Kritische politicus met de dood bedreigd door ADO-fans

Kritische politicus met de dood bedreigd door ADO-fans

Door Michiel van den Broek | 23 Maart 2011 om 11:03 | Bron: Algemeen Dagblad | Wed 50 euro gratis

Verschillende leden van de Tweede Kamer, waaronder PVV'er Richard de Mos, lieten zich eerder deze week negatief uit over de actie van ADO Den Haag-speler Lex Immers, die in het supportershome van zijn club antisemistische teksten zong. De Mos, die al jaren fan is van ADO, heeft nu als gevolg van zijn kritiek dreigmails gehad van supporters van de Residentieclub.

De aanhangers van ADO zijn boos op De Mos, omdat hij felle kritiek had op het gedrag van Immers. De politicus pleitte in de Tweede Kamer voor sancties om antisemistische liederen voor goed uit het voetbal te laten verdwijnen.

De geboren Delftenaar baalt van de doodsbedreigingen die hij ontvangen heeft. "Het doet pijn dat er Haagse fans zijn die mij bedreigen en het mij kwalijk nemen dat ik afstand heb genomen van de actie van Lex Immers. Gemakshalve vergeten ze even wat ik als raadslid in Den Haag allemaal voor de club heb gedaan. Ik ben 110 procent supporter van ADO, maar wat fout is, is fout."

 



78 reacties op "Kritische politicus met de dood bedreigd door ADO-fans"


Sjoerdy 23 Mar 2011 om 11:06

Rang:
ook al is het een pvv'er, toch erg dit

Naamkwijt 23 Mar 2011 om 11:14

dit kan dan weer echt niet

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 11:15

Rang: Goddelijk
ook al is het een pvv'er, toch erg dit


Natuurlijk is dit erg. De staat van ons land wordt nog maar weer eens pijnlijk duidelijk. Vergeet niet dat we in een land leven waarin door het hele land lukraak zwarte Suzuki's Swift zijn aangevallen, in de dagen na 'Apeldoorn'. En er is al eens bijna een appartement kort en klein geslagen in Leeuwarden, omdat iemand daar rondbazuinde dat Joran van der Sloot daar zou wonen. De domste mensen schreeuwen het hardst!

Sjoerdy 23 Mar 2011 om 11:17

Rang:
@enig
klopt!!!!

twentegoal 23 Mar 2011 om 11:18

Rang: Goddelijk
dit kan niet maar wat ook niet kan is dat de pvv zich hiermee gaat bemoeien omdat geert wilders in de kibboets gewoond heeft

allemaal selectief, komt de pvv ook voor moslims op als hun onrecht wordt aangedaan, nog nooit gezien

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 11:21

Rang: Goddelijk
Overigens zie ik ook een enorm ironie in dit verhaal.

Eerst moet Richard de Mos op last van zijn door Israel gefinancierde geblondeerde baas op dit onderwerp weer goedkope punten scoren door zijn eigen achterban (van dat setje in dat supportershome stemt overduidelijk zeker 90% PVV) aan te pakken, om daarna van die eigen achterban bedreigingen te ontvangen. Ironischer kan ik het niet bedenken.

Rat 23 Mar 2011 om 11:23

dit kan niet maar wat ook niet kan is dat de pvv zich hiermee gaat bemoeien omdat geert wilders in de kibboets gewoond heeft

allemaal selectief, ko...


Volgens mij heeft iedereen de afgelopen dagen al zijn zegje gedaan, maar als ik jou begrijp mag een PVV-er niet reageren als hij een microfoon onder zijn neus krijgt? Houd de politieke voorkeur er buiten, links of rechts iedereen mag zijn mening hierover geven. De zgn doodsbedreigingen slaan helemaal nergens op, om wie het ook gaat.


beton 23 Mar 2011 om 11:24

dit kan niet maar wat ook niet kan is dat de pvv zich hiermee gaat bemoeien omdat geert wilders in de kibboets gewoond heeft

allemaal selectief, ko...


Waar heb jij het nou weer over ?

DeSteek 23 Mar 2011 om 11:25

Rang: Vedette

dit kan niet maar wat ook niet kan is dat de pvv zich hiermee gaat bemoeien omdat geert wilders in de kibboets gewoond heeft

a...

Waarom ga je zelf niet de politiek in? Blijkbaar heb je er veel verstand van!! Ik zou het artikel nog eens goed (begrijpend) lezen en dan pas reageren!

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 11:26

Rang: Goddelijk
@Rat
Maar Twentegoal mag toch zijn mening geven over het feit dat de PVV alleen maar in proefballonetjes en andere kretologie doet en, zeker hier in de stad Den Haag, nog nooit iets heeft geroepen dat ook maar enigszins opbouwend op zelfs maar bruikbaar was?

Dat mag hij toch ook?

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 11:28

Rang: Goddelijk
dit kan niet maar wat ook niet kan is dat de pvv zich hiermee gaat bemoeien omdat geert wilders in de kibboets gewoond heeft

allemaal selectief, ko...


Dat Wilders loyaler is aan de staat Israel (en zich door groepen daar en door joodse groepen in de VS laat financieren, exact de reden dat hij ook weigert inzage te geven in zijn inkomsten) dan aan Nederland.

twentegoal 23 Mar 2011 om 11:30

Rang: Goddelijk
toch bel

dit kan niet maar wat ook niet kan is dat de pvv zich hiermee gaat bemoeien omdat geert wilders in de kibboets gewoond heeft

a...

