Boerrigter niet eens met kritiek De Boer na VVV-uit

Boerrigter niet eens met kritiek De Boer na VVV-uit

Door Gijs Meijerink | 23 Augustus 2011 om 14:03 | Bron: NUsport | Wed 50 euro gratis

Derk Boerrigter kreeg afgelopen weekeinde de nodige kritiek van trainer Frank de Boer. De buitenspeler van Ajax bracht volgens de oefenmeester te weinig in het duel met VVV-Venlo (2-2), maar daar is de speler het niet mee eens.

"Ik maakte veel geslaagde acties in het eerste halfuur, maar kreeg daarna haast geen bal meer", zei de 24-jarige Boerrigter tegen NUsport. De kritiek na afloop kon hij dan ook niet helemaal begrijpen. "Geen idee waarom dat was. Ik kon mijn tegenstander (Ferry de Regt, red.) makkelijk hebben. Hij begon al snel te knijpen, te trekken en te duwen. Tamelijk onsportief."

"In de tweede helft werd ik ook niet veel in het spel betrokken, maar ik heb maar één bal verpielt, nog een goede voorzet gegeven en een goed schot gelost", somt de linkspoot, die overkwam van RKC Waalwijk, op. "Ik denk dus dat ik genoeg heb gebracht."

 



65 reacties op "Boerrigter niet eens met kritiek De Boer na VVV-uit"


Rene uit het oosten 23 Aug 2011 om 14:05

Rang: Amateur
Nou die de Boer raakt ook gauw in paniek, hij slaat nu al wild om zich heen

Amsterdam 23 Aug 2011 om 14:09

Rang: Goddelijk
Ik vond Derk een van de betere...

balakula 23 Aug 2011 om 14:09

In grote lijnen met Derk eens.
Zal Frank dit soort kritiek ook durfen te geven aan Janssen? Of is hij bang dat er dan heibel komt.

Siem de jong samen met Blind waren de slechtste op het veld.

Dewaide 23 Aug 2011 om 14:10

Rang: Vedette
Boerrigter doet het gewoon boven verwachting goed... Als De Boer iemand de schuld wil geven van het gelijkspel bij VVV, moet ie dat doen aan degenen die al langer bij Ajax spelen., wat de steunpilaren zouden moeten zijn.

niels ajax 23 Aug 2011 om 14:10

gaat nou al lekker daar naar 3 weken ach kan een keer gebeuren als ze maar in de echte wedstrijden er staan dan is er niks aan de hand !

ODaniels FCU 23 Aug 2011 om 14:13

Rang: Legende
Tja als we vak104 mogen geloven zit (of zat in zijn Twente tijd ieder geval) het niet helemaal lekker in zijn bovenkamertje op een aantal vlakken.

Zonde als dat nu weer aan het licht komt want ik vind het een geweldige speler.

Ginger Ale 23 Aug 2011 om 14:14

Niet slim dit. Je komt net kijken bij ajax en bent een komende jongen. Niet meteen hoog vd toren blazen. Alhoewel, dat is wel een typisch amsterdamse eigenschap

marita 23 Aug 2011 om 14:21

Hij heeft alleen anita over het hoofd maar dat is ook niet zo moeilijk

gndrn 23 Aug 2011 om 14:22

Rang: Vedette
Niet slim dit. Je komt net kijken bij ajax en bent een komende jongen. Niet meteen hoog vd toren blazen. Alhoewel, dat is wel een typisch amsterdamse eigenschap


Ik vind het niet slim van Frank de Boer. Eerst Blind al afkraken in de media en daarna Boerrigter. Hij wordt hier naar gevraagd en geeft normaal antwoord. Ik dnek dat De Boer hier nog veel van kan leren.

ejens 23 Aug 2011 om 14:42

Rang: Supporter
Kijk maar uit boerrichter. Zometeen sta je net als el hamdaoui in jong Ajax. De Boer kan niet zo goed tegen tegenspraak.

Morfe0 23 Aug 2011 om 14:43

Rang: Goddelijk
`hij wilt weer lievelingetje Ebicilio op linksvoor laten spelen , en vind Boerrigter toch veel beter

Ginger Ale 23 Aug 2011 om 14:44

Ik vind het niet slim van Frank de Boer. Eerst Blind al afkraken in de media en daarna Boerrigter. Hij wordt hier naar gevraagd en geeft normaal antwo...


