljoenen schulden ja maar er wordt aan gewerkt . We kunnen nu niet eenmaal die schulden ineens wegtoveren .

demarkk 23 Aug 2011 om 21:15

Nogmaals; NV's zonder schulden bestaan niet. Het wordt toch allemaal netjes betaald.

Morfe0 23 Aug 2011 om 21:17

Rang: Goddelijk
Nogmaals; NV's zonder schulden bestaan niet. Het wordt toch allemaal netjes betaald.


uhhh, denk dat Arsenal zonder schulden is jaa , die zijn opzich best rijk

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 21:21

Real heeft geen schulden , vele ""europese topclubs"" hebben grote schulden , Real niet


Real geen schulden? Volgens mij heeft Real nog vele miljoenen euro's aan schuld..

T-P 23 Aug 2011 om 21:21

Rang: Legende
Slim, maar ook alleen als je het geld nodig hebt, of denkt het nodig te gaan hebben.

Maar als hij 8 miljoen kost, dan denk ik niet dat hij naar PSV gaat.

ronaldpj 23 Aug 2011 om 21:25

Rang: Utopisch
uhhh, denk dat Arsenal zonder schulden is jaa , die zijn opzich best rijk

Arsenal heeft ook schulden. Hypotheek is tenslotte ook schuld.

En er zijn inderdaad niet zo heel veel NV's zonder schulden, alleen heet het meestal "vreemd vermogen".

Op zich helemaal niets mis mee, mits je je verplichtingen kunt betalen en als je tegenover het vreemde vermogen eigendom hebt staan.

Kijk maar naar (indien van toepassing) je eigen hypotheek.

Morfe0 23 Aug 2011 om 21:27

Rang: Goddelijk
uhhh, denk dat Arsenal zonder schulden is jaa , die zijn opzich best rijkArsenal heeft ook schulden. Hypotheek is tenslotte ook schuld.En er zijn inde...


ik heb geen Hypotheek en ga nooit een huis kopen , helemaal niet voordelig voor onze lichting ook voor jullie trouwens

een huis kopen is tegenwoordig duurder dan een huis huren , vroeger was het andersom

psv1993 23 Aug 2011 om 21:29

uhhh, denk dat Arsenal zonder schulden is jaa , die zijn opzich best rijk

zelfs arsenal heeft schulden. vrijwel elke club heeft schulden. ook clubs als heracles en twente. verschil is dat feyenoord haar betalingsverplichtingen niet na kon komen. vandaar dat grote clubs als real madrid en manchester united schulden van boven de 500 miljoen kunnen hebben aangezien ze na betalingen aan de bank toch nog geld over hebben. psv heeft een schuld van 94 miljoen: bron jaarverslag 2009/2010. zonder herstructurering was psv de kant van feyenoord op gegaan. dan zouden ze ook niet meer kunnen voldoen aan alle verplichtingen.
Reactie gewijzigd op 23-08-2011 21:35:12 door psv1993

Wayne Looney 23 Aug 2011 om 21:30

ik heb geen Hypotheek en ga nooit een huis kopen , helemaal niet voordelig voor onze lichting ook voor jullie trouwenseen huis kopen is tegenwoordig d...

Kartonnen doos kost niks

ronaldpj 23 Aug 2011 om 21:34

Rang: Utopisch
ik heb geen Hypotheek en ga nooit een huis kopen , helemaal niet voordelig voor onze lichting ook voor jullie trouwens

een huis kopen is tegenwoord...


Hoe kom je daar nou weer bij? Voor mij is het veel voordeliger om te kopen dan om te huren.

Ik heb mijn hypotheek 20 jaar vast staan voor 4,4%. Voor de netto lasten huur ik in Apeldoorn bij lange na niet waar ik nu in woon.

En mijn kosten zijn de komende (nog) 15 jaar vast. Elk jaar een huurverhoging van een paar procent? Nee dank u wel.


Morfe0 23 Aug 2011 om 21:37

Rang: Goddelijk
ik heb geen Hypotheek en ga nooit een huis kopen , helemaal niet voordelig voor onze lichting ook voor jullie trouwenseen huis kopen is tegenwoord...H...


de huizenprijzen blijven maar dalen hoor... dus je koopt een huis, en is over een aantal jaar nog maar de helft waard.. nee danku

Amsterdam 23 Aug 2011 om 21:38

Rang: Goddelijk
Hoe kom je daar nou weer bij? Voor mij is het veel voordeliger om te kopen dan om te huren.