Waarom ga je...

ik heb in ieder geval meer verstand van hoofd - en bijzaken dan de pvv, de pvv wiil alleen maar tweespalt zaaien en goedkoop scoren , een gekozen partij die zich druk maakt om een liedje van immers in een spelershome terwijl er genoeg echte problemen zijn op gebied van economie, milieu enz.

echt lachwekkend

TottiRomanista 23 Mar 2011 om 11:30

@Rat
Maar Twentegoal mag toch zijn mening geven over het feit dat de PVV alleen maar in proefballonetjes en andere kretologie doet en, zeker hier in ...


Nee, dat mag niet want dat is demoniseren.

TottiRomanista 23 Mar 2011 om 11:30

@Rat
Maar Twentegoal mag toch zijn mening geven over het feit dat de PVV alleen maar in proefballonetjes en andere kretologie doet en, zeker hier in ...


Nee, dat mag niet want dat is demoniseren.

beton 23 Mar 2011 om 11:35

toch bel

dit kan niet maar wat ook niet kan is dat de pvv zich hiermee gaat bemoeien omdat geert wilders in de kibboets gewoond heeft

a...

Wa...


Dus als iemand van een andere partij had gepleit voor sancties was het geen probleem geweest ?

DeSteek 23 Mar 2011 om 11:36

Rang: Vedette

toch bel
dit kan niet maar wat ook niet kan is dat de pvv zich hiermee gaat bemoeien omdat geert wilders in de kibboets gewoond...


Mijn God wat is begrijpend lezen moeilijk zeg Ik zal 't even citeren:
Verschillende leden van de Tweede Kamer, waaronder PVV'er Richard de Mos!
Moet ik het onderstrepen, of blijf je van mening dat enkel de Mos reageerde en vind je jouw kritiek derhalve niet selectief?????


Rat 23 Mar 2011 om 11:38

@Rat
Maar Twentegoal mag toch zijn mening geven over het feit dat de PVV alleen maar in proefballonetjes en andere kretologie doet en, zeker hier in ...


Van mij mag iedereen zijn mening geven.

Maar om nu iedere reactie van een PVV-er neer te zetten als een proefballonnetje of wat dan ook, vind ik een beetje kansloos. Je hoeft ook niet achter iedere boom wat te zoeken. Deze mensen geven 100x per dag hun mening over van alles en nog wat. Om nu te denken dat alles reacties voordacht en uitgeschreven zijn voor een ´tactische en strategische zet´, dan schat je in mijn ogen deze mensen te hoog in ...
Reactie gewijzigd op 23-03-2011 11:42:59 door Rat

RedPride 23 Mar 2011 om 11:40

Heeft deze man ookal niet eens een ballontje opgelaten in de Tweede Kamer op een verbod voor kunstgras velden in het profvoetbal? Bij een gebrek een debat onderwerpen omdat alles zo perfekt verliep in de maatschappij , kon hij eindelijk dit eens aankaarten.

Laat de Hagenezen toch hun schouders verder erover ophalen .Want het is wel overduidelijk dat de Telegraaf voorop het gebeuren in het supportershome vooral hebben gebruikt om het plezier en de vreugde van de overwinning van afgelopen zondag de kop in te drukken. \"Gelukkig\" hadden ze nog iets gevonden.
Reactie gewijzigd op 23-03-2011 11:41:51 door RedPride

DeSteek 23 Mar 2011 om 11:46

Rang: Vedette

@Rat
Maar Twentegoal mag toch zijn mening geven over het feit dat de PVV alleen maar in proefballonetjes en andere kretologie d...

@Enigmatisch
Ik begrijp dat je geen PVV-man bent, maar besef je wel dat je door je opmerkingen de mensen die wel voor die partij gekozen hebt tegen het zere been stoot door de PVV op die manier zwart te maken!! Ik denk dat jij wel het verstand hebt om in te zien dat je wellicht iets te ver ging in je commentaar!! Overigens heb ik niet op de PVV gestemd, maar dat terzijde. Ik vind gewoon dat ieder zijn eigen partij mag kiezen.
Reactie gewijzigd op 23-03-2011 11:47:05 door DeSteek

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 11:49

Rang: Goddelijk
toch bel

dit kan niet maar wat ook niet kan is dat de pvv zich hiermee gaat bemoeien omdat geert wilders in de kibboets gewoond heeft

a...

Wa...


Als een politieke partij hierop reageert, dan is dat prima.

De PVV is echter geen politieke partij. Dat is een dictatoriaal en inspraakloos geleide club met geinstitutionaloseerde discriminatie als middel en tweespalt en burgeroorlog als doel. Vandaar ook dat die club alleen wat roept als en goedkoop gescoord kan worden. Dat is de kritiek.

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 11:55

Rang: Goddelijk
@Rat
Maar Twentegoal mag toch zijn mening geven over het feit dat de PVV alleen maar in proefballonetjes en andere kretologie doet en, zeker hier in ...


Van mij mag iedereen zijn mening geven.