De Boer is HOOFDTRAINER Boerigter is SPELER. En een speler die net uit de jupiler league komt en het aardig doet, omdat ie een fantastisch middenveld achter hem heeft. Hij moet dus gwn z'n snavel houden vind ik althans (:

Amsterdam 23 Aug 2011 om 14:45

Rang: Goddelijk
`hij wilt weer lievelingetje Ebicilio op linksvoor laten spelen , en vind Boerrigter toch veel beter

Oh nee, geen Ebecilio.

Morfe0 23 Aug 2011 om 14:47

Rang: Goddelijk
Ik vind het niet slim van Frank de Boer. Eerst Blind al afkraken in de media en daarna Boerrigter. Hij wordt hier naar gevraagd en geeft normaal antwo...


het middenveld is bij ons in imbalans , De Jong is Aanvallend , Janssen is Aanvallend en Eriksen is Aanvallend

vandaar dat onze verdediging er nu slecht uitziet (oke Blind was slecht tegen VVV ) , maar het komt ook omdat een counter meteen een goede kans is , omdat we geen verdedigende middenvelder hebben

Janssen is dat niet, die sjokt achter de verdediging aan

heb het al vaker gezegt, kuitenbijtertje Anita moet erin

Anita
Janssen Eriksen

helaas voor de Jong , het is niet anders

Abraksas 23 Aug 2011 om 14:53

Rang: Goddelijk
Ik vind het niet slim van Frank de Boer. Eerst Blind al afkraken in de media en daarna Boerrigter. Hij wordt hier naar gevraagd en geeft normaal antwo...

Mee eens. Een beetje net als bij Oranje. Daar heb je ook spelers als Nigel en v.Bommel nodig om de zaken op orde te houden.

Abraksas 23 Aug 2011 om 14:54

Rang: Goddelijk
Hij heeft alleen anita over het hoofd maar dat is ook niet zo moeilijk

haha

Amsterdam 23 Aug 2011 om 14:55

Rang: Goddelijk
------------------------Vermeer
Vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Boilesen

Eriksen - Anita - Janssen

Sulejmani - Ziggy - Boerrigter


T-P 23 Aug 2011 om 14:56

Rang: Legende
------------------------VermeerVd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - BoilesenEriksen - Anita - JanssenSulejmani - Ziggy - Boerrigter


In een vorige reactie van je zag ik Anita nog meer naar achteren staan.

Morfe0 23 Aug 2011 om 14:56

Rang: Goddelijk
------------------------VermeerVd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - BoilesenEriksen - Anita - JanssenSulejmani - Ziggy - Boerrigter


zo zie ik het ook , maar riep ik al voor de voorbereiding zelfs..

T-P 23 Aug 2011 om 14:58

Rang: Legende
`hij wilt weer lievelingetje Ebicilio op linksvoor laten spelen , en vind Boerrigter toch veel beter


Boerrichter is beter dan Ebicillio, ben ik met je eens, ze kunnen Ebicillio beter verhuren.

Amsterdam 23 Aug 2011 om 14:58

Rang: Goddelijk
In een vorige reactie van je zag ik Anita nog meer naar achteren staan.

Op je ipod dat typem wordt zo ingewikkeld.

Abraksas 23 Aug 2011 om 15:04

Rang: Goddelijk
------------------------VermeerVd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - BoilesenEriksen - Anita - JanssenSulejmani - Ziggy - BoerrigterIn een vorige reac...

Of hij gewoon in het midden geschreven wordt of iets hoger doet er toch niet aan toe? Iedereen die een beetje kan nadenken ziet toch wat de bedoeling is?

niets is sterker dan............ 23 Aug 2011 om 15:09

Rang: Vedette
Wat ik heb meegekregen van Boerrigter,tijdens de voorbereiding en de competitie,is dat die jongen het gewoon hartstikke goed doet.De stap van Rkc naar ajax is geen kleine,en ik vind dat hij toch aardig aansluit op korte termijn.Jammer dat dit via de media word besproken.