Ik heb mijn hypotheek 20 jaar vast staan voor 4,4%. Voo...

Kijk, dit zijn nog eens volwassenenzaken waar ik helemaal NIETS van begrijp.

ronaldpj 23 Aug 2011 om 21:40

Rang: Utopisch
de huizenprijzen blijven maar dalen hoor... dus je koopt een huis, en is over een aantal jaar nog maar de helft waard.. nee danku

Het huis waar ik nu woon is gekocht in 1999. De huidige waarde is nog flink boven de waarde waar ik het toen voor kocht.

En de huizenprijzen maken wel vaker wat dalingen mee. Maar de tendens over langere termijn is nog altijd omhoog.

En eigenlijk is juist nu kopen interessant, omdat de prijs laag is.

Maar goed, laten we hier vooral geen financieel advies aan anderen gaan geven. Punt was dat een hypotheek als voorbeeld dient. Om aan te geven hoe je een schuld hebt, zonder dat dat negatief hoeft te zijn.

Amsterdam 23 Aug 2011 om 21:43

Rang: Goddelijk
@ ronaldpj en enigmatisch1

Eigenlijk is het wel grappig, die namen van jullie.
Niemand let zoveel op grammaticale fouten / hoofdletters als jullie (en ik) maar jullie namen... Geen hoofdletter.

puntje 23 Aug 2011 om 21:44

Rang: Legende
Real geen schulden? Volgens mij heeft Real nog vele miljoenen euro's aan schuld..


Om niet te zeggen, honderden miljoenen of miljarden.

psv1993 23 Aug 2011 om 21:44

weet iemand hier trouwens wat ze met real betis gaan doen? hebben nog steeds niet 3.5 miljoen betaalt aan psv. kunnen ze zo'n club niet uit de competitie zetten?

puntje 23 Aug 2011 om 21:45

Rang: Legende
Het huis waar ik nu woon is gekocht in 1999. De huidige waarde is nog flink boven de waarde waar ik het toen voor kocht.

En de huizenprijzen maken...


Grappig onderwerp: verhuizen.

Ik zit er middenin.

T-P 23 Aug 2011 om 21:47

Rang: Legende
@ ronaldpj en enigmatisch1Eigenlijk is het wel grappig, die namen van jullie.Niemand let zoveel op grammaticale fouten / hoofdletters als jullie (en i...



ronaldpj 23 Aug 2011 om 21:47

Rang: Utopisch
@ ronaldpj en enigmatisch1

Eigenlijk is het wel grappig, die namen van jullie.
Niemand let zoveel op grammaticale fouten / hoofdletters als jullie...

Volgens mij letten wij helemaal niet op fouten. Ik heb, voor zover ik mij kan herinneren, slechts twee keer iemand gewezen op een fout. En de enige reden dat ik dat deed, was omdat die persoon iemand anders wees op een fout, met een fout in de wijzing...

(het leuke was wel dat dat eenmaal mijn logè-genoot was, voordat het mijn logè-genoot was ).


psv1993 23 Aug 2011 om 21:48

wat op zich ook wel verbazing bij me opwekte is de explosieve groei van het aantal werknemers bij psv. van 127 in 2000-2001, naar 188 in 2009-2010. denk dat sanders daar eens flink moet snijden.

ronaldpj 23 Aug 2011 om 21:49

Rang: Utopisch
@ ronaldpj en enigmatisch1

Eigenlijk is het wel grappig, die namen van jullie.
Niemand let zoveel op grammaticale fouten / hoofdletters als jullie...

Overigens, als je bedoelt om het schrijven van een reactie, dan heb je gelijk. Dan vind ik het prettig dat dat taaltechnisch correct is. Wat anderen doen, maakt me niet zo heel veel uit, mits ik begrijp wat er staat (ik ben niet zo gek op sms-taal, het zal de leeftijd zijn ).


T-P 23 Aug 2011 om 21:50

Rang: Legende
@ ronaldpj en enigmatisch1Eigenlijk is het wel grappig, die namen van jullie.Niemand let zoveel op grammaticale fouten / hoofdletters als jullie...Vol...


Er wordt weinig op fouten gelet, maar met typen maak je nu eenmaal wel eens een fout.

Amsterdam 23 Aug 2011 om 21:50

Rang: Goddelijk
Overigens, als je bedoelt om het schrijven van een reactie, dan heb je gelijk. Dan vind ik het prettig dat dat taaltechnisch correct is. Wat anderen d...