Maar om nu iedere reactie van een PVV-er neer te zetten als een proefballonnetje of wat dan ook, vind ik een beetje kansloos.


@Rat
Van mij mag jij alles kansloos noemen.

Maar als je in Den Haag woont en wel vaker met de gebakken lucht van meneer Richard de Mos te maken hebt, en dan vaststelt dat die man pure symboolpolitiek bedrijft en nog niet te betrappen is geweest op welk nuttige of bruikbaar voorstel ook, is het niet zo raar dat ik ook bij deze actie (die weer nationaal politiek inplicaties kent, in verband met de toch bekende link tussen Wilders en Israel - hij wordt betaald om hier die uit Israel stammende hersenspinselselen over Eurabie hier te verkondigen en rond te bazuinen -) vraagtekens plaats.

En tja, als jij dat uitlegt als kansloos reageren, nou ja dat zij dan zo. Maar, er zit dus meer achter dan jij vermoed.

Amsterdam 23 Mar 2011 om 11:56

Rang: Goddelijk
Wat een waanzin, jammer dat zo'n handje vol mensen hun club ter schande zetten!

FCHeineken 23 Mar 2011 om 11:57

Ik vraag me af of dit wel door ADO fans gedaan is...

beton 23 Mar 2011 om 12:00

Ik vraag me af of dit wel door ADO fans gedaan is...


Waar zit jij aan te denken dan ?? FBI , Alqaida ?
Reactie gewijzigd op 23-03-2011 12:01:24 door beton

RedPride 23 Mar 2011 om 12:01

Wat een waanzin, jammer dat zo'n handje vol mensen hun club ter schande zetten!


Kijk hier gaat het alleen maar om. Die club die zondag zomaar even presteerde te winnen en het plezier en de vreugde hebben gekend, moet na de hand alsnog ondermijnd worden.

Gelukkig maar gaf Lex Immers en een idioot die het op het internet moest zetten de perfekte aanleiding en voorzet , die vooral en heel dankbaar door de Telegraaf ingekopt werd.

DeSteek 23 Mar 2011 om 12:03

Rang: Vedette

Wat een waanzin, jammer dat zo'n handje vol mensen hun club ter schande zetten!

Kijk hier gaat het alleen maar om. Die club di...

Als jij degene die het filmpje op internet heeft gezet de idioot in het verhaal vind, dan vind ik jou ook ene . Lex Immers en consorten is namelijk de idioot!!

baco 23 Mar 2011 om 12:05

Het was de laatste maanden ook iets te rustig en te positief rondom ADO..

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 12:05

Rang: Goddelijk
@De Steek

De PVV stormde hier na de verkiezingen vorig jaar de stad binnen en ze zouden onder leiding van meneer S. Fritsma (type dat je vroeger in de klas een mep voor zijn achterhoofd gaf en daarna met zijn lunch en zijn huiswerk ervan door ging en die woede zie je tot op vandaag nog bij hem in zijn ogen als je hem op TV ziet) wel eens eventjes "heel Den Haag helemaal gek gaan maken"!!!

We zijn nu geruime tijd verder. De PVV trok zich al na een dag terug uit besprekingen om zelf verantwoordelijkheid te voeren. Weglopen kan de PVV inderdaad nog steeds het beste. En sedertdien hebben die lui stuk voor stuk alleen maar zaken geroepen om de landelijke pers te halen. Het ene idee waanzinniger, nuttelozer en onuitvoerbaarder dan het andere. Ik heb ze op geen enkel normaal punt kunnen betrappen, tot nu toe.

Dus nogmaals, ik roep niet zomaar wat, hier in de stad hebben die mensen alleen maar geld gekost en niets heeft de stad daarvoor terug gehad. Dus ja, dan zeg ik dat ook, in dit geval.

En dan tenslotte je opmerking over dat zere been van de PVV stemmers. Nogmaals, want ik geloof dat ook dat ironische punt niet geheel is overgekomen, dat supportershome van ADo stond ten tijde van de gewraakte liederen vol met de aanhang van de PVV. Bekend is dat de aanhang van Ado niet uit Wassenaar, Benoordenhout of Voorburg komt, maar uit Duindorp, Loosduinen en Scheveningen. Autochtoon, wit. Dat is de kern van het PVV elctoraat hier in de stad. Sterker, bij de meeste recente verkiezingen was Wilders in die wijken veruit de grootste. En dan gaat de PVV nu dus tegen haar eigen achterban in. Dus ja, bij mijn klagen over zere beentjes bij lieden die deze testen zingen, sorry maar die zoen geef ik lekker door.

RedPride 23 Mar 2011 om 12:16


Wat een waanzin, jammer dat zo'n handje vol mensen hun club ter schande zetten!

Kijk hier gaat het alleen maar om. Die club di...

Als jij dege...


Nou niet dan DeSteek? Maar hoe dankbaar is die idioterie van Immers niet opgepakt. Je zou al dagen bijna vergeten waarom het werkelijk ging.
Het smakelijke verlies van Ajax en het wederom bijna onmogelijkheid om nog de kampioenstrijd te winnen.

Sjoerdy 23 Mar 2011 om 12:19

Rang:
@RP
dat word ook door veen mensen erkent.
het was een fantastiche overwinning voor de haag!!