Morfe0 23 Aug 2011 om 15:12

Rang: Goddelijk
Wat ik heb meegekregen van Boerrigter,tijdens de voorbereiding en de competitie,is dat die jongen het gewoon hartstikke goed doet.De stap van Rkc naar...


leukste is dat hij slechts 6 ton kostte ,

enigmatisch1 23 Aug 2011 om 15:16

Rang: Goddelijk
Ik vind die Boerrigter wel een leuke voetballer, heeft toch wel de kwaliteiten om in de basis te spelen. En ik vind hem vele malen beter dan die Ebicilio.

Maar, deze kerel is het typische product van tegenwoordig. Geeft een goede voorzet of twee, drie geslaagde passjes en meteen klopt hij zichzelf op de borst. Nou vind ik dat cynische gedoe van trainers van de generatie Van Hanegem nogal wat overdreven, maar deze knaap moet zich in deze fase (hij zit net bij Ajax) vooral bezig houden met beter worden en wat hij per wedstrijd juist fout gedaan heeft en daarvan leren.

Sorry, maar dit soort knapen klopt zichzelf naar mijn smaak te vaak te snel op de borst.

Amsterdam 23 Aug 2011 om 15:18

Rang: Goddelijk
@ Nisd

Mail.

Morfe0 23 Aug 2011 om 15:22

Rang: Goddelijk
Ik vind die Boerrigter wel een leuke voetballer, heeft toch wel de kwaliteiten om in de basis te spelen. En ik vind hem vele malen beter dan die Ebici...


achja welkom bij de 20ste eeuw , al die knapen hebben een hoop arrogantie , zelfs bij de Amateurs , ik mag het ook niet zo ik ben ook van doe maar gewoon dan ben je gek genoeg.

maar die tijd is gewoon voorbij , daarbij vind ik Boerrigter gewoon een goede aankoop 2 goals en 2 assists in 3 wedstrijden niet verkeerd lijkt mij

daarbij kunnen we dikke winst op hem maken , hij zal voor vele malen meer dan 6 ton waard zijn op dit moment verwacht ik , tuurlijk geen miljoenen bedrag , maar schaal hem al wel rond de 3 miljoen euro , als het niet meer is .

niets is sterker dan............ 23 Aug 2011 om 15:23

Rang: Vedette
leukste is dat hij slechts 6 ton kostte ,


Jep goede investering.Mocht hij niet slagen zal hij altijd nog verkocht worden voor minimaal hetzelfde bedrag,maar waarschijnlijk hoger

CostaBlanca 23 Aug 2011 om 15:23

Ik vind het niet slim van Frank de Boer. Eerst Blind al afkraken in de media en daarna Boerrigter. Hij wordt hier naar gevraagd en geeft normaal antwo...

waarom moet hij zijn mond houden?? Als zijn trainer in de media roept dat hij het niet goed heeft gedaan mag hij dat toch ook doen?
zeker als hij vind dat het onterechte kritiek is (in zijn ogen dan)
hij is gewoon een werknemer net als zijn trainer...
ik hou wel van voetballers die gewoon hun mening zeggen ipv helemaal niets toevoegen... als de Boer zijn mening binnenskamers had gehouden had er waarschijnlijk niets aan de hand geweest

niets is sterker dan............ 23 Aug 2011 om 15:24

Rang: Vedette
@amsterdam

Jep,heb het gezien en gereageerd

T-P 23 Aug 2011 om 15:26

Rang: Legende
Ik vind die Boerrigter wel een leuke voetballer, heeft toch wel de kwaliteiten om in de basis te spelen. En ik vind hem vele malen beter dan die Ebici...


Boerrichter nu al 3 miljoen of meer, hij heeft 3 officiele wedstrijden gespeelt, als hij er nu 3 slechjt speelt is hij dan ook weer 6 ton waard, kom op zeg, hoe kun je in 3 wedstrijden 4 keer meer waard worden.

CostaBlanca 23 Aug 2011 om 15:27

Wat ik heb meegekregen van Boerrigter,tijdens de voorbereiding en de competitie,is dat die jongen het gewoon hartstikke goed doet.De stap van Rkc naar...

6 ton terwijl Ebecilio EN Boerrigter zelf toch beiden uit de eigen (gratis) jeugd komt?? dan vind ik 6 ton wel veel geld!
en nu gaat natuurlijk jouw reaktie komen dat 6 ton niets is als hij voor 5/6 miljoen verkocht gaat worden...