Heb ik ook, ik probeer zo foutloos mogelijk te schrijven. En dat bedoel ik met letten op fouten. Bedoelde die van jezelf, niet van een ander.

ronaldpj 23 Aug 2011 om 21:51

Rang: Utopisch
Er wordt weinig op fouten gelet, maar met typen maak je nu eenmaal wel eens een fout.

Klopt, ik ook. Maar ik gebruik Chrome, dus overduidelijke fouten worden bij mij keurig voorzien van een rood kringeltje. (zoals nu het woord kringeltje ).

ronaldpj 23 Aug 2011 om 21:52

Rang: Utopisch
Heb ik ook, ik probeer zo foutloos mogelijk te schrijven. En dat bedoel ik met letten op fouten. Bedoelde die van jezelf, niet van een ander.

Check. Na herlezing dacht ik al zoiets (vandaar mijn volgende reactie).

T-P 23 Aug 2011 om 21:55

Rang: Legende
Er wordt weinig op fouten gelet, maar met typen maak je nu eenmaal wel eens een fout.Klopt, ik ook. Maar ik gebruik Chrome, dus overduidelijke fouten ...


Ik lees mijn reactie wel eens na, waarin in dan een fout ontdek, dan verbeter ik hem, maar het is handig als je auto correctie hebt.

Amsterdam 23 Aug 2011 om 21:55

Rang: Goddelijk
Klopt, ik ook. Maar ik gebruik Chrome, dus overduidelijke fouten worden bij mij keurig voorzien van een rood kringeltje. (zoals nu het woord kringeltje ).

Haha, ik reageer normaal gesproken op mijn iPod (rood kringeltje ), en dan typ je vaak fout. Maar dan doe ik het toch steeds opnieuw, want ik wil dat mijn reacties er verzorgd uitzien.

T-P 23 Aug 2011 om 21:58

Rang: Legende
Klopt, ik ook. Maar ik gebruik Chrome, dus overduidelijke fouten worden bij mij keurig voorzien van een rood kringeltje. (zoals nu het woord kringeltj...


Je bent niet de enige die zijn reactie verbeterd als hij een fout ziet.

Morfe0 23 Aug 2011 om 22:07

Rang: Goddelijk
http://eredivisielive.nl/video/22071-nijland-over-de-interesse-van-psv-voor-matavz.html


PSV Staakt pogingen om Matavz

T-P 23 Aug 2011 om 22:09

Rang: Legende
http://eredivisielive.nl/video/22071-nijland-over-de-interesse-van-psv-voor-matavz.htmlPSV Staakt pogingen om Matavz


Als Groningen zich aan de 8 miljoen houd, dan is het best logisch.

floris159 23 Aug 2011 om 23:15

Rang: Talent
die zal wel gaan vertrekken naar psv

niels ajax 24 Aug 2011 om 00:11

Junker is toch een beetje een type Berg, vind ik.


junker kan scoren berg niet want die miste kans op kans junker trapt er vast wel een paar in ! en berg was geen 2e spits !

floris159 24 Aug 2011 om 00:55

Rang: Talent
junker kan scoren berg niet want die miste kans op kans junker trapt er vast wel een paar in ! en berg was geen 2e spits !

berg kan het ook alleen laat hij het niet zien bij groningen lukte het berg ook te scoren

tijdje 24 Aug 2011 om 19:27

Als Matavz het niet wordt ben ik benieuwd naar het alternatief dat binnen een paar dagen rond moet zijn.
Laatste reacties meepraten?
  • SN-Café
    Morfe0 zei: Dat zeg ik niet Churchill maar als je om de hoek kan spelen bij en een betere Jeugdopleiding waardoor je je sneller ontwikkelt en je kan bij je Fa ...
  • SN-Café
    Hupweereentrein zei: Nee hoor 818 staat er nog boven. 818 de ware kampioen? ...
  • SN-Café
    LegalizeP zei: Dat is echt onzin ;) ...
  • Overwinning Chelsea gunstig voor Feyenoord
    Dreeke-SCF zei: of dichter bij huis: onze eigen eredivisie met zowat 7 verschillende aanvangstijden elk weekend....:(:( nog ff en je hebt een reisburo nodig wat j ...
  • SN-Café
    Sjoerdy zei: Als je je tv aanzet, NL 1,2,3 teletekst en dan pagina 818 staat Ajax boven alles:E:# ...