Trikson 23 Mar 2011 om 12:23

De politiek moet met haar zorgen naar de KNVB stappen en niet deze situatie eruit lichten. Wat Immers heeft gedaan kan en mag niet en daarvoor wordt gestraft. Maar immers heeft niet de joodse bevolking pijn willen doen en is geen antisemiet. Dat moeten ze wel goed begrijpen, en kennelijk werkt dat niet zo.

Toevallig gebruiken de Ajax supporters "joden" als geuzennaam (of werden ze vroeger eerst voor joden uitgescholden?, kip/ei verhaal). Tegen die geuzennaam wordt er door andere supporters gezongen en in deze situatie ook door Immers. Hij realiseert zich niet dat er een hele bevolkingsgroep aan vast hangt die zich hiermee terecht beklaagt.

Als kakkerlakken geen vieze beesten maar een bevolkingsgroep waren geweest, had de situatie met Vertonghen ook uitgebreider in de media terecht gekomen. De KNVB moet hier wel 1 lijn trekken en Immers aanpakken op het beledigen van de tegenstander, net zoals Vertonghen door de KNVB is geschorst.

Verder lijkt het me verstandig dat alle clubs en supportersverenigingen zich eens gaan beraden over de effecten van het gebruik van dit soort namen, zeker in combinatie met de ergste ziektes... Dat is een taak voor de clubs en de bond en daar mag de politiek zich van mij dagelijks mee gaan bemoeien.

Moeten ze ook even op de schoolpleinen en in het openbaar vervoer gaan luisteren hoe de jeugd van tegenwoordig zich verbaal manivesteert...

Sjoerdy 23 Mar 2011 om 12:25

Rang:
@Trikson

rahielpower 23 Mar 2011 om 12:27

Rang: Talent
Er worden over de joden gesproken gelijk zoveel heisa. Over de Islam worden er dagelijks allerlei dingen gezegt, en dan gebeurt er niks. En dan zeggen mensen van dat het niet klopt, maar het klopt wel en ze weten het zelf ook. Alleen durfen ze het niet toe te geven. Zielige mensen lopen hier in Nederland rond.

twentegoal 23 Mar 2011 om 12:27

Rang: Goddelijk

@Rat
Maar Twentegoal mag toch zijn mening geven over het feit dat de PVV alleen maar in proefballonetjes en andere kretologie d...

@Enigmatisch
...

ha, ha, die steek, niet op de pvv gestemd met de toevoeging "maar dat terzijde"

toch eventjes zeggen dat je geen pvv aanhanger bent

Piet Paulusma 23 Mar 2011 om 12:29

Nederlands op zijn smalst!!

De Mos wordt GEVRAAGD (powned news) om zijn mening, als hij dan zijn mening ventileerd is het ook niet goed.
Heel Nederland heeft een mening over ontoelaatbaar gedraag van Immers en dan zou De Mos er geen mening over mogen hebben?
Het is vreemd dat zijn mening gedeelt wordt door het meredeel van de Nederlanders.
Maar nee, zijn mening is weer te pro-Israel!!

Ben geen PVV-man, maar ook hij heeft een vrijheid van meningsuiting.



Reactie gewijzigd op 23-03-2011 12:34:16 door Piet Paulusma

DeSteek 23 Mar 2011 om 12:41

Rang: Vedette

@De Steek

De PVV stormde hier na de verkiezingen vorig jaar de stad binnen en ze zouden onder leiding van meneer S. Fritsma (t...

Het ironische punt is zeker overgekomen, bachelor wordt je "immers" niet vanzelf. Politiek gezien denk ik echter dat de (met name economische) problemen zijn veroorzaakt in het verleden, met name door de rooie rakkers (het kwartje van Kok e.d.) en niet nu. Ik ben wel met je eens dat er een hoop door PVV geroepen wordt, maar dat er maar bar weinig van terecht komt.

fcdhhooligirls 23 Mar 2011 om 12:45

Rang: Supporter
"zucht" vul voor joden jacht moslim jacht in en immers had erelid geworden van de pvv,jongens stuur geen dreigmails de pvv zet zich af tegen hele bevolkingsgroepen zijn uitspraken zijn om keihard om te lachen

DeSteek 23 Mar 2011 om 12:46

Rang: Vedette



Wat een waanzin, jammer dat zo\'n handje vol mensen hun club ter schande zetten!

Kijk hier gaat het alleen maar om. Die club d...

@ Redpride
Natuurlijk was het geweldig voor ADO om van aartsvijand Ajax te winnen voor eigen publiek. Dat begrijp ik. Maar waarom vindt je het dan dom wanneer iemand iets filmt en op internet zet, terwijl hetgeen Immers doet niet als zodanig (dus dom) door jou geïnterpreteerd wordt. Terwijl Immers zelf aangaf dom te zijn geweest.
Reactie gewijzigd op 23-03-2011 12:49:39 door DeSteek

DeSteek 23 Mar 2011 om 12:49

Rang: Vedette


@Rat
Maar Twentegoal mag toch zijn mening geven over het feit dat de PVV alleen maar in proefballonetjes en andere kretologie ...

Uiteraard...ik stem al heel mijn leven op de VVD, de enige mogelijkheid om te overleven als middenstander!!!!!

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 12:51

Rang: Goddelijk
Nederlands op zijn smalst!!