Vitamine 23 Aug 2011 om 15:27

achja welkom bij de 20ste eeuw , al die knapen hebben een hoop arrogantie , zelfs bij de Amateurs , ik mag het ook niet zo ik ben ook van doe maar gew...


Het is niet verstandig om dergelijke bedragen te noemen, zulke dingen lopen altijd uit de hand .

Morfe0 23 Aug 2011 om 15:28

Rang: Goddelijk
Ik vind die Boerrigter wel een leuke voetballer, heeft toch wel de kwaliteiten om in de basis te spelen. En ik vind hem vele malen beter dan die Ebici...


hij heeft een goede actie, een goed schot (liet hij ook weer tegen VVV zien ) , die Gentenaar uitstekend pakte

hij heeft een goede voorzet eigenlijk alles wat een Linksbuiten behoort te hebben , dat zie je al heel gauw of een speler een goede is , of niet , Boerrigter is een aardige speler voor Ajax , geen topper, een aardige speler voor Ajax is al gauw een bedrag van 3-5 miljoen wat je er voor kan vangen.

balakula 23 Aug 2011 om 15:33

Ik vind die Boerrigter wel een leuke voetballer, heeft toch wel de kwaliteiten om in de basis te spelen. En ik vind hem vele malen beter dan die Ebici...


20ste eeuw? Volgensmij leven we nog steeds in de 21ste eeuw.

Hattrick 23 Aug 2011 om 15:34

Rang: Legende
Ik vind die Boerrigter wel een leuke voetballer, heeft toch wel de kwaliteiten om in de basis te spelen. En ik vind hem vele malen beter dan die Ebici...

Een goede actie? Nee dat ontbreekt juist aan deze man. Hij komt nog moeilijker dan Ebecilio zijn man voorbij, onvoorstelbaar.

T-P 23 Aug 2011 om 15:34

Rang: Legende
Ik vind die Boerrigter wel een leuke voetballer, heeft toch wel de kwaliteiten om in de basis te spelen. En ik vind hem vele malen beter dan die Ebici...


Scherp.

Morfe0 23 Aug 2011 om 15:36

Rang: Goddelijk
Ik vind die Boerrigter wel een leuke voetballer, heeft toch wel de kwaliteiten om in de basis te spelen. En ik vind hem vele malen beter dan die Ebici...



dan volg je de wedstrijden van Ajax niet , in de Johan Cruyff schaal speelde hij 3 man voorbij , tegen Heerenveen ook , hij heeft noujuist een goede versnelling/Actie , waardoor hij zijn man kan passeren

BHJ 23 Aug 2011 om 15:37

Rang: Goddelijk
Dit moet Boerrigter niet doen, daar had hij zich niet over uit moeten laten.
Dat wordt op de bank volgende week.

T-P 23 Aug 2011 om 15:42

Rang: Legende
Ik vind die Boerrigter wel een leuke voetballer, heeft toch wel de kwaliteiten om in de basis te spelen. En ik vind hem vele malen beter dan die Ebici...


Ja, maar dat is hij nu nog niet waard, hij heeft een aantal goede wdstrijden gespeelt nu, maar als hij terugvalt is hij minder dan 3 miljoen waard.

ronaldpj 23 Aug 2011 om 15:59

Rang: Utopisch
Ja, maar dat is hij nu nog niet waard, hij heeft een aantal goede wdstrijden gespeelt nu, maar als hij terugvalt is hij minder dan 3 miljoen waard.

Waarde is de waan van de dag en is nergens op gebaseerd.

Het is daarnaast ook nog eens irrelevant. Hij wordt niet meer verkocht (kan niet meer), dus we zien het wel als er tijdens een volgende periode iemand komt. (hoewel ik voorlopig denk van niet)

IMIT 23 Aug 2011 om 17:11

Ik geef Boerrigter gelijk volgens mij is dat wel een kritische voetballer in ieder geval wel bescheiden

Abraksas 23 Aug 2011 om 17:17

Rang: Goddelijk
Een goede actie? Nee dat ontbreekt juist aan deze man. Hij komt nog moeilijker dan Ebecilio zijn man voorbij, onvoorstelbaar.

heb je het al eens met een opticien geprobeerd? Denk dat je dat wel ff nodig hebt...