De Mos wordt GEVRAAGD (powned news) om zijn mening, als hij dan zijn mening ventileerd is het ook niet goed.
Heel Nede...


Precies. En zo mag ik dan weer mijn mening over de heer De Mos en zijn trawanten en hun prestaties in de stad Den Haag als geheel geven. Wat daar smal aan is, dat kan ik in jouw bijdrage niet ontwaren.

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 12:57

Rang: Goddelijk
Politiek gezien denk ik echter dat de (met name economische) problemen zijn veroorzaakt in het verleden, met name door de rooie rakkers (het kwartje van Kok e.d.) en niet nu

@De STeek

Ja. Dat is inderdaad het speerpunt van de PVV. "Ons land is verziekt door buitenlanders van islamitische komaf en de linkse elite die hen heeft beschermd."

Maarreh, als nou de PvdA (en partijen als D'66 (toch meer progressief dan 'links', middenpartij dus) en Groen Links, SP etc. sinds de oorlog drie tot vier keer minder in kabinetten hebben gezeten dan partijen als VVD en CDA (die samen meer en langer verantwoordelijk waren voor de regering dan welke linkse partij of combinatie ook), waarom hebben dan die linkse partijen het land veruiineerd? Waarom hebben al die rechtse kabinetten die we hadden dat dan weer niet rechtgetrokken? Daar hadden ze tijd, geld en kans genoeg voor. Dat je dat als bachelor niet ziet, zegt voor mij veel. Dat Sterretje, Jokertje en Immers dat niet zien, dat snap ik best, maar jij???

Nee, pure rechtse opruiende propaganda is het. Als een beweging dit land kapot maakte (en nu weer maakt) is het rechts.


enigmatisch1 23 Mar 2011 om 13:00

Rang: Goddelijk
Uiteraard...ik stem al heel mijn leven op de VVD, de enige mogelijkheid om te overleven als middenstander!!!!!

@De Steek
Niet als zij samenwerken met de man die eigenhandig de zeer noodzakelijke hervormingen (waar iedereen in het bedrijfsleven en MKB om schreeuwt) op de arbeidsmarkt tegenhoudt. Dankzij WIlders zitten we hier nog steeds opgescheept met een onbeweeglijke arbeidsmarkt en werknemers die hun werkgever tot wanhoop drijven, maar waar ze niet vanaf komen. Het ontslagrecht blijft namelijk onaangeroerd. Domme zet van de VVD.

DeSteek 23 Mar 2011 om 13:14

Rang: Vedette

Politiek gezien denk ik echter dat de (met name economische) problemen zijn veroorzaakt in het verleden, met name door de rooie...

Dat klopt niet helemaal wat je zegt. De problemen zijn in mijn optiek ontstaan eind jaren negentig. Toen was Paars aan de macht en niet rechts, daarbij is CDA geen rechtse partij. Of vond jij Paars (welke dan ook) een rechts kabinet??

En ik vind het zeer discutabel dat je iemand die voor de VVD stemt direct veroordeeld, want zo omschrijf je het wel. Dat jij andere politieke opvattingen hebt, dat respecteer ik. Ik als middenstander heb er het meeste baat bij om voor de VVD te stemmen. En eh, ik denk dat er genoeg bachelors zijn die ook op de VVD stemmen .

Sjoerdy 23 Mar 2011 om 13:17

Rang:
@enig,
en links wil de ontslagregeling wel versoepelen?

Rat 23 Mar 2011 om 13:19

@enigmatisch1

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe PVV in elkaar steekt en waar de financiele bronnen van de partij vandaan komen. Dit is overigens niets nieuws, (Koninklijke ?!) Shell en enkele Amerikaanse bedrijven (oa. APC) hielpen in 70 jaar geleden ook een toen nog onbekende Duitsertje aan de macht. Zelfde geldt voor het steunen van Dictatoriale regimes in het midden-Oosten omdat 1 leider beter controleerbaar en in de hand te houden is voor het Westen. Er zijn legio voorbeelden te noemen.

Waar het mij om gaat is dat je met je politieke standpunten te door ver draaft in een discussie als deze. Ik me voorstellen dat het lastig is, wat ik begrijp, als je dagelijkse midden inzit. Zodra PVV in een artikel staat reageer je zo ontzettend fel.
Reactie gewijzigd op 23-03-2011 13:20:11 door Rat

RedPride 23 Mar 2011 om 13:23

Klinkt ook bijna als een voetbalclub. PVV . Misschien dat daar het misverstand in schuilt.

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 14:06

Rang: Goddelijk

Politiek gezien denk ik echter dat de (met name economische) problemen zijn veroorzaakt in het verleden, met name door de rooie...

Dat klopt niet...



De VVD was onderdeel van paars. Van 1994 tot en met 2002. Daarna zat de VVD overoigens nog jaren in het kabinet, onder andere met CDA en D'66. Maar ook met de LPF.

Is de VVD opeens links?

Wat deed de VVD om al die narigheid die "links" (maar dus ook de VVD) eind jaren 90 over ons uitstortte dan ongedaan te maken?

Ik bedoel maar. Ik veroordeel jou niet, maar ik lees letterlijk die leugens van Martin Bosma in je terug (die mythe van dat Links de schuld heetf van alles). Lees eens de Telegraaf online, daar kan je dagelijks mensen lezen die bij ieder willekeurig onderwerp (zelfs als het over rechtse hobbies gaat) dat mantra verkondigen. En daar reageer ik op, het is gewoon een goedkope leugen namelijk, bedoeld om simpele mensen te trekken. Dat je als ondernemer op de VVD stemt, dat snap ik ook wel.

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 14:11

Rang: Goddelijk
Waar het mij om gaat is dat je met je politieke standpunten te door ver draaft in een discussie als deze. Ik me voorstellen dat het lastig is, wat ik begrijp, als je dagelijkse midden inzit. Zodra PVV in een artikel staat reageer je zo ontzettend fel.


@Rat
Dat klinkt al heel wat sympathieker dan "alles wat de PVV zegt proefballonnen noemen is kansloos".
Feit blijft dat die jongens hier in de stad niets gepresteerd hebben en alleen maar onzin blaten. En als iemand mij een voorstel of bijdrage kan tonen die enige nut had, dan hoor ik dat graag. En dus hak ik inderdaad met liefde hier virtueel het hoofd van die De Mos af. Je weet wel, dat is die vent die overal verkondigde dat hij "schooldirecteur" was geweest, terwijl dat niet zo was.

Sowieso moet je me iets uitleggen. Waarom pleit iedereen toch altijd voor begrip voor PVV'ers, voor respect voor PVV'ers en voor het serieus nemen van de PVV? Dat zijn nou net die kernwaarden die de PVV bij de oprichting opzichtig buiitenboord heeft gesmeten.

Sjoerdy 23 Mar 2011 om 14:12

Rang:
@Enig,
als je kijkt naar het economische aspect van de nederlandse politiek is aantoonbaar aan te wijzen dat er onder linkse politici meer uitgaven worden gedaan aan niet "controleerdbare" doelen. Bijvoorbeeld de kunst en cultuur sector waar nu zoveel over te doen is. Hier gaat veel geld naartoe, terwijl er geen ristricties aan gelegd worden, ik begrijp dat dat in deze sctoren ook een stuk moeilijk is. Maar het gaat om het idee, en ik wil ook weer eens wijzen op het het beruchte kwartje.
Dit kwartje is bedoelt om ons Nederlanders geld uit de zak te kloppen(iedereen, arm of rijk) en dit kwartje komt van.......Kok zoals iedereen weet.
Dus zo zwart wit ligt het niet, recht en links geven geld uit aan op zijn minst gezegd dubieuze projecten....
en nog eens, links wil het ontslagrecht versoepelen? dat zullen de bonden leuk vinden

ODaniels FCU 23 Mar 2011 om 14:13

Rang: Legende
PS: Immers 5 duels geschorst

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 14:13

Rang: Goddelijk
@enig,
en links wil de ontslagregeling wel versoepelen?


PvdA, GL en D'66 waren bereid de noodzakelijke ingrepen in de arbeidsmarkt door te voeren. SP en PVV waren faliekant tegen. Voor de rest weet iedereen met een beetje verstand van arbeidsrecht dat dit land die hervormingen heel hard nodig heeft. Heel erg hard.

Sjoerdy 23 Mar 2011 om 14:13

Rang:
@Daniels, serieus!!??

twentegoal 23 Mar 2011 om 14:15

Rang: Goddelijk
Aldus onze politieke commentatoren de steek en enigmatisch1

maar het is heel simpel , een politieke partij moet beleid bedenken en uitvoeren en niet met een speler die een liedje zingt in een spelershome, de PVV probeert haat te zaaien en ons op te zetten tegen de moslimgemeenschap in Nederland, die koekebakker van de PVV uit den haag kan zich beter eens druk maken om integratie, economie, milieu en onderwijs

Sjoerdy 23 Mar 2011 om 14:15

Rang:
@enig,
maar PVDA noem jij toch niet echt links?? Dat is meer CDA een middenpartij.
ontslag regeling moet inderdaad aangepast worden.
maar hoe kan het zijn dat die Linkse partijen hier oke mee zijn. Zij meten de werknemers toch beschermen?

MelvinS. 23 Mar 2011 om 14:18

dit is echt erg.

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 14:21

Rang: Goddelijk
@Enig,
als je kijkt naar het economische aspect van de nederlandse politiek is aantoonbaar aan te wijzen dat er onder linkse politici meer uitgaven w...


Ja, en al die rechtse kabinetten daarvoor en daarna hebben daar niets aan de gedaan. En er waren sinds de oorlog echt meer rechtse partiujen dan linkse in de regering. Dat is een vaststaand feit. Dus, die zijn mede verantwoordelijk, als zij daar niets aan deden.

Oftewel, links is net zo niet (of wel) verantwoordelijk als rechtse partijen dat zouden zijn. Dat is mijn standpunt en dus verzet ik me tegen die fictie die de PVV graag in stand wil (en moet) houden om het electoraat op links uit te breiden.

En het kwartje van KOk is ook het kwartje van de VVD. Die zaten toen ook in het kabinet, en zijn dus mede verantwoordelijk. Of was de VVD toen links? Laat Bolkenstein dat niet horen!