BHJ 23 Aug 2011 om 17:21

Rang: Goddelijk
hij heeft een goede actie, een goed schot (liet hij ook weer tegen VVV zien ) , die Gentenaar uitstekend pakte

hij heeft een goede voorzet eigenlij...


Het is een degelijke linksbuiten die goed zijn taken uitvoert en heel doelgericht is, dus een aanwinst. Het rendement van Ebicilio is veel lager dan van boerrigter, ik ben blij met hem.

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 17:46

Wedstrijd gezien en ik vond Boerrigter een van de betere spelers aan Ajax kant.. Daarnaast vind ik het van de Boer een beetje lafjes om van een speler die uit de Jupiler League komt nu al openlijk te zeggen dat 'hij weinig heeft gebracht'!

Hattrick 23 Aug 2011 om 17:49

Rang: Legende
Een goede actie? Nee dat ontbreekt juist aan deze man. Hij komt nog moeilijker dan Ebecilio zijn man voorbij, onvoorstelbaar.heb je het al eens met ee...

Serieus hoor. Hij is erg lang en heeft een mindere techniek dan Ebecilio. Zijn lengte werkt ook echt in zijn nadeel bij het passeren van mensen.

Japsertjuhaz 23 Aug 2011 om 17:51

Dit moet Boerrigter niet doen, daar had hij zich niet over uit moeten laten. Dat wordt op de bank volgende week.


De Boer had zijn speler ook niet individueel zo af moeten vallen.. Jongen heeft het recht om zich te verdedigen! Mocht de Boer hem volgende week op de bank zetten, dan valt mij dat zwaar tegen..

Abraksas 23 Aug 2011 om 17:54

Rang: Goddelijk
Serieus hoor. Hij is erg lang en heeft een mindere techniek dan Ebecilio. Zijn lengte werkt ook echt in zijn nadeel bij het passeren van mensen.

Ow vandaar dat hij zoveel mensen passeerde alsof ze er gewoon niet stonden?

the omen 23 Aug 2011 om 19:36

Boerrigter moet even nadenken en zich realiseren wat zijn status is bij Ajax
Net binnen van RKC en dan al een grote mond...

Wayne Looney 23 Aug 2011 om 19:39

Boerrigter moet even nadenken en zich realiseren wat zijn status is bij AjaxNet binnen van RKC en dan al een grote mond...

Gaat nog druk worden in het tweede...

Morfe0 23 Aug 2011 om 19:45

Rang: Goddelijk
Boerrigter moet even nadenken en zich realiseren wat zijn status is bij AjaxNet binnen van RKC en dan al een grote mond...Gaat nog druk worden in het tweede...

zal wel meevallen El Hamdaoui Lodeiro en Aissati zullen in het 2e spelen ... hoop dat er nog minimaal 1 van dat rijtje vertrekt

Apekool 23 Aug 2011 om 20:22

Ik snap niet wat het probleem is: Boerrigter is het niet eens met zijn trainer. Ik ben het ook wel eens niet eens met mijn baas, niets aan de hand.

booya_410 23 Aug 2011 om 20:24

Rang: Legende
Boerrigter moet even nadenken en zich realiseren wat zijn status is bij AjaxNet binnen van RKC en dan al een grote mond...Gaat nog druk worden in het ...


El Hamaoui zit niet meer bij Jong Ajax

rkc daai hard 23 Aug 2011 om 21:08

Rang: Semi-prof
kom maar vlug terug ,bij ons krijg je de bal wel

Supertalent96 23 Aug 2011 om 21:41

Rang: Steward
Derk zeg nou niks
zeg maar dag tegen je basisplaats

mich25 23 Aug 2011 om 21:44

Rang: Goddelijk
Derk zeg nou niks
zeg maar dag tegen je basisplaats


als je jezelf supertalent noemt zul je hier dus met goede inhoudelijke opmerkingen moeten komen. dit vind ik niet van dat niveau.