Trouwens, in die kunstdiscussie zie je exact het snijpunt. WIlders zegt dta hij de Nederlandse identiteit wil behouden tegen de dreigende islamisering. Maar als nu juist iets een uiting van je indentiteit en de samenhang in je samenleving is, dan is dat kunst en cultuur. En dat wil Wilders, als elitaire poppeonkast, kapotmaken. Dus hij zet zelf de bijl aan de wortel van de Nederlandse cultuur. Knappe jongen!

Een volk dat haar kunst niet waardeert, is een volk dat haar land en geschiedenis niet waard is. Nou, in die Eurabie discussie is dat pas echt ironie ten top!

Sjoerdy 23 Mar 2011 om 14:25

Rang:
@enig,
VVD zat er toen bij inderdaad.
Dat is ook het moeilijke bij de kunstsector, wat is cultuur, wat niet?
Eurabie discussie heb ik gemist....tenzij ik niet snap wat je er mee bedoelt in ieder geval

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 14:26

Rang: Goddelijk
@enig,
maar PVDA noem jij toch niet echt links?? Dat is meer CDA een middenpartij.
ontslag regeling moet inderdaad aangepast worden.
maar hoe kan h...


De PvdA heeft haar socialistische roots al in de zomer van 1989 afgeworpen, bij de discussie rond de toenmalige hervorming van de WAO. Wouter Bos heeft die ontwikkeling doorgezet, naar voorbeeld van Tony Blair en 'New Labour'.

Tis dat Wilders de werknemers op verkiezingsavond alweer had bedonderd met het breken van de belofte dat mensen maar tot hun 65e hoefden te werken, anders is de PVV inmiddels socialistischer (in de zin van bescherming van werknemers) dan de PvdA. Overigens geldt hetzelfde voor de uitkeringsgerechtigden. OOk die worden door Wilders beschermd, anders was nu zeker in de uitkeringen ook ingegrepen. Ook dta heeft Wilders tegengehouden.

WIlders snijdt liever in de kinderopvang. Vrouwen kunnen en mogen niet meer meewerken op de arbeidsmarkt en moeten weer thuis voor de kinders zorgen.

Hattrick 23 Mar 2011 om 14:28

Rang: Legende
Ik zeg: Lekker gedaan

Nu zegt iedereen tegen mij je bent niet goed wijs.

Die vent moet zich er gewoon buiten houden. Zelf is het WEL een racist met die opvatting over de moslims. Ze maken die met de grond tegelijk maar dan wel ff Lexie wat gaan verwijten. Flikker op man. Verbeter de wereld begin BIJ JEZELF.
Reactie gewijzigd op 23-03-2011 14:29:21 door Hattrick

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 14:29

Rang: Goddelijk
@enig,
VVD zat er toen bij inderdaad.
Dat is ook het moeilijke bij de kunstsector, wat is cultuur, wat niet?
Eurabie discussie heb ik gemist....ten...


Wilders wordt betaald door Israelische groeperingen om het hersenspinselsel dat hier een soort Eurabie ontstaat te verkondigen en rond te bazuinen. Vandaar dat hij zo hardnekkig weigert om inzage te geven in de finainciering, zoals alle andere partijen wel doen. OOk de reden dat de PVV geen subsidie kan aanvragen en dus ook de reden dat de PVV vind dat de andere partijen geen subsidie meer mogen krijgen.


Sjoerdy 23 Mar 2011 om 14:30

Rang:
@enig
even over de kinderopvang.
mijn kleine gaat twee dagen per week.
netto kost mij dat 80euro!!!! Dat is toch ook schandalig weinig ofniet? Heb liever meer Politie die nuttige zaken doet of betere gezondheidszorg dan weer een extra subsiedie op zoiets.
ben blij dat je et eens bent over de PVDA in ieder geval

Rat 23 Mar 2011 om 14:35


@Rat
Dat klinkt al heel wat sympathieker dan "alles wat de PVV zegt proefballonnen noemen is kansloos".
Feit blijft dat die jongens hie...


Ik zei het iets genuanceerder, maar begrijp je achterliggende irritatie richting genoemde politicus. 4 duels voor Immers, het einde van de discussie komt vanzelf in zicht.

De context van je vraag ´Waarom pleit iedereen toch altijd voor begrip voor PVV'ers, voor respect voor PVV'ers en voor het serieus nemen van de PVV?´
begrijp ik niet helemaal.

Ik zal het zo formuleren: ik heb er begrip voor dat ieder een eigen mening heeft n dat respecteer ik (tot een bepaalde fatsoensgrens), ongeacht of ik het er wel of niet mee eens ben. De PVV neem ik in die zin serieus dat een hele hoop mensen hierop hebben gestemd. Blijkbaar is er toch draagvlak voor in de maatschappij.

In Breda is het VVD, iets minder PVDA en daarna D66, CDA, PVV en SP. Ik kan niet oordelen over de problematiek in de randstad (oa. Den Haag) en dus de motieven voor de PVV-stemmers. Hier valt het in ieder geval wel mee met het draagvlak.

DeSteek 23 Mar 2011 om 14:37

Rang: Vedette


Politiek gezien denk ik echter dat de (met name economische) problemen zijn veroorzaakt in het verleden, met name door de rooi...