Supertalent96 23 Aug 2011 om 21:49

Rang: Steward
Derk zeg nou niks zeg maar dag tegen je basisplaatsals je jezelf supertalent noemt zul je hier dus met goede inhoudelijke opmerkingen moeten komen. di...

okee zal der op letten

T-P 23 Aug 2011 om 22:08

Rang: Legende
In een vorige reactie van je zag ik Anita nog meer naar achteren staan.Op je ipod dat typem wordt zo ingewikkeld.



Revanche 23 Aug 2011 om 23:22

Wat Siem de Jong betreft?! Zover ik weet is Twente nog op zoek naar een goede Middenvelder!
En we hebben nog meer dan een week om de transfer te beklinken, hebben we ook weer eens twee broers in een team, ben zo vrij om voor Twente te openen
2000000 met 1000000 extra als we de eerste twee jaar kampioen worden

Sjoerdy 23 Aug 2011 om 23:23

Rang:
Niet slim dit. Je komt net kijken bij ajax en bent een komende jongen. Niet meteen hoog vd toren blazen. Alhoewel, dat is wel een typisch amsterdamse eigenschap

en laat het nou eens iemand zijn die volbloed geboren en getogen tukker is

Revanche 23 Aug 2011 om 23:25

en laat het nou eens iemand zijn die volbloed geboren en getogen tukker is


Inspraak edelachtbare! Hij is een Achterhoeker (Normaal Oerend hard)!

Mea sculpa dacht dat het over de Jong ging

Boerrigter kwam in zijn jeugd uit voor Quick'20 uit Oldenzaal. Op zijn twaalfde werd hij gescout en aangetrokken door FC Twente, waar hij de verschillende jeugdelftallen doorliep en uiteindelijk deel uitmaakte van de voetbalacademie. Als speler van de A1 maakte hij indruk bij zowel AFC Ajax als PSV. In de zomer van 2005 tekende hij een tweejarig contract bij Ajax, waar hij werd toegevoegd aan de beloften. Boerrigter maakte enkele keren zijn opwachting bij de eerste selectie van de club, maar kwam uiteindelijk niet verder dan de reservebank.
Reactie gewijzigd op 23-08-2011 23:35:26 door Revanche

westsaid013 23 Aug 2011 om 23:50

Rang: Amateur
Kijk, zo doet boertje dat: gewoon mounier ehhhh... boerrigter de schuld geven.

Revanche 24 Aug 2011 om 00:04

Kijk, zo doet boertje dat: gewoon mounier ehhhh... boerrigter de schuld geven.


Ach dat is gewoon frustratie zoals ieder die kent, De Boer is een oud-voetballer die nadat het fluitsignaal heeft geklonken hooguit nog wat wissels en scheldwoorden in kan brengen, en als dat dan mislukt is moet hij zijn frustratie kwijt op de minst ervaren spelers, immers die durven over het algemeen niet terug te schreeuwen!

RKCfan1 24 Aug 2011 om 09:23

Rang: Amateur
kom maar vlug terug ,bij ons krijg je de bal wel



En gelijk het kampioenschap van de eredevisie!

bappie 020 24 Aug 2011 om 19:22

Rang: Supporter
frank de boer probeert zijn eigen foute beslissingen te verdoezelen . er staan minimaal 3 spelers op de verkeerde plaats .en een blind die te licht is voor die positie . daarbij zegt hij in de media dat boerichter te weinig brengd . dat zijn in een wedstrijd al 5 fouten van de heer frank de boer je kon zien dat hij zich geen raad wist .vertwijfeld als een zombie kijkt en loert hij in de rondte hij wist het niet meer vraagd wanhopig om raad aan zijn assistenten . hij is duidelijk onduidelijk in zijn doen en laten.hij is te licht voopr het trainerschap van ajax . neemt u allen notitie van dit schrijven . voor de winterstop word de heer de boer onslagen. ajax staat dan 4e achter psv twente en az (welke trainer dan ? gert jan verbeek)

bappie 020 24 Aug 2011 om 20:16

Rang: Supporter
een ajax supporter weet niet wie brengd is .zelfs een achtereind van een varken en een koe weten het ...en die zijn bij u vergleken echt geen universiteit vr grten uit 020

Chandrekaran 25 Aug 2011 om 00:28

Het hele elftal draaide dramatisch,jongens kop op wij zij AJAX wij zijn dr beste
Laatste reacties meepraten?