Het is ontzettend moeilijk om alle politieke meningen c.q. standpunten te verenigen, omdat sommigen loodrecht tegenover elkaar staan. Dat zal altijd zo blijven. Dat ik voor die partij stem, wil niet zeggen dat ik het eens ben met alle opvattingen (maar dus wel het grootst aantal vergeleken met andere partijen). Feit blijft wel dat gezien mijn omstandigheden dit de meest logische keuze is.

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 14:39

Rang: Goddelijk
@enig
even over de kinderopvang.
mijn kleine gaat twee dagen per week.
netto kost mij dat 80euro!!!! Dat is toch ook schandalig weinig ofniet? Heb ...


Weinig???? Hoe moet een alleenstaande moeder (die verplicht moet werken van de gemeente anders verliest ze haar bijstandsuitkering) met twee kids dat dan doen? Die is veel en veel meer kwijt.

Sowieso, betaal jij liever meer dan? Bedoel je dat je liever de reele kostprijs betaalt? Sommige creches vragen meer dan 7 Euro per uur plus allerlei toeslagen.

En uiteindelik is de regeling bedoeld om meer vrouwen in het arbeidsproces te laten participeren. En dat jij en ik andere dingen belangrijker vinden dat zal dan allemaal wel. Het gaat om het collectieve idee erachter. En vrouwen dwingen hun baan op te geven, dat is gewon conservatief. De PVV wil terug naar de jaren 50, daar ben ik zwaar op tegen.

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 14:41

Rang: Goddelijk
In Breda is het VVD, iets minder PVDA en daarna D66, CDA, PVV en SP. Ik kan niet oordelen over de problematiek in de randstad (oa. Den Haag) en dus de motieven voor de PVV-stemmers. Hier valt het in ieder geval wel mee met het draagvlak.


@Rat
Dat is dan weer mooi meegenomen!

Sowieso ook voor je cluppie trouwens. Die zullen binnenkort toch weer ergens geld vandaan moeten gaan halen en ik meende dat de PVV altijd falikant tegen het steken van gemeenschapsgeld in voetbalclubs is. Beter dus dat die niet groot zijn bij jullie.

Rat 23 Mar 2011 om 14:49

@Rat
Dat is dan weer mooi meegenomen!

Sowieso ook voor je cluppie trouwens. Die zullen binnenkort toch weer ergens geld vandaan moeten gaan halen en ik meende dat de PVV altijd falikant tegen het steken van gemeenschapsgeld in voetbalclubs is. Beter dus dat die niet groot zijn bij jullie.
-----

We krijgen nog centen van de gemeente (lopende arbitragezaak). Maar het enige geld wat wij als ´gift´ ontvangen van de gemeente zijn de persoonlijke donaties van de Bredase ambtenaren: http://www.rednac.nl/

Trikson 23 Mar 2011 om 14:53

@enigmatisch1, relax man! gaan aan het werk!

Trikson 23 Mar 2011 om 14:54


@enig
even over de kinderopvang.
mijn kleine gaat twee dagen per week.
netto kost mij dat 80euro!!!! Dat is toch ook schandalig...


Waar zit die kinderopvang van jou? 80 euro netto voor 2 dagen? Geef me het adres, dan gaat die van mij daar ook heen!

enigmatisch1 23 Mar 2011 om 14:55

Rang: Goddelijk
@Rat
Dat is dan weer mooi meegenomen!

Sowieso ook voor je cluppie trouwens. Die zullen binnenkort toch weer ergens geld vandaan moeten gaan halen ...


Ik bedoel maar.

Sjoerdy 23 Mar 2011 om 15:05

Rang:
@enig,
ik betaal uit mijn hoofd 570 euro per maand.
410 krijg ik terug van het rijk
90 euro van de gemeente, dan blijft nog plusmin 70 euro over.
voor een bijstandsmoeder is dat inderdaad een stuk moeilijker. zeg ook niet dat dat maar goed is. maar rijkere mensen kunnen makelijk meer betalen aan de kinderopvang toch? dus wat dat aangaat ben ik ervoor om dit te minderen!!

AFC Ajax 23 Mar 2011 om 22:13

Rang: Goddelijk
Het kan diep zitten bij bepaalde supporters, dit is echt van de gekke. Vraag me af of je zulke mensen überhaupt 'supporters' kan noemen.

GayFish 23 Mar 2011 om 22:16

Een aantal van de ADO supporters zijn niet helemaal 100. Naja, eigenlijk de meeste..

Fenerbahce1907 24 Mar 2011 om 11:12

hij probeert zichzelf over de rug van ado in een goede daglicht te zetten, met de dood bedreigen kan gewoon niet maar hij verdient wel iig iets

Zier_VakZ 24 Mar 2011 om 15:41

Toen Vertongen zoiets deed was er na 5 dagen niks meer aan de hand nu bij Immers staat het hele land nog steeds op zijn kop

Sjoerdy 24 Mar 2011 om 15:42

Rang:
@Zier_vakS
het was zondag he,
maandag,di,wo,do dus nog 1 daggie

MVV Madrid 24 Mar 2011 om 20:40

Rang: Vedette
Als hij niet had gereageerd, was er niet zo'n opstootje
Netherlands - Eredivisie
online16:30 RKC Waalwijk 0 - 0 Vitesse
onlineBekijk alle wedstrijden
Laatste reacties meepraten?